Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Seriál The Mandalorian dovysvětlí nejasnosti a záhady ze sequelové trilogie

Seriál The Mandalorian dovysvětlí nejasnosti a záhady ze sequelové trilogie

Stejně jako každá jiná trilogie, i ta sequelová za sebou zanechala spoustu nezodpovězených otázek, které nás trápí a neznáme na ně odpověď. Nyní jsme ovšem dostali pár odpovědí díky seriálu The Mandalorian a zřejmě tomu nebude jinak ani do budoucna. Na konci cesty bude vše dávat smysl.

13 3
25.11.2020

Asi si všichni vzpomínáme na Epizodou IX, fanoušky nejhůře přijatou z celé sequelové trilogie, která zkrátka nebyla moc dobrou trilogií. Plácalo se tam páté přes deváté a na nějaké vysvětlování si tvůrci neudělali čas. Rozhodně to byla škoda, přesto jsme se pár odpovědí dočkali díky seriálu The Mandalorian, který sem tam něco poodhalí.

Epizodě IX se za záhadných okolností vrátil k životu císař Sheev Palpatine, ale J. J. Abrams se neobtěžoval vysvětlit, jak to bylo vůbec možné. Nápovědou byl Obrazový slovníkEpizodě IX a oficiální kniha (přepis) daného dílu od Rae Carsona. Nicméně seriál The Mandalorian si na celou látku posvítil ještě více.

Nyní budeme rozebírat události z epizody The Siege, takže pokud jste díl ještě neviděli, vraťte se o něco později. Jen pro připomenutí těm, kteří mají stále v časových liniích trochu problém – seriál The Mandalorian se odehrává pět let po Epizodě VI (po vítězství Povstalců nad Impériem), a tudíž pětadvacet let před sequelovou trilogií (před objevením Rey Palpatine).

(Císař nutně potřeboval nové tělo, ale znovunalezená Dyáda v Síle mu napomohla obnovit jeho bývalou tělesnou schránku. Foto: Disney)

Nyní zpět k danému dílu. V epizodě The Siege se dozvíme, že padlé Impérium má veliký zájem o celý klonovací proces. Ostatně nyní někoho klonuje a samozřejmě si nedalo malé cíle. Chce totiž vytvořit jedince citlivého na Sílu tak, že bude klonovým tělům předávat pomocí transfúze krev jiných jedinců citlivých na Sílu s určitým počtem midichlorianů (buněční živočichové, přes které dokáží jediové a sithové užívat Sílu v obecném měřítku).

V epizodě The Siege jsme viděli jedno klonované, poměrně zohavené tělo, ale bohužel nevíme, o koho se jedná. Lze však předpokládat, že padlé Impérium se již nyní snaží najít perfektní tělesnou schránku pro císaře Palpatina. Ostatně ten, jak je vysvětleno v doplňkových materiálech k Epizodě IX, přežil. Nebo alespoň jeho duch. Jak to dokázal? Palpatine značnou část svého života zasvětil hledání sithských holokronů a různých artefaktů, které by mu pomohly obelstít smrt.

Jelikož se to nedokázal naučit od svého bývalého mistra Darth Plagueise, musel na to přijít sám. Palpatine se zřejmě v průběhu času naučil přenést své vědomí s duší do jiného těla. Jenže tak mocná duše se nemůže na delší dobu usídlit v jen tak ledajakém těle. Zřejmě proto se snaží klonovači a padlé Impérium vytvořit stabilní a vhodné tělo pro svého bývalého císaře, který by se tak mohl vrátit k moci a nemusel stále skákat z jednoho těla do druhého.

(Dá se říci, že po své smrti císař nedokázal za jednatřicet let najít vhodné tělo, do kterého by se přemístil. Proto potřeboval svou vnučku Rey. Foto: Disney)

Nesmíme zapomínat, že Palpatine sám se svou smrtí nikdy nepočítal, a tak nikdy nevyřešil případné nástupnictví, kdo další by se po něm mohl stát císařem Impéria. Není tedy divu, že se v Impériu najde spousta fanatiků, kteří usilují o císařův návrat. A zřejmě o něco podobného se snaží určitá sekta odtržená od Impéria, která na planetě Nevarro experimentuje na nově vytvořených tělech.

Ze záznamu doktora Pershinga víme, že určitá těla odmítají krevní transfúzi, takže je potřeba získat více jedinců citlivých na Sílu, aby se mohly pokusy zkoušet na jiných klonovaných tělech. Ostatně ze hry The Force Unleashed II víme, že klonovací proces jedince citlivého na Sílu je extrémně těžký a zřídkakdy úspěšný.

Zdá se, že si císař Palpatine (Snoke, či někdo další?) ještě počká, než získá nějaké stabilní tělo. Nicméně z Epizody IX taktéž víme (především z oficiální knihy), že aktuální naklonované tělo císaře není optimální a již dlouho nevydrží. Dá se říci, že císaři je v průběhu času dávána určitá tekutina (zřejmě krev jiného jedince citlivého na Sílu), která udržuje tělo při životě a oddaluje jeho bohužel nevyhnutelný rozpad.

(Pokud víme, Snoke se na veřejnosti moc neukazoval. Musel i on měnit nedokonalá klonovaná těla? Foto: Disney)

Když už nám J. J. Abrams nevysvětlil, za jakých okolností se Palpatine vrátil, zdá se, že se to alespoň dozvíme z našeho seriálu. Pokud ovšem máme něco tipovat, tak to, že Impérium zřejmě vyhodnotí, že celý proces klonování je neúspěšný, což zapříčiní, že se Palpatine obklopí pouze svými věrnými sithskými uctívači a odebere se na Exegol, kde bude tahat za nitky a ovládat zbytky Impéria a následně První řád.

Proč si to myslíme? Zaprvé ani v Epizodě IX nemá Palpatine dokonalé tělo, takže za nějakých dvacet let nedokázal nikdo připravit bývalému císaři vhodnou tělesnou schránku. Zadruhé v Epizodě VII jsme se dozvěděli, že První řád již nevyužívá klonovou armádu, ačkoliv Snoke (tedy Palpatine) to doporučoval. Ostatně to jsme se dozvěděli hned zkraje filmu, kdy nás o tom informoval Armitage Hux.

Ať už si myslíme o sequelové trilogii cokoliv, zřejmě dostane hlubší podtext až s odstupem času, což nemusí být ani po druhé řadě Mandaloriana. Film The Rise of Skywalker sice stále může působit fádně a hloupě, ale aspoň bude odhaleno tajemství okolo vzniku Prvního řádu, návratu císaře a jeho zoufalé potřeby získat silnou tělesnou schránku, ve které se může usídlit. A to se rozhodně počítá, když jsme tyto odpovědi nedostali pávě v sequelové trilogii.

Líbí se vám, jak tvůrci postupně propojují filmy se seriály a dovysvětlují nám naprosto zásadní věci?

Diskuze /19

Londo

Takže ještě se v těch sračkách chtějí pořádně vyválet… No prima.

#2 Cloner
25.11.2020 | 19:22:26
Cloner

#1 Londo: Lépe bych to neřekl.

25.11.2020 | 20:07:07
Raiden123

Som zvedavy co vymyslia… este nakoniec budu tvrdit,ze Din Jarin je Ben SoLo/Kylo Ren a toho co sme videli vo filme bol klon.

Este ma napadlo ci ti sith trooperi su otupeni kloni Starkillera,postavy ktora zda sa vypadla s Lore,no zaroven nevypadla,jej status je vlastne nejasny.

25.11.2020 | 20:10:23
DC Expert

Tak přišel čas pojebat nejlepší seriál od disney hodí do hnoje! Mě nezajímá nějaký blbý vysvětlení ke star wars trilogy. Na mandaloriana se hodně lidí dívá protože to není jako star wars trilogy! Ať radši dělají pohádky a star wars nechají spát! Vysvětlení k trilogii která se nepovedla nacpeme to do seriálu mandalorian! :( ty tvůrci jsou vážně sjetý co to hulej? To chci taky!

#8 WolverineCzE
25.11.2020 | 20:16:06
Lex Luthor

Myslím, že to byl spíš Ren kdo říkal, že by bylo lepší použít klonovou armádu posmíval se Huxovi, když Fin zběhl.

25.11.2020 | 20:45:47
Svjatogor

Palpatine byl Goa'uld. Problem solved a mám u J.J.A. basu piv. :-D

26.11.2020 | 0:36:14
Edvin

No jasně, pojďmě spojit jednu z nejlepší věcí co jsme kdy udělali s jednou s nejhorších věcích co jsme kdy udělali. Co špatného by se mohlo stát? :D

Myslím, že teď už by dokonce i jim mohlo být jasné, že tato trilogie nebyla povedená, ani oblíbená. To nejlepší co teď mohou udělat, je mlčky ji ignorovat a zaměřit se na něco jiného, ne se otáčet zpátky.

26.11.2020 | 1:59:53
WolverineCzE

#4 DC Expert: náhodou to je skvělý že JJ F to chce vysvětlit stačilo by z Rey udělat robota a Paltpatine proč nepoužil svojí armádu a proč jeho lodě zničili mini loďky

26.11.2020 | 8:04:24
zabijakptak

Buďte v klidu, já si myslím, že plot okolo klonování bude zaměřen na Dark troopery a možná akorát vedle zmíní, že se impérium zatím neúspěšně snaží naklonovat Císaře. Toho, že by chtěli nějak výrazně spojit Mandaloriana se sequely bych se opravdu nebál. Přece jenom jsou Favreau i Filoni mistři easter eggů a narážek a řekl bych, že víc než nějakého pomrkávání na sequely se nedočkáme.

26.11.2020 | 9:17:45
A1B2

není možná transfúze ani mezi všemi lidmi, natož mezi jinými druhy.

26.11.2020 | 14:49:31
Ikari

podle ceho lidi soudi, ze to v ty lahvi jsou kloni? nelepsi duvod, co jsem nasel je, ze Dr. Pershing ma na rameni symbol, ktery trochu pripomina ten, co pouzivali Kaminoani … coz mi prijde dost slaby – kdyby to byl stejny symbol, tak mozna, ale on neni

naopak Dr. Pershing mluvi vyslovne o „dobrovolnicich“ a prijde mi divny, jestli pestujou klony aby jim davali to force-serum, tak proc by jim rikal „dobrovolnici“ ?

#16 Vault_13
26.11.2020 | 17:07:26
clario

Jedna seriálová zmínka o klonování a tady už se rozjíždějí nesmyslné teorie o tom jak bude Mandalorian vysvětlovat spackanou trilogii a návrat Palpatina

#13 Ikari #15 Vault_13
26.11.2020 | 17:42:33
Ikari

#12 clario: ale ten serial se prave o klonovani vubec nezminuje – vazne netusim kde to vsichni berou :D

#14 Darnwell
26.11.2020 | 17:57:12
Darnwell

#13 Ikari: Naprostý souhlas. Mě to celé připadalo, že se spíš pokoušejí o upgrade vojáků – případně samotného šéfa Moffa Gideona – na force sensitive.

#17 Bafomet42
26.11.2020 | 22:22:00
Vault_13

#12 clario: Tak mě to napadlo už ve 3. kapitole, když tam ten doktor analyzoval nebo už rovnou něco vycucával z Dítěte. Za mě by mi to nevadilo, pokud by to udělali dobře. A Mandaloriana zatím dělají dobře, takže bych se nebál, pokud by na tohle nějakou zmínkou zabrousili. Primárně ale půjde podle mě o vylepšené troopery.

26.11.2020 | 23:22:52
Vault_13

#11 Ikari: Můžou jim říkat, jak chtějí – v rámci laboratorní hantýrky. Japonská jednotka 731 říkala lidem, na kterých prováděla za 2. světové zvěrstva, „špalky“. Takže „dobrovolníci“ můžou být klidně i nedobrovolní. Jinak ten symbol, kdyby to bylo tady na Zemi, tak řeknu, že to je stejný text jiným fontem. :)

26.11.2020 | 23:33:11
Bafomet42

#14 Darnwell: Taky souhlasím. Všechno se to točí okolo midichlorianů. Ovšem myšlenka klonování Palpatina je stará přes 30 let (Luke se stal v comicsech žákem Palpatina-clona už na konci 80tých let), tím chci říct, že i kdyby se snad Filoni přiblížil této možnosti, nemusí to být nutně z důvodu vysvětlení těch slátanin nové trilogie. (Ostatně tam vytáhly jednu ze starých myšlenek klonu císaře beztak jen z nouze, to že to působilo jako blábol bylo pojetím, ne myšlenkou samotnou..)

27.11.2020 | 9:00:23
KarlCZ

Kdyby netočili ujetý epizody 7–9, dalo by se to krásně v seriálech rozvinout. Nechápu…teď se bude vše špatně vysvětlovat…

28.11.2020 | 10:32:36
janoo8

Jak jsem psal předtím v článku od tom99 o Favreauovi, jako divoká zvířata.

1.12.2020 | 19:07:05
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama