Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Pět důvodů, proč byl rok 2018 nejhorší pro Star Wars v dosavadní historii

Pět důvodů, proč byl rok 2018 nejhorší pro Star Wars v dosavadní historii

Rok 2018 opravdu nebyl nejšťastnějším rokem pro celé Star Wars. Dá se vlastně říci, že na cokoliv studio v tomto roce sáhlo, to se příliš nepovedlo. Každé rozhodnutí studia neslo své následky, a tak se pojďme podívat, co nejhoršího nám Disney přineslo z předaleké galaxie v roce 2018.

6 2
27.1.2019

1. Dozvuky po Epizodě VIII, která rozdělila fanoušky 

Epizoda VIII Riana Johnsona sice měla premiéru už v roce 2017, ale jelikož to bylo až v prosinci, spousta diváků se na film podívala až v roce následujícím. O kvalitách filmu zřejmě budou fanoušci diskutovat donekonečna. Jedni ho berou jako příjemné zpestření, které posouvá ságu zase o kus dál, pro některé se jedná o zničení všeho, co George Lucas před lety vytvořil.

Ať už máte názor jakýkoliv, celý díl přinesl jeden velký problém bez ohledu na to, zda se někomu líbí či ne – rozdělil fanoušky na dva naprosto nesmiřitelné tábory. Ostatně pokud pozorně sledujete náš web, stačí se někdy podívat do diskuze, kde to i po více jak roce po premiéře neustále skřípe nenávistnými komentáři. S Epizodou VIII studio Disney určitě ztratilo spoustu fanoušků, kteří už nebudou mít zájem o nové filmy, i když třeba budou dobré. Což je veliká škoda.

Někdy se stane, že po určité době tvůrci přiznají chybu a sdělí, že se film nepovedl. To jsme to mohli vidět třeba u filmů X-Men: Poslední vzdor, Assassin's Creed či Batman a Robin. A právě nenávistné komentáře dost možná pokračují, protože Rian Johnson na svých sociálních sítích neustále provokuje fanoušky a sděluje jim, že se za nic omlouvat nebude, a všelijakými způsoby do nich rýpe. Nikdo pochopitelně nechce, aby se omlouval za film, který natočil, ale přilívat olej do kotlíku této fanouškovské základny, není podle nás nejlepší strategie.

(Jak hodnotíte Epizodu VIII vy? Foto: Disney)

2. Nevyrovnaná čtvrtá řada seriálu Rebels

Po oblíbeném seriálu The Clone Wars přišla na řadu show Rebels. Ta nikdy nesklízela kdovíjak pozitivní ohlasy, nicméně s příchodem závěrečné série to vypadalo, že se seriál vykoupí. Bohužel jsme se dočkali poměrně komorního příběhu na jedné planetě a ze slibů, že celá řada bude prakticky jeden dlouhý film, brzy sešlo. Seriál se sice v závěru trochu zvedl, ale když se za seriálem ohlédneme, máme stále po čtvrté sérii jistou pachuť v puse.

3. Seriál Forces of Destiny zaměřující se na ženy v galaxii 

Studio Disney se také vytasilo se seriálem Forces of Destiny, který má za sebou již dvě řady. Seriál byl určen pro ty nejmenší a měl se zaměřit na ženské hrdinky v předaleké galaxii, které v minulosti nedostávaly takový prostor. Dočkali jsme se tak nových příběhů s Rey, Jyn Erso, Padmé Amidalou a jinými. Každá epizoda měla kolem dvou či tří minut.

Bohužel samotný obsah za moc nestál. Sice se jedná o zábavu pro nejmenší, ale tak krátké epizody nemají příliš vypovídací hodnotu. Sice měly dovysvětlovat určité mezery v ději filmů, ale prakticky bychom se dokázali obejít i bez tohoto seriálu, který nepřinesl žádná šokující odhalení. Příběh byl většinou jednoduchý, někdy až urážející, protože dnešní dítě si rozhodně zaslouží trochu chytřejší zápletku. Toto se opravdu nepovedlo.

(Čtvrtá řada nebyla špatná, ale také ne nejlepší. Foto: Disney)

4. Nezvládnutí celovečerního filmu o Hanu Solovi 

Samotný film Solo: Star Wars Story sice nebyl vůbec špatný, ale dokázal ho ocenit především fanoušek Star Wars, který si tak mohl odškrtat, co všechno o Hanovi věděl z knih a nyní to viděl na velkém plátně. Divákovi, který se dostal do kina náhodou, zřejmě tento příběh neměl moc co říci. I když recenze nebyly vůbec zlé, film nedokázal vydělat ani 400 milionů dolarů celosvětově, což je pro studio Disney a značku Star Wars obecně velký průšvih.

Existuje spousta důvodů, proč film nevydělal – bojkot Epizody VIII, krátký rozestup mezi jednotlivými filmy, nezajímavý příběh, špatné obsazení hlavní postavy, tvůrčí potíže při natáčení, konkurence v kinech. Vše ale můžeme brát pouze jako slabé výmluvy. Značka Star Wars má jednu z nejsilnějších fanouškovských základen a nemůže se stát, aby film celosvětově nevydělal ani půl miliardy amerických dolarů. To totiž dnes dokážou i mnohem obyčejnější snímky. I kdyby se film nelíbil, fanoušci ságy by měli přijít do kina, protože jsou zvědaví (a protože je jich hodně).

(Solo se povedl, ale nikdo o něj nestál. Foto: Disney)

5. Nový seriál Resistance

Na podzim roku 2018 nám Studio Disney představilo nový seriál , který měl nahradit animovanou show Rebels. Příběh mapující období po Epizodě VI překvapil nejen svou animací, ale především i fádním dějem. Seriál je opět určen pro ty nejmenší, ovšem to pochopitelně není problém. Už George Lucas před vypuštěním seriálu The Clone Wars sděloval světu poselství, že děti se nemají za žádných okolností podceňovat, a my s tímto tvrzením souhlasíme.

Nejde o to, zda se jedná o seriál pro děti, ale o to, jestli děj dává smysl a jak je chytrý. Dnes existuje spousta filmů určených pro děti (např. V hlavě), které dokážou pobavit a být zároveň chytré. To ale seriál Resistance rozhodně není. Zatím máme za sebou půlku série a my se stále nemůžeme rozhodnout, zda je větší utrpení sledovat Resistance či Forces of Destiny. Toto se studiu Disney také rozhodně nepovedlo.

A jak hodnotíte rok 2018 z pohledu Star Wars vy? Povedl se, nepovedl se? A jaké jsou vyhlídky do budoucna?

Diskuze /19

Blackwolf

copak jsme to už neprobíraly nekolikrat co? SW- END

27.1.2019 | 17:58:26
Taran

Přidal bych jeden důvod navíc a to hlavní Kathleen Kennedy – která svou práci totálně nezvládá … no a díky tomu bude konec letošního roku ještě horší než celé 2018

27.1.2019 | 18:20:03
the Grand Inquisitor

Forces of Destiny je z mně horší.

27.1.2019 | 18:22:58
WolverineCzE

Han Solo bylo celkem dobrý ale byl problem doba kdyz to dali do kin

27.1.2019 | 18:33:55
beny100

taky si myslim ze Han Solo byl v pohode film jen pak na to uz lidi nesli od propadaku VIII

27.1.2019 | 18:48:01
Spiker

Kéž bych si mohl na Sola zajít v prosinci. Dostal bych fajn film a navíc by to takový finanční průser nebyl. Velká škoda. O ten rozestup nejde, Marvel to taky sype leckdy po pár měsících, tady prostě ten květen byl po všech stránkách blbej.

27.1.2019 | 19:59:19
Zímy

Ohledně sequelové trilogie mi nejvíce vadí, že není napsán žádná struktura. A tím si každý režisér/scénarista píše vlastní část a vlastně ani nemusí dávat na názor a náznaky předchozího režiséra/scénaristy pro vývoj charakterů. Nejvíce mi však od fanoušků vadí kritizování zabití Snoka bez zdůvodnění jeho původu. Ale pokud vezmete pouze originální trilogii, ve které se vlastně o imperátorovi nedozvíme vůbec nic kromě toho, že je zlý a je mistrem Dartha Vadera.

U Rebelů jsem sledoval pouze vybrané epizody většinou ty, jež se zabývali se Silou, a následně epizody s Ahsokou a Maulem, ve kterých mi přišlo, že tam Ezra vlastně většinou překážel.

Forces of Destiny jsem neviděl.

Solo mi ve filmu herecky sednul(asi jsem jediný na světě). Nejvíce mi vadila Emilia Clarke jako Quira. Jinak bych film popsal jako western(které mám rád) ve vesmíru. Stejně tak se mi líbil válečný film Rogue One.

A co se týče Resistance. Nejvíce mi přijde divný název, protože se zatím kolem odboje netočí, ale to se třeba změní v dalších sériích. Prostředí se mi relativně líbí a Kaz mi přijde lehce přehnaný v jeho nešikovnosti, ale na druhou stranu mi přijde relativně uvěřitelný. Jelikož pochází z rodiny senátora a vždy dostal co chtěl a vlastně pilot to je dobrý. Jinak co se týká jeho naivity, tak ta mi přijde, že je tak napsán schválně, aby byl umožněn jeho osobní růst podobně jako to bylo u Ezry a Ahsoky(obecně mi přijde, že všechny tyto seriály jsou dělané podobně jako Harry Potter, tedy že postavy rostou současně s cílovou skupinou, která je podle mě 10–14 let tipuji).

27.1.2019 | 20:38:46
Phoenix CZ

Každýho, kdo prohlásí, že Epizoda 8 byla nejlepší Star Wars filmem, okamžitě prohlásit za nesvéprávného a umístit ho do psychiatrického zařízení. Jako sorry, to že ten film byla totální sračka, kde bylo špatně úplně vše je jedna věc. To jak Johnson uráží všechny, kdo mají jiný názor a nedokáže jako chlap přiznat chybu je věc druhá … ale vymlouvat se, že tzv. Toxic Fans jsou ruští trollové nebo omezenci s nenávistnými sklony, tak to už je i na mě moc.

Solo byl náhodou dobrý film, nenaštval ani nezvedl ze židle. Oproti The Last Jedi to byl klenot kinematografie. Studio udělalo obří chybu, že poprvé pustila další film teprve 6 měsíců od posledního filmu. A náhodou ten poslední byl hnůj TLJ, který fandy totálně nasral. A k tomu v kinech běžely další pecky, takže Han Solo měl jen smůlu. Kdyby ho vydali o rok dříve, po Epizodě VII, tak by vidělal dvojnásob.

27.1.2019 | 21:08:28
dvl

Ono Solo celkom ujde, ale Disney podcenil a hlavne naštval SW fans, ktorí sa za tie roky pretransformovali na militantnú sektu :) . Neviem, či sa ešte niekomu podarí dať dokopy to čo Disney rozbilo. V Disney sa skôr budú snažiť vyždímať zo značky SW čo sa dá a produkovať ďalšie „skvosty“ kým Star Wars nepochovajú úplne.

#10 Beranir
27.1.2019 | 22:31:44
Beranir

#9 dvl: nehledal bych chybu ve fanouškách, jsou sw značce oddaní ano, umějí ji kritizovat, viz v minulosti prequely ano, ale já osobně sem dost casual divák star wars a epizoda 8 byla odpad, nelogickej škvár protkanej levičáckou agendou, sorry to nemusíš mít mentalitu militantní sekty aby tě to zvedlo ze židle

#11 dvl #12 dvl
28.1.2019 | 0:42:06
dvl

#10 Beranir: Ja fanúšikov nekritizujem, ja s nimi súhlasím.

28.1.2019 | 1:33:52
dvl

#10 Beranir: Chcel som tým povedať, že Star Wars majú jednych z najvernejších fanúšikov, ktorých Disney hlboko ale hlboko podcenila, keď im naservírovala take sr**ky ako ep VIII a divia sa prečo fans reagujú ako reagujú. A čo horšie štúdio si odmieta pripustiť chybu.

#14 Beranir
28.1.2019 | 3:06:54
Railbot

Solo je film naprosto v pohodě. Není to kvalita typu Rogue One, ale jeho největší smůla je uvedení brzo po shitu Ep 8 a navíc mezi dalšími blockbustery. Takové uvedení vymyslel a schválil naprostý idiot, případně celá skupina idiotů.

28.1.2019 | 9:55:04
Beranir

#12 dvl: jo to je to nejhorší a není to poprvé co se to stalo, že si studio nepřipustí chybu a takzvaně double down, jako co si myslí že se stane, celá jejich konzumní základna řekne tohle je odpad a oni na to ne ne, to jako čekaj že všichni co ten produkt nenáviděli budou najednou, říkáte ne? aha tak to sme se asi museli splést sorry. Tohle je pro mě naprosto debilní a je prokázaný že to nefunguje, TLJ měl propad v prodejích oproti TFA o kolik 40%? Solo jim totálně propadl a když se podívám za hranice star wars tak to samí v bledě modrým byly třeba fembusters, kde to taky byla vokální minorita, bílích chlapů co žijou ve sklepě u maminky, nejlepší je ovšem ta ironie, že oni samotní vytvořily film, kterej naprosto ignoroval předcházející filmy, ti co nesouhlasily byly viz výše, ted se bude dělat nový ghostbusters 3, který bude navazovat na starou 2 a naprosto ignoruje fembusters a hele jim se to snad nelíbí, že je ignorujou, hehe to mě dostalo.

28.1.2019 | 10:16:59
Phoenix CZ

Víte co je nejsmutnější? :D Že TLJ nebyl první incident. Disney extrémně nasralo fanoušky už jen tím, že zrušilo celý dosavadní universe, kromě filmů. Pak stačilo udělat kopírování Epizody 4 skrz novou Epizodu 7 (ačkoliv je to v pohodě film), natočit nejhorší vysokorozpočtový film historie The Last Jedi, plný logických chyb, iracionálního jednání postav a pak vydat celkem dobrého Sola jen 6 měsíců po TLJ, když ještě fanoušci pořádně nevychladli ze své nasranosti, vedle dalších blockbusterů.

Rogue One (podle mě jeden z nejlepších SW filmů s nejlepší vesmírnou bitvou filmového průmyslu) je asi jediná věc, za kterou Disney pochválit. Jinak dělá vše proto, aby tu značku co nejvíce rozjebalo a nejvíce vyjebalo s fanoušky.

Nevím jak vy, ale kompenzuji si neschopnost čtením Legends knih, konkrétně invazi Yuuzhan Vongů (na Old Republic jsem se ještě nedostal, ale bude určitě skvělá) … a musím říct, že po přečtení této série jsem na Disney ještě více nasraný než předtím. Kdo to četl, tak jen pomyšlení, že by zfilmovali enormní invazi Yuuzhan Vongů (válečná rasa z jiné galaxie, technofobové, fanatici do své víry, úžasná technologie a kultura) třeba do trilogie, která by mapovala útok, utrpení obyčejných obyvatel Galaxie, pády planet, genocidu, vyvražďování, bitvu o Coruscant a porážků Yuuzan Vongů … tak to budí opravdu euforické pocity. Anebo ještě lépe, zpracovat to do vysokorozpočtového seriálu, podobně jako Hry o trůny a udělat to stejně velkolepé … to by nejeden fanoušek dostal orgasmus z toho. Anebo by stačilo zfilmovat Starou Republiku, tisíci Sithů a Jediů, války, souboje s meči, vesmírné bitvy … divím se, že Disney netočí to, co fanoušci chtějí. Přitom, kdo zavítá na internet, tak hned ví, že každý chce Starou Republiku a Boba Fetta … ale né oni natáčí něco o Marry Sue, černošského dezertéra, polita Odboje, který je (jak jinak) nejlepší v Galaxie (klišé canceeeeer) a stavět stále větší a větší lodě a Hvězdy smrti. Star Wars pod Disneym umírá. Pro mě skutečnými Star Wars zůstanou filmy I-VI a Legends! Ámen a bankrot Disneyho.

#16 Zímy
28.1.2019 | 10:49:14
Zímy

#15 Phoenix CZ: Tak co se Legends týká tak mi v nich vadila nekonzistence a retconování. Třeba nikdy se mi nelíbily klony Palpatina. Přišlo mi, že to docela zničilo Anakinovu oběť na konci epizody VI. Jinak souhlasím s tím, že bych rád viděl starou republiku v době Ravena. Protože KotORy jsou jedny z mých nejoblíbenějších RPG všech dob. A jelikož duo Benioff Weiss (scénaristé Hry o trůny) budou pracovat na seriálu rád bych od nich právě viděl Starou republiku.

28.1.2019 | 11:44:48
ReisRyos

Vemte si knihy Dědic impéria o Thrawnově návratu a tažení proti Nové republice nebo knihy Akedime Jedi. To kdyby zfilmovali místo VII a VIII.

28.1.2019 | 21:09:36
Phoenix CZ

Koukněte se prosím na tohle a až do konce: https://youtu.be/sJZwvb8WpYY?… Je z jedné staré hry, která mapuje události bitvy o Coruscant a jeho pádu při invazi Yuuzhan Vongů. Obraz videa je zastaralý i ta animace je zastaralá … ale na druhou stranu to vypadá neskutečně cool a zároveň děsivě. Nevím jak vy, ale mě to bere dech. A to je jen z blbé hry. Umíte si představit, jak by tohle vypadalo zfilmované? Neskutečný nářez by to byl kdyby na tom nešetřili peníz.

28.1.2019 | 22:31:49
Jiri96

Je pravda, že Resistance je jeden z nejhorší SW výtvorů, co jsem kdy viděl. Hlavní hrdina, bez komentáře. To opravdu radši to Forces of Destiny, protože tam díly mají je kolem 2 minut. :) Solo mi úplně špatný nepřišel (ani 8. epizoda), ale to je věc názorů. Nicméně souhlasím, že to značku spíš poškodilo, než pozvedlo.

11.2.2019 | 21:56:25
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama