Justice League
84/100 - 38×

Justice League

Superman, Batman, Wonder Woman a další. Superhrdinská týmovka Justice League chrání svět na stránkách DC Comics už od roku 1960 a nyní přichází na filmové plátno v novém projektu, díky kterému všechny tyto superhrdiny konečně uvidíme pohromadě!

USA | 2013 | Vysílá se
žánr
Akční, Fantasy, Komiksový
hrají
Henry Cavill, David Corenswet (Superman), Ben Affleck (Batman), Gal Gadot (Wonder Woman), Viola Davis (Amanda Wallerová), Jai Courtney (Kapitán Boomerang), Jason Momoa (Aquaman), Jeffrey Dean Morgan (Thomas Wayne), Lauren Cohan (Martha Wayne), Diane Lane (Martha Kent), Kevin Costner (Jonathan Kent), Robin Wright (Antiope), Ewen Bremner (Charlie), Connie Nielsen (Hippolyta), Danny Huston (Erich Ludendorff), Saïd Taghmaoui (Sameer)

Recenze: Batman v Superman jako komiksový spektákl

Recenze: Batman v Superman jako komiksový spektákl

Poprvé v historii se ve filmu potkávají Batman a Superman. Jejich dlouho očekávaný souboj přichází do kin v roce, kdy vrcholí filmově-komiksová horečka. Dokázal naplnit až do nebes vysoká očekávaní?

15 0
30.3.2016

V kinech je Batman v Superman jen pár dní, ale stačil rozdělit internet na dva nesmiřitelné tábory. Zatímco většinou fanoušci rozdávají plná hodnocení, kritici jsou veskrze negativní a film odsuzují. Z čeho si vybrat? Je to tak mimořádné dobrý film, anebo je naopak tak nepovedený? Pojďme si projít všechny důležité části filmu a postupně je zhodnotit.

Takže, kde jsme to skončili naposledy? Superman sice zachránil Metropolis (a svět) před zničením ze strany generála Zoda, ale zanechal za sebou pořádnou spoušť a také nejistotu, komu se vlastně nadčlověk jako on zodpovídá. Zatímco to první trápí především Bruce Waynea, který díky událostem v Metropolis přišel o lidi, peníze i iluze, to druhé zajímá hlavně americkou vládu, a té našeptává navíc do jednoho ucha Lex Luthor. Vše postupně spěje k legendární bitvě mezi Batmanem a Supermanem, o slovo se však hlásí i další postavy…

Zatímco Marvel budoval před první týmovkou své univerzum pomocí pěti filmů a jen pomalu servíroval další vývoj, DC se s tím nemazlí a do dvou a půl hodin narvalo několik desítek let komiksové historie a vlastně i několik desítek postav. Dočkáme se tedy opět nového představení Bruce Waynea (které by s větším přimhouřením oka mohlo být bráno jako pokračování Nolanovské trilogie), do děje zasáhne Wonder Woman a malých ukázek se dočkají i budoucí členové Justice League. Ani na straně padouchů toho není málo, jeden minulý se alespoň na skok vrací, další, budoucí, je naznačen, prim ovšem hraje Lex Luthor a z trailerů už dobře známé monstrum Doomsday. Možná úplně největším zážitkem pro fanoušky komiksů budou vybrané motivy z dvou slavných supermanovských komiksů, jejichž názvy jsou ale poněkud větším spoilerem, takže jen naznačíme, že z obou dvou přicházejí nejen samotné motivy soubojů, ale i vybrané záběry, některé z nich jsou prakticky oživlou stránkou komiksu. Pomrkávání na znalce komiksů je asi ten největší zážitek z celého filmu. Pokud se posledních patnáct let snažil filmový svět komiksy co nejvíce přiblížit masovému publiku a díky X-Menům, Spider-Manovi, Avengers a samozřejmě Temnému rytíři se to podařilo, Batman v Superman jde opačným směrem a moc se s běžným divákem nemazlí.

O nadupanosti děje už řeč byla, množství komiksových detailů si zaslouží úplně samostatný článek, také zcela chybí nějaká vnitřní rozervanost hrdinů v hlubším rozměru, naopak se sází na nadpozemské souboje, ve kterých padají celé budovy, zní k tomu dunivá hudba a hrdinové nemají čas říct víc než jednu větu. Akce sice není překvapivě tolik, jako bylo v Muži v oceli, vlastně celou hodinu a půl se titulní souboj víceméně jen připravuje, na druhou stranu když už k ní dojde, je na co se koukat.

Z hereckého obsazení si nejvíc pochval zaslouží Ben Affleck jako zestárlý Bruce Wayne. Internet mu po oznámení obsazení moc nepřál, ale Affleck to ustál a může být na svého Batmana více než hrdý. Henry Cavill nemá logicky tolik prostoru jako v Muži z oceli, nicméně je to pořád dobrá volba a herecky se Cavill mírně zlepšuje. Gal Gadot je jako Wonder Woman parádní, její původ sedne do role exotické Amazonky jak ušitý. Těším se na její sólový film. Z vedlejších postav je ještě hodně zajímavý Jeremy Irons jako Alfred, který je na rozdíl od předešlých verzí pro Bruce Waynea spíše něčím mezi starším bratrem a bondovským dodavatelem vynálezů Q. Naopak možná nejméně povedený je Jessie Eiseinberg, který Luthora dost často divně přehrává, ovšem pořád nemá na Laurence Fishburna. Ten se pro druhý díl rozhodl udělat z Perryho Whitea variaci na šíleného Jonaha Jamesona ze Spider-Mana, a je to úplně zbytečné.

Velká očekávání se vztahovala také k hudbě, ostatně Hans Zimmer už má za sebou jednu batmanovskou ságu. Do souboje Batman v Superman nic ale z předchozí batmanovské práce nepoužil (anebo možná ano a někdo z citlivějších uší to časem rozpozná) a nový motiv Temného rytíře nechal hodně na svém parťákovi, Junkiem XL, je tedy slyšet hodně dunivých a temných bubnů. Mnohem zajímavější je motiv Lexe Luthora, variace na smyčcové klasiky staré dvě století, ovšem suverénně nejzajímavější je budoucí motiv Justice League, hlasitá a řízná metalová hudba. Bylo by rozhodně sympatické, kdyby DC v této oblasti neudělalo stejnou chybu jako Marvel, který střídá motivy i autory hudby soundtracků všech svých hrdinů skoro v každém filmu.

Jaký tedy Batman v Superman je? Není to ani průser, ani pecka. Ze všeho nejvíc připomíná Batman v Superman filmovou adaptaci Watchmen. Tedy epickou a temnou podívanou, kde se na prostoru dvou a půl hodin odehrává příběh mnoha postav s bohatou historií a s mnoha skrytými odkazy. Kdo čekal další Avengers, bude zklamán, tady chybí lehkost či reálné ukotvení hrdinů, kdo ale má rád hutné spektákly nabité komiksovými odkazy, bude víc než spokojen.


Foto: Warner Bros.

Diskuze /70

mops

Po odchodu z kina jsem byl zklamaný, ale chtělo to čas, přečíst si spoustu recenzi a easter eggu abych zjistil, že se mi ten film vlastně líbil, přes deset let marvel dali do jednoho filmu a chce to čas na pochopení všeho co uvidíte, ve finále se mi film líbil, Affleck pro mě o dost lepší Batman než Bale. Nejvíc mi na filmu ale vadilo herecké obsazení Louis, která svými vraskami bombardovala oči, nechápu co bylo za nápad obsadit 41 ženskou jako přítelkyni 30 leteho supermana.

#2 Golradir
31.3.2016 | 0:35:47
Golradir

Jak se jmenuje ten motiv pro budoucí justice league? Já jsem v kině zbystřel nejvíce u motivu Wonder Woman, ten je opravdu parádní :)

#1 mops: Já jsem teda nad Lois ve vaně slintal, na svůj věk pořád vypadá parádně, asi jsi byl na 3D verzi, protože já si vrásek nevšiml :D doufám, že koupelnová scéna v prodloužené verzi filmu ukáže ještě něco víc :) :D :D

#33 RadiKolacek
31.3.2016 | 1:45:10
Amper

Ještě bych zařadil mezi ty komiksy The Dark Knight Rises od Millera. Tenhle film si z toho vzal hodně. Moc spoiler to neni, jelikož brnění už dávno víme, ale i tak :)

#5 Aprok
31.3.2016 | 2:01:53
mastrx

Na BvS jsem byl a byl jsem spíš zklamanej. Nejvíce mě štval herec Lexe Luthora. Ten vysloveně se na tuto roli nehodil a čekal jsem spíš někoho staršího a zkušenějšího. Ben Affleck jako Batman nebyl špatnej ale Nolanovský batman Christian Bale byl mnohem lepší a víc charismatický. Nejlépe na tom dopadla Gal Gadot jako Wonder Woman ta byla skvělá moc se mě líbila bylo vidêt že si tuto roli užívá a na její sólovku se taky moc těším.Zbytek obsazení hrdinů a postav mě vůbec neoslovila snad jen ta Louis ve vaně jak už bylo zmíněno. Samotný příběh mě moc nenadchl. Několikrát jsem se musel v kině dívat na čas kdy už to konečně skončí. Akční náplň filmu byla průměrná takový digitální bordel jako v předešlém Muži z Oceli. Chybí mi ta reálná přehledná akce jako u Nolanovské trilogii, která byla dokonale natočená. Hudební stránka mě taky nějak neoslnila. Hans Zimmer už není co býval a to jeho neustálý umělý vrzání mě už leze na nervy. Spiš mě hudba ve filmu obtěžovala stejně jako jeho Man of Steel. Nic proti něčího vkusu ale radši mám hudební kousky k Marvelovskym filmům i když tam se skladatelé střídají ale po hudební stránce jsou lepší(viz Brian Tyler, Alan Silvestri, Tyler Bates, Henry Jackman ). Zkrátka čekal jsem velkou konkurenci Marvelu ale DC zklamal natočili průměrnou komiksárnu s velkým potenciálem ale tam kde mohl snímek překvapit a bodovat tak spiš pohořel. Navíc co jsem četl tak Zack Snyder bude točit i týmovku Justice League tak to jsem spíš zklamán protože po průměrném Muže z Oceli a průměrném BvS nemůžeme očekávat zázraky. Tuhle válku určitê Marvel vyhrál. Už hlavně díky seriálovému Daredevilovi který i v televizi dal hodně laťku vysoko. Ale i Občanská Válka vypadá vice než dobře. A to nás ještě čekají další X-Meni. Nemluvim o X-menovským Deadpoolovi který je naprosto boží.

#6 Aprok #13 Optical
31.3.2016 | 2:53:53
Aprok

#3 Amper: Batman: The Dark Knight Returns

#9 Amper
31.3.2016 | 7:27:59
Aprok

#4 mastrx: Hans zimmer je 100× lepší než Alan Silevestri ten má jen 2 filmů peckovej soundtrack a to je Forrest Gump a Back to the future ale Zimmer každej film s Nolanem má naprosto úžasný songy a srovnávat Batmana od Nolana a Batmana od Snydera je blbost když Nolana Batman je úplně jinak vyprávěnej než Batman od Snydera a BvS natrhlo prdel Avengers jak nic !! takhle má vypadat komiksový film a je mi jedno že normální lidi to nepochopily :D my DC fans víme své a jsem rád že Zack bude dělat JL

#10 mastrx #11 mastrx #12 rockysiburger #51 -Skinner-
31.3.2016 | 7:37:35
pozitkar

No jo, takhle se na Batffleck vs Nudaman podívalo všech 100 českých DC fans a my ostatní si to necháme ujít :-) … btw co je pravdy na tom, že Batffleck byl v tomhle „filmu“ ten nejmenší průser? Nechám si to povědět od někoho, kdo to viděl, protože u Muže z ocele jsem usnul ve 2/3 filmu a nechci proto riskovat návštěvu kina, nemuseli by mne pak pustit na moji oblíbenou Marvelovku …

#40 Dragon94
31.3.2016 | 9:07:15
rockysiburger

Po pár dnech se mi všechno uleželo. A začínám si klást důležité otázky. Což je dobře. Film na mě nechal jistou stopu. Když jsem odcházel z kina byl jsem ale dost v rozpacích. Jelikož mám načteno a nasledováno. Nebyl problém se v ději orientovat, ale pro nekomiksového diváka to musel být záhul. Což je velká škoda. B a S jsou pojem a očekávané je že na něj půjdou lidi co nemají tak blízko ke komiksům. Děj mi přišel v jistých chvílích dost zmatený. Pozitivní na filmu byl Affleck. Co tady bylo kecálků. On však předvedl to co jsem chtěl. Postaršího řízka co si nebojí ušpinit ruce. Škoda že tam nebylo víc akce a jeho technologie které bych chtěl:-). To zpracování bylo opravdu skvělé. Gadot mě překvapila velmi pozitivně. Ta mi do role ze začátku vůbec nepasovala, ale včera už jsem chtěl usínat po jejím boku :-) Cavill – pro mě je superman sice kavalérie, ale pořád je to suchar. Ve výsledku se na roli asi hodí. Co mě přišlo mimo byl Lex a Lois. Musel jsem si otevřít pár postarších komiksů abych jim přišel na chuť.. Ale nic se nestalo. Dále bylo dobře zpracováno jak se Bruce dostal k utajovaným souborům o dalších metalidech. Lehké seznámení s dalšími hrdiny. Ovšem Flashů návrat v čase byl pro spoustu lidí opět matoucí. Pokud si dobře pamatuji. Říkal něco že .. Lois zná pravdu nebo něco v tom smyslu.( zde si nejsem jist) Ale následně, jsem je neviděl v nějakém hlubší rozmluvě. Ano přiběhla a omotala se okolo krku ležícího Suprpda, ale já bych to vynechal. Na závěr – Doomsday je super záporák. Škoda že byl tak brzo vyplácán a škoda že byl vidět už v traileru.

31.3.2016 | 9:16:00
Amper

#5 Aprok: Jop Returns, my bad. Díky ;)

31.3.2016 | 9:51:29
mastrx

#6 Aprok: Názor na Zimmera ti brát nebudu každému se líbí něco jiného pro mě už je Zimmer packal filmové hudbya nemusím ho. Radši si poslechnu 2 soundtracky od Silvestriho než od Z. Co se týče Avengers tak ti se mě líbêj víc pro mě je Marvel přijatelnější. Nevím proč bych nemohl porovnávat Batmana od Nolana a od Snydera. Oba mají stejné filmy jen trochu jinak ale Batman jak Batman. Nolanoví Batmani se taky porovnávali se starými Batmany.

31.3.2016 | 10:40:19
mastrx

#6 Aprok: Názor na Zimmera ti brát nebudu každému se líbí něco jiného pro mě už je Zimmer packal filmové hudbya nemusím ho. Radši si poslechnu 2 soundtracky od Silvestriho než od Z. Co se týče Avengers tak ti se mě líbêj víc pro mě je Marvel přijatelnější. Nevím proč bych nemohl porovnávat Batmana od Nolana a od Snydera. Oba mají stejné filmy jen trochu jinak ale Batman jak Batman. Nolanoví Batmani se taky porovnávali se starými Batmany.

31.3.2016 | 10:40:54
rockysiburger

#6 Aprok: To je trochu problém. Napíšeš že BvS natrhl prdel Avengers jak nic, ale opak je pravdou. A tady je problém když většina norm. lidí v tom nic nevidí a pouze většina fans se raduje. Už jsem slyšel od spousty DC fans negativní komentáře a to znamená že prdel má natrhlou Snyder. A to od toho jak mu Joss Whedon nakládá! A za měsíc a něco se k tomu může přidat Anthony Russo a Joe Russo. Uvidíme jak zvládne dva na ráz. To že je to pouze pro fans jak ty píšeš dělá z filmu dost omezenou záležitost. Nemyslíš ? Neměl by spíš film nalákat na další pokračování…

31.3.2016 | 11:00:29
Optical

#4 mastrx: Diky bohu, ze se filmy netočí podle očekavání jednotlivců v tomto případě tvého, to by potom každé druhé dílo mělo vypadat podle díla někoho jiného a originalita by se vytratila do prd..e.

#14 mastrx
31.3.2016 | 11:00:39
mastrx

#13 Optical: A co je na BvS originálního? Je to stejný digitální bordel jako ostatní.

#15 Optical
31.3.2016 | 11:04:06
Optical

#14 mastrx: To, že nevidíš rozdíl mezí prací od Snydera na rozdíl třeba od Whedona nebo Coenovců neznamená, že tam není. Ale chápu to. Jen nepochopím, proč za ten digitální bordel platíš, když jsou teda všechny stejný?

#16 pozitkar #17 mastrx
31.3.2016 | 11:21:00
pozitkar

#15 Optical: No … rozdíl vidíme, proto se mi víc líbila třeba sedmá epizoda StarWars než nová trilogie. Nolanovi Batmani a v jejich duchu točený Gotham je pro mne příjemnější podívaná, než cokoliv plácaného jen v počítači. Atmosféry filmu nedosáhnou větší tmou a více výbuchy.

#19 Optical
31.3.2016 | 11:38:50
mastrx

#15 Optical: Nevím asi jsem doufal že to takový digitální bordel nebude,nebo bude zajimavější příběh,postavy,ak­ce.Prostě jsem od toho očekával víc než jsem nakonec dostal.Když jdu do kina na film nejsem prorok že bych věděl dopředu jaký je.A rozdíl mezi prací Snydera a Whedona a Coenovců poznám nejsem zase takový mentál.Nevím na co narážiš.Prostě BvS mě moc nenadchl to je celý.A to že to porovnávám s jiným komiksem tak od toho to je.Je to pořád jen komiks abych to s jiným porovnal co se mí líbilo více a co méně.

31.3.2016 | 11:46:14
Optical

Naražím na to, co si sám napsal a to sice, že tvoje očekávání byla vetší. Bohužel splnit někomu očekávání to přece po tvůrcích filmů nemůžeš chtít. To jistě sám uznáš, já tě nechci nějakým způsobem urazit. Jen mě tyhle tvrzení přijdou trochu mimo realitu.

#20 mastrx #21 pozitkar
31.3.2016 | 12:05:29
Optical

#16 pozitkar: To jsem rád, že se ti líbil Nolanův Batman. Mě se víc líbí Batfleck a to z prostého důvodu, jelikož je věrnější komiksové předloze. A o Force Awakens se bavit nehodlám, promiň, ještě teď mi z toho krvácejí oči.

#21 pozitkar #22 pozitkar
31.3.2016 | 12:15:25
mastrx

#18 Optical: V pohodě neurazil jsem se.Jo uznávám že nejde naplnit očekávání každého diváka,ale i tak každý jde do kina na film v očekávání že ho film nezklame,protože kdyby ne tak by do kina nikdo nešel.Jen chci říct,že na BvS jsem se moc těšil.Jen jsem nedostal co jsem si přál to je celý.Peace.

31.3.2016 | 12:22:19
pozitkar

#18 Optical: Zase pokud zabije očekávání většiny a ti mu pak nepřijdou do kina, měl by dostat po vejcích a ne nabídku na další filmy, netočí to na umělecký dojem, ale pro diváky (čti pro prachy producentů).

#19 Optical: Je to otázka vkusu, jsem rád, že jim to tentokrát Affleck nepos-al, jako kdysi Daredevila. Jen mu možná měli nechat i režii. Podle recenzí to chtělo jiného scénáristu nebo režiséra, protože je ten film tak monumentální až nudný. Chápu to z pohledu komiksového fandy i normálního diváka. Je to boj, ale Marvel se toho patosu dokázal zbavit, DC se to moc nepovedlo.

#23 Optical
31.3.2016 | 12:34:31
pozitkar

#19 Optical: Jo a na nové StarWars mi nešahej … těch mokrých snů, co jsem měl díky hlavní hrdince :-P

#24 mastrx
31.3.2016 | 12:36:42
Optical

#21 pozitkar: Podle nynějšího Box Office na to lidi choděj a dokonce je to nejlepší otevírací výkend co se komiksovky týká. V celkovém žebříčku je BVS 4 nejlepší. BVS to natřelo i oběma Avengerům. takže o výdělky nemusíš mít obavu.

#61 Historic
31.3.2016 | 12:43:06
mastrx

#22 pozitkar: Jen tak mimo téma. Hlavní hrdinka ze Star Wars by měla hrát i novou Laru Croft.Není to 100% ale byla prej oslovena a ona roli zvažuje.To potom bude vlhkých nocí.

#26 pozitkar
31.3.2016 | 13:28:02
Pimster

Budou i postřehy z filmu

31.3.2016 | 13:59:03
pozitkar

#24 mastrx: S takým tělem by bylo škoda teho nevyužit :-P no ale zpátky k pomlouvání BvS :-) uvidíme, jak to bude celkově a kolik budou tržit třeba vzhledem k Deadpoolovi taky v porovnání s náklady na film … taky by mne zajímalo, jak dopadne Suicide Squad nebo třeba takový Aquaman (i když je Naprd)

#27 Aprok #29 svina
31.3.2016 | 14:03:12
Aprok

#26 pozitkar: co ty víš na konec to může dopadnout dobře i když Mamoa je docela vtipnej Aquaman :D :D to WW bude asi lepší ;) no já se na Suicide Squad těším mnohem víc než sem se těšil na BvS podle mě to bude podobný jak většina filmů od Ayera skoro všichni umřou :D a jen pár vyvolených přežije Joker,Harley Quinn a Deadshot podle mě :D

31.3.2016 | 14:13:22
brutale2015

som v rozpakoch neviem či superman zomrel zdalo sa mi že truhla sa hybala

#31 Aprok
31.3.2016 | 14:14:29
svina

#26 pozitkar: jasně Aquaman je tak naprd, že několikrát zmaloval ksicht univerzálně nejsilnější postavě z DC Comics. Jenom proto, že v Big bang theory si viděl, že si z Aguamana dělají prdel, neznamená, že je to šašek.

31.3.2016 | 14:17:14
svina

Ještě bych přidal 3. tábor, kterému je to šumák :)

#32 Aprok
31.3.2016 | 14:17:45
Aprok

#28 brutale2015: Tipickej Nolanovskej konec :D :D viz.. Inception :D

31.3.2016 | 14:19:59
Aprok

#30 svina: 5.táborů lidí :D 1.skupina.fanoušci co jsou spokojený 2.fanoušci co nejsou spokojený 3.fanoušci Marvelu co to hejtujou ale choděj na to do kina :D 4.normální lidi co sem jim to líbí :) 5.normální lidi co sem jim to nelíbí :D :D

#41 pozitkar
31.3.2016 | 14:23:22
RadiKolacek

#2 Golradir: autor článku očividně myslel motiv Wonder Woman…

#49 peron
31.3.2016 | 14:24:39
Ftrider

Co je pravda na tom, že v tomto filmu Batman „zabíjí“ nepřátele. Měl jsem dojem, že Batman právě nezabíjí, jen omračuje atp..

#61 Historic
31.3.2016 | 14:24:48
Apostrof

Samozřejmě, že malé děti které jsou zvyklé na kupu vtipných hlášek z marvelovských filmů nedokáží ocenit BvS, který se věnuje hlubším morálním otázkám, než většina marvelovských filmů (uvidíme jak si poradí Civil War). To, že je film určený spíše pro znalce komiksů, oproti obyčejným žroutům popcornu, je jenom dobře. Protože to je to, co jsme celou dobu chtěli. Ale kdo psa bíti, hůl si vždy najde. Co Marvel bez debaty zvládl lépe je rozhodně seriálová produkce, ale tady je to spíše díky Netflixu. A ještě chybička na závěr, BvS: Dawn of Justice určitě není prvním filmem kde proti sobě stojí Batman a Superman, nicméně je to první HRANÝ film, viz. Batman: The Dark Knight Returns

31.3.2016 | 14:49:08
paule

předem říkám že jsem nečetl všechny komenty ale taky se tu musím vyjádřit. Myslím že Marvel porazil DC celkem jednoznačně a to protože když lidi odcházeli z kina po Avengers všichni naprosto jasně věděli o co šlo ale po BvS to takhle nebylo. Jsou tu komentáře ve kterých píšete jak vám to za pár dnů došlo ale to je chyba. Když jdu do kina chci si ten film užít a ne abych musel po příchodu domů vzít tužku a papír a začít si dělat analýzu toho co se tam vlastně stalo. Na můj vkus tam bylo až moc náznaků které prostě většina lidí nepochopí a ještě to taky dost podělali trailerem ve kterém bylo 90% toho nejzajímavějšího z celého filmu no a pro mě to úplně dorazila Martha (nechci tu spoilerovat ale věřím že chápete)

#38 HellTsuku #48 peron
31.3.2016 | 15:10:05
SRipperS721

luxusní film :) byl jsem na něm 2× :D klidně bych šel znova..

31.3.2016 | 15:17:11
HellTsuku

#36 paule: Proto jednoznačně u mě vyhrává DC, nepotřebuju v každém filmu vše na talíři a výbuchy všude...... Bayformers, Avengers a podobný sračky.

#39 paule
31.3.2016 | 15:28:07
paule

#38 HellTsuku: no já bych řekl že v BvS toho vybuchlo celkem hodně ale to je fuk každý má názor a to je dobře. Každému se líbí něco jiného

31.3.2016 | 15:30:40
Dragon94

#7 pozitkar: 100 Fanoušků? :D Za první víkend film u nás viděla kolem 1,9 milionu dolarů. Takže jich nebude jen 100. A je to luxusní film mě sedl naprosto parádně. Sice první hodinka trošku chaotická, ale pak už to všechno začalo dávat smysl a druhé shlédnutí je ještě lepší. Navíc má nejepičtější finále co se komiksových filmů týče. Opravdu luxus.

#41 pozitkar
31.3.2016 | 15:34:22
pozitkar

#32 Aprok: Tak to já jsem 6. (cenová) … Marvelák, co si počká, až to bude na ulož.to a pak u toho usne :-D

#40 Dragon94: <sarkasmus>Fak­t?</sarkasmus> :-D

#42 Aprok
31.3.2016 | 16:01:12
Aprok

#41 pozitkar: Neusneš neboj :D :D tenhle film je fakt dobrej !! lepší než všechny Marveloky :D :D :D :D

#43 Aprok #45 peron #50 pozitkar #51 -Skinner-
31.3.2016 | 16:08:47
Aprok

#42 Aprok: *Marvelovky :D

31.3.2016 | 16:09:27
peron

Podle mého se film povedl parádně, ale nutno dodat, že je opravdu pro komiksové fandy. Je tam velká spousta nemalých náznaku na Justice League, které běžným divákům nemuseli dávat smysl. Batfleck byl super, ale stále u mě jako Batman vede Bale, ovšem nemůžu se dočkat samostatného Batmana v Afflecově podání. Určitě je se na co těšit. Gal Gadot jako Wonder Woman bylo nejpříjemnějším překvapením filmu, v trailerech na mě moc dojem neudělala. Záporáci v tohle filmu byli trochu slabší, ve srovnání s ostatními záporáky z DC filmů (Joker, Bane, Zod), ale i tak jim žádný záporák od marvelu nesahá ani po kotníky. Už sem se rozepsal víc než sem chtěl, takže v kostce. Alfred hodně dobrej, vtipný hlášky. Perry Black ušel. Lois měla nejlepší scénu ve vaně. Cavil udělal od Man of steel v herectví malý krok vpřed, což je super. Soundtrack ušel. Snyder se narodil pro točení komiksovek! Ať si kritici říkají, co chtějí.

31.3.2016 | 16:57:10
peron

#42 Aprok: Souhlas.

31.3.2016 | 16:59:08
Dext3r

SPOILERY!!

No tak já komiksy nečtu, ale přesto jsem se ve filmu orientoval dobře. Něco jsem si už načetl z netu, takže ta „Omega“ vím komu patří. Taky mi bylo jasný, že ten co cestoval v čase a byl v Brucově vizi cestoval z budoucnosti a jedná se o Flashe, a že ten týpek pod vodou je ten za kterýho se Rajesh z TBBT nerad převlíká :D. Film celkově hodnotím kladně a užil jsem si ho snad více než Avengers 1/2 a asi i většinu dalších Marvelovek. „Bat-flack“ mi rozhodně sednul a já ho beru. Hlavně ta úvodní část filmu s nim byla super. Měl jsem trochu obavy z délky filmu, ale těch 2 a půl hodiny uběhlo nádherně a snad mohli i půl hodiny přidat a ještě dát Doomsday-ovi pár regenerací, aby se dostal do finální podoby. Hudbu hodnotim kladně. Ostatně Zimmer snad špatnou hudbu snad ani nedělá :D. Místy jsem v tom slyšel dokonce i Temného rytíře. Hlavně v té části jak útočil Batman z toho svého letadla na Lexovy žoldáky. Nejhorší snad byla ta dějová linka kolem kopí. Batman ho nejdřív jen tak zahodí a nechá ho tam?? Lois ho vezme a hodího ho do vody (asi ho chtěla schovat nebo co)?? Aby se ho pak znovu snažila vytáhnout a přitom málem zemřela :D?? To bylo takový docela divný a promne asi nejšpatnější část filmu. Taky jsem tak nějak očekával, že Doomsday to přežije a vyříděj ho až v dalších filmech.

Nevíte ještě někdo náhodou jak to bude s Green Lanternem?

#47 Elhonzo
31.3.2016 | 17:08:40
Elhonzo

#46 Dext3r: V roce 2020 bude film Green Lantern Corps. Do JL se s žádným GL nepočítá.

31.3.2016 | 17:10:39
peron

#36 paule: Máš pravdu v tom, že marvel opravdu vede, co se filmů týče. Marvel sází na vtip, jednoduchý příběh a záporáky, co vydrží jen jeden film (Snad kromě Lokiho). A funguje jim to. Mám marvelovky rád, je to skvělá volba na odregování, u filmu člověk nemusí přemýšlet, nebo spíš ani nesmí. Když začně, tak zjistí, že to nedává smysl. S filmem BvS jsem byl maximálně spokojen, hlavně z důvodu, že to dost dobře sedí na komiksy (tedy až na Batmana, kterému nevadí brát životy). Co se mi na marvelovkách nelíbí je právě to, že si z komiksů vezmou většinou jen název.

#50 pozitkar
31.3.2016 | 17:15:44
peron

#33 RadiKolacek: Motiv který se objevil v závěrečné bitvě u Wonder Woman, se objevil i ve scéně, kdy si Wonder Woman prohlíží videa s ostatními členy JL, takže je dost možné, že to bude motivem celé JL a ne jen Wonder Woman. Ale je to jen teorie, ovšem vůbec by mi v JL nevadil.

31.3.2016 | 17:23:13
pozitkar

#42 Aprok: To je právě ten problém, určitě jdu na Suicide Squad, protože tam není ten blb ve slipech přes trikot, fakt mi ta postava nesedí. Batmana mám rád, teda až na ty seriálové úlety (a je jedno jestli hrané nebo kreslené), ale Superman je tragicky neaktuální postava. Což mne přivádí k …

#48 peron: … v tom mám právě Marvelovky rád, protože jediná původní postava je tam Cape, který s tím navíc ještě operuje a chová se podle toho. Zbytek postav se snažili přepsat, děj posunout, jak by vypadal dnes, protože se to odehrává dnes. Taky si můžou vybírat, protože každý komiks u Marvelu už prošel nejmíň třema řadama a v každém se něco stalo jinak.

Proč je proboha ten Superman pořád tak jednou nohou ve čtyřicátých letech (hlavně zjevem) a přitom hraje ve filmu ze současnosti? Normálně bych tam fláknul borca, co chodí do posilky, pro krytí té namakané sošné postavy jako sežere spoustu bobulí, nosí mobil, nemaskuje se jen brýlema, no našel bych toho víc. Batman je super, hlavně to zestárnutí, ale dějově mi sedí víc Nolanův.

#52 rockysiburger #53 peron #64 téčko171
31.3.2016 | 17:25:09
-Skinner-

#6 Aprok: #42 Aprok: Tak ja a spolu s väčšinou ľudí a kritikov trochu iný názor.

BvS trpí hlavne zo slabého scenára. Dej skáče z jednej postavy na druhú a divák sleduje dejové línie ktorým nerozumie napr. Biely Portugalec, úplne zbytočná dejová línia Lois a jej zvláštnej guľky. Samotný súboj je neskutočne silený, Batman a Superman sa správajú skôr deti než dospelí ľudia, chcú sa biť za každú cenu aj keď o sebe vlastne nič nevedia. Taktiež ukončenie ich súboja tzv. „Martha moment“ je skôr na smiech než skvelý scenáristický ťah. Batman ktorý chcel zabiť Supermana pre dobro ľudstva zložil zbrane pre úplne smiešny dôvod. Dream sequences sú chaotické a do filmu sa vôbec nehodia. Predstavenie JL je do filmu vtisnuté doslova na silu a nedáva vôbec zmysel. Viem si predstaviť ako nechápavo museli film sledovať ľudia ktorí nepoznajú svet DC. Samotnou kapitolou je záver. Doomsday sa objavuje ako deus ex machina a jeho úlohou je zjednotiť hrdinov aby vytvorili JL a pridať ďalších 20 minút k filmu. Samotný súboj s Doomsdayom je jedno veľké digitálne peklo. Je tak strašne preefektovaný a neprehľadný, že by sa zaňho nehanbil ani Michael Bay. Počul som veľa ľudí hovoriť, že v Marveláckych filmoch žiadna z postáv nezomrie, no po závere BvS sa nad tým môžem iba zasmiať. Taktiež sme sa dočkali klasického Zacka Snydera a jeho neskromného vizuálu a preňho už typických efektných spomaľovačiek.

Film má aj svoje svetlé stránky napríklad Batmana a jeho bojové scény, skvelú Wonder Woman, zobrazenie kultových scén z komiksov a pár ďalších momentov, ktorých je však málo. Zack Snyder sa efektným vizuálom snaží zakryť slabší scenár a jeho komplikovanosť, kde ak ste divák bez znalostí sveta DC budete množstvom neznámych postáv, predstavovaním JL a snovými sekvenciami strašne zmätení.

P.S. Spočítal niekto koľko ľudí zabil Batman?

31.3.2016 | 17:27:17
rockysiburger

#50 pozitkar: To je taky dobrá připomínka. Zda-li je lepší držet se komiksů a film složit z několika hlavních. Nebo nechat HRDINU začít žít od začátku. Myslím že v tom Marvel vsadil na jistotu a vyšlo jim to.

31.3.2016 | 17:46:42
peron

#50 pozitkar: No to už pak záleží na každém diváku zvlášť. Já právě oceňuji podobu s komiksy. A přiznám se, že nevím kolik restartů proběhlo u marvelu, ale DC má za sebou tři, tzn. že můžou čerpat příběhy ze čtyř různých DC vesmírů. A celkem mě mrzí, že tvůrci z filmového světa si komiksy tak nějak vytírají p*del (nejvíc mě dostalo, co udělali s Mandarinem), protože marvel má vážně hodně dobré příběhy (sám mám několik komiksů).

#54 peron
31.3.2016 | 18:07:03
peron

#53 peron: * tvůrci z filmového světa marvelu

#55 Elhonzo
31.3.2016 | 18:07:50
Elhonzo

#54 peron: U Marvelu neproběhl žádný restart. A s Mandarinem si to stylově vyžehlili v one shotu All Hail the king.

#58 pozitkar
31.3.2016 | 18:16:29
kuki164

Nevie niekto prosím vás názov skladby, kde počuť husle ?. Vo filme zaznela 2×, napríklad na konci ako bol Lex Luthor vo väzení.

#57 téčko171
31.3.2016 | 18:31:54
webmaster
31.3.2016 | 18:51:17
pozitkar

#55 Elhonzo: Proběhl, jen u Spidermana vím o třech verzích a to nemám na mysli žádné speciální edice. Nedávno jsem někde četl, že už vychází další řada a hrdinové prožívají vše od začátku a opět jinak. Ale to je vývoj, třeba hrdinovi bez mobilu bych už nevěřil, že je z naší doby :-)

#60 Elhonzo
31.3.2016 | 18:55:20
kuki164

#57 téčko171: áno je to ona :)

31.3.2016 | 18:57:38
Elhonzo

#58 pozitkar: To ale nejsou restarty. Většinou jsou to relaunche. U Spider-Mana vím jen o Brand New Day. Marvel má pořád v kánonech celou svou 75 letou historii (s občasnými retcony), takže u nich žádný restart jako u DC nikdy nenastal. Současné komiksy co vycházejí to mají zrovna tak.

#62 Ratemus
31.3.2016 | 19:08:31
Historic

#23 Optical: Opening weekend ve Spojených státech měli lepší Avengers, a to jak jednička, tak dvojka. Dokonce i Iron Man 3. Celosvětově je to poněkud zavádějící, protože leckdy v ostatních zemích začínají projekce jindy a třeba taková Čína pak udělá sakra rozdíl (BvS 55 mega, Ultron 155 mega, ale až o týden později).

#34 Ftrider: Batman ve filmech zabíjí nepřátele jak na běžícím pásu, v tomhle se ten Affleckův nijak nevymyká :-) Akorát je teda otázka, jestli to fanouškům nevadí právě u něj nejvíc, když má být taaaak věrná kopie komiksové předlohy… (za tenhle postřeh i s videem vděčím @Hurley ).

webmaster
31.3.2016 | 19:43:08
Ratemus

#60 Elhonzo: ty jsi dočetl Secret wars takže víš jak to ted pokračuje? aktuální Marvel kam směřuje hlaví příběhová línie?

#63 Elhonzo
31.3.2016 | 20:45:43
Elhonzo

#62 Ratemus: Nevím co přesně myslíš tou „hlavní příběhovou linií“ ale ano, Secret Wars jsem dočetl a All New All Different Marvel v současnosti čtu.

31.3.2016 | 20:53:09
téčko171

#50 pozitkar: V otázce zjevu nemám s tím, jak se Clark obléká vůbec problém – podívej se jak se oblékali lidi (myslím dospělé lidi ve středním věku) ve 40. letech a jak teď, zejména ve Spojených státech. A že se maskuje jenom brýlemi – Henry Cavill si zkusmo vyrazil v tričku se Supermanem na Times Square, motal se přímo pod obřími billboardy s reklamou na BvS, zastavil ho jeden jediný člověk a to jen proto, aby se zeptal, kudy se jde na metro, jinak ho nepoznal nikdo. Ono je to děsně jednoduchý, když člověk ví, co hledá.

Co se týče jeho charakteru, tam s tou neaktuálností teprv nesouhlasím, naopak si myslím, že Superman je velice nadčasovou postavou, obzvlášť v dnešní době, kdy společnosti vládne ve velké míře cynismus a depresivní nálada, představuje Superman jednak svým, když to slovně přeženu, sluníčkářským přístupem určitou morální metu (jak řekl onathan v MoS „an ideal to strive towards“) a jednak se nabízí velice zajímavá paralela s tématem uprchlictví a strachu z neznámého, s čímž pracuje v podstatě celý BvS – Batmanovo chování v první polovině filmu, demonstrace před Kapitolem.

#65 pozitkar
webmaster
31.3.2016 | 21:10:04
pozitkar

#64 téčko171: Se omlouvám za ten cynismus, ale už chybí akorát aby někdo přirovnal musulmany k inhumanům :-) jinak dík za analýzu, ale stejně moc lidí, co by se oblékali podobně neznám :-)

#66 téčko171
1.4.2016 | 8:09:25
téčko171

#65 pozitkar: Tak se na to podíváme trochu podrobněji: do práce nosí kostičkované košile, občas doplní kravatou, navrch tmavý blazer a kalhoty, případně džíny – typické oblečení pro kancelářské zaměstnání, smart casual. Ve volném čase jednobarevné košile, trička, popř. kombinace, mikiny s kapucí (dámy si jistě všimly, že po ránu kouká na televizi nahoře bez) a džíny. V souhrnu průměrné, obyčejné, normální oblečení, jaké nosí dospělý člověk ve středních letech, nevím, co by sis tak představoval, že by měl nosit. Rovný kšilt, vytahanou mikinu s Lil' Waynem a kalhoty se zadkem u kotníků?

webmaster
1.4.2016 | 13:05:58
awacs

Troufám si říct, že ti, kteří považují „Martha moment“ za směšný a naprosto blbý ho vůbec nepochopili. Film se mi moc líbíl, až teda na ten konec, to už bylo trochu moc barviček, blesků a výbuchů i na mě, ale rozhodně se mi líbila ta první polovina, kterou všichni zatracují, to napětí, to „poměřování“ :D To se mi na tom líbilo :) A Hans Zimmer je bůh! :)

1.4.2016 | 22:59:30
deadpool

nezda se vam ze snyder a bay spolu chodili do skoly ? :D film byl obcas dobry jako skoro kazdemu se mi libil batman a ww a alfred byl taky fajn ale to je tak vsechno , Doomsday byl priveden jen a ciste proto aby bylo proti komu bojovat , superman umrel ale vlastne ne takze ty kecy o tom ze v marvelu nikdo nezustane mrtvy ted snad skonci kdyz dc je na tom stejne. Louise byla skoro tak otravna jako lex , Nejvic me pobavilo ze superman slysi ze nekdo tuka na drevo a je mu jasne ze je to louise ale aby nasel vlastni mamu to ne :D slysel sem ze superman slysi vsechny srdce a snad dokaze rict i komu patri tak nevim jak mu to tady fungovalo :D a na to jak furt buzeruje batmana jak je kruty atd nema problem s tim sam nekoho zabit a to hned zkraje filmu , tak v cem je sakra problem clarku , A to ze lex si udelal cas a svoje tajne slozky o metalidech pekne oznacil jejich ikonkami to taky pobavilo , Jen doufam ze ss bude lepsi nez tohle protoze bvs me hold trochu zklamalo . A neni to proto ze musim mit humor ve stylu marvelu jinak nejsem spokojen , Kolik ho mel nejlepsi marvel film – cap america winter soldier ?

3.4.2016 | 21:20:17
Casstiel

Znáte ten pocit když vidíte film, čtete knihu nebo koukáte na seriál a když končí chtěli by jste si ho vymazat z paměti jen aby jste mohli znova prožít ten úžasnej zážitek. U tohohle filmu bych rád pouze vymazal a nikdy nešel znova. Je to jeden z těch filmů u kterých přemýšlím, že napíšu do USA o vrácení vstupného a možná podám žalobu za psychickou újmu.

7.4.2016 | 1:59:35
pato3012

ja len nechapem ako mohli tak strasne „sprznit“ Flash-a…ako chapem ze chceli to podať trochu inak a trochu, iba trochu nechat nakuknut na noveho Flasha, ale strach a hruza…nehovoriac o tom divnom…ako to nazvat…obleku? a čo to mal na hlave? ved vyzeral ako zle vyzerajuca nepodarena mutacia Visiona a Flasha :( strasne strasne a strasne…inak film ma nahodou celkom uchvatil, na konci som sa pristihol s otvorenymi ustami…ale i tak…cely koniec som si hovoril, že ok…

Superman zomrel, ale ved on cerpa silu a zivotnu energiu zo slnka, to bol taky veľky problem ho vyniesť mimo Zem a nechať ho načerať zivot? mamma mia…strasne…ale zase chapem ze bolo treba nechať otvoreny dej pre dalsi film, ale ked všetci vieme ze v Justice League bude znovu Superman, tak to mohli ukazat…čo uz… :D

5.5.2016 | 10:19:20
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Aktuální film

Aquaman a ztracené království

Režie: James Wan
Scénář: David Leslie Johnson-McGoldrick
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrají: Jason Momoa (Aquaman), Patrick Wilson (Orm), Yahya Abdul-Mateen II (Black Manta), Dolph Lundgren (Nereus), Nicole Kidman (Atlanna), Temuera Morrison (Thomas Curry), Amber Heard (Mera)

Stopáž: 124 minut

Nejoblíbenější filmy

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Herci

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama