Star Trek: Discovery
70/100 - 142×

Star Trek: Discovery

Nová loď, nová mise. Příběh první důstojnice Michael Burnhamové, sloužící na hvězdné lodi U.S.S. Discovery, odehrávající se deset let před érou slavného kapitána Kirka a jeho pětileté mise.

USA | 2017 | Vysílá se
vysílání
3 sezóny | CBS All Access | 43 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
hrají
Sonequa Martin-Green (Michael Burnham), James Frain (Sarek), Michelle Yeoh (Philippa Georgiou), Doug Jones (Saru), Jason Isaacs (Gabriel Lorca), Anthony Rapp (Paul Stamets), Shazad Latif (Ash Tyler), Wilson Cruz (Hugh Culber), Mary Wiseman (Sylvia Tilly), Jayne Brook (Katrina Cornwell), Mary Chieffo (L'Rell), Shazad Latif (Voq), Mia Kirshner (Amanda Grayson), Emily Coutts (Keyla Detmer), Anson Mount (Christopher Pike)

Diskuze: Obecná diskuze

Diskuze o seriálu Star Trek: Discovery a dalších seriálech a filmech ze světa bohaté historie Star Treku.

Qualindor

#20 spockedscully: diky moc za odpoved, tesim se :)

27.9.2017 | 22:55:28
SikyCZ

#19 Marethyu2000: Paráda díky :-)

27.9.2017 | 23:06:18
pidalin

Ještě že je tady Orville, z třetího dílu jsem byl uplně nadšenej, připomnělo mi to všechno co dělá star trek star trekem, ale tohle Discovery je děs, kdyby aspoň na můstku rozsvítili, se tamploužej v uplný tmě, co to jako je? :-D

#24 SikyCZ
27.9.2017 | 23:52:32
SikyCZ

#23 pidalin: A co kdyby jsi si rozsvítil sám :-D ja jsem si teda zadny tmy nevšiml zadnej problem asi sis stahnul špatnou kvalitu, nebo rád pindáš na všechno :-D

#26 pidalin
28.9.2017 | 2:27:31
pilarius

Jak Orville, tak i Discovery se podle mě povedly. Oba jsou v jádru Treky: http://fandom.wikia.com/…-differences Ale Discovery mě teda chytil víc. Uvidíme, jak to bude dál, až se změní posádka.

#26 pidalin
28.9.2017 | 7:25:14
pidalin

#24 SikyCZ: Jeslti sis nevšimnul tmy na můstku, tak sis asi sám stáhnul špatnou kvalitu. :-) StarTrek byl vždycky světlej a čistej, všechno naleštěný a dobře nasvícený. Jak může posádka pracovat na tak složitý věci jako je vesmírná loď když maj na můstku šero jak v bordelu? To nedává smysl. Tady ten týpek o tom taky mluví, přesně s nim souhlasim, ten seriál je zatim tak špatnej že ho zatim radši ani nebudu hodnotit na csfd, protože tak málo hvězdiček tam na výběr nemaj. :-D https://www.youtube.com/watch?…

#25 pilarius: Pokud ti připadá že Discovery je v jádru Trek, tak by mě zajímalo jaký seriály považuješ za Trek a na čem jsi vyrostl a co pro tebe vlastně trek znamená. Už jenom to jakym stylem je to točený je špatně, roztřesená kamera, chromatická aberace ve všech efektech, tma, zbraně musej pípat pokaždý když na ně šáhnou, Klingoni umíraj na jednu ránu jak mouchy, prostě totální šaškárna.

28.9.2017 | 18:46:09
OlafDark

Musím se přiznat, že se mi Orville také líbí více. Ale třeba se ST:D ještě rozjede, Klingoni vymřou a všechny zachrání USS Voyager.

#40 pidalin
čestný člen redakce
29.9.2017 | 10:10:37
acejtk

Tak kvôli takejto s prepáčením sračke, zarezali Axanar. Ak niekto dokáže tvrdiť, že toto je Star Trek, tak predtým asi žiadny nevidel. Univerzum, ktoré si zakladá na „Sci“ teda vede a technickým zákonitostiam sprznené podobným spôsobom som veru už dávno nevidel.. Predchádzajúce seriály vytvorili určité pravidlá, ktoré ale Discovery úplne popiera a prekrúca. ! Žoviálnosť posádky na mostíku je zosmiešnením tradície velenia, vtipkovanie ako v krčme pri poháriku, aj s podobným osvetlením, ešteže im tam nehrala nejaká muzika na pozadí. Prvý dôstojník vychovaný Vulkánskym spôsobom a div sa svete zároveň aj najemotívnejšia osoba na mostíku. Porušenie subordinácie najhrubším spôsobom, tomu vravím logické myslenie. Rozhodovanie o situácii pomocou pocitov namiesto hlavy a rozumného uvažovania. Vulkánska telepatická komunikácia na medzihviezdne vzdialenosti, to už ani neznie ako vtip. Kapitán a prvý dôstojník spolu v jednom výsadku, však loď nepotrebuje veliaceho dôstojníka, a to dokonca dvakrát, prvý krát na púštnej planéte, a druhý krát úbohý pokus o únos hlavného Klingóna. Bezpečnostné zložky na lodi sú tam asi len na to aby leštili kvéry. Klingóni, ktorí vyzerajú akurát na to že by hádam dokázali založiť oheň a zatancovať si šamanský tanec a nie vybudovať civilizáciu schopnú vesmírneho cestovania. Úplne zmenené klingónske technológie a neuveriteľná situácia keď sú hlavy 24 klingónskych klanov vzdialené iba „pol hodinku“ letu od hraníc Federácie. Štíty som videl že dokázali zapnúť iba niektoré lode, ostatné hneď prvé zásahy hlboko do trupu. Nelogičností je v seriáli veľa, a je prekvapivé že dôstojníci na mostíku vôbec dokázali prejsť akadémiou hviezdnej flotily, vyzerajú skôr ako banda retardov ktorá ani nevie vyhodnotiť informácie z monitorov ktoré majú pred očami. Tiež mi dosť vadí premietanie politického boja z USA v tomto období do seriálu je plne viditeľné a pretláčaná rasová a pohlavná korektnosť apelovaním na súcit s ťažkými životnými situáciami v minulosti niektorých postáv. Proste to nevyzerá ako racionálne sci-fi, ale ako fantasy zamerané na vyvolávanie emócií, bez ohľadu na to že sú kompletne ignorované zákonitosti a tradícia ST.

#29 spockedscully #31 Eodeon
29.9.2017 | 13:16:30
spockedscully

#28 acejtk: V TOSce je naprosto běžné, že ve výsadku je kapitán a první důstojník (často včetně hlavního doktora nebo šéfinženýra, plus nějaká nezbytná červená trička). Že se výsadků kapitán neúčastní, to je až „vymoženost“ TNG. Takže tohle tady zrovna není žádný přešlap, když se to odehrává ještě před Kirkovou érou.

#30 acejtk
29.9.2017 | 13:44:52
acejtk

#29 spockedscully: Ano, súhlasím že v TOS to tak bývalo aj v seriáli Enterprise boli také momenty, ale Kirk a Archer boli silné osobnosti a bolo o nich známe že si s porušovaním predpisov veľkú hlavu nerobia. V tomto seriáli kapitánka až na takú silnú osobnosť nevyzerá, proste celkovo to vyznieva nepatrične v jej podaní, pripadá mi to len ako pokus o nejaké napodobňovanie a nie podarené.

29.9.2017 | 14:00:17
Eodeon

#28 acejtk: Vulkánská telepatická komunikace na dálku už ve Star Treku také byla, totéž velmi uvolněná atmosféra na můstku, vzpoura proti přímým rozkazům je ve Star Treku rovněž relativně běžná věc (běžné není jen být za ni potrestán jako zde), výsadků se občas účastnili kapitáni všech seriálů a častokrát i bez jakýchkoliv záloh a nakonec ani ti novogenerační Klingoni, permanetně opilá zpívající individua, nebudili dojem, že jsou schopní řídit vlastní lodě, natož je postavit. V těchto směrech žádná změna.

#32 acejtk
29.9.2017 | 16:08:13
acejtk

#31 Eodeon: Poprosím uviesť príklad vulkánskej telepatie (komunikácie) na mezihviezdne vzdialenosti u dvoch osôb, ktoré neboli spojené v jeden duševný celok pri splnutí myslí (čo sa týka hlavne milencov ak sa nemýlim). Aj v takom prípade pokiaľ viem išlo iba o schopnosť vycítiť že sa s tým druhým niečo deje a nie priamo komunikovať obrazom aj zvukom. Tiež si nespomínam, že by niekedy prvý dôstojník fyzicky napadol svojho kapitána (pokiaľ nešlo o nejaké ovládanie mysle), tak ako to bolo videné tu. Klingóni rozhodne nevyzerali tak spomalene nikdy, tam by sa dalo hodne polemizovať, ale títo na to že to mali byť úžasní bojovníci, veľmi ľahko umierali v boji z blízka, ako vážne to je smiešne.

#33 Eodeon
29.9.2017 | 16:21:10
Eodeon

#32 acejtk: Příkladu netřeba, je vidět, že si tyto případy už vybavuješ, jde samozřejmě o Tripa a T'Pol z ENT. Nešlo o pouhé sdílení pocitů, ale o komunikaci vizuální i verbální přesně jako v DSC. Jediné rozdíly jsou, že v ENT se scény odehrávaly na bílém pozadí, a že v DSC je zmínka o fyzické zátěži. A nebylo to podmíněné jako záležitost výlučně milenecká, jen je to v takových případech typické. Ničemu neodporuje tvrdit, že sdílení myšlenek na prahu smrti může podobně silné pouto vybudovat také. /// Ke každému porušení rozkazů nebo posloupnosti velení bychom mohli jmenovat nějaké polehčující okolnosti, ostatně jako i zde. Ale je individuální, jestli je coby ospravedlnění přijmeme. Máš ale samozřejmě pravdu, že se tak nejčastěji dělo v případě, kdy byl nadřízený pod vlivem cizí moci, nebo když sám hrubě porušoval rozkazy. /// Neříkám, že Klingoni jsou identičtí. Jen to, že ani jejich dřívější verze (s výjimkou úplně původních z TOS), nikdy nevypadaly příliš bystře, rozhodně ne na úrovni mezihvězdné civilizace. Ale zdání mohou klamat.

#34 acejtk
29.9.2017 | 16:32:44
acejtk

#33 Eodeon: Okej, môže byť, nevidel som všetky diely ENT, akurát čo sa nejaké náznaky objavili v knihách ktoré dokončili neukončený seriál a tie som čítal. Ničmenej veci o ktorých sa bavíme sú z tých ktoré mi tam asi najmenej vadia a dali by sa prekusnúť. To čo mi najviac vadí je to že to už nemá so sci-fi veľa spoločné, akurát že sa to odohráva vo vesmíre. Čo sa týka nejakých informácií pri skenovaní anomálie, alebo čo sa týka rozhodovacieho procesu, kde naozaj všetko riešia spôsobom „ja to tak cítim“. Jednoducho urobili z toho klasický americký komerčný shit, podobný poslednému ST filmu, kde to z fyzikou mnoho spoločného veľa nemá. Ak ja som videl niekde ST ako má byť tak to bola upútavka „Prelude to Axanar“ aj keď bola viac military ladená, ničmenej išlo o racionálny svet, kde sa rozmýšľalo hlavou a cítilo srdcom, v tomto to vidím tak že sa všetko robí len cez tie emócie, a to je nelogické a bohužiaľ je to ovplyvnené novodobým trendom zmýšľania v USA. Veľa podobne plytkých, infantilným vtipom presýtených filmov a seriálov v poslednej dobe svätý les produkuje. Najhoršie na tom je že Axanar kvôli tomuto zrušili, pretože tam boli ťahanice o práva k ST.

#35 Eodeon
29.9.2017 | 17:37:46
Eodeon

#34 acejtk: Buď ti špatně rozumím, nebo si trochu protiřečíš. Podle těchto měřítek by i Prelude to Axanar byl „klasický americký komerčný shit“, protože v něm „fyzika“ vůbec žádnou úlohu nehraje. Vlastně mi to přijde jako velmi zvláštní kritérium, protože věda byla ve Star Treku vždy až kdesi v pozadí. V popředí byly naopak většinou postavy, etická dilemata a určité ideály, čili totéž co nyní v DSC, zatímco vědecké spekulace sloužily jen jako záminky k vyprávění příběhů, nikoliv naopak, aby příběhy sloužily jako ilustrace pro vědecké teorie. Nebo nesouhlasíš? /// A kde jsi v pilotu Discovery vnímal infantilní humor, když říkáš, že jím to bylo prosycené? /// Ale ano, souhlasím, že Axanaru je škoda. Ostatně, už někdy začátkem loňského roku jsem obhajoval názor, že Discovery (tehdy ještě nepojmenovaný nový ST seriál) je pravým důvodem, proč se studia snažila Axanar zarazit. Ale nedá se nic dělat, co se stalo, stalo se.

#36 acejtk
29.9.2017 | 18:25:59
acejtk

#35 Eodeon: Je fakt že Axanar nemal veľa príležitostí ukazovať nejaké logické chyby, základných fyzikálnych princípov, pretože sa tam v podstate hlavne hovorilo. A vesmírnym bitkám by som vytkol možno jedine to že lode boli od seba vzdialené na dostrel kanónov zo 17–18 storočia, čomu bola prispôsobená aj rýchlosť torpéd (ktoré sa tak plazili smiešnou rýchlosťou) a štíty ktoré človek ani nevnímal, lenže to boli iba výseky z bojov a tak sa nedajú posúdiť všetky detaily. Na druhej strane Discovery má mnoho logických chýb, alebo úmyselných zámerov a s tým súvisiacich a fyzikálnych blbostí. „Odhad“ prvého dôstojníka kedy príde búrka na upresnený na sekundu. Beriem to ako vtip (nudný vtip), pretože ak to bolo myslené vážne tak to je ešte väčšia pohroma. Oprava studne s fázerom. To je asi nový vedecký prístup. Vyšlapanie tvaru odznaku federácie v piesku aby ich vizuálne našla loď. To už mohla rovno vystreliť s fázeru, veď aj tak už porušili stanovy flotily o nezasahovaní do cudzích kultúr ukazovaním vyspelých technológií a prípadnému ovplyvňovaniu ich vývoja takýmto spôsobom. Poškodenie satelitu pri ktorom polemizuje prvý dôstojník či ho zničil asteroid, alebo ho zničil niekto úmyselne. Ak ho zničili klingóni, tak tí nedisponujú projektilovými zbraňami, ktoré by sa mohli podobať na zásah asteroidom, ale energetickými pri ktorých je poškodenie vizuálne jednoznačne inakšie a dá sa zistiť okamžite (viackrát toto bolo už v iných seriáloch alebo filmoch ST). Vedecký dôstojník, ktorý je neschopný natoľko že ho prvý dôstojník fyzicky vytlačí do jeho panelu, samozrejme s hlúpymi poznámkami okolo, akoby nemali za sebou žiaden výcvik, nevyzerajú profesionálne. (to je tiež novinka, myslím že sa to začalo objavovať až u Abramsových filmov na pobavenie, Chekov aspoň pobavil svojim prízvukom, tuto to nepobavilo). Pozorovanie anomálie pomocou optického teleskopu z kajuty, lepšie ako optické senzory lode určite. Raketoplán nedoletí k anomálii, ale skafander áno? Asi nie. Vedecký dôstojník ktorého nezaujíma skúmanie vesmíru ale len vykonávanie práce v rozsahu ktorý bol zadaný. … ešte nie som ani v tretine prvého dielu, keby som mal pokračovať ďalej bolo by to na veľa písania. Ako prekusol by som keby tam bolo pár vecí, ale oni sa chovajú ako amatéri celý čas, profesionalita posádky, tak známa z predchádzajúcich seriálov a filmov (okrem Jar Jarových filmov) je proste preč, a nie trošku ale úplne preč. Ak to ty tak nevnímaš, tak si proste neporozumieme a v tom prípade je zbytočné krížiť meče, pretože ani jeden z nás jednoducho nepresvedčí toho druhého o svojom názore.

#37 Eodeon
29.9.2017 | 21:14:57
Eodeon

#36 acejtk: Delta v písku se mi osobně také jeví jako nepřesvědčivé řešení a rušení optických senzorů jsem také plně nepochopil. Ale to jsou dvě věci. Nicméně to ostatní, co zmiňuješ, se neopírá o fakta epizody, ale o tvé domněnky, které si k tomu přimýšlíš. Například důstojníci Flotily jednající vždy dokonale profesionálně? Tak to jsme viděli úplně jiné seriály. Dále například Crepusculané – nevíme, zda se na ně vůbec Základní směrnice vztahuje a i kdyby, u použití moderních technologií nebyli přímo přítomni. Nebo třeba poškození satelitu – nevím, kde bereš tu jistotu, že není v silách Klingonů poškodit jej mechanicky. Přijde mi, že spíše sám uvažuješ nelogicky a právě proto nacházíš tak velké množství „nelogičností“, ať už ten podivný nečeský patvar znamená cokoliv. Raketoplán tam také máš vysvětlený. Potíž není v doletu, ale v manévrovatel­nosti. Stačí jen poslouchat bedlivě. Tak to bude nejspíš i se vším ostatním. Určité přešlapy by se našly, ovšem, ostatně, troufnu si říct, že ve většině epizod dřívějších Star Trek seriálů bychom jich dokázali identifikovat daleko víc než v pilotu Discovery. Potíž je, že je, že tam je přeci vidět nechceme ;)

#38 acejtk
29.9.2017 | 21:32:26
acejtk

#37 Eodeon: Dohodnime sa na tom, že mne sa Discovery nepáči a tebe sa (pravdepodobne) páči. To čo ako vnímam, alebo „nechcem vidieť“ je iné ako to čo vnímaš a nechceš vidieť ty, jednoducho sme rozdielni ľudia. Na margo slova „nelogičnosť“, je to plne spisovné slovo, vzhľadom na to že som slovák a píšem po slovensky. Pre istotu som si to aj preveril v pravidlách slovenského pravopisu, ;). Prajem príjemný piatkový večer.

#39 Eodeon
29.9.2017 | 21:43:17
Eodeon

#38 acejtk: Já se snažím ideálně vnímat vše. Vzít v úvahu každý aspekt. A hlavně soudit seriál jako takový, jen to, co v něm fakticky je, a ne místo něj to, co jsem si k němu chybnou logikou přimyslel. Jedině tak k němu totiž mohu být spravedlivý a dobře proti sobě zvážit všechna pro a proti. Ale samozřejmě i tak se moje zhodnocení bude lišit, stejně jako u kohokoliv jiného, takže na tuhle evidentní skutečnost nevidím důvod upozorňovat… ? /// S nelogičností máš pravdu. Vůbec jsem si neuvědomil, že již toto slovo bylo uznáno coby alternativa k „nelogickosti“. Tak či tak používáš pojem logika chybně. Většina tvých výtek je vedena z pozice 1) tradice (toto ve Star Treku dosud nebylo a být by tudíž nemělo), jiné z pozice 2) vnitřního fungování vesmíru (Klingoni nedisponují zbraněmi schopnými způsobit mechanické poškození, což je navíc výmysl), další jsou vedené z pozice 3) fyziky (rušící pole, které znemožňuje digitální zpracování dat z optických senzorů není možné – zajímalo by mě proč ne) a jiné jsou zase vedené z pozice 4) psychologického realismu (postavy by se v dané situaci měly chovat jinak), ale žádná z nich neupozorňuje na vadu v logice.

#43 acejtk #45 acejtk
29.9.2017 | 21:59:52
pidalin

#27 OlafDark: Kéž by to bylo jak řikáš. :-D Orville je skvělej, ten čtvrtej díl byl boží. :-)

30.9.2017 | 1:38:16


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Aktualizace postav

V průběhu třetí řady seriálu Star Trek: Discovery budeme pravidelně aktualizovat sekci postav. Proto se nezapomeňte podívat na aktuální profily a ohodnotit všechny charaktery:

Reklama

Nejlepší postavy

Zajímavosti

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Star Trek seriálů v čase přibývá a bude jich ještě mnohem více. Mnohdy se v tom dá lehce ztratit, proto vám přinášíme souhrnný článek, kde si přehledně shrneme, jaké seriály aktuálně běží, jaké se natáčejí a jaké se chystají. Jaký Star Trek seriál sledujete a hodláte sledovat?

Novinky

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Nemožné se stalo skutečností. Star Trek 4 byl již v přípravách, nicméně od projektu odstoupil Chris Pine a Chris Hemsworth, jelikož výplata za další film nebyla podle jejich představ. Starý tým se ovšem vrací a kamery by se mohly roztočit ještě letos. To je ale zpráva, co říkáte?

Narozeniny herců

Galerie

Galerie

Filtr seriálů








Reklama