The Witcher (Zaklínač)
83/100 - 366×

The Witcher(Zaklínač)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Druhá řada Zaklínače na sebe upozorňuje obsazením zaklínačů Lamberta a Coena

Druhá řada Zaklínače na sebe upozorňuje obsazením zaklínačů Lamberta a Coena

Po včerejším startu natáčení bylo jasné, že se již brzy dozvíme první castingové novinky. Právě proto vám nyní můžeme představit seriálové verze Lamberta a Coena.

23 3
14.2.2020

Ve druhé řadě na nás čeká několik skvělých a zajímavých postav, mezi které rozhodně patří zaklínači z Kaer Morhen. V knihách tu kromě Geralta vystupovali celkem čtyři zaklínači, a to Vesemir, Eskel, Lambert a Coen. U prvních dvou zmíněných dosud neznáme obsazení, ale poslední dva, tedy Lambert a Coen, již znají své herecké představitele.

Lamberta znají jak čtenáři knih, tak i hráči herní trilogie, protože tento zaklínač vystupoval v obou zpracováních. V seriálu si ho zahraje britský herec Paul Bullion, který má na svém kontě například vedlejší role v seriálech jako Peaky Blinders či The Bastard Executioner. Lambert je znám svou horkokrevností a jízlivostí, každopádně se jedná o skvělého zaklínače. Pokud vás zajímá, jak se herec připravuje na svou novou roli, tak se podívejte na následující video.

(Lamberta jsme si užili především ve třetím díle herní trilogie. Foto: CD Projekt RED)

Jako druhý byl obsazen Coen, který se sice zaklínačem nestal na Kaer Morhen, ale má k této škole velmi blízko. V seriálu si ho zahraje herec Yasen Atour, který si zahrál například v kriminálním dramatu Dark Heart. Tohoto zaklínače znají jen čtenáři knih, protože Coen nevystupoval ve hrách (ale objevil se tu alespoň jeho stříbrný meč).

Oba zaklínači by se měli objevit minimálně ve třech dílech druhé série, což znamená, že minimálně tak dlouho budou Geralt a Ciri na Kaer Morhen. Kromě toho jsme se ještě dozvěděli, že nedávný start natáčení skutečně odstartoval ve Velké Británii, nicméně nyní víme, že konkrétně začal jižně od Londýna, a to v Surrey Hills.

Zdroj článku: Redanian Intelligence

Diskuze /98

Kafka Tamura

Uf, tak aspoň ten Yasen Atour to zachránil. :D :D :D

#7 milwa111
14.2.2020 | 16:31:09
WolverineCzE

Vzdavam to nejhorší cast na netflix

14.2.2020 | 16:31:18
Kafka Tamura

Ale zrzavý Lambert taky dobrý… nebo v tomto případě to je věrné knihám? Ve hře mi na zrzka nepřipadal. :)

14.2.2020 | 16:34:27
Snowleopard

Dokud ta postava bude mít takové vlastnosti jako v knihách a herec to podá adekvátně, tak nevidím důvod se zabývat tím jestli je to běloch nebo černoch. Snad se to tady povede.

#8 Kratos93 #27 WolverineCzE #30 Cahir
14.2.2020 | 17:02:22
the Grand Inquisitor

Lambert, Lambert, to je ,,,

14.2.2020 | 17:10:28
66pepo66

Ani Davos nevyzeral v seriály tak, ako vyzeral v knihách. ANI Tyrion. Ani Theon. Ani veľa ďalších postáv. Ryšavý Lambert bude zaujímavý, ale vôbec mi to neprekáža. :)

14.2.2020 | 17:24:44
milwa111

#1 Kafka Tamura: ano, taky jsem se strašně lekla…

14.2.2020 | 17:27:08
Kratos93

#4 Snowleopard: Jsem víceméně podobného názoru :D jako pokud z chlapa neudělají babu nebo fakt nějaké brutální zásadní změny že by např Tyrion byl normální 180cm chlap :D tak to dokážu překousnout … např i Triss … Anna Shaffer to zahrála luxusně … taková až naivní roztomilost nevím jak jinak to popsat :D i když jsem jí potkal v Praze na Comic Conu tak byla prostě boží

#97 AzurovyAzure77
14.2.2020 | 17:41:40
Cougar

Ten Yasen na Coena :D :D už jsem se lekl že Netflix v tom moderním multikulti obsazení polevil, ale možná jak slíbila showrunnerka tak to ve druhé řadě rozjedou ještě víc :D

14.2.2020 | 18:03:53
naviivan

Skvelý by bol Jackie Chan , v úlohe pustovníka a starca , učiteľa korčuľovania a bojového umenia sebaobrany . Zároveň by sme naplnili kvóty aj pre americko-ázijskú menšinu

14.2.2020 | 18:39:17
Kalam

naprosto odporný cast, první sérka byl odpad a druhá bude taky

#12 FallenMaia #17 Lord Mazour
14.2.2020 | 18:42:26
FallenMaia

#11 Kalam: Ďakujeme že si nám to tu oznámil, bez teba by sme boli stratení :(

14.2.2020 | 18:44:14
rasliiito

no hlavne neznamena, ze kdyz je herec v realu zrzek, tak nemuze mit jinou barvu vlasu, cavill taky neni sedovlasek

14.2.2020 | 19:10:59
Arken

Za mě v pohodě, jsou to vedlejší postavy:-) Víc mě zajímá obsazení Vesemira a Emhyra.

#31 Cahir #42 Kuljos
14.2.2020 | 20:10:57
ElleJakobson

Tormund z GoT byl v originále šedovlasý a brečel pak někdo, že je Kristofer Hivju zrzavý, když ho zahrál tak skvěle? Já jsem za Lamberta ráda, že má aspoň správnou barvu kůže :D ještě aby ji měl i Eskel

14.2.2020 | 20:17:15
Svjatogor

Budu stručný: :-\ + :-(. To je vše co k tomu řeknu. Konec hlášení.

14.2.2020 | 20:30:05
Lord Mazour

#11 Kalam: Doporučuji si zjistit definici slova odpad. Možná tě to překvapí. :)

14.2.2020 | 20:44:43
Zilwicky

Uprimne si fakt nepamatam jak bol v knihach popisovany Lambert a toho druheho si nepamatam vobec :D
Ale v tomto pripade mi casting pride OK, co vám vlastne vadí? Lebo ak je to naozaj len farba vlasov tak to je hadam fakt jedno. Jednak si ich moze nafarbit, dostane paruku alebo co.. a jednak to je fakt detail pri vedlajsej postave.

14.2.2020 | 21:13:21
desaix

Coen vyzerá ako člen zaklínačskej školy pštrosa, ktorá sa nachádza ďaleko, ďaleko na juh od kníh Sapkowského.

#20 Zaklínačka #25 4391
14.2.2020 | 21:55:31
Zaklínačka

#19 desaix: :D jsi zlej :P

#21 desaix
14.2.2020 | 22:27:55
desaix

#20 Zaklínačka: Prečo? :) Coenová zaklínačská pevnosť je blízko džungle temných elfov z ktorých pochádzal Dara. Všetko do seba zapadá a má logiku ;-)

#22 Svjatogor #33 Zaklínačka
14.2.2020 | 22:48:32
Svjatogor

#21 desaix: Musím, zareagovat. Jsi opravdu zlej, děláš z toho Xenu. :-D

#38 desaix
14.2.2020 | 23:33:41
Ponine94

Obsazení Lamberta mi nevadí vůbec, herec vypadá dobře, ta role by mu mohla sednout. Spíš mi vadí další obsazený černoch. Nejsem rasista, ale proč cpou černochy zrovna do zaklínače? Nepřijde mi, že by tam sedli.

#24 Edvin #30 Cahir
15.2.2020 | 1:09:24
Edvin

#23 Ponine94: No, jediná rasa, která by měla být trochu tmavší jsou Zerikánci kteří byli inspirováni araby.

Bohužel se z Zaklínače (jako obvykle) snaží udělat multikulturní a politicky korekní záležitost, takže podle jejich slov „nehledí na to jak kdo vypadá, ale jak moc dobře umí hrát“. To je sice chvályhodný přístup, ale neuvědomují si, že se jedná o svět s zavedenou mytologii a není možné ta uměle cpát kohokoliv se jim zachce.

Ironické je, že lidé ze světa Zaklínače jsou těžcí rasisti. Je to jeden ze základních kamenů celého příběhu. Jak se nějak odlišuješ od běžného člověka (špičaté uši, jiné barva kůže, malá výška nebo žluté oči) tak si hned odstaven na okraj společnosti. Gerald měl bílé vlasy a i to stačilo, aby se stal terčem mnoha rasistických a nenávistných poznámek. Kdyby se tam objevil černoch, tak by ho nejspíš rovnou ukamenovali.

Navzdory řečenému, bych byl schopen snést rozmanitý casting, kdyby to udělali správně. Když už tam dají někoho takového, tak by alespoň měli nějak obhájit jeho existenci. Kdyby alespoň zmínil něco ve smyslu že jeho lidé pochází s džuglí daleko za Zerikánskou pouští, nebo něco takového, hned by se to dalo zkousnout. Ale fakt že tam máme černé efly (WTF?!), někteří rytíři v cintře jsou taky černí a Fringilla Vigo byla taky spíše vtip, to mě opravdu dokáže nasrat.

#30 Cahir
15.2.2020 | 2:43:11
4391

#19 desaix: Myslím, že v knížkách pocházel ze školy kočky. V případě Netflixu tou kočkou byl asi černý panter.

#26 Svjatogor #61 Sihva
15.2.2020 | 2:52:38
Svjatogor

#25 4391: …ze země nezemě W. ? ;-)

15.2.2020 | 3:21:49
WolverineCzE

#4 Snowleopard: tohle není DC nebo Marvel kde to neřešíš zvlašt žensky scenaristky a režiserky jsou vetšinou mimo realitu takže čekej The Witcher: Vampire Talking

#33 Zaklínačka
15.2.2020 | 7:32:23
fanta2pomeranc

Lambert je můj oblíbenec. Měla jsem, řekněme, jinou představu o tom, jak bude vypadat. Ale zrovna včera jsem říkala, že se děsím, že z něj udělají Asiata. Tak to ještě dobře dopadlo.

15.2.2020 | 9:19:48
witcherrr

Paul mi nevadí, ale Yasen Atour, zas černoch, takže druhá série se ponese ve stejném duchu politické korektnosti a ignoraci slovanské mytologie…

#30 Cahir
15.2.2020 | 9:28:55
Cahir

#4 Snowleopard: Přesně tak. #29 witcherrr: Jaký stejný duch? Tak Netflix je moderní streamovací služba, tak jde snad s dobou.
#24 Edvin: Autoři řekli že ve světě Zaklínače jsou různé rasy, tak co zas řešíš.

S castingem souhlasím, pořád doufám, že Vesemir bude černoch. Minimálně se ale dočkáme u důležité postavy takového obsazení. Nic neudělali špatně. Nevím co pořád kdo má s tím, že někdo je černoch. Je to směšný v dnešní době toto řešit.
#23 Ponine94: Protože ve světě Zaklínače normálně existují a jsou na tom kontinentu. Stačí si o tom něco přečíst.

#32 Beranir
15.2.2020 | 11:03:37
Cahir

#14 Arken: Taky jsem zvědav. Tajné přání: Vesemir

15.2.2020 | 11:07:41
Beranir

#30 Cahir: kámo hodně se snažíš to okecat ale tohle neokecáš, ve světě zaklínače jsou různé rasy ano, to neznamená, že Fringila je černá, to znamená, že kdesi na jihu kontinentu je rasa co je tmavší pleti a že netflix jde s dobou znamená co? že ted musíš uměle barvit původní bílé postavy na hnědo protože před 30ti lety se černé postavy uměle barvily na bílo? to je mi teda doba kterou bych raději přešel.

#34 Cahir
15.2.2020 | 11:10:04
Zaklínačka

#27 WolverineCzE: Prvně si o tom něco přečti, než něco takového vypustíš ;) Původně měla být Ciri z Polska, pak najednou chtěli obsadit černošku, no ale jistě, za vše může ženská. To jsou zase kecy :D Zajednak je to fuk a za druhé, tohle dělá NETFLIX, oni určují směr. Jak říkám, zkus si prvně něco přečíst ;) A to myslím v dobrém.

#21 desaix: nemám slov :D dobré ;)

15.2.2020 | 11:12:00
Cahir

#32 Beranir: Znamená, autoři to řešili: Diskuze o rasách, která probíhala mezi scénáristy a samotným Andrzejem byly dlouhé a různorodé. Bavili jsme se o historii Konjunkce sfér – jsou všichni lidé stejné barvy? Rozprostřela Konjunkce různé rasy na různá místa? Bavili jsme se o Kontinentu a jeho velikosti – máme věřit tomu, že lidé nemigrují? Nejvíce jsme však mluvili o rasismu v knihách. Stejně jako čtenáři, i my jsme dospěli k tomu, rasismus v knihách je spíše zaměřený na druh – lidé vs. elfové vs. trpaslíci vs. gnómové vs. půlčíci vs. monstra etc. O barvu kůže tedy vůbec nejde. Nevšímáte si jí, protože místo toho sledujete tvar uší, velikost těla nebo délku zubů. V knihách je navíc jen pár zmínek o barvě kůže. Sám Andrzej mi řekl, že záměrně nezmínil mnoho detailů o barvě pleti. Čtenáři si většinou domýšlejí (pokud nejsou nijak jinak upozorněni), že všechny postavy mají stejnou barvu jako oni. Což znamená, že podle tohoto předsudku jsou všichni ve světě Zaklínače jedné barvy pleti, a proto je vše zaměřeno na druhy. Protože se ale nacházíme v roce 2020 a svět kolem nás je opravdu velký a rozmanitý, tak jsme pro seriál zvolili jiný závěr. A to, že lidé prostě neberou zřetel na barvu kůže – ne protože by byli všichni stejní, ale protože větší rozdíly jsou mezi druhy. Pokud byste šli na místní trh a viděli tam někoho s rohy nebo ocasem, opravdu si myslíte, že byste se zabývali tím, kolik melaninu má ve své kůži?

#35 desaix #36 Cougar #45 Edvin
15.2.2020 | 11:13:26
desaix

#34 Cahir: Už toľko nefetuj, lebo začínaš mať halucinácie.

#37 Cahir
15.2.2020 | 11:46:14
Cougar

#34 Cahir: TOhle jsou sračky a nesmysly co řešil Andrzej s tou blbou showrunnerkou a každýmu kdo má mozek je jasný že i sám Andrzej to prostě napsal tak a moc dobře věděl že na hlavním kontinentu budou prostě lidé jedný rasy (barvy) ale ani Andrzej není tak blbej aby to dneska přiznal veřejně že tam „černoši“ působí jako pěst na oko v tom seriálu a tak jen přikyvuje tomu co Lauren vyplodí za bláboly …

Díky bohu za Hru o Trůny, která bude asi už navždy poslední velkou fantasy s normálním castingem …

#37 Cahir
15.2.2020 | 11:48:40
Cahir

#36 Cougar: To že to neumíš přijmout je problén jen a jen u tebe. Autoři to veřejně řekli jak toje a takto to prostě platí.

#35 desaix: To je oficiální text…

#39 desaix
15.2.2020 | 11:53:02
desaix

#22 Svjatogor: Xena bola fajn, ale ja som mal radšej Calisto. :) Xena a maďarská Linda boli femi hrdinky mojej mladosti …keď Xena zavesila čakram a Linda si zobula dreváky, tak zloduchom neostalo nič iné len zdrhať. Dúfam, že 2 séria dosiahne úroveň týchto legiend ;-)

#41 Svjatogor
15.2.2020 | 12:04:06
desaix

#37 Cahir: Pardón nevšimol som si, že to je citácia. Nič to ale nemení na mojom názore, že SJW komunita si Sapkowského svet upravila do podoby aký ho chceli mať, čo vyplýva i z tebou citovaného textu. Hľadali možnosť ako zakomponovať svoju ideológiu do príbehu a Sapkowský im to kôli peniazom schválil. Veľmi dobre si pamätám dobu keď sa komunisti tiež snažili pretlačiť svoju ideológiu do učebníc, filmov a kníh a táto dnešná progresívna ľavicová agenda je tomu v mnohom podobná.

#40 Cahir
15.2.2020 | 12:24:42
Cahir

#39 desaix: Pleteš si to s komunistama, to k tomu nemužeš přirovnavat . Navíc nevím o tom, že by jsi byl u podpisu smlouvy Sapkowskeo atd.

15.2.2020 | 12:40:26
Svjatogor

#38 desaix: Linda??? Asi mi něco uniklo.

#44 desaix
15.2.2020 | 12:58:22
Kuljos

#14 Arken: Emhyrovo obsazení sice neznáme, ale podle jeho mladší verze aspoň víme, že Bílý plamen nebude černoch :D

#43 Cahir
15.2.2020 | 13:15:54
Cahir

#42 Kuljos: Proto tak věřím ve Vesemira v podání afroamerického her­ce.

15.2.2020 | 13:20:40
desaix

#41 Svjatogor: Linda je už asi naozaj pre pamätníkov. Seriál z roku 1984. Hlavná hrdinka ovláda karate a rieši rôzne kriminálne prípady. O nič si neprišiel, pretože to za veľa nestálo, ale v tom čase to bol v ČSSR pomerne veľký hit. https://youtu.be/4yNn3astOJI

15.2.2020 | 13:46:34
Edvin

#34 Cahir: Pořád nevidíš problém… To co lidem nejvíc vadí je fakt, že tam není vysvětlené PROČ tam černoši jsou. Třeba ti naši jsou (převážně) z Afriky. Odkud jsou pak ti ze světa zaklínače? Četl jsem všechny knihy a nepamatuju si, že by tam kdy byla zmínka o nějakých tropech. Nikdo tam nikdy nebaštil banány, nebo kokosové ořechy. Pokud se v severním království najednou objeví černoch, který je jako pěst na oko, tak první co člověka napadne je „Jak se tam sakra někdo takový dostal?“, „Odkud pochází?“ Vzhledem k tomu že už mají i černé elfy a černé dryády (což je taky pěkná kravina) děsím se doby kdy se objeví první černí trpaslíci…

#48 FallenMaia #49 Darnwell
15.2.2020 | 14:34:56
Bukelos

Hehe, tak hlavní už tu bylo řečeno, nebudu to tu zbytečně opakovat. :)

Za mě tkví největší problém v té multikulti korektnosti… Ze Zaklínače není skvělý seriál, ale jen průměrné fantasy, na které člověk koukne a po týdnu už neví, že něco takového viděl. Někomu to vadí, někdo chce ještě víc černochů (sakra, proč jen černoši? proč ne asiati? Ať to tu máme všechno) a někdo se na to dívá jen jako na.. meh… běžná věc, přece moderní doba, jdeme s dobou, progresivismus FTW. …bleah :/

Vadí mi to z toho důvodu, že při sledování děje nemám vůbec žádnou šajnu ani pocit o tom, že by to byl SVĚT Zaklínače, kde se putuje z bodu A do B a pak C atd. Nemáte tu žádný pocit o nějaké geografii světa, nevíte vlastně, kde se nacházíte, po chvíli už vám to je vlastně jedno a máte dost velkej problém se tak ještě více vcítit do příběhu, jednotlivých situací a činností postav. Všechno vypadá genericky namíchané, nerozeznáte Cintru od Zerrikánie a máte furt pocit, že jste jen na jednom místě. A to mi KURVA ve fantasy světě hodně vadí. V GoT takový problém nikdy nebyl, v LoTRovi ani Hobitovi taky ne… všechno veleúspěšná dílka a nikdo si nestěžoval… Takže proč se to tady musí v zájmu progres multikulti global kultu tak zkurvit a pak ještě tak vehementně místními obhajovat? Cožpaxi už všichni nechali udělat transplantaci hlavy? Sněhový vločky jsou v módě nebo co? V každý diskuzi se jen koukám jak někdo hejtí na nás „hejtaře“… Je to dost smutný. A hlavně mi to je líto v tom smyslu, že to zrovna muselo odsrat fantasy, které se zpopularizovalo na „naší“ straně barikády…

#47 Hzjena #51 Zaklínačka
15.2.2020 | 15:09:32
Hzjena

#46 Bukelos: Je pravda, že by malej popisek (místo a čas) u přeskoků v ději nebyl od věci. Takhle si člověk co to nezná uvědomí až v půli scény, že je např. 10 let jinde…A taky taková drobnost, že jedinej Gertý (zaklínač) může spát se ženami (protože není uplně dokončenej a zbyli mu nějaké emoce), takže není jen ,,nemyslící,, stroj na zabíjení, je celkem podstatné…

#50 4391
15.2.2020 | 16:04:46
FallenMaia

#45 Edvin: Akože nieje? Veď zrovna svet Zaklínača je na toto ako stvorený. Veď priamo v seriáli je povedané že ľudia podobne ako monštrá prišli do tohto sveta po konjunkcii sfér, čiže vývoj rás nebol odvodený od toho ako je to v našom reálnom svete že černoši prišli z ďalekého juhu, indiáni z ameriky atď. tam sa to proste všetko pri konjunkcii premiešalo a mnoho elfov a ľudí sa zrazu vyskytlo na úpne inom mieste a prišlo o svoje domovy Tu máš k tomu aj popis https://tearsofdying.estranky.cz/…ia-sfer.html

A keď už tu bola reč o tej slovanskej mytológii. Prosím vás, hádam tu nechcete tvrdiť že Zaklínač čerpá len zo slovanskej mytológie, to sú kecy. Zoberte si napríklad Dryády, to sú lesné nymfy pochádzajúce z gréckej mytológie nie slovanskej, podobne sirény, harpyje, gryfovia. Elfovia a trpaslíci zase pochádzajú zo severskej, pulčíci priamo od Tolkiena, džinovia z orientálnej atď. Zaklínač je práve zmes všetkého možného ale ano najvýraznejšie sa inšpiroval v tej slovanskej ale to neznamená že teraz sa musí tej slovanskej zubami nechtami držať.

#52 Svjatogor
15.2.2020 | 16:07:15
Darnwell

#45 Edvin: Neomlacuj si zbytečně prsty. Cahir je věřící SJW. U víry logiku nehledej.

15.2.2020 | 16:08:08
4391

#47 Hzjena: To bylo ale myslím jen v polském seriálu, že zaklínači emoce nemají. V knížkách to tak není, je to jen pomluva, kterou oni sami o sobě šíří.

15.2.2020 | 16:20:10
Zaklínačka

#46 Bukelos: Jestli chceš používat slovo hejt, bylo by dobré si načíst co to přesně znamená. Nikdo ze zdejšího osazenstva a ani kdo chválí a kdo psal kritiku tady nehejtuje. Občas se najde nějaký pako co sem napíše blbost a to je celé. Probuh, přestaňte to slovo tak zlehčovat ;)

#65 Bukelos
15.2.2020 | 16:27:56
Svjatogor

#48 FallenMaia: Lidé, elfové, trpaslíci, gnómové, hobiti, kudúci… to všechno jsou humanoidní svébytné a jasně oddělené taxonomické jednotky. Lidé různých barev (čehokoliv) jsou pořád a jenom lidé, je to jedna taxonomická jednotka. Představa několika segragovaných sfér pro bílý a černý je jednak konina a jednak henten rasýzmus. xD xD xD

Pro universum je mnohem snesitelnější přirozená demografie a migrace. Abych nešel moc daleko a potěšil místního nestora (desaix), vzpomenu na Žlutou planetu a na kmeny Gron-c-chů, Ron-o-tů, Ušatců, Bug-ů a Vodních lidí. Smím Hor-tidy a Zářící zahrnout do Konjunkce? ;-)

#53 FallenMaia #54 Violet #57 desaix
15.2.2020 | 16:38:50
FallenMaia

#52 Svjatogor: Sorry ale nerozumiem reči tvojho kmeňa :D :D

#56 Svjatogor
15.2.2020 | 16:40:57
Violet

#52 Svjatogor: Takže jsi vlastně napsal, že je fuk, zda bílý nebo černý tam je. Máš pravdu :D

#55 Svjatogor
15.2.2020 | 16:52:45
Svjatogor

#54 Violet: Vlastně ano. Lidi různých ras v universu Zaklínače beru jako přirozenost. Vadí mi však random rozestrkání čenochů, žluťochů i bělochů do jedné beztvaré masy, která jakoby znikla z ničeho a tím popírá zákonitosti přirozeného migračního toku. Absence rasismu na zakladě barvy pleti uvnitř jedné taxononomické jednotky (lidé) je zákeřný útok na logiku. Pokud vím, povídka Zaklínač přece začíná konfliktem v hospodě s rasovým / šovnistickým kontextem, stačil jiný přízvuk, barva vlasů a oči. (!!!)

Lapidárně řečeno: Dejme tomu, černoši přišli z dalekého Jihu. Jsou to kupci a jejich karavany křižují HLAVNÍ obchodní stezky. Jako kupce, obchodníky, žoldáky a otroky je snadné je potkat ve velkých městech (Wyzima, Novigrad, Cintra…). Pravděpodopnost výskytu černocha na aedirnském venkovu beru jako mizivou a pokud by se tam nějaký našel, byl raritou známou v širokém okolí. Třeba jako výskyt míšenců v Nizozemí po WWII (po osvobození US Army).

Takže ten černý týpek v bandě Renfri by byl uprchlý otrok / přeživší žoldák z přepadené jižanské kupecké karavany místním netvorem. Jakožto vyrazná (nezaměnitelná) postava by mohl chodit pro výpalné do Blavikenu a okolí. Všichni plátci za ochranu by věděli, že zaplatit jemu znamená zaplatit Renfri.

Egro, různé rasy ano. Beru to jako obohacení Zaklínačova světa, ale prosím o zachování nějaké elementrární logiky!!! :-)

#58 Darnwell #62 Edvin #63 Violet #71 Bukelos #73 DejvidHound
15.2.2020 | 17:28:33
Svjatogor

#53 FallenMaia: Čemu nerozumíš? Biologii nebo kmenům z kultovního ČSSR komiksu Malý bůh a násl.??? :-D

#87 FallenMaia
15.2.2020 | 17:31:15
desaix

#52 Svjatogor: Nech ti žehná malý bůh! Nech nájdeš pokoj v údolí vejce :)

#60 Svjatogor
15.2.2020 | 17:31:46
Darnwell

#55 Svjatogor: Poslouchej skalde, ty jsi nějakej náročnej ;-)

#59 Svjatogor
15.2.2020 | 17:32:11
Svjatogor

#58 Darnwell: Jsem no… :-D

15.2.2020 | 18:17:12
Svjatogor

#57 desaix: ;-)

15.2.2020 | 18:17:28
Sihva

#25 4391: Někde jsem čet, že Coen je ze školy Gryfa, nicméně myslím, že nikde v knihách o tom není ani zmínka.

#74 4391 #75 4391
15.2.2020 | 18:54:48
Edvin

#55 Svjatogor: Přesně moje slova. Ať si tam klidně za mě nastrkají třeba klingony s vulkáncema, pokud to nějak logicky podloží. Úplně by stačilo, kdyby si Gerald sednul na pivo k nějakému černému žoldákovi / kupci (se kterým nikdo jiný sedět nechtěl) a prohodil s ním pár slov. Během méně než minuty mohli krásně všechno zdůvodnit (to o těch kupcích z dalekého jihu by bylo úplně dostačující vysvětlení) a nikdo by pak neřekl ani popel.

#64 Violet #66 Svjatogor
15.2.2020 | 18:57:12
Violet

#55 Svjatogor: To je sice pravda, ale s tím co dělají už dlouhodobě se seriálama i ve filmech, nic neuděláš;) Je zbytečné se s tím pořád otravovat. Prostě černoch zahraje bělocha a tečka :D V pohádkách to tak taky začíná být, už jen až z Jasmíny a Mulan udělají taky černošku. Je to urážka kultur. Ale bych to už neřešila ;) Je to zbytečný už dlouhodobě. A v nějakým seriálu jako je zaklínač, naprosto nepodstatný ;)

#68 Svjatogor #71 Bukelos
15.2.2020 | 19:00:17
Violet

#62 Edvin: To je pravda, když už tolik mění, mohli by i tomuhle dát nějaký řád a né z nás dělat blbce. Dělají si to stejně po svém, tak tohle nikomu neublíží a dá to seriálu taky jinou hodnotu, jinak každý bude pořád srovnávat s knihama.

15.2.2020 | 19:03:32
Bukelos

#51 Zaklínačka: Mno já bych řek, že tj adekvátní, nic hrozného, tedy alespoň pro mě. :D Je to anglickej sleng… tudíž u mě na žebříčku krutosti nemá moc vysokou pozici :D

Ale jestli to pro Tebe má tak velký a ošklivý význam, tak to se omlouvám, bylo to myšleno v odlehčeném smyslu slova. A měnit svoje výraziva nehodlám, taxi to ode mě neber tak špatně… i do budoucna prosím :D

#67 Zaklínačka
15.2.2020 | 19:04:40
Svjatogor

#62 Edvin: Tak tak… :-)

15.2.2020 | 19:09:16
Zaklínačka

#65 Bukelos: Nejde o to, že je to osklivej výraz. Ale znamená to nenávistný a pod tím nevidím tady žádné diskuze, nikdo nikomu nepřeje smrt atd. Hejt byl když týpek psal na twitter jednomu redaktorovi a přál mu smrt jeho syna. Proč to nebyl schopný vyjádřit, prý to byl vtip. Hm, moc vtipné. Spíš mi přijde blbost to slovo používat u všeho co je vyjádřeno záporným nesouhlasem neboli kritikou. To nemá s hejtem nic spolčeného. Jako když někdo řekne že jsi sluníčkář protože dokážeš být pozitivní :D A přitom sluníčkář je někdo kdo je úplně chorý na mysli, vidí realitu tak jak by jí krásnou chtěl vidět a nevnímá, že je tady i zlo. Asi tak ;) Nehledej v tom něco co v tom není. Jen by bylo fajn, kdyby to lidi používali tam kde se to patří, potom když se o tom píše nebo mluví tak je to zavádějí nebo nepravdivé. Žádné hejty tu nejsou. Tak zkus ty se nad tímto zamyslet:) A nešiřit nepravdivé věci :P

#69 Bukelos
15.2.2020 | 19:11:20
Svjatogor

#63 Violet: Z Mulan černošku nikdo soudný neudělá, protože hněv soudružské ČLR… ;-)

#70 Violet
15.2.2020 | 19:11:32
Bukelos

#67 Zaklínačka: Mno já vim přesně co tim myslíš neboj :) v zásadě máš pravdu, na druhou stranu jsem ti řek, že u mě osobně to nemá tak velký význam… je to ANGLICKEJ SLENG. Já se neřídím dle Twitter trendů, nikdy jsem nebyl zatáhnutej do tohohle světa a oficiální významy slovíček taky znám. Nicméně se jimi slepě neřídím, protože tj jen hloupé povrchní slovíčkaření a charakter člověka definují činy a né tlachy… ten kdo přeje online tomu druhýmu smrt je magor, tj jiná kategorie :D Prostě jak už sem řek, svoje výraziva měnit nehodlám a jakékoliv slovíčkové Policii se můžu tak akorát z plna hrdla vysmát. :D čili Žij a nech žít osobo! zaměř se na obsah zprávy a né jak je napsaná ano? :) nic ve zlém!

#72 Zaklínačka
15.2.2020 | 19:23:11
Violet

#68 Svjatogor: Je fakt, že čína je zatím jediná kde si to nedovolí. Ale opravdu jediná. Co by jim asi tak mohlo hrozit od poláku? Všechno co je USA je už takový jaký to je, musíš si taky uvědomit, že tam žije hodně černochů, takže na jednu stranu je to pochopitelné ;) právě jejich nátlak tohle změnil. Jen by bylo fajn to používat s rozumem.

#76 desaix
15.2.2020 | 19:23:18
Bukelos

#55 Svjatogor: Přesně tak! Souhlas se všim, cos napsal. A nechápu že to někomu dělá takové potíže to pochopit, dává to perfektní smysl. :D

#63 Violet: Taky souhlasím, sice s těžkým srdcem, ale jo… :D Zbytečné, se nad tim rozčilovat, hlavně ale si alespoň uvědomovat, to cos řekla, že tj útok na logiku, vesměs rasismus proti „bílým“ a urážka kultur. Ale dělat z toho vědu? Fakt už ne… u Zaklínače se nicméně toto staré rozhořčení ke mě na chvíli vrátilo, to se přiznávám, hlavně při aféře BAME Ciri :D

15.2.2020 | 19:32:10
Zaklínačka

#69 Bukelos: No já tě sice chápu, ale mě se rozhodně nelíbí když mi jeden člověk řekne že jsem sluníčkářka a další, že jsem hejter. Nejsou to jen slovíčka a slovíčkaření. Když někoho pošlu do prdele taky neřeknu je to jen slovíčko, tak jako když o někom řekneš že je magor. Slova mají význam a taky svou moc. Můžou zraňovat a naopak i potěšit. Ano obsah zprávy a pak řekneš že podle tebe jsi hejter a dolovíš si tak nazvat i ostatní. To není slovíčkaření, to je prostě pomluva. Když už tak mluv jen tedy za sebe, popřípadě někoho kdo se k tobě rád připojí, děkuji ;)

A slovo hejt nevzniklo na twiterru probuh, to byl jen příklad. Hejt vznikl ze slova Hate, což je nenavíst, žádnou tu nevidím. Ale v pohodě, každý se můžeme splést ;) A ty slovíčkaříš, právě ty ;) Protože některá slova pro tebe mají význam drsný jaký mají a jiná už ale ne, to si určuješ sám :D Nic ve zlém!

15.2.2020 | 19:36:43
DejvidHound

#55 Svjatogor: Joj no to by len skusili povedat ze ten elf/cernoch by bol byvaly otrok. Dementi zo SJW by ich zozrali.

15.2.2020 | 19:42:46
4391

#61 Sihva: Teď u sebe bohužel nemám knížky, ale myslím, že to o Coenovi říkal Vesemir, když Geralt přivedl Ciri na Kaer Morhen. Něco ve smyslu „Tohle je Coen, zaklínač ze školy kočky. Tuto zimu s námi stráví poprvé“. Ale ať je to jak chce, tak je to vlastně fuk, on se v celé sáze stejně mihne asi jen dvakrát (v Kaer Morhen a pak se objeví někde ke konci ságy, ale žádnou důležitou roli tam nemá ;-) ).

15.2.2020 | 20:09:38
4391

#61 Sihva: Tak ono to opravdu není tak jednoznačné, jak jsem si myslel… Mám to v elektronické podobě na telefonu a tam to vážně není, jen že je z Povissu. A všude možně na internetu se o tom vedou debaty odkud vlastně byl… a přesto bych dal ruku do ohně za to, že v knížkách co mám doma to Vesemir říkal… Buď mám jiný překlad, nebo jsem se s tím vážně spletl :)

15.2.2020 | 20:25:27
desaix

#70 Violet: Je to tak. Príjem z Číny tvorí podstatnú položku zisku hollywoodskej produkcie, takže si nedovolila súdruhov provokovať. Je len škoda, že nedokážu vyprodukovať, ako vravíš s rozumom, filmy ktoré by mohli zaujať černošku komunitu a pritom by boli zaujímavé i pre ostatných. Ako milovníka histórie ma napadlo hneď zopár životných príbehov ktoré by stáli za sfilmovanie. Fascinujúci je napríklad príbeh Abraháma Petroviča Hannibala.

  • narodil sa ako syn náčelníka v Etiópii
  • ako 10 ročného ho uniesli otrokári a dostal sa na dvor tureckého sultána Ahmeda III
  • tu si ho všimol knieža Tolstoj (dedo spisovateľa L.N.Tolsteho)
  • ruský diplomat ho kúpil a venoval cárovi Petrovi Veľkému ktorý ho nechal pokrstiť a dal mu slobodu
  • cár Peter Veľký mu bol krstným otcom a preto malý Ibrahim dostal meno Petrovič
  • zúčastnil sa spolu s cárom Petrom na jeho ceste po Európe
  • Peter ho prihlásil na vojenskú akadémiu vo Francúzsku, kde ho pre jeho nadanie volali Hannibal
  • vo Francúzsku sa zoznámil s Voltairom
  • v Rusku dosiahol hodnosť generálmajora
  • po Petrovej smrti a dvorných intrigách skončil na Sibíri odkiaľ ho späť povolala Katarína I
  • stal sa guvernérom v Taline
  • poznal sa s kniežaťom Suvorovom ktorému odporučil aký dal svojho syna Alexandra k armáde
  • zomrel vo veku 85 rokov a zanechal 11 deti
  • najslávnejší z jeho potomkov bol A.S.Puškin
  • jeho potomkovia patrili k vyššej ruskej a európskej aristokracii

Celkom dobrý námet na seriál nie?

#77 Svjatogor #78 Svjatogor #86 Violet
15.2.2020 | 20:42:00
Svjatogor

#76 desaix: Touché… ;-)

15.2.2020 | 21:04:39
Svjatogor

#76 desaix: Film, který se povedl a hraje v něm blonďák z Mrzimoru. ;-)

https://www.csfd.cz/…lle/prehled/

#79 desaix #86 Violet
15.2.2020 | 21:07:16
desaix

#78 Svjatogor: Ako vidím hraje tam celá britská herecká elita. Mám rád netradičné príbehy. Dík.

15.2.2020 | 21:46:04
Cahir

A prostě pořád a pořád tu někdo bude řešit černochy. A pořád nikdo nemůže přijmout, že ve světě zaklínače přirozeně mezi sebou žijou lidé různých barev pletí. Dnes taky v anglii nenajdete jen bělochy, Já si tady opravdu připadám jak v Rusku, kde to vede ten poblbanej homofob Putin.

#82 Edvin
15.2.2020 | 22:06:25
4391

Jen taková vsuvka, když se to tu furt řeší, víte že v zaklínači je opravdu zmínka o černoších? Je to v knize Křest ohněm a je to v ten moment, kdy se Fringilla s Assire teleportují na Montecalvo na první setkání Lóže:

„Jejich vzrušení se záhy rozplynulo. V rozlehlé, kouzelnými lampami osvětlené místnosti bylo chladno a ticho. Nebyl zde nahý ČERNOCH bijící do bubnu ani na stole tančící dívky oděné jen do šperků, ve vzduchu se nevznášela vůně hašiše a kantarid.“

Jako na rovinu, ono to v podstatě nic neznamená… jenom že v tom světě černoši opravdu existují. Všechno ostatní okolo (třeba jaké je jejich postavení) jsou už jenom spekulace.

#83 Svjatogor
15.2.2020 | 22:40:47
Edvin

#80 Cahir: A ty zase pořád nemůžeš přijmout, že nelze aplikovat naše kulturní standarty na fantasy svět. Černoši a Asiaté jsou něco exotického. Nikdy nebylo zmíněno že by existovali, takže pokud nemám někdo nepodá nějaký důkaz jejich existenci, tak by existovat neměli.

Stejně tak by se tam mohl objevit trojruký Vesemir (čímž se vysvětluje, proč byl tak dobrý instruktor šermu), protože autor nikdy nevyvrátil, že nemá víc než dvě ruce.

#84 Svjatogor #91 Cahir
15.2.2020 | 22:45:43
Svjatogor

#81 4391: Tato věta ovšem potvrzuje roli černochů v tomto universu jakožto nečeho exotického, divokého a nevídaného. ;-)

#85 4391
15.2.2020 | 23:12:18
Svjatogor

#82 Edvin: Vždy, když se prodírám Cahirovou dojmologii, vzpomenu si na kultovní scénku, kde se Bohuš Stejskal ptá paní doktorové, zda věří na pánaboha. A proč by ne, dyť… xD

15.2.2020 | 23:15:14
4391

#83 Svjatogor: Já vím… sice je to jen spekulace, ale přiznávám se, že na mě to tak působí taky :)

15.2.2020 | 23:15:21
Violet

#76 desaix: ;) Rozhodně bych se na to hned podívala:) Taky mám ráda historii;)

#78 Svjatogor: Viděla, zajímavé.

15.2.2020 | 23:46:06
FallenMaia

#56 Svjatogor: Ani jednému ani druhému a vôbec nechápem čo to má čo spoločné s mojím komentárom ale ok ;)

#88 Svjatogor
16.2.2020 | 0:00:45
Svjatogor

#87 FallenMaia: Aha.

K prvnímu: Tvrdím, že se bílí, černí a jinak barevní LIDÉ navzájem nepoznali skrz konjunkci sfér, ale skrz prostou migraci z místa A na místo B. Jejich svět je taky planeta, ne? ;-)

K druhému: komiks Příhody Malého boha a násl. je SF kult Abíčka (Abíčko snad znáš). I v tomto fiktivním světě je migrace, jenž způsobuje války. Naštěstí černí, bílí, ušatí a čtyřrucí spojí síly proti zelenejm ufonům (kteří se vydávali za zlé bohy) s lidmi ze Země (kteří se vydávali za hodné bohy).

https://cs.wikipedia.org/…%ADc%C3%ADho

Už je vše jasné? :-D

#89 FallenMaia
16.2.2020 | 0:31:58
FallenMaia

#88 Svjatogor: K prvému: Tak to teda netuším či je ich svet planéta, vlastne netuším ani či je Geraltov svet planéta, neviem vôbec či je to niekde takto do podrobna v knihách alebo v hrách preberané a už vôbec nie v seriálovom Zaklínačovi. Ja len hovorím že zrovna v Sapkowskeho svete je toto premiešanie rás vlastne ľahko vysvelitelné, oveľa lahšie ako v Tolkienovej Stredozemi napríklad, tam sa ľudia objavili priamo v tom svete, neprebehlo tam žiadne premiešanie, neprišli odniekal z neznáma, nepoprehadzovalo ich to po celom kontinente, nekonala sa žiadna konjunkcia. Chcem len povedať že ak už tam tých černochov takto rôzne nahádzali tak tá konjunkcia to aspoň nejako ospravedlnuje, keď sa nad tým človek zamyslí. Nevravím že je to dobré ale ak už sú tam, tak s tým dokážem žiť ;) Ale ak mi v druhej sérii naservírujú čierneho Vesemira, tak ako som už spomínal, budem veľmi sklamaný ;)

No a k druhému sa radšej nebudem vyjadrovať pretože mi to nič nehovorí ;)

16.2.2020 | 0:48:49
Decado23

https://i.redd.it/…y6958h41.jpg když se ale podíváte na tuhle fotku tak ano je to snědý středomořský typ, ale prostě to není černoch, já si černochy představuji tedy jinak. Tím nechci říct, že jsem s celým castingem spokojenej, ale že u nedůležité postavy je to trochu fuk. Přijde mi víc bílej než postava Vilgefortze :D

#92 Violet
16.2.2020 | 9:05:55
Cahir

#82 Edvin: Tyto standarty v tomto světe jsou a seriál a celkově svět Zaklínače je to důkazem. Vysvětovali to už scénáristi a i spisovatel, že barva kůže není důležitá, proto se tam o tom nepíše. A jestli to srovnáváš s tím, že by někdo měl tři rce, tak to je teprve ůlet. Máš to popletené.

16.2.2020 | 10:35:56
Violet

#90 Decado23: tak to je bobánku hodně nasvícená fotka ;) :D https://youtu.be/O_YvXuu01e8
a mě obsazení v tomto případě nevadí:)

#93 Decado23
16.2.2020 | 11:57:46
Decado23

#92 Violet: Tak ho na plátně pořádně přesvítěj noooo :D. Ale jak říkám, není to důležitá postava. Lambert hraje vetší roli a ten herec mi na něj sedí. Ma takovej tvrdší výraz a není to přirozenej fešák. Prostě Lambert Lambert, ty si … :D

16.2.2020 | 12:15:18
Norbit882

A zase tu máme Cahira a jeho bludy. :D Tohle bude zábava číst, jak se někdo, koho evoluce minula a ani neumí chápat text, snaží vnutit své pokřivené protibělošské myšlení lidem.

16.2.2020 | 12:21:41
True

A zase tady máme Nablíta, Norbita? Kterej si snižováním a urážky ostatních zvyšuje své sebevědomí.

16.2.2020 | 14:16:50
Norbit882

To tak bolí. :D :D

16.2.2020 | 21:41:38
AzurovyAzure77

#8 Kratos93: Pokud někdo, kdo se 90% svého screentimu tváří, jako by cucal citrón, a pohybuje se tak toporně, jak to jen jde, hraje podle tebe luxusně, tak už fakt nevím

18.2.2020 | 10:12:54
AzurovyAzure77

Lambert dobrej, Coen ne. Už jsem si myslel, že v druhé sérii nemá Netflix koho (doslova) očernit, ale zase jsem se spletl. Je štěstí, že je to vážně jen minoritní postava

18.2.2020 | 10:15:27
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama