První recenze na Glass nepatří mezi nejpřívětivější

V záplavě superhrdinských filmů letos najdeme i vyvrcholení trilogie tvůrce M. Night Shyamalana. Snímek Glass, ve kterém hlavní roli přebírá Elijah Price, kritiky moc neoslnil. Přečtěte si jejich hodnocení nejnovějšího počinu zkušeného režiséra.

2 12
10.1.2019

Roku 2000 ohromil Shyamalan filmový svět mysteriózním thrillerem Unbreakable, ve kterém Bruce Willis ztvárnil Davida Dunna, který jako jediný přežil havárii vlaku a následně se shledal s Elijahem Pricem v podání Samuela L. Jacksona, jenž mu sdělil, že má nadpřirozené schopnosti. Před třemi lety se režisér k této látce vrátil a ve snímku Split představil Kevina, schizofrenního jedince, v jehož hlavě se ukrývá 23 osobností. V závěru filmu jsme posléze odhalili propojení s Unbreakable, čímž si Shyamalan nahodil udici na finální dobrodružství, ve kterém se všechny tři postavy setkají s psychiatričkou Ellie Staple v podání Sarah Paulson.

Nový film sjednotí oba dva předchozí. Foto: Universal Pictures

Nový film však zatím kritiky moc nenadchl. Podle Monicy Castillo z The Wrap je nový film zastaralou variací na dávno viděné a v současné konzumní společnosti nemůže diváky ničím oslnit. Celkově působí jako stylový, ale neuspokojivý sequel a v záplavě komiksů hned zapadne. Další hodnocení si rovněž neberou servítky a například na populárním serveru Rotten Tomatoes je jeho skóre na pouhých 36 % a Metacritic nabízí hodnocení 45. Jediný větší server, který hodnotí snímek jako vydařený, je Variety. Podobně si nedávno vedl i film Venom, který následně získal téměř 850 miliónů dolarů na tržbách.

Odradily vás špatné kritiky snímku Glass, nebo vyrazíte do kina?