The Witcher (Zaklínač)
83/100 - 366×

The Witcher(Zaklínač)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Tvůrci odhalili obsazení Dijkstry, Rienceho, Nenneke a dalších postav z knih

Tvůrci odhalili obsazení Dijkstry, Rienceho, Nenneke a dalších postav z knih

Tak jsme se konečně dočkali pořádné dávky castingových novinek, která je však pro tentokrát již poslední. Kdo si zahraje další známé postavy z knih?

16 2
23.3.2021

V poslední době jsme se dozvěděli několik castingových novinek, stále tu však byly důležité vedlejší postavy, které nebyly obsazeny. Právě to bylo nedávno napraveno, protože došlo k oznámení několika významných postav. O většině jsme se na našich stránkách již zmiňovali, nicméně jsme netušili, kdo si je zahraje. To je však nyní minulostí.

Už je to více jak rok, co jsme vás informovali o tom, že se o roli šéfa redanské rozvědky uchází skotský rodák Graham McTavish. Ten roli Sigismunda Dijkstry nakonec získal, což je skvělá zpráva, protože McTavish je výborný herec. Můžete ho znát například ze seriálů Outlander či Preacher, ve kterých ztvárnil ikonické role.

(Představitele Dijkstry jsme znali prakticky déle než rok. Foto: Starz, CD Projekt RED)

Na začátku tohoto měsíce jsme vás obeznámili s tím, že bychom se už ve druhé řadě měli dočkat kněžky Nenneke. I ta byla nakonec obsazena, a to herečkou Adjoou Andoh, která nedávno zazářila v seriálu Bridgerton. Nenneke by ve druhé řadě měla narazit na Geralta a Ciri, kterým pochopitelně s něčím pomůže.

Na scénu přichází i očekávaný padouch Rience. O obsazení této postavy se mluví již delší dobu, protože je velmi důležitá pro nadcházející příběh, nicméně Netflix v tomto ohledu stále mlčel. Nyní je však jasné, že si ho zahraje herec Chris Fulton. Ten na svém kontě nemá moc velkých rolí, a tak je jasné, že Rience bude jeho první větší.

K obsazení se dále přidávají i herci, kteří ztvární nezapomenutelné duo právníků a vyšetřovatelů Codringhera a Fenna, o kterých jsme se také již zmiňovali. Codringhera ztvární veterán Simon Callow, kterého jsme v poslední době mohli vidět například v seriálech Outlander a The Rebel, zatímco Fenna si překvapivě zahraje herečka Lizz Carr. Těžko říct, jestli Fenn bude ženou i v seriálu, nebo stále půjde o muže, nicméně díky svému vzhledu a výšce je herečka pro tuto roli dobrou volbou.

Ke všem těmto nově obsazeným postavám byly vydány i krátké popisy, které toho však moc neodhalují. Sigismund Dijkstra je popisován jako šéf redanské rozvědky, který má robustní vzhled a znám je tím, že je schopen zjistit prakticky vše. Duo právníků a vyšetřovatelů je známé především díky Codringherovi, protože Fenn zůstává v ústraní. Jsou však velmi schopní, a tak spousta lidí využívá jejich služeb.

Nenneke je popisována jako postava, která všem připomíná jejich matku. Během svého života ošetřila ve svatyni Melitelé spoustu lidí, mezi které patří i Geralt. A poslední Rience je dle očekávání popisován jako krutý mág, který pracuje pro neznámého zaměstnavatele. Kromě toho Netflix potvrdil i obsazení Filippy Eilhart a jistého elfa Ba’liana, nicméně o obsazení těchto dvou postav jsme vás informovali již dříve.

Zdroj článku: Redanian Intelligence

Diskuze /104

4391

Ale jo, většina v pohodě. Djisktra úplně super a u toho Fenna by mi ani nevadilo, kdyby z něj udělali ženu. Ta herečka má na tu postavu úplně dokonalej ksicht.

23.3.2021 | 9:19:38
Svjatogor

Ne, ne, ne Nenneke!!! :-\

#3 4391
23.3.2021 | 9:31:23
4391

#2 Svjatogor: Ale no tak… to bylo přece jasný ;-)

#5 Svjatogor
23.3.2021 | 9:34:43
Svjatogor

Pustil jsem si jeden film s Cassie Clare (Maigret a drahoušek z Montmartru z roku 2017) a pod jeho dojmem postupně svůj názor na ní měním. Myslím, že tu roli zvládne. Prosím o inteligentní scénář, chytré dialogy, uměřené CGI a vymazlený kostým. Může z ní být druhá Tissaia de Vries. ;-)

#6 4391 #56 4391
23.3.2021 | 9:40:09
Svjatogor

#3 4391: A musí to být opět BAME? Hmpf, dejme tomu. Ale proč ona? Co umí? Umí tak akorát zašpulit rty, vytrčit malíček a kváknout: Och, saprlót. Herecká zoufalost i na Bridgerton a že tento má svou laťku zatraceně nízko. :-P

23.3.2021 | 9:45:26
4391

#4 Svjatogor: Tak o scénář a dialogy jde hlavně ;-) Což platí třeba i u Fringilly. Tu hrát kdokoli jiný, tak si tu postavu taky neoblíbím. No snad nebudou u Filippy vymýšlet blbosti, co tu postavu příliš změní/zničí.

23.3.2021 | 9:47:17
DC Expert

Ten pocit že tam netflix tam verbuje i důchodce! Už neví koho tam dát! Oni chtějí ušetřit chápu ale je to katastrofa a bude tahle kvalita odpovídat seriálu! Dijkstra mi přijde jako starý dědek, který ho hraje! kdyby to radši měl na svědomí Amazon, tak by to bylo lepší!

23.3.2021 | 9:48:44
desaix

Buďme úprimní. Ak by bola do role Nenneke obsadená biela herečka nič by sa nezmenilo. Ten pocit a atmosféra je už i tak zničená, takže je to jedno. Liz Carr je u mňa v pohode voľba. Má môj obdiv, že s jej zdravotným stavom je schopná zúčastniť sa natáčania. Slovami jedného Lannistra „mám pochopenie pre zlomené veci“.

#11 Svjatogor #22 4391
23.3.2021 | 9:57:15
Camaris

Teda ten Fenn/žena to je teda něco :) Dijkstra je vazne moc stary, navic v knize je popisovan jako 7 stop vysoky hromotluk, pripominajici vareneho vepre.

23.3.2021 | 9:59:25
Svjatogor

Jak moc překvapí Kevin Doyle? Podle mě bude jeho postava syntézou několika jiných charakterů, jenž pro úsporu (sic!) z děje vypadnou. Je to dobrý herec, v Downton Abbey hrál slušňáka. Doufám, že umí zahrát i pořádnou krysu. Moje idea: žoldák. Stydí se za svůj původ a sám si ukupíroval uši. V každé družině mu říkají Krysařík. Později se ukáže, že je spojkou jistého Stefana Skellena. :-D

#12 desaix
23.3.2021 | 10:10:26
Svjatogor

#8 desaix: Lannistera rád uvidím sedět na trpaslíčim trůně. Ať už v universu LOTR nebo Warhammer. ;-)

23.3.2021 | 10:17:57
desaix

#10 Svjatogor: Komorník Molesley. S fotky som ho hneď nepoznal.

#13 Svjatogor
23.3.2021 | 10:18:27
Svjatogor

#12 desaix: Ve světě lidí si nechá říkat Matthias (Matyáš) Molesley. ;-)

23.3.2021 | 10:21:05
Edvin69

Ach bože, další Blackwashing…

Nejsem rasista a je spousta skvělých afromerických herců, ale z hlediska herního světa tam absolutně nedávají smysl a jsou jako pěst na oko! Když je tam museli mít, mohli si vymyslet třeba nějaké zerikánské žoldáky, ale to ne, oni je musí násilně vtlačit do míst a rolí, kde abslotlutně nemají co dělat a udělat černochy i ze všech elfů. Postava Eithné byla k smíchu a Fringilla podle knih měla vypadát skoro stejně jako Yennefer (a když Geralt s Fringilou spal, tak ji často [k její nelibosti] říkal Yennefer).

Obsazení Nenneke a Philippy je kopání do vosího hnízda…

Po tom, co se konečně rozhodli opravit ty příšerné Nilfgardské zbroje jsem myslel, že autoři dostali rozum, naslouchají čtenářům a v druhé řadě už další hovadiny dělat nebudou. Očividně jsem se spletl.

Fakt by mě zajímalo, z kolika postav udělají gaye, lezby, cisgender a trangender, jen aby si mohli zaškrknou kolonky a poplácat se za to, jak strašně jsou progresivní a politicky korektní.

P.S. Graham McTavish je dobrý herec, ale tento šedesátiletý skot mi na rolišéfa redanské rozvědky připadá už trochu moc starý. Možná před 10 lety, ale teď už ne. Škoda že tu roli nedostal Vinnie Jones. Sděla by mu jako rukavice.

#17 the Grand Inquisitor #92 Isuzu
23.3.2021 | 10:22:37
the Grand Inquisitor

Již dlouhodobě jsem z netflixového zaklínače zklamaný a znechucený, ale chtěl jsem se podívat na 2. sérii aspoň ze zvědavosti. Nyní jsem ale na pochybách a velice zvažuju zda se na 2. sérii podívám, neboť už teď cítím velký průser (a je mi líto univerza, které mám rád). Mým zbožným přáním je, abychom se dočkali aspoň 1 adaptace Zaklínače, která by se povedla. Polská verze je povedenější než tato, ale doba(úroveň a dostupnost efektů) a nízký rozpočet jsou znát.

23.3.2021 | 10:23:39
krakenuss

jdu blejt

23.3.2021 | 10:24:36
the Grand Inquisitor

#14 Edvin69: „z hlediska herního světa“ – nezapomínej na knižní :-) , ale jinak s tebou zcela souhlesím.

#18 Edvin69
23.3.2021 | 10:28:10
Edvin69

#17 the Grand Inquisitor: Sakra, moje chyba :D Chtěl jsem napsat „z hlediska světa Zaklínače“, ale před časem jsem hodně psal na fóru o Witcher 3 a když mluvím o lore, tak to často píšu tak nějak automaticky.

23.3.2021 | 10:40:00
DC Expert

Jinak hele pro netflix je celá evropa rasistická a když jim to napíšete tak se jich to dotkne, že jste rasisti! Přesně tohle proběhlo, když chtěli dát do seriálu černou Ciri a byla proti tomu petice všichni psali, že to bude kravina tak netflix začal histerčit a šílet. Prej co si to jako dovolujou? Ta režisérka jenom čuměla co je špatně a cítila se strašně dotčená! V zaklínači je i zakázaný rasizmus protože lidé proti elfům byli dost rasistický a nenáviděli je! Bylo to napsané v knihách. Já na místě sapkowského bych se styděl a nechtěl bych se toho ani účastnit, když už mu CD projekt red vysolil prachy. Kdyby to dali do seriálu, ten rasizmus tak by už tvůrci leželi v hrobě! Protože elfové jsou černý a Dryády také a nemají být náhodou zelený?

#20 Edvin69
23.3.2021 | 10:46:35
Edvin69

#19 DC Expert: Vtipné je, ža na rasismu je postavená celá sága Zaklínače :D Masy lidí tam nenávidí všechno co je jen trochu odlišné a elfové zase všechno co je lidské. Lidem ale nejde jenom o trpaslíky, elfy a dryády (i když tihle to schytali nejvíce). Geralt je outsider jen pro to, že má kočičí oči a netradiční barvu vlasů. Černoši by přišli na řadu možná ještě před ním. Když ze světa Zaklínače rasismus (násilně) odstraníš, tak spousta věcí nebude dávat smysl.

#21 DC Expert #23 desaix
23.3.2021 | 10:59:58
DC Expert

#20 Edvin69: Já to vím já hrál hry a četl nějaký knihy zaklínače hlavně ty první tři. Ale hrát hry zaklínače se vyplatí!

23.3.2021 | 11:10:05
4391

#8 desaix: Začal jsem to brát stejně. Došlo to do fáze, kdy už je celkem fuk, koho tam obsadí. Společné soužití černochů a bělochů a nenávist k elfům jakékoli barvy bude už vždycky vypadat divně a nelogicky.

23.3.2021 | 11:29:43
desaix

#20 Edvin69: Pritom kniha má všetko čo si dnešná progresívna doba žiada (a to je písaná v dobe keď to ešte nebolo in). Je silne feministická, protirasistická, sú v nej lesbické scény a Ciri si nieje istá svojou sexuálnou orientáciou, stačilo to len presne natočiť. Toto herecké obsadenie robí z témy rasových nepokojov, ktoré sú v knihe, čistú frašku.

Sapkowského celkom chápem. V jeho veku si chcete ešte niečo užiť a je mu jedno čo si kto myslí.

#24 DC Expert
23.3.2021 | 11:42:05
DC Expert

#23 desaix: Stejně se na spolupráci měl vykašlat, protože prachy které dostal od CD projektu mu nestačí? S tím by mohl už dožít. Kdybych já měl osmdesát mega ty vado tak bych se válel a bylo by mi to jedno, ale nespolupracoval bych s nimi aby si zachoval svoji čest!

#25 4391
23.3.2021 | 12:27:45
4391

#24 DC Expert: Ber to jako jeho životní postoj ;-) Já Sapkowskiho neznám osobně, bohužel jsem ani na žádné jeho přednášce nebyl a nemůžu za něj mluvit. Ale z jeho rozhovorů mi přijde, že si zkrátka stojí za tím, že on je profesionál na psaní knih a do jiných oborů nekecá. A to ani filmařům. Proč taky, jeho svět Zaklínače jsou hlavně knihy. Podle mě by si taky jeho knížky zasloužily lepší adaptaci, ale na druhou stranu Netflix jeho knížky nepřepisuje, spíš vytváří jakousi svojí alternativní verzi.

Kdysi jsem sem dával jeden jeho starý rozhovor o polském filmu/seriálu Zaklínač. Tam je celkem dobře vidět, jak přistupuje k filmařům a svým fanouškům. Řekl bych, že za těch cca 20 let se jeho postoj nezměnil ani u Netflixu ;-) Odkaz zde: http://sapkowski.cz/…_sapek01.asp

#26 Darnwell
23.3.2021 | 12:47:28
Darnwell

#25 4391: Tak to moc nevypadá, že by Sapkáč plakal na place štěstím, jak se u Netflixu tradovalo.

#27 4391
23.3.2021 | 13:23:31
4391

#26 Darnwell: To opravdu ne :) Taky jsem tomu moc nevěřil.

23.3.2021 | 13:27:28
Darnwell

Spousta seveřanů byla zjevně na dovolené v Zerikánii a krapítko se přismahla. Stane se.
Graham je fajn, ale měl by začít pořádně papinkat, nebo si půjčit nějaký kostým od Eddiho Murphyho.
Akorát z Ba Liana jsem se málem poskvrnil. Zařazuji ho ke svému favoritu Gagemu. Škoda, že ho opět nehraje Blooma. S ušatci má zkušenosti.

23.3.2021 | 13:30:17
AzurovyAzure77

K obsazení Dijkstra, Codringher a Rience = super. Jako jsou tam menší odchylky (Dijkstra nemá být tak starý, mladík co má hrát Rience na první pohled moc nevypadá, že by dokázal vystihnout sadistického mága, ale třeba překvapí, nechci soudit předem), ale v porovnání s ostatními problémy kterými seriál trpí jsou to nepodstatné drobnosti a lepší obsazení jsme si snad nemohli přát. Filippa je přinejlepším meh ale to se tu už solidně probralo takže nebudu rozvádět. Obsazení Nenneke a Fenna… je zase na pěst, ale dalo se to čekat. Že je Fenn žena – je pravda, že z příběhového hlediska na tom asi moc nezáleží a na děj to vliv nemá, ale zase se vracíme ke úmyslnému a zbytečnému disrespektu předlohy. Že ji hraje postižená herečka – nevidím v tom nějaké plus. Netflix by mohl pochopit, že i normální, nepostižení lidé dokáží ztvárnit ty postižené. Třeba James McAvoy si taky nemusel rozmlátit kolena aby mohl zahrát Xaviera. Vůči herečce respekt že to zvládá, ale to je asi vše. Ohledně Nenneke – co k tomu moc říct. Jde opět o úmyslný blackwashing a diverzitu. Ale co taky čekat. Ono celkově to bude zase stát a padat na writingu – pokud budou dialogy trhat uši tak jako v první sérii, tak ani sebelépe obsazená postava nic nezmůže.

23.3.2021 | 13:44:27
Svjatogor

Sedm postav je potvrzeno a jen jedna (Nenneke) je vyloženě na přesdržku. Ostatní jsou hratelné, když se jim pomůže. Tohle je moc dobrý poměr cena / výkon. Netflix se trošku lepší a letos nám nabídne několik dobrých SF filmů / seriálů nebo se to alespoň pokusí (Kyslík, Stowaway). Prosím, mysleme PO-ZI-TIV-NĚ!!! :-)

#31 desaix
23.3.2021 | 14:12:02
desaix

#30 Svjatogor: Je toto obsadenie „aladin“ správa, alebo „aladin“ správa? Witcher je „aladin“ show!

#32 Svjatogor
23.3.2021 | 14:47:36
Svjatogor

#31 desaix: É, aladin? xD

#33 4391
23.3.2021 | 14:52:25
4391

#32 Svjatogor: Sasha Baron Cohen – Diktátor ;-)

#34 Svjatogor
23.3.2021 | 14:56:30
Svjatogor

#33 4391: No a já jsem ten HIV aladinní pacient, že? :-D

23.3.2021 | 15:04:14
desaix

Na to obsadenie je toľko názorov, že je ťažké povedať či to je pozitívne, alebo negatívne. Proste je s toho človek Aladin.

23.3.2021 | 15:14:42
Darnwell

Teda stejně musím říct, že s tím vymýšlením jmen jsou v Netlifxu pekelní. Nejdřív mě načnou Gagem (neplést s gagem), a pak mě dorazí Ba'Lianem. To to nemohl být rovnou Ba'Jaja??? :-(

#37 the Grand Inquisitor
23.3.2021 | 16:11:12
the Grand Inquisitor

#36 Darnwell: :-) To mi připomělo co řekl Crach an Craite ve 3. hře v polském znění. (nevím zda jsem to přesně přepsal) Król musi być mądry. Król musi mieć szacunek. Król musi mieć jaja. :-)

#38 Marty.m293 #41 Darnwell
23.3.2021 | 17:16:57
Marty.m293

#37 the Grand Inquisitor: Zničehonic chci tu pohádku vidět v polském znění. Mohla by to být celkem psina. :D

23.3.2021 | 17:37:01
FallenMaia

Fajn herci, už sa teším na druhú sériu, nebyť toho debilného covidu a hlavne debilných ľudí tak už tu dávno je. Čierne herečky mi nevadia, ale vidím že miestnej sebranke ano, čo iné čakať.

#40 desaix
23.3.2021 | 17:41:45
desaix

#39 FallenMaia: Ako člen sebranky ti prajem príjemný zážitok. Ako temný pán máš pochopiteľne rád všetko temné.

#42 FallenMaia
23.3.2021 | 18:13:12
Darnwell

#37 the Grand Inquisitor: Teď už to chápu. Ten hrdinný princ v utajení už pro mě nikdy nebude stejný. :-)

23.3.2021 | 18:48:28
FallenMaia

#40 desaix: Na jednu stranu, ano máš pravdu, čo iné od temného pána čakať. Najlepšie bude ak ma aj v tej Amazon adaptácii Druhého veku dajú hrať nejakému černochovi, už sa teším na vaše následné reakcie :D :D

Na druhú stranu som rád že vzniká nejaké fantasy, ešte radšej som keď to fantasy poznám či už z kníh alebo hier čiže tu má Zaklínač u mňa plusové body a hlavne, nebaví ma riešiť farbu kože kdejakej vedľajšej postavy. Dôležitý je Geralt a Ciri, tieto dve postavy sú pre mňa alfa a omega a tie sa aspoň za mňa vydarili, takže sa nebudem správať ako „miestna sebranka“ a nebudem frflať na každého jedného obsadeného černocha hlavne v takom prípade keď viem že ten seriál točí Neflix kde sú celkom známi tým že obsadzujú rôznych hercov rôznych farieb. Oni si totižto za to zaplatili, vysolili za to neskutočné prachy a robia si svoju vlastnú adaptáciu. Odkúpili od Sapkowského práva ktorý im to bez váhania predal a pokiaľ to ich dielo nebude kritizovať on a teda pokiaľ viem jemu je to celkom u prdele kedže za to dostal pekný balík, tak je to jedno aj mne. Ja totižto viem rozpoznať ten rozdiel medzi knihou a seriálom, ktorý si uvedomuje aj Sapkowski kedže to sám pred časom povedal, sám sa vyjadril že jediný skutočný Zaklínač je ten jeho knižný a ako aj seriál tak hry sú len ďalšie alternatívne svety, fanúšikovia si to neustále spájajú a to je tá najväčšia chyba. Uvedomte si už konečne že máte knižného a seriálového Zaklínača a že ten seriálový je tvorba Netflixu ktorý si dej a postavy upravý podľa seba a majú na to plné právo kedže za to dali prachy. Nechcete sa pozerať na černochov vo fantasy svete? Tak bežte pozerať na niečo iné, napríklad na nový seriál Slovania kde nenájdete ani jedného a aj tak na to ľudia pi…ú aká je to sračka. Prečo sa tu zbytočne rozčulovať keď viem že Netflix to jednoduhco inak robiť nebude a kto čakal opak musel byť pekne naivný? Sorry ale aby som tu vyblakoval že tam nejaká čarodejka má byť podľa kníh biela a ona je v seriály čierna? No bóže. Kedysi sme kukali všetci na Winnetoua a bolo nám jedno že tam behajú bieli indiáni, je nám jedno že Johny Depp hrá indiána, je nám jedno že Scarlett Johansson a Matt Damon hrajú aziatov, tak prečo mi nemá byť jedno že tu bude pár čenochov navyše?

#43 desaix #44 Edvin69 #46 totti
23.3.2021 | 18:55:55
desaix

#42 FallenMaia: V pohode. Je to ako z jedlom, každému chutí niečo iné. Máš sčasti pravdu Barón Pierre Louis Le Bris nebol asi najhodnovernejší indián :) , ale ja ho mám rád ako aj jeho juhoslovanský kmeňový zväzok. Howgh.

23.3.2021 | 19:16:32
Edvin69

#42 FallenMaia: Jak myslíš, že by reagovali Američani, kdyby se natočil dokument o Abrahamu Lincolnovi a hrál ho tam černoch nebo číňan? Třeba zobrazení elfů je v netflixové adaptaci naprosté zesměšnění všeho, co Sapkowského elfové představují.

Já myslím, že hlavní rozdíl je v tom, jestli máš načteno dostatečné množství knih a jestli jsi skutečný fanoušek. Máš pravdu v tom, že těm co očekávají jen jednoduché fantasy kde se hodně měčuje, je úplně u prdele, jestli je Ciri černá nebo jeslti je Geralt číňan. Ale pro lidi co mají zaklínače přečteného a jsou skutečný fanoušci světa co Sapkowský vytvořil, je spousta toho co netflix dělá přímou urážkou tohoto světa a to nás neuvěřitelně rozčiluje.

Ještě horší je to ale pro ty, co jsou i fanoušky herní série, která se držela předlohy prakticky do písmene a vzhled postav je opravdu takový, jaký byl popsán v knihách. Proto se nedá nesrovnávat.

#47 FallenMaia
23.3.2021 | 19:19:46
Edvin69

*dryád, chtěl jsem napsat zobrazení dryád. Myslel jsem na elfy, kteří jsou ty trestuhodní a tak jsem se přepsal.

23.3.2021 | 19:21:56
totti

#42 FallenMaia: Je fajn, že vymenuješ pár príkladov, keby bieli herci hrali niekoho z inej rasy. Takých prípadov spočítaš na jednej ruke, zatiaľ čo u černochov ti jedna ruka vystačí len na náhodne vybraný seriál z posledných pár rokov. Lenže je rozdiel, keď obsadzujú čiernych, len pretože sú čierni ako v tomto prípade. Navyše to pokrytectvo, kebyže je to naopak, tak nastane povstanie a ostatné rasy ako aziati neexistujú.

Ale tento seriál má iné problémy a pri tej tragédií akou je tento seriál je takéto obsadenie hercov je čerešnička na torte.

#47 FallenMaia
23.3.2021 | 19:25:02
FallenMaia

Ale ale, túšim som štuchol do osieho hniezda :D

#44 Edvin69: Abraham Lincoln je reálna historická osobnosť, snáď mi nechceš tvrdiť že postavy vymyslené v čejsi hlave majú nejaké reálne základy. Podľa toho čo píšeš si presne ten tip človeka o ktorom som písal ja, čiže zarytí fanúšik kníh ktorý je urazený že mu niekto šaká na jeho obľúbené postavy. Tebe jediné čo môžem odporúčiť je okamžite prestať sledovať Zaklínač seriál od Netflixu a radšej si znova prečítať knihy alebo zahrať hru. A aby si si nemyslel ja som prečítal celú knižnú sériu mám doma všetky knihy od Sapkowkeho, hral som niekoľko krát Zaklínača trojku ktorý patrí k mojim najoblúbenejším hrám, takže mi tu budeš zbytočne kvákať tie kecy o skutočných fanúšikoch. Ako som napísal otvor oči a uvedom si že sú tu dva svety, ten knižný a seriálový a nespájaj si to neustále dokopy. A keby si čítal pozorne nepísal som že mi je jedno ako bude vyzerať Ciri alebo Geralt, písal som o vedľajších postavách.

#46 totti: Je zbytočné sa tu dohadovať a počítať čoho je viac, to je absolútne nepodstatné. Dal som len pár príkladov ktoré ma v rýchlosti napadli. To že pre teba je ten seriál tragédia ma nejako nezaujíma kedže pre mňa je to fajn fantasy zábava od Netflixu. Ja som rád že vzniká nejaký seriál z tohto žánru po tom čo skončila Game of Thrones, ale okej, kľudne mi daj nejaký iný príklad skvelého seriálového fantasy dobrodružstva keď o niečom vieš, o niečom lepšom ako je Zaklínač, ja budem len rád, sem s tým.

#48 Edvin69 #50 totti
23.3.2021 | 19:52:22
Edvin69

#47 FallenMaia: V tom případě je to z tvé strany ryzí pokrytectví, když sám říkáš že ti není jedno koho obsadí jako Geralta a Ciri, ale zároveň kritizuješ ostatní, kterým to není jedno u jiných postav. :D

Dvojí metr hochu, dvojí metr…

#55 FallenMaia
23.3.2021 | 20:19:50
Lady Adeline

Chápu obě strany. Prostě ti černoši atd… se moc nehodí do tohoto prostředí. Na druhou stranu je to fantasy,takze to tak budu brát a budu si vychutnávat druhou sérii jako tu první. Pro mě je nejdůležitější příběh. Pokud bude děj zajímavý a hlavně co nejvíc podobný příběhu z knih, tak mi nějací černoši budou u zadku. Toto není seriál podle reálné historické události, takže se to dá ještě překousnout, že některé postavy vypadají jinaknež podle knih a her. Jinak upřímně mě Netflix doslova nasral se seriálem o Anne Boleynové, kde obsadil na tuto historickou postavu herečku černou jako noc. To už je przneni historie a fakt zurim!

#51 Marty.m293
23.3.2021 | 21:04:53
totti

#47 FallenMaia: Hovorí niečo ako rešpekt k predlohe? Asi nie. Vyzeráš byť ako dobrý pokrytec, keď hovoríš, že ti nie je jedno ako bude vyzerať Ciri alebo Geralt, ale u ostatných kritizuješ, keď im to nie je jedno i ostatných postáv. Tak isto by ma zaujímalo, či ti jedno, že títo černosi sú obsadzovaní, nie kvôli kvalitám, ale kvôli ich farbe. Ani mňa tvoj názor nezaujíma, že sa ti to páči.

Keď ťa zaujímajú ďalšie fantasy, tak: Stranger Things, His dark materials, Raised by wolves, Outlander, Umbrella academy, The man in the high castle, Westworld, Supernatural, Once upon time a desiatky ďalších

#55 FallenMaia #55 FallenMaia
23.3.2021 | 21:15:46
Marty.m293

#49 Lady Adeline: Celkem ti závidím. Přál bych si to brát stejně. U fantasy ve stylu třeba Narnie, by mi to ani moc nevadilo. Sapkowského svět je, ale trochu jiný svou propracovanou historií a realističností a realisticky ti tlupa černých středověkých sedláků neprojde půl smrtelně nebezpečného světa, jen aby mohli pěstovat to obilí někde jinde, protože se doslechli, že na severu je chladněji a hnusněji. A když už by se tam náhodou dostali, pořád by se k nim chovali jako k cizincům.

A víš, co je na tom pro mě nejhorší? Nejen, že nám tady z toho dělají další Ameriku. Nejen, že je to zas další generické fantasy bez špetky snahy. Oni prostě udělají Ameriku ze všeho. Nemyslíš, že místo říct si: „je to fantasy“ by bylo zajímavější, kdyby se ty světy trochu lišily? Proč musí celou naši kulturu předělávat na jednu – americkou a mezitím opomíjet zbytek světa. Obsadí černocha do slovanského fantasy. Vlastně mi to přijde neuctivé vůči oběma stranám. Nám to říká, že mají nulový respekt vůči naším zemím a kultuře (která je nejmíň 3× tak stará jako celé US) a černochům, že jejich historie a kultura není dost zajímavá, tak je raději jenom napasují do naší. Upřímně, nebylo by fajn, kdyby byl Zaklínač slovanský seriál, zatímco vedle něj by vznikal třeba fantasy založené na Indii s tou jejich parádní hudbou, pestrobarevnými kostýmy a mohutnými stavbami ve stylu Tádž Mahalu. A pak další. třeba v temné jihoamerické džungli nebo africké savaně? S jejich bohy a duchy? Nebylo by to zajímavější a exotičtější než pořád jenom vymývat lidem mozky tak, že už za chvíli ani nebudou vědět, co je a co není fikce? Ovšem to ne. Když děláme historii, fantasy, sci fi, romantický film, dokument – všechno musí vypadat a chovat se jako Amerika, nehledě na zemi, na které zrovna vyděláváme.

Nemluvě o tom, že s tou přesností vůči knížkám to taky zrovna nepřehánějí. Ze školy čarodějek udělali nějakou divnou instituci s pohonem na úhoře, Údolí květin předělali na savanu (do prdele, kdo udělá z údolí květin vyprahlou pustinu? No, asi ten samý, co obsadí Severní království Afričany), Brokilon zmasakrovali úplně, z Yennefer, která byla vždycky totální queen i ve vězení, je najednou nějaká ufňukaná chuděra, Geralt a Marigold mi nepřipadali jako přátelé, ale spíš jako kdyby se Geralt regulérně nesnášel, Fringilla je teď sociopat, Clanthe je holka z hospody, skvělé postavy zabíjejí a nahrazují je…Darou a mnoho dalšího.

#52 desaix
23.3.2021 | 22:04:47
desaix

#51 Marty.m293: Ono je pre Ameriku typické, že keď niekde vo svete vznikne zaujímavý film tak do roka tu máme americkú verziu ktorá je spravidla oveľa horšia ako originál. Prvý film na ktorý si spomeniem je Sedem statočných/sa­murajov, ďalej Nikita, Pravdivé Lži, Muži ktorý nenávidia ženy, atď.. sú to stovky filmov. Bohužiaľ ak chceme poriadný film z nášho regiónu musíme si ho natočiť sami. Dôkazom, že sa to dá sú napríklad Španieli, Nemci, Francúzi, ale i malé štáty bez filmovej tradície ako sú Nóri alebo Fíni. Apropo keď som spomenul Nórov, čítal som že idú vylepšiť „Tri oriešky“ to bude mazec :) .

#53 Marty.m293
23.3.2021 | 22:25:01
Marty.m293

#52 desaix: No…třeba z toho udělají detektivku. :D

23.3.2021 | 22:36:24
Lady Adeline

Marty.m293: já tě chápu a soucitim s tebou. Svět se řiti do hnoje úplně už ve všem bohužel. Taky bych byla raději aby byl Zaklínač natočen úplně podle knižní předlohy a postavy byly vzhledově totožné jako z her. V této době už nám nic jiného nezbývá než se řídit heslem,, ber, nebo nech být. "Proste budeme doufat, že alespoň příběh bude stát v druhé sérii za to. Děkuji bohu, že jsem nečetla knihy a že si alespoň trošičku můžu vychutnat tento seriál i s chybami které má.

#56 4391
23.3.2021 | 22:37:21
FallenMaia

#50 totti: Aha takže rešpekt k predlohe :D Počuj kedže samotný autor nemá žiadny rešpekt k predlohe kedže vedome predá práva na sfilmovanie svojho diela spoločnosti ako je Netflix, o ktorej ale že fakt každý vie aké veci točia a dovolí im si s tým robiť čo chcú, nechápem prečo by mal mať nejaký ten tvoj rešpekt k predlohe Netflix keď si za tie práva normálne zaplatil a autor im to všetko odobril?? To je úplne to isté ako keby to Sapkáč predal nejakému pornorežisérovi, týpek si to natočí podľa seba, spraví z toho hardcore péčko a ľudia sa začnú pohoršovať že to nevyzerá podľa ich predstáv. Ako som tu už napísal, pokiaľ s tým seriálom nebude mať problém Sapkowski tak s tým nemám problém ani ja. Tým že tu budeš bliakať na internete a nazývať ľudí ktorí majú na vec iný pohľad ako ty sám pokrytcami nič nezmeníš.

Odkedy je preboha Stranger Thing, Westworld, Raised by Wolves a Umbrela Academy fantasy??? A to vážne mi tu bez hanby napíšeš že Raised by Wolves je lepšie fantasy ako Zaklínač?? Nešlahol si si dačo? S jediným s čím môžem súhlasiť je His Dark Materials. Stranger Things je fajn ale to je čistokrvné scifi.

#48 Edvin69: #50 totti: A ano, napísal som že mi nieje jedno ako vyzerá Geralt a Ciri kedže sú to tie najhlavnejšie postavy okolo ktorých sa točí príbeh a nie nejaký elf z hornej dolnej a čarodejka ktorá bude mať možno tak jeden záber. To ale neznamená že ak by vyzerali inak budem sa tu nad tým rok v kuse pohoršovať a vykrikovať aká je to sračka tak ako to robíte vy, proste ten seriál nebudem sledovať (ak ma nebude baviť a postavy mi nebudú po chuti) a je vybavené. V tom je ten rozdiel. To platí pre vás oboch.

#58 Edvin69 #67 totti
23.3.2021 | 23:37:31
4391

#4 Svjatogor: Tak mi to nedalo a ten film jsem si pustil taky. No a fakt to asi není špatná herečka. Až jsem litoval, že v tom nedostala víc prostoru, snad jen dvě scény, ale celkem si mě získala… Ale jo, ono to nějak dopadne ;-)
#54 Lady Adeline: Máš pravdu, kdo to nečetl, tak má asi u seriálu výhodu. Beru to podle sebe. Já když prvně viděl polský seriál, tak jsem si ho okamžitě zamiloval a taky jsem až do přečtení knížek nechápal, co na to každej pyskuje… Po přečtení jsem viděl ty obrovský změny a z knížek se stal můj fantasy svět číslo jedna, tak už to i zůstalo. Tady bych asi viděl ten kámen úrazu a vzájemných nepochopení, protože pro někoho jinýho je to zas třeba jen další fantasy z mnoha. Jak má pak člověk vysvětlovat, že i když dobře znám Sapkowskiho postoje a že ty světy knih, her a seriálů UMÍM oddělovat a Netflix mi nadšení z knížek vůbec nijak nekazí, tak že se stejně nedokážu ubránit srovnávání, protože je to pro mě jakejsi základ. Holt jsme každý jiný… ale to je v pořádku. Neznat předlohu, asi také hodnotím trochu líp ;-)

23.3.2021 | 23:48:03
Svjatogor

Pro začátek: zdravím ctěného pána Saurona do jeho věže devatero horami Ephel Dúath a neméně ctněou Lady Adeline. :-) Já hájím etymologické pravidlo. Řeč jmen určuje příběh. Takže: království Redanie vládne král Radovid V. ze svého města Tretogor, poctivost odměňuje, licoměrnost trestá a loyalitu si kupuje skrze úřady, hrady a kopy novigradské koruny. Kdo mu přísáhá svou věrnost, činní tak pod erbem stříbrného orla v červeném poli. Ergo: ať slyším jak slyším, slyším pozdně piastovské Polsko. :-)

#59 FallenMaia
24.3.2021 | 0:26:06
Edvin69

#55 FallenMaia: „Ako som tu už napísal, pokiaľ s tým seriálom nebude mať problém Sapkowski tak s tým nemám problém ani ja.“

Takže jsi jako ovce, co přebírá názory ostatních lidí a nemá vlastní…

Mluvíš tady o tom, že autor nemá respekt k dílu, protože prodal práva k zfilmování, ale nikdo ti dopředu nedokáže říct, jestli bude film/seriál úspěšný a jeslti ho udělají dobře. Pochybuji, že Sapkowskému dali ještě před koupí kompletní scénář ke všem dílů, včetně obsazení všech postav. Maximálně mu zhruba nastínili jakým směrem by se chtěli vydat. Já být autor úspěšné knížní série a někdo mi nabídnou zfilmování, tak na to okamžitě kývnu (pokud to nebude režírovat Uwe Boll) protože za to nejen dostanu prachy, ale zároveň to přitáhne další pozornost k mým knížkám, což přinese další zisk a popularitu. Navíc, jsem si skoro jistý že podobné smlouvy obsahují kauzuli, že pak nesmí (alespoň po určitou dobu) veřejně hanit jejich výtvor.

A když už mluvíme o názorech pana Sapkowského…

Není žádným tajemstvím, že si myslí že původní polský seriál byl naprostá sračka a věděl že to tak dopadne už když prodával práva. Tuším, že jeho přesná slova byla: „Ty peníze mi pomohli zabezpečit děcka a to bylo jediné na čem mi tehdy záleželo.“ Rovněž žije v přesvědčení, že seriály ani hry nemají s jeho knihami vůbec nic společného a nikdy se nevyrovnají kvalitě jeho knih. Hry o zaklínači jsou podle něj jen hloupost pro děti která nevydělá ani zlotý (což mu ale nezabránilo soudit se a snažit se vytáhnou z cd-projektu další prachy, když zjistil jak masivně úspěšné hry byly).

Proto Sapkowský neměl nejmenší problém prodat práva netflixu a myslím, že by se nestyděl nechat podle Zaklínače natočit i porno (což se nakonec stejně stalo, ale pochybuju že ho žádali o práva). https://naughtygaming.net/…-750x422.jpg

#60 FallenMaia
24.3.2021 | 0:52:17
FallenMaia

#57 Svjatogor: No lenže ten pán ktorý to tvoje „Polsko“ vymyslel dobrovolne predal práva Americkej spoločnosti Netflix ktorá svoj seriál točí pre svojich divákov z ktorých väčšina pochádza z USA a sú im takpovediac u prdele nejaké polské názvy, mená a podobné veci nám tu v strednej Európe tak známe. Čiže ano je tam nejaká tá inšpirácia reálnym Polskom, stále sa však jedná o fantasy svet ktorý si ale na základe toho že majú kúpené práva a autor samotný im dal svoje požehnanie môžu upraviť tak aby im to vyhovovalo. Preto stále vravím už asi tisíci krát neberte seriálového Zaklínača ako „toho“ Zaklínača, skôr sa na to pozerajte ako na svet inšpirovaný knihami. Preto stále tvrdím že je treba sa na to pozerať ako na dva svety, ten knižný a ten seriálový, jeden robený pre polských, českých a slovenských čitateľov a druhý pre americké publikum a je na každom z nás ktorému dáme prednosť. Ja samozrejme mám radšej ten herný a knižný svet ale kedže milujem fantasy tak nepohrdnem ani tou Netflixovskou tvorbou a dám tomu šancu aj keď viem že tam bude kopa odchýliek a postáv ktoré budú mať s tými knižnými pramálo spločného. Viem totižto oceniť aj maličkosti ako hudbu napríklad ktorá sa seriálu celkom vydarila a ako som už písal ani ten Geralt a Ciri niesú najhorší. Cavilla som spočiatku vôbec nemal rád no teraz som si ho skrze Geralta celkom obľúbil.

A inak ďakujem za vrelé privítanie priateľu. Premiéra seriálu sa pomali blíži tak ma tu môžete očakávať čoraz častejšie a so mnou ako už iste viete vždy prichádzajú aj búrlivé diskusie a ostré výmeny názorov.

#61 Svjatogor
24.3.2021 | 1:01:16
FallenMaia

#58 Edvin69: „Takže jsi jako ovce, co přebírá názory ostatních lidí a nemá vlastní…“ Aká ovca prosímťa?? To že sa tu nad nejakým Netflixovským seriálom nerozčulujem rok vkuse v diskusii ako dement znamená že som ovca? Sa pozri na seba a potom niekomu hovor o ovciach.

Ano ja zastávam presne ten názor aký má Sapkowski a to že knihy sú jediný skutočný Zaklínač, následne hry a až za nimi je seriál od Netflixu a takto by to mal brať každý. Je vidno že tebe to robí problém tak sa hoď do kludu.

#63 Svjatogor
24.3.2021 | 1:07:01
Svjatogor

#59 FallenMaia: Souhlasím. Nikdo soudný nesmí zakázat někomu jinému koupit si výhradní právo převést nějaké literární dílo do nějaké audiovizuální formi. Co může? Může porovnávat výsledek tohoto převodu do komerčního produktu (film / seriál) se svou vlastní zažitou představou (ziskanou četbou) a se zažitou představou čtenářské obce vůbec. přičemž výsledek je otevřený a je zavislý na osobě čtenáře, jenž komparuje. Jiný vkus má 60tník (AVU), jiný vkus má 35tník (inženýr) a úplně jimý vkus má 22tník (kuchař). Ergo, Desaix má svaté právo říci, že seriál je úplná kundovina a Ty máš svaté právo být spokojen. A oba byste si neměli navzájem nadávat do kokotů. Vsjo. :-)

#62 Svjatogor #64 FallenMaia #65 desaix
24.3.2021 | 1:17:52
Svjatogor

#61 Svjatogor: Omlouvám se za hrubky. Já osel. :-)

24.3.2021 | 1:18:36
Svjatogor

#60 FallenMaia: Sapko byl upřímný. Nebude hanit někomu adaptaci něčeho, co sám prodal. Pokud ještě něco napíše, prodá to taky. xD

24.3.2021 | 1:21:17
FallenMaia

#61 Svjatogor: Jo s tým súhlasím že každý má svate právo povedať svoj názor, aj pozitívny aj negatívny. Ale tak ja vás chápem o negatívnych veciach sa v diskusii ľahšie debatuje, negativita je populárnejšia a viac cool, ľudia sa ľahko zapoja do debaty keď sa na niečo nadáva a je to zábavnejšie ako keď by sa malo niečo chváliť, to už tak nejak máme dané v našej psychike. Od mala na všetko nadávame, v šenku pri pive na futbal, na politiku, na auto, na ženu a podobne :D :D To sa asi nikdy nezmení.

#65 desaix #66 Edvin69 #68 Svjatogor
24.3.2021 | 1:42:08
desaix

#61 Svjatogor: #64 FallenMaia: Myslím, že časy ostrejších diskusií sú už za nami a mali pôvod v niečom inom ako v posudzovaní seriálu. Je pravda, že som možno niekedy až príliš kritický, ale ako som to už niekoľkokrát spomínal, môj názor je, že treba byť náročný.

24.3.2021 | 6:22:51
Edvin69

#64 FallenMaia: Asi ta nejrozumější a nejpravdivější věc co jsi zatím napsal a tak něco s čím s tebou na 100% souhlasím :D

Navíc, když jsou teď lidi zavření doma kvůli corony a umírají nám přátelé a příbuzní, je mnohem snadnější na něco nadávat a být všeobecně nasraný, když nám někdo ku*ví filmový zážitek naší oblíbené knižní ságy.

24.3.2021 | 6:30:15
totti

#55 FallenMaia: Kde tu neustále rok v kuse vykrikujem aká je to sračka? Toto bol môj prvý komentár ku kvalitám seriálu na tejto stránke. Ale očividne ty vieš lepšie, koľkokrát som to povedal. A to, že sa zapredá autor, neznamená, že to musia spraviť aj fanúšikovia, ale ty si to očividne už spravil. Ja ťa nenazývam pokrytcom, pretože máš iný názor. Skús si prečítať ešte raz môj komentár a zistíš prečo.

Ale napíšem ti to ešte raz. Podľa mňa si pokrytec, lebo hovoríš, že ti nie je jedno ako bude vyzerať Ciri alebo Geralt, ale u ostatných kritizuješ, keď im to nie je jedno u ostatných postáv.

Ok, s Umbrella academy som to prehnal, Westworld bol minimálne považovaný za náhradu za GoT a ostatné sú uvedené ako fantasy na Imdb alebo Čsfd. A áno, myslím si, že Raised by Wolves je lepšie ako Witcher, čo podľa mňa nie je nič zložité. Ale ako vidím, začínaš sa uchyľovať k urážkam a diskusia s tebou nemá zmysel.

#70 FallenMaia
24.3.2021 | 8:02:39
Svjatogor

#64 FallenMaia: Cool? 9 z 10 lidí tady by s radostí vyměnila cool pocit za kvalitnější adaptaci. O tom to nebude. :-D

#69 Zilwicky #70 FallenMaia
24.3.2021 | 9:15:49
Zilwicky

#68 Svjatogor: A toto je presne koreň problému :)
Tým ze kupil práva Netflix nás ziadna kvalitnejšia adaptácia tak skoro nečaká. Neviem jak je to s právami samotnými ale nikto súdny by teraz nesiel robit dalsi seriál o Witcherovi ani keby mohli. A to mna osobne sere najviac. Že mi zobrali šancu vidiet poriadnu adaptáciu :/

Ono ked si štúdio vymyslí svoj vlastný seriál a dodrbe ho, tak to hádam nikoho netrápi (urcite nie takto). Ale k adaptácii knižného (alebo aj iného) diela by sa presne z tohto dôvodu malo stavat s najvyšším možným rešpektom.

#70 FallenMaia
24.3.2021 | 10:04:30
FallenMaia

#68 Svjatogor: Dobre vieš ako som to myslel, proste kritika je vždy na internete viac počuť ako chvála, ak máš seriál kde 50% je spokojných a ďalších 50% nie, tak je samozrejmé že komentárov od nespokojných bude vždy viac pretože majú väčšiu potrebu to riešiť, takáto diskuia vždy aj priláka viac ľudí aby sa zapojili ako keby sa niekde pár fanúšikov rozpráva o tom aké to bolo skvelé.

#67 totti: Ok ospravedlnujem sa, nevedel som že si tu nový, ja totižto nečítam každú jednu diskusiu k tomuto seriálu ale vždy keď som sem prišiel vždy tu bola väčšinou len kritika, zopár ľudí čo sem prispievajú si pamätám, je pravda že teba nie, vychádzal som len z toho ako to tu vyzeralo posledný rok. Tým pádom ten môj prvý komentár nebol mierený na teba ale na ľudí ktorý tu píšu dlhodobo a teda nechápem prečo sa ťa to tak dotklo ale ok. Ako som už povedal to že napíšem že mi to nieje jedno neznamená že tu budem mať potrebu kopať do černochov a tak podobne, proste som len rád že Geralt a Cii vyzerajú tak ako vyzerajú a to je celé. Ano nieje mi po chuti že Netflix obsadzuje hercov tmavšej pleti rovnako ako vám ale kedže to točí Netflix tak viem prižmúriť oko kedže viem aké veci oni točia. Divákom sa to ale evidentne páči kedže predplatitelia im neustále stúpajú, ak by s tým ako Netflix pristupuje k svojim projektom mali predsa problém diváci tak by si Netflix nepredplácali a nepodporovali niečo čo sa im nepáči nie?

A som rád že spoločnú debatu ukončujeme ako si sám naznačil, kedže je mi proti chuti debatovať s človekom čo si myslí že Raised by Wolves je kvalitnejší seriál ako Witcher, uf, mám dosť. Za seba hovorím že v žiadnom prípade a kedže si tu vytiahol to Imdb a Csfd tak aj hodnotenia na týchto weboch mi dávajú za pravdu. Na Csfd má RbW len 66% zatial čo Zaklínač 79%, na Imdb má RbW 7,6 a Zaklínač 8,2.

#69 Zilwicky: Je pravda že z tohto pohľadu som sa na to zatiaľ nepozeral ale máš pravdu. Kedže Netflix odkúpil práva tak asi nikto iný teraz nebude môcť natočiť svojho Zaklínača ktorý by bol „lepší“ a toto sa dá považovať za veľký problém, hlavne keď si zoberieme že Netflix tú značku teraz bude dojiť ako sa len dá dlhé roky, čo fanúšikom predlohy asi tiež nebude po chuti. Ano s týmto názorom musím bohužiaľ súhlasiť. Ale zase sme pri tom že na vine je samotný autor kedže zase raz spravil tú istú chybu ako pri hrách a bez rozmyslu to predal prvému kto mal záujem a ponúkol tú najväčšiu sumu bez toho aby si dal nejaké podmienky a podobne. Teraz je ale otázne či by niekto natočil lepší film alebo seriál a či by vôbec niekto bol ochotný nasypať do toho také prachy ako Netflix, možno jedine tak HBO ale to záujem nemalo. A vieme ako to dopadlo keď si to točili poliaci sami.

#71 totti #72 Zilwicky
24.3.2021 | 10:52:48
totti

#70 FallenMaia: K Raised by Wolves ti poviem len toľko, že to má lepšie recenzie ako Witcher. Očividne to nie je tak lepšie ako si ty myslíš. Tak isto mi nie je po chuti diskutovať s niekým, kto nedokáže rešpektovať názor iných a začne ich urážať.

#74 FallenMaia #75 Zilwicky
24.3.2021 | 11:44:50
Zilwicky

#70 FallenMaia: Ludia sa proste častejšie (a „intenzívnejšie“) ozývajú ked sú nespokojný ako keď sú spokojný, to je proste ľudská povaha, s internetom to az tak nesúvisí ;)
Ano Sapkowski je na vine, to je jasné ale rovnako aj Netflix. Kedze autorovi to bolo očividne jedno tak mali volnú ruku a mohli z toho rovnako dobre spravit masterpiece. Povedal by som ze tak overall to bolo 50:50 :)

24.3.2021 | 12:04:46
desaix

Dnes ráno som pozeral na YT nejaké scénky z Alexandra(2004) a niekto v komentároch napísal, že by mohol Netflix urobiť na námet Alexandrovho života seriál, niečo ako bol Rím (HBO). Bolo celkom zábavné čítať reakcie na ten príspevok. Skoro všetky boli v duchu, preboha len nie Netflix, ten to akurát dosere.

#76 FallenMaia #82 Svjatogor
24.3.2021 | 12:10:05
FallenMaia

#71 totti: Aj Star Wars Last Jedi má lepšie recenzie ako Pomsta Sithov a aj tak si rozhodne milion krát radšej pustím Pomstu Sithov ako Last Jedi. Last Jedi si dám možno len v tom prípade že budem sledovať SW maratón. Recenzie sú koľko krát totálne skreslené a tá znamka ktorú tomu kritici dávajú nevypovedá o ničom. To že má niečo o kúsok lepšie recenzie ako niečo iné nič neznamená, pozri sa na hodnotenie od divákov a tam uvidíš aký je o danú vec záujem. Je zrejmé že češi a slováci na Csfd majú omnoho radšej Zaklínača ako Raised by Wolves a to je fakt ktorý nijak nezmeníš nech už tu vytiahneš akékoľvek zahraničné recenzie.

24.3.2021 | 12:16:00
Zilwicky

#71 totti: Raised by Wolves som videl a.. bolo to zaujímavé a z vela uhlov pohladu lepsie ako Witcher. Ale aj tak by som ludom odporucil skôr toho Witchera :D Je to moc divné/temné/de­presívne pre väčšinu divákov. Ale som zvedavý na druhú sériu.

24.3.2021 | 12:21:16
FallenMaia

#73 desaix: Ale inak nejaký nový film o Alexandrovi Veľkom by som si dal hneď, ten film z roku 2004 je síce fajn, bol som na tom svojho času aj v kine a bavilo ma to, ale historických filmov je dnes hrozne málo hlavne teda z obdobia staroveku. Dnes je to samá komiskovka a scifi a historické filmy nikoho nezaujímajú. Alexander v novom podaní by mohol byť skvelý, alebo taký Hannibal, och bože, kľudne aj na štýl 300, trošku to prikrášliť, dať tomu nejaký fantasy nádych nech to zaume davy a je vybavené. Škoda že dnes sa už takéto filmy netočia.

#77 Zilwicky #78 desaix
24.3.2021 | 12:21:22
Zilwicky

#76 FallenMaia: Vsak ide sa robit seriál (alebo film) podla Kingdom Come Deliverance :) Akurat ho podla vsetkeho bude robit Netflix :D

#79 FallenMaia
24.3.2021 | 12:24:31
desaix

#76 FallenMaia: Určite som za. Alexander (2004) je podľa mňa skvelý film s výbornou hudbou Vangelisa. https://youtu.be/N1jKI1TJN7o

Veľmi sa mi páči symbolika celého klipu. Let sokola. Historik Ploutarchos tvrdil, že Alexandrovím skutočným otcom bol Zeus i Alexandrová matka Olympia ho viedla k viere, že je potomok Dia. Ako je známe v Egypte bol Alexander prijatý ako faraón a každý faraón (Hórus) bol pozemské vtelenie boha Hóra , ktorý je vyobrazený ako muž s hlavou sokola. Alexander je synom bohov a sokol ho sprevádza na jeho ceste k nesmrteľnosti.

Čo sa týka Hannibal, tak ten je jednou s mojich najobľúbenejších postáv histórie. Naozaj by som si prial nejaký kvalitný snímok o jeho živote, ale tu by som bol veľmi kritický :) ak by to niekto posuložil.

#79 FallenMaia
24.3.2021 | 12:54:41
FallenMaia

#78 desaix: Jo súhlas, Alexander bol skvelý film akurát schytal kopu kritiky za to že ho ten film zobrazuje ako homosexuála čo v tej dobe nebolo nič výnimočné, ja som s tým nemal žiadny problém. A stou hudbou tiež absolútny súhlas, soundtrack počúvam dodnes ;) A k tomu Hanibbalovi, ja by som zase tak kritický nebol, keď točíš film pre mainstram a chceš aby zarobil a bol úspešný tak jednoducho musíš kde tam čosi prikrášliť aby to ľudí bavilo petože nie každý pozná tie postavy a nie každého by ten príbeh v takom podaní ako sa reálne stal bavil, mňa naprílad 300 bavilo neskutočne aj keď tam boli nejaké tie fantasy prvky a reálnych udalostí sa to držalo len okrajovo skôr to bolo podľa toho slávneho komiksu. Ja mám vlastne taký prístup k väčšine seriálov a filmov, aj k tomu Zaklínačovi, som rád že vzniká niečo na čo sa môžem pozrieť aj keď sa to až tak nedrží predlohy alebo histórie, dokážem prižmúriť oko a užiť si to aj tak pretože vždy si poviem ak už tak radšej nejakú adaptáciu ako žiadnu. To je moja filozofia. Nerozumiem tomu prístupu aký tu vídam čoraz častejšie, tie výkriky „To radšej nech netočia nič!“. Keď to nedopadne dobre vždy to predsa môže časom sfilmovať niekto iný. Je to taká lotéria, musíš pár krát okúsiť horké sklamanie a raz sa to preda podarí ale keď nebudeš riskovať tak sa to nepodarí nikdy.

#77 Zilwicky: Kingdom Come Deliverence som nehral takže neviem nepoznám ten príbeh, ale kedže to má na starosti Netflix tak asi viem aké tu budú následne keď to vypustia reakcie :D :D Nevadí pozriem, kedže to bude historický seriál tak tomu dám isto šancu a možno ma to prekvapí. Teraz sa začínam dosť obávať a ten Middle-Earth seriál od Amazonu, vraj od toho projektu odišiel ilustrátor John Howe ktorý pracoval aj na filmovej trilógii. Následne veľký odborník na Tolkienov svet Tom Shippey ktorý pôsobil ako konzultant sa s nimi nejak nepohodol a vraj sa rozišili v zlom. To zatiaľ neveští nič dobré ale ktovie.

#80 Zilwicky #81 Zilwicky #84 Svjatogor
24.3.2021 | 13:40:44
Zilwicky

#79 FallenMaia: Tiez som to nehral ale pokial viem tak je to o českej histórii. A dostali kritiku za to ze tam nebolo dost diverzity :D Proste amíci nevedia pochopit ze černosi u nás vtedy neboli a jaksik stále ani nie sú :D

24.3.2021 | 13:52:07
Zilwicky

#79 FallenMaia: To som nevedel (s tým amazonom) – uvidíme, v kazdom prípade amazon nie je tak posratý z woke crowdu ako Netflix tak snáď to bude OK.

24.3.2021 | 13:53:24
Svjatogor

#73 desaix: Z Brada Pitta jsem si na zadek nesedl. Film za 6,95 z 10. Bylo tam hodně chyb a několik (musím to napsat) ko-ko-tin. Ale pořad o parník lepší než Trója od BBC+ xD

#87 desaix
24.3.2021 | 14:37:22
Svjatogor

Raised by Wolves je hlavně hereckou příslovečnou druhou šancí (u mě) pro Travise Fimmela. Tímto smyl pachuť z papundeklového Warcraftu. Vím, že nemohu moc čekat od přepisu herní story, ale ten film bolel. Jako každý dementní film z universa MCU (to je asi 85% z produkce Marvelu), čest všem vyjímkám. :-D

24.3.2021 | 14:45:21
Svjatogor

#79 FallenMaia: Howe práskl dveřmi? To je blbý… :-(

24.3.2021 | 14:46:49
DC Expert

Hele lidi mě tady nejvíc rozčiluje, že tam na ty postavy dávají obrázky z her! Mezi námi jsou hlavně fanoušci kteří nečetli knihy ale hráli hry a chtěli vidět svoji oblíbenou hru, každý fanoušek zaklínače který hrál hry jenom řekne tohle je znechucení všeho. Protože ty hry hlavně ta trojka ta přirostla tak strašně k srdci a oni vám z toho udělají černou ságu!

24.3.2021 | 15:15:42
DC Expert

A hlavně nikdo si nestěžoval že je zaklínač 3 rasistická protože to ještě neměli takovou moc, jakou mají teď! Už od konce roku 2017 v roce 2015 nic takové nebylo ještě s tím rasizmem.

#88 Darnwell
24.3.2021 | 15:19:40
desaix

#82 Svjatogor: Myslíš Colin Farrell. Brad Pitt v Alexanderovi nehral. Mne sa Colinov výkon celkom páčil. A čo bolo vo filme podľa teba vyslovene zlé? Je to už pár rokov čo som to videl.

#89 Svjatogor
24.3.2021 | 17:07:18
Darnwell

#86 DC Expert: V tomhle nemáš tak docela pravdu. Už při vývoji trojky byly útoky SJW, že ve hře nejsou zastoupeny jiné rasy než běloši. Odpověď CD Projektu byl tehdy stručná: Náš svět – ber nebo nech bejt! A pak milé aktivisty důsledně ignorovali.

24.3.2021 | 17:40:59
Svjatogor

#87 desaix: Pardon, myslel jsem Tróju s B.P. :-) Jednou z velkých kokotin bylo Achillovo chování vůči soše Apollóna. Zvlášť jeho jakože ateistické pohnutky a jejich vysvětlování přihlížejícím. Nevím, jak moc počítali Achajové Trójany mezi Řeky. Když byla mezi pollis válka, tak chrámy, hroby a svatyně nikdo neničil. Říkalo se tomu Amfiktyónia.

A pak tohle: https://screenrant.com/…-inaccurate/

#90 Darnwell #91 desaix
24.3.2021 | 17:50:40
Darnwell

#89 Svjatogor: No, tahle filmová Trója neměla s doloženým antickým Řeckem nic společného. To je fakt. Ale to jsem věděl už od začátku. Nicméně ten Pittův psychopatický narcis byl aspoň zábavný.

24.3.2021 | 17:59:49
desaix

#89 Svjatogor: Tak o Tróji sa nemusíme baviť, to bola úplná hlúposť. Trója sa dala natočiť dvoma spôsobmi.

Ten asi najvhodnejší by bol prepis Homérovej Iliady, vrátane bohov a proroctiev. Kľudne by som to rozdelil do dvoch, troch filmov myslím, že si to také dielo zaslúži. Prvý diel by mohol začínať proroctvom o dieťati ktoré sa zmení na pochodeň a zapáli mesto a narodením Parisa. Parisová mladosť a hlavne jeho voľba venovať jablko najkrajšej bohyni. Parisov návrat do Tróji a tak ďalej..a následne by to postupne gradovalo až po 10 ročný konflikt Trojanov a Achajcov. Kľudne by som kombinoval Homéra a Vergilia a niektoré pasáže i mierne upravil podľa ďalších starovekých autorov, aby to bolo pre dnešné publikom stráviteľné.

Druhá možnosť, a to bol asi cieľ tvorcov Tróji (2004), je natočiť dobytie Tróje ako historický príbeh, ako to asi reálne bolo. No a tu je problém pretože o tomto období veľa nevieme. Pád Tróje spadá do obdobia nájazdov takzvaných morských národov, ktorých identita tiež nieje jasná. Nájazdy morských národov spôsobili zánik niektorých významných ríši tej doby v prednej Ázii, napríklad ríši Chetitov ktorá sa nachádzala na území dnešného Turecka. Pravdepodobne stoja i za kolapsom Minojskej kultúry. Čo vieme pomerne presne je útok morských národov na Egypt za panovania Ramzesa III. keďže egyptania to ustáli a ich písomnosti o tejto udalosti máme k dispozícii. Je možné že Achajci boli súčasťou morských národov a ich dobýjanie dnešného Grécka je práve príbehom Iliady. Pretože Gréci niesú pôvodný obyvatelia Grécka. Ich pravlasť bola zrejme v strednej Európe, čiže možno i v Čechách, alebo na Slovensku :) . Jeden z morských národov ktorý je identifikovaný sú biblický Filištini s ktorými bojovali židia za čias kráľa Dávida. Známy príbeh s Goliašom. Pôvod Filištinov je pravdepodobne minojsky krétsky. S morskými národmi sú spájaný i italsky Etruskovia. Čiže je to celé zaujímavé, ale nič nieje 100% hodnoverné. Natočiť teda historický film na základe takýchto nejednoznačných informácií je celkom problém.

24.3.2021 | 20:04:36
Isuzu

#14 Edvin69: Pobavil ma komentár, že „z koľkých postáv urobia cisgender“ :D. Vieš o tom, že cisgender znamená vlastne „klasický gender“? Čiže to je to, čo chceš, aby boli všade len cisgender ľudia a neobťažovali ťa náhodou postavami s inou identitou ;). Akoby na tom záležalo…Pokiaľ je dobrý príbeh a scenár, tak je jedno, akej je postava farby plety, orientácie, atd. A ešte vo fantasy svete je to dupľom jedno. Tieto kecy „nie som rasista, ale…“ sú už ozaj dosť ohrané.

25.3.2021 | 14:09:10
Orea

Kluci, co tu hejtíte Troju, jste si jako nevšimli, že byla plná hezkých chlapů? :-P Za mě dobrý :-D Komu jde o historickou přesnost? :-D :-D

Teď vážně, vaše znalosti historie jsou fascinující :-)

25.3.2021 | 19:33:22
Spoorty

Nechci nic řikat, nejsem rasista, ale přijde mi, že do tohohle zaklínačského světa obsazují postavy až příliš herci tmavé pleti…skoro to až zavání rasismem proti ostatním.

#95 Zilwicky
26.3.2021 | 1:07:56
Zilwicky

#94 Spoorty: Ale kde, vsak rasizmus proti bielym predsa neexistuje :D

26.3.2021 | 10:07:58
4391

Jinak se objevují spekulace, že už je obsazená Milwa. Měla by jí hrát herečka Kara Lily Hayworth, byla zahlédnuta na natáčení (odkaz na imdb: https://www.imdb.com/name/nm5698303/ ).

No za mě dost dobrý :) Snad se spekulace potvrdí.

#97 Svjatogor
26.3.2021 | 10:25:33
Svjatogor

#96 4391: 7/10

Pro Milwu a Angoulême se měli tvůrci poohlédnout na východ Šumavy. Namátkou několik jmen: Anastasija Veděnskaja, Marija Chižňak, Darja Belousova, Jekatěrina Vilkova, Taťjana Arntgolc, Jelizaveta Nilova, Julija Kelčevskaja. Všechno hezké (a uvěřitelné) holky v uniformách z Velké vlastenecké (StarMedia). ;-)

#98 Zilwicky #99 4391
26.3.2021 | 11:06:21
Zilwicky

#97 Svjatogor: That's clear racism against ehm..
* shuffles cards*
England people!

26.3.2021 | 11:22:45
4391

#97 Svjatogor: Na rovinu se příznám, že ani jednu neznám… Ale jinak dobrej seznam. Co se na ně dívám, tak bych si tam nejlíp představil asi Juliju Kelčevskaja ;-)

Nu což, vždy může být lépe, ale jestli fakt obsadí tuhle Hayworth, budu s tím v pohodě :)

26.3.2021 | 11:24:19
Svjatogor

Doba, kdy jsme se mohli smát ex-Sojuzu, že neumí CGI a moderní war lemonade seroše je fuč.

https://www.youtube.com/…hPceGVNHybOw

#101 4391
26.3.2021 | 12:45:24
4391

#100 Svjatogor: Dík za odkaz, neznal jsem, na něco z toho určitě kouknu…

Však Rusáci uměj :) Nedávno jsem zkoukl sci-fi seriál „Lepší než my“ (takovej ruskej cyberpunk, 78% na čsfd), znáš? Má to jen dvě série. V tý druhý mi to začínalo připadat malinko natahovaný, ale jako celek hodnotím určitě kladně (y) https://www.edna.cz/better-than-us/

#102 Svjatogor
26.3.2021 | 13:03:15
Svjatogor

#101 4391: Něco jako Akira?

#103 4391
26.3.2021 | 13:40:04
4391

#102 Svjatogor: :( Nemůžu sloužit, Akiru neznám :/

#104 Svjatogor
26.3.2021 | 13:45:38
Svjatogor

#103 4391: I tak kouknu. :-)

26.3.2021 | 13:46:49
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama