Once Upon a Time (Bylo, nebylo)
87/100 - 417×

Once Upon a Time(Bylo, nebylo)

Zlá královna, macecha Sněhurky, mocnou kletbou přenesla téměř všechny pohádkové bytosti do světa lidí, do zapadlého městečka Storybrooke. Na svoji skutečnou totožnost si nepamatují, žijí celkem běžné životy a ani jim není divné, že město nikdo z nich neopouští, vůbec nestárnou a v rukách starostky je soustředěna všechna moc. Podle legendy může kletbu zrušit jediný člověk, dcera Sněhurky a Prince Krasoně, kterou z království zachránili ještě jako nemluvně těsně před tím, než ostatní kletba uvěznila v Storybrooku. Adoptivní synek starostky věří, že tou osobou, a zároveň jeho biologickou matkou, je praktická a nezávislá Emma Swan z Bostonu…

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
7 sezón | ABC | 42 minut
žánr
Drama, Fantasy, Rodinný
hrají
Josh Dallas (David Nolan), Jennifer Morrison (Emma Swan), Jared Gilmore (Mladší Henry Mills), Robert Carlyle (Pan Gold), Robert Carlyle (Rampelník), Josh Dallas (Princ Krasoň), Meghan Ory (Ruby), Meghan Ory (Červená Karkulka), Eion Bailey (August W. Booth), Dylan Schmid (Baelfire), Emilie de Ravin (Belle French), Sebastian Stan (Jefferson), Josh Dallas (Princ James), Jamie Dornan (Šerif Graham), Ginnifer Goodwin (Sněhurka)

Rozhovor s tvůrci o autorovi, temné Emmě a Cruellině šťastném konci

Rozhovor s tvůrci o autorovi, temné Emmě a Cruellině šťastném konci

TVLine vyzpovídalo tvůrce Adama Horowitze a Eddyho Kitsise, aby napověděli, co nás čeká v následujících epizodách.

9 0
11.4.2015

Once Upon a Time konečně odhalilo osobu, která napsala některé pohádky v Henryho knize. Teď je to jen závod o to, kdo dokáže dopadnout lstivého písaře a vyžádat si (nebo vynutit) přepsání svého příběhu. Mezitím se Emma vzpamatovává z odhalení temného tajemství svých rodičů. Poslední epizody 4. série startují tuto neděli. 


(Patrick Fishler jako autor; Foto: ABC)

TVLine: Autor (hraný Patrickem Fischlerem) se dostal na svobodu. Určitě to není jen o tom, kdo ho najde jako první, ale i o tom, kdo ho přesvědčí k spolupráci, že?
Horowitz: To určitě hraje velkou roli. Bylo naším plánem odhalit autora dříve, než to diváci mohli očekávat. Teď je venku a jde o to, co stane až se s někým dostane do kontaktu, co všichni zamýšlí a jak se jim zkříží cesty? A co chce autor sám? Odkud pochází a co je vlastně zač?

TVLine: Poté, co jsme viděli, že jako zaznamenávač příběhů odebral některým jejich šťastné konce, se zdá, že má něco za lubem.
Horowitz: Rozhodně má. V poslední odvysílané epizodě jsme viděli, že byl do knihy uvězněn za “porušení pravidel”, za to, že měnil události, takže otázka je: Proč chce věci změnit? Co přesně změnil? Kdy s tím začal? Odkud se vzal? Doufáme, že si diváci tyto otázky kladou, protože přesně na ně hodláme odpovědět.

TVLine: Mimochodem, obsazení Fischlera je úžasné. Je skvělý v hraní záludných postav.
Kitsis: Velmi jsme si ho oblíbili, když hrál komika v Mad Men, a také pro nás hrál strážného ve Ztracených. Jsme jeho velkými fanoušky. A v nasledující epizodě, pojmenované Sympathy for the De Vil, se zaměříme nejen na Cruellu, ale také v ní uvidíme hodně Patricka, je prostě fantastický. Jsme opravdu nadšení z toho, co dělá.

TVLine: Gold zmínil, že má něco, co Reginu přiměje, aby s ním spolupracovala. Co můžete říct o povaze onoho něčeho?
Kitsis: To bude odhaleno v neděli večer, a stejně jako všichni dobří padouši — vezmou si, co milujete, a použijí to proti vám.

TVLine: Na toto se ptám pouze proto, že to bylo odhaleno nepřímo mimo obrazovku, zatímco v televizi běžely reklamy: Dozvěděla se Emma celou pravdu o tajemství svých rodičů?
Horowitz: Ano. Ano. Ale blíž to bude prozkoumáno hned na začátku nedělní epizody. Prvně se ponoříme do toho, co se Emma o svých rodičích dozvěděla a jak se ohledně toho cítí, a jaké toto odhalení bude mít vliv na další rozvoj jejich vztahu.

TVLine: Protože zatím se zdá, že je spíše velmi podrážděná, než že by byla popuzená až rozzuřená. Nebo bychom se neměli přestat bát, že přejde na temnou stranu?
Horowitz: Měli bychom být znepokojení. S tímto novým podnětem pro probuzení její temné stránky, protože se jedná o něco víc než jen o běžný rodinný spor. Je to více nebezpečné.


(Přejde Emma k temné straně?; Foto: ABC)

TVLine: A o co jde ve flashbacku s Robinem Hoodem a Zlou čarodějnicí, který nás čeká?
Horowitz: Užíváme si, že alespoň na chvíli zavítáme zpět do země Oz. Je jasné, že jsme si Rebeccu [Mader] zamilovali, takže bylo skvělé mít ji znovu v zelené. Zábavné je také vidět Robina Hooda, v letech, kdy se odehrával jeho klasický příběh, jaké zažije dobrodružství, kdy se z Sherwoodského lesa dostane do země Oz.
Kitsis: A také uvidíme, jak se seznámil s Willem Scarlettem.

TVLine: Epizoda “Sympathy for the De Vil” (vysílaná 19. dubna) musí být řazena mezi vašimi třemi nejpovedenějšími názvy, že?
Kitsis: To je. Scénáristé, kteří se podílí na psaní epizod, ví, že jsme velkými fanoušky Rolling Stones. A byli to oni, kteří s touto narážkou přišli, a my hned souhlasili. Je náš oblíbený.

TVLine: Dozvíme se, co je Cruellin šťastný konec?
Kitsis: Samozřejmě!

TVLine: Byl zde nějaký náznak? Může mít divák tušení, co jím je?
Horowitz: Nějaké náznaky tam být mohou, ale doufáme, že to nakonec bude pro všechny velké překvapení. Spřádat tento příběh se nám obzvlášť líbilo a shodneme se na tom, že Victoria [Smurfit] je v té epizodě vynikající.

TVLine: To je dobře, protože mne nenapadají žádné teorie o tom, co by to mohlo být, takže jsem dost zvědavý.
Kitsis: Víš co, Matte? Je to osobně jedna z mých — a to je pouze můj názor! — pěti nejoblíbenějších epizod Once vůbec.

TVLine: A když už mluvíme o šťastných koncích, jedna ožehavá otázka: Pokud padouši nemohou dostat své šťastné konce, když je v okolí Spasitelka, jak je možné, že Uršula svůj šťastný konec našla?
Kitsis: Bylo to kvůli pár věcem. Zaprvé, její šťastný konec závisel na znovuobnovení něčeho, co jí bylo odcizeno. Nežádala o nic, co již v minulosti nevlastnila, což ji staví do odlišné situace. A jak jsme viděli, Uršula byla spíš opovrhovaným a trýzněným padouchem, než že by jím byla doopravdy. Lidé jako Rumple nebo Zlá královna, ti napáchali mnohem temnější činy ve své minulosti, za které se musí zodpovídat, zatímco Uršula… Ta úplným padouchem nebyla nikdy.


(Cruellina minulost bude odhalena v epizodě Sympathy for the De Vil; Foto: ABC)

Překlad: @SaDiablo
Zdroj: TVLine

Diskuze /25

rhobos

její šťastný konec? to je jasný ! šlohne všecky dalmatínské štěňátka a nechá si udělat nový kabát :D

11.4.2015 | 23:31:42
Michelle84

no to som teda zvedavá čo bude Cruellin šťastný koniec, žeby nejaký kožuch? :D alebo možno Pongo bude jej začarovaný „princ“ :D

11.4.2015 | 23:36:50
LuckaK

No tí dvaja (A+E) už naznačili, že s tým bude mať Pongo niečo dočinenia a možno je to šteniatko, ktoré mala ako malá, lenže ju poslali do internátnej školy, ona bola nešťastná, že si ho nemôže vziať so sebou a tak zanevrela na všetky živé tvory a pretože boli na internáte len šváby, ploštica a iná háveď, tak si prestala čistiť zuby a ovládla ich svojím vysoko efektívnym dychom, tipom :„jéžiši, tady by se ty emise mohli měřit“ :D Dosť ma prekvapilo, že sú fanúšikovia Rolling Stones, možno preto do príbehu dali Elsu aj s Annou, aby tam mohli dať tých trolov (oni boli rolling stones) :) a pokiaľ sa chcú inšpirovať názvami piesní, tak pri hľadaní Robina by mohla Regina spievať „Love is strong“ alebo „Anybody see my baby“ :D, poprípade pri Charmingovcoch na prebudenie použiť „Start me up“ :)

Ale nepáči sa mi ich vysvetlenie, prečo Ursulla dosiahla šťastný koniec. Nevem teda, čo spravila Cruella alebo tá SnowQueen, ale ostatní si to predsa nevybrali len tak, že sa ráno zobudili a povedali si: „Dnes budem zlý!“. Veď Rampl to spravil pre ochranu syna, Regina z pomsty za zlomené srdce. Jedine… myslím, že len Pan si vybral, že bude zlý. Nechcel byť starý, nechcel mať starosti a zodpovednosť. Ako beriem, že Regina a jej temný učiteľ spravili zlé veci, podobne aj Maleficent, ale predsa sa Regina snaží svoje skutky odčiniť a snaží sa celkom dobre. A pri tom, ako sme od začiatku seriálu počúvali, že sú Charmingovci hrdinovia bez poškvrnky, ktorý uznávajú len česť, chrabrosť a bla, bla, tak pozrime sa, ako sa pomaličky vyfarbujú :) Prečo sa im nič nestane, aj keď o celej svojej minulosti „žvanili“ a Regine sa lepí smola na päty? Nie je to podľa mňa spravodlivé a čo sa týka Skaziteľky tak tobôž. Ona tam len pobehuje, spôsobuje ešte väčšie zmätky, ktoré hasia iný ľudia a absolútne sa jej nič nestalo za zmenu minulosti a návrat Marianny…

#4 LuckaK #7 Mish_anka
12.4.2015 | 7:43:46
LuckaK

#3 LuckaK: Musím doplniť→aj SnowQuenn(som zapomnula) sa k tomu dostala nedopatrením, keď ju jej vlastná sestra zavrela do vázičky, keď sa jej podarilo (nedopatrením) zabiť druhú sestru. Pardón :)

#5 Michelle84
12.4.2015 | 7:46:08
Michelle84

#4 LuckaK: to o Uršule podľa mňa len treskli do éteru, lebo jej spravili šťastný koniec a zabudli že ho nemala mať tak aby sa z toho vyvliekli. Šak oni tam toľko nedomyslených vecí porobili že akoby aj zabudli čo sprvu povedali, veľa krát si serú do huby :D

#6 LuckaK
12.4.2015 | 8:07:30
LuckaK

#5 Michelle84: máš úplnú pravdu, nemajú to domyslené do konca, aj keď sa tým stále chvascú :/ Mali by si chlapci sadnúť a popozerať si, čo sa doteraz odvysielalo a našli by veľa, ktoré sami so sebou absolútne nesúvisia a pokiaľ by sme ich tu mali menovať, tak tu strávime tri dni ;)

12.4.2015 | 8:17:03
Mish_anka

#3 LuckaK: Souhlasím s Tebou a hned jsem si kladla tuto otázku. Hlavně ve srovnání Reginy a Rampla, myslím si, že je nesrovnatelný příběh jí a jeho. On sice chtěl ochránit svého syna a tak se stal Temným, ale propadl té moci, a nikdy se nechtěl moci zbavit nikdy nechtěl své činy odčinit. Za to Regina k tomu přišla jako slepá k houslím. Nejprve ji vychovával tyran, pak ji zabili lásku, pak se dostala do rukou šikanátora a z toho všeho se dostala a stojí na svých vlastních nohou a snaží se své činy odčinit. Myslím si, že nejen mezi nimi a Panem je rozdíl, ale i mezi nimi dvěma je rozdíl. A přesně jak říkáš, celou dobu posloucháme, jak Charmings jsoou heroes … a teď vidíme jak se nám vybarvují a přesto pořád mají happy ending. Zajímavé a nedomyšlené. Přitom mám poslední dobou pocit, že je Snow horší než Evil Queen…

#8 Prallines
12.4.2015 | 10:03:47
Prallines

#7 Mish_anka: Myslím, že Rumple taky k tomu došel svou dost těžkou cestou. Viděl, jak ho otec hnusně zneužil a opustil. Kdo ví, co se dělo ty roky, co tam nebyly ukázané. Rozhodně ho potom opustila vlastní žena, která ho přirovnávala k jeho otci. Pak chtěl zachránit svého syna, a najednou z něho byl Temný. Do té chvíle vše dělal skutečně jen pro záchranu svého syna, protože věděl, jaké to je, být bez otce.

Mimochodem.. kdyby se taková moc dostala do něčích rukou.. Rukou někoho, kdo je tak zlomený jako byl Rumple, tak by propadl také. Změnit se chtěl mnohokrát, ale pak najednou v té krizové chvíli selhal a bylo to horší, než předtím.

Taky bych ty dva neporovnávala: Regina to vše měla ze sebe, ale Rumple většinu kvůli tomu, že je Temným. Fakt je ten, že šanci rozhodnout se, měli oba :D

A koneckonců.. je to jen seriál :D

12.4.2015 | 11:20:44
LuckaK

Ja beriem, že to je len seriál a (niekedy) príjemné odreagovanie. Ale mne ide o ten princíp, ako tvorcovia/sce­náristi pristupujú k jednotlivým postavám. Kým sú Krasoňovci neohrození kung-fu bojovníci s rádom rytieri Jedi, tak ostatní sú pľuhy hnusné ohrozujúce krehký mier v ríši fantázie. Emma s údelom zaveseným na krehkých bedierkach už od narodenia→Spa­siteľka mi tam absolútne nepasovala už od tretej časti 1. série a postaviť ju na piedestál a tvrdiť, že to je nepoškvrnená panna Orleánska, ktorej sa nič nestane, ktorá je obrazom „všehomíra“ a hlavne každému prinesie jeho šťastný koniec (ako tvrdí ona) ja (aspoň podľa mňa) od tvorcov totálne nepremyslené a hlúpe. Jediné, čo urobila je, že pobočkala syna v špitáli a tým zvrátila kliatbu, ale podľa môjho osobného názoru by toho bola v tej chvíli schopná i Regina, keby u syna bola prvá ona. A potom koho ešte zachránila? Ja si na nikoho neviem spomenúť :-? Následne bola sériu od série čoraz viac neznesiteľnejšia and now mi príde ešte otravnejšia ako Hook, ktorého naozaj nemusím. Pohľad na Krasoňovcov a ich „inteligentné“ pohľady (asi ich dcérenka podedila) pretáčam, scény CS pretáčam a zo seriálu mám čo??? Nuž nie veľa, ale aj dve minúty s Reginou, alebo bez CS, S+K sú lepšie ako s nimi ;)

12.4.2015 | 12:15:13
Michelle84

Rumple mal svoj šťastný koniec, našiel lásku v Belle a oženil sa s ňou. Ale všetko to zahodil lebo proste mal radšej seba a svoju moc ako niekoho iného.

A súhlas s tým že Snow a Krasoň sú čoraz horší, čoraz viac sa odkrýva ich minulosť, zisťujeme že veľakrát jednali bez chrbtovej kosti, snažia sa ochrániť seba a svoje potomstvo a idú priam cez mrtvoli

12.4.2015 | 12:32:13
LuckaK

Rampl sám povedal (neidem citovať presne), že používa mágiu rovnako ako tú palicu. Opiera sa o ňu a myslím, že je v štádiu, že si bez nej ani nevie predstaviť život. Tak Krasoňovci sú 100% milujúci americkí rodičia narodení v Začarovanom lese, ktorí ochraňujú svoje potomstvo až za hrob, aj keby to malo znamenať dostať polovičku populácie do hrobu ;) A pokiaľ by som sa mala pre niečo nahnevať, tak prvá vec by bola, že by som Davidovi napľula do tváre za tú nehanebnú lož, ktorú okolo seba šíri už roky rokúce a to, že je princ. Keby sa pravý princ nehral na Achillesa(myslím neporaziteľného), tak by stále kydal hnoj a nie hlásal, že je synonimom neporaziteľnosti, chrabrosti a opäť bla, bla ;)

12.4.2015 | 12:38:53
Scarity

Rampl je pořád asi nejzápornější postava v celém seriálu (kromě Pana) – protože svou moc zneužívá a manipuluje ostatními, furt lže, svou vinnou přišel o syna i o Belle kvůli moci, takže je jednoznačně záporák :) Regina sice byla jako Evil Queen děsivější a horší, ale pracuje na vykoupení, to Rampl ne.

A Charmingovi sice teď jsou ukazováni jako ne až tak kladní, ale pokud to sledujete pozorně, Sorcerer říkal Autorovi, že „za to, co mu donutil udělat tomu dítěti“ ho zavře do knížky (mluvil o tom rituálu s vajcem). Takže vlastně Autor zneužil Snow a napsal jim to… Ale tím je nebráním, ti dva mi vždycky lezli na nervy, jen konstatuju, že tvůrci to mají promyšlené, akorát se musí sledovat všechny ty otravné malé detaily.

#13 Mish_anka #14 LuckaK
12.4.2015 | 15:25:06
Mish_anka

#12 Scarity: Jasný no, to s tím autorem jsem samozřejmě pochytila ohledně Charmings. Nicméně to nic nemění na tom, že nejsou takoví heroes jakými se dělají … pořád mluví o tom jak jsou dobří a nvm co , ale kolik lidí zemřelo jejich rukou atd. Někdo už o tom sem psal – jaký je rozdíl mezi banditou a pirátem – když Snow mluvila o Hookově minulosti, že byl zlý. Oni se pořád dělají lepší, omlouvají své chyby tím, že to bylo pro dobro. Regina se ke svým činům aspoň vždycky přiznala :D

12.4.2015 | 15:32:22
LuckaK

#12 Scarity: V poriadku, boli vplyvom autora „donútení“ to dieťa poslať do nášho reálneho sveta, ale… aj ostatní boli „donútení“ autorom. Snow bola donútená povedať Core to, čo nemala, Regina bola donútená zmeniť sa na zlú, lebo jej napísal, že nestretne Robina, Rampl bol donútení chrániť syna (a on sa naozaj zmeniť nechce a aj keď k tomu má príležitosť, tak odrazu príde niečo, čo mu má pomôcť vymaniť sa z osídiel dýky-lebo tá ho robí zraniteľným→príklad čarovný klobúk), atď… Takže autor nevplýval len na Krasoňovcov, ale aj na všetkých ostatných. :/

#17 Scarity
12.4.2015 | 16:31:30
Kalkulus

Celá ta věc s autorem mi přijde zvláštní, ale spíš mě zajímá, jak to skončí s Maleficent a Lili :) Navíc, podle toho kouzla, by měla Lili nést temnotu Emmy, teda jestli jsem to správně pochopil, takže by to mohlo být ještě zajímavé. :) A všimli jste si toho, že na fotkách z proma o temné Emmě je ještě Uršula? Další nedomyšlená věc od autorů Once :D

12.4.2015 | 17:44:02
LuckaK

Celé je to totálne nedomyslené. Táto Krasoňovská honba za Zachránte Willyho, pardón dcéru ;), absolútne nekorešponduje zo začiatkom seriálu. Tam vložili Emmušu do kmeňa a poslali ju do rovnakého sveta, v akom skončila Lily. To sa nebáli, že ju svet ovplyvní, alebo boli takí hlúpi, že si mysleli, že „ona už bude len dobrá a nikdy nie zlá“? Trošku prisprostasté zmýšanie.

Ďalej, keď bola Lily taká temná, prečo sa ako dieťa prejavovala omnoho jemnejšie (neviem nájsť iný výraz) ako Emma, ktorá okolo seba metala blesky? Promo k 4B tiež nie je domyslené, lebo strašili, že bude Emma zlá a pridá sa ku „kráľovnám temnoty“ (hlúpy názov). A potom si len tak Ursullu vylúčia z obchodného trustu a už nie je zlá (nehovoriac o tom, že to bolo až priveľmi ľahké premeniť túto kráľovnú temnoty)… :/

Maleficent tiež bude zlá len do okamihu stretávky s dcéruškou z Kidervajíčka a Cruella? Absolútne netuším, čo spravila ona… Prečo je temná? Lebo sťahuje z kože chránené zvieratá sveta? Ako im vlastne napadlo dať tieto babizne dohromady? V čom je pointa?

12.4.2015 | 18:07:09
Scarity

#14 LuckaK: Jasně, všichni byli autorem donuceni, ale tam jde asi spíš o to, že tím definitivně překročil hranice, když dobráky donutil udělat tohle. Ale stejně je David větší hrdina než Snow, protože on vždycky věří v ten happy end, kdežto ona furt pochybuje a pak dělá kraviny – jak s tou vizí u jednorožce, tak s tím, že je hodna svého království, jak ji David donutil vytáhnout ten fake Excalibur. A pak se hroutí a moralizuje no :)

A jinak… ten koncept Autora mi přijde nic moc, jakože postavy nemají vlastní vůli najednou? No uvidíme, jak to vysvětlí :)

#18 LuckaK #20 elissisi
12.4.2015 | 18:17:28
LuckaK

#17 Scarity: Nepoznáš A+E? Tí nevysvetlia absolútne nič a čakajú až si urobíme názory. Mali by nám posielať poštou krištáľovú guľu, aby sme sa v nej dozvedeli, čo nám cheli vlastne povedať :( Čo sa týka Davida, on už má taký face, ktorý nacvičuje pred zrkadlo: „šicko bude v poriadku“ a usmieva sa ako mesiačik na hnojisku. Keď ho vidím, tak sa už len smejem :) Vlastne ja sa už smejem pri tých „úžasných“ vysvetleniach prečo to a prečo ono, ktoré do seba vôbec nezapadajú, ale najviac mi z hlavy neide Emma. Ja viem, že som ju nemusela od začiatku, ale povedzte mi niekto, ako z nej mohli urobiť TOTO? Veď ona je ako na drogách, na každého váľa oči, pri svojej BIG LOVE sa tvári akoby mala zastavené vetry a tá herečka ani nehrá. A to im mám uveriť, že dokáže byť zlá? Veď aj prkienko od záchodu je horšie ako ona (teda myslím, že to to prkienko lepšie zahrá ;) ) Na 100% končím s touto sériou, lebo prílišné naťahovanie seriálu neprospeje a nakoniec to skončí ako Merlin :(

12.4.2015 | 18:45:32
Ridley

Victoria je totálne úžasná ako Cruella a veľmi sa teším na tú časť o jej šťastnom konci, snáď to neodfláknu nejakým kožuchom :D ale zas pri A+E čo iné by sa dalo čakať, že? :D zas sa opakujem, Victoria je úžasná a teším sa na tú časť, ale tú predtým a la RobinQo preskočím, resp. preklikám, lebo nemám chuť dívať sa na toho chlapa, potom preklikám Snowing, Hooka a čo mi ostane? nič :D takže to rovno ani kukať nemusím :D

12.4.2015 | 22:34:00
elissisi

#17 Scarity: S tou věcí o Dejvovi souhlasím. On sice moc inteligence nepobral, tváří se jako idiot, ale aspoň vždycky věří v to dobré. A podle toho, co nám tady A s E tři série cpali, jsem si myslela, že víra je první „příznak“ hrdiny. ;)

A konečně jsem přišla na to, proč mi už od prvních dílů 4. série byla celá ta akce „autor“ tak proti srsti! Může za to díl 3×20 a Reginina hlasitá připomínka, že „bere osud do vlastních rukou a tvoří si ho sama“! Dají tohle do scénáře jako podstatnou část výhry nad Zelenou, a pak přijdou s tím, že za vším stojí autor, a že si nikdo nemůže být jistý, co koho donutil udělat???

K vaší debatě o záporácích, bych řekla pár věcí, souhlasím s LuckaK, sama jsem několikrát říkala, že jediný z vlastní podstaty zlý člověk byl Petr Pan (v životě ho nic strašného nepotkalo a on se sám rozhodnul byl špatný), tím ale neříkám, že by to byl zajímavý záporák, podle mého vůbec ne… byl spíš k smíchu. Jinak všichni ostatní záporáci seriálu byli původně docela normální lidé, ani špatní ani extra dobří… Ani ta Cora nebyla ze začátku úplně špatný člověk, spíš sobec (ale to z tebe doživotního záporáka neudělá) a pro zlo se rozhodli (sice sami) ale vlivem nepříznivých okolností. A na EQ to jde vidět nejvíc, měla potenciál pro to upadnout do tmy a díky tomu, jak ji Cora týrala a Rampl s ní manipuloval co chvilku, si přestala věřit a nechala se stáhnout do svého zlého já. A ano, všechno, co udělala jako Zlá královna, byla její volba, ale ke zlu byla dá se říct vmanipulována. A co se Rampla týče, řekla bych, že jeho nemůžeme hodnotit jako ostatní záporáky, protože Rampelník-muž byl sice zbabělec, ale ne špatný člověk. Kvůli synovi se rozhodnul stát Temným a to samotné jméno Temný vypovídá o tom, že jde o zlo. Regině přídomek Zlá přidali lidé, takže se sama může rozhodnout otočit a napravit své chyby, ale Rampl se s Temným spojil magií a dýkou, takže to že je pachant prostě k Temnému patří. A kdyby chtěl napravovat co udělal, musel by přestat být Temný a stát se zase obyčejným člověkem, teda aspoň tak to beru já. O minulosti Malefi toho moc nevíme, takže nemůžeme říct, jestli je zlá, protože je špatný člověk nebo se zlou stala po tom, co se jí „něco“ stalo, stejně tak to platí o Cruelle. Ale dějová linka Uršuly byla možná kratší, ale jinak velmi podobná jako Reginina nebo Ramplova. Lidé, kteří se kvůli někomu nebo nečemu rozhodli pro temnotu, proto jejich vysvětlení Uršulina šťastného konce beru jako naprostý nesmyslný blábol!

#21 LuckaK #25 Nivie
13.4.2015 | 10:32:19
LuckaK

#20 elissisi: Netuším, aký je prvý príznak hrdinu, ale výhovorka, že sú aj naďalej hrdinovia a všetko, čo spravili zlého im napísal autor je nonsens a hlúposť. Scenáristi by mali prestať niečo brať a zaspomínať, čo kto spravil a urovnať si myšlienky, pretože vyhlásenie Reginy, že si tvorí vlastný osud a potom vlastnie nie, lebo ho tvorí autor je BLBOSŤ najhrubšieho zrna a postupne ma to prestáva baviť! :(

K tomu, kto je záporák a kto nie sa už vyjadrovať nebudem, lebo mi máme vlastnú definíciu a scenáristi vlastnú… budem to už pozerať s otázkou, ako to všetko do konca zaonačia, ale preťahovať to ako prasknutú gumu od gatí, tak to teda nie. Už nie a mali to ukončiť práve touto sériou serióznym spôsobom :(

#22 elissisi #23 Mish_anka
13.4.2015 | 10:43:11
elissisi

#21 LuckaK: Mám obavu, že zrovna tahle série by se seriózně zakončit nedala. Já bych byla pro, aby přidali zkrácenou pátou s jednoduchým (nijak překombinovaným) příběhem, kde by si nachystali půdu pro příjemné zakončení bez dalších otázek, uzavřeli by otevřené konce různých dějových linek, které jsou do teď nevysvětlené a byla bych v rámci možností spokojená…

#24 LuckaK
13.4.2015 | 11:22:51
Mish_anka

#21 LuckaK: SOuhlasím s tím, že je to přitažené za vlasy, ale ta kniha přece je o té pohádkové zemi, a Regina si tvořila vlastní osud v reálném světě… nemůže to být právě o tom? Že v té pohádkové zemi to má za úkol autor, a ve Storybrooku hrajou každý sám za sebe? Jen teorie – samozřejmě jsem otevřená kritice – možná jsem něco nepochytila ;)

#24 LuckaK
13.4.2015 | 11:25:48
LuckaK

#22 elissisi: súhlasím :) #23 Mish_anka: Tak potom nechápem prečo tam každý teraz pobehuje úplne v*sratý, že „autor mi niečo napíše“ O_O a sú v „reálnom“ svete čiže nie v Začarovanom svete… toť otázka :)

13.4.2015 | 12:15:46
Nivie

#20 elissisi: Myslím, že není třeba dělat z Reginy oběť, je to už velká holka ;). Red měla sice podobnou ale podle mého názoru mnohem horší výchozí situaci než Regina, přesto se z ní nestal sériový vrah.

Kladní hrdinové nikdy nebyli vykreslení jako absolutně dobré postavy. Každý z nich měl škraloup, skoro každý z nich měl těžký život (někdo více a někdo méně) a snad nikomu nic nespadlo do dlaní jen tak. Jako osobnosti se ale dokázali postavit objektivně většímu a horšímu zlu, bojovat pro němu a nenechat se jím svést ani při vidině dosažení kýženého cíle.

Linka s autorem je blbost, vzhledem k:

  1. předchozímu vývoji
  2. cestování v čase v minulé sérii
  3. původnímu konceptu Emmy jako zprostředkovatelky šťastných konců

Udělat z Krasoňovců a Emmy zlo je taky blbost kvůli tomu, že:

  1. mnoho předešlých událostí bylo podmíněno morálním kreditem Krasoňů a Emmy
  2. zatím zcela nelogicky navazují (resp. nenavazují na nic) a ničí plynulost děje
  3. dochází k porušení bipolární struktury pohádek

Konec měl přijít na konci 3. série (bez té věci s Marian). Dějový kruh by se uzavřel a každý by měl šťastný konec. Konec hlášení.

13.4.2015 | 13:08:32
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

Edňáci hodnotí finále seriálu Once Upon a Time

Edňáci hodnotí finále seriálu Once Upon a Time

Závěrečná epizoda Leaving Storybrooke uzavřela dlouhou sedmiletou cestu seriálu. Splnila naše očekávání a byla seriálu důstojným finálem?

Děkujeme

Děkujeme za vaši přízeň

Děkujeme za vaši přízeň

Sedm pohádkových let je u konce a celá naše redakce vám tímto děkuje za vaši dlouholetou přízeň.

Reklama

Fotky z finále

Fotky z finále

Nejlepší postavy

Narozeniny herců

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama