The Last of Us
88/100 - 122×

The Last of Us

Rozvedený a svobodný otec Joel, jenž je pašerákem s temnou a tragickou minulostí, má za úkol propašovat 14letou dívku jménem Ellie přes postapokalyptické Spojené státy. Oba se snaží přežít v dystopickém světě, který byl zpustošen vypuknutím smrtící choroby, která mění lidi na vražedné příšery.

USA | 2023 | Pauza
2 sezóny | HBO | 50 minut
Akční, Dobrodružný, Hororový
Ashley Johnson (Anna), Nick Offerman (Bill), Scott Shepherd (David), Murray Bartlett (Frank), Bella Ramsey (Ellie Williams), Lamar Johnson (Henry Burrell), Troy Baker (James), Pedro Pascal (Joel Miller), Melanie Lynskey (Kathleen Coghlan), Rutina Wesley (Maria Miller), Merle Dandridge (Marlene), Jeffrey Pierce (Perry), Storm Reid (Riley Abel), Keivonn Woodard (Sam Burrell), Nico Parker (Sarah Miller)

Recenze na první řadu The Last of Us

Recenze na první řadu The Last of Us

Měli jsme možnost se podívat na první řadu The Last of Us, a proto vám přinášíme recenzi, kterou si mohou přečíst zároveň i ti, co se rozhodují, zda se na seriál podívat. Článek neobsahuje spoilery z děje.

18 0
15.1.2023

Nejsem jedna z těch šťastlivců, co by si zahrála hry a měla tu příležitost si přičichnout k příběhu ještě předtím, než jsem celý seriál viděla. Velkým oříškem pro mě totiž bylo, že nemám Playstation. Každopádně mohu říct, že už se těším na březen, kdy hra vyjde i na PC. Ale teď už přejdeme k samotné recenzi.

Co se týče délek epizod, tak mi to přijde naprosto ucházející. První epizoda má více jak přes osmdesát minut, každopádně se to většinou drží u té hodiny. Když se podíváte na celou první sérii, ani vám nepřijde, že byste se podívali pouze na devět epizod. Přestože jsem neznala příběh ze hry, nějaké informace o tom, co tam bude navíc, jsem tak nějak pochytila. Musím uznat, že prequel se jim povedl naprosto parádně. A líbilo se mi, že se to prolínalo celým seriálem, ten styl vyprávění byl pro diváka opravdu přínosný. Flashbacky krásně doplňovaly příběh a dodatečné informace, které nebyly ve hrách, obohacovaly příběh i pro fanoušky her. To si myslím, že je pro hráče velké plus, nebudou mít pocit, že se budou dívat na něco, co už jednou viděli a nic k tomu.

Než se vrhneme přímo na herecké výkony a postavy, měli bychom si ještě říct něco o samotném duchu seriálu. Seriál se odehrává 20 let po zničení moderní civilizace. Joel Miller, otrlý přeživší, je najat, aby propašoval čtrnáctiletou Ellie Williams z tísnivé karanténní zóny. To, co začíná jako malá zakázka, se brzy stane brutální, srdcervoucí cestou, protože oba musí procestovat Spojené státy a jejich přežití závisí jeden na druhém. Seriálem nás provázela hudba opět od Gustava Santaolalla, který poskytl hudbu i k oběma hrám. Nemusíte se tedy bát, že by se duch her ztratil. Score je důležitou součástí příběhu a nejen score, ale i soundtrack, jenž je stylisticky na podobné bázi jako score.

Před několika dny jsme psali, že seriál měl údajně vyšší rozpočet na svoji první řadu, než měl seriál Game of Thrones u prvních pěti sérií u každé řady. Pokud se nejdříve zaměříme na vizuál a až poté na vizuální efekty, tak mohu s jistotou říct, že ta částka by byla oprávněná. Ti, kteří pracovali na každé scéně, každé místnosti, každém detailu jen pro pár sekund záběru si zaslouží opravdu metál. Když se díváte, máte pocit, že jste v místnosti s danou postavou. Speciálně pokud se zaměříme na krajinu a města, která prošla proměnou díky pandemii.

Bez vizuálních efektů by se speciálně tento seriál rozhodně neobešel a má opravdu co nabídnout. Ať už se jednalo o vizuální efekty nebo práci vizážistů, čtyři fáze nemoci byly skvěle vykresleny, hlavně clickeři a runneři, na které se seriál speciálně zaměřuje. U jedné z epizod je to hezky vidět v plné parádě a je to opravdu zážitek. Rozhodně doporučuji se dívat na seriál večer, má to větší intenzitu.

Když přišlo oznámení o obsazení prvních dvou hlavních postav, Joela a Ellie, fanoušci z toho měli smíšené pocity. Sice si každý představoval někoho jiného do role Joela, ale Pedro Pascal po čase dával smysl. Co se týkalo Belly Ramsey, tam už se fanoušci chytali za hlavu. Mladá herečka sice dokázala, že umí hrát v seriálu Game of Thrones, ale vzhled byl tou hlavní složkou problému. Můžu vás ujistit, že vzhled opravdu řešit nebudete. Bella je Ellie, pro tu roli se narodila, stejně tak Pedro je Joel. Bella předvedla špičkový výkon. Budete se s ní smát, brečet, bavit se a budete se bát o ni a Joela, jako jste se o ně báli ve hře. Dejte jí šanci, opravdu vás překvapí ještě víc než v Game of Thrones. I já jsem byla malinko skeptická, jestli to utáhne, a to hry ani neznám. Spletla jsem se a ti, co jsou skeptičtí, podívejte se na první díl, bude stačit jen to. Dynamika mezi Joelem a Ellie je díl od dílu čím dál tím větší a opravdu vás jejich konverzace baví celým seriálem. Dejte tomu šanci, neuděláte chybu.

Přestože se každý díl setkáváme s více a více postavami a s postavami netrávíme tolik času, jak bychom chtěli, přirostou vám k srdci. Herecké výkony vedlejších postav mohou konkurovat těm hlavním a troufám si tvrdit, že do postav dali opravdu vše. Seriál jede více na notu příběhu než akčnosti, i když akce tam je taky dost. Upřímně jsem si ale představovala více příšerek a více toho hororového prvku. I tak se vám ale seriál občas vysmívá (v dobrém slova smyslu), protože čekáte na něco, co se stane, tak hrozně dlouho a pořád nic, a když už si nedáváte pozor, překvapí vás to. To je to, co od takového seriálu očekávám. Nevědět, kdy co přijde a být napjatá, nepředpokládat něco, co se pak stane. Plést se ve svých předpokladech a opravdu být překvapená. To by mělo být hlavní složkou takového seriálu, a to seriál splnil.

Upřímně doufám, že pokud bude druhá řada, což si myslím, že bude, tak by to chtělo přidat ve druhé řadě trochu do plynu a zapojit víc hororových prvků a více těch monster, na které jsou fanoušci zvyklí z her. Přestože tam toho nebylo tolik jako v první řadě, celkový zážitek ze seriálu vám to nezkazí. Některé scény ovšem jsou jak přes kopírák z her a bude otázka, zda to nebude dlouholetým fanouškům her vadit. Já jsem spíše toho názoru, že by to vadit nemělo, protože s tím si tvůrci hezky poradili, když přidali scény, které neznáte, což potvrdili i tvůrci seriálu Neil Druckmann a Craig Mazin. Tím se obohatil příběh i pro fanoušky her.

Pokud někdo z vás je ještě trochu skeptický, zda se na seriál podívat a jít do toho, i když třeba nejste fanoušci her nebo se vám nelíbí, že obsadili do seriálu Bellu Ramsey, věřte mi, že neprohloupíte, když si zítra pustíte první epizodu. První epizoda s názvem When You're Lost in the Darkness je uvedením do seriálu, kde pochopíte, co vás čeká v průběhu a pokud vás nepřesvědčí první epizoda, pak už nic. Možná jedině skvělý výkon Pedra Pascala. Přirovnat seriál The Last of Us k seriálu roku 2023 není vůbec slabé označení, naopak. Během těchto dvou měsíců, kdy poslední epizoda je naplánována na HBO Max na 13. března, si užijete parádní jízdu a po deváté epizodě budete lačnit po dalším pokračování.

Hodnocení: 95%