Recenze páté série: Znásilnění komiksové tvorby po vzoru Joela Schumachera pokračuje

21.6.2020 17:11

Pátá řada je za námi, tvůrci si odškrtli další (ne)úspěšnou řadu a původní obsazení z první série se až na zlaté výjimky vytratilo. Seriál stále pokračuje ve své zběsilé jízdě, která mnohdy odkazuje na Batmana Joela Schumachera a jeho kostým s bradavkami. A to vážně.

Seriál Legends of Tomorrow za pět let své existence prošel velkým vývojem. Z vážného seriálu se stala velice odlehčená show a v podstatě se jedná o úplně jiný seriál, než který v roce 2016 začínal. Jelikož celému Arrowverse poměrně rychle dochází dech, není to nejslavnější ani v případě našeho seriálu, přesto je to z pár důvodů stále snesitelné.

Na celý seriál se dá dívat ze dvou různých pohledů. Pokud ho budeme brát jako čistě komiksový, tak se fanoušci musí chytat za hlavu, na čem to ten Marc Guggenheim s Gregem Berlantim sviští. Protože Legends of Tomorrow nemá s komiksovým seriálem naprosto nic společného. Pouze si propůjčuje známé postavy, které si přizpůsobí své zvrácené vizi.

Pokud patříte mezi ty, kteří nadávají na Batmana Joela Schumachera, tak zde je to snad ještě horší. Bizarnější provedení si snad nelze představit, protože se opravdu jedná o naprosté znásilnění všech postav, jejich charakterů, motivace a samozřejmě příběhu samotného. Seriál nemá absolutně nic společného s komiksy, jede si naprosto svou vlastní, neřízenou cestou.

(Ano, i na Star Trek došlo. Foto: CW)

A lze si úplně hravě domyslet, že skalní fanoušci komiksů nejsou vůbec nadšeni. Jen si zkuste představit, kdyby fanouškům někdo sáhl třeba na Harryho Pottera či Hru o trůny. A naservíroval by jim vtipnou frašku, která si střílí z Dothraků, Bradavic a obecně snad úplně ze všeho. Asi i to by nikoho nepotěšilo. Co se týče věrnosti předlohy, je Legends of Tomorrow na úrovni japonského Spider-Mana. A to bez legrace.

Jak už ale bylo řečeno, na seriál se dá dívat i druhým pohledem. A to tím, že i když je naprosto šílený, svým způsobem dokáže bavit. Před dvěma třemi lety se bezesporu jednalo o nejslabší seriál z Arrowverse, ale kupodivu, jak ostatní komiksové seriály na stanici CW ztratily úroveň a kvalita klesla, tak Legends of Tomorrow jsou na tom dost možná nyní nejlépe.

Jsou postavy stále stejně bizarní? Jsou. Dává příběh smysl? Nedává. Vyskytuje se v seriálu nějaký zajímavý záporák? Nevyskytuje. Ale to ani v žádném jiném seriálu z Arrowverse. Na rozdíl od nich alespoň Legends of Tomorrow dokáží stále bavit a občas se u seriálu zasmějete, i když jednotlivé scény mnohdy vůbec nedávají smysl.

(Matt Ryan má stále šarm, ale s postavou Constantina si tvůrci, jako obvykle, neví rady. Foto: CW)

Seriál je naprosto odpočinkový a lze si užívat pouze útržky z celého dílu. Problém ostatních komiksových seriálů na stanici je ten, že se i přes stále klesající kvalitu tváří děsně vážně, což ve finále působí ještě trapněji. Seriál Legends of Tomorrow si na nic nehraje, ví, že se jedná o poměrně velký brak, a tak si tvůrci dělají srandu ze sebe samotných.

Je to v podstatě jediné pozitivum, které aktuálně lze u seriálu vnímat. Postavy za tu dobu ztratily šťávu a nemá smysl zde hodnotit, zda postavu Johna Constantina zkazili nebo ne. Seriál je takový, jaký je. A jiný už asi nebude. Pokud máte rádi komiksy, asi se už dávno na tento seriál nekoukáte. Pokud se díváte, zřejmě patříte do té druhé kategorie, která si ráda pustí seriál při nudném večeru, když zrovna žehlí či vaří. Seriál tak splní vaše očekávání a pobaví vás v určitých chvílích. Od toho se také odvíjí naše hodnocení.

Hodnocení: 50%

Jít na Legends of Tomorrow | Jít na Edna