USA | 1977 | Vysílá se
11 dílů |
| 120 minut
Disney Plus
| Apple TV Plus
| Rakuten TV
| YouTube Movies
Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?
Obsazení:Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)
(více)I když je Mark Hamill naprosto smířený s osudem Luka Skywalkera, tak některé rány jsou příliš hluboké na to, aby se zahojily. Zabití tří hlavních postav v sequelové trilogii stále působí jako jeden z nejhorších tahů, které společnost Disney mohla udělat. A nedopřála jim ani jednu společnou scénu.
Mark Hamill se při propagaci nového filmu The Life of Chuck opět vrátil k ikonickým Star Wars, konkrétně k rozdílům mezi tím, jak s legendární sérií zacházel George Lucas, a jak ji uchopila společnost Disney. Podle Hamilla Lucas vždy vnímal Star Wars jako pohádku pro děti, což se odráželo i v jeho přístupu k vyprávění – nikdy by například neuvažoval o tom, že by nechal zemřít některou z hlavních postav (i když o to někteří prosili, např. Harrison Ford, pozn. red.).
Hamill připomněl situaci z natáčení Návratu Jediů, kdy navrhoval, že by Luke mohl více balancovat na hraně mezi dobrem a temnou stranou. Vždyť přeci ztratil ruku, jeho nejlepší přítel byl zmražen do karbonitu a sám se oblíká do černé barvy. Lucas mu ale tehdy připomněl, že Star Wars je primárně určené mladému publiku, a že by se tím narušilo základní vyznění celé ságy.
(Mark Hamill si rýpnul do společnosti Disney: George by nás nikdy nezabíjel. Foto: Disney)
To je podle Hamilla zásadní rozdíl oproti novým filmům. Zatímco Lucas své postavy chránil, v sequelové trilogii přicházejí o život jedna po druhé – nejprve Han Solo v Síle se probouzí, poté Luke Skywalker ve Posledním z jediů a nakonec i Leia Organa ve Vzestupu Skywalkera. Naopak nová generace v čele s Rey, Finnem a Poem trilogii přežila bez větších ztrát.
Hamill zároveň přiznal, že návrat ke své ikonické postavě už nevidí jako pravděpodobný. Cítí, že příběh Luka Skywalkera je uzavřený a značka by se teď měla soustředit na nové hrdiny, kteří ponesou odkaz dál. Hamill sice postavu miluje. Kdykoliv ho studio požádá o laskavost, nikdy neřekl jasné ne. Svou budoucnost ovšem již nevidí u Star Wars.
Zdroj: ComicBook.com
Režie: J. J. Abrams
Scénář: J. J. Abrams, Chris Terrio
Hudba: John Williams
Hrají: Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, John Boyega, Lupita Nyong'o, Mark Hamill, Andy Serkis, Keri Russell, Billie Lourd, Domhnall Gleeson a další.
PROFIL FILMU
RECENZE Epizody IX
RECENZE Epizody VIII
RECENZE Epizody VII
OHODNOŤTE POSTAVY
OHODNOŤTE FILM
Myslíte si, že je jednoduché být scenáristou pro společnost Disney? Rozhodně ne a musíte vzít v úvahu veškeré příležitosti a také hrozby, které vás u této organizace mohou potkat. George Nolfi popisuje svůj přístup k filmu o Rey. Rozhodně až tak úplně volnou ruku nemá.
Zatímco Ryan Gosling vyjednává do případného Star Wars filmu režiséra Shawna Levyho, tak Henry Cavill je spojován rovnou s novou trilogií Simona Kinberga. Tyto dva herci by se tedy neměli (doposud) potkat v jednom projektu. A koho by si mohl Henry Cavill zahrát?
Diskuze /17
Roy
Má recht.
DarthBane19
Doufám, že tady zase někdo nebude označovat celou sequelovou trilogii za odpad, jen na základě toho, že je mu hlavní postava nesympatická nebo, že se mu nelíbí příběh. Na filmu je spousta jiných důležitých věcí – například hudba nebo efekty, které by se měly hodnotit a sequely je mají rozhodně kvalitní. Takže než to tady někdo zase bude označovat za odpad, tak ať o tom trochu přemýšlí.
#3 klokin #4 Felix Jaeger #6 derill129 #16 Spiritmongerklokin
#2 DarthBane19: Obecně vzato kvalita hudby, efektů, herecké výkony, režie, střih, výprava to jsou přece základní věci. U áčkového vysokorozpočtového titulu musí být na vysoké úrovni, jinak by asi nemusel být vysokorozpočtový, to je snad mimo diskusi. Takže ano, u kvalitně odvedené filmařiny jde hlavně o příběh. Pokud je příběh mizerný, stupidní, nebo dokonce zcela chybí, tak i skvěle natočený film může být odpadem. (Např. poslední dvě řady Doctor Who). Stejně jako když celkem zajímavý příběh s vysokým rozpočtem vyrobí banda profesně méně zdatných nýmandů, snadno se dopracuje k výsledku který si také zaslouží označení odpad. (Např. Akolytka). Bylo by hezké, kdyby se diváci ve filmech soustředili hlavně na to co se povedlo, ale svět takhle prostě nefunguje.
Felix Jaeger
#2 DarthBane19: odpad je odpad, aj ked je pocukrovany s ceresnickou na vrchu a kazdy clovek moze hodnotit za seba, nemusi to hodnotenie prechadzat komunistickou komisiou SW nerdov
#7 derill129AuroN
Jo, dobrá. Tak je to odpad s kvalitní hudbou (ačkoli to taky není úplně Williamsův vrchol, že ne?) a adekvátními hereckými výkony, protože Ford, Hamill i Carrie to zahráli, jak by člověk od nich čekal. Pokud ale po mně někdo chce, abych ocenil kvalitní filmařinu, když hledají tvl něco podle nože, kterej je „jakože“ mapa a dovede jě to přesně na místo, kam se mají postavit, natočit správně nůž a … a ani nebudu psát dál, protože se mi chce blít.
#8 Levascuederill129
#2 DarthBane19: To je síce pravda ale zabudli ste na to podstatné a to je dobrý námet a scenár, čiže potrebujete dobrého scenáristu, ďalšou dôležitou zložkou je že potrebujete zručného režiséra ktorí ten scenár premení na obraz a strihača a producentov hudba to má len doplniť a doladiť a je to tá najposladenejšia vec ktorá sa pri produkcii filmu robí. Bez Námetu a nejakej vízie ten projekt neviete rozbehnúť. A k tomu potrebujete samozrejme finančné oddelenie manažmentu. Keď mate prvé dve veci a štúdio vám to schváli potom môžete zháňať štáb, kameramanov, osvetľovačou, hercou. Stavať kulisy a hľadať miesta nakrúcania a keď mate po mesiacoch náročného nakrúcania sa môžete presunúť do strižne kde to dávate dokopy a potom nabehnú ľudia so CGI a zvukových efektov a uplne na závez sa tvorí hudba. A všetko sa to spojí do verzie ktorú dostaneme v kine. A to je tvorba filmu v skratke. Ten celý proces je oveľa náročnejší hlavne keď vás tlačí čas.
derill129
#4 Felix Jaeger: Len je to tu diskutabilné lebo z filmárskeho hľadiska ani prequelová trilógia, nie je nejaký extra zázrak po režisérskej ani scenáristickej stránke. A natočene to je tak infantilne že človek má pocit ako by kameraman postavil kameru na statív a celú dobu spal.
Levascue
#5 AuroN: Jsem rád za poznámku na Williamse. Jak miluji jeho hudbu, tady opravdu nebyl ve své nejlepší formě. Přesněji řečeno, stáří dostihne každého. A byť byl Williams pro mne strašně dlouhou dobu číslo jedna, u nových SW se projevilo, že už to není ono.
WolverineCzE
Nevidím problém v zabití starých postav jen ten scénář nedával smysl když se střídal JJ Abrams a jeho vize s Rian Johnsonem. Rey trilogie by byla lepší kdyby to nehrálo na nostalgií a nebyli tam původní postavy.
DarthBane19
S tím, že by sequely měly slabší hudbu než ostatní díly zásadně nesouhlasím. John Williams dokázal i ve svém velmi pokročilém věku vytvořit geniální skladby – jako například hlavní motiv k Vzestupu Skywalkera.
A pokud někdo trilogií s průměrným hodnocením 61 % označuje za odpad, tak je pro něj asi špatný téměř každý film.
„Stejně jako když celkem zajímavý příběh s vysokým rozpočtem vyrobí banda profesně méně zdatných nýmandů, snadno se dopracuje k výsledku který si také zaslouží označení odpad. (Např. Akolytka).“ S tím razantně nesouhlasím, Akolytka měla též výbornou hudbu. Motivy pro Mae, Oshu a Qimira jsou geniální. Ale možná tady někdo nedával pozor a proto je nikdy nedocení. A efekty byly též na velmi vysoké úrovni.
#11 LevascueLevascue
#10 DarthBane19: Nic ve zlém; ale pokud se mi nelíbí hudební motiv, opravdu to neznamená, že jsem nedával pozor. ;) Říká se tomu „mít vkus“ a má ho každý. Někomu se líbí metal, někomu EDM, někomu Hip-Hop a někdo má rád K-Pop. Můžeš nesouhlasit s názory, že OST k nové trilogii byl slabý; proti tomu nikdo nemůže nic říct. Ale prosím, nedělej z toho opět: „Když se Vám to nelíbí, znamená to, že tomu nerozumíte/nedáváte pozor.“ – Na tohle je tu expert Punisher. Bylo by fajn, kdyby to zůstalo jen u jednoho člověka (avšak ideálně, kdyby to nedělal nikdo).
Zilwicky
[star-wars/novinky/mark-hamill-si-rypnul-do-spolecnosti-disney-george-by-nas-nikdy-nezabijel/#comment-2] Copium level 3000. Vysoko rozpočtový film nie je sračka lebo má.. vysoký rozpočet.
#13 LevascueLevascue
#12 Zilwicky: By mě zajímalo, jak by reagoval, kdyby zjistil, že Ve Jménu Krále od Bolla měl rozpočet 60 mega USD (a to bylo téměř před dvaceti lety, takže hodně slušný budget). Že by to nakonec nebyl odpad, navzdory tomu…že to odpad zkrátka je?! :D (ale pořád ještě snesitelný odpad; viděl jsem komplet trilogii BloodRayne – to bylo maso).
#14 ZilwickyZilwicky
#13 Levascue: Guilty pleasure? :D
#15 LevascueLevascue
#14 Zilwicky: No… je důvod, proč by se neměl míchat alkohol, kinematografie a láska k herním sériím. „Večer“ s BloodRayne byl snad ještě větší „triumf“ než sezení se Stmívání, které jsem také absolvoval. Tam šlo alespoň o nějakou řemeslnou práci, což se u Bolla nazvat nedalo.
Spiritmonger
#2 DarthBane19: hovno zustane hovnem, i kdyz na nej das slehacku a ozdobis tresnickou. michelinskou hvezdicku to neziska
#17 DarthBane19DarthBane19
#16 Spiritmonger: Lepší přirovnání náhodou nemáš? A pokud je pro tebe h*vno trilogie s hodnocením 61 %, tak pro tebe bude h*vno asi skoro každý průměrnější film.