The Witcher (Zaklínač)
83/100 - 366×

The Witcher(Zaklínač)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Spisovatel Andrzej Sapkowski prohlásil, že hry slaví úspěch jen díky němu a že je mu jedno, jak kdo zpracovává jeho postavy

Spisovatel Andrzej Sapkowski prohlásil, že hry slaví úspěch jen díky němu a že je mu jedno, jak kdo zpracovává jeho postavy

I když je Sapkowski celosvětově známým spisovatelem, tak se do povědomí spousty lidí dostává právě až nyní. Co nového tento talentovaný spisovatel nedávno prohlásil?

12 20
14.11.2019

Díky nedávné akci v Lucce jsme se dozvěděli spoustu informací o seriálovém Zaklínači, nicméně kromě tvůrců a herců tu měl svůj panel i sám spisovatel Andrzej Sapkowski, autor knižního Zaklínače. O seriálu tu bohužel nic neprozradil, protože podle jeho vlastních slov o něm neví víc než fanoušci, nicméně řekl několik zajímavých věcí ke své tvorbě.

Sapkowského panel začal tím, že tu spisovatel řekl pár slov ke svým začátkům: „Říká se, že v každém z nás je něco, co se nakonec vydere ven jako vetřelec. Něco takového jsem prožil, když jsem byl ještě mladý. Tehdy jsem napsal spoustu blbostí, ale věděl jsem, že ve mně něco je.“

<svg width=„50px“ height=„50px“ viewBox=„0 0 60 60“ version=„1.1“ xmlns=„https:­//www.w3.org/2000/svg“ xmlns:xlink=„https://w­ww.w3.org/1999/xlin­k“><g stroke=„none“ stroke-width=„1“ fill=„none“ fill-rule=„evenodd“><g transform=„tran­slate(-511.000000, –20.000000)“ fill=„#000000“­><g><path d=„M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631“></path></g></g></g></svg>
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený WitcherFlix (@witcherflix)</a>, <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2019–10–30T17:59:20+0­0:00“>Říj 30, 2019 v 10:59 PDT</time>

Řeč padla i na videohry, které jsou v současné době prakticky populárnější než knižní předloha. Sapkowski neváhal a okamžitě si připsal úspěch her sám sobě: „To jen díky mně mají úspěch. Ale nikdy jsem je nehrál.“ V poslední době se zároveň objevují zvěsti, že Sapkowski píše novou knihu ze světa Zaklínače, nicméně autor neřekl k tomuto tématu zhola nic.

V jednom z dalších rozhovorů Sapkowski prozradil, co si myslí o tom, že někdo jiný zpracovává jeho knihy: „Je mi úplně jedno, jak s mými postavami pracují ve filmech či jiných projektech. Tyto postavy jsou a vždy budou mými postavami.“

Sapkowski se dále vyjádřil ke svým psacím počátkům a řekl, že je velkým fanouškem Tolkiena. Když si ho poprvé přečetl, tak od té doby začal číst mnohem více, přičemž dnes je schopen přečíst až 200 knih za rok, a proto mu žádný autor žánru fantasy neunikne.

Kdybyste se však Sapkowského zeptali na to, co je klíčem k tomu být dobrý spisovatel, tak by vám zřejmě odpověděl to, co řekl v onom stejném rozhovoru: „Prostě jen píšu slova a písmenka dávám na správná místa. Avšak když píšu, tak si v hlavě nic nepředstavuju. Nevím, jaký je rozdíl mezi řemeslníkem a umělcem, ale jedno vím jistě, já jsem umělec. Jsem zasranej umělec! Rád svoji tvorbu přirovnávám k době, kdy Leonardo kreslil Mona Lisu.“

<svg width=„50px“ height=„50px“ viewBox=„0 0 60 60“ version=„1.1“ xmlns=„https:­//www.w3.org/2000/svg“ xmlns:xlink=„https://w­ww.w3.org/1999/xlin­k“><g stroke=„none“ stroke-width=„1“ fill=„none“ fill-rule=„evenodd“><g transform=„tran­slate(-511.000000, –20.000000)“ fill=„#000000“­><g><path d=„M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631“></path></g></g></g></svg>
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený WitcherFlix (@witcherflix)</a>, <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2019–11–01T15:58:33+0­0:00“>Lis 1, 2019 v 8:58 PDT</time>

A aby toho nebylo málo, Sapkowski zhlédl vůbec poprvé plnohodnotný trailer k první řadě až v Lucce, a protože ho naprosto uchvátil, řekl o něm následující: „Zatím jsem ani neviděl pilotní díl, protože bývám rád překvapen, ale něco vám povím. Pokud bude seriál tak nádherný jako trailer, tak to bude mistrovské dílo.“

Z různých rozhovorů, které Sapkowski poskytl, stojí za zmínku ještě to, že na dotaz týkající se silných ženských postav v jeho knihách prohlásil, že se v tomto případě inspiroval skutečností, protože zastává názor, že ženy jsou mnohem silnější než muži. Na následný dotaz, zda podporuje feminismus, však odpověděl, že sice zbožňuje ženy a jejich role v příbězích, ale žádné takové hnutí nepodporuje.

Zdroj: Netflix

Diskuze /111

Raiden123

To je trosku zvlastne prehlasenie … a co ludia ktory hry Witcher vyrobili ? No on to napisal namet,ale oni to vyrobili… to je jedno,nejdem o tom zbytocne spekulovat.

#4 imhotepcz
14.11.2019 | 16:08:08
adklk

Well, he is not wrong :D :D

14.11.2019 | 16:23:38
Svjatogor

MeToo bude klepat na dveře!!! :-D

14.11.2019 | 16:31:56
imhotepcz

#1 Raiden123: Pokud si to cetl tak musis uznat ze je to mistrovske dilo. Hry , nebo spis hru, sem hral jen jednu a to zaklinace 3 a vsechny datadisky. Je to skvela hra, pribeh sice jiny ale ta atmosfera i postavy tam proste jsou. Jak bude vypadat serial uvidime, i kdyz me to trochu desi. Hlavne asi proto ze jsem cetl knihy, a to vsechny, vcetne tech povidek co vlastne predchazeji te saze. Podle traileru a fotek mam ale pocit ze z tech dulezitych povidek tam neni nic. Aby bylo jasno, ne vsechny ty povidky jsou dulezite na pochipeni pribehu. Le je tam jak se seznamil s Jennifer a je tam hlavne jak se zrodila Ciri a kdo je jeni otec, to je dost dolezite. Jinak snad jedno kdo co udelal, bez spisovatele by nebylo nic.

14.11.2019 | 16:33:39
CermmiCZ

Hral, jsem jedničku když sem byl mladší moc daleko sem se nedostal protože sem měl slabý PC, dvojku jsem objevil až dost pozdě ale bavila mě hodně a trojka je jedna z nejlepší her co jsem hrál a až ta mě donutila si koupit knížku a přečíst si je. Jsem z generace co sotva čte a věřim že to tak mělo jako já mělo spoustu lidí. Nebýt hry nenapadlo mě by si to přečíst.

14.11.2019 | 16:46:16
azoxid

Hlavně, že se od her dřív distancoval, teď si připisuje jejich úspěch. A ani je nikdy nehrál. Pokrytec.

#7 Zilwicky #10 Denyslayer
14.11.2019 | 16:47:16
Zilwicky

#6 azoxid: Pokrytec a narcista jak hovädo. Keby mal rozum tak si aspoň necha svoje nazory pre seba.

„Je mi úplně jedno, jak s mými postavami pracují ve filmech či jiných projektech. Tyto postavy jsou a vždy budou mými postavami.“ Ako mu to moze byt jedno ak prehlasuje ze sú a vždy budu jeho postavy? Nezalezi mu na jeho vlastných postavách? To Mark Hamill mal lepší vzťah k Luke-ovi nez on k postavam ktoré on sám napísal.

14.11.2019 | 17:04:08
Janko23

Zasranej umělec, ale taky zasranej idiotskej narcis =D

#9 Denyslayer
14.11.2019 | 17:22:58
Denyslayer

#8 Janko23: A taky „zasranej“ génius, který celé toto universum stvořil. :)

#40 Janko23 #83 HellTsuku
14.11.2019 | 17:27:39
Denyslayer

#6 azoxid: Bez něj by ty hry neexistovaly. To je prostě fakt, ať se ti to líbí nebo ne.

#12 mateSKAtes
14.11.2019 | 17:30:17
Nearlay

Všechny hry jsem dohrál snad 10× a jsou po příběhové stránce perfektní. Ale knížky jsou pro mě ještě o úroveň víš. Ať o něm kdo chce říká co chce,ale já ho hluboce respektuju

14.11.2019 | 17:32:14
mateSKAtes

#10 Denyslayer: Bohu dík že to vymyslel ale usurpovat si všechnu práci ostatních lidi mě přijde jako ubohost, když se zamyslím že to prodal v podstatě za pár floků a po x letech si uvědomí že hry na kterých se nepodílel vynesly majlant tak najednou se přihlasí o prachy , řekl bych že tomu ani o nic jinýho nejde než o prachy. A ještě jedna věc, ruku na srdce kdo z vas znal a četl witchera před rokem 2007 ? I já znam pár lidi ale nebylo jich tolik. A moc dobře si pamatuju jak většina lidi nad sfilmovaným polským wiezdminem jen máchla rukou a říkala si co je to za blbost.....

14.11.2019 | 17:40:36
beat

Nazývať ho géniom, keď nik nemal záujem o jeho knihy, kým jeho tvorbu nepreslávili hry, je už aj na mňa veľa, chce se mi zvracet

#15 Denyslayer #87 oskarka
14.11.2019 | 17:41:02
mateSKAtes

Ja mám pocit že zjistil že to co vymyslel může něco kápnout a tak se snaží akorát zviditelnit a všechny zásluhy za práci na tom sklidit on sám. Jak už taky dokázal když se dodatečně soudil o penize z Witchera 3…

PS docela dost věřim tomu že ho Glukhovsky nazval kreténem :D

14.11.2019 | 17:43:04
Denyslayer

#13 beat: A co jako? :D I kdyby hry nevznikly a on by skončil pro většinu veřejnosti opomenut, tak je stále on tvůrcem universa. Herní vývojáři si stvořili vlastní příběh navazující na jeho dílo, ale pořád je to jeho dílo, jeho práce. Pokud chtěli mít 100% zásluhy, měli si vytvořit příběh vlastní a originální. Ale ruku na srdce, to by bez knižní nešlo a v opomenutí by skončili i tito geniální tvůrci hry. :)

#18 mateSKAtes
14.11.2019 | 18:02:11
Martan73

Tak hlavně, že ta ženská co točí seriál nedávno vykřikovala jak s nima Sapkáč spolupracuje, jak je nadšený a dojetím se rozplakal nad tím , jak to zpracovali. A teď se dočteme, že nic neví, že viděl jen trailer. LOL.

#18 mateSKAtes
14.11.2019 | 18:28:18
Camaris

Vývoj Witcher 3 stál 81 000 000 dolarů. Na produkci se podílelo 1500 lidí z celého světa. Víc psát nebudu, už sem se o hrách rozepisoval jinde.

14.11.2019 | 18:33:22
mateSKAtes

#15 Denyslayer: Ano já chápu že to vymyslel a je to jeho dílo ale proč si usurpovat všechnu práci těch několika stovek lidí na tom to dostat do všeobecného povědomý okolí ? řekl bych že těch x stovek lidi se na tom zasadilo daleko vic jak on sam , on jen zjistil že mu to něco kápne tak se začal starat.

Ted k něčemu jinému #16 Martan73: mám tu stejnou otazku.

14.11.2019 | 18:45:09
the Grand Inquisitor

„já jsem umělec“ To mi zní jako Talar

#20 the Grand Inquisitor
14.11.2019 | 19:05:37
the Grand Inquisitor

#19 the Grand Inquisitor: Oprava:„Jsem zasranej umělec!“ To zní jako Talar

14.11.2019 | 19:07:13
pan Novak

Jeho posledni knizka o geraltovi nourkova sezona stala za vylizpr… cim vic slavy tim vic je namachrovanej a pride mi ze se z toho trochu pomatl. Snad se srovna byla by ho skoda ale zatim dela jen jednu debilitu za druhou muj nazor

#22 pan Novak
14.11.2019 | 19:13:28
pan Novak

#21 pan Novak: bourkova sezona pardon

14.11.2019 | 19:14:15
Svjatogor

Dvě věci jsem doposud netušil. Andrej chlastá (chlastal) a Andrej má velký ego. :-\

#27 desaix
14.11.2019 | 19:46:10
Nos666fer

Samolibý k**ot trošku. :D Navíc naříká jak děcko, že z her už mu nekápne ani jedno zlotý. Jak je to se seriálem to nevím. Ví někdo jestli práva musel Netflix koupit opět od Sapkowskiho, nebo všechny patří CD projektu?

#28 robak
14.11.2019 | 20:23:01
clario

Jako spisovatele jej zboznuji a vazim si ho. Jako cloveka nikoliv. Jeho slava, za kterou v nemale mire vdeci i hram, mu stoupla moc do hlavy. Od her se distancuje, ale neprizna, ze se diky nim zvedla popularita jeho knizek geometrickoi radou. S Lauren je ted jedna pr*el jen proto, ze mu z toho zacinka hromada penez. Kdyby si sveho dila a svych postav opravdu vazil, nenecha je zmenit tech par velmi zasadnich detailu. Uprimne stale nedokazi rozdychat to, ze se ted Geralt s Yen potkaji na nejake pitome swingers party. A bohuzel je tech odlisnosti moc. Puvodni prohlaseni, ze se serial bude drzet knih nedokazi moc dobre pochopit.

14.11.2019 | 20:27:50
Svjatogor

Bojím se opakování smutného konce GoT a StarWars (jakkoliv je SW veselé universum pro děti). :-(

14.11.2019 | 20:39:45
desaix

#23 Svjatogor: Keď som ho videl naživo na jednom s con-ov ktoré som navštívil v 90 rokoch, tak bol presne takýto sebavedomý narcis. Vtedy som to prikladal alkoholu, keďže bol evidentne „unavený“ , ale neskôr som zistil, že to nie je chlast, ale povahový rys. V každom prípade je najúspešnejším fantasy autorom z východu a to mu niekto neberie.

14.11.2019 | 20:57:30
robak

#24 Nos666fer: Myslím, že od Sapkowskiho. CD Projekt měl práva jen na tvorbu her.

14.11.2019 | 21:25:14
Camaris

Svjatogor: Vyzkousej novy serial The Mandalorian. Konecne projekt, do ktereho nekecala Kathleen Kennedy a vypada to skvele. Mozna diky tomu Star wars chyti druhy dech.

14.11.2019 | 21:32:41
Luksathor

No ono je celkem vtipné argumentovat tím, že jste na knihy přišli až po hrách, když žijete mladí v herním věku.. Dnes si her každý všimne víc než knih a i když sou to odpadní hry, mají vždy větší pozornost než starší dobré knihy.. Ke GOT se taky většina dostala po seriálu, přitom seriál by nebyl, nebýt skvělých knih a to samé může říct Sapkowski o hrách nebo seriálu to je fuk.. On stvořil ten svět a postavy, knihy ale nikdy nebudou mít takovou pozornost jako filmy a hry určitě ne v dnešní době.. Nikdo se mu ale nemůže divit, když úspěch her připisuje knihám.. Sice je hnusné, když to zní, jako by tvůrci her nedokázali nic.. Oni dokázali perfektně vzít atmosféru knih a vytunit příběh.. Ale on to začal a jen díky němu to všechno vzešlo je takže tečka :D

#32 mateSKAtes
14.11.2019 | 22:46:48
Luksathor

On by asi neměl takovéhle řeči, kdyby lidi 1. nezačli rejpat s tím, jak jeho knihy slví úspěch jen díky hrám.. To by každého spisovatele naštvalo když jeho životní tvorba dosáhne až seriálového spracování a fanoušci to potom otáčí jakoby knihy byly napsané po hrách.. Jasné že jsou hry známější, to ale né kvůli tomu že by byly propracovanější, ale protože jsou dnes populárnější, to je celé :D

#32 mateSKAtes
14.11.2019 | 22:50:39
mateSKAtes

#30 Luksathor:
#31 Luksathor: určitě souhlasím sice nerad ale souhlasím. M

#33 mateSKAtes
14.11.2019 | 23:28:10
mateSKAtes

#32 mateSKAtes: Mě jen vytáčí když on práva na svoje dílo už na začátku tak lacino a v podstatě nechal všechny at si s tim defakto dělají co chtěj a pak když to najednou vyneslo obrovskej balík tak se najednou vrátil jako největší kral a že za všechno si vezme zásluhy… Pro mě to je a bude akorat arogantí ožrala kterýmu se povedl vymyslet skvělí svět s fantasy tématikou.

#34 Svjatogor
14.11.2019 | 23:31:31
Svjatogor

#33 mateSKAtes: On je takový (Formanův) Amadeus s vodkou ruce. Lid versus Sapko… :-D

14.11.2019 | 23:46:05
DC Expert

On strašně kecá děděk prolhanej on jim prodal celou licenci. Řekl že se na té hře vůbec nechce podílet! Strašně nadával na hry zaklínače! Dokonce i řekl že mu to kazí dílo a jakmile ta trojka slavila úspěch tak začal vymáhat peníze na které neměl právo. Pak najednou začal hysterčit že mu to CD projekt red nechtěl dát ty prachy. Jako námět na hru že stvořil zaklínače to je pravda. Ale zato jeho nadávání na hry si to ani nezasloužil. Jenom jak trojka slavila úspěch tak se mohl zbláznit. On si to přečetl jenom na internetu. Celé jsem to četl že bylo o něm napsané že se přiznal že byl hlupák když jim ty práva prodal.Může být rád že mu CD projekt RED nějaký miliony vyplatili! Příjde mi že asi admin nikdy nehrál všechny tři díly zaklínače a nemá k tomu vztah. Protože jsou tam velké rozdíly hry pokračují po knížkách. A když člověk přečte knížky a pak začne hrát hry tak má neskutečný zážitek a pokračování.

#43 mateSKAtes
14.11.2019 | 23:55:11
mateSKAtes

@DC Expert Ámen doufám že tak to bude vidět aspoň větší půlka lidí.

15.11.2019 | 0:04:41
beat

1. Je stale faktom že knihy preslávili hry :D ktokoľvek môže oponovať, ale kým neprišli hry tak knih sa predalo pár tisíc a bol to úspech,, prišli a predávalo sa ich na milióny, toť vše, s tvrdením že je to jeho dielo, hm, nie, nie je, hry su proste ich dielo, autorské práva nepustia

#38 DC Expert
15.11.2019 | 7:34:32
DC Expert

#37 beat: Hlavně že byl tak blbý a ozval se až v roce 2018 a nebo v 2019 tolik let po vydané hře. Zaklínač 3 vyšel v roce 2015. jako kdyby se jim ozval hned tak neřeknu ale on se jim ozval pozdě.

#43 mateSKAtes
15.11.2019 | 8:11:04
Lukass.M

Prostě Polák. Prodával jen v polsku a u nás, nevěřil že se budou hry prodávat tak prodal licenci v takovym rozsahu, v jakym jí prodal a místo procent ze zisku si řekl o pár tisíc s tim že je mu jedno co se bude ve hrách dít. Teď prodává po celym světě, ale to mu jako výsledek nestačí – chce rejžovat víc. Tak si nejdřív vynucuje prachy po vývovářích. Pak prodal práva na seriál o dryádách z brooklinského lesa a když zjistil že by z toho chtěl netflix nekonečnej seriál, tak by rád prodal víc než napsal… Ale příběh za něj dopsaly ty proklatý hry :D

15.11.2019 | 8:15:42
Janko23

#9 Denyslayer: To vůbec nepopírám jen mě rozesmála ta skromnost. Já hry nikdy nehrála a knížky naprosto fanaticky žeru, ale myslím si, že třeba taková polovina čtenářů se ke knížkám dostala právě přes hry, které jsou přece jen dílem jiných lidí (kteří se nepřirovnávají k Leonardovi) =D

15.11.2019 | 10:49:53
Violet

Co vám všem drbe :D Je to dědek co má prostě radost, že je Zaklínač slavnej, že je to jeho dílo. A jako jeho chování teď? No tak když se mu v Polsku za to co udělal, všichni posmívali? Tak má radost, že i tak zase něco dostal a ještě bude těžit, že Zaklínač je vnímán! Má své fanoušky a nejspíš získá další! A vy mu nic nedopořejete a hned všechno berete smrtelně vážně :D A dědek si přitom jen vyskakuje radostí, tak nechápu ty reakce tady :D

Ano jen díky němu mají hry úspěch, nebýt jeho ani žádný Zaklínač není. V podstatě má pravdu. Pochybuju, že se nad tím víc zamyslel :D Navíc, když se mu opravdu celé Polsko smálo, takové ponížení a teď na to může zapomenout. A jelikož to nehrál, těžko může posoudit zda je to dobré nebo né, proto ani žádné vyjádření.

No za mě jsou hry povedená luxusní záležitost.

#43 mateSKAtes #49 desaix
15.11.2019 | 11:41:44
FallenMaia

Ty vole zase tie skurvené kecy tu, rozum sa mi zastavuje nad niektorými individuami :D :D Čistá komédia. Je to jeho svet, jeho postavy, on to vymyslel, on s tým môže naložiť ako si zmyslí, tak ako Lucas vymyslel Star Wars a Tolkien Stredozem, bez Tolkiena by tiež nevznikol žiadny filmový Pán Prsteňov, tak ako bez Sapkowskeho žiadny herný ani seriálový Zaklínač, nech si vraví kto chce čo chce, ani sa mu nečudujem že reaguje tak ako reaguje keď kopa fanúšikov si myslí že napísal knihy až po hrách :D :D Ja by som reagoval rovnako.

#43 mateSKAtes
15.11.2019 | 12:17:33
mateSKAtes

#41 Violet: To všechno by bylo moc pěkný. Je tu jedno velký ALE viz #38 DC Expert:a #35 DC Expert:. Takže Sapkáč asi jednou nahodou vystřízlivěl a podíval se jak se daří no a po pár letech se dožadoval něčeho na co neměl nárok :D

#42 FallenMaia: a ted k tobě hele když někdo prodá svojí licenci „lacino“ řekne že ho to nezajíma a at si s ni dělají co chtěji a po letech co na to nadáva ta věc má uspěch tak dělá jako kdyby nic ?. Ano on to vymyslel ale tim že to prodal se zřekl jakýhokoliv dalšího postupu na kterým se podílelo jak už jsem zminoval několik stovek lidi a on pak po letech přijde že chce prachy na který nemá nárok za praci kterou neudělal ? :D On to vymyleslel , on to prodal co se týče her a po těch letech by neměl dostat nic když už jednou zaplaceno dostal a ne tu jeho astronomickou částku.

PS: Hra nemá se seriálem teměř nic společného (podle slov samotné režisérky) ale ukázalo se na ni dokonale jakej je sapko ve skutečnosti charakter.

#45 beat #47 FallenMaia #51 Violet #52 Violet #90 DC Expert
15.11.2019 | 12:43:20
mateSKAtes

A ještě ke všemu to je lhář protože nám tady tvrděj jak spolupracuje a jak je se všim spokojenej a jak se mu všechno na seriálu líbí a ted tady borec řekně že z toho nečetl ani neviděl vic jak trailer… xD xD xD xD

#46 Decado23
15.11.2019 | 12:54:47
beat

#43 mateSKAtes: dakujem, ze si to napisal zrozumitelnejsie, ja som to skratil na par slov…

15.11.2019 | 13:25:39
Decado23

#44 mateSKAtes: Nechci dědka obhajovat, je to typickej pšonek a navíc už prskající senior :D, ale asi tu trošku děláte z komára velblouda. A s dovolením opravím tvé nařčení ze lži. Lauren i Henry se nechali slyšet, že se byl podívat na natáčení a líbila se mu oddanost práci. Dále pak Laura řekla, že mu dali scnář, skripty, prostě vše, ale on řekl, že nechce suroviny, že si počká na celou polévku. A poté co mu pustilo na Lucca conu trailer, což byla práce pořadatelů, nikoliv produkce, tak na reagoval, že pokud bude seriál tak dobrý jako trailer, bude to mistrovské dílo. Nikde v tom nevidím tu lež o které píšeš. Nikdo z nich netvrdil celou dobu nic jiného.

15.11.2019 | 13:27:14
FallenMaia

#43 mateSKAtes: Ale to je úplne jedno za koľko ju predal aj keby ju dal zadarmo, vtedy bola úplne iná doba, ani sám Sapkowski nevedel ako sa herný priemysel posunie. V živote žiadnu hru nehral prišli za ním nejaký hoši ktorí mali nejaké plány a nemali veľa peňazí tak im to dal za lacno že nech si s tým robia čo chcú, ale ak už to dosiahlo taký celosvetový úspech mohli aj oni prejaviť nejaký ten rešpekt a úctu a starému pánovi dať poriadny bonus, sväťý CD projekt. A nie sa tváriť akoby nič, že veď on nám to dal za toľko a hotovo, vybavené.

A inak vôbec nechápem čo to tu na mňa vyťahuješ, ja tu hovorím o niečom úplne inom a nie za koľko im predal nejaké práva, ja tu vravím o tom že môže do svojho diela kecať koľko sa mu zaráči pretože to on vdýchol tým postávam život, je to z jeho hlavy. A má plné právo povedať že bez neho by žiadny Zaklínač nemal úspech, pretože je to tak, bez neho by ani žiadny Zaklínač nebol, ak už sa na to pozeráš akokoľvek. Ak by boli tvorcovia z CD projektu takí majstri vymysleli by si svoj vlastný fantasy svet a svojich hrdinov, tak ako Bethesda s Elder Scrolls. To by som si pozrel či by to malo taký úspech ako hra podľa v polsku už v tej dobe celkom známej knižnej predlohy. Zapadlo by to prachom a nikto by o tom v živote nepočul. O tom som tu hovoril, tak tu na mňa nevyťahuj nejaké sračky s predajom…

#53 mateSKAtes
15.11.2019 | 13:33:04
Decado23

A ještě se svěřím s jedním svým pohledem na celou věc. Jsem hodně moc rád, že nám tu Xavik a Blackhand dodávají takový servis a informace k seriálu na který se věřím těší hodně lidí. Jen to na mě působí, že čím íc info, tím více kritiky už dopředu. Já chápu, že nemusíme být všichni spokojení s castingem, scénářem a tak. Prostě neexistuje na světě nic co by mělo 100% podporu. Ale nebylo by lepší s tím vším počkat po první sérii až všichni uvidíme celek? Třeba by nám to nesnižovalo tu radost z očekávání už dopředu. Takhle to vidím já, ale i tak jsem rád za diskusi a příspěvky, protože to znamená že je o to zájem. A je fajn ,že až na pár dinosaurů je ta diskuse slušná a věcná s použitím argumentů u jedné i druhé názorové strany. To už dnes tak obvyklé nebývá. Bože, to jsem se rozkecal, omlouvám se :D

15.11.2019 | 13:36:58
desaix

#41 Violet: Violet nato, že odhad charakteru je súčasťou tvojej profesie, máš dosť často chybný úsudok. Ja som Sapkowského mal možnosť poznať osobne a naozaj na mňa pôsobil dojmom majstra sveta. Vo vzťahu k postave Geralta mi pripomína A.C.Doyla a jeho vzťah k postave Sherlocka Holmsa. Doyle sa snažil napísať seriózny historický román ktorým by sa presadil v literárnych kruhoch. Je všeobecne známe že mu, istom období života, išiel Sherlock na nervy a preto sa ho snažil zbaviť v poviedke „Posledný problém“ . Sapkowski to mal s Geraltom koncom 90 rokov rovnako. Všetko okolo zaklínača ho rozčuľovalo, vydavateľstvo na neho neustále tlačilo (stačí si pozrieť ako sa zvyšoval počet strán románov) a preto sa tak ľahko zbavil práv. V tej dobe chcel mať od všetkého pokoj.

#50 Violet
15.11.2019 | 13:42:04
Violet

#49 desaix: Možná by sis měl přečíst co jsem napsala ještě párkrát. Tohle byla prostě projevená radost. Tu jsi ty asi nikdy z ničeho neměl.

Neodhaduju jakou má osobnost nikde. Na to nemám dostatek podkladů. Takže jsme se vyjádřila jen k tomu co jasně vidím. Ale pokud ty si s ním byl v jedné domácnosti, tak asi víš víc.

A ty máš zrovna co říkat. Odhaduješ lidi podle toho co ani nevíš a ženy požaduješ za hadry. Takže tvoje názory jsou pro mě už dost nízké.

15.11.2019 | 13:53:08
Violet

#43 mateSKAtes: Já o tom moc dobře vím jak to bylo. Mám dost blízkého přítele v Polsku už od dětství. Takže i knihy jsem četla už dávno. A vím jaké to bylo, jak se choval a co se psávalo v Polsku když si z něj dělali srandu za to, že tak neodhadl situaci během her.

Říkam, že tohle je prostě projevená radost a za tím si stojím. Neříkám nikde že je to skvělej nebo špatnej člověk a nic takového.

15.11.2019 | 13:58:39
Violet

#43 mateSKAtes: Mimochodem od tvůrců her to byla čistě jejich dobrosrdečná věc, že mu ještě kompenzovali nějaké ztráty. nemuseli mu dát nic. A Sapkowski si myslel, že hra nemá šanci uspět, podcenil svoje vlastní dílo! Proto se choval jak se choval a bylo mu to jedno. A když viděl, jaký má hra úspěch, zvítězila chamtivost a mužské ego. Navíc když se mu posmívali. Takže nechápu co se tady dohadujete.

#54 mateSKAtes #55 mateSKAtes
15.11.2019 | 14:06:17
mateSKAtes

#47 FallenMaia: Ja jsem si říkal ty uličníku kde si se tak dlouho flákal xD xD xD si určitě pročítal a přemýšlel jak nasadit správný protiproud :D :D

Ale ted vážně, od tebe bych si nechtěl koupit auto, protože podle toho co píšeš bych ti po 4 letech musel zaplatit znova protože to auto který jsem si od tebe koupil ještě pořád funguje a mam s nim uspěch...... ale to bylo jen tak mimo abys neřekl že se ti nesnažim vysvětlit to co si to pravě řekl za nesmysl

Hlavně se mě na tobě líbí že je tu nějaká diskuze ve který píšu celou dobu jen v souvislosti s hrama a ty mě tu začneš cpát něco o čem se tu vůbec nebavím a ani to nekritizuju :D

Překvapí tě to ale ja se seriálem nemám vůbec žádný problém, se všim jsem spokojen. Ja tu celou dobu nadávam na Sapka ;) Řekl bych že asi moc nevíš jak Sapko "Ne"měl rad hry na jeho příběh. A přijde mě docela směšný že si napsal že byl uspěšnej ještě před těma hrama, protože to je relativní :D nebejt těch her tak se jeho jméno nedostane ani do západní Evropy natož ameriky nebo japonska, zustal by jen v polsku maximalně u nás nebo na slovenku. Moc dobře si pamatuju jak si lidi klepali na čelo když vyšel prvni polský seriál.....( Pokud si i ty patřil mezi ty kterým se líbil tak to pardon). A ted tady lidi objevujou znovu ameriku tim že zjistili že bude další seriál na stejný motivy a malem by se z toho pos… :D

#56 FallenMaia
15.11.2019 | 14:26:32
mateSKAtes

#52 Violet: naprosto souhlasím

15.11.2019 | 14:28:18
mateSKAtes

#52 Violet: tobě to řeknu protože ty to pochopíš. Prostě na těch hrách pracovalo tolik lidi takovou dobu a on by si všechnu slávu sebral jen pro sebe to mě přijde strašně nespravedlivý vůči těm lidem, vůči jejich práci a času stráveném na tom projektu. + ten fakt že jim to sám prodal. Tot vše za mě .

#81 Violet
15.11.2019 | 14:33:37
FallenMaia

#53 mateSKAtes: Tak počuj, za prvé ja som tu vôbec nereagoval na teba ako si môžeš všimnúť, písal som všeobecne že tu majú istí užívatelia blbé kecy, kde tam padlo tvoje meno? To ty si reagoval na môj komentár a pritom si reagoval niečím čo som ja v mojom prvom príspevku vôbec neriešil. Ja som tam ani raz nespomenul predaj nejakých práv tak neviem čo to tu riešiš so mnou ;)

Za druhé to o aute je teda pekná konina. Ak by si na tom aute zarobil ohromné množstvo prachov a stal sa vďaka môjmu autu celosvetovo známym, vtedy by si mohol mať aspoň trocha toho chochmesu a prihodiť niečo starému pánovi na dôchodok pretože by si si bol vedomí toho že len vďaka jeho autu si dosiahol taký úspech nemyslíš?? A spolu s tebou sa stal známym aj on. Porovnávaš tu jablká a hrušky ale OK ako myslíš.

15.11.2019 | 15:09:48
mateSKAtes

Wau tak to jsem nečekal že si to nemyslel i na me, ale já na tebe reagoval schvalne, přece jenom je v nadpise psáno hrách tak jsem se jen v klidu snažil vysvětlit , jak to je s hrami. A s tím autem no ty si ale zabiják xD xD platit dvakrát za jednu věc no a ještě s úsměvem to je bomba

#58 FallenMaia
15.11.2019 | 15:22:39
FallenMaia

#57 mateSKAtes: Nemaj sprosté a cynické kecy. Vôbec si na mňa nemusel reagovať tak mi tu teraz nevyplakávaj, ja fakt nemôžem za to že máš potrebu sa hádať. A vôbec ma netrápi čo je v nadpise. Ja som nečítal len nadpis ale celý článok. A reagoval som na ľudí čo tu píšu kraviny, tak si ma nabudúce nevšímaj, preskoč môj komentár a budeme všetci spokojní. Ale to sa asi nedá že? Ešte keď sa aj priznáš k tomu že si reagoval schválne, čo sa vôbec čudujem.

#62 mateSKAtes #64 mateSKAtes
15.11.2019 | 15:34:16
Levascue

Lidičky, čtu samé nadávání na Sapkowskiho…vy ho znáte osobně? Mám to štěstí, že můj známý se s ním osobně zná(pracuje v knižním odvětví) a jeho popis Andrzeje(nebude to úplně přesné samozřejmě) byl ve smyslu, že Andrzej sice působí arogantně, ale protože má proč, prý je to neuvěřitelně chytrý člověk, lidský v tom slova smyslu, že se nad vás, jako člověk nepovyšuje, potyká si s vámi(žádný mistře…), napije se s vámi :D (a to prý pořádně), přičemž vás nenechá zaplatit ani floka, rozumně s vámi pokecá..jasný hry bude vždycky odvrhovat a bude do éteru hlásat tyhlety řeči typu : „je mi jedno co dělají s mými postavami, jsou jen mé, jsem kurva umělec..“ – ale uvědomte si, že to není jeho povaha, ale image – Kotleta není taky takový blázen(v dobrém slova smyslu samozřejmě), je to prostě jeho image. Andrzej ví, že když něco takového vypustí do světa, tak se o něm začne mluvit, dělá mu to reklamu, sice špatnou, ale pořád reklamu, berte to jako jeho alter ego, ne jako že je takový přímo on.

#80 Zilwicky #108 Darnwell
15.11.2019 | 15:49:38
mateSKAtes

Nojo opět vezme jedno slovo z celé věty které se mu hodí a postaví na tom svoji nesmyslnou teorii… No tak jinak celej tento článek se týká her tak se tady resej hry , je sice moc hezky že tě to netrápí ale pak se hned necerti když nikdo nechápe co tu zvatlas úplně mimo mísu

#61 Levascue #63 FallenMaia
15.11.2019 | 15:51:49
Levascue

#60 mateSKAtes: To je na mě? :)

#62 mateSKAtes
15.11.2019 | 15:54:33
mateSKAtes

#61 Levascue: ne na tebe ne
#58 FallenMaia: to je na tohodle pána

15.11.2019 | 16:03:30
FallenMaia

#60 mateSKAtes: Jakou teorii?? O čom to trepeš??? Si normálny? Čo som ti šlapol na kurie oko alebo čo? Ty tu máš arogantné kecy od samého začiatku že Sapkowski je alkoholik, kretén a čo ja viem čo a akonáhle niekto zareaguje opačne a hlavne teda keď som to ja, tak si totálne mimo. Riešiš tu nejaké odkúpenie práv pritom o tom v článku nepadlo ani slovo, hovoríš že článok je o hrách, pritom je to celé o vyjadreniach Sapkowského na nejakej akcii aj ohľadom seriálu aj jeho kníh, vyťahuješ tu somariny, porovnávaš to s kúpou auta, to čo je toto?? Čítal si vôbec ten článok alebo máš len tú prachsprostú potrebu si tu otierať papuľu o Spakowského a o mňa??? A že ja žvatlám mimo mísu…

#65 mateSKAtes #67 mateSKAtes
15.11.2019 | 16:03:59
mateSKAtes

#58 FallenMaia: prej potřebu se hádat :D tvle to mě řika člověk který ještě donedávna komentoval každy přispěvěk zvlášt k diskuzi a nebal se použít i hrubší označení a pak tam brečel jak malě děcko že jsou na něj všichni nasraní..... SHAME ON YOU

#66 FallenMaia
15.11.2019 | 16:05:30
mateSKAtes

#63 FallenMaia: ale očividně si ty nic jinýho než ten članěk (třeba celou diskuzi) nečetl...... kdyby jo tak nemáš potřebu tu otevírat zbytečně témata o kterých se tu nikdo ani nebavil :D

#68 FallenMaia
15.11.2019 | 16:08:46
FallenMaia

#64 mateSKAtes: Hlavne že ty si nikdy nechýbal pri žiadnom mojom príspevku aby si mi tam mohol napísať tie tvoje sračky…

15.11.2019 | 16:09:05
mateSKAtes

#63 FallenMaia: ale neboj vím že seš kluzkej jako had a minimalně jeden člověk se kvuli tobě z tohoto fora už odhlasil na dobro takže pro klid tvých nervu už na tebe nebudu reagovat uvidime jestli to zvladneš i ty…

15.11.2019 | 16:11:10
FallenMaia

#65 mateSKAtes: A ty si očividne vôbec nečítal ten článok len si sem prišiel nadávať na Sapkowského, to je celé a teraz si si pekne nasal do huby, keď ani nevieš o čom ten článok je, hlavne že máš plno nezmyselných kecov.

15.11.2019 | 16:11:48
deeside95

Ohledně té situace her a Sapkowského, na jednu stranu se mu nedivím. Před CD projektem od něj roku 1997 dostala licenci na hru firma Metropolis Software, která ale hru ani nedotáhla do konce a dlouho se nic nedělo, takže logicky, když práva přešla na CD projekt, Sapkowski chtěl mít peníze hned v kapse, logicky v jeho věku neměl nějakej zájem o herní průmysl a nechtěl zase dát práva a nic z toho nemít. Udělal by to každý z nás, ještě k tomu když přihlédneme na rok, kdy se to vše řešilo a herní průmysl nebyl zase tak rozmáchlý. A rozhodně nikdy neřekl ani nenapsal, že hry jsou jeho dílo, jak tu píše mateSKAtes. Ale vadilo mu, že třeba v USA a jiných zemích si spoustu lidí myslelo, že napsal knihy na motivy těch her, což by sralo každého spisovatele. Proto se nedivím, že s Netflixem spolupracuje mnohem radši, když adaptují přímo jeho knihy a jeho příběh. Osobně ho ale neznám a nikdo z nás nemůže stoprocentě vykřikovat, jakej je hajzl a kdesi cosi.

#70 FallenMaia #71 mateSKAtes
15.11.2019 | 16:14:16
FallenMaia

#69 deeside95: Presne tak, súhlasím ;)

15.11.2019 | 16:15:47
mateSKAtes

#69 deeside95: Ano tak po tomhle mam opravdu tendenci přemýšlet o tom že jsme někde udělal chybu. Rozhodně je to o 1000% napsané než komentář toho individua nad tebou .

15.11.2019 | 16:18:15
Martan73

To máš asi pravdu a dá se to pochopit, s těmi právy na hru. Ale hodně si uškodil, když si zpětně uvědomil kolik ta hra vydělává a chtěl se soudit o další peníze, co neměl ve smlouvě.

15.11.2019 | 16:18:48
deeside95

To je pravda, ale kromě článků týkajících se toho soudu jsem četl i články, kde se psalo, že peníze potřeboval na léčbu svého syna, který byl dlouhodobě nemocný. Pokud by tohle byla pravda, zase bych se přiklonil k tomu, že ho nemůžu soudit tak příkře.

#74 mateSKAtes
15.11.2019 | 16:23:08
mateSKAtes

#73 deeside95: Jo to už zaleží na novinářích co všechno se pusti do etheru. Ale jestli je to pravda tak bych se měl hodně stydět.

#75 deeside95
15.11.2019 | 16:25:43
deeside95

#74 mateSKAtes:Právě, proto se radši zdržuju toho nadávání na něj a užívám si jak jeho knihy tak hry od CD projektu. S jistotou můžeme akorát říct, že ten jeho syn po tý kauze s CD projektem umřel, což mu určitě nepřidalo na dobrý náladě.

#76 FallenMaia #77 mateSKAtes #84 Svjatogor
15.11.2019 | 16:29:35
FallenMaia

#75 deeside95: To vážne?? Tak to je hrozné :'( To som ani nevedel.

15.11.2019 | 16:32:30
mateSKAtes

#75 deeside95: No tak ted se opravdu cejtim jako osel. Umím přiznat chybu a tohle by byl dost velkej důvod proč udělal to co udělal. Je fakt že jsem důvod toho proč ty penize po těch letech chtěl nehledal Tak jsem ted opravdu překvapenej.

15.11.2019 | 16:34:11
beat

Myslím si, že ako autor knížnej predlohy mohol poprosiť z dobrej vôle CDPR o pomoc s liečením, nie sa s nimi súdiť o penoqze, na ktoré nárok podľa ich vzájomnej zmluvy nemá. CDPR je firma, ktorá rada posiela peniaze na charity, prispieva na vývoj hier iných štúdií atd atd. Určite by to bolo rozumnejšie ich požiadat o pomoc ako ich dať na súd. A aj keď súd vyhrali, peniaze mu poslali mimosúdne, čo je aj overené. Nech si z tohto celého každý vezme čo chce.

15.11.2019 | 16:55:41
deeside95

To určitě mohl, ale třeba mu to přišlo jistější touto cestou, prý mají v Polsku nějaký zákon ohledně autorských práv, který umožnuje požadovat zpětné doplacení nějaké části výdělku od kupce licence. Do toho opravdu nevidím, abych mohl s jistotou říct, jak to mezi nima bylo. CD projekt mu nakonec peníze dal jak píšeš a myslím si, že to právě bylo kvůli té léčbě, proč by to jinak dělali. Kdyby byl opravdu jen namachrovaný hamižný člověk, mohli se na něj vykašlat.

#82 beat
15.11.2019 | 17:03:41
Zilwicky

#59 Levascue: To je síce pekné ale tak raz je to svetoznámy človek tak by sa tak mal správať a nerozprávať novinárom každú blbosť ktorá ho napadne. A ak to berie štýlom „aj negativna reklama je reklama“ tak to o ňom rozhodne tiez nic dobre nehovorí. Teraz konkrétne narážam len na to o čom sa hovorí v tomto článku – „To jen díky mně mají úspěch“

15.11.2019 | 17:29:44
Violet

#55 mateSKAtes: Však ano, to souhlasím. A on se od her distancuje už protože se v tom tolik spletl, pěkně to pokazil a taky se mu za to dostatečně vysmáli.

Za mě jsou prostě hry špička a kdyby to tehdy tak nepokazil, určitě by mluvil teď jinak. Je to jen uražené ego pořád:)

15.11.2019 | 18:14:22
beat

#79 deeside95: Presne tak ako pises, ten zakon tam existuje a snazili sa ho uplatnit, lenze CDPR uz davno nie je lokalna spolocnost, ale korporatna, takze takyto zakon je tam diakutabliny a vdaka tomu chvalabohu/bohuzial vyhrali. Keby vsak sli len za vidinou zisku, tak by mu tie peniaze vobec nedali. Chvalabohu ani bohuzial vysvetlovat nejdem, nejaku tu empatiu mam, ale keby ten sud vyhral tak potom zmluvy nedavaju ziadny zmysel a clovek by sa mohol prizivovat na uspechu druhych bez nasledkov.

#85 mateSKAtes
15.11.2019 | 18:54:37
HellTsuku

#9 Denyslayer: Ne úplně nevytvořil...... dělal to podle Slovanské mytologie. Navíc není jediný kdo napsal různé knihy z té Slovanské mytologie, co třeba tkaovej Vlkodav od Rusáků, k nám se to jen nedostalo, max film, který není až tak povedený

#88 Denyslayer
15.11.2019 | 19:16:28
Svjatogor

#75 deeside95: Tohle je můj první cliffhanger v diksuzích. :-( :-( :-(

#86 Svjatogor
15.11.2019 | 19:55:27
mateSKAtes

#82 beat: ano to jsem se celou dobu snažil řict sice složitě ale snažil

15.11.2019 | 19:56:40
Svjatogor

#84 Svjatogor: Alespoň už vím, proč si Sopko tyká s flaškou jako novigradský kopiník. Od teď si dávám na pusu / prsty zámek a omezím se na netrpělivé očekávání seriálu a šťourání do Lauren Hissrich. Snad mě Netflix mile překvapí ve stejné míře jako Disney (The Mandalorian). ;-)

15.11.2019 | 20:10:13
oskarka

#13 beat: Co to píšeš za nesmysl? To, že nečteš knihy, neznamená, že jiní lidé jsou stejní. Sapkowskeho proslavily knihy, přeložily se do spousty světových jazyků, u nás vyšel Zaklínač už v několika vydáních, jako audiokniha, vycházejí jeho povídky… a co Husitská trilogie?

#93 beat
15.11.2019 | 21:02:42
Denyslayer

#83 HellTsuku: Fuuuu… Tak na tohle nemám sílu reagovat. Autor fantasy, který se inspiruje mytologií není tvůrcem? Tak v tom případě neexistuje žádný autor fantasy! Co se člověk na tom internetu nedoví? :O

#89 HellTsuku
15.11.2019 | 22:33:13
HellTsuku

#88 Denyslayer: Reaguji na blbost, toho že je geniální autor, tedy pokud nejsi mentálně zaostalí jedinec co četl jenom jednu knižní sérii tedy jeho, tak bys to měl pochopit.

#91 Denyslayer
15.11.2019 | 23:02:08
DC Expert

#43 mateSKAtes: Lidé se mu vysmívali ohledně toho článku co řekl a prodal jim práva za strašně málo a pak přišlo hra zaklínač vydělala dva Biliony a on ty práva prodal za strašně málo peněz a jsou z toho dva biliony. Nadával na hry že z toho nechce ani podíl ale von to vysoudil protože nevím jak probíhá retardovaně právní systém v Polsku. Jinak co týče Tolkiena pán prstenů vznikl až po X letech co byl Tolkien mrtvý. Takže ani nemohl vědět že byl slavný.

#95 desaix #96 mateSKAtes
15.11.2019 | 23:04:52
Denyslayer

#89 HellTsuku: A proč by to měla být blbost? Sorry, ale jako „ZAOSTALÍ jedinec, mi tu připadáš tak akorát ty. :)

#92 HellTsuku
15.11.2019 | 23:42:42
HellTsuku

#91 Denyslayer: Protože jsou mnohem lepší autoři? Kteří už z tímhle tématem Slovanské mytologie dělali? Bohužel, fanatici, tkeří za všechno Sapkowského obdivují to nevidí, ale být slapým a hloupým je problém tvůj.

15.11.2019 | 23:48:10
beat

#87 oskarka: 1. Píšem len fakty, overené 2. Fakt by ma zaujímalo, odkiaľ si to vydedukovala, že knihy nečítam :) to že sa pri každom vydaní spraví 2 aj pol tisíc výtlačkov je bohužiaľ stále málo :(

16.11.2019 | 0:09:57
beat

20 aj pol

16.11.2019 | 0:11:20
desaix

#90 DC Expert: Mám pocit, že si pletieš Pána Prsteňov a Silmarilion, ktorý bol vydaný až po Tolkienovej smrti.

16.11.2019 | 4:43:58
mateSKAtes

#90 DC Expert: Počkej ale to už se tu vyřešilo ne ? Ted fakt nechapu. A o Tolkienoj jsem neřekl ani slovo. Ale myslím si že ovlivnil zásadně světovou tvorbu svou prací, by jste se divili co všechno dneska vychází z jeho děl a je to slavné. Třeba Games Workshop a jeho warhammer ti tolkiena vykradli už skoro před 50 lety (Mají nebo spíš měly averzi k pc hrám takže se to dostava do povedomí až posledních několika let). A pak jsem slyšel jeden drb že i nepřímo warcraft.(ale nevim jestli to je pravda mužu řict jen co jsem slyšel). A pak kupa dalších spisovatelů kteří to vzali po svém jako třeba Shannara Chronicles a tak dále a tak dále.

16.11.2019 | 9:15:46
Zilwicky

Heh.. Witcher je oficiálne nove GoT co sa diskusii týka :D

#98 mateSKAtes #104 mirako
16.11.2019 | 9:20:31
mateSKAtes

#97 Zilwicky: přesně tak xD xD xD xD xD xD ja vim trochu jsem zabrousil jinam :D

16.11.2019 | 9:23:03
Sctyri

Názory má ale celkem dost dementní… „Je mi úplně jedno, jak s mými postavami pracují ve filmech či jiných projektech. Tyto postavy jsou a vždy budou mými postavami.“ Tohle si dost protiřečí.

#101 Praseodym
16.11.2019 | 20:16:33
Praseodym

Má pravdu. To, že by bez her nebyl teď tak známý, není žádný argument proti němu, že bez jeho světa a postav by hry byly nic. CDRP těží z toho, co Sápek napsal, mnohem víc, než si většina lidí uvědomuje. Samozřejmě, šlo by to zpracovat i špatně, což CDPR neudělal.

16.11.2019 | 23:16:34
Praseodym

#99 Sctyri: Ne, neprotiřečí. Pokud někdo udělá s postavou něco, co odporuje tomu, jaká je postava v jeho knihách, tak je to pouhá fanfikce. To je pointa toho, co řekl. Postavy pořád patří jemu a jediná pravda o těch postavách je taková, která neodporuje knihám.

#102 Zilwicky
16.11.2019 | 23:17:38
Zilwicky

#101 Praseodym: Fan-fikciu považujem skor za nieco co urobí amatér/fanúšik, bez naroku na zisk, to je úplne mimo jeho kontroly.

„jediná pravda o těch postavách je taková, která neodporuje knihám“ to je trošku vedla – ked raz niekomu predáš práva tak, čuduj sa svete, oni dotvárajú tú pravdu o postavách za teba. Potom je to už čisto na ľuďoch jak sa k tomu postavia a čo berú ako „canon“.

Príde prinajmenšom zvláštne aby povedal niečo také – defacto tým hovori ze mu nezáleži čo s jeho postavami spravia, hlavne že sú stále jeho. Čiže aj keby z Geralta spravili feministického transsexuála bojujúceho za práva tučniakov patagónskych tak je mu to jedno??

„že bez jeho světa a postav by hry byly nic“ Hmm.. ale keby im on nepredal práva mohli si nájsť niekoho iného, iný príbeh, iné postavy, iný svet. Samozrejme nedá sa povedať ako by to dopadlo ale fantasy kníh je veľa.

A rovnako jeho mohol osloviť niekto iný – proste a jednoducho ani jeden z nich nebol odkázaný na toho druhého, jediný rozdiel je v tom ze v CDPR sa netvária že všetko sme spravili sami, pozrite aký sme super a bez nás by Sapkowski bol nula.

17.11.2019 | 9:18:25
Decado23

Já si myslím, že se všichni shodneme na tom, že Sapek napsal báječné knížky, kterými vytvořil nám milovaný svět a CDPR dokázal z tohoto světa vytřískat špičková počítačová RPG. Tedy ruka ruku myje, win-win situace pro oba a dvojitý zážitek pro nás. No a všichni si přejeme, aby seriál byl ten třetí zážitek pro nás :).

17.11.2019 | 9:44:37
mirako

#97 Zilwicky: :D :D přesně, dohadujou se tady dokola furt ti stejní, podle nicků…

#105 Zilwicky
17.11.2019 | 16:28:56
Zilwicky

#104 mirako: Sú jak Sherlock a Moriarty, kto je kto nechávam na individuálne posúdenie ;)

17.11.2019 | 16:37:29
vojta25

Pan Sapkowski je holt debil co nemá ponětí o světě, ale to už víme dávno. Knihy jsou super ale dostal jsem se k nim přes hry. That´s how it is.

vojta25
17.11.2019 | 22:21:08
alexis

Nejvíc se mi líbí, jak je skromný… Hm, no jo, každý umělec má právo být trochu pošuk:-) Náhodou je to celkem roztomilé…

18.11.2019 | 17:54:58
Darnwell

#59 Levascue: Kotleta především není nic jiného než literární konstrukt Leoše Kyši.

20.11.2019 | 18:45:25
cocumis

Sapmowski jako spisovatel – borec..

3.12.2019 | 10:35:27
cocumis

Sapkowski jako clovek – kreten vsech kretenu

3.12.2019 | 10:35:55
damon2040

Sapkowski je skvělý spisovatel jeho knížky o geraltovi jsou napínavé a plné tajemna lidi co tu knížku nikdy nečetli nevědí co přesně ten člověk dokázal já sama ho mám ráda a mám všechny knížky zaklinace Sapkowski přijede v říjnu na festival svět knihy on sám se vyjádřil že ne jenom knihy ale i hra a serial zaklínač má obrovský úspěch on sám musel schválit natáčením druhé řady zaklinace bohužel kvůli koronaviru se natáčení pozastavilo ale moc se těším na zaklinace

21.3.2020 | 10:45:56
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama