Alex vzdává poctu Johnu McClaneovi

Alex vzdává poctu Johnu McClaneovi

23.10.2016 18:42


Nejenže Alex v epizodě Stescalade zabila teroristu, ale následně ho prohodila střešním oknem místnosti, ve které byla držena rukojmí. Navíc s troufalým vzkazem „O DVA MÉNĚ“. Tvůrce Josh Safran prozradil Entertainment Weekly, že zápletka s teroristy je inspirovaná filmem Smrtonosná past.


Začněme s akčním hrdinou v podání Alex kráčející na konci epizody pryč. Proč byl zrovna tento moment zvolen jako projev pocty Smrtonostné pasti, filmu, který tuto dějovou linku inspiroval?
Myslím, že tohle už byla poslední pocta. Možná použijeme ještě pár jemných narážek, ale jinak jenom tyhle byly očividné. Řekli jsme si, že to zkusíme, že by to mohl být dobrý vtip. Když došlo na zbavení se těla, původně jsme to ani nechtěli udělat oním způsobem. Ale pak jsme objevili tu úžasnou lokaci se střešním oknem. Potom už bylo jasné, jak to provedeme. A naše fantastická Jen Lynch pak onu scénu natočila.

A teď vážněji. Co tohle znamená pro Alex? Měl závěr epizody naznačit, že se změnila? Že teď bude agresivnější a ofenzivnější než doposud?
Slyšeli jsme, jak se omluvila teroristce, kterou odhalila. A zjistila, že je to bývalá instruktorka z Farmy. Řekla to, protože je jen člověk. Je to Alex a ona nikoho zabíjet nechce, ale také ví, že musí dát teroristům najevo, že tam stále je, nevzdá se a bude jim trnem v patě. Pokusí se je zastavit, kdykoliv se jí naskytne šance. Ano, dá se říct, že se změnila. Je to pro ni něco nového.

Co se týče Ryana a Harryho, očividně mezi sebou mají nevyřešené spory. Co se jim honí hlavou?
Nemají se rádi kvůli incidentu, který jsme ještě neviděli, nicméně bude samozřejmě v blízké době odhalen. Už brzy o Harrym zjistíte důležitou informaci, díky které si pak dáte jedna a jedna dohromady.

Má jejich vzájemné nepřátelství něco společného se zmínkou, že mise AIC před rokem selhala?
Možná, že to s tím má co do činění.

Minule jste říkal, že v téhle sérii se ukáže, na čí straně aktéři jsou. Jestli jsou na straně Alex, nebo ne. Soudě podle toho, jak se Shelby chová k Mirandě, třebaže nevědomky, můžeme s jistotou říct, že je Shelby na Alexině straně?
Ano, asi to tak je. Mám rád Shelby a Mirandu pohromadě. Z legrace jsme si říkali, že tohle je Mirandina epizoda, ve které ona je Kojot Wilda a Shelby je nevědomě pták Uličník.

Také jsme zase viděli Willa Olsena. Odhalíme na základě jeho scény s Harrym, o co Harrymu jde?
Rozhodně. Willa zase brzy uvidíte. A jsme samozřejmě rádi, že je zpátky.

Proč bylo důležité přivést zpět nejprve jeho, na rozdíl od kterékoli jiné postavy z první série?
Upřímně doufám, že po Willovi přijdou další – a možná že další už jsou na cestě. Nechci nic prozrazovat. Nešlo tolik o to, proč právě Will. Will prostě jen spíš zapadá na začátek dějové linie, kterou vyprávíme. A dál si budete muset počkat a uvidíte. Bude jasné, co má Harry s Willem za lubem, ale víc neprozradím.

Jako vždy bych se chtěla dozvědět víc o cvičení, které v epizodě figuruje. Při cvičení vyhodnocení jsou nováčci vysazeni v lese a musejí najít cestu zpátky. Jak jste tohle cvičení konzultovali?
To cvičení je skutečné. Tuhle dějovou linii jsme chtěli použít už v první sérii, protože orientace v terénu se učí i v Quanticu. Nakonec z toho byla epizoda, ve které překročí hranici. V Montréalu jsme nenašli blízko studií les, ve kterém bychom mohli natáčet. New York už byl jiný případ. Jakmile nám náš konzultant řekl o vyhodnocení a co by se měli naučit a jak, dali jsme to dohromady. Pokud bychom měli větší rozpočet, dali bychom cvičení víc prostoru, ale myslím, že to podstatné bylo v epizodě obsaženo. A některé zápletky, které pro tuto sérii připravujeme, dokonce vycházejí ze skutečnosti. Výcvik agentů na Farmě stále probíhá, takže se můžeme přiblížit pravdě.

Podle čeho vybíráte, jaké cvičení v určité epizodě představíte?
Nejprve začneme minulostí. Určíme, na který druh výcviku se bude epizoda ve flashbacích zaměřovat, a odtud vyvodíme, jaké téma použijeme. V této epizodě byla například tématem analýza situace nebo vyhodnocení. Nakonec pak každý vyhodnocoval jeden druhého. Přítomnost řešíme až poté, protože ta nevychází ze skutečnosti, je to jen naše představivost. Když totiž nejprve začneme částí, která vychází ze skutečnosti, můžeme z ní vyvodit dějovou linii, která se odehrává v přítomnosti. To je jeden z důvodů, proč je letos děj pochopitelnější. I loni jsme se snažili, aby byl co nejjasnější, ale pro právě probíhající teroristický útok neexistuje precedent, kdežto pro držení rukojmích ano. Takže je jednodušší zjistit, jak probíhá držení rukojmích a co musíte umět, abyste v takové situaci přežili.

V první sérii jste tedy při vymýšlení zápletek postupovali opačným způsobem? Nejdřív jste vymysleli, co se stane v přítomnosti a poté k tomu spárovali příběh, který se odehrává v minulosti?
Někdy. Vlastně jsme to střídali. Asi od dvanácté epizody, když už Alex nebyla na útěku, jsme mohli začít nejdřív s obdobím v Quanticu, a pak s tím propojit přítomnost. Ale i tehdy to bylo složité, protože s postavami mluvil Hlas. Takže to nebyl postup, kterého bychom se drželi pokaždé. Letos jsme se epizody rozhodli pojmout tematičtěji. Každý díl má vlastní téma. Tenhle byl jednoduchý, protože vše se týkalo vyhodnocení, ale jiná témata jsou více o emocích, jako například zrada. Na té děláme teď.

V tomto díle se představil nováček, Leigh. Proč jste se rozhodli přibrat zrovna ji? Čím může přispět?
Než seriál vznikl, představoval jsem si Shelby jako takovou Pravou blondýnku. Ale při psaní pilotu a s vědomím, že Shelbyina minulost je tragická, jsem od toho upustil. Už to nebylo v její DNA, ale pořád jsem si takovou postavu v seriálu přál. Setkal jsem se totiž s lidmi na významných pozicích, kteří vás odzbrojí tím, že navenek působí jako blázni, ale pak zjistíte, že jsou v místnosti nejbystřejší. Takovou postavu jsme chtěli od začátku. Měli jsme v plánu ji zařadit v průběhu první série, ale nefungovalo to. A tak jsme se rozhodli dát ji do té další. A jelikož v úvodu druhé série byla představena spousta nových postav, odsunuli jsme její představení až na třetí epizodu. Líbilo se mi, jak s sebou měla pořád lepíky. Dokonce i v lese. Dělali jsme si legraci, že je nosí v botách. Nedá bez nich ani ránu, protože je potřeba zaznamenat všechno. Řekli jim jen, aby odevzdali telefony a peněženky, ale lepíky nikdo nezmínil.

Lydia má něco za lubem. Co bychom měli mít na paměti při sledování jejího příběhu? Máme se zaměřit na Lucase?
Lucase byste si neměli všímat vůbec. Oproti první sérii bychom teď chtěli, aby se diváci zamýšleli nad problémy postav. Lydii sužuje spor s jejím otcem, v němž jde o to, že ona je v podstatě lepší agent, než kdy býval on. Nejen podle ní, ale zřejmě i objektivně vzato. Takže to, že ji chce držet na Farmě a nenechá ji dělat její práci, chápe jako zášť vůči ní. Lucas je jen součástí vyprávění jejího příběhu a příkladem toho, jak se Lydia s Owenem odcizili. Abych byl přesný, nedokážou odhadnout jeden druhého. Myslí si, že neustále vědí, na čem jsou, ale nedokážou se shodnout. Chtěli jsme jen ukázat, že Lydia udělá cokoliv, aby nebyla jako její otec.

Také řekla: „Jdu do toho. Řekněte, co mám udělat.“ Napovíte, co to znamená?
To zjistíte v příští epizodě.

Odpadlické frakci se teď říká „AIC“. Jak jste na to s ostatními scenáristy přišli?
Jsem si skoro jistý, že jeden z našich producentů Jordon Nardino řekl: „Proč tomu říkáme odpadlická frakce? Zní to směšně. Budeme jim říkat AIC!“ A my na to, cože? A on, že je to CIA pozpátku. Dialog probíhal mezi mnou, Jordonem, Beth Schacterovou, která tuhle epizodu napsala, a dalším producentem Camem Litvackem. V té scéně jsme v podstatě my všichni.

Foto: ABC

Zdroj: Entertainment Weekly


Jít na Quantico | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!