Supergirl
73/100 - 135×

Supergirl

Supergirl je mladá dívka Kara Zor-El, která se narodila na planetě Krypton. Podobně jako její bratranec Superman, tak i ona spadla na Zemi, kde se jí ujala jiná rodina a to rodina Danverů, kteří se o ni začali starat a vychovali ji. Kara na sobě postupem času začala objevovat podivné schopnosti, které jsou totožné se schopnosti jejího bratrance Supermana.

USA | 2015 | Ukončeno
6 sezón | CBS, CW | 43 minut
Akční, Komiksový, Sci-fi
Melissa Benoist (Kara Danvers), David Harewood (J'onn J'onzz), Calista Flockhart (Cat Grant), Chyler Leigh (Alex Danvers), Mehcad Brooks (James Olsen), Jeremy Jordan (Winn Schott), David Harewood (Hank Henshaw), Laura Benanti (Alura Zor-El), Julie Gonzalo (Andrea Rojas), Laura Benanti (Astra), Grant Gustin (Barry Allen), Sam Witwer (Ben Lockwood), Tyler Hoechlin (Clark Kent), Helen Slater (Eliza Danvers), Andrea Brooks (Eve Teschmacher)

Recenze čtvrté řady seriálu Supergirl: Propaganda všemožných menšin a antitrumpovská kampaň v přímém přenosu

Máme za sebou čtvrtou řadu seriálu Supergirl a uběhlo dost času, abychom si udělali obrázek, jak vlastně tato řada skončila. Nyní je potřeba se ohlédnout zpět, vypíchnout klady a zápory. V čem čtvrtá sezóna překvapila a v čem na plné čáře selhává?

9 3
26.5.2019

Seriály od stanice CW si obecně zpočátku nevedou špatně, dokážou přilákat k obrazovkám mnoho diváků, první řady většinou opravdu stojí za to. Jak ale čas běží, postupně to nejvíce odnáší scénář, který je zkrátka více a více odfláknutý. Není to případ pouze Supergirl, ale i ostatních seriálů na stanici, především těch komiksových, kde se v poslední době nedá mluvit o nějaké převratné kvalitě.

Supergirl v první sérii začala celkem obstojně, navázala výtečnou druhou řadou a pokračovala třetí, kde se vše začalo lámat. Zatímco první půlka byla výborná, druhá posílala seriál pomalu do kopru. A čtvrtá v tom prakticky pokračuje, nicméně musíme podotknout, že pár světlých momentů bylo především v první polovině řady, která se nezdála být vůbec špatnou.

Supergirl si tentokrát pohrává s aktuálními tématy ve společnosti – původní obyvatelé města versus návštěvníci z jiných planet. Asi všichni víme, k jaké skupině se chce seriál vyjádřit. Na jedné straně tady máme zastánce mimozemšťanů, kteří věří, že se dokážou začlenit do společnosti, a jak už to tak bývá, máme tu i jejich odpůrce vedené hned několika zajímavými osobnostmi.

(Ben Lockwood je jednou z nejlepších nových postav seriálu. Foto: CW)

Probírat aktuální politická témata v seriálech je ale vždy trochu ošemetné. Někdy je lepší danou věc pouze nastínit, aby se divák mohl sám rozhodnout, udělat si obrázek a zhodnotit celou situaci. Co totiž hrozí, když tvůrci chtějí toto téma prozkoumat více do hloubky? Že zjistíte, na jaké straně stojí, což vyvolává hned několik problémů. Pak totiž víte, komu budou stranit, a z plánovaných šedých postav, kdy by si měl divák sám vybrat, komu bude fandit, se najednou stávají jasní záporáci a na druhé straně jasní klaďasové.

A skvělým příkladem jsou právě letošní záporáci. Ben LockwoodManchester Black ztratili své milované, museli se smířit s obrovskou ztrátou a následně se k ní postavit čelem. Co z toho ale vyplynulo? Zatímco zpočátku se jejich pohnutky daly pochopit a my se s nimi mohli ztotožnit, postupem času tvůrci naprosto obrátili jejich charaktery a udělali z obou postav vraždící psychopaty bez špetky rozumu.

Postavy Bena Lockwooda a Manchestera Blacka nebyly oblíbené pouze u nás na webu (stačí se podívat na hodnocení nejoblíbenějších postav), ale i na zahraničních portálech. A je přeci jasné, že fanoušci nemohou sympatizovat se záporáky, takže aby znovu fandili stále otravnější Supergirl, je nutné je ukázat v co možná nejhorším světle, i když to naprosto popře jejich předchozí vývoj.

A tak se nám v druhé polovině řady z Manchestara Blacka stal vraždící psychopat a z Bena Lockwooda pominutý maniak. Něco podobného jsme zažili i u Lexe Luthora a prezidenta Bakera, což je postava vzhledem podobná Donaldu Trumpovi (o tom snad nikdo nemůže pochybovat), kdy se nám tvůrci jasně snažili říci, že současný prezident USA je vlastně stejný padouch jako Baker v seriálu.

(Ve čtvrté řadě maniaci v maskách šikanují mimozemšťany. Foto: CW)

V mezičase sledujeme vedlejší zápletku Nii Nal, transgenderové superhrdinky, která ve finále vůbec není špatná, ale tvůrci nám to chtějí každou chvilku připomínat, a tak je nutné stále dokola divákovi sdělovat, jak těžké měla dětství, jak je šílené žít v dnešní společnosti a jak je důležité se ke všemu přiznat v rozhovoru pro širokou veřejnost.

Divák pochopitelně ví, že jde o transgendera. Nicméně tvůrci zapomínají na jeden důležitý fakt. Široké veřejnosti je prakticky jedno, jakého je postava pohlaví a jakou má sexuální orientaci, důležitý je samotný charakter postavy, její vývoj a místo v příběhu. Tvůrci seriálu Supergirl na to ovšem jdou opačně, nejdříve si řeknou, že chtějí mít transgenderovou postavu, a poté vymýšlí příběh, z čehož často vyplývá, že vaří naprosto z vody.

Seriál se tváří jako komiksový, ale bohužel s komiksy už má pramálo společného. Pokud jste četli komiks Red Son, kterým se seriál (hodně) vzdáleně inspiroval, jistě víte, že čtvrtá řada k němu měla hodně daleko. A dá se říci, že seriál už ani není komiksovým seriálem, stal se bohužel propagandou všemožných menšin a názoru, že současný prezident USA je padouch, který v úřadu nemá co dělat. To je bohužel poselství, které je cítit z celé čtvrté sezóny.

Je vždy zajímavé sledovat, když se v seriálech a filmech řeší aktuální témata ve společnosti. Nikdy se nemůžete zavděčit všem, ale abyste se tomu alespoň přiblížili, je důležité nastínit konflikt, a poté nechat diváka, ať se rozhodne sám, na jaké straně stojí. To dokázal skvěle třeba Black Panther, který byl po všech směrech vyvážený, dokázal hledat klady i zápory na zapojení Wakandy do širšího světa.

Supergirl to ale neumí. Tvůrcům je okatě vidět do karet a to se ani nemusíte snažit. Čtvrtá řada rozhodně není adaptací komiksu Red Son a horko těžko se může ještě vydávat za komiksový seriál. Tvůrci Supergirl (ale i všech ostatních komiksových seriálů na stanici CW) předvádí naprostý cirkus a amatérismus první úrovně. Teď už se můžeme jen modlit, ať vše ještě nějak dobře skončí.

Hodnocení: 30%

Diskuze /27

-Skinner-

Kvalitatívne naozaj slabé. Ďalšiu sériu pozriem asi len kvôli crossoveru.

26.5.2019 | 17:25:30
palo123

Co sa tyka CW komix serialov,moment. sa najviac bavim u Legends of tomorrow a prekvapivo som si dost uzil aj 7.seriu Arrow.Co sa tyka Supergirl,suhlas s textom

26.5.2019 | 18:03:32
FValek

Taky souhlasím, tohle byla… divná série. :D Horší na tu politickou korektnost jsou snad už jen Charmed, ale to jen proto, že tam Trump existuje, takže ho oslovují přímo a je tam víc lesbických scén. :D Seriály by se měly víc zabývat estetickou funkcí a zabavit diváky, neříkám, že to je dobře, vše by mělo mít nějakou kulturní hodnotu, ale tohle je šíleně přehnané a fakt by jim prospělo tam nahodit nějaká dutá zábavná komiksová témata… :/

26.5.2019 | 18:38:22
Geek

Pan recenzent by měl vyjadřovat pouze profesionální, novinářský úsudek, nikolik však osobní názor. A na téhle recenzi není nic profesinálního. Vnucovaní svých myšlenek a podsouvaní svých měřítek kvality do novinařiny nepatří. Ať už je Supergirl jakákoliv.

#8 dbar #23 Norbit882
26.5.2019 | 20:18:21
johnsmith182

Naprosto parádní série, samozřejmě snowflakes se cítí ukřivděný, je potřeba nadávat na všechno odlišné a s názorem, ale 4.série se povedla. Spousta dějových linek, Lockwood famozní, to samé Luther, Red Daughter, Manchester, Brainy, Lena. Supergirl byla trochu upozaděna ve prospěch příběhu, ale to nemusí být na škodu, když příběh je fajn. Velmi silná sezóna. Samozřejmě pro politicky korektní ukřivděnce, co musí mít všechno bez názoru, protože nedokážou snést pohled do zrcadla, to možná bylo těžký, ale kdo chce, tak si najde věci, co se mu líbí. Každý seriál má své publikum a je třeba to chápat a ne hned nadávat.

#13 Lex Luthor #24 Norbit882
26.5.2019 | 20:22:15
johnsmith182

A ještě jsem chtěl dodat, že celá ta story s Lockwoodem byla velmi dobře vymyšlena a on nebyl jen tupý záporák, autoři mu přidali i sympatické věci, aby lidi byli v rozpacích, co k němu cítit.

#9 antty
26.5.2019 | 20:25:39
dbar

Tato řada je hrozný shit, na který jsem se po crossoveru přestal dívat. Kdyby mě zajímali imigranti a menšiny, zapnu si zprávy.

26.5.2019 | 21:05:03
dbar

#4 Geek: Obecně platí „Recenze je útvar subjektivní, proto především prezentujeme svůj vlastní názor na dílo.“

26.5.2019 | 21:06:18
antty

#6 johnsmith182: měl jsem ho rád cca do doby, kdy dostal oficiální funkci, to jak se choval potom už bylo neadekvání, úplně zapomněl, že je především otec, a co mě velmi zklamalo byla jeho reakce na to, že ho Luthor zmanipuloval, místo toho, aby si to s ním šel vyřídit, tak se zase slepě pustil do Supergirl – přesně jako tupý záporák.

26.5.2019 | 21:26:17
antty

Tentokrát souhlasím s Tomem (jen mi nepřišlo, že by to s Niou bylo ta špatné – jak to s ní je řekla naplno jen 2× nebo 3× za celou řadu, jinak tím špatným dětstvím myslela spíš, že je mimozemšťan). Tahle řada se nesla v duchu nenaplněného potenciálu a místy i mezer v logice. Na konci otevřeli hodně nových linek, tak doufám, že chytí druhý dech. Konečně 4. řady jsou na CW vždycky hodně podprůměrné.

26.5.2019 | 21:31:57

Já souhlasím s autorem článku. Řekl vše podstatné jsem rád, že nejsem jediný kdo má podobný názor.

26.5.2019 | 22:17:37
Kath315

Podla mna to bola velmi dobra seria a z celeho Arrowerse je Supergirl podla mna momentalne najlepsi serial. Nehraje sa na nieco, co nie je, rozoberie si radsej socialne problemy a skusi sa na ne pozriet z ineho uhlu (a ano, ten uhol moze byt mieneny ako cista propaganda, ale podla mna to dokazali zaujimavo podat). Velmi sa mi pacili postavy Bena, Manchestera a Lexa, super tiez Lena a Brainy. Paci sa mi, ze serial stavia viac na takych tych ludskych problemoch a nie na OP villainovi alebo efektoch a pritom si stale udrzuje svoj humor a taku lahkost

26.5.2019 | 22:18:15

#5 johnsmith182: Nejsme politicky ukřivdění jen, jak už říkal autor seriál by měl ukazovat politiku z obou pohledů. Jak u menšin tedy mimozemšťanů. Tak u většin tedy bílých lidí. V první polovině 4 série se jim to celkem dařilo, ale pak udělali z Bena a ostatních tupé záporáky, které jen chtěli vyhradit mimozemšťany a v seriálu bylo jasně vidět na čí stranu se tvůrci staví. Takhle by to být nemělo.

26.5.2019 | 22:21:53

Na Supergirl jsem se po pár dílech 4. série přestal koukat, protože to co mě tam vadilo popsal autor článku naprosto přesně…Tvůrci nepochopili, že komiksy mají zejména bavit. To co se v Supergirl předvádí je propaganda jak přes kopírák od soudruhů ze Sovětského svazu

#17 Lex Luthor
26.5.2019 | 23:59:49
Mesyas

Supergirl jsem měl opravdu rád, ale letos jsem to dal jen do osmé epizody a pak se podíval na díly s Lexem. Už to nešlo a končím se seriálem.

27.5.2019 | 13:56:58
WolverineCzE

Co chcete po tom ratingů to je jasný ze vše co ma 6,9 a pod jsou s*****

27.5.2019 | 14:21:28

#14 Fifipek: Jo máš pravdu škoda, že to ti tvůrci nechápou a cpou nám takovéhle sračky.

#18 Fifipek
27.5.2019 | 15:25:06

#17 Lex Luthor: Já ve své podstatě ani ne nemá problém s nějakým poselstvím nebo vyjádřením určité myšlenky, ale o tu formu v jaké se to děje a v tomto případě je to pro mě absolutně nepřijatelné. Bál jsem se, že se mi kvůli tomu nebude líbit Captain Marvel a tam mě příjemně překvapili, že zvolili naprosto pohodou formu, se kterou nemám problém. Tady je to bohužel úplně o něčem jiném.

#20 Lex Luthor
27.5.2019 | 17:47:52
memík

Zvláštní… Mně tahle série přišla jako nejlepší série Supergirl. A rozhodně tuto sezonu nejlepší seriál z Arrowverse. Za mě jen tak dál!

27.5.2019 | 18:13:39

#18 Fifipek: Jo Captain Marvel se mi taky líbila MCU to provedlo dobře, jak s ní tak i s Black Pantherem. Tady v Supergirl nám v podstatě chtěli říct, že bílý muži jsou zloduši.

27.5.2019 | 19:53:18
huncut99

Prvá polovica sezony este ako tak ušla, ale akonáhle sa začala prejavovať súčasná „politická korektnosť“, tak to u mňa klesa … netreba za každú cenu do všetkého trepať LGBTI a neviem aké ideológie len preto, že je to teraz IN .. zvlášť do komixového sveta, kde si chce človek odbremeniť hlavu od bežného sveta … keby sa na Karu tak dobre nepozeralo, tak to už zrejme zabalím

27.5.2019 | 20:11:27
Baltik

Velký špatný.

29.5.2019 | 6:43:42
Norbit882

#4 Geek: Já vím, že do tý tvý teploušský hlavy to zřejmě nedojde celé, ale pokusil by ses ještě jednou podívat na celou sérii a pak tu vyblít takovýhle pseudonázor znovu a lépe? Už jenom to, že TOBĚ to vadilo jak byla recenze napsaná značí, že je psaná správně. Jinak pro tvou informaci, a teď se připrav na šok světového formátu jelikož ty jakožto věc nebudeš schopen to pojmout, recenze JSOU SUBJEKTIVNÍ. To je co? A teď ti řeknu ještě něco stejně překvapivého. Tráva je zelená. To je co? Chápu, že něco s tvým zaměřením to těžko pochopí, ale je to tak. Co tam máš dál? Oblaž nás svými bludy, který se ti prohání v palici.

30.5.2019 | 19:56:49
Norbit882

#5 johnsmith182: snowflakes se cítí ukřivděný… Ale ovšem. Už jenom tohle mi naznačuje, že tvá inteligence bude na bodu mrazu. Zkoušel jsi už někdy přemýšlet? Nebo víš ty co? Radši nepřemýšlej. Ještě by sis ublížil. Když prezentuješ jeden názor, tak bývá zvykem vyslechnout či prezentovat i názor druhý. Chápu, že tobě to připadá jako něco šíleně zvláštního, ale je to tak. Ale chápu… tohle je česky a bez anglických slov v českých větách, tak tomu nerozumíš. Tak ti to napíšu tak, jak to tvé inteligenční kategorii přijde nejpochopitelnější. „Tak know co… hýr tu máš tů strany v serijálku, který jsou úpa suprový a ta jedna je e e. Bat to nejde ounly dát džast lajk ded. Ty musíš ándrstentovat taky it, že samtájms by wasntovalo špatný to sýovat i z druhé strany. Ofkórz je tu taky proublm s tím, že scénáristi hef brejnovou obrnu a to je it co se nám dountlajkuje. Sér ijál by neměl be sou politicky zaměřený. Ser ijál by měl in d first plejs být toutl fany. Neměl be agitovat uývrům a hlavně by neměl be jednosajdově zaměřený.“

Doufám, že ses to pochopil… i když asi bych měl pro tebe napsat „Houpuju, že si it toutl ándrstentoval, že?“

30.5.2019 | 20:11:20
realm

Když měla tato série pauzu, tak jsem se přestala dívat, fakt je, že na vině byl hlavně úbytek času. Už jsem nenaskočil a asi nenaskočím zpět. Ne že by mi nutně vadila ta politická témata ale prostě mě to celkově přestalo táhnout už od divného konce předposlední série a urychleného odklizení Mon-Ela.

1.6.2019 | 6:04:40
choudys

Tak trochu nechápu jednu věc. Proč v té 4.sérii řešíte sračkovitost jménem politika? Chápu že některé postavy se chovají nelogicky, ale abych upozadil příběh se Supergirl (Niou, Blackem, Alex, Luthorem a ostatními postavami), a věnoval se politikaření, no fuj! Styďte se! Je to komiksová věc, tady nemá politika z reálného světa co dělat! Vaše názory na politiku sem netahejte, nikoho to nezajímá, obzvláště mě, a nejsem sám! Si myslím :)

#27 choudys
2.6.2019 | 18:07:36
choudys

#26 choudys: A ještě jedna věc, jako oddechový seriál za mě perfektní! Jiným způsobem to neberu.

2.6.2019 | 18:08:44

Epizoda S06E20: Kara

Překlad: @antty, @AdriB a @Azur58
Přečas: @CZEMarkus

V průběhu celé čtvrté a páté sezóny budeme přidávat nové profily postav. Rozhodně je nezapomeňte všechny ohodnotit.

Nicole Maines: Pokusím se svými čarovnými pohyby nekopírovat Scarlet Witch z WandaVision

Jelikož Melissa Benoist plní mateřské povinnosti, pozornost se upíná na postavy a herce, kteří se v minulosti z tak velkého zájmu radovat nemohli. Jednou z nich je například Nicole Maines, kterou v šesté řadě čekají velké věci. Herečka sledovala seriál WandaVision a všimla si něčeho zajímavého.

Náhodný obrázek

Náhodný obrázek