Terminator (Terminátor)
90/100 - 24×

Terminator(Terminátor)

V nedaleké budoucnosti bude většina lidstva zničena. Ti, co přežili, vedou válku proti strojům. Vede je jediný muž, John Connor. Stroje několikrát vysílají do minulosti roboty – terminátory, aby Johna či jeho matku zabili. Existuje ale osud, nebo jen to, co sami pro sebe vytvoříme?

USA | 1984 | Rozhoduje se
vysílání
5 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Drama, Sci-fi
hrají
Arnold Schwarzenegger (T-800), Linda Hamilton (Sarah Connor), Christian Bale (John Connor), Robert Patrick (T-1000), Claire Danes (Kate Brewster), Sam Worthington (Marcus Wright), Summer Glau (T-888), Joe Morton (Miles Dyson),

Deset důvodů, proč je Terminátor Genisys dobrý film

Deset důvodů, proč je Terminátor Genisys dobrý film

Při svém uvedení schytal pátý díl Terminátora hned několik pořádných ran. Dosti zdrcující recenze a slabé americké tržby během prvního víkendu ho poslaly k zemi ještě před tím, než se dostal k nám. My vám nabízíme deset důvodů, proč byste mu měli dát šanci. Myslíme si totiž, že to je nejlepší díl od dvojky.

15 0
12.7.2015

V důvodech najdete i mírné spoilery (prozrazení identity padoucha), takže pokud jste nekoukali na poslední trailery a chcete se nechat opravdu překvapit, počkejte s přečtením a argumentací až po zhlédnutí.

#1 Protože je věrný originálu

Za originál považujeme první a druhý díl, ostatně události z trojky a čtyřky Genisys víceméně ignoruje. Věrnost spočívá tedy nejenom v dějové návaznosti, ale i mnoha malých detailech. Arnold se směje tak, jak se chtěl smát v prodlouženém Terminátorovi 2 (a Kyle mu chce najít přepínač). Spousta hlášek pochází z jedničky a dvojky a nejde jen o ty “Já se vrátím” nebo “Budoucnost není daná”. Všimněte si jak chytře parafrázuje John Connor, proč se přidat ke Skynetu. Kdo zná první dva filmy dokonale, každých pár minut chytí jednu zmínku. Fajn poslech.

#2 Protože není jen opakováním starého známého

Jednička stanovila základní dějovou osu – tedy dvě postavy z budoucnosti, které se perou o osud lidí ze současnosti. Dvojka jí zkopírovala, ale ke své cti přidala tuny akce, emocí, efektů a snahy o změnu budoucnosti. Trojka už je pouze opakováním starého známého, nedostatek nápadů se snaží maskovat nevhodnými humornými hláškami. A čtyřka je vlastně úplně o ničem. Pětka vychází z děje jedničky a dvojky, ale díky časovým kličkám se najednou vše změní. A to ne hned jednou, ale dvakrát. A vlastně ani na konci si nemůžeme být jisti, zda je po všem. To je příjemná změna.

#3 Protože má pořádného záporáka

V jedničce Arnold nastavil laťku pořádně vysoko, ve dvojce si Robert Patrick coby T-1000 díky revolučním efektů mohl na ní dovolit téměř sáhnout. Mimochodem, Patrick má v pětce skoro nepostřehnutelné cameo! Ve trojce už je ovšem Kristanna Loken jen chabou náhradou a čtyřka ani padoucha nemá. Pětka? John Connor ovládáný nanoboty Skynetu je stejně nezničitelný jako jeho předchůdci, ale díky tomu, že ho známe jako kladnou postavu, je to pořádná proměna. Proč bojovat proti strojům, když můžete bojovat proti stroji co vypadá, mluví a pamatuje si jako váš nejbližší?

#4 Protože kromě akce má i emoce

Nezdá se to, ale terminátoří série je hodně o emocích. V jedničce to byl milostný vztah Kyle a Sarah, ve dvojce otcovský vztah hodného terminátora a malého Johna. Tady je nejsilnější pouto mezi Sarah a zestárlým terminátorem, hodně podobné tomu, co zažil malý John ve dvojce. S tím, že Sarah a “Taťka” (oficiální přezdívka) mají za sebou desetiletou historii počítanou od doby, kdy Sarah unikla coby devítiletá útoku T-1000 a starý dobrý T-800 se o ní musel postarat. Čekejte mnoho humorných narážek i emociálních vzpomínek.

#5 Protože má dobrou hudbu

Nesmrtelný motiv Brada Fiedela patří k terminátorům stejně jako Arnoldova tvář. Poté, co se ve čtyřce snažil Danny Elfman přijít neúspěšně úplně s novým motivem, je zpátky známých šest tónů, a to v klasickém aranžmá. Zbytek hudby má na starosti relativně neznámý Lorne Balfe, který má ale za sebou dlouhou praxi u Hanse Zimmera. Ostatně sám Hans je podepsán pod filmem jako výkonný hudební producent, ale i kdyby nebyl, je styl znát od prvních nových tónů. Což je myšleno jako pochvala. Zimmer, sám či zprostředkovaně, aktuálně dělá nejlepší filmovou hudbou.

#6 Protože Jason Clarke je nejlepší John Connor

I když je to již pátý filmový herec, co hraje vůdce Hnutí odporu, je zdaleka nejlepší. Co si budeme povídat, Edward Furlong byl takový grázlík, ale do budoucího hrdiny měl daleko. Nick Stahl (trojka) byl o ničem. Christan Bale (čtyřka) byl sice největší pecka, ale film ho zachytil v jeho chraplavém období v Nolanově netopyří trilogii a navíc měl na place slušný amok. Dospělého Connora si zahrál na začátku dvojky ještě na chvilku Michael Edwards. Clarke zvládá obě dvě role Connora. Kladného vůdce v budoucnosti i následně nového záporáka. Mohl by prosím hrát ho i dál?

#7 Protože i další herci jsou také dobří.

Řeč je hlavně o dvojici Emilia Clarke a Jai Courtney. Emilia osciluje někde mezi Lindou Hamilton v jedničce (nevinná květinka) a Lindou Hamilton ve dvojce (chlap v ženském těle), umí rozdávat rány i klopit oči, když má jít do naha. Jai Courtney je překvapivě k vydržení, což je po pátém dílů Die Hard, kdy byl na tečku mezi oči, malý herecký zázrak. Perličkou je J.K.Simmons (ďábelský hudební mistr z Whiplash) v miniroli policejního detektiva, který pomáhá hlavním hrdinům. Fandové určitě poznají, že jeho postava je vlastně převlečený doktor Silberman.

#8 Protože Arnold je pořád ve formě

Není tak řeč o fyzické kondici, protože ve všech scénách s jeho mladším já, je to dublér s naroubovaným Arnoldovým obličejem, ale o stylu hraní. Nehybný obličej je pořád to, co mu sedí nejlépe, scénář mu naštěstí nepředepisuje tolik sebeschazovačných scén, jako musel vytrpět ve trojce. Ačkoliv je na plátně z hlavní trojice vlastně nejméně, dokáže vymáčknout z každé vteřiny maximum. Nejlepší je jeho nástup při střetu s jeho mladším já na začátku filmu. A poprvé také…ale ne, nechte se překvapit.

#9 Protože ho zřejmě nevidíme naposledy

Tvůrci se celkem sebevědomě vyjádřili už před premiérou, že pětka je prvním dílem z nové trilogie, což ale už zkoušeli bývalí producenti od třetího dílu. Neslavné tržby a ne moc dobré recenze jim plány trochu brzdí, ale producenti si musí máknout, protože v roce 2019 jim vyprší termín, kdy mohou s právy na Terminátora dál nakládat. Co se stane v roce 2019? Práva se vrátí zpět ke svému otci zakladateli – Jamesi Cameronovi. Ten má sice aktuálně v hlavě jen Avatara, ale určitě by si s Terminátorem dál poradil. Prostě tahla sága bude tak jako dál žít. Ostatně počkejte si na závěrečné titulky.

#10 Protože není dokonalý, ale to ani být nemůže

Aby nedošlo k omylu, nemyslíme si, že je Genisys nijak úžasný a báječný. V letošním roce návratů nebude patřit na první místo, protože není tak revolučně jiný jako Mad Max: Fury Road ani tak napínavě osvěžující jako Jurský svět. Má totiž vedle sebe bohužel (tedy spíše bohudík) dva první nepřekonatelné díly a ve srovnání s nimi je to opravdu o třídu dvě horší. Ale srovnejme to s jinými megafilmy letošního roku (Jupiter vychází, San Andreas, Tomorrowland) a vyjde vám mnohem lepší skóre. Prostě Terminator Genisys si svojí šanci zaslouží a vy byste mu ji měli dát.

Foto: Paramount Pictures

Diskuze /29

stanleyk

Musím souhlasit, viděl jsem včera v kině a výborně jsem se bavil a z ostatních lidí jsem měl stejný pocit. Dobře reagovali na vtipy, na odkazy atd. Jenom mě překvapilo věkové složení diváků, které bylo cca 25+, pokud se ukáže, že to je běžný věk, nechápu PG – 13. Což je jedna z mála věcí, která mi na tom filmu vadila.

#3 Revoemag
12.7.2015 | 21:45:28
Fifipek

Po poměrně zdrcujících recenzích jsem se s obavami včera vydal do kina a nebylo to rozhodně tak špatné, jak je to prezentováno. Asi úplně nesouhlasím s hodnocením vůči ostatním dílům terminátora, protože mě se trojka líbila, i když možná toho moc nového nepřinesla. Arnoldova role výborná, u Emilie si tak úplně jistý nejsem, prostě Linda byla jinde a navíc je Emilia prostě prcek a s tím nic nenadělá…ale je to samozřejmě o vkusu každého soudruha. Postava Johna Connora rozhodně dobrá volba. Celkově to to špatné rozhodně není, ale pokud mají přijít nové díly, chtělo by to přece jenom přidat a to hodně…atmosféra dvojky je prostě TEN TERMINÁTOR, který udělal tento film čím je…

12.7.2015 | 21:59:01
Revoemag

#1 stanleyk: Předpokládám, že ten věk zůstane. Já mám 26 a vyrůstal jsem na těchto filmech, stejně jako celá má generace :)

#6 Radek.Priborsky
12.7.2015 | 22:12:40
doomhammer

Zrovna som prišiel s kina a musím povedať že to bolo docela dobré. Hlavne tie scény ako prišiel Reese do minulosti a tam úplne rovnaké scény a kostýmy ako z jednotky, super :) Len čo mi prišlo vážne divné bol Sárin vzťah k tej konzerve, keď to porovnám s tou Sárou z druhého filmu… Ale vzhľadom na dej to je pochopiteľné a sedí to tam.

12.7.2015 | 22:54:07
Walking Shadow

Byl jsem v kině ve čtvrtek a co dodat… Mě se to líbilo :)

13.7.2015 | 1:47:47
Radek.Priborsky

#3 Revoemag: Přesně jak píšeš, je mi 27 a první dva díly neodmyslitelně patří k něčemu, na co lze vzpomínat při větě: „Pamatuješ, když jsme byli malí?“. Možná i proto se mi nelíbila myšlenka, že by se měl Terminátor opět vrátit a navíc od základu vše změnit alternativní realitou. Nebudu-li ale brát zřetel na časové paradoxy a na to, že T-800 už není jenom kybernetický organismus s lidskou tkání na celokovové kostře, jsem celkově s dějem filmu spokojený (s hereckým obsazením trochu méně) a hodnocením bych ho zařadil před třetí díl. Teď jenom čekat, co nabídnou další dvě pokračování.

A jak říká Taťka: „Jsem starý, ale ne zastaralý.“

#12 Revoemag
13.7.2015 | 10:10:24
Arkantos

Ja mam trochu nad 30 a bol som na to aj s otcom co je rozhodne starsia generacia. Obom sa to pacilo. Priemer v kine vsak bol jednozacne okolo tych 25+. Ja osobne som nepochopil negativne recenzie kedze viac menej vsetko davalo zmysel, az na jednu nerozustenu zahadu. Ale to moze byt odhalene v dalsich filmoch. Inak s hercami hlavnej trojky som bol maximalne spokojny. Aj ked hlavne z Jaia som mal riadne obavy po Die Hard a Divergencii. Ale nesklamal ani on

13.7.2015 | 11:19:34
libor76

Já byl na předpremiéře a odcházel jsem maximálně spokojený. Nářky lidí na ČSFD, kteří by chtěli temné konce plné mrtvých hlavních hrdinů, mě neberou. Mělo to akci, jiskru a byly tam dobré hlášky. Co víc? :)

13.7.2015 | 12:40:15
skream2

Robert Patrick ve filmu žádné cameo neměl ;)

13.7.2015 | 12:50:58
Sasanka

Ja jsem ve svych 22 letech o terminatorovi slysela poprve pred tydnem, kdyz jsme na gps zacali pouzivat hlas terminatora (bylo to vydane vramci propagace filmu) Protoze s „turn left, human than turn right, i insist!“ jsme si uzili fajn tyden, jsme posleze vyrazili do kina s tatou a mladsi segrou a libilo se na tom vsem.. Jen porad moc nevim, o cem ze byly ty predchozi dily

#13 Aprok #23 Radek.Priborsky
13.7.2015 | 13:42:29
Willy_t-1000

Jsem moc rád, že se našel způsob, jak Arnieho ještě jednou do filmu obsadit. Tohle nebylo zvládnuto průměrně, ale excelentně! Kloubouk dolů přede všimi, co se na filmu nějak podíleli. Jsem fanda, který se narodil ve stejný měsíc jako Arnold, avšak v roce 1984 a můj první film, který jsem sledoval znovu a znovu byl na VHS jednohlasně dabovaný první Terminator. Pak jsem se v první třídě dozvěděl, že se točí druhý díl, pamatuji si tu dvoustránku v časopisu Bravo, či megaprezentace v měsíčníku Cinema. Když jsem ho pak viděl na VHS ještě než se promítal u nás v kině, ani jsem nedýchal. A právě tento pocit se mi dostavil při sledování až tohoto filmu. Přemýšlel jsem čím to bylo. Pozor spoilery! Určitě Arnoldovým palcem nahoru s kamennou tváří a ikonickou melodií po likvidaci T-800 v úvodu filmu, určitě cestování časem, které bylo neskutečně bravůrně hudebně podbarveno a já si ho přál vždy vidět. To jak Sarah najde v bunkru od T-800 svojí sbírku fotek a kazeťák, který poslouchá při ládování zásobníků Reesem a T-800 s parádní hláškou, „Starý ale ne zastaralý“, jsem skutečně seděl v kině jako přišroubovaný. Konečnou scénu, kde T-800 bojuje s Johnem, a řekne památnou hlášku „Kyle Reesi, postarej se o Sarah“ za doprovodu opět brilantní hudby, při které se mi vybavilo to nej z prvních dvou Terminátorů, byl pro mě ten největší Arnieho odchod, který jsem v Terminátoří sérii mohl vidět. Nidky bych nevěřil, že Arnie ještě takto zazáří. Tenhle film si zaslouží, být výše než trojka, protože ta ve snaze zalíbit se lidem, si dělala ze všeho srandu, byla nadsazená, přehnaná, poblázněná a neměla emoce, které k filmové sérii neodmyslitelně patří. Fakt bych byl rád, kdyby se diváci celosvětově nešťourali ve zbytečných nesmyslnostech a paradoxech, které vzniknou cestování časem a které má spousta jiných super hodnocených filmů. Tohle je napsané dobře, dovedu si spoustu nejasností domyslet, naopak, baví mě o nich přemýšlet. Pokavaď budeme chtít film pomluvit a poslat do rakve, vždy se najde způsob. To ale šlo klidně už u jedničky. Cameron věděl, že zahrávat si s cestování časem není dobré, dvojka byl jeho velký film, ve kterém vše ukončil a zavřel. Prostě husarský kousek. Tenhle Terminátor Genisys se mu líbil, mě také. Nic lepšího jsem od doby T2 s Arniem neviděl. Takže asi takto :-) Pravdivé lži sice super, ale Arnieho mám nejvíce rád jako Terminátora, ke kterému má někdo vztah, ať je to v T2 mladičký John, nebo tato Sarah, je to prostě to, co dělá příběh s Terminátorem to, čím je.

13.7.2015 | 13:49:55
Revoemag

#6 Radek.Priborsky: Však Arnie, Sly a Van-Damme k dětství patří stejně jako Gremlins a Panenka Chucky :-D

13.7.2015 | 15:31:51
Aprok

#10 Sasanka: To sis měla hezky pustit od 1čky pač T1 a T2 jsou nejlepší Terminátoři ostatní stojí viš za co ..... a tenhle poslední wtf takhle to pěkně po..... 20 minut začátku Nostalgie jako prase i když to neměli přesně podle starejch T- a jinak zbytek filmu jak sem četl na čsfd takhle parodovat terminátory a ten konec :D :D my kteří jsme na tom vyrůstali se to prostě líbit nedá!! teda mě určitě ne chudák Cameron co si na to musel říkat a nechápu Arnieho celej scénař je na ho..... fakt sem se to mu jen smál začátek fakt pecka ale pak už to jelo pěkně do srač… :(

13.7.2015 | 16:30:34
Willy_t-1000

Aprok: podle čeho soudíš, že to jde po 20ti minutách do sr…? Protože bez argumentů, které neuvádíš to zní, jako když máš probém se spíše smířit s tím, že další pokračování není tím, čím bys chtěl, aby bylo, pokud jsi to tedy viděl. Já už 2× a podruhé to bylo lepší, nežli poprvé.

Jinak ještě dodám, líbí se mi, že se film obešel bez postelových scén, nahých těl, záběrů na přirození či zbytečně brutálních scén. Jurský svět je film, který ocení všichni děti, a jejich tatínkové a maminky s nimi musejí jít do kin, a ono to celkem ujde, takže zde film konkurovat rozhodně nemůže. Dle mě je film určen právě fanouškům značky a obdivovatelům Arnolda. A o to více mě mrzí, že to tu dnešní zhýčkanci schazují. S dalším dílem nepočítám, kdyby chtěli udělat pokračování, museli by vytvořit film, který je určen pro mainstream, nikoliv jen pro skupinku nadšenců.

#15 Revoemag #16 Aprok
13.7.2015 | 17:21:18
Revoemag

#14 Willy_t-1000: No je to začátek nové trilogie a další díl je oznámen na 2017 :-D Takže s pokračováním počítat nemusíš, ale bude :-D

13.7.2015 | 17:35:31
Aprok

#14 Willy_t-1000: Proto že z toho vůbec neměli udělat reboot !!! koukni se na T1 a T2 pro skalní fanoušky to musí bejt k nasrání…proto říkám že se mi docela líbil ten začátek a to jen kvůli těm scenám z klasiky jedničky a dvojky ale stejně to posrali bylo to víc k smíchu a byl sem víc nasranej :) a herci Emily nehorázně trapná Jai taky vtipnej !! pro mě vždycky bude Linda Hamilton Sarah C. a Michael Biehn Kyle Rees vždyt T1 a T2 jsou Legend a proto říkám to je víc parodie :) já nevím ale bejt Arniem tak bych žádnej reboot nedělal! a taky Cameron blb kdyby se vykašlal na Avatary jestli vůbec dělá na 2 ?? tak by mohl udělat T- a podle mě by to bylo lepší než tady slátanina !! jdu si radši pustit rozšířenou verzi T-2 a nebudu muset řešit tuhle blbost. fakt chudák Arnie toho mi je líto :(

#17 Arkantos
13.7.2015 | 18:01:26
Arkantos

#16 Aprok: Takze ked sa jeden primitiv nevie prisposobit tak je to sracka? Ja som takisto vyrastal na T1 a T2 a tento film je vybornym pokracovanim a zaroven rebootom. Prislo to co som cakal od Abramsovho Star Treku (ktory vsak bol naozaj len nablyskanou srackou bez logiky a deja) a to ze sa zacnu klasiky rebootovat. Genisys si drzi dej, dejovu postupnost a nechyba mu ani kusok nadhladu ci vyborny zaporak, ktory sa vyrovna aj T-1000 z dvojky. Film ako taky sa v celku T1 a T2 nevyrovna ale to neznamena, ze je to sracka

#18 Aprok
13.7.2015 | 18:24:18
Aprok

#17 Arkantos: dobře aby ses neurazil sračka to není !! ale myslím že nebudu jedinej primitiv komu se tenhle T-.fakt nelíbil !! tak je to blbost ! a tohle určitě není výborný pokračovaní !! a ten konec mutace T-800 + T-1000 = nehoráznej výtlem !!! :D :D

13.7.2015 | 18:50:44
Willy_t-1000

Pokračování vidím asi takto: Termnátor říká na Sáru ráno „pářili jste se?“ Sára odpoví „Ano, čekáme Johna“ Terminátorova ruka se promění v ocelový bodák, kterým máchne po Sáře, Sára a Kyle začnou prchat před novým T-1000. Myslím, že se mu v té tekutně na konci tohoto filmu trochu poupravil cíl mise. Uvidíme tedy.

Aprok: možný neúspěch filmu vidím v nesprávně zvolené propagaci, viz prozrazení záporáka a další. Být produkčním, tak bych tohle nechal pro dějový zvrat filmu v utajení, přičemž by bylo fajn, kdyby ta scéna byla postavena tak, aby diváka donutila více váhat, kdo že je záporák. Mě se jinak film, i přes to, že jsem fanda prvních dvou dílů líbil. Byl nejvíce „terminátorovský“, byl jiný, nesnažil se být ničím viz Salvation, případně kopií dvojky viz T3, plný nadsazených scén. Vzhledem k prozatimnímu neúspěchu se domnívám, že další film asi nevznikne. Vývoj je drahý, tržba není zaručená. Uvidíme. Dále jsi psal o T2, tak mám otázku. Pavel Soukup nebo raději Jiří Zavřel?

#20 Aprok
13.7.2015 | 20:53:14
Aprok

#19 Willy_t-1000: Originál je nej !! ale když jsem viděl poprví T-2 tak to byl úplně ten původní cz dabing Arnieho a vím že to nebyl Pavel Soukup !! :) až díky tobě vím že je to Jiří Zavřel :) ten byl nej :)

#21 Aprok
13.7.2015 | 21:32:17
Aprok

#20 Aprok: Myslel sem to tak že nej Cz dabing ! byl od Zavřela ale jinak koukám jen v Originále :)

#22 Willy_t-1000
13.7.2015 | 21:49:37
Willy_t-1000

#21 Aprok: Soukupa mám jako Arnieho rád ale ten re-dabing v prodloužené DVD edici mi prostě obecně nesedl. Jsem zvědav na dabing tohoto Terminátora, myslím, že Soukup by se tam mohl dost hodit, hlavně tedy věkem (Soukup tuším 66, Arnie 67) :-)

13.7.2015 | 23:16:18
Radek.Priborsky

#10 Sasanka: To se dá pochopit. Taky si nepamatuji, že by si s náma hrála nějaká holka na roboty, ninji, boxery,… :) A Arnolda taky znáš jenom týden, popř. z jakého filmu?

14.7.2015 | 14:53:26
Brani

Musím povedať, že som mal z toho zmiešané pocity. Tá herečka z Hier o tróny mi tam moc nesedela, ale budiš. Film mi prišiel ako, že autori chceli niečo nasilu nové priniesť, ale celé to vypálilo ako nezmyselne prekombinované. A to preonačenie Johna Connora mi príde ako pľuvanec do tváre pôvodnému Terminátorovi. Proste pre mňa taký priemerný film iba. (Najlepší asi aj tak ostane navždy Terminátor 2)

#25 Willy_t-1000
15.7.2015 | 0:27:46
Willy_t-1000

#24 Brani: Proč je přeměna Conora plivanec do tváře a co se ti zdá na filmu překombinované? Já ty názory nespokojených diváků nějak nechápu. Mě přeměna Conora přišla super, konečně se to někam posunulo, škoda jen, že bylo vše vyzrazeno v traileru. Bylo to dle mě geniální, však Skynet, který si získá na svojí stranu velkého Conora, kde příběh posunul přítomnost tím, že učinil něco jinak, než se vědělo doposud. Vůbec co si asi říkala Sarah, když viděla Conora ale ještě ho ani nezapočala. Dále se mi líbilo to jednorázové cestování v čase, když to šlo tam, proč by to nešlo i zpět, obvzláště, když ten stroj času sestavil stroj, který tohle všechno znal než se vrátil za Sárou, když jí ochránil před T-1000 v jejich dětských letech. Kdo ví jestli ten T-1000 nebyl tento Arnold, že :-)

15.7.2015 | 19:28:17
doomhammer

Myslím že tento song je akoby stvorený pre Johna Connora z Genisys : https://www.youtube.com/watch?…

2.8.2015 | 14:55:36
Sova noci

Já se tedy zapojím do debaty. Souhlasím s většinou zmíněných deseti bodů. Terminator: Genisys byl velice milé překvapení, čekal jsem absolutní nikam děj neposouvající megasračku jako Salvation, ale dostal jsem průměrný film (dobrý film, dobře je za tři :-D). Přesto, stále je to na hony vzdálené čemukoliv z původní TRILOGIE. Tvrdit, že Vzpoura Strojů je horší než Genisys je dost pokrytecké. Vzpoura Strojů totiž má narozdíl od Genisysu mnohem lepší závěr, epické zničení lidstva a počátek postapokalyptické budoucnosti, totální překvapivý zvrat, který mne složil na kolen, Genisys má obyčejný americký rodinný dobrý konec. Druhou věcí je, Kristen Locke byla sice herecky tuhá jak deset let stará vepřová kotleta, ale celkem pěkná a samotná TX měla prostě dobré schopnosti (zabudované zbraně). Navíc celkově i přes ten humor se T3 neslo ve znepokojivé atmosféře a masakr na vojenské základně prvními terminátory vynikající. Což je další věc, Genisys nemá jedinou brutální scénu, nic takového jako v jedničce vytrhnuté srdce, ve dvojce T-1000 svým nožem prorážející lebku Connorova pěstouna, ve trojce vraždy studentů rukou TX. V Genisysu snad nikdo kromě Johna Connora neumře. Druhou věcí, co moc nefunguje je vztah Sarrah a T-taťky, je tomu věnováno mnohem méně prostoru než ve dvojce vztahu Johna a T-800. A i ta závěrečná scéna sebeobětováním, která vlastně žádnou obětí není se nedá srovnávat se scénou Now I know why you cry. Ale abych jen nekritizoval Arnold byl vynikající v každé scéně, ať už jeho střet se svým mladším já z roku 84, nebo s T-1000 či T-3000, hazí své kožené úsměvy a dokáže i utrousti cool hlášky. Oceňuji záporáky, Jason Clarke je rozhodně zajímavý, přeměna Connora nápaditá (kéž by něco jako T-3000 přišlo už v Salvationu) a Doctor Who jako Skynet potěšil. Určitě jestli má Terminátor nějak stárnout, tak způsobem, jakým předvedl Arnie. Jai Courtney mi nevadil, ale nechápu proč se Emilia Clarke s prominutím pořad párá do rolí drsňaček. Emily Blunt či Charles Theron by mi jako nová Connorová vyhovovali mnohem lépe, ona prostě se do těhle rolí fakt nehodí.

28.8.2015 | 1:11:37
Sova noci

Pardon Kristanna Loken :-D

28.8.2015 | 1:13:05
Tomi Lee Morpheus

ja som bol max spokojný, ale mne sa páčila aj T3, škoda len toho nolanovsky prekombinované­ho TS;)

9.10.2016 | 16:07:10
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Aktuální film

Terminator: Dark Fate


Režie: Tim Miller
Scénář: David S. Goyer, Billy Ray, Justin Rhodes
Hudba: Junkie XL
Hrají:
Arnold Schwarzenegger (T-800), Linda Hamilton (Sarah Connor), Edward Furlong (John Connor), Mackenzie Davis (Grace), Gabriel Luna (Terminátor), Natalia Reyes (Dani Ramos)

Reklama

Nejlepší postavy

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama