Star Trek: Discovery
70/100 - 142×

Star Trek: Discovery

Nová loď, nová mise. Příběh první důstojnice Michael Burnhamové, sloužící na hvězdné lodi U.S.S. Discovery, odehrávající se deset let před érou slavného kapitána Kirka a jeho pětileté mise.

USA | 2017 | Vysílá se
vysílání
3 sezóny | CBS All Access | 43 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
hrají
Sonequa Martin-Green (Michael Burnham), James Frain (Sarek), Michelle Yeoh (Philippa Georgiou), Doug Jones (Saru), Jason Isaacs (Gabriel Lorca), Anthony Rapp (Paul Stamets), Shazad Latif (Ash Tyler), Wilson Cruz (Hugh Culber), Mary Wiseman (Sylvia Tilly), Jayne Brook (Katrina Cornwell), Mary Chieffo (L'Rell), Shazad Latif (Voq), Mia Kirshner (Amanda Grayson), Emily Coutts (Keyla Detmer), Anson Mount (Christopher Pike)

Kdo je Rudý anděl a o co mu jde?

Kdo je Rudý anděl a o co mu jde?

Celá zápletka druhé řady seriálu Discovery se točí okolo Rudého anděla, který se zničehonic objevuje na náhodných místech v galaxii a ovlivňuje jejich historii. Se šestým dílem jsme zase o kousek blíže odhalení pravdy, kdo Rudý anděl ve skutečnosti je a o co mu jde.

9 0
27.2.2019

Stejně jako minulý rok v první řadě jsme postupně odhalovali tajemství Gabriela Lorcy a Ashe Tylera, nyní prozkoumáváme tajemství Rudého anděla. Po galaxii se objevilo sedm zatím nevysvětlitelných signálů, které má posádka Discovery rozluštit. Všechny jsou spojené s přítomností Rudého anděla, o kterém nevíme zhola nic.

Někteří ho mají za boha, někdo ho považuje za pouhý přírodní jev, ale až epizoda The Sounds of Thunder dokázala, že Rudý anděl je buď člověk či mimozemšťan. Jelikož Saru má mnohem vyvinutější smysly než lidi, byl svým okem schopný rozpoznat Rudého anděla nejen pro sebe, ale hlavně pro nás diváky. Sám ho popsal jako humanoida s velice vyspělou technologií.

Rudý anděl je tak nejspíše člověk či mimozemšťan, který cestuje časem a urputně se snaží něco změnit. Těch sedm signálů není žádná náhoda a Rudý anděl zřejmě zasahuje tam, kde potřebuje, aby se události vyvinuly zcela jiným směrem. Proč to ale dělá? Dle našeho názoru chce zabránit nějaké velké katastrofě, kterou zažil v budoucnosti.

V naší přítomnosti chce tak provést malé změny, které katastrofu zcela odvrátí. Žádný jeho výskyt určitě nebyl náhodný. Discovery kvůli Rudému andělu našla na podivném asteroidu Jet Reno. Ta může sehrát v příštích dílech velkou roli. Rudý anděl dále zachránil hrstku obyvatel Země, přenesl je do Nového ráje, kde posléze Christopher Pike zanechal baterii, která může zcela změnit život Nového ráje a nějakým způsobem ovlivnit jeho další směřování. A v neposlední řadě tu máme Kelpieny, kteří se díky Rudému andělu vyvinuli a na Kaminaru nastala nová rovnováha. Jednalo se o další jev, který může v budoucnosti sehrát velice důležitou roli.

(Je ve výstroji Spock? Foto: CBS All Access)

Všechny tyto činy rozhodně nebyly náhodné. Rudý anděl má svůj vlastní plán, čeho chce dosáhnout. Nesmíme zapomínat, že Spockovi se o něm zdálo již v útlém věku a byl to právě Rudý anděl, který dovedl Spocka a jeho rodinu za Michael Burnhamovou. Anděl tedy chtěl, aby Michael přežila (a hlavně byla nalezena), protože zřejmě sehraje důležitou roli ve věcech, které v seriálu teprve uvidíme.

To nás žene k naší druhé otázce a to je samotná identita Rudého anděla. Jelikož je Spock jediný, komu se o něm zdálo, můžeme předpokládat, že Rudým andělem je on sám z budoucnosti. Jelikož v původním seriálu a také ve filmech měl Spock co do činění s rudou hmotou, dalo by se pochopit, že nějakým způsobem přišel k tomuto pokročilému obleku.

A jelikož ví, že v budoucnosti se stane něco hrozného, rozhodl se vrátit a vše napravit. Dost možná mohl již tehdy předejít oné katastrofě, ale selhal. Proč Spock o Michael v původním seriálu nikdy nemluvil? Dost možná právě proto, že jsme sledovali časovou linii, ve které se Spock s Michael nikdy nesetkal, protože ji Spockova rodina nenašla. Náš Spock z původního seriálu mohl zažít určitou katastrofu odehrávající se až po odvysílání původní show, poté se tedy rozhodl vrátit a změnit dějiny. My tak celou dobu můžeme sledovat seriál Discovery po zásahu Rudého anděla.

Věděl co a koho bude potřebovat, aby katastrofě zabránil. Věděl, že aby zabránil katastrofě, musí změnit sám sebe, a tak se jako Rudý anděl zjevil svému mladšímu já a nasměroval Sareka k Michael. Pak by i dávalo smysl, proč je současný Spock, kterého jsme v seriálu ještě pořádně neviděli, tak nestálý. Možná ví, že Rudý anděl je on sám cestující v čase, což je něco, co mu nedá spát a co nedokáže pochopit.

Kdo je podle vás Rudý anděl a co je jeho cílem?

Diskuze /29

ori

Podľa mňa je to Wasp z Ant-Mana :D Každopádne to určite bude žena.

webmaster
25.2.2019 | 11:40:33
Kasom

Žeby její veličenstvo :D ? Spoke mě napadl hned jako první, tak ten to asi nebude.

27.2.2019 | 5:29:54
theplanetoftheapes

Můj tip: nějaká rasa, která se později vyvinula v rasu nám známého Q, který si také rád tak jako hrál na boha.

27.2.2019 | 6:52:20
Raiden123

Q je dobrý tip,ale ja tipujem,červený anjel je podľa mňa Michael-a Burnham,no možem sa mýliť.Cieľ je ovplyvniť určité udalosti,aby v budúcnosti tieto udalosti vytvorili priaznivý efekt,ktorý ma pravdepobne pripraviť miesto pre rezistanciu proti Borgom,alebo podobne silným nepriateľom. Jedným s týchto nepriateľov može byť Romulanské Impérium,ale to je len tip,alebo niekto nový,žeby niektorá frakcia s time war ktorá bola spomenutá v Enterprise,no uvidíme.

27.2.2019 | 16:52:22
Blackwolf

To bude Michael z budoucnosti­.Usuzuji tak z posledního a delšího vidění kdy se postava dívala na Sudy. Dám na to svůj krk proto to spojení že spokem!!!!!

27.2.2019 | 18:43:30
zorgSVk

Ak to bude nejaký pozemšťan alebo niekto z budúcinosti z našich postáv tak budem ale že veľmi sklamaný.

27.2.2019 | 19:17:30
-Skinner-

Ako prvá ma napadla Michael ale môže to byť naozaj hocikto.

27.2.2019 | 19:45:21
captain

Představa, že klasická Prime line z kanonického Treku je špatná a line Disco ta dobrá, je naprostý nesmysl. I když scenáristé a tvůrci by tím zabili víc much jednou ranou. Ovšem to už by bylo vskutku absurdní! Osobně vsázím na Q nebo podobě mocnou bytost a nevylučuji, že chce pomoci. Q v TNG sice lidi většinou škádlil, ale ve skutečnosti jim pomáhal, viz závěr TNG. Že by to mohla být Michael nebo Spock z budoucnosti plus rudá hmota, to zní dost přitaženě za vlasy, ale ve světě Abrams Kelvin a Disco line bych se tomu ani nedivil. Také je možné, že jsme úplně vedle a čeká nás, snad příjemné, překvapení.

27.2.2019 | 20:12:06
Londo

Souhlasím s názory, že je to Michael. Anděl má IMHO ženskou postavu. Bohužel to tak vypadá — jako kdyby tvůrci nemohli přijít s něčím zajímavějším :-/

27.2.2019 | 21:07:44
sFík

Já doufám že Rudý anděl kompletně zrestartuje všechny seriály :D udělám si popcorn jen kvůli tomu abych sledoval jak se ST-ultras budou rozčilovat a plakat. Bože lidi, je to seriál ne skutečnej život :D :D

#11 Shakki
27.2.2019 | 21:17:41
Shakki

Boha jeho, zase nějaké hrátky s cestování časem..to už bylo v Enterprise a museli se zatraceně snažit aby tuto hovadinu vyhodili ze seriálu – nic horšího scénaristy tehdy nemohlo napadnout než nějaká Časová válka..dle teorii to bude zástupce Ikonie, bajné rasy, která byla vyhlazena.

#10 sFík: Máš hodě smutný život, když ti k radosti stačí tohle. Já se na Discovery ani nedívám, jen tak sleduji, co scénaristé inteligentního zase vymysleli. Naštěstí je tu stále Expanse, The Man in the High Castle a Lucifer, takže mám se aspoň na co těšit, když dokázali sprznit i Doctora Who.

#12 sFík
27.2.2019 | 21:54:07
sFík

#11 Shakki: Můj život je bohatý na jiné věci a netočí se kolem seriálu, smutné životy vedou ti, kterým připadá jako nevýslovná tragédie restart univerza nebo něco podobného… <3 peace bratře…

27.2.2019 | 22:56:57
Daverek

souhlas sFíkem … vcelku mě dostává burácení fans na nějakou fikcí se slovy „takhle to být nemohlo“ … většinou pak recenzemi haní celý titul a nám nezaujatým kazí zábavu, protože „cannot be unseen“ žeo

#15 Shakki
27.2.2019 | 23:04:29
antty

osobně bych hned nepředpokládal že má Rudý anděl dobré úmysly někdo psal o Ikonii, to mi přijde dobrá teorie, jestli to je ta rasa, jejíž archeologický výzkum Picard prováděl v několika dílech TNG – mohlo by jít z jejich strany o snahu u návrat a ten by nemusel být nutně pro ostatní rasy příznivý, umím si představit, jak všechny ty dobré věci, co vykonal, mohou vést v konečném důsledku ke špatným věcem, konečně pokud stál za záchranou mladé Burnhamové, pak stál taky za vyvoláním války s Klingony spíš si ale myslím, že to bude zase nějaká nová rasa nebyl bych rád, kdyby to byl člověk nebo vulkánec či celkově někdo ze známých ras Federace

#15 Shakki
webmaster
28.2.2019 | 2:28:11
Shakki

#14 antty: Zajímavá úvaha, problém je ten, že válka s Klingony proběhla v té době už v původní linii. Možná okolnosti byli jiné, ale proběhla. V období TOS a Kirkovy ery probíhala už jakási studená válka. Možná okolnosti se změnili trochu, ale to bych nebral důvod proč Burkham zachranili a kdyby jo, udělalo by to z ní záporačku xD. Každopádně to musí být někdo kdo disponuje nejen cestováním časem, ale kdo vidí i do budoucnosti a možné reality – musí to totiž pasovat do teorie tvůrců seriálu o nekonečném množství realit, které jsou na sobě napojené.

#13 Daverek: Nejvíc fanouškům z původních serii a filmů vadí, že z nich dělají idioty a ještě jim nadávají do rasistům a kdoví co. Nedivím se že odezva je taková jaká je. Seriál je takový a makový, lidi by si snadněji zvyknuli, kdyby od začátku řekli že to resetnuli. Kopají si akorát vlastní hrob. Odpadla by averze kterou mají diváci vůči seriálu. Osobně Discovery nefunguje krom toho jako Star trek, ani jako scifi seriál. Je scenaristicky nevyrovnaný, většina zajímavých postav jsou postavy vedlejší. Absolutní fail beru, že u některých postav člověk neznal jména prý do začátku druhé řady. To připisuji problémům, které mají tvůrci v zákulisí.

#16 AVE_Jirka #17 AVE_Jirka
28.2.2019 | 10:41:02
AVE_Jirka

#15 Shakki: To, že se někomu nelíbí nebo mu připadá nevyrovnaný, je jen úhel pohledu každého jedince. Někomu se líbí, někomu méně a někomu vůbec. To neznamená, že je špatný. Z mého pohledu to Star Trek je a to už na Star Trek čumím 30 let (a ne, nemám rád tupé sci-fi). V podstatě je stejně kovbojský jako byla TOSka. Kolik špíny padlo na DS9, když se ukázalo, že Sisko je až na genocidu schopný čehokoliv. DS9 plný násilí, že i došlo k vystřihování scén pro přílišnou brutalitu. Když jsem koukal na hodnocení DIS, tak si vede dobře. To, že se to někomu nemusí líbit je fakt, jako to, že to spousty lidí vidí opačně. Já jsem zastáncem toho, že pokud se mi něco nelíbí, tak na to nekoukám (už i já vzdal sledování několika seriálů z různých důvodů). Kdybych se měl chovat jako typický ortodoxní fanoušek Star Treku, tak na každém seriálu a filmu najdu špínu a chyby. To, že někdo přes srdce neumí přenést nové zpracování DIS, tak by měl zvážit, že se na něj přestane koukat pro své vlastní blaho ;-). Tvrdit, že by „si lidi na něco snadněji zvykli“ nebo, že je „scénáristicky nevyvážený“ a „kopají si vlastní hrob“ jsou opravdu odvážná tvrzení :-). Chápu, že se ti to nelíbí, ale jsou tu tací a není jich málo, kteří to vidí přesně opačně. Pokud bude DIS propadák, tak už se další řady nedočká ;-). Rozhodně to chce zabrousit do druhého tábora, kde se DIS libí a ten tábor není zrovna zanedbatelný :-).

#24 Shakki
28.2.2019 | 19:45:23
AVE_Jirka

#15 Shakki: Tak třetí řada bude, protože: „Výkonná vice-prezidentka Julie McNamara popsala celou situaci tak, že zájem o druhou řadu je enormní a naprosto předčil očekávání stanice CBS All Access.“ :-)

28.2.2019 | 19:47:29
Fanni

Michael Burnham – Zde je spíš věcí problém, z časovým paradoxem, pokud, by skutečně, bez zásahu rudého anděla, Miki, zemřela, pak by její budoucí verze, nemohla existovat a tudíž by nemohla cestovat do minulosti a sebe samou zachránit.

28.2.2019 | 20:11:04
Alindros

Je jasné že je to ženská postava. Je jasné, že sa vracia v čase a priestore, aby zmenila udalosti a tým predišla nejakej brutálnej katastrofe v budúcnosti. Spock to nemôže byť, to sme sa dozvedeli v poslednej časti. Michaela to môže byť, ale jej dejová línia bude iná. Bude to Tilly, ktorá bola „vyvolená“ vo svete „spórov“ čo ju značne ovplyvnilo na molekulárnej úrovni, takže v budúcnosti zistí, že dokáže pomocou micelárnej sieti cestovať v čase a priestore. Krídla a oblek sú dané časovou líniou budúcnosti. ;)

#20 theplanetoftheapes
28.2.2019 | 20:34:06
theplanetoftheapes

#19 Alindros: No nevím, Tilly má rozhodně větší zadek, leda že by zhubla ale to mi příjde v jejím případě krajně nepravděpodobné. I když spory možná odvedou kus práce a udělají ji konečně tu liposukci. Ale neberte mě špatně, já myslím,že ta herečka je opravdu šikovná a kdyby se trochu snažila tak by mohla být i sexy ale co bychom chtěli v dnešním světě kde haštag Ilovemy*špek

#21 AVE_Jirka
1.3.2019 | 6:59:19
AVE_Jirka

#20 theplanetoftheapes: Tak já špeky nerad a nevšiml jsem si, že by někdo v mém okolí prahnul po nějakém lidském špeku. Naopak mi připadá, že se všichni snaží vejít do EN váhové normy, kdy pro ženu je to tuším někde kolem 58 kg a u muže 75 kg. Když se podíváš na civilní fotky Mary Wiseman, tak si můžeš všimnout, že její stavba těla (hlavně pánev a boky) je do tvaru hrušky, takže je nereálné, aby se dostala do takové formy, že bys nad ní mohl masturbovat, pokud preferuješ štíhlé ženy ;-). V její postavě nevidím nic divného (není obézní) a to říkám, jako člověk, který se na obezitu dívá jako na nebezpečnou civilizační chorobu.

1.3.2019 | 11:12:50
Lan

Tak jako v Treku moc hezky zensky nebyvaji, snad az na Sedmou:p ale tak z5 k andelovi, teorie s Ikonii je podle me uplne mimo, to proste jenom nekdo sebral nakou epizodu z TNG kde byla naka mocna bytost a soupl do jakoze do tehle diskuze, out…Spock, Tilly nebo Michael, no jako nevim proc by tim padem meli neco jako kridla, takze za me je to uplne jina bytost ktera nema s flotilou nic spolecne…ale uz by to chtelo trosku rozjet, ne se jen honit za signalem a obcas tam soupnout andela.

#23 Shakki
1.3.2019 | 23:10:10
Shakki

#22 Lan: No nevím dle mého Nana Visitor, Terryl Farrell, Nicole De Boer jsou docela pěkné ženské, aspoň v DS9, Jerry Ryan je pěkná ženská a byla by lepší i kdyby jí nedali ty příšerný hadry, to samé platí i pro Marinu Sirtis, která měla pro změnu hadry s hlubokým výstříhem a až poté ji konečně dali uniformu, která jí mimochodem docela sekla..

V Discovery je docela hodně ženských, ale vyjma Michael a Tilly pořádně nikoho z posádky neznáme, což je škoda – na to že prohlašují že ženské táhnou seriál, moc o jejich postavách člověk nemůže říct. Ale to je na těch lidech co jim píšou role.

2.3.2019 | 0:10:08
Shakki

#16 AVE_Jirka: DS9 považuji za seriál, který nejlépe stárne v porovnání s ostatníma seriemi. TOS je úsměvné, u TNG ikdyž postavy a děj je zajímavý, tak prakticky jsou to ti samí lidé jak na začátku, tak na konci. O VOY se nemá cenu bavit, seriál měl být více jako BSG, kde naštěstí Ronald D. Moore mohl zrealizovat to, co nemohl právě ve Voyageru. Tvůrci Discovery se snaží být více jako Expanse, přitom být vtipní jako Orville. Nejde jim ani jedno. Je to prostě popkorn, ale není to bohužel druh popkornu který člověk zná z Marvelovek. Chybí mi tam asi propracovanější dramatická stránka. To co třeba zdobí Expanse, možná na úkor akce. Třeba se dočkám u Picarda..

#25 AVE_Jirka
2.3.2019 | 0:49:38
AVE_Jirka

#24 Shakki: Tvůj názor s kterým se neztotožňuji, ale neberu ti ho ;-).

2.3.2019 | 0:55:20
Godrick

Předpokládejme, že posledním dílem nám řekli v jakém roce se odehrává děj. Je to rok 2254, kdy Kirk a Spock přijímají nouzový signál z planety Talos IV a objevují Vinu. Pokud byla sonda modifikována 500 let v budoucnosti, tak to znamená, že rudý anděl cestuje z roku 2754, čili z 28. století. Vzhledem k tomu, že Star Trek Enterprise se točí kolem časové války, počítám, že se jedná o hlavního záporáka, který je z 28. století a pomáhá Sulibanům. Bude se jednat o novou ženskou postavu, se kterou jsme se ještě nesetkali. K časovému agentovi Danielsovi mi nesedí skafandr :)

Pokud víte více doplňte moji teorii.

#27 massx #29 MagikaVonCary82
4.3.2019 | 21:14:56
massx

#26 Godrick: Rozhodně zajímavá hypotéza. Jelikož v ENT nám neprozradili, kdo to ten Future Guy je. Každopádně on je z 28. století , ale neni to tak úplně hlavní záporák, protože prozradil Archerovi, že to byli Xindi, kdo zaútočil na Zemi. Tzn. že Sphere Builders jsou pro něj větší hrozba než Federace. On měl v plánu Federaci a Klingony rozhádat , ne zničit. Takže si myslim, že ten s tim nemá nic společnýho. Spíš mě udivuje, proč zachránil Red Angel zrovna tu jednu vesnici? Vždyť ve WW III mělo zemřít přes 600 milionů lidí. Proč zachraňovat sto, když k tomu neměl nějaký citový důvod? Dále, proč pomáhá zrovna Kelpienům? Proč se tak stará o Spocka a jeho rodinu?

4.3.2019 | 23:09:20
MagikaVonCary82

Dle fotografie lze rozeznat typicky ženské boky. O muže tak tak jít nemůže. Mohlo by jít, pakliže by pro účely záběrů na anděla byla v obleku např. představitelka Tilly. Ale po odhalení, tedy sejmutí helmy, by postava byla náhle rodu mužského…

10.3.2019 | 11:25:16
MagikaVonCary82

#26 Godrick: Dle fotografie lze rozeznat typicky ženské boky. O muže tak tak jít nemůže. Mohlo by jít, pakliže by pro účely záběrů na anděla byla v obleku např. představitelka Tilly. Ale po odhalení, tedy sejmutí helmy, by postava byla náhle rodu mužského…

10.3.2019 | 11:28:19
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav titulků

Epizoda S05E04: Face the Strange

cz100%
DOKONČENO

Aktualizace postav

V průběhu třetí řady seriálu Star Trek: Discovery budeme pravidelně aktualizovat sekci postav. Proto se nezapomeňte podívat na aktuální profily a ohodnotit všechny charaktery:

Reklama

Nejlepší postavy

Zajímavosti

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Star Trek seriálů v čase přibývá a bude jich ještě mnohem více. Mnohdy se v tom dá lehce ztratit, proto vám přinášíme souhrnný článek, kde si přehledně shrneme, jaké seriály aktuálně běží, jaké se natáčejí a jaké se chystají. Jaký Star Trek seriál sledujete a hodláte sledovat?

Novinky

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Nemožné se stalo skutečností. Star Trek 4 byl již v přípravách, nicméně od projektu odstoupil Chris Pine a Chris Hemsworth, jelikož výplata za další film nebyla podle jejich představ. Starý tým se ovšem vrací a kamery by se mohly roztočit ještě letos. To je ale zpráva, co říkáte?

Narozeniny herců

Galerie

Galerie

Filtr seriálů








Reklama