Recenze první série

Recenze první série

2.6.2016 17:26

První řada Legends of Tomorrow měla mít původně osm epizod, následně se CW rozhodla seriálu dát šestnáct dílů. Jak se to projevilo na kvalitě první řady a bylo poznat umělé nafukování děje?

V dnešní době jsou v oblibě různé týmovky a crossovery a je zcela jedno, jestli mluvíme o filmové či seriálové sféře. Seriály Arrow a Flash zaznamenaly v crossoverech velice pěknou sledovanost, a tak se stanice CW rozhodla letos vytasit se svým již třetím komiksovým seriálem ze stáje DC. Jak dopadl seriál nesourodých hrdinů?

Nesmrtelný tyran Vandal Savage v budoucnosti ovládl svět a Páni času, kteří jsou zodpovědní za ochranu časové linie, s tím nic neudělali. Rip Hunter se rozhodl vzít osud lidstva do svých rukou, vydal se do minulosti a dal dohromady neobvyklé postavy, které by mu pomohly Savage zastavit. S postupem příběhu zjišťujeme, že Ripovi ani tak nejde o záchranu lidstva, jako spíš o záchranu své rodiny, kterou Vandal zavraždil.

Rip Hunter je v podstatě jedinou novou postavou, kterou v seriálu potkáváme. Pokud sledujete ostatní komiksové seriály od CW, všechny ostatní postavy znáte a divák už má již při prvním díle přehled, kdo je mu sympatický a kdo ne. Zatímco některé postavy zůstávají stejně nezajímavé jako v seriálech od vedle (Kendra Saunders, Ray Palmer), některé se zase naopak pěkně vybarví, dostanou více prostoru a jejich charakter má v průběhu řady nějaký vývoj (Leonard Snart, Mick Rory).

(Mick byl nejzábavnější postavou seriálu, se kterou se člověk nasmál. Foto: CW)

Příběh v prvních dílech odsýpá a divák tak má možnost sledovat zběsilou jízdu minulostí a budoucností plných nadstandardních digitálních triků v rámci televizní stanice. První polovina se zdá být velice promyšlená a tvůrci pomalu odkrývali, k jakému konci směřují. Problém ovšem nastává ve druhé polovině série, která jakoby sloužila pouze jako výplň k finálovému dílu.

Problém začíná v samotném cestování časem. Zatímco první díly nějak opodstatňují výpravy do minulosti a budoucnosti (sebrání Vandalova majetku apod.), výlety časem v druhé polovině sezóny působí uměle. Hrdinové prakticky nemají žádný důvod se do daného období v první řadě vůbec vydávat. Spíše to působí, jako by si tvůrci chtěli odškrtnout, že legendy vyrazily na Divoký západ či do postapokalyptické budoucnosti.

Seriál Flash ve své první sérii položil pevné základy pravidlům cestování časem. První polovina série se (tak nějak) pravidly řídí, ale druhá polovina zcela ignoruje to, co bylo řečeno ve Flashovi, a z cestování časem dělá jeden velký nepořádek. Úplně se tak zapomíná na časové paradoxy či jiná pravidla a prakticky v každé epizodě nám je představena nová (a hlavně nelogická) časová hříčka.

Zatímco v první sérii Flashe, když byl zabit Eddie Thawne, jeho budoucí potomci přestali okamžitě existovat, něčeho podobného se v Legends of Tomorrow nedočkáme. V samotném finále se legendy vydají zlikvidovat Savege a to rovnou třikrát v různých časech. Proč ho nestačilo zabít pouze v minulosti, když by měl v budoucích časech přestat existovat? A proč při každém měnění linie se neobjevili mozkomoroví přízraci jako v druhé sérii Flashe? To jsou otázky, na které si musí divák (ne)odpovědět sám. Zvlášť, když za seriálem stojí stejní tvůrci.

(I Ra's Al Ghul zavítal do seriálu. Foto: CW)

Zkrátka a jednoduše – cestování časem v seriálu nedává smysl. Jelikož právě cesty časem jsou hlavní dějovou náplní seriálu, je škoda, že tady Legends of Tomorrow selhávají na plné čáře. Seriál tak působí nelogicky, nepromyšleně a hrozně lacině. Někdy i herci mají co dělat, aby měli vůbec co hrát. Před premiérou tvůrci oznámili, že ne všechny postavy přežijí nebezpečnou výpravu. Bylo tomu skutečně tak?

Nebylo. Carter Hall zemřel, ale brzo se vrátil. Mick Rory, o kterém jsme si mysleli, že ho tvůrci skutečně zabili, se brzo znovu se svou ohnivou zbraní probojoval do seriálu. Jediný, kdo skutečně zemřel, byl Leonard Snart. Před sezónou bylo předem avizováno, že Wentworth Miller podepsal smlouvu pouze na jednu sezónu, takže ani v tomto případě se nejednalo o překvapení. Navíc Snart nemá být definitivně mrtvý a v pár dílech příští sezóny se objeví.

Za bezkonkurenčně nejlepší epizodu považuji Star City 2046, kdy jsem měl pocit, jako bych sledoval toho skvělého Arrowa v první a druhé sérii. První sezóna nebyla špatnou řadou, ale dost sérii podkopá nohy nelogické cestování časem a občas přihlouplé dialogy. Byl bych upřímně radši, kdyby seriál nakonec dostal pouze osm epizod, umělé natahování je ve druhé polovině řady cítit na každém kroku a značně se projevuje na celkové kvalitě seriálu. Tvůrci zkrátka už bohužel vařili z vody.

Hodnocení: 65 %

Jít na Legends of Tomorrow | Jít na Edna