Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Tvůrci Ostrých předmětů o tom, jak seriál vznikal
Autorka předlohy, Gillian Flynnová, producenti a hlavní herecká hvězda Amy Adams se sešli na seriálovém festivalu ATX v Texasu, kde mluvili mimo jiné o tom, jaká byla cesta knihy Ostré předměty na televizní obrazovku.
Ostré předměty, románový debut Gillian Flynnové, jenž vypráví příběh novinářky, která se vrací do rodného města prozkoumat vraždu malé holčičky, bylo velmi těžké dostat do jeho seriálové podoby. Sama to na televizním festivalu ATX v Texasu přiznala autorka románu s tím, že trvalo 12 let, než Ostré předměty někdo natočil. Během diskuze, na níž se objevila i hlavní hvězda seriálu Amy Adams spolu s tvůrkyní Marti Noxonovou, režisérem Jean-Marcem Valleem a producenty Jasonem Blumem (Blumhouse), Pancho Mansfieldem (eOne) a Davidem Levinem (HBO) pak všichni vzpomínali, jak minisérie z produkce HBO vlastně vznikala.
Flynnová zmínila, že knihu, podle níž je seriál natočen, začala psát, ještě když sama byla novinářkou pro Entertainment Weekly; v době, kdy tehdejší literatura s ženskými postavami vyobrazovala pouze jeden typ žen – shopaholičky, jejichž jedinou starostí bylo, aby sehnaly správné boty. „Já chtěla přinést něco nového,“ vysvětlila Flynnová. Podle ní totiž existovala spousta příběhů o násilí a vyšinutém chování, ty se však zaměřovaly pouze na mužské protagonisty a zřídkakdy se stalo, aby se i ženy v knihách vypořádávaly se zlostí a problémy spojenými se zneužíváním návykových látek. A tak poté, co byl román napsaný, začal proces snahy o jeho adaptaci – a ten už byl náročnější. Podle autorky se totiž hlavní postava nezdála producentům dost „sympatická“.
To samozřejmě nebyl případ Marti Noxonové, která nad prací Flynnové slintala. „Přečetla jsem Zmizelou a říkala si, ‚Co to je za zvrhlou ženskou? Tu musím poznat,‘“ řekla Noxonová, s tím že okamžitě zavolala agentům, aby zjistila, kdo k Ostrým předmětům vlastní práva. Jakmile zjistila, že je uzmul Jason Blum se záměrem natočit Ostré předměty jako film, okamžitě volala do jeho kanceláře, aby vysvětlila, proč by to měla být minisérie, a ne film. Netřeba dodávat, že byla přesvědčivá.
Foto: HBO
„Filmy o problematických ženách nezískají takovou podporu a pozornost, jakou by si zasloužily,“ pokračovala, čímž chtěla naznačit, že nezískají zejména agresivní mediální kampaň. „Takže jsem posledních pět nebo šest let strávila tím, že jsem přebírala těžké ženské projekty – nebo je vytvořila – a dala je místo na filmové plátno do televize.“ Noxoná, která otevřeně mluví o vlastním boji s anorexií a alkoholismem, vtipkovala, že ráda bere Ostré předměty jako poslední projekt ve své „trilogii o sebepoškozování“, která obsahuje ještě film To the Bone a seriál Dietland.
Co se týče Adamsové, věřila předloze natolik, že souhlasila nejen s hlavní rolí, ale i s pozicí výkonné producentky. A silně věřila, že se příběh nejlépe hodí na televizní obrazovky. „Televize zažívá obrovskou renesanci… je to skvělý místo, kde tento příběh vyprávět,“ tvrdí s tím, že devadesátiminutový film by pro poznání její postavy Camille nestačil.
Amy byla také tou, kdo přizval režiséra Jean-Marca Valleeho (Big Little Lies), s nímž pracuje na životopisném filmu o Janis Joplinové – který podle jeho slov pravděpodobně nedopadne. „Pokud existuje někdo, kdo rozumí totálně marné ženské, je to podle mě Jean-Marc. Nebo se o ně aspoň zajímá. Nevím, jestli jim rozumí, ale chtěl by.“
Noxonová poukázala také na to, že Vallee během natáčení usiloval o větší rozpočet, na což nebyla zvyklá. Blum souhlasil a s vtipem dodal, že „s takovými výdaji bychom natočili 45 filmů.“
Zdroj: Hollywood Reporter
Diskuze /0