The 100
90/100 - 818×

The 100

Post apokalyptický scifi seriál stanice The CW. Lidstvo bylo zničeno nukleární válkou, která vyhubila téměř vše živé na planetě. Nyní skoro po sto letech je vyslána expedice čítající stovku mladistvých delikventů, aby zjistili jestli je Země znovu obyvatelná.

USA | 2013 | Ukončeno
7 sezón | CW | 43 minut
Dobrodružný, Drama, Sci-fi
Bob Morley (Bellamy Blake), Eliza Taylor (Clarke Griffin), Thomas McDonell (Finn Collins), Devon Bostick (Jasper Jordan), Richard Harmon (John Murphy), Christopher Larkin (Monty Green), Marie Avgeropoulos (Octavia Blake), Lindsey Morgan (Raven Reyes), Eli Goree (Wells Jaha), Paige Turco (Abby Griffin), Isaiah Washington (Thelonius Jaha), Henry Ian Cusick (Marcus Kane), Dichen Lachman (Anya), Adina Porter (Indra), Alycia Debnam-Carey (Lexa)

Recenze třetí série

Recenze třetí série

Třetí série se oprostila od politických debat a neustálým řešením příměří mezi Zemšťany a Arkádií, a přesunula se zcela do jiných vod. Poznali jsme umělou inteligencí A.L.I.E. Podařilo se nové sérii udržet krok s výbornou druhou řadou?

44 0
30.5.2016

Seriál The 100 tak trochu vybočuje ze standardu stanice CW svým přístupem k tématu, stylem vyprávění a hlavně zabíjením oblíbených postav. Druhá řada se stala zcela jedinečnou sérií, která vyždímala maličkou stanici CW jako houbu do sucha a vznikl tak uznávaný sci-fi seriál, kterému zpočátku nikdo nevěřil, a překonal veškerá očekávání fanoušků.

Už konec druhé řady napověděl, že další řada se bude nést trochu v jiném duchu. Přivést do celkem reálného světa nadpřirozeno a umělou inteligenci je vždycky vrhání se na tenký led a ne každému seriálu to u fanoušků projde. Třetí řada naštěstí na nadpřirozenou zápletku Města světel šla pomalu a první epizody se nesly v duchu řady minulé.

Hlavním tématem je tak stále křehký mír mezi Arkádií a Zemšťany. Seriál nám ukáže, že obě komunity nejsou rozděleny čistě na bílou a černou, a uvnitř obou seskupení se najdou tací, kteří nesouhlasí se svými vůdci. V případě Arkádie se jedná o nekompromisního Charlese Pikea, který je důstojným a výrazným záporákem první poloviny řady. Bohužel jeho vzestup k moci je narušen příchodem umělé inteligence.

(I Ontari sehraje důležitou roli ve třetí řadě. Foto: CW)

U Zemšťanů se více projevuje Ledový národ v čele s Niou a jejím synem Roanem. V prvních epizodách série hraje Ledový národ důležitou roli a jeho obyvatelé rozehrávají hru, která by mohla být zajímavá až do konce série. Bohužel i tento vývoj klanu, který jsme v seriálu nově poznali, je zastíněn umělou inteligencí.

Samotná umělá inteligence ve formě A.L.I.E. není až tak nezajímavá, ale nemohl jsem si pomoci a zkrátka jsem měl radši epizody, ve kterých vynikal Pike či Ledový národ. Proto také považuji epizody Ye Who Enter Here či Watch the Thrones za zcela to nejlepší, co jsme letos ve třetí sérii viděli.

Zápletka s A.L.I.E. začne dávat smysl, když nám je odhalena minulost lidstva a původ Zemšťanů v epizodě Thirteen. Vše do sebe zapadá a divák má tak pocit, že tvůrci měli tuto dějovou linku dlouho dopředu vymyšlenou. Stejně nenásilně působí flashback v epizodě Join or Die, kde se dozvídáme děj předcházející pilotní epizodě.

(Bývalý kancléř potkává toho nového. Foto: CW)

Po vzoru předchozí série i tady padaly hlavy. A ne pouze vedlejších a neoblíbených postav. V průběhu řady jsme se tak rozloučili s Lincolnem, Lexou či Sinclairem. Nejde až tak o to, že zemřely oblíbené postavy. Je dobře, že umírají a divák se tak musí bát o všechny. Problém spočívá v tom, že tvůrci zabíjí dospělé jedince a mladí stále přežívají, což vás nutí si uvědomit, že stále jde pouze o teen seriál, jak byl zpočátku v první sérii koncipován.

Třetí série měla nadlidský úkol a to překonat druhou řadu, která byla ve všech aspektech výtečná. Třetí série vytasila s pár epizodami, které jsou zcela na filmové úrovni a nabourávají možnosti a mantinely stanice CW. Nedokážu se ale zbavit pocitu, že děj s umělou inteligencí mě občas štval a já spíše chtěl poznávat zvyky a kulturu Ledového národa.

Třetí série je určitě nadprůměrnou řadou a stále seriál patří k tomu lepšímu, co stanice CW vyprodukovala. Na další řadu se rozhodně těším, ale zároveň se také obávám nové zápletky, kterou tvůrci naznačili ve finále poslední epizody. Se záchranou celého světa je to vždy ošemetné, tak snad tvůrci vědí, co dělají. Jasone Rothenbergu, máš to ve svých rukách, nechť se znovu setkáme!

Jak se vám líbila třetí řada? Líbila se vám zápletka s umělou inteligencí? A jak stojí tato řada v porovnáním oproti druhé a první?

Diskuze /30

Draumer

I když to bylo místy nejasné, byla lepší než druhá :)

30.5.2016 | 17:18:43
pozitkar

Má to svůj vývoj, v první řadě jsem se těšil na nějaké ty [rohaté zvíře na čtyři]. Ve druhé řadě jsem se nemohl dočkat, až vymlátí Horu Počasí. V té třetí drtili tu protivnou AI. Je se na co těšit …

30.5.2016 | 17:58:37
bohis

Myslím, že pre heterosexuálneho diváka 18+ seriál skončil 2. sériou.

#7 Toso11
30.5.2016 | 18:00:52
morgoth999999

3. seria jednoznacne najslabsia. cele uplne zle

#6 komja
30.5.2016 | 18:09:09
mima33

Ja nesúhlasím s niektorými názormi a musím povedať, že pre mňa bola tretia séria úžasná. Smrť Lexy som očakávala od začiatku série, takže ma neprekvapila, len ma zaskočil spôsob jej smrti – súhlasím s tým, že si zaslúžila lepší koniec. Ale títo zabednení „fans“ by si mali uvedomiť, že seriál sa nikdy nevolal ©Lexa ale The 100 a bol vždy v prvom rade o Sky People!

Pôvodne som si myslela, že táto séria bude najmä o Ice Nation a bojoch medzi klanmi, no popravde, o tom boli celé prvé dve série, takže som rada, že prišli s niečím novým. Zo začiatku ma CoL fakt nebavilo, no po trinástej epizóde – ktorá bola brilantná a pre mňa najlepšia časť celého seriálu – sa všetko zmenilo a CoL som ako zápletku začala milovať. Jasné, mala nejaké „plot holes“, ale ktorý seriál nemá. Je to sci-fi z budúcnosti, preboha! A to ani nehovorím, koľko obdobných somarín a nezrovnalostí sa dá nájsť v GoT.

A na pomery CW je toto jednoducho skvost a ja sa neviem dočkať štvrtej série, ktorá bude určite nadupaná ako predošlé. Čo sa stalo s Roanom? A čo Indra? Čo bude s O.? Ako sa budú chovať Grounders? Nová Heda? Budú ešte používať Plameň? Zjednotia sa Grounders so Sky People? (O čom pochybujem.) Čo bude s Jahom? (Vážne ma zaujíma, ako sa bude chovať ďalej, či sa dá dokopy alebo sa totálne zrúti.) A najmä otázka nukleárnej pohromy – je to realita alebo výmysel A.L.I.E.? Je toho toľko, čo zostalo otvorené a ja sa neviem dočkať odpovedí!

Pre mňa je 3. séria za 90%

30.5.2016 | 19:21:18
komja

#4 morgoth999999: pokud to je celý špatně tak se na to nedívej ;)

30.5.2016 | 19:21:26
Toso11

#3 bohis: chceš povedať pre homofóbneho

#17 sylek1
30.5.2016 | 19:48:26
Adélka_MucQ

Řada by výjimečná tím, že jste nikdy nevěděli, kdo je na čí straně… kdo vzal čip? Komu ho vnutili? A kdo sakra umře jako další? Bylo to zmatenější, než minulé řady, ale to se mi právě líbilo :) Kdyby bylo trochu méně CoL, nezlobila bych se, ale dalo se rozdýchat. Že umřela Lexa mi nevadilo, ale Lincoln mě sebral… ale bez pořádné smrti nějaké hlavní postavy není seriál (ani kniha, film) tak dobrý, jak by mohl být. Trochu mě zklamalo finále, které se (až na další hrozící apokalypsu) zdálo moc sladké… všichni důležití žijí, většina párů spolu… až moc happyend :/ Pro mě 3. série 80 % a nemůžu se dočkat další Btw, jak je napsáno, že všechno nelze rozlišovat černě a bíle, tak v Arkadii to šlo :D Pike, Jaha vs. Kane, Abby, Clarke… jenom myšlenka :)

#10 kanana
30.5.2016 | 19:58:06
kanana

„…tvůrci zabíjí dospělé jedince a mladí stále přežívají…“ – Opravdu? To se mi moc nezdá :D Jak mladé lidi byste jako chtěli zabíjet? Z původní stovky jich zbyla tak třetina (?) – v této sérii zemřela třeba Monroe. Lexe bylo podle wiki 20–22, takže taky nebyla tak stará, i když byla Heda. No a především umřely všechny děti na konkláve. Nevím jak vy, ale já jsem v celém seriálu snad nikoho mladšího než ty děti neviděla :D Možná to bylo myšleno tak, že přežívají Clarke, Bellamy, Octavia apod., ale myslím, že pro tuto sérii bylo těch smrtí tak akorát.

#11 tom99
30.5.2016 | 21:51:59
kanana

#8 Adélka_MucQ: Ta poslední věta :D :D :D

30.5.2016 | 21:59:27

#9 kanana: Pochopitelně jsem myslel jen hlavní postavy. Monroe tam sice byla od první řady, ale prakticky nikdy nedostala žádný prostor, to samé platí pro děti z Konkláve. Spíš jsem tím chtěl naznačit, že tvůrci radši zabíjejí dospělé (viz. Lincoln), než aby odpravili třeba Octavii, Jaspera či Montyho. Každý z nich měl letos na krajíčku…

#12 komja
30.5.2016 | 22:08:03
komja

#11 tom99: Jaspera si myslím, že si nechají na další sérii :D a vlastně hodně lidí z těch co si vzali čipešek se asi oběsí xD

#14 Liss93
30.5.2016 | 22:39:11
Komarek

Podle mě byla první a druhá série mnohem lepší než tahle třetí. S umělou inteligencí mě to moc nebavilo a jak psal autor recenze radši bych poznával okolní svět a ne se furt hnal za ALIE. Navíc mě tam strašně štvalo, že postavy věděly, že je někdo pod mocí ALIE ale stejně se nechaly zlákat a vyprovokovat. Ale rozhodně se těším na další řadu :)

30.5.2016 | 23:08:17
Liss93

#12 komja: Jen Jasper bude chlastat ještě víc než předtím :D

31.5.2016 | 0:15:34
Cinkitoo

Mně se poslední série v souhrnu líbila, ale pasáže s umělou inteligencí mě štvaly neskutečně. Jaha a představitelka A.L.I.E. byli vybraní výborně, oba jsem nenáviděla. Jak se to pak vyhrotilo ve věšení na kříže apod., chtěla jsem se přestat dívat. Pořád jsem čekala, že Roan povstane, všechny očipovaný pozabíjí a zbylé čipy hodí do ohně. Jo, chtěla jsem nějaký barbarský řešení. To, co nás čeká ve čtyřce, pro mě není vůbec lákavá představa. Ostatně Clarke jako zachránce každé situace taky ne. Dívat se ale budu určitě.

31.5.2016 | 8:58:46
dvalouchova

Mně se 3. série líbila, vysvětlilo se velké množství věcí, nad kterými spousta z nás přemýšlela. I když je Clarke takovou řekněme hlavní postavou, hrozně se mi během druhé a třetí série zprotivila. Naopak jsem si oblíbila Octavii a jejího brášku Bellamyho. Jasper měl ale ve třetí sérii odpadnout, přijde mi, že to s tím jeho trápením až moc přehánějí. Jsem nadšená, že se konečně zbavili A.L.I.E., ale zároveň jsem zvědavá, jak to všichni vyřeší s tím koncem světa a pouze 4% obyvatelné země.

31.5.2016 | 9:16:50
sylek1

#7 Toso11: Že by se ozvala buzna? Oni si nedají pokoj a nedají. Do 7. epizody jsem rozhodně homofobik nebyl, teď už si nejsem jistý. Úplné ztotožnění s vymyšlenou seriálovou postavou, vytvoření jakési „modly“ a následné ubohé útoky, protože jim v seriálu zabili jejich miláčka..... Tak se může chovat pouze magor. Takže ano, klidně mě považujte za homofobika. ;-)

31.5.2016 | 12:32:00
Mundsterla

Zajímavé názory. Mě osobně se třetí řada líbila. Každá řada je jiná a je něčím specifická. Když dávaly upoutávku a Rothenberg hovořil o tom, že více poznáme kulturu zemšťanů, tak bych toho uvítala asi více. Bylo toho tam pomálu. První díly docela šli, ale jakmile se Bellamy dal dohromady s Pikem, myslela jsem, že s tím vzteky skončím. Opravdu mě rozčilovalo jejich chování. Smrt Lexy byla asi nejsilnějším okamžikem pro to, kam a jak se seriál bude ubírat dál.Co se týče umělé inteligence, tak sjednotila zase starou partu, otevřela oči těm, co je měli zavřené. Zo byl její jedinný kladný bod. A.L.I.E. byla novým a zajímavým aspektem tohoto seriálu, přesto jsem ráda, že v další řadě figurovat nebude a zase to bude o něčem novém o jiné hrozbě o jiných zvratech o jiných úmrtích. Nikdo nežije věčně.

31.5.2016 | 16:06:27
Akisi

Každý týden jsem se těšila, až konečně vyjde nový díl, takže i když jsem nebyla spokojená s koncem posledního dílu tak, jak bych čekala, že budu, sérii jsem si užila. Nedokážu ale posoudit, jestli byla třetí série lepší nebo horší než série druhá…

31.5.2016 | 16:33:53
Tominka

Když opominu Lexu v S03, tak pro mě byla pořad nejzajímavější S02!

1.6.2016 | 13:59:55
Melothies

Série byla fajn, ale to finále .. to vlastně ani nebylo finále. Nejslabší ze všech sérií.

3.6.2016 | 23:47:01
IXUSI

Já bych hodnotila tak na 93% :)

4.6.2016 | 19:09:36
Hild

Já jsem se třetí sérií velmi spokojená, nebyla tam žádná hluchá místa, děj šel neustále kupředu a o zvraty taky nebyla nouze. Pořád je to podle mě nejlepší současný seriál na CW. Neměla jsem problém ani se smrtí Lincolna a ani Lexy, oba to byly velmi silné momenty, ale právě pro takové momenty mám tento seriál tak ráda. Lincoln navíc dle mého už neměl žádný větší úděl v příběhu a jeho smrt nakopla velmi zajímavým směrem Octavii. A o Lexe už se toho tolik napsalo, že asi ani nemá cenu se k tomu dále vyjadřovat.

Největším zádrhelem série byl pro mě Bellamy, neměla bych sebemenší problém s jeho obratem na špatnou stranu (ostatně Bellamy nikdy nebyl takový ten klasicky čistě kladný hlavní hrdina), kdyby se to nestalo prakticky ze dne na den. Strašně mi tady chyběl nějaký přirozený vývoj jeho postavy, často u The 100 chválím to, jak rychle se v něm věci dějí, ale správný vývoj postav a zobrazení motivů chce zkrátka svůj čas. Škoda, že tady to tvůrci tak uspěchali (a to platí i s jeho opět rychlým obratem zpátky na dobrou stranu). Škoda, že nám více neukázali zlomeného Bellamyho, to jak bojuje sám se sebou, jeho vztah s Ginou nám taky prakticky nedali možnost poznat. Myslím si, že tady ten přešlap si tvůrci sami uvědomili, protože i z rozhovorů je jasné, že z Bellamyho v žádném případě neměli v úmyslu udělat nenáviděnou postavu, Bob i Jason mají teď strašně hodně práce v každém rozhovoru dokola a dokola ospravedlňovat Bellamyho činy a stále opakují věci, které se staly „off screen“, které prostě divák neviděl. Bellamy stále patří mezi mé nejoblíbenější postavy, ale naprosto rozumím těm negativních reakcím na jeho dějovou linku v této sérii.

Co se týče 4. série, tak moc doufám, že tvůrci se příliš nenechají ovlivnit negativními reakcemi a příliš nevyměknou. Co si budeme vykládat, mladé publikum stanice CW hold špatně nese smrt oblíbených postav, ale právě to dělá The 100 takovým seriálem, jakým je.

#24 DebiQue
4.6.2016 | 22:38:35
DebiQue

Tak pozrel som si celu tretiu seriu este raz, a musim povedat, ze na druihy krat to bolo o dost lepsie ako na prvy… Tyzdnove medzery su prilis vela, clovek priebezne zabuda na dolezite veci, ktore ovplyvnuju konanie postav. To finale bolo trochu slabsie od momentu ako sa objavila Lexa, odrazu sa miz dalo vsetko prilis jednoduche, a na rozdiel od finale ostatnych serii, nebolo pochyb o tom, ze Clarke za paku zatiahne… Zbytocne dlho to natahovali, vysledok bol jasny… Vo finale predchadzajucich 2 serii, zatiahnutim paky zabili vela ludi, v tretej nikoho okrem AI.

#23 Hild: S tym tvojim nazorom na Bellamyho suhlasim, prave potom ako som si pozrel seriu druhy krat, som viac pochopil, ze jeho konanie bolo uplne prirodzene. Zemstania zabili jeho lasku, a on v rozculeni spadol do vplyvu postapokalyptickeho Hitlera, presvedceneho, ze stastie jeho „ludi“ je podmienene vyvrazdenim vsetkych ostatnych… Mas uplne pravdu, ze lovestory medzi Bellamym a Ginou bolo vykreslene iba povrchne, s ohladom na scenu z prvej serie, kedy sa v stane zobudil s dvoma kockami, by clovek mohol predpokladat, ze to s Ginou bol tiez len povrchny ulet. No nebol, a to sposobilo jeho poziciu na Pikovej strane.

Na druhej strane sa mi velmi pacilo realisticke vykreslenie prekrucania faktov a vyznamu udalosti. Pike bol az do uplneho konca presvedceny ze urobil spravne, ked zavrazdil 300 vojakov, ktori mali Arkadiu branit. Jeho tvrdenie z posledneho dielu, ze ak by ich nezabili, po smrti Lexy by ich vojaci napadli, ma svoju logiku. Jemu ale chyba informacia o tom, ze odpustenie tejto vrazdy zo strany Lexy prinutilo bezmocneho Titusa, ktory nedokazal akceptovat Lexine kroky pod vplyvom Clarke, v sialenstve k pokusu o vrazdu Clarke, ktora viedla k smrti Lexy. Cize vlastne to tiez bola Pikova vina, ktory konal unahlene – ale podla v tej chvili jemu dostupnych informacii v podstate logicky.

Mimochodom, co sa tyka 4. serie, tak tvorcovia nam dali male voditko k tomu, co sa v nej bude diat. Becca povedala, ze ALIE recami o jadrovych elektrarnach iba zdrzuje, takze mozno to naozaj bolo klamstvo. Na druhej strane ked Clarke povedala Bellamymu, ze svet nezachranili – este nie, nasledujuca scena bola ako Octavia prebodla Pika. Podla mna tym tvorcovia dali odkaz, ze pomsta bude hlavnou temou uvodnych casti stvrtej serie. A nevyriesenych dovodov na pomstu z prvej polovice tretej serie tam este minimalne niekolko ostalo…

6.6.2016 | 12:01:20
mimi123

kedy ma vysť 4 seria ?

#26 DebiQue
15.6.2016 | 18:23:13
DebiQue

#25 mimi123: predpoklada sa, ze 4 seria sa zacne vysielat v januari. Na slovensku sa medzi tym mozeme tesit (???) na druhu seriu so slovenskym dabingom pocas leta… Dabing prvej serie celkom usiel…

16.6.2016 | 12:45:56
Skye Johnson

Škoda že budou dávat 4 serii až v lednu ale moc se těším

16.6.2016 | 20:52:13
SyrionPyrithea

seriál jsem si oblíbila od prvního dílu…všechny serie měli něco do sebe, každopádně ta druhá mě vzala asi nejvíc. Ve třetí přišlo velké regulování postav, smrt Lexy mě velmi těšila, protože jsem její postavu neměla ráda. Lincoln zamrzel trochu, ale smrt Sinclaira – tu jsem opravdu nemohla rozdýchat…Na čtvrtou řadu se budu dívat jen proto, že jsem zvědavá, ale zároveň taky budu doufat, že pátá už nepřijde…

21.6.2016 | 16:20:20
Knell

Preboha, ono to bude ešte pokračovať?

8.7.2016 | 6:52:23
misticjoe

Bohužel musím konstatovat, že třetí řada mě dle očekávání zklamala. Ono to už bylo poznat na konci druhé – z nějakého, samozřejmě známého, důvodu se temné sci-fíčko začalo orientovat na pubertální a mentálně opožděné teenky. Veškerá logika (ona ani předtím nebyla bůh ví jaká) šla úplně do kopru. Celá zápletka s ALIE je úplně mimo mísu (spolkneme čipýk, ten nám záhadně převibruje do zátylku a začne nás ovládat) včetně závěrečného rozuzlení s jadernými elektrárnami, které záhadně začnou vyzařovat více, než při jejich rozbombardování před 200 lety. Ano, píšu ten příspěvek až nyní, protože jsem v půlce třetí série na pár měsíců vynechal – mozek jednoduše nabídnuté vjemy odmítal. Čert vem homovztahy – ty jsou dneska nutné, jako v devadesátých letech alespoň jeden afroameričan na celý herecký ansámbl. Multikultiunosex vychovaný divák<20 let si taková potěšeníčka žádá. Předpokládám, že v další řadě se objeví skupinka uvědomělých, umírněných muslimů. Ale kam se poděla zmutovaná zviřátka? Kde jsou reapeři s pěkným absťáčkem? A kde sakra vzali naši hrdinové ty jeepy? Jako někdo opravdu věří, že bateriové články vydrží sto let? A co ty cesty, kterejma jezdí? Dálnice nebo co? A co vůbec to sídlo Lexy? Jasně, měli jsme pár jaderných výbuchů, ale skla to v nižších patrech vůbec nevymlátilo…jo a nesmíme zapomenout, že moderní budova bude určitě uzpůsobená pro ukotvení masivních dubových dvěří jak ze středověku a ochotní poddaní je tam dotáhnou a usadí. A vůbec, rozplizli se ti jedinci, co ještě byli na stěnách, když byla vypnuta ALIE? Otázky…samé otázky… Ani se nebudu ptát, „co na to Jan Tleskač“, protože jemu by to bylo těžce u zadele. Včetně té ropné plošiny, která zázračně stále stojí bez jakékoliv údržby a i bez sofistikovaného zásobování na ní přežívá stovka lidí…

překladatel
18.7.2016 | 23:15:32

Epizoda S07E16: The Last War

Překlad: @Kattharinna, @Jirkem, @mia28

Epizodu nezapomeňte ohodnotit v jejím profilu. Diskutovat o aktuálně odvysílané epizodě můžete zde.

Během sedmé řady budeme doplňovat nové i staronové postavy. Proto je určitě nezapomeňte ohodnotit.

Deset věcí, které byste měli před koncem seriálu The 100 vědět

Konec se nevyhnutelně blíží. Ještě předtím než se podíváme na finální epizodu, pojďme se podívat na deset nejzajímavějších věcí o seriálu The 100, které jste možná do jeho konce netušili. A správný fanoušek by přeci o svém oblíbeném seriálu měl vědět co nejvíce. Zvlášť před jeho koncem.