The 100 Recenze šesté sezóny: Po parádním úvodu přišlo větší klopýtnutí

Recenze šesté sezóny: Po parádním úvodu přišlo větší klopýtnutí

Máme za sebou šestou řadu seriálu The 100, která byla v mnohém jiná než ty ostatní. Třeba v tom, že se neodehrála na Zemi, ale zavítali jsme na měsíc Alpha, který skrývá nejedno tajemství. Stačilo to ovšem na to, aby se i šestá sezóna zapsala mezi ty lepší? A drží si seriál stále svou laťku?

28 1
11.8.2019

Jakmile se seriál přehoupne přes tři řady, vždy tu hrozí riziko, že kvalita půjde rapidně dolů. Seriál The 100 si sice to nejlepší zřejmě prožil na přelomu první a druhé série, přesto další řady za nimi následují důstojně a vždy šlo o skvělou zábavu. A dost možná také o nejlepší podívanou na maličké stanici CW, která nemůže poskytovat tolik finančních prostředků jako jiné stanice.

Na začátku nové řady se seznamujeme s měsícem Alpha, který se v mnohém liší od naší Země. Jelikož naši hrdinové neznají místní flóru, hned zpočátku padnou do nástrah místních lesů a poznají účinky Rudého slunce. Dále tu máme útočiště Sanctum, které vedou tzv. Starší, podvodníci, kteří chtějí žít věčně, a tak se vydávají za novodobé bohy. Veškeré tyto zápletky jsou velice zajímavé a nutí diváka být v pozoru.

(Věřil někdo tomu, že Madi opravdu zemře? Foto: CW)

Celá sezóna se ovšem dá rozdělit na dvě naprosto odlišné poloviny. Ta první se zabývá právě tajemstvím měsíce Alpha a postupným odkrýváním Starších, jejich úmyslů a vlastně celého divadla, které hrají na ostatní obyvatele Sancta. Nutno říci, že do té doby je seriál opravdu skvělý, přináší jeden zvrat za druhým a hlavně je na co se dívat. Rozhodně tu byl důvod těšit se na každou další epizodu.

A pak tu máme druhou polovinu řady (od epizody Nevermind dál), kdy už prakticky známe veškerá tajemství a nyní pouze sledujeme, jak s nimi naši hrdinové naloží. A právě tady přichází problém a úpadek celé sezóny. Dokud v seriálu máte co objevovat, nutí vás to těšit se na další díly a být neustále v pozoru. Jakmile to ale ztratíte, napětí se vytrácí. A pokud vám tvůrci servírují neustále se opakující zápletku, těžko vás to může pošesté bavit jako na začátku.

Právě druhá polovina řady má značně zrychlený děj. Zatímco zpočátku jsme vše poznávali pomalu, pozvolna a vše mělo svůj přirozený vývoj, ve druhé polovině tvůrci (bohužel ke škodě věci) šlápnou na plyn a někdy se toho během epizody stane tolik, že vše působí hrozně neuvěřitelně. Starší odpadávají jako mouchy, našim hrdinům se pochopitelně opět nic nestane.

Sice se dočkáme dvou důležitých úmrtí na konci sezóny, bohužel v jednom případě to byl ohlášený odchod herce (Henry Ian Cusick) a ve druhém se stále nemůžete zbavit pocitu, že tvůrci odklidili postavu, která většinu fanoušků stejně již delší dobu štvala. Když ale pomineme starší herce, tak ti mladí stále zůstávají v suchu, kulky a čepele se jim obloukem vyhýbají.

(Echo se letos mohla pochlubit nejlepším flashbackem. Foto: CW)

A to je možná největší změna oproti předchozím sériím. Zatímco ve druhé a třetí řadě jsme se museli bát o každého (a sám Jason Rosenberg to pyšně několikrát řekl), tak nyní vlastně víme, že všichni víceméně přežijí bez škrábnutí. A zvrat, že na konci sezóny zemře jedna hlavní postava, není ani zvratem, protože všichni tak nějak tušíme, že se postava vrátí a v sedmé sezóně rozhodně vystupovat bude.

Když už jsme nakousli i konec série, tak samotná Anomálie je věc, ke které se každý staví jinak. Stejně jako někomu voněly záhady v seriálu Lost, tak zde zřejmě nebude mít problém. Pokud ale někdo na The 100 kouká pouze jako na mírnější sci-fi, může mu Anomálie připadat jako něco, přes co se nedokáže přenést. Rozhodnutí je na každém z vás.

Když vezmeme v potaz, že šlo o šestou řadu, rozhodně tvůrci odvedli dobrý kus práce. Bohužel se dalo z dobře načatého začátku vyždímat ještě víc. Konec už byl trochu fádní, předvídatelný a takový bez jiskry. Také je škoda, že se situace okolo Starších a reakcí obyvatel Sancta tak rychle přešla, stejně tak se již bohužel neřeší i jiné vlivy měsíce Alpha, které má na své obyvatele.

Můžeme tady nadále polemizovat, zda byl dobrý nápad opustit Zemi, když stanice nemá dostatek finančních prostředků na stvoření zcela jedinečného světa. Nový měsíc Alpha je sice zajímavý, ale nepřinesl zrovna krásné lokace. Natáčí se stále v kanadských lesích, které jsou už po šesti sezónách trošku ohrané, interiéry se scvrkly na pět šest míst, kdy také není moc o co stát.

Příští rok nás čeká již poslední řada, která se pokusí vše smysluplně uzavřít. Rothenberg má teď pár měsíců klid, aby si rozmyslel, jak chce vlastně svůj seriál ukončit (i když samozřejmě již několikrát prohlásil, že ví, jak to celé skončí). Rozhodně se jedná o dobrý seriál, který si zaslouží pěkný konec. Ale přílišná recyklace nápadů, nesmrtelnost hrdinů a záhady přitažené za vlasy seriálu trochu ubírají na kvalitě. Nutno dodat, že cílová skupina bude asi i nadále spokojena.

Hodnocení: 70%

Jak hodnotíte šestou řadu vy? A kam ji ve vašem pomyslném žebříčku řadíte?

Diskuze /27

Arlos

Najhoršia séria s najhorším cliffhangerom. -Arlos, pozerač the 100 v cieľovej skupine

11.8.2019 | 17:19:15
štývn

Osobně mně se tahle série líbila, sice ano, nesmrtelnost postav je docela problém, ale nějak moc mi to nevadilo. Tahle série se mi určitě líbila víc než 5.

11.8.2019 | 20:06:24
bloody_maniac

mně se naopak tato série líbila asi nejvíc ze všech sérií…asi budu jediná :D

11.8.2019 | 20:47:25
DoctorWho^

Celá série byla super :-) rozhodně lepší nez 5.

11.8.2019 | 21:13:07
Vencais

Jn je to tak, po první a druhé serii to tak nějak pomalinku upadalo a každá další seria byla o něco slabší, ale alespoň to byla podívaná se zajímavými lokacemi, souboji, a i když to nebylo takové drama jako první dvě serie, pořád to bylo zajímavé. Tahle ani moc ne, vždyť když už konečně vypadnou z toho prašivého města, tak tam vlastně nic moc zajímavého k vidění není a i to prostředí je až na pár vyjímek takové až moc human friendly. Kdyby alespoň třeba anarchista Murphy po té koupeli zelenal nebo něco, ale to ne a ta zápletka byla tak slabá že mi vlastně nakonec bylo úplně jedno že některé postavy zaklepali bačkorama, protože oni tam vlastně byli skoro zbytečné už nějakou dobu, akorát Olivie by bylo škoda, bez ní a bez nějakých pěkných scén už tam nebude moc na co koukat. Možná to byl schválně jen takový čajíček aby se to pak mohlo pořádně zvrhnout v poslední serii, ale tomu moc nevěřím. Spíš tomu že v poslední serii budou hulit jointy a slzami psát na zdi vzkazy o světovém míru, nebo tak něco…

11.8.2019 | 23:31:04
KaveCZ

Jedna z nejlepších sérií co nám tento seriál mohl nabídnout. Gradace tu byla, která se bohužel pozastavila v předposlední epizodě. Ta ,,nesmrtelnost,, je problém.

11.8.2019 | 23:36:12
beat

@Vencais myslis Octavie? :D

#8 Vencais
11.8.2019 | 23:41:56
Vencais

#7 beat: Ha jasně tu jsem myslel, vůbec nevim proč jsem napsal Olivie :D

#22 Lord Denvil
11.8.2019 | 23:47:52
Amigo65

Tento seriál sleduji jen proto, abych zjistil že charaktery hlavních hrdinů jsou opravdu tak flexibilní, že upřednostňují jakoukoliv genocidu a upřednostňují vztahem k milovaným! Skutky Clark, její matky Abby a Marcus Cane budiž důkazem. Takhle asi lidé nepřežijí. Koukám jen ze setrvačnosti a hkedám jak hluboko dokáže člověk klesnout.

12.8.2019 | 0:06:27
niektotu

6. séria bola určite lepšia ako 5., ale bolo tam veľa zbytočného balastu. Zaujímavý bol dej okolo Primes (Clarke vs Jossephine, Abby a Kane, neskôr smrť Abby), zvyšok ma vôbec nazaujal. Ani Spacekru ani temný veliteľ v Madi-to bolo asi najnudnejšie. Bohužiaľ sa ukazuje že hlavný dej v poslednej sérii bude anomália a temný veliteľ, takže moje očakávania sú pomerne nízke. Zabili 2 z mojich obľúbených postáv (Kane a Abby), už ostáva len Clarke a Murphy. Bell je nudný pacifista, to ešte aj Echo má zaujímavejšu linku ako on. Raven je zbytočná, Emori príjemne prekvapila. Bohužiaľ už to ide z kopca, pritom potenciál určite bol.

12.8.2019 | 8:53:38
Posonium

Ja davam celkove 80 %, tato serie byla docela v pohode, samozrejme, ze nektere predstavy byly uplne jine, jak se v serialu odehrali. Ale melo to dej, a vzdy jsem cekal co prinese dalsi…Taky jsem zvedav jak autor ukonci tento serial…:-)

12.8.2019 | 11:45:01
kara1959

Série 85% poslední díl 50%

12.8.2019 | 17:08:20
Mackgate

Zacalo to slubne no potom ako Clarke nezomrela strasne to upadlo a koniec dost trapny.

12.8.2019 | 17:20:52
Mackgate

12.8.2019 | 17:20:53
Ellyse

Mně se tahle série líbila ze všech nejmíň, koukala jsem jen ze setrvačnosti, a mrzí mě když říkám že na sedmou se snad ani dívat nebudu. Všechny postavy snad kromě Raven a Echo mi přijdou otravné. Clarke už od minulé série nemůžu ani vydýchat a jedno její blbý rozhodnutí za druhým už mě nebaví, k Madi se ani nevyjadřuju. Celá linka s velitelkami je bohužel je zbytečně natáhlá, myslím, že to klidně mohli už smést ze stolu. První půlka série se mi líbila, ale potom, jak se to začalo točit kolem Clarke a Josephine, už mě to zas bavit přestalo. Nakonec zase „nově příchozí banda“ musí jejich, po generace zaběhlé zvyky, vymlátit, protože se jim to nelíbí. Neříkám že to, jak Primové fungovali bylo správné, ale přijde mi prostě blbý, že kam se Skaikru hne, tam se jim všechno podřizuje, a jak bylo zmíněno, skoro všichni vyváznou, zatímco protivníci umírají :D ). A kouzelnou náhodou na konci série zase objeví novou technologii… Jak to teď asi může dopadnout? Necháme se překvapit! :-D :-D

12.8.2019 | 19:53:00
misticjoe

Abych pravdu řekl, mě už to přestalo bavit někdy v půlce 4. série. 5. jsem vydržel do cca půlky, zbytek jsem dokoukal před začátkem 6. jen tak, abych věděl, co se odehrálo. Seriál nijak nevyznávám, neadoruji. Ale během léta není na moc co koukat. Takže jsem za The100 rád, že mi vyplní alespoň tuhle mrtvou část seriálové sezóny.

12.8.2019 | 21:17:37
Matěj from Czechia

Tak samozřejmě seriálu přibývajícími sezónami dochází dech, to se dalo čekat. Avšak šestá řada měla velký potenciál s novým světem, kteří vůbec nevyužila. Hlavní postavy jsou až otravně nesmrtelné, smrt Abby a Kane nepočítám, ti měli zemřít už páté sezoně. Další problém je naprostá podfinancovanost při tvorbě nového světa. Navíc tvůrci nebyli schopný vymyslet nic originálnějšího něž staří lidský zvyk, že nově příchozí lidé vždy nutí domorodce převzít jejich způsob života.

12.8.2019 | 21:33:04
Makavelina

Seriál nehodnotím nikdy sérii od série, ale celkově. The 100 mě baví od začátku, nepamatuju si moment v průběhu sledování, kdy by mě to z nějakého důvodu přestalo bavit, nudit, nebo by mi přišlo něco moc zdlouhavé nebo naopak uspěchané. Hodně mě bavilo od začátku to, že 99% xichtů jsem v životě neviděla, takže jsem je neměla spojené s žádnými rolemi z minulosti. Líbí se mi jak je každá série tak trošku jiná než ta předchozí, mrzí mě že další řada bude poslední, ale těším se že finále bude stát za to… snad… :)

13.8.2019 | 13:02:24
Inčučuna

Jednoznačne najslabšia sezona, najvyšší čas to ukončiť. Jediná dobrá epizoda bola Nevermind.Je trochu divné že všetci nadávajú na Wanhedu, ale tá má stále akciu, zato je doslova ostuda čo urobili z Octavie, mali ju nechať zomrieť v minulej sérii ako Bloodreinu a Červenú kráľovnu. Bellamy je supernudný pacifista, pritom v prvých sériách to bol prvotriedny bojovník. Pamätám si ked ho Clarke poslala ako insidera do Mount Weather, Lexa na vojnovej porade vyhlásila že Bellamy is a warrior, zvládne to.

13.8.2019 | 19:45:19
anetkaaileen

Josephine byla skvela, to super ferrari byla spis ona, nez nedotknutelna a vzdy-na-konci-hrdina Clarke… . Vymysleli to super, pribeh atd. me bavil, ale ani chvilku jsem nepochybovala o tom, ze se Clarke vrati a na konci to zase a opet rozlouskne ona, coz uz je docela nuda.

14.8.2019 | 5:03:10
ZeffGreen

Za mě naprosto skvělá serie. Celý seriál jsem neskutečně hltal. Občas mě štve to furt „my people, your people“ atd. Ale šestá serie TOP! Akorát mám hroznou obavu ze sedmé série. To jako co bylo na konci? Nějaká hvězdná brána? Vybafne tam za chvilku SG1?

14.8.2019 | 23:15:56
Lord Denvil

#8 Vencais: ano, bez Ree tam už nebude na co moc koukát… Eliza Jane mne nějak ne sedí… A Lola v téhle řadě se moc ne snaží – nějak rychle vyrostla :)

15.8.2019 | 7:46:28
DebiQue

The 100 stale najlepsi post apo serial… Ale…

15.8.2019 | 9:04:08
evaval

Nebylo to tak hrozný jak velká část tady píše. The 100 má pro každou sérii určující děj, a tím i po letech jsem schopna jednotlivé série odlišit, na rozdíl od jiných seriálů :-)

1 – Earth Ze začátku nic moc, asi do páté epizody jsem přemýšlela jestli vůbec koukat, zaměřeno spíš na teen. Pak se to rozjelo a konflikt s Grounders to zlomil. 75%

2 – Mount Weather Top, jízda od začátku do konce. Asi není co dodat, nejlepší série. 100%

3 – City of Light Pro mě druhá nejslabší série, Lexa mě teda nějak extra nebrala. Vše co se dělo v City of Light a okolo mě hrozně nudilo. 80%

4 – Praimfaya O trochu lepší jak předchozí, ale první půlka byla dost nezáživná. Pak začali opravdu řešit přežití a začaly se dělat kontroverzní věci. Konkláve a konec super. 85%

5 – Blodreina Krásně navázáno na pěkně rozjetý konec minulé série aby jí v půlce trochu došel dech. Ale zakončeno se ctí a zničením Země. 95%

6 – New World & Josephine Pomalejší rozjezd s poznáváním nového světa byl super, pak to vzalo obrat a ukázalo se, že Nový svět není zas tak ideální. Totálně mě dostala Josephine, posunula to všechno na jiný level a oživila osazení seriálu. I postava jejího otce byla super a uvěřitelná. Children of Gabriel nuda. Anomálie zatím taky. 90%

17.8.2019 | 10:26:15
JirkaKo1961

První dvě řady seriály se prezentovaly velmi kvalitním distopickým příběhem, v němž se tu a tam zabloudilo do sci-fi, ale jen velmi málo, a okrajově. Ve chvíli,kdy se tvůrci ve 3. řadě rozhodli upřednostnit sci-fi téma v podobě Města světel a pak v 6. sérii v podobě Sancta, byla to pokaždé katastrofa, která výrazně znehodnotila celý seriál. Ve svých 12 letech jsem jako žák ZDŠ vyhrál jakousi meziškolní literární soutěž s krátkou sci-fi povídkou, a aniž bych se nějak holedbal, tento můj dětský výtvor byl ve srovnání s fantasmagorickými výpotky mozků scénáristů tohoto seriálu typu Anomálie a Město Světel hotovým veledílem, jakkoli je z pohledu dnešního dospělého čtenáře naivní a srandovní. Těžko říci, jak se tvůrci pokusí celý opus v poslední řadě zakončit, ale po Mount Weather už se nejedná o příběh, který zpočátku ohromoval, ale o nesmyslnou hru s postavami, která jde už úplně jinam. Bohužel.

19.8.2019 | 12:27:17

Mě se tahle série líbila, za mě spokojenost. Těším se na další.

21.8.2019 | 19:33:44
Rottyy

Taky se mi to líbilo, i když ta druhá polovina byla slabší.

24.8.2019 | 18:38:51

Epizoda S06E13: The Blood of Sanctum

Překlad: @Kattharinna, @Jirkem, @mia28

Epizodu nezapomeňte ohodnotit v jejím profilu. Diskutovat o aktuálně odvysílané epizodě můžete zde.

Během šesté řady budeme doplňovat nové i staronové postavy. Proto je určitě nezapomeňte ohodnotit.

Seriál The 100 nečekaně končí a ikonicky se rozloučí stým dílem

Tvůrci The 100 na Twitteru právě oznámili, že sedmá série bude poslední a měla by mít 16 dílů. Rozloučí se s námi tedy stým dílem v pořadí. O možném konci se hovořilo už dříve, když byl seriál prodloužen pro další sérii ještě před premiérou.

Nadcházející epizoda

6×13 – The Blood of Sanctum

Sanctum se stává bitevním polem mezi zbožnými a nevěřícími. Tajemství anomálie se prohlubuje.