Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Rogue One čekají obsáhlé přetáčky

Rogue One čekají obsáhlé přetáčky

Film Rogue One: Star Wars Story už je sice prakticky hotový, ale Disney i tak rozhodlo, že se v červenci režisér s herci vrátí na plac a po dobu čtyř týdnů ještě budou dotáčet. S čím mohlo být vedení studia nespokojené?

12 4
3.6.2016

Dotáčky bývají v současné době časté u všemožných blockbusterů. Například u Marvelu, které vlastní studio Disney, jde o běžnou záležitost. Většinou ale dodatečný termín natáčení trvá pouze pár dnů či týdnů, zatímco u Rogue One se jedná rovnou o celý měsíc. Ihned se začaly objevovat různé zprávy, že studio není s filmem spokojeno.

A možná je tomu skutečně tak. Dle internetové stránky Pagesix přednesl režisér nových Star Wars, Gareth Edwards, natočený film k testovací projekci a ohlasy nebyly dvakrát pozitivní. Proto se Disney rozhodlo udělat pár změn a nový příběh ze světa Hvězdných válek tak čekají dlouhé čtyři týdny natáčení. Doba natáčení velkofilmů je různá, ale podle délky trvání dotáček by se mohla měnit až jedna třetina filmu Rogue One.

J. J. Abrams svou Epizodou VII nastavil vysokou laťku, ale je také možné, že tyto obsáhlé dotáčky mohly být součástí původního plánu. Frančízu typu Star Wars není lehké ukočírovat a Disney se možná snaží vyšperkovat Rogue One do poslední chvíle, dokud to jen jde. S prvním trailerem byli fanoušci víceméně spokojeni, takže zatím není důvod panikařit.

(Zachrání Vader film? Foto: Disney)

Co konkrétně se testovacím divákům nelíbilo, zůstalo utajeno. Poměrně často je skloňováno jméno Darth Vadera, který měl mít zpočátku poctivou roli ve filmu a následně měl být pouze stínovým záporákem, který se mihne na plátně. Disney nezapomíná, že Vader je jednou z nejpopulárnějších postav vůbec ve filmovém světě, a možná usoudilo, že budou chtít mít kata Jediů na scéně o trochu déle.

Co se ale s jistotou ví, že Rogue One nevypadá čistě jako Star Wars film a nezapadá mezi ostatní epizodní filmy. Snímek je prý nyní ponurý a obsahuje až příliš válečný nádech. V dotáčkách se má trochu odlehčit atmosféra, jak je tomu u Disneyho v poslední době zvykem, a přivodit tu správnou Star Wars atmosféru. Zároveň bylo potvrzeno, že film bude končit prakticky tam, kde začala Nová naděje.

Disney samozřejmě ujišťuje, že se nic neděje a stále stoprocentně věří Garethu Edwardsovi. Připomínáme, že Edwards doposud natočil pouze tři filmy, které nebyly veřejností ani kritiky přijaty dobře. Stačí zavzpomínat na zpackanou Godzillu z roku 2014. Rian Johnson, režisér Epizody VIII, je na tom, co se týče filmařských zkušeností a hodnocených filmů, o něco lépe. Snad Disney ví, co dělá, a najalo ty správné lidi.

(Fanouškovský plakát k Rogue One. Foto: Moviepilot)

Pokud máme zůstat u natáčení, tak sólovka s Hanem Solem v hlavní roli s Aldenem Ehrenreichem rozjede první klapku v lednu 2017. Samotný film má pak premiéru v prosinci 2018. O film se postará duo režisérů ve složení Phila Lorda a Christophera Millera, jejichž největším úspěchem jsou doposud Lego příběh21 Jump Street.

AKTUALIZACE: Před malým okamžikem přišel server Makingstarwar­s.net s novou zprávou ohledně přetáček. Ty jsou zapříčeněny novým scénářem od Christophera McQuarrieho. Jeho scénář je zkrátka lepší než ten původní a bohužel byl kompletní až ve chvíli, kdy se už Rogue One natáčelo. Dle serveru má tento fakt hlavní důvod, proč dotáčky budou trvat čtyři týdny. Sám J. J. Abrams bude na natáčení dohlížet, aby film byl co nejlepší.

Věříte všem jmenovaným režisérům, kteří se postarají o nové příběhy ze světa Star Wars, nebo byste uvítali ostřílenější a zkušenější tvůrce?

Diskuze /28

svina

no, možná to bylo trochu jinak… filmaři totiž chtěli natočit nejponurejší SW ze série a některé scény byly emočně sronvnávané s filmem Zachraňtě vojína Ryana. Některé scény dokonce byly na hranici eRka a Disney chce točit SW pro mladší publikum, proto ty přetáčky. Kdo by chtěl vědět víc, na redditu, se rozpovídal člen štábu, prej jsou na Disney dost naštvaní.

#2 Magister_Peditum #4 moryk87 #10 Taran
3.6.2016 | 16:44:20
Magister_Peditum

#1 svina: Jo, tohle jsem taky četl. Původně to mělo být docela drsné, ale Disney si toho zalekl. Tyhle kecy o lepším scénáři si mohou strčit…za klobouk. Přitom takový Deadpool ukázal, že s eRkem lze natočit úspěšný film.

#5 natan #7 Blackhand47XD
3.6.2016 | 16:52:20
natan

Jestli bude scénář od McQuarrieho máme se na co těšit:)

3.6.2016 | 17:09:28
moryk87

#1 svina: Nebyl by prosím odkaz na konkrétní vlákno?

#11 svina
3.6.2016 | 17:13:17
3.6.2016 | 17:15:17
Argetlam Královrah

Abrams nastavil vysokou laťku? Tak to jsem asi viděl jiné Star Wars VII :D podle mě je téměř nemožné napsat horší scénář, i kdybyste za klávesnici posadili opici a nechali ji náhodně ťukat.

#9 Quinzel #12 Angi
3.6.2016 | 18:22:15
Blackhand47XD

#2 Magister_Peditum: Deadpool byl úspěšný, protože byl originální. Ne každý film může být eRko.

webmaster
3.6.2016 | 18:33:00
Quinzel

Bylo to moc jako Star Wars a málo jako pohádková komedie, tak přetáčí „brutální“ scény na komediální… ;-)

3.6.2016 | 19:45:19
Quinzel

#6 Argetlam Královrah: On žádný scénář nenapsal, jen okopíroval originální trilogii. :-D

3.6.2016 | 19:48:21
Taran

#1 svina: Právě trailer krásně temnej a takový by to bylo super 1.ponurý akční sci-fi a až v druhé řadě SW jsou to měkejši

3.6.2016 | 19:53:27
Angi

#6 Argetlam Královrah: Tak sedni a piš, opičáku.

4.6.2016 | 7:42:40
Garzhvog

Ono by vůbec bylo nejlepší kdyby se žádny SW netočily, tu značku měli nechat a nerýpat do ní, ono je sice pěkny že si chcou nehorázně nahrabat ale mě se teda moc nelíbí že jim cvaknu prachy za film kterej byl uplně stupidní, na tohle už do kina nepůjdu.

#14 A_V
4.6.2016 | 9:28:41
A_V

#13 Garzhvog: Tak nechoď nikdo tě nenutí

Jinak koukám, že to tady je samej velkej scénárista, ale furt jsem tady neviděl jediný argument proč je VII tak příšerná nebo jaké tam jsou ty nelogické pasáže. I když je prostě cool nedávat na vše co vzniklo po ep. VI, i když původní trilogie byla taky jenom obrovský průměr.

#15 Atroxa
4.6.2016 | 15:05:36
Atroxa

#14 A_V: Pár mých osobních postřehů:

  1. To, že vsichni říkají, že je tato epizoda kopií Nové naděje není náhoda, či výmysl – 3 mladí hrdinové 2kluci a 1 holka -_- , řád jako náhražka impéria, vysvobození vězně, „vypůjčení si“ droida (který opět měl důležitou roli co se týče dat o řádu) který patří někomu jinému, nová super zbraň jako hvězda smrti, její použití a postup při jejím zničení a v neposlední řadě motiv zrady dřív-hodného Kylo Rena a jeho dilema mezi dobrem a zlem
  2. Hlavní záporák – Kylo Ren – 1.polovina filmu pecka – cool maska, cool hlas a cool schopnost stopnout laser ve vzduchu, v 2.polovině si však sundá masku a najednou máme před sebou frackoidního teena se kterým se málokdo ztotožní a který ke konci není schopen jakýmkoliv způsobem zabít 2 unskilled šermíře (ale hlavně že umí stopnout laser)
  3. Nepraktická světelná záštita – wtf? jediné co me trošku uklidnilo je informace, že záštita nebyla Kylovým plánem, ale že naopak byl při sestavování meče takový lempl, že krystal potřeboval další dva výstupy.
  4. Souboj s lightsabers – choreografie bez nápadu, nepřehlednost a zmatené střihy – fanoušci si snad rádi potrpí na tu vteřinku kdy je krásně vidět jakým způsobem byl oponent „přechytračen“ a zasažen – v tomto případě však střihač usoudil, že to vidět přehledně přece nemusíme, ale hlavně ať se s tím rychle máchá a aby to parádně svítilo.
  5. Hlavní hrdinka a afroameričan (aby přece nové SW nebyly považované za rasisty) – jejich bojové schopnosti nebyly využity správným směrem, Rey má neustále tu svou tyč, která nesehrála vůbec žádnou důležitou roli, černoušek má výcvik stormtroopera a stejně frndí s mečem – proč mu nedali do filmu více zbraní se kterými umí zacházet? obušky, blastery, raketomety, hooky, nože, atomovky a stejně si vezme zatracenej meč, se kterym by si měl po logické stránce spíš ublížit sám. A Rey? Proč nám nebylo vysvětleno, JAK zvládá ovládat sílu? jakto že dokáže roztočit takový tanec bez tréninku, mentora atd.? Oproti ní ted vypadá každej Jedi jako malej Jarda
  6. Smrt Hana Sola – scéna na můstku zbytečně emocionální a hlavně zabití Hana předvídatelné
  7. Wtf-umučený pohled Marka Hamilla který se právě obrátil k Rey – nejsem posměváček ale tadle scéna je opravdu trapná.

Osobně tuto epizodu nehodnotím jako total strašnou, dá se to přežít, ale čekali jsme víc. Logika, originalita, nápaditost či schopnost překvapit jsou zde na bodu mrazu. Na druhou stranu je tam pár dobrých vtípků a snad budou další epizody koukatelnější.

#16 Maximiliancz
5.6.2016 | 1:10:18
Maximiliancz

#15 Atroxa: Kylo sice byl takový lempl, že potřeboval další dva výstupy, ale design jeho meče je inspirovýn meči z období Staré Republiky.A ta záštita nepraktická očividně není, vždyť s ní Ren během souboje pobodal Finna. A ohledně toho, že by si měl Finn se světelným mečem ublížit. To taky není pravda. Každý stormtrooper má základní výcvik boje se zbraněmi na blízko, takže Finn (i když lightsaber držel v ruce poprvé) rozhodně věděl co dělá. Takže si o tom prosím nejdřív něco zjisti, než si budeš zase stěžovat. A Rey..... Furt nechápu proč si lidi stěžujou na to že jsme se o Rey nic nedozvěděli. SAKRA! Je to trilogie! To chcete aby jsme se uplně všechno dozvěděli hned v prvním díle?? Od čeho by pak byly ty další 2?? A k tomu, že si stěžuješ na to, že hlavními hrdiny jsou dívka a afroameričan.­....k tomu se radši vyjadřovat ani nebudu , pokud ti něco takovýho vadí tak jsi jen pokrytec.

#17 MiqueEala #22 Atroxa
5.6.2016 | 10:29:21
MiqueEala

#16 Maximiliancz: Ne, ten mec je proste nesmyslne inspirovan evropskymi stredovekymi zbranemi. A je tak neprakticky, ze radeji ani neukazali, jak si ho v te ruce protaci, protoze by taky museli ukazat, jak si usekne zapesti. Presne tak – zakladni vycvik – a on tam s nim dava na prdel zkusenemu sermiri, ktery ma predvidat jeho utoky. Rey sice umi bojovat jen s holi, ale taky ho drti mecem jako nic. Vyber hercu vazne otresny. Finn vypada jak opice a Rey tam porad dela jakesi ksichty, aby vypadala drsne. Navic ti Atroxa dal 7 duvodu a ty jsi okomentoval jen dva, na ktere jsi dokazal reagovat… tak sup, obhajuj i ty ostatni komentare :)

#18 Maximiliancz #22 Atroxa
5.6.2016 | 12:01:49
Maximiliancz

#17 MiqueEala: To, že Rey s Finnem porazili Rena není nesmysl. Ren chvíli před tím než s nima bojoval zabil svého otce (myslel si, že ho to posílí, ale mělo to uplně opačnej efekt) takže byl emocionalně nevyrovnaný a byl nesoustředěný, a taky byl postřelen Chewio bowcastrem, kterej dokáže odhodit stormtroopera jako nic, takže je celkem úspěch že stál na nohou. On ale i v tomhle stavu dokázal porazit Finna. No a Rey by ho v souboji taky neporazila , kdyby si nevzpomněla, že dokáže použít sílu. Renův meč- Cituji z Wookipedie:,,The lightsaber was crudely assembled based on an ancient design dating back thousands of years to the Great Scourge of Malachor." Tady si to klidně můžeš přečíst sám: http://starwars.wikia.com/wiki/Kylo_Ren's_lightsaber
Do výběru herců nemůžu kecat, to je každýho věc jestli se mu líběj nebo ne. Reagoval jsem jen na ty body, který mu můžu něják vyvrátit. S bodem 1 má pravdu- ep.7 byla okopírovaná ep4. To ale není náhoda, sám Abrams ještě před promítaním řekl, že se ep.7 silně inspiruje ep.4.

1. půlka bodu 2 zase záleží na každym dívákovi. 2. půlku (ten souboj) jsem už vysvětlil. 3.bod.- Jeho lightsaberu jsem se taky věnoval. Se 4. bodem souhlasim. Ty střihy byly trochu zmatený. Na 5. bod jsem reagoval. A 6. a 7. bod zase zaleží na divákovi. Třeba mě Hanova smrt nepřišla niják emocionálně přehnaná. A ani Markův výraz mi nepřišel niják blbej. Jen musím říct, že ta scéna byla zbytečně dlouhá. Tak reagoval jsem na doufám, že jsi spokojen :)

5.6.2016 | 15:05:34
Tomi Lee Morpheus
  1. táto scéna je dobrá, lebo ukazuje čo si LS myslí:

    „ja som to nechcel, ja som s tým nič urobiť nemohol, nič nieje také ako som si myslel“

  2. právve naopak mnohý ju považujú za najlepšiu,

smrť HS nebola obeť, ako bola Obivanova v E4, ale bol to pokus záchranu a zlom v myslení KR, ja osobne túto scénu považujem za nečakanú a velmi dobre natočenú,

  1. Usama- bin ladin bol zabitý/popravený. Vedel si o tom dopredu? Nie, ale mohol ak by si bol Obama,) a pointa, niektoré veci sú aj vo filme zahalené rúškom tajomstva, Finn môže byť experiment, vieš s akými zbranami sa učia narábať ŠPECIÁLNE JEDNOTKY? zo zbranami ktoré použiva ich možní nepriatel, len ak poznáš súperovu zbraň môžeš ho poraziť.

Rey netreba ani komentovať, holka odnikadial, ktorá nevie kto je, len že sa musí niekam dostať, hmm čo mi to tak pripomína Bourne trilogiu;)

5.6.2016 | 15:26:39
Tomi Lee Morpheus
  1. súboje si vždy jedno velké divadlo, buď su ako kung-fu balet, alebo ako matrix, alebo pri nedostatku choreografie či tempa sú súboje nastríhané, v tomto filme som bol spokojný, aj keď max súhlasím že matrix by som bral tiež.
  2. čisté lolo, milujem ludí čo vidiia do hlavy každému, a teda vedia čo je a čo nieje dobré či správne, z filmu som postrehol len to, že tento trojzubec KR používal hlavne na ničenie majetku, keď sa prejavila jeho silná stránka nerváka,) a na túto vec meč plne dostačoval.
5.6.2016 | 15:37:23
Tomi Lee Morpheus
  1. práve naopak nič ma viac nerozosmeje, ako keď v každom filmme všetci vyzerajú jak filmové hviezdy ;) teda ako fotomodelky, takže konečne herec, ktorý pôsobý ako skutočný pubertak, nervák, a HLAVNE prvý superhrdina, ktorý má naozajstný dôvod mať na hlave masku!

PRETOŽE INAK BY HO ANI PES NEREŠPEKTOVAL, keby na stroomtropera šetekal s tou jeho pubrtackou tvárou;)

  1. máš pravdu, a napriek tomu ani na sekundu v kine mi to nevadilo. Dokonca považujem E7 za lepšiu ako ostatné SW.
5.6.2016 | 15:42:56
Atroxa

#16 Maximiliancz: Já si přece nestěžuji, proto sem napsal že se jedná o mé osobní postřehy a ne o boží desatero, se kterým musíte souhlasit. Reaguj ale příště slušněji prosím, já se tady přece nehádám, jen jsem řekl svůj názor. Ohledně té záštity si myslím, že tam museli dát moment kdy tu záštitu „použije“ jinak by byla tuplem useless. Je supr že toho tolik víš, ale ne každý divák se rád rýpe v tradicích Staré republiky. A jak zde řekl MiqueEala – nebezpečí useknutí si vlastního zápěstí tam byla obrovská, zvlášť když Kylo používal ty své výpady, při kterých svým zápěstím otáčel opravdu často – zkus si to s nějakou maketou v praxi. A co se týče pokrytectví, evidentně si mou náražku nepochopil. Jinak ale díky za názor, je fajn, že aspon v něčem spolu souhlasíme.
#17 MiqueEala: Díky za podporu pane kolego ;)

#23 Maximiliancz #27 boban40
5.6.2016 | 22:34:33
Maximiliancz

#22 Atroxa: Já jsem se nesnažil nikoho urazit, nebo být něják hrubý. Snažil jsem se jen rozumně debatovat, ale jak se na to tak zpětně koukám tak jsem se trochu rozvášnil a přehnal to :) . Takže jestli tě to něják urazilo, tak se omlouvám, rozhodně jsem neměl v úmyslu někoho urazit. :)

#24 Atroxa
6.6.2016 | 16:22:30
Atroxa

#23 Maximiliancz: Ok, no problem šéfe ;)

6.6.2016 | 21:01:18
alexis

Mě hrozně překvapuje, že lidi se pozastavujou nad tím, že ta Rey celkem věděla, co s tím mečem má dělat, a nikdo si nepoloží otázku, jak je možné, že synek ze sedlácké rodiny, který tak nanejvýš sklízel brambory (nebo co tam na Tatooine pěstovali), byl po jedné lekci mistr světa v ovládání síly. Jak jsme viděli při její bitce se stormtroopery, evidentně něco o soubojích s chladnou zbraní věděla. Víc, než znal Luke, když z Tatooinu odlétal, o tom snad není pochyb. Kde se to naučila? To je snad celkem jasné – při těch jejích krádežích součástek z vraků se každou chvíli dostávala do nebezpečných situacíc… Prostě se to naučila, asi jako se naučí člověk to, co potřebuje umět.

#26 svina
3.7.2016 | 0:54:52
svina

#25 alexis: Mě hrozně překvapuje, že chce někdo diskutovat o téhle sáze, když podle tvého komentáře jsi asi neviděl ani původní trilogii. Luka trénovala nejmenovaná zelená krysa. Rey mohla trénovat dlouho jak chtěla, ale bojový výcvik Jedi neměla.

#28 alexis
5.7.2016 | 17:14:00
boban40

#22 Atroxa: Pokud zvládáš angličtinu, zkoukni tohle video: https://www.youtube.com/watch?… – jasně ukazuje, že tenhle světelný meč je nejen naprosto použitelný, ale dokonce lepší návrh než jsou klasické světelné meče :)

10.7.2016 | 16:38:46
alexis

#26 svina: Ano, ale předtím zničil Hvězdu smrti jen tak z planýru, pokud nepočítám tu minilekcičku s létajícím míčkem a světelným mečem, kterou mu dal ještě Obi-Wan. Navíc – jak dlouho vlastně Luke pobýval se „zelenou krysou“ v tom močálu? Několik týdnů, možná měsíc či dva. Ta holčina má podle mě na Luka náskok, nemůžu si pomoct. Nebyla to žádná domácí puťka, která trávila dny vyšíváním, ty schopnosti máchat mečem (nebo holí, to je jedno), tam byly jasně ukázané ještě předtím, než se ke světelnému meči dostala.

22.7.2016 | 1:00:50
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama