95/100 - 874×

Stranger Things

Když se malý chlapec ztratí, jeho matka, přátelé a místní policie musí čelit děsivým, nadpřirozeným silám, aby ho získali zpět.

USA | 2016 | Poslední sezóna
5 sezón | Netflix | 50 minut
Hororový, Mysteriózní, Sci-fi
Livi Birch (Alice Creel), Elodie Grace Orkin (Angela), Eduardo Franco (Argyle), James Landry Hébert (Axel), Shannon Purser (Barbara Holland), Amy Seimetz (Becky Ives), Chris Sullivan (Benny Hammond), Dacre Montgomery (Billy Hargrove), Sean Astin (Bob Newby), Jake Busey (Bruce Lowe), Rob Morgan (Calvin Powell), Chelsea Talmadge (Carol), Catherine Curtin (Claudia Henderson), Catherine Dyer (Connie Frazier), Craig Henighan (D'Artagnan)

Recenze knihy Stranger Things: Temnota na okraji města

Zajímá vás, jak dobrá je vlastně kniha Stranger Things: Temnota na okraji města? Pokud ano, tak si můžete přečíst následující recenzi, která vás třeba přesvědčí o koupi.

10 0
22.5.2020

Následující článek sepsali redaktoři Knihy Dobrovský, na jejichž stránkách si můžete samotnou knihu i koupit.

Stranger Things zkrátka zbožňuju! Miluji všechnu tu nostalgii, hororovou atmosféru i odkazy na hru D&D. Když se mi tedy dostalo příležitosti napsat recenzi na knihu, která na seriál navazuje, neváhal jsem ani vteřinu. Stranger Things: Temnota na okraji města je druhým oficiálním románem z této série a je jasné, že bude u fanoušků velmi oblíbený, protože popisuje život Jima Hoppera. Konkrétně pojednává o jeho životě policejního detektiva v New Yorku. Zaujalo vás to? Mě tedy naprosto!

Vyprávění

Píše se rok 1977 a New York trpí pod žárem léta. K tomu všemu navíc ve městě řádí sériový vrah známý jako „Samův syn“. Představte si, v jaké hrůze obyvatelé města asi žili. Čtenář se dozvídá více o Hopperovi a jeho rodině, která žije poměrně klidným způsobem, i když její členové bojují s určitými obtížemi jako každá jiná mladá rodina. Ze začátku je příběh spíše obyčejný a předvídatelný. Hopper se ještě ani zdaleka neprojevuje tak úzkostlivě a napjatě jako v seriálu, ale jsem si jistý, že události tohoto příběhu na jeho budoucí chování měly svůj vliv.

O příběhu se dozvídáme díky Eleven, která nalézá schovanou krabici s nápisem „New York“. Jednoho zimního dne přesvědčuje Hoppera, aby jí vyprávěl o událostech, se kterými je obsah krabice spojen. Přestože se děj rozvíjí, komunikace mezi nimi je stále součástí románu a my víme, jak El na příběh reaguje a na co se ptá. Díky neustálým skokům v čase máme pocit, jako by se jednalo o další epizodu seriálu. To přitom vůbec není špatné, protože vidět dynamiku vztahu Hoppera a Eleven je prostě k nezaplacení. Její připomínky a jeho otcovské rozpaky čtenáři připomínají, že El je pořád malá holka a Hopper zastává roli otce. Podíváte-li se na volnou část filmové adaptace Princezny Nevěsty, jistě pochopíte, na co narážím.

Hopper po ztrátě svého parťáka v tuto klíčovou dobu získává nového partnera a tím je Delgadová. I když je jí věnováno pár kapitol, ve kterých vystupuje jako hlavní postava, děj se v naprosté většině odvíjí právě od Hopperova příběhu a on určuje, jakým směrem se bude dál ubírat. Pozornost detektivů je zaměřena na sérii vražedných útoků, které ale nemají žádné očividné pojítko s případem „Samova syna“. Kvůli podivným stopám a náhodným vzorcům na sebe tento záhadný vrah strhává veškerou pozornost. Když se však do vyšetřování zapojí vládní představitelé a začnou do něj příliš zasahovat, Hopper a Delgadová se rozhodnou vzít situaci do svých rukou.

Během toho, co na případu pracují, se záhada čím dál více komplikuje. Když dojde k průlomu ve vyšetřování, jejich celý svět se obrátí vzhůru nohama. Hopper pro případ riskuje nejen svou kariéru, ale dokonce svůj život a vystaví své blízké nebezpečí. Když přijde na to, kdo za vším stojí, zjišťuje, že je možná tím jediným, kdo je maniaka v jeho řádění schopen zastavit. Vrah plánuje, jak zvýšit počet obětí, a obrovský výpadek elektřiny situaci rozhodně nezlepšuje.

Je jasné, že Hopper o život nepřijde, neboť víme, že se tento příběh udál dlouho před setkáním s Eleven. Tento případ je zvrácený příběh plný šílenství a temnoty. Četbu knihy jsem si užil, je však nutné podotknout, že jediné pojítko mezi tímto příběhem a seriálem jsou postavy, které o něm hovoří. Podstata děje se nezakládá na nadpřirozenu ani paranormálních aktivitách, ač je nepochybně hrozivý a děsuplný. Pokud jste tedy čekali, že se v knize setkáte s demogorgonem, musím vás dopředu varovat. Nenechte se tím však odradit, protože se jedná o úžasný příběh, který ukazuje, jak zlí a nebezpeční mohou lidé být.

Knihu bych rozhodně doporučil všem fanouškům Hoppera a vlastně komukoliv, kdo si seriál oblíbil. Stejně tak se kniha bude líbit fanouškům žánru mystery. Jedná se o fantastický příběh, který překračuje meze obvyklého a je naprosto ryzí a srdceryvný. Kromě toho obohacuje celou sérii Stranger Things a umožňuje čtenáři získat širší pohled na milované postavy.

Tento článek sepsali redaktoři Knihy Dobrovský, na jejichž stránkách si můžete samotnou knihu i koupit.

Zdroj: Netflix