Loki
88/100 - 114×

Loki

Když se Avengers vydali do minulosti, aby získali Kameny Nekonečna, tak se jim jedna věc nepodařila – Loki dokázal uprchnout a vznikla tak nová, alternativní linie. A my nyní budeme sledovat příběhy právě tohoto Lokiho, který se vydá na zcela šílenou výpravu.

USA | 2021 | Rozhoduje se
vysílání
2 sezóny | Disney+ | 45 minut
žánr
Akční, Komiksový, Nadpřirozený
hrají
Tom Hiddleston (Loki Laufeyson), Owen Wilson (Mobius M. Mobius), Sophia Di Martino (Sylvie Laufeydottir), Gugu Mbatha-Raw (Ravonna Renslayer), Wunmi Mosaku (Hunter B-15), Richard E. Grant (Klasický Loki), Tara Strong (Miss Minutes), Jonathan Majors (Ten, který zbývá), Ke Huy Quan (Ouroboros), Eugene Cordero (Casey), Rafael Casal (Brad Wolfe)

Recenze seriálu Loki očima několika redaktorů

Recenze seriálu Loki očima několika redaktorů

Máme skoro týden po finále a je načase se podívat, jak to vidíme u nás v redakci. Máme tady tři názory, kdy si každý z nás seriál užil trochu jinak. Tak jak na nás zapůsobila zběsilá jízda časem, která snad konečně měla dopad na celkové dění v Marvel Cinematic Universe?

15 0
25.7.2021

@tom99

Co si budeme povídat, je to zatím jednoznačně nejlepší MCU seriál, který vznikl pod křídly Disney+. Má své jedinečné pojetí, originalitu, nápaditou hudbu, dobře zvládnutou zápletku a výborně hrající herce na všech úrovních. Tom Hiddleston možná někdy až moc tlačí na pilu, ale stále je úžasný. Owen Wilson je ale snad ještě o kus lepší a to, co předvedl v závěrečné epizodě Jonathan Majors, byl úplně herecký koncert.

Příběh měl (nebo se to alespoň zdá) podstatný vliv na celé dění v MCU a konečně došlo na slova Kevina Feige, že se bez seriálů již neobejdeme. Tady jsem měl přesně takový pocit. Každá epizoda byla něčím unikátní a vlastně celý seriál dokázal zaujmout, i když obsahuje snad nejméně akce. Střídání žánrů, kdy se celý díl jen mluví, posléze tu máme napínavou epizodu plnou zvratů, pak přijde na řadu romantická linka a tak dále. Všechny jsem si užil a celkově jsem dost spokojený. Obecně seriál beru jako návrat k tomu klasickému MCU před pár lety, kdy zkrátka na prvním místě byl příběh a ne nějaké poselství, co chce film / seriál říci.

Na Lokim je hrozně vidět, jak moc si byli Michael Waldron a Kate Herron jistí svou prací. Seriálu hrozně prospělo, že na něm nepracoval nějaký zamindrákovaný tvůrce (viz Malcolm Spellman a Kari Skogland z The Falcon and The Winter Soldier), který by si ze seriálu dělal politickou kampaň a světovou poučku na vše možné. Konečně jsem si na chvíli odpočinul od všech těch blbin, co se ve světě dějí, aniž by mi to nějaký chytrák připomínal v každé druhé větě, a mohl jsem si vychutnat příběh podle komiksu, kde nic nebylo násilné. Díky!

Hodnocení: 90%

(Potkali jsme několik verzí Lokiho. Foto: Disney+)

@Blackhand47XD

První dva MCU seriály vydané na Disney+ přinesly menší zklamání, a proto jsem se bál, aby Loki nedopadl stejně. Hned první díl mne ale přesvědčil o tom, že tu máme něco speciálního, protože atmosférou to připomínalo díla Davida Finchera nebo videoherní Control od studia Remedy Entertainment. Vrcholem byla samozřejmě hudba, která vyniká ve všech epizodách a patří k tomu nejlepšímu, co pod Marvelem vzniklo.

S čím má seriál trochu potíže, je tempo jednotlivých epizod. Po skvělých prvních dvou dílech tu přišla třetí epizoda, kde se zaměřovala na vztah ústřední dvojice. Byť jsem rád, že tvůrci nakousli téma autosexuality, epizoda mne příliš nebavila, protože víceméně skončila stejně, jako začala. Čtvrtý díl opět fungoval, pátý beru jako nutnou výplň plnou easter eggů, kde se vývoje charakteru dočkala akorát postava, která v témže díle navíc zemřela a následně je tu finále, které stojí především na dialozích podobně jako díl první. A fungovalo to? Ano, dialogy tvůrci opravdu psát umí.

Ze tří již vydaných seriálů má Loki zatím největší vliv na chod celého univerza. Zatímco seriály o Wandě a Falconovi nám ukázaly to, co nám v závěru už vlastně řeklo Endgame, třetí seriál vypouští na scénu nového hlavního záporáka a otvírá cestu k multivesmíru. Dle mého názoru je možná škoda, že Loki nevyšel v pořadí jako první, protože bychom tu hned měli při sledování WandaVision nebo druhého Spider-Mana zcela jiné teorie a pohled na širší svět Marvelu.

(Kdo by si nezamiloval Sylvii? Foto: Disney+)

Oproti jiným seriálům se tu moc nedá stěžovat na postavy. Loki je skvělý jako vždycky a tuhle jeho alternativní verzi jsem si oblíbil možná i více než klasickou. Sylvie mi nijak nevadila a stejně tak s Ravonnou ani jinými agenty TVA jsem problém neměl. Owen Wilson však jako Mobius M. Mobius zcela exceloval a Ten, který zbývá, z něhož v MCU udělali alternativní verzi Kanga, si mne získal a já jsem nakonec rád, že studio sáhlo právě po Majorsovi.

Byl na seriálu vidět rozpočet? Jo i ne. První dva díly byly opravdu wow, ale když došlo na třetí epizodu s prázdnou pustinou, jednoduchými kostýmy a hloupým městem na konci, které vypadalo jako z šesté řady Agentů ze S.H.I.E.L.D.u, dostal jsem krapet strach. Poté jsme se již toulali známými koridory, dokud nedošlo na další pustinu a pak zámek hlavního záporáka. Nebudu si ale moc stěžovat, na Mandalorianovi to jde občas vidět také, mít trojnásobnou délku filmu a rozpočet jednoho prostě nejde.

Byť jsou tu věci, které byly dle mého názoru nedotažené, Loki se povedl a měl oproti Wandě a Falconovi finále, které fungovalo. Tvůrci tu navíc sáhli po zajímavější a méně známé komiksové látce a pěkně jim to vyšlo a třeba začneme v blízké době vídat Mobia s TVA v komiksech častěji. Těžko říct, jak dopadne příští řada, když přichází o své nadané tvůrce, ale třeba to někomu schopnému dají. Když se podívám na hodnocení prvních dvou MCU vlaštovek pro Disney+, musím jít samozřejmě výš a tak si ode mě Loki odnáší 80%.

Hodnocení: 80%

(Láska nezná hranice. Foto: Disney+)

@Zira

Loki jako postava pro mě vždy byla nějakým způsobem velmi speciální, ale vždy jsem tak nějak cítila, že nedostal úplně toho prostoru, kolik by si ho zasloužil. To se však změnilo díky seriálu. Když si vezmu jednotlivé verze Lokiho v průběhu deseti let MCU, tak mi nejvíce přirostl k srdci hlavně na samotném konci, kdy se vzepřel Thanosovi a stál za svým bratrem. Trochu jsem se obávala, co vznikne ze seriálu, kdy uvidíme opět toho starého dobrého Lokiho, co podráží všechny, nehledě na to, zda je má v lásce, či nemá. Byla jsem ale mírně a mile překvapena, protože jsme dostali ještě lepší verzi než doposud.

Pokud se mám zaměřit na další postavy, tak Mobius byl velmi skvěle napsaný a ani byste nepoznali, že před vámi stojí herec Owen Wilson. Sylvie byla příjemnou změnou a moc jsem si jí oblíbila, nejen ve společnosti Lokiho. I přes to všechno nebyla jen nějakým jakýmsi doplňkem hlavní postavy Lokiho, ale měla svoji vlastní totožnost. Klidně bych se podívala na nějaký příběh i o ní samotné, jistě by to dokázala utáhnout. Z postav u mě zabodoval taky Klasický Loki, hlavně při scéně, kdy budoval samotný Asgard, i to jak vyprávěl, že i po všech těch letech mu nakonec Thor chyběl a vrátil se za ním. Samotný záporák Ten, který zbývá byl zajímavou postavou. Nelze ho moc hodnotit po jedné epizodě, každopádně za mě, si myslím, že má co nabídnout. Jestli to je ale největší záporák, z kterého bych si sedla na zadek, to asi ukáže čas. Ovšem co se týče jeho barvy pleti nebo podobných blbostí, co někdy vidím v komentářích nebo na sociálních sítích, je mi to naprosto fuk. Ten herec hrát umí, vlastně všichni černoši v tomhle seriálu a to je pro mě podstatné.

Kdybych měla zhodnotit příběh, tak zase je to zcela jiný seriál než jsme od Marvelu zvyklí. Někomu možná může vadit, že se tam hodně mluvilo, někomu může vadit, že se tam nemluvilo dost. Mně se to zdá tak akorát. Pokud to mám hodnotit v rámci seriálů, který vyšly, tak pořád vede WandaVision, ale Loki by byl hned jako druhý. Těch deset procent strhnutí je za to, že mi tam něco prostě chybělo. Nebylo to finále, jaké bych si úplně představovala. Možná že časem, až uvidím druhou řadu, tak to tak nějak zapadne do sebe a bude vše dávat větší smysl. U tohoto seriálu se však potvrdilo, že seriály jsou opravdu velmi důležité pro pochopení následujících filmů čtvrté fáze.

Hodnocení: 90%

Jak hodnotíte seriál vy?

Recenze seriálu WandaVision
Recenze seriálu The Falcon and The Winter Soldier

Diskuze /18

Pišta Hufnágl

Jak mě to zpočátku nadchlo, tak finále bylo takové… nemrcouchaté. Zatím pro mou maličkost jednoznačně vede skvěle zpracovaná Wanda, pak je tohle, a stran Falcona se budu tvářit, že se to vůbec nestalo…

25.7.2021 | 17:55:56
percival2

Podle mne moc napovídají. S Thanosem to vyžadovalo trochu vědomostí, hledání v komiksech, znalosti popkultury … a tady nám padoucha ukazují ještě, než něco začalo. Takže to tipnu na marvelovky i pro snowflaky :-D

25.7.2021 | 20:14:55
Filadel

Loki mě zklamal. Děj podkopal vše, co se do té doby v MCU stalo, nebyla prakticky žádná akce, pořád se jen sedělo a povídalo a Loki sám nebyl stejnou postavou s prvních Avengers, ale úplně někdo jiný. Nejprve zabíjí lidi kam přijde a o pár dnů později brečí v koutě, zamilovává se „do sebe“ a nechává si od všech nakopat zadek? Bullshit.

#6 PenelopaW
26.7.2021 | 12:05:43
Rik

V podstatě každá redaktorská recenze obsahuje části, s kterými se ztotožňuji. A když to shrnu, tak i přes menší výtky panuje shoda, že Loki se povedl a je tím nejvhodnějším seriálem, sloužící jako oslí můstek pro Dr, Strange 2.

26.7.2021 | 15:31:26
Basim

Od kdy se modrá barva bere jako černá ten záporák měl být modrý to je rasizmus! Ten záporák Kang. On měl být modrý! Za chvíli bude i modrá barva rasistická pokud tak budou pokračovat. :D

#7 Blackhand47XD
26.7.2021 | 16:27:38
PenelopaW

#3 Filadel: Souhlasím… Těšila jsem se na starého dobrého šmejda Lokiho se vším všudy a dostalo se mi ufňukánka, kterého zbije i ženská, a který se nejvíc ze všeho nimrá ve svých pocitech. První polovina 1. série pro mne byla naprostým utrpením, od 4. epizody už to šlo nahoru, ale po shlédnutí „grande finále“ jsem na rozpacích, protože mi to celé připadá jen jako prequel k něčemu jinému a většímu (?).

26.7.2021 | 16:44:40
Blackhand47XD

#5 Basim: Kang není modrý, to je jen maska. Pod ní to byl vždycky normálně člověk. :)

webmaster
26.7.2021 | 19:39:54
B.Wilde

Chápu, že pro ty, co čekali šmejda Lokiho a velkolepé akce, musí být seriál strašné zklamání… já tam nepotřebovala ani jedno a asi i proto jsem ze seriálu nadšená. Naopak, byla jsem dost ráda, že seriál byl jaký byl, že Loki prošel vývojem (jaká by byla jeho budoucnost, jaké to je najít si cestu k někomu jinému) a je z něj ještě lepší verze, než na konci IW. Já jsem prostě v tomhle cíťa, „zamilovaní záporáci“ patří k mým oblíbeným. :D

#9 PenelopaW
27.7.2021 | 8:34:05
PenelopaW

#8 B.Wilde: Což o to, zamilované záporáky mám taky ráda (obzvlášť, kdybych to byla JÁ, do koho se zamilují :-D), ale tady jsem neviděla téměř žádný vývoj a Loki mi od samotného začátku svého pobytu na VTA přišel velice bezzubý a „nevtipný“ :-/. A ani Sylvie mi osobně nepřišla zas až tak cool… Nápad považuji za zajímavý a dobrý, ale jeho uchopení mne neuspokojilo.

#10 Abs
27.7.2021 | 9:34:46
Abs

#9 PenelopaW: Žádný vývoj? Ehm… a to, že si ho TVA po zdrcující porážce v NY a oproštění od zhoubného vlivu Teseractu, který měl lví podíl na tom, jak násilnicky a psychopaticky se v Avengers choval, totálně podrobila, srazila na kolena a bez skrupulí mu pustila výcuc z jeho budoucího života obsahující jím zaviněnou smrt matky, smrt otce, emoční horskou dráhu s bratrem i jeho vlastní skon, ti na gigantickou životní facku, která dokáže totálně přerovnat priority nestačí? Zvlášť, když je navíc korunovaná zjištění, že nejen, že osoba s jeho egem a monstrózním pocitem vlastní výjimečnosti existuje v milionu dalších verzí, ale především, že byl už od narození jen loutkou v rukou někoho jiného, kdo se rozhodl, že nemá na víc, než být totálním looser odsouzený k neúspěchu, opakované porážce a brzké smrti? Já ti nevím, ale mě to přijde jako docela slušná motivace k vývoji (i k „nevtipnému“ chování). Vlastně se docela divím, že v tom koutě v slzách neskončil na mnohem delší dobu…

#11 LAZARUS111 #14 PenelopaW
27.7.2021 | 22:55:32
LAZARUS111

#10 Abs: Ja mám pocit že mala na mysli že sa to udialo až moc rýchlo.

#12 Abs
28.7.2021 | 10:22:52
Abs

#11 LAZARUS111: No, ono i v reálném životě někdy stačí pár minut, nebo dokonce vteřin a je vymalováno. Záleží na tom, co se za tu dobu stihne odehrát a tady toho myslím bylo na Lokiho až dost.

#13 LAZARUS111
28.7.2021 | 23:33:41
LAZARUS111

#12 Abs: Je pravda že zistenie že existuje niečo ako TVA bolo na neho moc.

29.7.2021 | 10:43:45
PenelopaW

#10 Abs: Dobře, uznávám, že takto shrnuto to dává větší smysl :). Navíc si taky myslím, že Loki není až takový haj*l, jak sám sebe prezentuje, že minimálně na matce mu hodně záleželo. Takže ano, ten obrat k dobru beru, ale pořád si myslím, že Loki výrazně „vyměkl“. Bunda s nápisem VARIANT mě zlomyslně pobavila (což bylo účelem), ale starý dobrý Loki by si tohle líbit nenechal :-).

#15 Uschi
29.7.2021 | 11:25:37
Uschi

#14 PenelopaW: Stále všichni zapomínáte, že to, co si osobně neprožil v TVA viděl a poznal, že to s důvěrou není zas tak špatný, jak si myslel. Ono i tohle stačí k tomu, aby člověk přehodnotil svoje postoje a zjistil, že na tom světě to není zas tak strašný.

29.7.2021 | 16:18:55
B.Wilde

A mě se právě tohle líbilo… ano, bylo to rychle, ale řekněme že ve filmové stopáži by to bylo ještě o dost rychlejší… jako nevím, ale myslím, že to že viděl, že ty jeho super plány, něco po čem tak toužil vedlo jen k tomu, že ublížil lidem, kteří mu byli blízký (i když to nedával najevo) a skončil nakonec jen se zlomeným vazem, je dost věc, nad kterou by se asi zamyslel tak nějak každý… a na nějaký dlouhý rozjímání tam přece jen neměl moc čas. :D Každý moment, kdy se ukázalo, že má i nějaké emoce, pro mě byl o důvod víc, proč se mi ten vývoj tak líbí… začátek zalíbení se Sylvii mi přišel rychlí, ale na druhou stranu, docela chápu, že občas stačí málo a člověk do toho spadne jak nic. Vyměkl… hej souhlasím, ale fakt mi to nevadí… ono mi přijde, že to v něm bylo vždycky, jen hodně hodně hluboko, jen aby si nikdo nevšiml, že i takový mizera jen nechce být sám… vím, že tohle není telenovela, ale sakra, žádný couple mě u MCU nikdy takhle nezaujal. :) Takže sypte to do mě, jestli tohle nebude pokračovat, fakt budu naštvaná.

29.7.2021 | 17:34:37
LAZARUS111

No samozrejme dúfam že Loki v MCU ešte bude aj vo filmoch.

30.7.2021 | 1:23:01
AzurovyAzure77

Mám ze seriálu dost rozpačité pocity. Víceméně by se to dalo shrnout slovy @PenelopaW první polovina byla utrpení a málem jsem s tím sekl. Ohromně mě zklamalo, jak Lokiho jako postavu uchopili. Ze zákeřného, ctižádostivého, zavrženého prince stal ukňouraný popleta, nehrát ho Hiddleston, tak ho vůbec nepoznávám. Ten mimochodem taky dost přehrával, jen co je pravda. Od třetí epizody se to zlepšilo hlavně díky Sylvii (jediná opravdu dobře napsaná postava, co na mě silně zapůsobila) přičemž pak pátý díl je vrchol, ten byl vážně skvělý. No a pak finále, které mělo všechny předpoklady minisérii úplně vykoupit, mě zas extrémně zklamalo. Jak tu všichni vychvalují Majorse, to jsme asi viděli úplně jiný díl. Jeho výkon byl všechno, jen ne „herecký koncert“. Neříkám že hlavní záporák musí být přímo nějaký Galactus ale užvaněného šaška ve kosmické pracovně jsem fakt nečekal. Bitka Lokiho se Sylvií založená na totálně banální zámince. Mobiovo velkolepé „ničení TVA“ nevedlo též nikam. A celé je to v podstatě jen build up na druhou sérii? No nevím.

2.8.2021 | 9:32:31
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Aktualizace postav - 2. řada

V průběhu druhé řady seriálu Loki pro vás budeme aktualizovat sekci postav:

Novinky

Jak je to s případnou třetí řadou seriálu Loki?

Jak je to s případnou třetí řadou seriálu Loki?

Pokud tu existuje nějaký MCU seriál, který má potenciál na třetí řadu, tak je to rozhodně Loki. Dá se říci, že většina seriálů nedoběhla ani k řadě druhé, neboť se jednalo o jednorázové projekty. Loki ale může být slušnou trvalkou, tak povede se to a vyčaruje si bůh klamu i třetí sezónu?

Reklama

Galerie

Galerie

Zajímavosti

Stane se Loki novým Nickem Furym a sjednotí on Avengers v boji proti Kangovi?

Stane se Loki novým Nickem Furym a sjednotí on Avengers v boji proti Kangovi?

Loki je stále jednou z nejpopulárnějších postav v celém MCU, která je stále živá. Teda alespoň nějaká jeho verze je živá. Bude chtít studio tento mečbol využít a postaví Lokiho do první linie v boji proti Kangovi? Může se z Lokiho stát nový Nick Fury, který dá dohromady Avengers?

Narozeniny herců

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama