Star Trek: Discovery
70/100 - 142×

Star Trek: Discovery

Nová loď, nová mise. Příběh první důstojnice Michael Burnhamové, sloužící na hvězdné lodi U.S.S. Discovery, odehrávající se deset let před érou slavného kapitána Kirka a jeho pětileté mise.

USA | 2017 | Vysílá se
vysílání
3 sezóny | CBS All Access | 43 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
hrají
Sonequa Martin-Green (Michael Burnham), James Frain (Sarek), Michelle Yeoh (Philippa Georgiou), Doug Jones (Saru), Jason Isaacs (Gabriel Lorca), Anthony Rapp (Paul Stamets), Shazad Latif (Ash Tyler), Wilson Cruz (Hugh Culber), Mary Wiseman (Sylvia Tilly), Jayne Brook (Katrina Cornwell), Mary Chieffo (L'Rell), Shazad Latif (Voq), Mia Kirshner (Amanda Grayson), Emily Coutts (Keyla Detmer), Anson Mount (Christopher Pike)

Sedm věcí, které seriál Star Trek: Discovery zoufale potřebuje, aby byl lepším

Sedm věcí, které seriál Star Trek: Discovery zoufale potřebuje, aby byl lepším

Seriál Star Trek: Discovery prochází zvláštním obdobím, kdy se hledá po přesunu do neznámé budoucnosti v 32. století. Ostatně hodnocení jednotlivých epizod aktuálně není kdovíjaké. A seriál má rozhodně na víc. Co by podle nás měl změnit, aby se Discovery stal lepším?

7 6
23.1.2021

1. Lepší herecké výkony

Dostat do seriálu Jasona Isaacse byl nadlidský výkon. To je opravdu prvoligový herec a tvůrci můžou být pyšní, že se jim ho podařilo přemluvit. Ale koho tam máme nyní? Ať se díváme doleva či doprava, nikdo s trochu osobitějším hereckým výkonem tam není. Spíše naopak. A vlastně ani tak nejde o nějaké zvučné jméno z Hollywoodu, jen by to chtělo někoho, kdo umí aspoň trochu hrát. Herecké výkony jsou ještě zoufalejší než minulý rok. A to je sakra velká škoda. Seriál má drahou produkci a když už mu nekazí renomé kromě scénáře digitální triky, tak právě herci.

2. Silná mužská postava

Až s odchodem Gabriela Lorcy a Christophera Pikea jsme si uvědomili, jak moc seriál postrádá silnou mužskou postavu. Nutně to nemusí být nový kapitán, ale chlapské slovo zkrátka v seriálu chybí. Sice tu máme kapitána Sarua, Paula Stametse či Hugha Culbera, ale zkrátka není to ono. Schopnost strhnout pozornost na sebe, vybočit a zachránit den je něco, co těmto všem jmenovaným postavám chybí. Sice se po můstku stále motají, ale všichni hrají druhé housle. A to i kapitán Saru.

(Ne, nemůžeme si pomoci, ale toto nejsou sympatické postavy. Foto: CBS All Access)

3. Propracování děje okolo posádky

Většina děje se má točit okolo posádky. Ostatně tak to bylo i v jiných Star Trek filmech a seriálech. Jinak tomu není ani u Discovery, jen posádka je zkrátka taková nijaká, úplně nezajímavá. Máme tu jen nějakou základní kostru děje, do kterého je Discovery vtažena. Posádka řeší jeden úkol za druhým, ale do žádného není tolik osobně zainteresovaná, aby se postavy vyvíjely jakýmkoliv směrem napříč sérií. Veliká škoda, toto se musí změnit.

4. Důraz na propletený děj

Starší seriály se soustředily na epizodní zápletky, což rozhodně mělo své kouzlo. Moderní seriály spíše sází na propletený děj. O něco podobného se snaží i Discovery, tam je ovšem problém v tom, že děj rozložený do dvanácti třinácti dílů je velice slaboučký. Sice se nějaká slibná zápletka vždy na začátku série nakousne, ale tah na branku chybí. Prakticky kdyby se ona záhada na konci série nevyřešila, nikomu by to asi ani nevadilo, protože už většina zapomene, o co tam šlo na začátku. Nebo ještě hůře – ono vysvětlení dané záhady je tak pitomé, že by bylo lepší ho úplně vynechat.

5. Podívat se zpět na první řadu

První řada měla své mouchy, ale bezesporu šlo o zatím nejlepší sezónu Discovery. A to především z toho důvodu, že tvůrci měli jasný koncept a směr. Věděli, že postupně chtějí odhalovat tajemství okolo Gabriela Lorcy a Ashe Tylera. Tam zkrátka bylo cítit, že Alex Kurtzman dlouho dopředu seriál připravoval a dal si na tom záležet. A bylo to znát. Postupné odhalování zápletky totiž bylo to nejzajímavější na celém seriálu. Bohužel se to s příchodem třetí řady totálně vytratilo. A podle nás je nutné se vrátit zpět ke kořenům.

(Ani po třech sériích o nich stále nic nevíme. Foto: CBS All Access)

6. Vzchopit se – nedělat ze všech oběti a ufňukánky 

Emoce sice k seriálům patří, ale hrát neustále ublížené je něco, co nemůže na diváky fungovat dlouhodobě. A už vůbec ne v každé epizodě. V každém městě, státě či galaxii zkrátka žije nějaký grázl a nikdo z nás na tom nic nezmění. Dělat ze všech v galaxii neustálé oběti, které se musí litovat, omlouvat a vzdávat hold jejich výjimečnosti je sice něco, co je fajn slyšet a vidět jednou za čas, ale rozhodně ne každou epizodu, kdy se to opakuje s jiným členem posádky či hostujícím hercem v seriálu. Stále jsme ve světě Star Treku, kde musela posádka projít náročným výcvikem. Otužení a obrnění jednotliví členové ale moc nejsou.

7. Představit pořádného záporáka

Když už jsme mluvili o propleteném ději, úzce to souvisí i se záporákem. Navíc když nemáme k dispozici dostatečně zajímavou posádku, alespoň hlavní padouch by mohl stát za to. Ostatně tímto problémem trpěly doposud všechny řady. Ať už mluvíme o neviditelném nepříteli z budoucnosti (data ze Sféry) nebo Osyře, tak vše je jen slabý závan toho, jak by pořádný padouch měl vypadat. Posádka prakticky nečelí žádné hrozbě, ze které by šel fyzicky či psychicky strach. Tím pádem se ani o (ne)zajímavou posádku nebojíme.

A co byste na seriálu změnili vy, pokud už něco?

Diskuze /32

Lex Luthor

Souhlasím se všemi body Kurtzman by se mohl podívat na fanouškovské projekty Star Trek Hidden Frontier, Star Trek Odysey a Star Trek Helena Chronicles z nich by si mohl vzít poučení, jak by měla správně vypadat hvězdná flotila.

23.1.2021 | 19:05:39
BorgLocutus

Rady jak zlepšit Star trek Discovery:. 1. Vyhodit Kurtzmana a Michelle Paradise! 2.Vyměnit úplně celou posádku Discovery za novou( která nebude vnucovat různé orientace a byla přirozená jako ta ve starších ST seriálech) s talentovanějšimi herci. 3. Nedělat že Star Treku levičáckou politickou SJW agitku! 4.Najmout lepší scenáristy, kteří dokážou napsat provázaný dej na celou sérii bez stupidniho vyvrcholení jako byl Su'kal! 5. Pořádný záporak nebo organizace, která se nesesype po smrti velitele(Osyra a Emerald Chain byla spíš parodie) chce to něco jako Borgy, Romulany, nebo Dominik! 6. Min labilních ubrecenych scén jak z nějaké telenovely! 7. nezaměřovat se jen ženské postavy, protože lidi fakt nemají zájem sledovat feministickou blitku Michelle Paradise! . A nakonec vůbec se nedivím že u diváků má třetí série od diváků tak špatné ohlasy a hodnocení oproti levičáckym recenzentům kteří že třetí sezony stříkají( v dnešní době době totiž jsou mezi recenzenty ve velké míře tohle aktivisté).

23.1.2021 | 20:16:23
dvl
  1. Z Discovery som horko ťažko dopozeral prvú sériu a časť druhej. Nebudem sa teda vyjadrovať k tretej sérii.
  2. Skôr sa vyjadrím k súčasným „tvorcom a scenáristom“ seriálov všeobecne : Čo chceme od ľudí, ktorí absolvovali niektorú z univerzít v USA, ktoré sú roky prelezené ultraľavicovým aktivizmom. Väčšina z nich pravdepodobne absolvovala genderové či iné štúdie (afroamerické napríklad). Nečakajme od nich zázraky. Oni cítia svätú povinnosť pretlačiť do svojej „tvorby“ svoje politické presvedčenie.
23.1.2021 | 21:27:35
martin2

Vyhodit nesympatického čuníka Wiseman a přestat fňukat

23.1.2021 | 22:00:19
Lex Luthor

Nechci vyznít rasisticky, ale podívejte se na foto členů posádky holka kyborg, tři černoši vepředu a jeden běloch se tam krčí vzadu sotva ho vidíme. Discovery se soustředí spíš na to, jak kdo vypadá a jakou má sexuální orientaci, než na herecké výkony a nějaký ucelený příběh a to je hlavní chyba mě nezajímá jestli je postava žena/muž, jakou má batvu kůže a politické přesvědčení hlavně když má postava dobrý charakter a osobnost to se bohužel o posádce Discovery říct nedá.

#6 fananek
23.1.2021 | 22:43:46
fananek

#5 Lex Luthor: Přesněěěěěěě zas..aná genderová vyváženost z toho dělá sračku … a nejen z Discavery ale poslední dobou skoro všechno.....

24.1.2021 | 9:03:54
Mike2051

Co bych změnil? Okamžitě bych ten odpad zrušil. To je akorát výsměch Star Treku, nic jiného. Jen tam narvat co nejvíc sjw warriorů, různých sexuálů a ne*rů. Tvůrci týhle blitky viděli Star Trek možná tak jednou v životě a ještě z toho už půlku zapomněli, protože to co tam předvádějí je neskutečný. Absolutní nezájem o lore a timeline. Všechno vypadá úplně jinak, než by to vypadat mělo, narušuje to časovou osu věcí a o tý ubohý posádce se snad radši ani nezmiňovat. Jestli tohle bude mít víc sérií než ST: Enterprise, tak je něco fakt špatně. Zlatý Kelvin timeline Star Trek filmy. Tam je aspoň sympatická posádka, která umí hrát a je to alternativní realita, tím pádem tím nic neku*ví.

24.1.2021 | 10:47:30
frixtr

Asi jsem divný, ale jako volnočasový seriál jsem si to užil. Zápletka mi přišla celkem zajímavá. Nemám potřebu neustále řešit nějakou vyváženost/ne­vyváženost a je mi jedno jestli v seriálu hraje 10% europoidů nebo 90%. Spíš mě rozesmívá kritika toho typu, že ve scifi seriálu není dodržena relativní četnost zastoupených ras jako v populaci. Vítejte v 21. století :)

#12 m0rdred
24.1.2021 | 10:49:38
percival2

Já bych netočil v téhle době s těmito producenty. Herci za to nemůžou, hrají, co jim scénář nachystá a režisér poručí. Vče, co píšeš jako chyby je aktuální politika Hollywoodu ;-)

24.1.2021 | 11:35:01
Godrick

SPOILER ALERT – První a druhou sérii drželo napětí a v první řadě kapitán. Když už dali laťku tak vysoko jako byl Kapitán Pike(ano zaslouží si kapitána s velkým K), tak měli tu laťku nechat na stejné úrovni. To co přišlo s 3. sérii mi v pár bodech přiblížilo původní Star Trek. Zejména že byly přítomny dvojepizody, admiral Vance zahrál vše velice dobře, šéf bezpečnosti Willa super, Brook výbornej, programovatelná hmota bezvadná, první epizoda vynikající, Carl bezvadnej sympaťák jak má být, burnham kapitánkou snad i kousnu. Kdybych si odmyslel ty teplouše, lesby, uplakánky, bezpohlavní a neschopnost Tilly zahrát alespoň Bčkový výkon, tak by to snad i šlo. Ještě ty rozvíjení příběhů postav, kdy řeknou bez flashbacků kde se narodili, jak žili, čím si prošli…jak se vyvijí a vyvinuli…prostě spousta much. Snažím se být pozitivní k nové sérii, snad se polepší jako kapitán ta Burnham! Samozřejmě pod vedením admirála Vance.

Snad jen jedna výtka. K osobnímu teleportu dále PT(personal teleport) bych vytknul jednu věc. A to že v prvním díle chvíli trvalo, než ho Brook nabil aby mohl přes to jeho rozhraní znovu použít a naprogramovat destinaci. Najednou ale funguje tak, že si člověk na PT dvojklikne a on ho přenese kam si daná osoba přeje beze slova. To je super věštecká koule na PT odznaku.

24.1.2021 | 11:59:40
sFík

Problém není to že tam jsou gejové a černoši. Ale že tam plní jen nějaký kvóty. Je tam z toho až bolestivě cítit to jak je to tam vnucený a vynucený. A největší bolestí jsou plochý postavy který jsou ještě otřesně zahrané. Michael – příšerně se tvářící, a jediná její mimika je smutný až lítostivý výraz ve tváři. Saru – toho tvůrci v téhle sérii záměrně diskvalifikovali na úkor Michael, Stamets – kňoural s pohledem zmlácenýho psa a drama queen.., Tilly – skautka která v tuhle sezonu asi evidetně přestala běhat. Fyzická zdatnost už asi není asi potřeba, pak tam máme Trillku která neví co je a její holka je neviditelná translesba a jako jedné entitě jí říkáme „Oni“. Aby ženských postav nebylo málo máme tu zelenou záporačku, o které jsme se nic nedozvěděli, snad jen že má taky pocity a svojí pravdu. Kompletně zabité zajímavé téma 3.série…

24.1.2021 | 13:16:51
m0rdred

#8 frixtr: Díky za podobný názor který mám. Jsem rád, že i takový se najde a dokážeme si sledování užít :)

Star Trek měl vždy různorodé obsazení z pohledu herců z různých částí světa. Za celých 20 let co ho sleduji, jsem si nevšim nějaké rasové nesnášenlivosti, ani v diskuzích nebo osobně na conech. Pravda, nasadili tomu vyšší laťku, která odráží současnou polarizaci ve světě. Ale i tady bych trochu ubral s těmi detaily co vidíme. Vztahy byly ve všech ST, do detailů to nikdy moc nezacházelo. Proto to beru, nemám s tím problém, ale v pár věcech bych nechal více průchodu fantazii a nemusel na to koukat přímo natočený.

K tomu se dostávám k hereckým výkonům a osobním sympatiím k postavám.

Adira je pro mě zajímavá postava, vůbec neřeším orientaci, ale herecky to moc nejde. Možná to tak mělo hrát, do scénáře nevidíme. Třeba se to s další sérií zlepší. Rozhodně pro mě působí inteligenčně a svou rolí zajímavěji jak třeba dokonalý Wesley Crusher (který ale taky odrážel svou dobu a i v sitcomech byly často k vidění dokonalé a chytré děti).

Michael Burnham tu moc v oblivě není. Já ji třeba mám rád. Protože, když pominu The Orville, u kterého jsem se neuvěřitelně bavil. často zasmál, málo kdy jsem ze ST takové silné emoce cítil. A víte co? Mě se to líbí. Svoji roli si užívá, věří si a je rozhodná. A to propouštění emocí… pro mě není nic špatného. Když tu vidíme i jiné než hetero vztahy, proč bychom tu taky nemohli vidět víc emocí než kdykoliv předtím. Nemám iluzi, že v jiných ST nebyly, jen jsme je neměli možnost vidět. A emoce jsou i to, co se mi líbí na ST Picard. A že tu chybí silná mužská postava? Co třeba Saru, Culber nebo teď admirál Vance? Těžko si v roli admirála představím lepšího herce. Ztvárnil ji brávurně. Jako fanda ST Voyager, mi ženské obsazení nevadí. A líbily se mi výkony Georgie, ale Detmer a Jett Reno, kterým bych přál více prostoru.

Další kontroverzní postavou může být Sylvia Tilly. Těžko by dřív taková herečka dostala prostor, už jen kvůli své postavě, na kterou od té doby co dostala roli kašle a pro další sérii, kdyby se ještě více vyžrala, by byla buď vyhozena nebo dostala osobní kondiční plán. Je mi ale sympatická a je hlavně vtipná. A to jsou třeba ty hodnoty, spojené s emocemi, které se mi na Discovery líbí.

Pořádný záporák pro mě není kvalitou dobrýho děje. Myšlenka sjednocování, objevování a diplomatických misí se mi líbí vic.

#32 libor76
24.1.2021 | 13:40:26
ekota

Souhlas,už druha seria byla ke konci nekoukatelna, ale nejak jsem to dal, bohužel třetí už jsem neprodejchal(zvladl jsem 3díly a pak uryvky naodne dalsich dilu abych se ujistil ze je to jeste horsi). Totálně stupidní zápletky, herecké výkony nijaké, celkový děj o ničem. Všichni na lodi jsou nemastný, neslaný, zcela nezajímaví, přijdou mi všichni jak po nepodařený operaci mozku, kde jim v hlavě zbylo jen hurá jsem na lodi federace a tím to končí. Nikdo tam nemá koule se prosadit, a to třeba jen v osobní rovině, všichni brečej a držej se za ruce, a vlastně věděj že to vždy dopadne dobře, tak proč ne. Sci-fi mám moc rád, a fakt se mi nelíbí, že se tenhle žánr mrví takovouhle utopistickou blbovinou pro 7letý :( kor v době kdy toho v tomhle žánru moc není (Díky bohu za Expanse).

24.1.2021 | 13:54:35
HugorKopec

Naprosto souhlasím s veškerou kritikou, která tu zazněla. Pro mě byla první řada relativně ok (sice mě tam štvala spousta věcí, ale překousl jsem to). Druhá řada byla hrozná, musel jsem se hodně přemlouvat, abych ji vůbec dokoukal. Ze třetí řady jsem viděl tři nebo čtyři díly a pak jsem musel skončit a rozhodně toho nelituju. A dle různých recenzí a komentářů jsem udělal dobře. Příběhu, zasazení i audiovizuálnímu zpracování bych byl schopen odpustit spoustu chyb a přešlapů, kdyby ovšem postavy vše zachránily. Tady nejenže postavy nic nezachrání, ale jsou hlavním důvodem proč je tenhle seriál naprostý odpad. Viděl jsem přes 20 dílů, ale ani za tu dobu jsem si nezapamatoval jména více než pěti postav, natož jejich osobnosti a motivy (nejspíš proto, že žádné nemají). Postavy jsou totiž jenom prázdné nádoby. Loutky, které plní jediný účel. A to splnit nejrůznější gendrové, lgbtq xyz qóty. A tak tu máme bílého gaye, černého gaye, augmentovanou bílou pilotku, trans osobu, tlustou střelenou zrzku, asijskou silnou ženu, nějakou další černošku na můstku, submisivního kapitána a samozřejmě nesmím zapomenout na silnou černou ženu Michael Burnham, která všechno ví nejlíp, nikoho neposlouchá a dělá si, co chce. Bohužel se veškeré dění soustředí kolem ní. A samozřejmě, abychom byli dostatečně woke, hlavní záporák je bílý hetero muž (mimochodem jediná sympatická postava). Navíc každý člen posádky má jen dvě polohy: buď je silný, neohrožený a všechno zvládne, nebo brečí jak malé mimino a je emocionálně naprosto v háji. Nic mezi tím. Ale úplně nejvíc mě štve (a to teď nemluvím jen o Discovery), že kdyby tito pomatení levičácký aktivističtí tvůrci vytvořili zbrusu nový seriál a nacpali ho vším tím balastem, tak by se na to nikdo nedíval. A tak vezmou slavnou značku (v tomto případě Star Trek), která má již obrovskou fanouškovskou základnu a celý ho zničí. Ještě že existuje The Expanse a The Orville.

24.1.2021 | 15:13:14
AVE_Jirka

Jiná doba, jiný seriál a stejně nablito jako v 66 roce, kdy si někdo dovolil dát do děje ženu černošku, která se ještě políbila s bělochem. Omezenost nezná časové hranice :-D. Já jen žasnu kolik je zde odborníků na Star Trek a prakticky ho berou jen rychlostně z vlaku a hnojí a hnojí. Tohle je přesně ukázka toho, proč je důležité to ukazovat – omezenost lidí i v dnešním století je bezbřehá. Dále mě fascinuje, jak se pořád zmiňuje The Orville, ale už si asi dost lidí nedá práci, aby si zjistili, jaký má Seth MacFarlane vztah k menšinám. Možná by pak ani na ten Orville nekoukali, když je Seth v podstatě tvrdým zastáncem LGBT. Star Trek tu bude a my už nebudem. Už se těším na hnojomety na druhou sérii Picarda :-). Už tu začíná být nablito jako pod SW :-). Snad připravovaný Strange New Worlds uspokojí macho bělochy, kteří se cítí ohroženi a snad Anson Mount a Ethan Peck budou mít testosteronu pro všechny. Osobně se těším na hnojáky i na tento připravovaný seriál :-).

#16 DarthVADERr #22 dvl
24.1.2021 | 18:14:01
24.1.2021 | 19:22:18
BorgLocutus

AVE_Jirka ty asi patříš mezi levičácke SJW agitátory :D. Ty si jako myslíš že to vnucování, které je na pěst a na úkor kvalitního příběhu je v pořádku?Jako promiň ale třetí série po stránce scénáře a hereckých výkonů dobrá leda tak pro někoho po lobotomii mozku!

#18 AVE_Jirka
24.1.2021 | 19:28:36
AVE_Jirka

#17 BorgLocutus: To, že neřeším pohlaví, rasu, sexuální orientaci nebo vzhled ze mě dělá podle tebe levičáka? Ty asi nebudeš nejostřejší tužka v penále viď? :-) To, že se to nebude líbit všem muselo být jasné hned od začátku. Pokud se mi něco nelíbí, tak se na to nedívám a tedy mi nikdo „nic nevnucuje“. Kdyby záleželo na fandech TOS, tak by už žádný další ST nevznikl. Pokud sis nevšiml, tak ST byl vždy multikulturní záležitost. Líbit se ti to nemusí, ale nic s tím neuděláš. A to, že jsi mě označil za levičáka, tak to mě opravdu pobavilo :-D. Takové nálepkování většinou dostaneš od lidí, co neznají význam slov nebo nechápou, že existují i jiné názory ;-). A pokud bys to nepochopil z toho co jsem napsal, tak já jsem příznivcem všech ST seriálů i filmů. Těším se jak na SNW, tak i na seriál s Georgiou :-).

24.1.2021 | 20:45:13
PrincCvok

To, že políbil černošku v 66. Dneska nad tím lidi mávnou rukou ale i vté době, si věděl o každé postavě mnohem víc a byla ti i víc sympatická, vše bylo tak nějak v pozadí. Kdyby ST Discovery, byl třeba dělaný před 30lety věděl bys jen, že Stamets není na holky a chodí s doktorem. Hlavně by se věnovala každá epizoda jinému členovy posádky a konečně bychom třeba i zjistili víc o Kyborg slečně, co celou dobu tu loď ovládá, krom toho, že má něco poupraveného. Třeba bychom se i víc báli o celou posádku, že brzo umře ale na mě tyhle melodramatické postavy nefungují. I Utopistická multikulturní budoucnost se dá vyprávět tisíckrát lépe, jak to dělá Discovery.

#21 AVE_Jirka #24 ori
24.1.2021 | 20:58:56
roots

po 4–5 casti som tuto sracku prestal pozerat, totalny odpad

24.1.2021 | 21:38:39
AVE_Jirka

#19 PrincCvok: To já vůbec nepopírám a s tímto názorem nemám vůbec žádný problém :-). Vždy jde udělat něco lépe. Za sebe mohu říci, že otázka stejnopohlavních párů je v The Orville vyřešena lépe a to díky Sethovi. Přistoupil k tomu právě z důvodu, že jeho synovec je gay a nelíbilo se mu, jak někteří k LGBT skupině přistupují. Chápu, že jde o formu sdělení. Jde o to, že to, že v TOS políbit černošku bylo něco nepředstavitelného a v té době to vyvolalo pobouření (i dnes moje kámoška poslouchá, že je černá opice a že se má vrátit do Afriky a to se v ČR narodila), které je srovnatelné dnes s tím, že někomu vadí gay lidi ap.. Utopistická mullti budoucnost se v DIS vypráví, tak jak se vypráví. Já neříkám, že se to má nebo musí někomu líbit. Teď třeba koukám na The Rookie S03E01 a předpokládám, že to co ve výslechové místnosti bylo řečeno Nolanovi, taktéž v hodně lidí vzbudí dojem, že tam tlačí BLM ap.. Ne vždy každý musí se vším souhlasit. Já se na DIS dívám z pohledu reflexe současné doby, což vždy Star Trek odrážel (aktuální problém, kdy se točil).

24.1.2021 | 21:52:02
dvl

#15 AVE_Jirka: Mne je úplne jedno aký má ktokoľvek vzťah ku komukoľvek, absolútne sa nerozhodujem podľa toho na čo sa budem pozerať a čo sa mi má páčiť. Pokiaľ si pamätám my sme mali debatu pri prvej sérii Discovery, tam si pôsobil relatívne v kľude. Tu vnímam, že sa s teba stal novodobý politruk (ak nevieš čo to je vygoogli si to). A áno ST bol vždy o multi kulti, ale nikdy to nebol jediný a hlavný prvok..

#23 AVE_Jirka
25.1.2021 | 0:31:56
AVE_Jirka

#22 dvl: Napsal jsem, že Star Trek vždy bořil hranice a vždy byl prostě multi a levicový. To, že do toho tvůrci DIS šlápli víc než by se některým líbilo je fakt, který nepopírám. Také jsem napsal, že je mi bližší způsob, který to prezentuje The Orville. Vždy se dobře pobavím, když někdo napíše do diskuze odlišný názor od toho většinového a hned je označen za levičáka nebo hůře. PincCvok to napsal způsobem, s kterým se dokážu ztotožnit, protože v tom co napsal je z mého pohledu nepopiratelná pravda. Na druhou stranu, ale uplynulo oněch 30 let a doba se změnila a mění. Ideologické uvědomění budeš muset hledat jinde, protože to co píšu je jen můj osobní názor a nemám problém připustit názory druhých. Já se jen pozastavuji nad tím, že i dnes se najdou názory alá, že ženská patří jen do postele a za plotnu ;-). Tvůj názor beru a nemám s ním problém až na ten argumentační faul s politrukem. Je to stejné, jako když náš prezident Zeman nazval všechny své oponenty „pražskou kavárnou“. Mimochodem koukáš se na Rookieho? Včera jsem ještě shlédl i druhý díl (3×2) a nějaká Discovery je proti tomu selanka (můj subjektivní pohled). Odhaduji, že třetí řada bude nehorázné dráždilo mandlí :-D.

#25 dvl
25.1.2021 | 9:54:31
ori

#19 PrincCvok: Keby mala každá séria 26 častí tak by bol dostatok času na nejaké hlbšie skúmanie postáv, ale to by ste tu potom nadávali že je to zbytočné naťahovanie.

#29 PrincCvok
webmaster
25.1.2021 | 15:45:27
dvl

#23 AVE_Jirka: 1. On tu niekto v diskusii povedal, že ženská patrí len do postele alebo k platni? Nejako som to tu nepostrehol. 2. Slová ako Ideologické uvedomenie používali komunistickí politruci a vidím, že to používajú aj politruci súčasní. Alebo ti mám hovoriť aktivista? Podľa mňa môžem medzi tieto položiť položiť rovnítko. A nakoniec prečo sa by vôbec na portáli o seriáloch, ktorý by mal primárne na hodnotenie KVALITY scenára, réžie, hercov atď, by sa vôbec malo rozoberať ideologické uvedomenie. Tak mi nehovor, že sa nesprávaš ako novodobý politruk/aktivista.

#26 AVE_Jirka
25.1.2021 | 15:57:41
AVE_Jirka

#25 dvl: Další co nezná význam slov ani nerozumí psanému textu. Já nikoho neoznačil za levičáka ani politruka na rozdíl od tebe. Ale chápu, že když neumíš argumentovat, tak jsi celkem v koncích. Pokud neznáš význam slova politruk, které jsi použil, tak ho nepoužívej ty politicky uvědomělý hlupáku.

25.1.2021 | 16:39:43
shraddha

Ano, je pravda, že ve Star Treku byl první mezirasový polibek a že i Uhura jakožto členka kapitánského můstku byla na tu dobu, ve kterém se to vysílalo, poměrně progresivní…Ale! Ten polibek ani Uhura přece nebylo to nejpodstatnější na Star Treku. To nejpodstatnější, tím pevným kamenným základem byl silný příběh a uvěřitelné a logicky se chovající postavy. Vše ostatní byla nadstavba. Až bude mít nějaká případná nová série zajímavý a nestupidní příběh, normálně se chovající a nefňukající postavičky, a až tam lgbt agenda bude jen jako třešnička na dortu a nikoliv to nejpodstatnější (příklad, jak to jde zakomponovat vcelku dobře, je třeba seriál Sense8), pak budu mít slova uznání. Takhle musím dát zapravdu všem přispěvatelům, kteří to tu označili jako neolevicovou agitku. Ale třeba to je cíl a časem dostanou filmaři od Bidena nějaký „řád socialistické práce“, za budování nového, spravedlivějšího a progresivnější­ho světa…

#28 AVE_Jirka #30 dvl
25.1.2021 | 17:29:58
AVE_Jirka

#27 shraddha: Já nemám problém s tím, že se to někomu nelíbí. Nenapsal jsem, že se to má líbit, mělo by líbit nebo musí líbit. Já jen nechápu, proč se to musí politizovat. Buď jsi levičák nebo pravičák a nic mezi tím. Star Trek vždy odrážel aktuální témata, která rezonovala a to platí o DIS. Souhlasím s Ori, že kdyby měla každá řada více dílů, postavy byly více propracované a méně emočně založené, tak by to příběhu prospělo (o výběru některých herců nemluvě). Ale abych použil jednu hlášku „Star Trek je multikulturní sranec“, kde jsou podobná témata očekávatelná a neměla by extra šokovat (když si člověk odmyslí nesympatické herce/herečky ať už kvůli vzhledu nebo emoční rychlomluvou). O nelogičnosti některých postav nebo částech příběhu není sporu.

25.1.2021 | 18:03:47
PrincCvok

#24 ori: Já bych stím osobně problém neměl, jen bych spíš čekal na celou sérii, ať si to můžu po nocích pouštět třeba 4–6dílů po sobě. Takhle to dělám s jedním starším seriálem co má v některých sériích 22 epizod.

25.1.2021 | 19:18:30
dvl

#27 shraddha: Doplním príklad – v Expanse sú tiež zobrazované lgbt vzťahy. Dokonca v knihách ešte viac ako v seriáli. Vzhľadom na kvalitný príbeh (aj jeho spracovanie scenáristami) to absolútne nepôsobí ako agitka.

25.1.2021 | 19:41:20
xube

Tento seriál potrebuje jedinú vec – skončiť, nech si to ľudia nesplietajú so starým Star Trekom a nepoškvrní to odkaz Rodenberryho.

1.2.2021 | 2:15:55
libor76

#12 m0rdred: Děkuji, vidím to podobně. Nechápu, co je to za dobu, že musí být všude nějaký hnusný záporák, komplikovaný děj a nevím co ještě. Osobně považuju naopak první sérii za tak špatnou, že jsem se málem přestal dívat. Klingoni, co to mělo být? Překombinovaný děj. Překombinovaný záporák – ale lidi ho minulý? Fakt? A pak napíšou, že jim vadí holky v hlavní roli – no a? Michael mám rád, dokonce snesu i ty dva klučiny, jen mě trochu vytáčí slečna „oni“. Osobně bych to ale uzavřel, dostali se do nějakého uzavřeného okamžiku a bojím se, že pokračování to může jen rozbít. V nejlepším je dobré přestat. Ale jinak díky za každý aspoň trochu smysluplný Star Trek.

3.2.2021 | 9:29:47
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav titulků

Epizoda S05E04: Face the Strange

cz100%
DOKONČENO

Aktualizace postav

V průběhu třetí řady seriálu Star Trek: Discovery budeme pravidelně aktualizovat sekci postav. Proto se nezapomeňte podívat na aktuální profily a ohodnotit všechny charaktery:

Reklama

Nejlepší postavy

Zajímavosti

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Star Trek seriálů v čase přibývá a bude jich ještě mnohem více. Mnohdy se v tom dá lehce ztratit, proto vám přinášíme souhrnný článek, kde si přehledně shrneme, jaké seriály aktuálně běží, jaké se natáčejí a jaké se chystají. Jaký Star Trek seriál sledujete a hodláte sledovat?

Novinky

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Nemožné se stalo skutečností. Star Trek 4 byl již v přípravách, nicméně od projektu odstoupil Chris Pine a Chris Hemsworth, jelikož výplata za další film nebyla podle jejich představ. Starý tým se ovšem vrací a kamery by se mohly roztočit ještě letos. To je ale zpráva, co říkáte?

Narozeniny herců

Galerie

Galerie

Filtr seriálů








Reklama