Krypton
76/100 - 43×

Krypton

Roky před narozením Supermana byl rod Elů zostuzen a vyloučen ze společnosti. Příběh seriálu sleduje události Supermanova dědečka, který na Krypton přináší naději a rovnost. Zároveň mu také půjde o zachránění planety, která je na pokraji zničení. Podaří se Seg-Elovi zachránit svůj rod a rodnou planetu?

USA | 2017 | Ukončeno
2 sezóny | Syfy | 43 minut
Akční, Komiksový, Sci-fi
Cameron Cuffe (Seg-El), Ian McElhinney (Val-El), Shaun Sipos (Adam Strange), Georgina Campbell (Lyta-Zod), Blake Ritson (Brainiac), Wallis Day (Nyssa-Vex), Elliot Cowan (Daron-Vex), Ann Ogbomo (Jayna-Zod), Colin Salmon (Dru-Zod), Aaron Pierre (Dev-Em), Rasmus Hardiker (Kem), Blake Ritson (Jeho Eminence), Hannah Waddingham (Jax-Ur), Emmett J. Scanlan (Lobo)

Recenze první řady seriálu Krypton

Recenze první řady seriálu Krypton

Máme za sebou první řadu seriálu Krypton, která po deseti epizodách dospěla ke svému konci. Druhá řada nás čeká až v roce 2019, tak si pojďme shrnout to nejdůležitější na první sezóně. Vyplatilo se seriál sledovat, nebo šlo ze strany tvůrců o přešlap?

12 0
31.5.2018

Seriál Krypton měl již při svém vzniku hned několik potíží, protože původně se plánovalo, že show bude součástí filmového DC světa. Nakonec to tak nedopadlo (a my se můžeme sami sebe ptát, zda je to dobře pro filmový svět či naopak pro samotný seriál), a tak tvůrci začali vymýšlet, jak seriál více propojit s postavami, které znají i ostatní diváci.

Seriál se tedy začal předělávat, rozhodlo se o tom, že bude upravena značná část příběhu a bude se cestovat časem. Dá se říci, že to zůstalo hlavním tématem show od začátku od konce. Mohlo to vzbuzovat obavy o výsledek, ten je ale překvapivě velice dobrý. Tvůrci si pohrávají s faktem, že Krypton jednoho dne bude zničen, což všichni fanoušci dobře vědí, a tak tvůrci pouze rozvádějí a doplňují, co vše k tomu vedlo.

(Val-El byl příjemným zpestřením seriálu. Foto: Syfy)

Hlavní záporák Brainiac je dostatečně zajímavý, přesto si ho v deseti dílech moc neužijeme, pořádný prostor dostane až v samotném závěru. Naštěstí Blake Ritson, který ho hrál, mohl ztvárnit i Jeho Eminenci, takže jsme si tohoto charismatického herce užili alespoň takto. Se zbytkem obsazení je to už trochu složitější.

Cameron Cuffe v roli Seg-Ela exceloval v prvních pár epizodách, kdy jsem si ho oblíbil a táhl seriál nahoru. V dalších dílech byla postava už ale trochu v pozadí, udělala pár nesmyslných rozhodnutí a mé sympatie k ní šly dolů. Naopak přesně opačný efekt lze zaznamenat u Nyssy-Vex, která prošla doposud asi největším vývojem. Z namyšlené a sebestředné ženy se stala ochotná a pečující nastávající matka.

Seriálu také dost pomohl Colin Salmon v roli generála Dru-Zoda. Když se fanoušci poprali s faktem, že Zod je v tomto seriálu černoch a ne běloch, mohli si již naplno užívat generálových zajímavých machinací, kdy manipuloval s nejednou postavou. O poznání horší to bylo s jeho předky. Jayna-Zod a Lyta-Zod už nejsou tak povedené postavy a někdy mě právě tyto ženy zvedaly svým chováním a jednáním ze židle.

(Maska Brainiaca byla povedená. Foto: Syfy)

Černým Petrem celého seriálu mohl být rozhodně Adam Strange v podání nadaného Shauna Sipose, ale podobně jako u Seg-Ela, i on dostane prostor převážně na začátku a v posledních pár dílech je de facto zapomenut. Postavy Kema a Dev-Ema byly naprosto zbytečné, nijak ději nepomohly, ale ani neuškodily. Bez nich by to ovšem v pohodě šlo.

Seriál nemá výrazně slabší epizodu, dokázal si udržet stálou úroveň. Děj se postupně vyvíjí a vše přijde na scénu ve správný čas. Seriálu také prospívá menší délka. Deset epizod je tak akorát, upřímně si nedokážu představit, že bych tuto dějovou linku sledoval dvaadvacet epizod. Výhoda je také ta, že při deseti epizodách tvůrci neměli čas na výplňové epizody.

Vizuál seriálu se povedl především v prvních dvou epizodách, kdy jsem byl uchvácen. Posléze těchto scén razantně ubylo a seriál se odehrával v potemnělých kulisách, až finále opět nabídlo nějaký větší pohled na Kandor. Na druhou stranu se u stanice Syfy není čemu divit. I tak předvedla dobrý výkon na své značně omezené poměry a hlavně finance.

Seriál je příjemným překvapením, který jako celek funguje. Deset epizod uteče jako voda a lze se královsky bavit. Vizuální stránka není špatná, ale na druhou stranu ničím neoslní. Postavy jsou zajímavé, ale děj táhnou kupředu především ty vedlejší. Show je odpočinkovým seriálem a nabízí jistou alternativu pro ty, které nebaví sledovat komiksové seriály na stanici CW.

Hodnocení: 70%