Recenze první série

Recenze první série

28.4.2016 16:37

Je to týden, co stanice CBS odvysílala finále první řady. Druhá řada je zatím v nedohlednu, proto si pojďme zrekapitulovat a zhodnotit, jak se komiksový seriál o dívce z oceli vyvedl.

V posledních letech jsme se nedočkali téměř žádného komiksového sériálu, který by mapoval osudy ženské hrdinky. CBS v roce 2015 přišlo se seriálem Supergirl, který měl situaci na komiksovém hřišti změnit a dokázat tak, že i ženy dokážou na svých bedrech unést tíhu celého seriálu.

Za Supergirl stojí stejní tvůrci jako u seriálů Arrow a Flash a dá se říci, že jejich rukopis je znát na každém kroku. A nejen tam. I když seriál o dívce z oceli vysílá stanice CBS, seriál svým vizuálem, prostředím a načančanými herci značně připomíná seriál ze stáje CW.

Supergirl se drží zaběhnutého standardu a představuje nám, jako již u výše zmíněných seriálů, nám představuje každou epizodu nového záporáka. Zda je to správná cesta, je nyní těžké posoudit. Pokud má seriál kolem dvaceti epizod a bude pokračovat ještě několik let, určitě bude mít brzy problém i s vymýšlením stále nových a nových záporáků i Supergirl. Do podobného stavu se letos se svou čtvrtou řadou dostal seriál Arrow, který už všechny své záporné postavy vyčerpal, a někdy musí (doslova) vařit z vody.

(Téměř už všechny postavy v seriálu ví, že Kara je Supergirl. Foto: CBS)

Supergirl na tom nebude v budoucnu o moc lépe. Už nyní si do první řady musela půjčit pár ikonických záporáků od svého bratrance Supermana. Dalším problémem u padouchů je ten, že většina hned v té první epizodě, ve které se objevili, zemře, čímž si seriál sám podkopává nohy a v budoucnu tak nebude moci šáhnout po zaběhlých a známých zlosynech.

Supergirl v prvních dílech působí velice nemastně a neslaně. První díl je dle mého názoru nestravitelný a pokud někdo skončil hned po pilotní epizodě, není se čemu divit. Seriál zpočátku působí nepřirozeně, kýčovitě a snad ani jedna postava není dostatečně zajímavá, aby si k ní divák vytvořil vztah. Úplným šlápnutím vedle byl příběh v úvodních pár epizodách.

Seriál se ale posléze zvedl a z nezajímavých postav se čím dál více stávaly stravitelnější postavy, které si nakonec dokáže divák i oblíbit. Namyšlená Cat Grant, která byla zpočátku nesnesitelná, se postupem času stane racionálně uvažující postavou, která dokáže příjemně překvapit. To samé se dá říci i o Winnovi, který svým způsobem připomíná Cisca z Flashe či Felicity z Arrowa.

(Do seriálu přiběhl i Flash ze stanice CW. Foto: CBS)

Trefou do černého je ovšem Melissa Benoist, která je v roli Kary Denvers naprosto úžasná. Melissa hraje přirozeně a divák si k ní lehce najde cestu. S naprostým klidem zvládá akční scény a v těch emocionálních dokazuje, že je správnou volbou pro roli Supergirl. Melissa je ta, na které je postaven celý seriál, a ona ho skutečně táhne.

Příběh je z počátku nic neříkající, ale s přibývajícími epizodami si ho lze snadněji oblíbit a těšit se na nové epizody. Seriál nestojí na propracovaném příběhu či akčních scénách. Důvod, proč si divák Supergirl zamiluje, jsou emoční scény, které jsou v seriálu opravdu silné. Srovnávat SupergirlJessicou Jones od Marvelu se příliš nehodí, protože by to bylo jako srovnávat jablka s hruškami. Každý seriál se vydal zcela jinou cestou a prakticky jde o jiné žánry, i když oba mají komiksovou předlohu.

Když se seriál na podzim začal vysílat, nebyl jsem z něj příliš nadšený. Pokud bych měl tehdy porovnávat s Arrowem, byl pro mě lukostřelec ze Star City jasnou volbou. Jak ale obě série postupovaly, Supergirl se stále zlepšovala a Arrow naopak se svou kvalitou klesal. Nečekal jsem, že během seriálové sezóny otočím u obou seriálů o 180 stupňů – Arrow se postupem času stal místy nekoukatelným seriálem a ze Supergirl se nakonec vyklubala svěží a příjemná série.

Hodnocení: 75 %

Jak hodnotíte první řadu? Líbila se vám? Splnila očekávání? A co očekáváte od druhé série?

Jít na Supergirl | Jít na Edna