Legends of Tomorrow
71/100 - 149×

Legends of Tomorrow(DC's Legends of Tomorrow)

Když už ani samotní hrdinové nestačí, svět potřebuje legendy. Jedna z legend se bude zoufale snažit zabránit tomu, co se má stát, protože spatřila budoucnost. Rip Hunter, který umí cestovat v čase, má za úkol sestavit velice nesourodou skupinu složenou z hrdinů a padouchů, kteří by společně čelili nezastavitelné hrozbě. Kvůli této hrozbě je v sázce nejen osud naší planety, ale také samotný čas. Může tento tým porazit nesmrtelnou hrozbu, která je naprosto odlišná od všeho, co doposud viděli?

USA | 2016 | Ukončeno
7 sezón | CW | 43 minut
Akční, Dobrodružný, Komiksový
Brandon Routh (Ray Palmer), Victor Garber (Martin Stein), Franz Drameh (Jefferson Jackson), Arthur Darvill (Rip Hunter), Caity Lotz (Sara Lance), Wentworth Miller (Leonard Snart), Dominic Purcell (Mick Rory), Ciara Renée (Kendra Saunders), Falk Hentschel (Carter Hall), Casper Crump (Vandal Savage), John Barrowman (Malcolm Merlyn), Neal McDonough (Damien Darhk), Matt Letscher (Eobard Thawne), Nick Zano (Nate Heywood), Maisie Richardson-Sellers (Amaya Jiwe)

Recenze čtvrté řady seriálu Legends of Tomorrow: Ujeté, někdy až trapné?

Máme za sebou čtvrtou řadu seriálu Legends of Tomorrow a již se nám utřídily dojmy z této nejnovější série, která byla opět divoká. Tentokrát Legendy soupeřily s démony a magickými zvířaty, hledaly ztracené bradavky a mnoho dalšího. Jak tuto řadu hodnotíme?

12 8
2.6.2019

Seriál Legends of Tomorrow je tu s námi již čtvrtým rokem a nutno dodat, že za tu dobu ušel opravdu kus cesty. Když se ohlédneme zpět na první řadu, mohli jsme sledovat poměrně vážný seriál o superhrdinech, druhá série přidala pár vtipů a ubrala na vážnosti, třetí do toho šla již naplno a seriál se prakticky stal parodií sám na sebe a nestyděl se to několikrát říci nahlas přímo v epizodách. A čtvrtá řada v tomto trendu pokračuje a je ještě šílenější.

Po finále minulé řady už asi nikdo nebral seriál příliš vážně. Ostatně velký modrý plyšák Beebo se utkal s hlavním záporákem série Mallusem v podivném souboji, kdy se většina z nás chytala za hlavu. Odlehčenost seriálu byla cítit na každém kroku a zatímco jedni ji vítali, jiným to zkrátka přišlo jako až moc velké překročení linie jakési seriálové snesitelnosti. Pro čtvrtou řadu tak existuje jednoduché pravidlo – pokud se vám nelíbil konec třetí řady, ta čtvrtá se vám nebude líbit už vůbec.

Je totiž ještě ujetější. Tvůrci se nebojí vystavět celou zápletku okolo ztracené bradavky Garyho Greena, nechají klidně celou epizodu své herce ztrapňovat šíleným tancem a takto bychom mohli pokračovat až donekonečna. Těch šílených věcí je v seriálu hrozně moc. Obecně lze každý díl brát jako nezávislý příběh, ke kterému již není nutné znát zbytek.

(Mona, nová postava, která vás štve, už když jen tupě promluví. Foto: CW)

Samozřejmě, jednotlivé epizody na sebe navazují, ale pokud vynecháte pár dílů a posléze se k seriálu vrátíte, možná ani nepoznáte rozdíl. A vlastně ani není třeba vše dopodrobna znát. Seriál Legends of Tomorrow je zkrátka velkou oddechovkou, kdy není nutné vždy dávat pozor, klidně si u toho můžete číst noviny, jíst večeři, či si dělat věci do práce. Není nutné věnovat pozornost každé minutě, protože na každém záběru v seriálu skutečně nezáleží.

Stále tu máme hlavní příběh, který se tentokrát točí okolo démona Nerona. Ale právě hlavní příběhy bývají s každým rokem slabší a slabší. Spíše vyčnívají právě ty šílené epizody, které vám buď naprosto sednou, nebo se budete chytat za hlavu a říkat si, co to vlastně sledujete. A teď pouze záleží, do jakého tábora patříte.

Pokud se stále nemůžete zbavit pocitu, že první řada byla nejlepší, čtvrtá řada se vám líbit v podstatě ani nemůže. Na druhou stranu, jestli disponujete dostatkem volného času a chcete po práci u něčeho vypnout a nic neřešit, seriál Legends of Tomorrow je pro vás tím pravým ořechovým. Buď ho budete milovat, nebo ho budete nenávidět.

Nyní ale trochu věcně. Zpočátku si příběh Legends of Tomorrow bral inspiraci ze všech možných komiksových sérií, protože nikdy neměl žádnou vlastní. A prakticky bylo o co stát. Nyní (stejně jako Supergirl) již nemá s komiksovým žánrem nic společného. Vlastně pouze používá postavy ze světa DC. Tím to začíná a také končí. Rozhodnutí, zda stanice CW takto naprosto převrací a trochu znehodnocuje komiksy, již musíme nechat na vás.

(Nemohl Constantine zůstat u ledu po poměrně povedeném seriálu na stanici NBC? Foto: CW)

Co se týče hlavního příběhu, Neron vskutku nemá co nabídnout a tým Legend taktéž ztratil své kouzlo. Mick Rory již nesype z rukávu jeden vtip za druhým, z Raye Palmera je tupý ňouma a tvůrci zřejmě zapomněli na jeho intelekt, u Sary Lance se řeší pouze vztah, Maisie Richardson-Sellers se do seriálu vrátila jen proto, aby měla práci, její Charlie neměla v příběhu žádné místo. A takto bychom mohli pokračovat. Zkrátka těch hluchých míst v příběhu a také postav je v seriálu hrozně moc.

Pokud na něm ale budete hledat chyby, Legends of Tomorrow je tou nejlepší možnou střelnicí. Zatímco některé postavy svou výstředností dokážou pobavit (Séance & Sensibility), jiné jsou vyloženě trapné, až jsem se párkrát styděl, že vůbec investuji svůj čas do sledování tohoto seriálu. Tato show nemá daleko k japonským seriálům na konci minulého století (Power Rangers apod.), kdy kvantita silně převyšovala kvalitu (a to myslím naprosto vážně, některé epizody si o to doslova říkají).

A něco podobného se nyní děje s Legendami. Již delší dobu je to jedno velké utrpení, kdy tvůrci neví, co se seriálem. A postavy, které tu máme, jsou vyzobanými zbytky z ostatních komiksových seriálů na stanici CW. Kdyby se seriál vysílal v osm hodin ráno pro ty nejmenší, ještě bych to pochopil a dalo by se leccos odpustit. Jenže on se vysílá pro dospělé, což je asi největší průšvih.

Z mého pohledu nemá seriál Legends of Tomorrow již co nabídnout. Tvůrci si pod sebou podřezávají větev a riskují, že už je nikdy nikdo nezaměstná. Herci se zapíšou stejně jako Legendy jako největší nuly a již nikdy žádnou kloudnou a smysluplnou roli nedostanou. A ještě si seriál sprostě vypůjčí Johna Constantina, kterého dokáže převrátit naruby a ještě nám ho zkazit tak, že začneme Matta Ryana nenávidět. Toto se nepovedlo a vlastně to už není dobré nějakou dobu. Na druhou stranu, horší už to snad být ani nemůže.

Hodnocení: 10%

Jak hodnotíte čtvrtou řadu vy? Je seriál pěknou oddechovkou, smysluplným dílem či naprostou ztrátou času?

Diskuze /23

filozof

10% určitě ne, je možné klesnout ještě mnohem níž. Tady se alespoň dvakrát za epizodu zasměju.

2.6.2019 | 19:16:51

Já u toho vypnu mozek. Odpočinu si a zasměju se. Scény s Avou a Sárou jsou super. Ale jinak souhlasím s autorem článku. CW seriály Supergirl a Legends of Tomorrow už nemají s komiksem vůbec nic společného. Supergirl se věnuje propagandě a někdy mi přijde, že tvůrci legend musejí být pořád zhulení. Power Rangers vyrábějí mnohem lepší monstra, než jaké předvedli legendy. Škoda mělo to potenciál z legend se mohla stát seriálová Justice League místo toho tu sledujeme ujetou komedii. Je to příjemná oddychovka, ale doufám, že s další řadou už budou mít tvůrci lepší fantazii.

2.6.2019 | 20:40:04
Dragon94

Mně ta Supergirl prostě bavila z letošních CW seriálů nejvíc. Teda, až na první půlku Arrowa. Za to legendy jsem, až na asi 3 díly přetrpěl kvůli Johnovi.

2.6.2019 | 20:53:21
Lynth

Těšil jsem se na Constantina ve 4. sérii, ale po 2 dílech jsem se na to prostě vykašlal. Seriál je jeden velký cirkus. Na Flashe a Arrow se koukám už jen tak z povinnosti. Supergirl a Black Lightning jsou v pohodě. Jak někteří mluví o propagandě v Supergirl, nevím. Svět je dnes už takový, zvykejte si.

#6 filozof
2.6.2019 | 21:47:28
Ostberg

jako nemůžu říct, že by mě to úplně nebavilo ale ta vážnost a napětí, které občas byly kolem Vandala Savage nebo speciálně Eobarda Thawna, mi prostě chybí, dříve se bral jako vcelku humorný díl ten na divokém západě v první a druhé řadě, možná že ve čtvrté by byl úplně ten nejvážnější..­...postavy mi vyloženě nevadí skoro žádné a většinu mám i v oblibě, herec Garyho se dokáže vtipně prodat ale koho nemůžu vystát je Mona.....doufám že v další řadě už jí neuvidíme......

2.6.2019 | 23:23:14
filozof

#4 Lynth: když ze mě někdo snaží dělat blbečka, tak se mu vysměju do ksichtu. s tím se pro změnu budeš muset smířit ty.

3.6.2019 | 11:05:47
stui22

Tak jsem asi jediný komu naopak přijde že oproti minule řadě kvalita legend stoupá. Ano díl od dílu silenejsi ale právě to je na tom to dobré, v poslední době kdy všechny filmy a seriály jedou přes jednu šablonu je fajn vidět něco nekonvekcniho co prostě necekate. A právě í díky tomu by podle mne člověk měl seriálu odpustit věci které tak úplně nedávají smysl. S DCwerse mi to tento rok přijde o dost lepší než flash a arrow.

#8 Lulu.AK1
3.6.2019 | 14:15:15
Lulu.AK1

#7 stui22: Naprosto souhlasím. Legendy jsou možná místy šílené a ujeté, ale naprosto to k nim pasuje. Arrow i Flash už jsou ohraní s tím, jak se neustále snaží hrát na nějakou vážnost.

3.6.2019 | 17:56:49
Argenium

Legendy jsou fajn oddechovka. Prostě parta lidí, co dělají píčoviny. Souhlasím, že oproti 3. řadě (a vlastně všem řadám) kvalitu velmi znatelně klesla. Projevil se nížší rozpočet (schopnosti? Rayův oblek? blbá Mickova zbraň?). Taky mi přijde, že tam je až příliš postav a trpí tím všichni. Suverénně největší chybou byla Mona a Gary jako nová postava. Zabírali strašně moc času a byli v lepším případě zbyteční (většinou otravní až nesnesitelní) Chápu, co se pan recenzent snaží říct, a ve většině věcí má pravdu, ale 10 % je uboze nízké hodnocení (nicméně víc než 30–40 % si tahle série opravdu nezasloužila).

#10 Argenium
3.6.2019 | 18:33:08
Argenium

#9 Argenium: *Gary jako nová hlavní postava samozřejmě :)

3.6.2019 | 18:34:40
Stanley97

Souhlasím s autorem článku a obávám se, že u mě už lehké znechucení postavami z Legend nastalo… Těšil jsem se na Constantina, protože ve svém seriálu a na hostování v Arrowovi byl skvělý… I ve 3. sérii Legend byl dobrý, ale 4. série pohřbila veškerý jeho potenciál… Ostatní postavy absolutně ztratili veškerou svoji osobu a není to tím, že by procházeli nějakým vývojem, prostě přestali být sami sebou (kde je nelítostná Sara, drsný a hláškový Rory, geniální Ray a našprtaný Nate?). Chápu, že autoři chtěli odlehčený seriál, ale tahle řada nebyla odlehčená, byl to myšmaš.

5.6.2019 | 14:22:17
Blázen z Jericha

Někdo, kdo je vůči seriálu zaujatý, by neměl hodnotit. Sorry jako.

#13 Kasom
9.6.2019 | 11:55:42
Kasom

#12 Blázen z Jericha: No jasně hodnotit by měl jen ten co je zaujatý kladně že?? A jinak už všechno dobrý jo?

16.6.2019 | 7:49:36
Blázen z Jericha

Nehledě na to, že recenzovat se takhle opravdu nesmí, to opravdu bylo v nepořádku i z jiných hledisek.

#15 SirTennant
18.6.2019 | 16:44:44
SirTennant

#14 Blázen z Jericha: Nedáváš smysl a kdo by teda jako měl ten seriál recenzovat, nějakej názor autor článku mít musí.

#18 Arkantos
19.6.2019 | 17:51:45
j&t&t

mňa najviac bavila tretia séria, to boli diely, kedy som sa až tešila na deň kedy vyjde nový diel. preto som išla na štvrtú sériu s veľkým ocakavanim. no ostala som sklamaná. 16 dielov a z toho ma realne bavilo asi pat dielov, možno šesť. inak trapošina.. ale je to oddych a isto pozriem aj piatu sériu. ja už som si na tie postavy zvykla a som na ne proste zvedavá. ale áno, riadne trapošiny museli predvádzať túto sériu tí herci, až mi ich bolo ľúto občas :D

25.6.2019 | 13:07:55
DC Expert

oni to takhle zkazili prostě to nebyli legendy ale demon hunters. Byla to největší kravina na zeměkouli třetí série ještě ušla ale tahle už ne!

25.6.2019 | 20:04:15
Arkantos

#15 SirTennant: Pozri si na recenzie serii pri serialoch Arrow a Flash. Nejako takto to ma vyzerat. A nie cely clanok nadavat na to aky je serial trapny.

3.7.2019 | 23:12:41
RedRose

Autor má bohužel naprostou pravdu… Tohle už není ani komedie a dokonce už ani parodie! Postavy které úplně zapomněly kdo jsou?! Nejvíc je to vidět na Ray Palmerovi, který je tady fakt na úrovni tupého Garyho! Sara (svůj odpor k herečce Caity Marie Lotz jsem už párkrát zmiňoval) a Ava mě nebavily snad nikdy! Constantin je v této řadě jen další mamlas do počtu… A Mona?!? Herečka i samotná postava, to je něco strašnýho!!! Herečka Maisie Richardson-Sellers tady podle mně zůstala, aby se dalo alespoň na někoho dívat, společně s Tala Ashe jsou asi jediné dvě příjemné tváře… Všechny postavy naprosto trestuhodně mrhají svým potenciálem, nebo tvůrci zapomněli, co ty postavy uměly a sníženým rozpočtem to fakt nebude, hlavní potíž vidím v mizerném scénáři…

Seriály DC sleduju všechny, bez ohledu na (klesající) kvalitu, takže i na legendy se budu dívat dál, ale moc se mi nelíbí co z toho zbylo… Fakt to mohl být seriál na motivy Justice League, ale nestalo se a asi už ani nestane…

4.7.2019 | 16:14:23
Monoceros

Nemůžu souhlasit s tímto hodnocením. Já jsem byl s celou sérií spokojený a mile mě překvapila, ani jeden díl mě nenudil. Jenom doufám že se v další sérii vrátí Zari, protože by mi tam chyběla.

#21 Arkantos
5.7.2019 | 21:12:59
Arkantos

#20 Monoceros: Takých nás je viac. Nie som spokojný so všetkým. Garryho mali zabiť. Napriladd jednorožcom. 15ty diel bol jednoznačne najväčšie utrpenie celej série. Spolu s tou bradavkou. Ale inak v pohode. Čakal som trochu viac od Constantina ale ani tak to nebolo zlé. Tvrdiť, že Ray je idiot je prehnané. Proste v strete s magickými bytosťami veda veľa neurobí. Súhlasim však s tým, že je tam príliš veľa postáv. A to aj po ochode Jaxa s doktorom. Hlavne preto, že sa tam veľa pridalo a taký ako Garry dostali príliš veľa priestoru na to koľko tomu mohli priniesť. Mona mi vôbec nevadila ale zaobišlo by sa to aj bez nej.

6.7.2019 | 0:16:31
904a2878

-- Hej rejžo, viděl jsi čečenský seriál Zkáza Dejvického divadla? – Myslíš tu zemi, kde jsme pili v Praze Plzeň? – Tak to je Československo – Aha, tak Čečenkoslovesko. Mají tam specificky ujetej humor, to se rozhodně bude lidem líbit. Něco takovýho napísmenkuju do scénáře, ju? A aby nás nežalovali, tak to vezmu v retro stylu Stranger Things. Vyvoláme v lidech nostalgii a to přece lidi chtějí. – A víš o tom, že v té zemi mají i pohádku o Pejskovi a Kočiče jak vařili dort? Smichali tam samé dobré věci a bylo to fakt dobré.

Za mě to ušlo, mohlo to být horší. Moc dobře nechápu, proč tolik experimentovali. Dnešní Legendy byly úplně jiné, než ty, na které jsem začal dívat před lety. Horší z Arrowerse je už jenom Supergirl a Black Lightning.

16.7.2019 | 18:57:21
tominotomino

Mě se naopak Legendy celkem líbily, asi se vydařili letos nejlépe. Nejvíc mě bavila nová postava Charlie, a oproti drtivé většině mi Mona nijak nevadila. Koho ale moc nemusím je namyšlený Constantine – tahle postava mi nikdy nepřišla nijak zajímavá (ani v Arrowovi a ani v jeho seriálu) a Matt Ryanem mi vůbec není sympatický. Kvůli ostatním ho ale v seriálu zkousnu. Možná proto mi Mona nevadí jako ostatním, protože mou Monou je Constantine.

25.7.2019 | 22:48:49

Stav překladu

Epizoda S07E13: Knocked Down, Knocked Up

Překlad: @antty, @AdriB a @Azur58 Přečas : @OggyCZ

Začali nás tvůrci jemně připravovat na další odchod jedné hlavní postavy?

Tým Legend je každoročně obměňován, kdy se postupně přidávají nové postavy a ty staré se někam v klidu odklidí. Důvodem této rotace jsou peníze. Stanice nechce platit své herce, které jsou se seriálem spojeni již delší dobu, proto se jich rychle a efektivně zbavuje. Kdo je další na řadě?

Wenworth Miller se vrátí do seriálu v jubilejní sté epizodě

O kvalitě seriálu si můžeme myslet ledacos, ale pokud stanice CW něco umí, rozhodně to jsou jubilejní epizody. Jedné takové se právě dočkáme u Legends of Tomorrow a pochopitelně se do seriálu musí vrátit nějací staří známí. Captain Cold je prvním, kdo hlásí návrat.