The Falcon and The Winter Soldier (Falcon a Winter Soldier)
75/100 - 102×

The Falcon and The Winter Soldier(Falcon a Winter Soldier)

Po odchodu Stevea Rogerse do superhrdinského důchodu je svět bez svého ochránce. Štít Captaina Americy je aktuálně bez svého majitele. Jenže to nyní není na pořadu dne. Je tu nová hrozba, která musí být zažehnána. Do nebezpečného politického boje s časem se pouští Falcon a Winter Soldier.

USA | 2021 | Ukončeno
vysílání
1 sezóna | Disney+ | 45 minut
žánr
Akční, Komiksový, Špionážní
hrají
Anthony Mackie (Sam Wilson), Sebastian Stan (Bucky Barnes), Emily VanCamp (Sharon Carter), Daniel Brühl (Helmut Zemo), Wyatt Russell (John Walker), Erin Kellyman (Karli Morgenthau), Florence Kasumba (Ayo), Carl Lumbly (Isaiah Bradley), Georges St-Pierre (Georges Batroc), Adepero Oduye (Sarah Wilson), Julia Louis-Dreyfus (Valentina Allegra de Fontaine)

Zpráva dne: Ve výrobě je film Kapitán Amerika 4, co zatím o projektu víme?

Zpráva dne: Ve výrobě je film Kapitán Amerika 4, co zatím o projektu víme?

Není ani čtyřiadvacet hodin po premiéře a už tady máme novinku, kterou asi nikdo nečekal. Kromě již ohlášených filmů se můžete pomalu začít těšit na další dobrodružství s Kapitánem Amerikou, který tedy po vzoru Thora taktéž dostal svůj čtvrtý film. Kdo se postará o příběh?

25 10
24.4.2021

Článek obsahuje mírné spoilery k poslednímu dílu seriálu The Falcon and The Winter Soldier.

Novým Kapitánem Amerikou je nyní Sam Wilson. Toho nám tvůrci představili ve filmech, v naší mini-sérii jsme se dozvěděli, jak se stal novým Kapitánem, a následně jeho příběh bude pokračovat v samostatném filmu. Je to tedy přesně ta situace, o které Kevin Feige v minulosti mluvil. Někdy projekt začne seriálem, následně se překlopí do filmu a někdy to bude zase opačně.

O scénář se postará Malcom Spellman, dosavadní hlavní producent seriálu. V určité kapacitě mu pomůže i Dalan Musson, který se na seriálu podílel jako scenárista. Zatím absolutně nevíme, kdy bychom se mohli filmu dočkat. Nejspíše ho tedy datumově zařaďte až na úplný konec oznámených filmů čtvrté fáze (tedy někam k Fantastické čtyřce).

(Novým Kapitánem Amerikou je Sam Wilson. Foto: Disney+)

Sluší se také zmínit, že v posledních dnech a týdnech tu byly určité spekulace, že by se do role původního Kapitána Ameriky měl vrátit Chris Evans. O tom se ale už spekuluje od hercova oznámení, co oficiálně prohlásil, že s rolí končí. Pokud někdy Evanse v MCU ještě uvidíme, zřejmě to bude v jiném filmu / seriálu než u Kapitána Ameriky 4. Plán se Samem Wilsonem a jeho cestou ke štítu a následně na filmová plátna tu tak byl od začátku a tvůrcům se (díkybohu) podařilo tuto zprávu před veřejností ututlat.

Seriál The Falcon and The Winter Soldier je u konce a svým způsobem nechal v mnoha ohledech dveře stále otevřené. Je tedy na co navázat. Nyní tedy stoprocentně utichnou řeči o řadě druhé. Pokud určitá část příběhu bude v MCU pokračovat, bude to právě v oznámeném filmu. Do budoucna ovšem není vyloučeno, že se Sam či ostatní hrdinové opět objeví v nějakém seriálovém projektu.

Jaké máte pocity z této zprávy?

Zdroj: ComicBook.com

Diskuze /57

RagnarokCzD

No jesli to bude dosahovat kvality seriálu … tak to bude asi první MCU film co s velkou radostí uplně vynechám. :D

#54 WolverineCzE
24.4.2021 | 10:10:30
PecaCZE

A celý film tam budou řešit, že je kapitán černý. Jako to bylo v případě seriálu… doprdele co mě je po tom jestli nový kapitán je černý nebo fialový, hlavně když je dobře zahraný, to spíš měli řešit že Mackie stojí zahovno, je celkově neoblíbený a neměl by hrát. Ty vole ty američtí afroameričani by nevěděli co mají v životě dělat, kdyby si pořád jen nestěžovali jak jsou utlačováni… popravdě dnes už to nikoho nezajímá a nikdo na ně nekouká jako na méně cenné, to ze sebe dělají oni sami.

Lidi řeší jak je Walker špatný, ale mě od začátku seriálu sralo se dívat na Karli.

#3 Babylonian #40 Navimisha
24.4.2021 | 12:33:12
Babylonian

#2 PecaCZE: Se vším naprosto souhlasím. Tahle ‚anti-rasistická‘ zápletka zbytečně tahala kvalitu seriálu dolů, protože byla fakt nucená a zrovna v Mackieho podání to stálo fakt za hovno. Za mě byl Walker nejlepší postavou seriálu, díky jeho character developmentu a skvělému výkonu Russella. Naopak Karli byla snad nejhůř zahraná postava v celém MCU a vždy jsem doufal, že chcípne.

Jak již řekl Morgan Freeman: „The only way to end racism is to stop talking about it.“

#10 Methew #13 Zilwicky
24.4.2021 | 12:56:05
Kubey

Nie som rasista a vôbec mi nevadí, že je nový Kapitán Amerika afroameričan, vlastne, je mi jedno kto ním je, hlavne nech je to dobrý herec. Skôr ma štve, že sa veľká časť seriálu vlastne točila o tom, ako sú všetci rasisti, Kapitán Amerika nemôže byť čierny a blabla. Sam mohol štít normálne prevziať a stať sa novým kapitánom aj bez týchto „nútených“ BLM scén. Určite bolo potrebné na túto problematiku poukázať, ale podľa mňa to až príliš prehnali.

24.4.2021 | 13:08:13
Hunter12

Sama Wilsona jsem měl rád jako Falcona, ale nemám ho rád jako Captaina Americu. Jako jo, létající Captain zní zajímavě, ale s tím nevkusným ohozem převzatým z komiksu zajímavým opravdu není. Vlastně vypadá směšně. A když si k tomu přidám to přehnané moralizování z poslední epizody s neustálím poukazováním na to, že je černochem oblečeným do hvězdy a pruhů, tak musím říct, že se mi tento nový Cap doslova zprotivil. A to jsem tu postavu (Sama Wilsona) měl opravdu rád. Netvrdím, že se na případný film (ze zvědavosti) nepodívám, ale upřímně se na něho vůbec netěším.

24.4.2021 | 13:12:48
DeXx'

Nechápu to. Popravdě netuším jak je to v komiksech, ale přišlo by mi mnohem lepší, kdyby Sam chtěl jt vlastní cestou a být sám sebou. Proč má někdo furt nutkání být někým jiným..

24.4.2021 | 13:41:30
Lex Luthor

Taky doufám, že se celý film nebude řešit jen to, že je Sam černej mě osobně je barva kůže ukradená záleží mi na schopnostech herce.

24.4.2021 | 14:02:10
baraeliasova

Upřímně, vůbec nevím, co si o tom mám myslet. Filmy Kapitána Ameriky jsou moje nejoblíbenější, ale tohle podle mě není moc dobrý nápad. Možná je to proto, že vlastně v těch filmech Steve nebyl brán jako Kapitán Amerika, ale jen jako Steve, jako člověk a jak by se zachoval v určitých situacích. Viděli jsme, že byl ochotný jít proti vládě, vzdát se štítu a celkově byl ochotný vzdát se toho ‚titulu‘ Kapitána Ameriky. Jeho ‚storyline‘ v těch tří filmech je tím už uzavřená. Takhle, jestli to bude prostě Kapitán Amerika 4. film, tak to dává dojem, že ten příběh ještě uzavřený není. Já jsem pro, aby měl Sam vlastní film, ale moc nechci aby to byl čtvrtý díl Kapitána Ameriky. Ale zase na druhou stranu nevím, jaký jiný název by se hodil víc. Doufám, že to dává aspoň trošku smysl. :D

24.4.2021 | 14:19:00
Methew

Už len aby bol Kapitán Afrika Číňan, Kapitán Ázia beloch a Kapitán Russia najlepšie Indián či taktiež černoch :D Storočia Američania zotročovali černochov, vraždili tých, ktorí sa im odmietli poddať a teraz si príde nejaký čierny kapitán bielych rasistov, ktorého predkovia sa akurát tak otáčajú v hrobe… Je to na hlavu… Aj keď začali chodiť Číňania do USA, veľký rasizmus bol aj proti nim, že čo robia v ich zemi, zemi, ktorú sami ukradli Indiánom a zmasakrovali ich. Nemám nič proti iných rasám, práve naopak, obzvlášť Číňanov obdivujem za ich bohatú históriu a vysokú vrodenú inteligenciu, ale toto je fakt totálne od veci. Navyše dosť zle sa mi na neho pozerá, keďže je celý nejaký škuľavý…

24.4.2021 | 14:19:26
Methew

#3 Babylonian: však ale museli nejak tlačiť na pílu aby ľudom akože neprišlo divné, že kapitán najviac rasistickej zemi na planéte je černoch, ktorého predkov zotročovali a bičovali práve Amíci… Mne to príde úplne na hlavu, keby som černoch, tak moja hrdosť, dôstojnosť a pamäte predkov mi ani nedovolia žiť v Amerike, a najskôr by som žil niekde v Európe. Nie to sa stať ešte kapitánom rasistov… Netreba zabúdať, že najväčšími rasistami boli práve demokrati, akým je aj Joe Bidden.

#53 SerFirox
24.4.2021 | 14:25:59
akashko12

Kebyže sa to nesie v tom duchu ako prvé 3 Kapitánové filmy tak to beriem, ale keď to má byť v štýle FaWS tak nie ďakujem, neprosím si :/.

redaktor
24.4.2021 | 14:32:45
zmetekk

Kdyby tolik neřešili ten problém s rasismem, dalo by se na to mnohem lépe koukat. Ano, je hezké na to poukázat, ale abych každou epizodu poslouchal o utlačování afroameričanů to bylo fakt moc. Jestli to takhle budou dělat i v tom filmu, tak si myslím, že Marvel ztratí dost fanoušků.

24.4.2021 | 15:58:24
Zilwicky

#3 Babylonian: Suhlasim na 100 percent :D A tiez mi Karli liezla riadne na nervy a hlavne jak sa ju Sam snazil stale „zachranit“. Kriste, hentam zabila X ludi, teraz skoro zabila dalsich X ale nie.. ona si predsa zaslúži druhu šancu.

24.4.2021 | 16:26:54
surky3

Sam není Captain America! Nechat zabít mladou holku aby sebral dost odvahy říct politikům jak to je, tak to fakt ne! Steven by jim to vpálil do ksichtu už několik dílů zpět. Za mě hlavní hrdinkou první série byla Karli a záporáky Sam s Buckym. Snažili se v podstatě o neutralitu když vlády chtěly provést ozbrojený útok na své občany a násilím je přesunout. Karli možná nezvolila nejlepší cestu, ale furt se alespoň byla schopná nějak rozhodnout. To mnohem starší Bucky a Sam nedokázali! Přitom proti tomu mohl Sam zakročit hned na začátku (jako člen Avengers). Kdyby obdobné prohlášení udělal pár dílů zpět, tak by aspoň ukázal, že není posera. Zároveň Stevena měli všichni rádi, protože kašlal na tituly, kašlal na vládu (autority) a vždycky dělal co uznal za správné. V seriálu jsme jasně viděli, že toho Sam není schopnej. Škoda toho scénáře, zrovna Sam měl potenciál být dobrým CA.

#16 Hunter12
24.4.2021 | 16:31:41
Spectrun77

Prostě taky je trend ,Mít ve Filmu 50%mensin ,na každém ceremoniálu musí uvádět nějaká menšina .

24.4.2021 | 17:26:43
Hunter12

#14 surky3: Karli jako klaďas? Sam a Bucky jako záporáci? Karli nechala vyhodit do povětří budovu s lidmi uvnitř. Sam a Bucky se ji snažili v tom a v podobných teroristických činech zabránit. Karli měla sice dobré úmysly a to pomoci „uprchlíkům“, ale v průběhu seriálu se stala obyčejnou teroristkou. A to hlavně kvůli tomu, jak na ni a její skupinu nahlížela veřejnost. Karli se spojila s Batrocem a pokusila se zabít Sama. Nebýt Sharon, tak se ji to jistě povede. Naopak Sam s ní odmítal bojovat. Dvojce Sam a Bucky sice ne vždy volila správná rozhodnutí, příp. ne vždy se chovala v souladu se zákonem (zejména Bucky, který pomohl utéct Zemovi z vězení), ale to, že Sam neřekl politikům, co si myslí dříve než zemřela Karli, naprosto chápu. Jednak by ho tehdy neposlouchali (jako Kapitán měl u nich větší autoritu a to zvláště potom, co jim zachránil kejhák) a jednak neměl dříve příležitost jim to říct (letěl do Německa, poté navštívil Isaiaha, letěl do Madripooru, hledal Karli v Lotyšsku). Steve také nevyhledal politiky, aby jim řekl, co si o jejich názorech myslí. Při setkání s nimi by jim jistě vpálil do obličeje, co si o nich myslí. A stejně tak Tonymu. To také udělal a to při nejbližší příležitosti. Ale nevyhledal ho kvůli tomu. Prostě si na tu příležitost počkal. A stejně tak Sam. Nevyhledal je, myslel si své, ale při nejbližší příležitosti jim vše od srdce řekl. Sam mne jako nový Cap také zklamal, ale nehledejme problémy tam, kde nejsou.

#19 surky3
24.4.2021 | 18:24:56
Ratemus

Tady nebyl žádný tlačený rasismus, nebylo nic násilné, prostě to řešilo klasickou pravěku otázku xenofobie která je v USA odjakživa a celé to bylo vyřešené a vůbec ne nějak na sílu. Možná jste jen predpojati a precitliveli. Mě třeba tohle vůbec neuráželo. Za mě byl Sam jako Cap výbornej v posledním díle a předvedl lepší akci než jako Falcon za celou dobu mcu. Hádám že to rozjede novou trilogii. Podle mě se dal bude řešit otázka super sera a nejspíš hlavním nepřítelem bude organizace Leviathan. Jen je škoda že to nenatočí třeba Greengrass nebo Mcquarrie

#18 DarthVADERr #20 Hunter12
24.4.2021 | 19:38:14
24.4.2021 | 19:39:17
surky3

#16 Hunter12: Snažila se bránit svoje lidi. Opravdu mi chceš říct, že bys ji nazval teroristou kdyby vyhodila do vzduchu základnu Hydry? Vláda se chystala použít sílu vůči civilistům (a to i proti dětem). Její metody se mi taky nelíbili, ale alespoň se za něco postavila. Ti dva v podstatě až do toho proslovu hájili zájmy impéria, kdy ona se snažila impérium svrhnout (SW ekvivalent)… Chtěl bych vidět na kterou stranu by ses postavil kdybys byl jeden z těch lidí na které chtěly vlády poslat armádu a odsunout je. Myslím, že v ten okamžik by ti jako teroristka nepřišla. Všechno záleží na úhlu pohledu. Ona alespoň šla po krku dospělým a ne dětem jako ti které se pokusila svrhnout. Jinak to že ji hromada lidí jako teroristku nevidělo dokazuje i to, jak snadno se dokázali dostat k těm politikům (a kolik lidí jim pomáhalo). Můj názor. Každopádně chill, je to jenom seriál.

#22 Hunter12
24.4.2021 | 20:31:40
Hunter12

#17 Ratemus: Však nikdo nic o rasismu nepsal. Většině lidí zde vadí násilně propagované BLM. Někomu to vadilo už ve druhé epizodě (chlapec nazval Falcona kvůli jeho rase černým Falconem; řešil se černý super voják z korejské války a to, že vláda kdysi dělala na Afroameričanech pokusy; policisté zastavili Sama jen kvůli barvě kůže a kdyby se nedozvěděli, kým ve skutečnosti je, nejspíš by ho i sebrali), někomu až v páté epizodě (opět se řešil černý super voják a k tomu i to, zda je vhodné, aby byl černoch Captainem Americou). Mne nic z toho nevadilo. Zápletka s Isaiahem byla zajímavá. Scéna s policisty uvěřitelná, jak ze života amerického černocha (alespoň dle toho, co nám servírují média). Není na škodu poukázat na problémy současnosti. Ba naopak. Ale jak už jsem psal v jednom z předchozích komentářů (myslím že v obecné diskusi), čeho je moc, toho je příliš. Propaganda BLM v 6. epizodě byla i na mne moc. Např. neustálé poukazování na barvu Wilsonovi kůže (Black Falcon, Black Captain America, sám sebe nazval černochem jenž je oblečen do hvězdy a pruhů). A scén, kde BLM bilo do očí, bylo mnohem více. Nejkřiklavější ale byla scéna, kde desítka černochů tleskala Samovi poté, co zachránil ty politiky v autě, přičemž ho jeden z nich opět označil za černého Falcona. To, že tam byli pouze Afroameričané, nikoliv Asiaté či běloši, nebude náhoda. Byl to záměr, opět šlo o BLM. A to ani nemluvím o rozhovoru Sama s politiky. Mne na barvě kůže nezáleží a je mi jedno, zda je Captain America bílý, černý, fialový, zelený, duhový… hlavní je, aby byl dobrým člověkem. Protože to je hlavní předpoklad k tomu, být vhodným Captainem Americou. Kdyby ale toto byl jediný „nešvar“ 6. epizody jinak úžasného seriálu, nebudu se namáhat s tím, něco tady psát. Ten nový oblek je to, co nejspíš nikdy neskousnu. Mne se zkrátka komiksové obleky hrdinů ve většině případů nelíbí a tento oblek je snad na chlup stejný, jako ten komiksový. A když si Sam na sebe vezme tento příšerný oblek a začne na můj vkus přehnaně propagovat BLM, není divu, že se mi znechutí (mluvím čistě o postavě, nikoliv o herci).

#25 Ratemus
24.4.2021 | 21:01:09
Oncek

Vůbec nechápu proč měl být Power Broker hlavní postavou seriálu a nebyl tam ukázán ani v masce chápete to ?

#23 Hunter12
24.4.2021 | 21:30:59
Hunter12

#19 surky3: HYDRA byla zločinecká organizace. Světové vlády, ač se vůči „uprchlíkům“ zachovaly nefér, zločineckou organizací fakt nebyly. A skutečného násilí (loupeží – přepadení banky v první epizodě, vražd – odpálení budovy ve třetí epizodě s výsledkem tří mrtvých) se dopouštěla Karli. GRC chtělo „uprchlíky“ pouze přemístit proti jejich vůli, ale skutečného násilí by se na „uprchlících“ nedopustili, leda by se ozbrojeným složkám GRC vzepřeli se zbraněmi v rukách. Ona celá tato situace s „uprchlíky“, repatriací, GRC je hodně složitá. Polovina lidí byla vymazána z existence. Následně si lidé začali více pomáhat, odstranili pomyslné hranice mezi státy a lidé se stěhovali z jedné země do druhé. O pět let později se díky Hulkovu lusknutí zmizelá polovina lidí vrátila zpět. Navrátivší pak nacházeli ve svých domovech úplně cizí lidi, kteří se tam nastěhovali po Thanosově lusknutí. Z toho důvodu vznikla GRC a ta započala repatriaci (návrat „uprchlíků“ do jejich vlasti). Za Thanosovo lusknutí nikdo ze zmizelé ani z té druhé poloviny lidí nemůže. Ale nárok na návrat do svého dobu dle mého názoru měli ti původní majitelé, kteří před pěti lety zmizeli. A pak tu jsou ještě ty tábory plné „uprchlíků“. I jejich vystěhování je logickým krokem. Po návratu druhé poloviny lidí muselo být v některých státech kvůli tomu přelidněno. GRC tedy bylo podle mě v právu, jen na to šli špatně. K těm, co chtěli vystěhovat, se měli chovat ne jako k uprchlíkům, ale jako k lidem, kterým se měli snažit pomoci vrátit se k plnohodnotnému životu (měli jim poskytnout pomoc finanční, materiální, zdravotní, sociální apod.). Zas si ale říkám, k čemu byly ve skladech GRC ty zásoby a léky? Nebyly tam náhodou právě pro pomoc „uprchlíkům“? Karli pak na nic nečekala a vzala si ty zásoby a léky násilím ještě předtím, než mohla být repatriace uskutečněna a ty zásoby využity. Jasně, kdyby nebylo politiky a formalit, mohli ty zásoby dát do táborů hned a nečekat na výsledek nějakého hlasování a schválení repatriace. Aspoň bych řekl, že právě o to tam šlo. Karli ale při svém svévolném jednání úmyslně zabila tři nevinné lidi, otce od rodin. Zkusím ti to přiblížit k situaci, kterou teď všichni moc dobře známe. Roušky, testování, očkování… lidé na vládní nařízení nahlížejí v mnohém podobně, jako Karli na GRC. Teď si vezmi, kdyby někdo nedej bože zaútočil na testovací centrum jen proto, že odmítá testování a veškerá vládní nařízení a zemřelo při tom několik lidí včetně tvého příbuzného, který tam pracoval, příp. tam byl na testech. Budeš se ho zastávat? Asi sotva, že? Vládní nařízení ne vždy dávají smysl, ale jakýkoliv terorismus je odsouzeníhodný. A to samé platí o GRC a o Karli.

#24 Hunter12
24.4.2021 | 21:41:06
Hunter12

#21 Oncek: Power Broker je Sharon Carter.

24.4.2021 | 21:41:41
Hunter12

#22 Hunter12: * „Ale nárok na návrat do svého DOMU…“

24.4.2021 | 21:47:12
Ratemus

#20 Hunter12: mně to vůbec nepřijde násilně propagované, to fakt dnes už nemůže ve filmu z USA černoch říct že je hrdý že je černoch, že to mají černoši těžké a že prostě je nemožné aby černoši na tom byli kolikrát stejně jako běloši? tohle není nic násilného, to je jen konstatování faktu, podívej se na film Butler třeba nebo Django kde bylo divné když černoch jel na koni, je to násilné propagování a vnucování? za mě je to uplně v pohodě

#26 PecaCZE
25.4.2021 | 0:31:10
PecaCZE

#25 Ratemus: Jak vidíš s tím co jsem napsal se mnou všichni zatím souhlasili, v poslední epizodě už toho bylo prostě moc. Nebudu se opakovat. Django není dobrý příklad, to byla úplně jiná doba.

#28 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 0:44:36
luboss0008

falcon je falcon ten pre mna nikdy nebude captain a dufam ze vo filme preda stit novemu captainovy možno to bude jedno z deti steva

25.4.2021 | 5:33:37
Gerald of Fordia

#26 PecaCZE: Fascinující. Problém neexistuje, protože já, moji kámoši a naše bezprostřední okolí v jeho existenci nevěří.

Příteli, víš, co z globálního hlediska a hlediska toho problému jako takového znamená, že s tebou souhlasí většina, nebo klidně všichni, tady na edně? Absolutní dokonalé nic. Klíčové je totiž to, že se tady jedná o skupinu lidí, kteří se celý život pohybovali ve velice homogenní společnosti a kteří zřejmě z většiny vůbec nemají dlouhodobější zkušenost se životem v USA, ani reálnou představu o tom, jak tamní společnost funguje. Polopaticky řečeno, tady se navzájem po zádech poplácává banda lidí, kteří nemají o komplikovanosti společenství obyvatel USA ani šajnu, ale protože je barva pleti nezajímá, má to asi znamenat, že ten problém neexistuje a že ho tvůrci evidentně násilně tlačí.

Byli jste někdy v některém státě Deep South? Jižní Karolíně, Mississippi, Alabamě (jojo, sweet home Alabama) nebo Arkansasu (kde je to obzvlášť lahodný)? Víte, jak se tam obyčejný člověk chová k černochům? A teď nemyslím vysoko- nebo středoškolsky vzdělaný intelektuály, myslím opravdu obyčejný lidi, kteří mají stěží jen základní vzdělání a živí se manuální prací – a kterých je nejen v USA, ale i globálně stále valná většina, ačkoliv mnozí z těch vzdělanějších intelektuálů na ně skoro jako by nevěřila, dokud se neobjeví třeba ve Výměně manželek. Celkem byste se divili. O těchto milionech lidí mluvil Sam, když říkal, že cítí jejich pohledy pokaždé, když zvedne ten dekl. Rozhodně nemluvil o vás.

A že vás to tak trápí, že se o tom v tom seriálu, na který dobrovolně koukáte, mluví. Božínku. Uvědomte si, že je to v první řadě americký seriál, jehož hrdiny jsou Američané, zasazený do převážně amerických reálií a – hlavně – primárně dělaný pro Američany. Všichni ostatní v Evropě, v Asii, whatever, jsme pouze sekundární konzumenti té tvorby a toho scénáristu, který to píše, absolutně nezajímá, co si o tom myslí nějaký Čech z Čechistánu. Proto to v tom seriálu je.

#30 Zilwicky #34 Hunter12 #36 PecaCZE
25.4.2021 | 7:41:14
Ratemus

Gerald to jsem zvědav jak ti budou oponovat a vyvracet tvá slova konstruktivní argumentem. Připadá mi že tu všichni vidí něco násilného absolutně ve všem, určitě i kdyby Sam jedl čokoládový jogurt v bílém obalu by byl problém. Myslím že i kdyby tam nic nebylo, oni by to tam viděli.. Tenhle seriál strašně dobře ukazuje jak jsou lidi precitliveli

#30 Zilwicky
25.4.2021 | 8:47:17
Zilwicky

#28 Gerald of Fordia: #29 Ratemus: O com to hovorite preboha? Vravíme ze nám to príde nasilu a ze je toho uz vela. Náš názor, ked nesúhlasíš tak nesúhlasíš, mna z toho fakt srdce nebolí. Od toho je predsa diskusia, aby každý vyjadril svoj názor.
Alebo chcete aby tu boli len „to bolo super, najlepsie co som kedy videl“ komentáre? Tak to smerujte na adminov ;)

#35 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 9:08:14
Ratemus

Zilwicky to samozřejmě nechci, jen mi některé ty názory přijdou zvláštní, Toť vše. Ale jasný sto lidí sto chutí, holt hodně lidí v tom vidí něco na sílu tlacene, v pořádku. Co budou asi tak dělat až přijde enco skutečně na sílu tlacene

25.4.2021 | 10:08:55
BorgLocutus

Celý seriál byl jeden velký nucený BLM patos! Scénář byl absolutně stupidní a místo aby udělali Capem Byckyho, tak ho udělají jalového Falcona a ještě v podání toho hereckého netáhla Mackieho!Čtvrtého Kapitána fakt vidět nechci a vůbec celá ta nová fáze Marvelu má nádech SJW balastu!

#33 Hunter12 #42 Navimisha
25.4.2021 | 10:35:16
Hunter12

#32 BorgLocutus: Tak já byl pro, aby byl Sam novým Capem. A ono to i dává smysl. Kvůli Buckyho minulosti by se nehodilo, aby se jím stal právě on. A Steve to věděl, proto dal štít Samovi. V komiksech byli Capem jak Sam, tak Bucky a bylo na tvůrcích, aby vybrali jednoho z nich, kdo od Steve štít převezme. Mohli jsme mít Capa s vibraniovou rukou, nebo létajícího Capa a dostali jsme toho létajícího. To je fajn, tedy až na ten… no budu se asi po sté opakovat, ale vůbec se mi nelíbí ten oblek převzatý z komiksů. Kdyby se nestal Capem nikdo, příp. by jím zůstal kontroverzní Walker a seriál Falcon a Winter Soldier by pokračoval druhou sérií, bylo by to lepší.

25.4.2021 | 10:49:28
Hunter12

#28 Gerald of Fordia: V tomto nemohu tvrdit, že nemáš pravdu, protože ji máš. Problém – podle mne – není ale v tom, že na problémy Afroameričanů poukazovali, ale v tom, že toho poukazování bylo prostě moc. Alespoň na mne a několik dalších lidí zde na Edně. Jinak chápu, že to já i ti ostatní vnímáme jinak, když v USA nežijeme a nemáme s tímto – se životem v USA a problémy tamějších Afroameričanů – vlastní zkušenosti.

#35 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 10:59:43
Gerald of Fordia

#34 Hunter12:
#30 Zilwicky: Ok, pro běžného středoevropana je to třeba moc, whatever. Ale tady platí, co jsem psal výše – je to primárně americký seriál, vystupují tam primárně Američani, odehrává se to převážně v Americe a je to točený hlavně pro Američany. Tak tomu odpovídá i ten obsah. Že se to tomu běžnýmu středoevropanovi třeba nelíbí vám nikdo nebere, stejně tak vás nikdo nenutí se na to koukat, když se vám to tak nelíbí. A věřte, že ty lidi, co to točí, z nějakých Čechů na edně to srdcíčko taky nebolí.

Já ale spíš narážel a narážím hlavně na lidi, kteří tady tvrdí, že ta problematika dneska „popravdě“ už nikoho nezajímá a proklamuje, že ten problém se vytváří sám, popř. rovnou neexistuje. Nezajímá to možná nikoho na edně (což ale taky není pravda, protože mě to třeba zajímá). A tady znovu opakuju – jeďte se někdy podívat, jak to běžně chodí třeba v Arkansasu. A pak tu povídejte, že ten problém neexistuje, nebo že si ho černoši vytváří sami.

#37 PecaCZE
25.4.2021 | 12:19:30
PecaCZE

#28 Gerald of Fordia: Samozřejmě máš ve všem pravdu, to ale nevyvrací nic z toho co jsme napsali jo. Jen přímo nesouhlasím co jsi napsal nakonec. Filmy se točí, tak aby všude ve světě splňovaly jejich kritéria, hlavně Číná, kde je největší trh. A tento seriál to očividně nesplnil a o tom se tu my bavíme, to nám vadí. Je to natočené pro američany, ale většina fanoušků nepochází z USA. Nejlepší příklad ti dám Black Panther, čsfd 67%, imdb 73%, ale USA z toho filmu mají bibli.

#38 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 12:31:02
PecaCZE

#35 Gerald of Fordia: Jestli takový natočí i film, který tyto globální kritéria splňovat nebude a budou tam pořád mluvit o tom že je kapitán černej… tak je z toho srdíčko bude bolet až se to odrazí na hodnocení a tržbách. Jestli se chceš bavit o rasismu, tak se podívej třeba na citáty Morgana Freemana, vymýtíme rasismus tím že se o něm nebudeme bavit. Nebo proč není bělošský měsíc, proč není židovský měsíc, já nechci mít měsíc pro afroameričany.

#38 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 12:36:57
Gerald of Fordia

#36 PecaCZE:
#37 PecaCZE: Tak zrovna Black Panther vidělal víc peněz v USA, než na ostatních trzích a celosvětově udělal 1,35 miliardy, což i před covidem byl úspěch jako prase, takže s tímhle případem bych byl zrovna opatrnej. A dokud to bude takhle sypat, tak si můžou být z pohledu tvůrců názory na ten film mimo USA jaký chtěj. Zatím to fakt nevypadá, že by jim to klesalo tak, aby se tím museli trápit. :)

Přístup Morgana Freemana je za mě rovněž velmi záslužný a v ideálním světě správný. Problém je ale v tom, že on jako uznávaný slavný a bohatý herec v tom svém ideálním světě už žije, zatímco mnozí černoši zejména ve státech Deeps South ani zdaleka ne a věř mi, že by ses hodně divil, jak se tam běžní lidé chovají k černochům a jak o nich smýšlí. A toho se fakt nezbavíš tím, že sklopíš uši, přestaneš o tom mluvit a do konce života (a života svých dětí a jejich dětí) si to necháš líbit.

#39 Zilwicky #40 Navimisha #40 Navimisha #41 PecaCZE
25.4.2021 | 13:30:38
Zilwicky

#38 Gerald of Fordia: Je ale zábavný priemysel naozaj to správne miesto kde šíriť túto.. osvetu? Lebo vacsina ludi sa pri tom chce vies co.. baviť :D A preto to mnohým lezie na nervy, chcú sa zabaviť, vypnúť, proste zabudnúť na chvíľu na realitu. Ono častokrát to má hlavne aj presne opačný efekt – ked sa to takto preháňa.

#44 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 14:06:04
Navimisha

#2 PecaCZE: To určitě ne. Film bude čerpat z komiksů. A co si budeme nalhávat, seriál odrážel pravdivou realitu včetně naší země (vzpomeňme si, jak reklama s černochem zvedla velkou nevoli u nás). Kdyby jsi sledoval sociální sítě, tak lidé jsou nadšení z nového kapitána Ameriky, Mackie má velkou podporu. Souhlasím, že to není vyjímečný herec, který někdy získá Oscara, ale je velmi zkušený a patří k nejobsazovanějším černošským hercům.
#38 Gerald of Fordia:
#38 Gerald of Fordia:

25.4.2021 | 14:16:44
PecaCZE

#38 Gerald of Fordia: No však jsem to myslel právě tak že případ BP je jako FaWS, oboje je pro americký publikum a tak na oboje zbytek světa ,,kašle".

#44 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 14:35:29
Navimisha

#32 BorgLocutus: Tak já tajně doufám, že by Bucky ještě mohl být Capem, jen pořadí otočili, protože se ho lidé musí naučit vnímat ne jako teroristu, ale jako hrdinu. Neznám dobře komiks, ale myslím, že Sam se později štítu vzdal. Taky vnímám, že Mackie není herec první třídy, ale to nebyl ani Chris Evans, který je prostě sympaťák a lidi ho měli rádi :) Omlouvám se jeho fanouškům, ale po zhlédnutí řady filmů s ním, jsem o tom přesvědčená.

25.4.2021 | 14:36:03
PecaCZE

Shang Chi bude pravděpodobně případ jako Black Panther, film natočen pro asijský publikum, obrovský tržby, ale pro zbytek světa o ničem.

25.4.2021 | 14:40:23
Gerald of Fordia

#41 PecaCZE: Pardon, moje chyba, špatně jsem se vyjádřil. BP udělal ve světě bezmála všech celosvětových tržeb (skoro stejně peněz jako v USA), takže se podle mě ještě zdaleka nedá říct, že by na to zbytek světa kašlal. :)

#39 Zilwicky: Samozřejmě, že ano. Zábavní průmysl je mnohdy jediná platforma, která dokáže oslovit nejširší masu lidí. Žádnej pologramotnej redneck ti na školení nebo workshop nepůjde, ale to si piš, že Netflix nebo Disney+ má doma každej jeden z nich.

#45 Gerald of Fordia #46 PecaCZE #49 Zilwicky
25.4.2021 | 16:00:42
Gerald of Fordia

#44 Gerald of Fordia: *bezmála polovinu.

25.4.2021 | 16:07:55
PecaCZE

#44 Gerald of Fordia: Tržby a kvalita není to samé, to víš… BP box office 52% tržeb z USA, Endgame 30% z USA. Vždy jsou domácí tržby daleko menší, tady to bylo rovné to znamená že zbytek světa na to fakt hodně nechodil a proč asi.

25.4.2021 | 17:26:57
Dom50525

Myšlenky seriálu se mi líbily, jen byly někdy prezentovány celkem nereálně, jako třeba Samův monolog na konci, kde by ho v reálu ti politici nejspíš ušlapali

25.4.2021 | 17:47:07
PecaCZE

Abych to shrnul… FaWS bylo natočeno pro americké publikum a afroamerickou komunitu a to se nám právě nelíbilo, nebylo to natočeno jako ostatní filmy, které jsou záměrně točeny pro celý svět.

Jako celek tu nepadlo, že se to nikomu nelíbilo, každopádně to mohlo být lepší stejně tak WandaVision. Zajímavý ještě poukázat jak tam vyzdvihujou afroameričana a kauza o Russelovi, bělošský záporák. Holt USA díky historii je v této době úplně jinde, vemte si takový multikulturní města jako je například Amsterdam, spousta etnik a nikdo neřeší, když je slušný.

Dobrej pokec, skvělá diskuze, jsem rád že spousta lidí se mnou souhlasí a napsali co si o tom myslí. Doufám, že jsme si všechno vyjasnili, že jsem dostatečně vysvětlil svůj názor na věc a nikdo, hlavně Gerald a Ratemus na mě nekoukají jako na neinformovaného a já nevim co. Vždy si vážím vašich příspěvků, je to změna od ostatních lidí co si nadávají a píšou jiný nesmysly.

#52 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 17:49:17
Zilwicky

#44 Gerald of Fordia: Ano, však to chápem :) Ale reálne – vazne si myslis ze to má na niekoho vplyv? A ked sa to takto nasilu tlačí všade možne má to (nielen) podla mňa uz skôr opačný efekt.
A hlavne ono sa to dá spraviť tak aby si tú „message“ človek ani poriadne nevšimol. A nie rovno na plnú hubu povedat „racism is bad, mkaay?“. Vyjadriť pointu aniž by si na ňu poukazoval každých 10 minút. Show, don't tell je koniec koncov jedna z hlavných techník kinematografie.

#51 Gerald of Fordia
25.4.2021 | 18:43:25
Ratemus

Já to nemyslel nějak útočně, snad jste dospělí a nedotklo se vás to

25.4.2021 | 19:06:50
Gerald of Fordia

#49 Zilwicky: To už je na každém, jak si to vyhodnotí. Mně to na sílu tlačené ani přehnané nepřišlo a vidím, že sám v tom taky nejsem.

25.4.2021 | 20:34:36
Gerald of Fordia

#48 PecaCZE: Nevím, jestli bych řekl neinformovaný. Spíš jsem měl pocit, že s těmi informacemi nepracuješ zcela dostatečně. Protože pokud ty informace máš, tj. jsi si vědom toho, jak to v americké společnosti chodí (jak jsem popsal výše), tak bys snad nikdy nemohl napsat, že to dneska už nikoho nezajímá a že si černoši de facto ten problém vytvářejí sami.

Možná bude problém jen v tom, že obecně dneska lidi hodně reagujou okamžitě, bez rozmyslu a na základě emocí. Polovina všech konfliktů by vůbec nevznikla, pokud by se lidi nejdřív zastavili, zhluboka se nadechli, uklidnili se, pořádně se zamysleli a až pak teprve něco plácli. To platí samozřejmě i pro mě, i když si rád myslím, že na tom docela pracuju.

Jinak samozřejmě stejně jako ratemus není mým cílem na někoho útočit. Spíš jen dávat podněty k zamyšlení.

25.4.2021 | 20:40:48
SerFirox

#10 Methew: Co to meleš za sračky prosím tebe tvl

26.4.2021 | 0:05:17
WolverineCzE

#1 RagnarokCzD: Stačí pořadný záporak bude z toho fajn jak si myslíš že je to u DC tam tahají záporáci

26.4.2021 | 9:44:05
Overlord_04

Dřív byly Marvelovky zábavný a odlehčený – kde člověk vypnul mozek, ale toto, fakt se bojím o CA4.

1.5.2021 | 21:50:16
THE DALEK

Na Marvelovky jsem se vždycky těšil. Teď se už se to říct nedá… :-\

#57 THE DALEK
3.5.2021 | 8:59:17
THE DALEK

#56 THE DALEK: Oprava * Teď se to už říct nedá *

3.5.2021 | 9:10:15
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

České titulky

Epizoda S01E06: One World, One People

cz100%
DOKONČENO

Překlad: @Kratos91

Novinky

Zpráva dne: Ve výrobě je film Kapitán Amerika 4, co zatím o projektu víme?

Zpráva dne: Ve výrobě je film Kapitán Amerika 4, co zatím o projektu víme?

Není ani čtyřiadvacet hodin po premiéře a už tady máme novinku, kterou asi nikdo nečekal. Kromě již ohlášených filmů se můžete pomalu začít těšit na další dobrodružství s Kapitánem Amerikou, který tedy po vzoru Thora taktéž dostal svůj čtvrtý film. Kdo se postará o příběh?

Reklama

Galerie

Galerie

Zajímavosti

Wyatt Russell vysvětluje frustraci Johna Walkera a původní plány tvůrců s postavou

Wyatt Russell vysvětluje frustraci Johna Walkera a původní plány tvůrců s postavou

Pokud máme zvolit nějakou postavu, která prošla největším vývojem od začátku do konce seriálu, je to rozhodně John Walker. Tvůrci si pro něj připravili zajímavý příběh, který zvedal nejednoho diváka ze židle. Wyatt Russell se nyní krátce rozpovídal o motivech tvůrců a vlastním vnitřním nastavení.

Narozeniny herců

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama