Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Ve filmu The Last Jedi se poprvé dočkáme homosexuální postavy

Ve filmu The Last Jedi se poprvé dočkáme homosexuální postavy

Bylo to prakticky nevyhnutelné. Už od koupení práv studia Disney se mluví, kdy se ve světě Star Wars objeví první homosexuální postava. Toto téma bylo skloňováno už v případě Epizody VII, ale nakonec svou vizi J. J. Abrams nedotáhl do konce. Nyní mu vypomohl Rian Johnson.

11 33
8.9.2017

Galaxie je obrovská a je zcela pochopitelné, že se v ní nachází mnoho kultur a ras s různými náboženstvími a pochopitelně i k náklonnosti ke stejnému pohlaví. Otázka homosexuality byla nakousnuta již po uvedení filmu Síla se probouzí, kdy se spekulovalo, že Luke Skywalker je gayem a nikdy si nevzal Maru Jade, která je jeho manželkou v již nekánonovém rozšířeném universu.

Na Lukea ale nepadla karta. Zatím. Poté se začalo hovořit, že by gayem mohl být Finn, který by si měl najít zalíbení v Poe Dameronovi. Ale i tuto dvojici Rian Johnson podle všeho vypustí ze svého pomyslného románku. První homosexuální postavou bude viceadmirálka Amilyn Holdo, již ztvární Laura Dern. Zřejmě to ale vypadá, že Disney nebude tlačit příliš na pilu a škádlit škodolibé fanoušky.

Holdo se objeví v knize Leia: Princess of Alderaan, kde nejspíše bude nakousnuta její homosexualita. Zatím se příliš neví, jak velkou roli bude mít Holdo ve filmu. Jelikož bude mít snímek velký spád, zřejmě můžeme Holdo čekat nanejvýš ve dvou třech scénách, takže její homosexualita může být diváky sotva postřehnutelná. Možná se jí ani nedočkají a vše bude popsáno jen v knize. To ukáže až samotný film. Každopádně je to pro svět Star Wars velký krok kupředu.

Fanoušci často přirovnávají Kyla Rena a SnokeaDarth Vaderovi a Imperátorovi. S tím souhlasí Rian Johnson pouze napůl. Kylo je podle něj velice komplikovanou osobou, která sice používá temnou stranu Síly, ale nejde z něj takový strach jako z Vadera. Navíc se snaží odtrhnout od své rodiny. Kylo má do Vadera daleko. Alespoň zatím. Johnson by se zřejmě nebránil, kdyby se postavě přiblížil v Epizodě IX.

Se Snokem je to trochu jednodušší. V prequelech jsme Sheeva Palpatina viděli poměrně hojně, dozvěděli jsme se, jak se dostal k moci a v Epizodě III poznali jeho skutečnou moc. V původní trilogii byl ale pouze mužem za oponou, který potají tahal za nitky. A to je v podstatě i Snoke. Johnson ví, že je velice mocný, a chce ho nadále prezentovat jako silnou postavu, která z pozadí vše ovládá. Tedy stejně jako Palpatine.

Natáčení filmu Han Solo je stále v plném proudu. Nyní se na poslední chvíli přidal k obsazení Paul Bettany, kterého můžete znát jako Visiona z filmů od Marvel Studios. Zatím se přesně neví, jakou roli Bettany dostal, ale spekuluje se, že nahradil Michaela K. Williamse, jehož scény byly všechny vystřiženy. Režisér Ron Howard s ním měl v úmyslu scény přetočit, ale Williams má aktuálně už jiné závazky a nemohl se natáčení zúčastnit.

Jste rádi, že se nám ve Star Wars představí první homosexuální postava?

Diskuze /46

Darth Shi'mon

Já, možná na rozdíl od většiny ostatních, v tom nevidím žádný problém. SW Galaxie je obrovská, žijí v ní triliony bytostí a bylo by opravdu divné kdyby se v nějakém příběhu neobjevila homosexuální postava.

#2 téčko171 #6 Argetlam Královrah
8.9.2017 | 20:45:51
téčko171

#1 Darth Shi'mon: Ani já v tom nevidím absolutně žádný problém. Je mi to úplně fuk, stejně jako jestli je ta postava bílá, černá, žlutá, zelená nebo modrá. Jakože i takový tam jsou. Chill.

webmaster
8.9.2017 | 20:51:46
sFík

Lesbička je cajk :D

8.9.2017 | 21:45:05
-Hans-

Nelíbí.

8.9.2017 | 22:22:26
svina

Já to věděl!

8.9.2017 | 22:23:12
Argetlam Královrah

#1 Darth Shi'mon: Ta různorodost je na Star Wars to nejlepší, co tam je. Připadá mi ale vtipné, že epizoda VII. byla trapně lidská (nebylo tam mnoho jiných bytostí, žádné jiné bytosti nedostaly velký prostor ani nesehrály důležitou roli, kromě jedné jediné) a teď nám tam vnutí homosexualitu. Samo o sobě mi to nevadí, vadí mi to, že tam zapomínají dát i nějakou nelidskou postavu.

No jo, zapomněl jsem na Žvejkala. Ale to nemůžete počítat. Já chci vidět muuny, moc calamarie, torguty, twi'leky, hutty, rodiany atd. třeba i Yodovu rasu, pokud možno :D

8.9.2017 | 22:35:22
AuroN

Jistě. Jenže v tomhle případě to není ani náhodou o různorodosti. V tomhle případě to je jen o tom, aby duhy byly spokojené a aby se jim vyhovělo, protože oni by pak byli schopní studio zažalovat. O ničen jiném to není. Osobně mi z toho je akorát špatně.

#9 Avari73 #10 -Skinner- #11 Argetlam Královrah #13 Stardos #25 Horyo
8.9.2017 | 22:50:16
Railbot

Už to chce jen transexuální černou invalidní ženu.

8.9.2017 | 22:50:22
Avari73

#7 AuroN: Přesně tak. Je to jen další propagace. To nemá nic společného se SW.

8.9.2017 | 23:00:56
-Skinner-

#7 AuroN: Prosím ťa vysvetli mi z čoho je ti špatne.

8.9.2017 | 23:14:15
Argetlam Královrah

#7 AuroN: Uvidíme, jak to bude. Každopádně pointa mého komentáře byla jiná než kritika toho, že ve filmu bude homosexuální osoba (i když je možné, že z filmu ani nepůjde poznat, že se jedná o lesbičku).

8.9.2017 | 23:39:56
Lex Luthor

Já s tím problém nemám přeci jen civilizace schopné vesmírného cestování by měli být vyspělé a nemít tak předpojaté názory, měli by si vzít příklad od Pánů Času sám Doctor Who řekl, že jeho rasa pohlaví neřeší. Taky mě celkem štve, že v předaleké galaxii jsou převážně lidské rasy, když by tam neměli co dělat (Země myslím tehdy ještě neexistovala) dejme tomu třeba rasa Naboo a Mandaloriani jsou lidem podobní, ale co ti další. Jsem rád, že se vesmír rozšiřuje a vyvíjí jen tak dál Star Wars

8.9.2017 | 23:51:50
Stardos

#7 AuroN: A ty jsi byl u toho, když to rozhodnuli? :D Všichni už v tom vidíte pouze to, že když se někde přidá gay či lesba, je to kvůli LGTB komunitě. Takže z tvého názoru jasně vyplývá, že by tam nikdo z LGTB být neměl. Prostě to rovnou napiš, a nezakrývej to takovým nesmyslem

8.9.2017 | 23:54:09
DeusVult

Skinner, Stardos Spatne mu je asi z toho ze ta postava tam nebude preto aby doplnila pribeh alebo by jej sexualita mala dolezity dopad na dej. Bude tam jednoducho preto aby boli urcite skupinky spokojne. Biely Pan prstenov by v dnesnej dobe snad ani nevznikol.....

#15 Stardos
9.9.2017 | 0:29:13
Stardos

#14 DeusVult: Tak to jsi potom nečetl pořádně, co jsem napsal :) Na základě čeho soudíte, že LGTB si vyžadují pozornost a domáhají se u filmových studií aby byl na ně brán větší zřetel? Nemůžete se prostě spokojit s faktem, že lidé se od dob černobílých filmů stali více tolerantní a vědí, že to je součást života? S takovou by nesměl být v ničem nikdo z LGTB, či někdo jiné rasy než bílé, aniž by se tu hovořilo něco o dodržování kvót. A taky je i naprosto divné se tu čertit jen proto, že ve filmu bude žena, o jejiž orientaci budou pouze vědět nadšenci Star Wars, přičemž to ve filmu bude možná tak naznačeno

9.9.2017 | 0:43:00
Rodann

Četl autor vůbec ten román? Nebo alespoň zmiňovanou pasáž? Ta narážka je strašně slabá a interpretací může být víc. Když se bavíme o LGBT, tak pak to bude spíš bisexualita viceadmirálky. Anebo vesmírná zoofilie… :D každý ať posoudí sám:

“That’s all right! Leia said through laughter. “It’s just humanoid males for me.”

“Really? That feels so limiting.”

“Thank goodness it’s a big galaxy.”

9.9.2017 | 1:38:06
Edvin

Teď záleží, je tam homosexuální postava pouze pro to aby tam byla (v tom případě jsem proti a už mám plné zubu toho, jak skoro ve všech hrách a filmech je poslední dobou každá 3 postava při nejmenším bisexuál, jenom aby se autoři blejskli jak jsou „in“ a jak jsou moderní) nebo je tam do detailů probrán původ/osobnost/rasa dané postavy a nejeví se to tak, že to na ni nebylo uměle našroubováno? (v tom případě je to v pořádku)

#21 Lex Luthor
9.9.2017 | 2:34:45
monikash

Známému, machovi, stačí, aby se tam „oblizovaly“ 2 osoby stejného pohlaví, nebo byla hlavní postava černá a přestává se na ten film/seriál dívat. Z jeho vrstevníků je ale taková „větší polovina“ (novotného děti…). Asi ho čeká smutná budoucnost, protože GLTS už jsou ve všech(!) USA seriálech…

překladatel
9.9.2017 | 7:18:52
Kalam

páni, JJ je tak světový, toto je tak výborná zpráva… multikulti hrdinská týmovka, bojující proti armádě zlých bělochů, tak z toho se braindead západní recenzenti pokakají blahem a nasázejí tomu bez zaváhání 10/10. Že to po obsahové stránce bude zřejmě ještě větší šit než VII už je každému jedno. JJ správně pochopil, jaké aspekty se dnes na filmech hodnotí. A hlavně se těma agitkama chlubit i dopředu, aby to náhodou někdo ve filmu nepřehlídl. PS: těším se na prvního muslimského jediho

9.9.2017 | 7:48:21
Cristie

Je mi to jedno, pokud bude film za něco stát. Poslední mě nějak neoslovil, už pomalu nevím, o čem byl. Byl takový zapomenutelný.

9.9.2017 | 8:12:07
Lex Luthor

#17 Edvin: Jo to mě taky štve, jak to cpou do všech seriálů a filmů protože je to moderní a aby splnili kvoty, pokud to zapadá do příběhu tak to nevadí, ale pokud tam jsou jen, aby splnili kvoty tak mě to štve

9.9.2017 | 8:36:43
HellTsuku

Pokud to zapadne do příběhu fajn, ale jestli je to jen pro uspokojení nějakých fanoušků… no :( upřímně dříve to nebylo potřeba a navíc mluví o galaxii, ale nevidím tam skoro žádného mimozemšťana, dřívější Canon toho měl víc a zvládal to dobře.

9.9.2017 | 9:06:11
Quinzel

Tohle byla jen otázka času, politické sr*čky jsou už úplně ve všem, komiksy, seriály, filmy, a teď se to dostalo i do daleké galaxie. :-D Vsadím se o cokoliv, že tam budou i muslimky v hijabech.

#26 Horyo
9.9.2017 | 9:11:46
MasterDirewolf

No a ? Nevidím v tom problém. Problém je těch 18 disliků od lidí, kteří věří, jakoby to mělo něco ovlivnit…

9.9.2017 | 9:53:18
Horyo

#7 AuroN: Lépe bych to nenapsal

9.9.2017 | 10:31:34
Horyo

#23 Quinzel: Ty už byly v Rogue One ;)

9.9.2017 | 10:32:02
petracoufalikova

Kéž by se ve Star Wars objevil judaismus a islám.

#28 HellTsuku
9.9.2017 | 12:50:39
HellTsuku

#27 petracoufalikova: Proč ne křesťánství?

9.9.2017 | 12:54:03
Lex Luthor

Ve Star Wars už víra myslím je, Jediové patří mezi věřící, jak řekla Nala Se v Clone Wars je to duchovní kult

9.9.2017 | 14:51:34
slovan.mma

Koho zaujima sexualna orientacia nejakej repy? Sex je v tomto filme absolutne nepodstatny. Toto pchanie homosexualov vsade je absudne. Vid. GoT kde urobili homokladu z mladeho Tyrella napriek tomu, ze v knihach Saga Ohna a ladu nebolo o homosexualoch ani slovo. To je neuveritelne.

#31 Darth Shi'mon
9.9.2017 | 16:14:23
Darth Shi'mon

#30 slovan.mma: Nerad ti to kazím, ale pleteš se. Sice to v knihách nebylo napsáno přímo, ale existovaly zvěsti o tom, že Loras a Renly jsou nejen přátelé. V show se s tím nesr*ali a rovnou to tam dali. V knihách se nemluvilo o homosexuálech, jo ? Ilyrio Mopatis má mužské sluhy, kteří chodí v průsvitném oblečení. Xaro Xhoan Daxos si vůbec nevšímal Daenerys, i přesto, že měla typické Quarthské oblečení (Jedno prso odhalené) a místo toho se zaujetím sledoval nahé tanečníky. A poslední na co si teď vzpomenu. O seru Lynu Cobrayi se povídá, že má rád 3 věci. Zabijení, peníze, a chlapce. Je tam toho víc, jen před tím nesmíš zavírat oči a pak si stěžovat na internetu. :)

#32 slovan.mma
9.9.2017 | 16:47:05
slovan.mma

#31 Darth Shi'mon: Tvl akoze cital som tie knihy pred 6timi rokmi, ale tak toto som si tam fakt nevsimol. Asi preto, ze nie som homoklada a ziadne homoInotaje si v knihach nevsimam a vlastne ma tam aj v tv show vytacaju tie sexualne sceny celkovo. Aj heteracske. Nema to ziadny vplyv na dej, iba tym plnia minutaz a ukajaju komixakov s mastnymi vlasmi. Cize ja pred nicim nezatvaram oci, primarne ma to vobec nezaujima. P.S. Prave si ma vytocil a idem si tie knihy precitat este raz. Pockaj ako ti za tyzden nalozim, ak to tam neni :-D

#35 Darth Shi'mon
9.9.2017 | 17:23:11
dvl

Holt, mali sme tu socialistický realizmus a teraz sa nám vrátil premaľovaný vo farbách dúhy s názvom multikulturalizmus

#34 slovan.mma
9.9.2017 | 17:26:40
slovan.mma

#33 dvl: http://www.telegraph.co.uk/…te-scholars/ Sem to cele smeruje. Sme ako Rim pred rozpadom.

#37 dvl
9.9.2017 | 17:30:46
Darth Shi'mon

#32 slovan.mma: No tak pokud si jich nevšímáš, tak nepiš, že tam nejsou, když tam očividně jsou. Když už čtu, tak čtu všechno a né že si něčeho nevšímám jen protože mě to nezajímá. To bych pak já mohl vynechávat celé Sansa kapitoly :D Ok. Tak za týden, uvidíme :D

9.9.2017 | 17:31:58
slovan.mma

Ja citam vsetko ale po rokoch si naozaj homoinotaje nepamatam. Napriklad s tymi Renlym a Lorasom si ti fakt nepamatam a bol by som ochotny sa stebou hadat, ze tam ani ziadne „zvesti“ neboli. Zatial sa nehadam, precitam si to ;-)

#40 Darth Shi'mon
9.9.2017 | 17:39:17
9.9.2017 | 17:52:13
téčko171

Dobrý Bože na nebesích. Někteří by si raději měli dát bacha, aby jim náhodou nepraskla žilka. No tak tam bude nějaká admirálka, která pravděpodobně stejně dostane tak maximálně dvě nebo tři dvouminutové scény, na ženský. Napadá mě jedna jediná otázka – no a co?

Fakt se musím smát některým „názorům“, dle kterých nám tímto údajně hrozí pád západní civilizace. Až půjdete příště ven na sluníčko, nezapomeňte si vzít pokrývku hlavy a dodržujte pitný režim. Tím nemyslím alkohol.

#42 Lucifrid
webmaster
9.9.2017 | 18:52:39
KevSpa

Tahle diskuzní žumpa tak nějak odpovídá článku, který očividně vznikl se záměrem, aby se tu objevilo co nejvíc nenávistných příspěvků zamindrákovaných lidí. Mise splněna, bohužel.

#41 oskarka #42 Lucifrid
webmaster
9.9.2017 | 19:04:04
Darth Shi'mon

#36 slovan.mma: Hádat se nemusíš. Tady jsem pro tebe našel seznam pár věcí naznačující Lorasův a Renlyho vztah. https://www.quora.com/…ooks-as-well

9.9.2017 | 19:04:43
oskarka

#39 KevSpa: Jestli ono to není tím, že heteráků je cca 90 % (pomiňme frázi čtyřprocentní menšina), a tak je nebaví, když se jim pořád cpou pod nos homovztahy, jako by to každý měl v úkolu či co. Za totáče se všude musela zmínit strana a vŘSR, teď zase musí všude být povinně jeden čtyřprocentní vztah, i když je to nucené a s dějem to nesouvisí.

#43 KevSpa
9.9.2017 | 19:58:52
Lucifrid

#38 téčko171:
#39 KevSpa: Souhlas s oběma. Fakt nechápu, proč se o tom vůbec debatuje a píše. Čemu kdo věří (náboženství), nebo jaký pohlaví má rád, to přece může být každýmu uplně buřt. To, že se to prostě už netají jako dřív, holt dost lidí sere, ale já nechápu proč. Vždyť je do toho nikdo nenutí. Kdyby se o tom furt nepsalo a nediskutovalo, tak by tolik homofobů nebylo. Takhle akorát každej řve, že se do filmů a seriálů rvou jiný než bílý heterosexuální postavy jen proto, že je to moderní. Není, jen dřív bylo na světě mnohem víc rasistů a homofobů. Ale teda ne že by se to nějak moc zlepšilo.

webmaster
9.9.2017 | 20:02:21
KevSpa

#41 oskarka: Ono by možná bohatě stačilo, kdyby na to bulvárně pořád někdo v článcích neupozorňoval a byl by klid. Mávat takhle neustále všem těm homofobikům (co o sobě budou samozřejmě tvrdit, že nic takového nejsou) rudým hadrem před očima, je naprosto zbytečné. Zvlášť Češi a Slováci jsou natolik netolerantní, takže si nedělám iluze, že se to někdy změní. Přesto mi přijde vážně směšné, jak se kvůli každému homosexuálovi ve filmu či seriálu můžou všichni vzteky pominout. V tom Hollywoodu je poměr homosexuálních herců a tvůrců větší, než si vůbec dokáží představit. A nechápu, proč by nemohli mít ve svém díle sem tam nějakou postavu jiné orientace, když v běžném životě je kolem nás těchto lidí spousta. Jen to ti homofobové nejspíš ani netuší, protože kdo by se zrovna jim svěřoval.

#44 HellTsuku
webmaster
9.9.2017 | 20:06:48
HellTsuku

#43 KevSpa: Nemyslím si, že tady jsou nějací homofobici, problém je že se neví zda ta postava tam opravdu k něčemu bude, nebo tam bude jen protože má být 4%. Na druhou stranu Homofobici nejsou jediní hysterici, někteří ti co je podporují se chovají také dost nevybíravě.

9.9.2017 | 20:41:36
Rodann

Krásný důkaz, jak účelová nepravda (čti lež) rozpoutá debatu o sračkách. :D Pro jistotu repost:

Četl autor vůbec ten román? Nebo alespoň zmiňovanou pasáž? Ta narážka je strašně slabá a interpretací může být víc. Když se bavíme o LGBT, tak pak to bude spíš bisexualita viceadmirálky. Anebo vesmírná zoofilie… :D každý ať posoudí sám: “That’s all right! Leia said through laughter. “It’s just humanoid males for me.” “Really? That feels so limiting.” “Thank goodness it’s a big galaxy.”

9.9.2017 | 22:20:53
Tomi Lee Morpheus

inak napadlo vás, že Pomer Jedajov a Shitov je skoro rovnaký ako pomer heteráčov a homosexuálov?

To nebude náhoda, že Anakin skoro zabil svoju, ženu a pridal sa k naklonovanej armáde bez žien. Imperátor proste len využil príležitosť a latentného homosexuála pretiahol na svoju stranu;)

19.9.2017 | 6:28:25
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama