Recenze druhé série

Recenze druhé série

23.6.2015 8:00

Jak dopadla v našich očích druhá série Under the Dome? Napravila chyby té první, nebo je naopak prohlubovala?

Následující recenze rozebírá hlavní zvraty a úmrtí ve druhé řadě. Pokud jste tedy druhou řadu neviděli, čtěte na vlastní nebezpečí. Recenzi první řady naleznete tady. Pakliže už nevíte, co se v první dvou řadách stalo, můžete si to zopakovat v první a druhé rekapitulaci.

Hned na úvod lze říci, že druhá série začíná pěkně zhurta a během prvního dílu se toho stane mnohem více, než v několika předchozích najednou. Druhá řada dokáže na rozdíl od té první udržet diváka neustále v napětí a každým dílem se odkrývají tajemství ohledně kupole, čtyř ruk a záhadného vraha v Chester's Millu.

(Ohledně kupole se toho ve druhé řadě dozvíme mnohem více. Foto: CBS)

Další výraznou změnou ve druhé sérii je to, že se tentokrát tvůrci nebojí zabíjet své hlavní postavy. Hned v prvním díle se seriál rozloučí s Lindou Esquivel a Angie McAlister. V průběhu sezóny dá divák ještě nadobro sbohem Philovi, Andree, Rebecce a Lyleovi. Seriál tak dostává nový rozměr, kdy se každý musí bát o svého oblíbeného hrdinu.

Nová řada přinesla i fůru nových a důležitých postav. Problém na začátku série je ten, že vás zkrátka nutí přemýšlet, proč se postavy objevily na scéně až nyní. Pokud se Rebecca Pine od začátku zajímá tak o kupoli, proč se začíná projevovat až v této řadě? Stejnou otázku si můžeme pokládat u Sama Verdreauxe. Under the Dome pracuje s omezeným počtem postav uvnitř kupole v Chester's Millu a pokud se každý rok objeví nová postava, která náhle bude zainteresovaná do dění ve městě, bude to působit rušivě.

(I když se objevuje na scéně spoustu nových postav, hlavní stále jsou Barbie s Julií. Foto: CBS)

Situaci lze přirovnat k seriálu Lost. Fanoušci tohoto seriálu si určitě pamatují ve třetí řadě nepříliš populární postavy Paula a Nikki. Tyto dvě postavy se zničehonic objevují mezi přeživšími na ostrově a najednou se chtějí zapojit do dění v táboře, i když předchozí dvě řady o nich nebylo vidu ani slechu. Jelikož Under the Dome pracuje stejně jako Lost s omezeným počtem přeživších, výskyt nových postav v uzavřené kupoli působí jako pěst na oko.

Pokud budeme mluvit o nejvýraznějším vývoji postavy, jedná se bezpochyby opět o Velkého Jima. V prvním díle druhé řady to vypadá, že Jim jde do sebe a stane se z něj kladný hrdina. Dokonce už nejen svým vzhledem Jim připomíná Johna Lockea z již zmiňovaného seriálu Lost. Podobnost těchto dvou postav nabírá na obrátkách, kdy Jim neustále vypráví o tom, že kupole má pro něj jasně připravený osud a vše se děje z nějakého důvodu. Postupem času se Jim opět mění ve zlého kumpána, který myslí jen na sebe a v samotném závěru řady dokonce i v chladnokrev­ného vraha.

(Zlost se v Jimovi opět probudí poté, co ztratí někoho blízkého. Foto: CBS)

Druhá řada Under the Dome je napínavější, akčnější i zábavnější. Záhady ohledně kupole se sice na jedné straně nabalují, ale na druhé okamžitě odhalují. Většina postav nepůsobí tak otravně, jak tomu bylo v první sérii. Nové postavy jsou až na již zmiňované nešvary příjemným překvapením. Výlet mimo Chester's Mill do Zenithu jen seriálu prospěl. Výborných epizod bylo ve druhé řadě spoustu, mně osobně se ale nejvíc líbila epizoda S02E04 Revelation, kdy bylo odhaleno tajemství ohledně Melanie a dozvěděli jsme se, kdo zabil Angie.

Hodnocení: 80%

Jak se líbila druhá řada vám? A připadala vám lepší než ta předchozí?

Jít na Under the Dome | Jít na Edna