Van Helsing
61/100 - 63×

Van Helsing

Vanessa Helsing, vzdálená příbuzná slavného lovce upírů Abrahama Van Helsinga, je vzkříšená z jednoho důvodu – aby vystopovala upíry, kteří zcela ovládli svět. Vanessa je poslední nadějí lidstva, která je povede v boji proti upírům a navracením toho, co bylo ztraceno.

USA | 2016 | Ukončeno
5 sezón | Syfy | 42 minut
Akční, Dobrodružný, Hororový
Kelly Overton (Vanessa Helsing), Jonathan Scarfe (Axel Miller), Christopher Heyerdahl (Sam), Trezzo Mahoro (Mohamed), Rukiya Bernard (Sarah Carol), Aleks Paunovic (Julius Romanski), Vincent Gale (Phil Fleischman), Paul Johansson (Dmitri), Laura Mennell (Rebecca), David Cubitt (John), Hilary Jardine (Susan Jackson), Terry Chen (Brendan), Missy Peregrym (Scarlett Harker), Ryan Robbins (Taka), Andrea Ware (Lucky)

Recenze páté řady: Covid-19 se ohromně podepsal na výsledku závěrečné sezóny

Van Helsing dorazil se svou předem avizovanou poslední sezónou. Dost možná byly ale plány zcela jiné než to, co jsme ve finále dostali. Věčná část sezóny se natáčela během koronavirových opatřeních a bohužel je to na seriálu hrozně vidět. Jak moc se to podepsalo na kvalitě?

1 1
19.7.2021

Seriál Van Helsing měl své nejlepší momenty zřejmě za sebou po povedené druhé a třetí řadě, přesto čtvrtá představila celou řadu nových a zajímavých postav, které se chytly. Pátá řada pouze potvrzovala to, co naznačila ta předchozí – pomalu se od upírů přechází k magii, na kterou byl v minulosti kladen stále větší důraz, což ne úplně každému mohlo vonět.

Otázka tak zůstává, zda byl tento krok tvůrců tím správným. Začínali jsme u obyčejných a občas hrůzostrašných upírů, kteří postupně infiltrovali lidstvo během své existence, a končíme u pradávné magie, kdy je dovoleno prakticky cokoliv. Seriál právě tímto ztratil své jedinečné kouzlo, protože vždy se nějaká dějová linka dá vyřešit přes nějaké čáry máry, kouzelný svitek či záhadný amulet.

(Většinu řady jsme se museli obejít bez Vanessy Helsing. Foto: Syfy)

I tak to ale nebyl největší problém seriálu. Tím největším nepřítelem v poslední sezóně je (ne)rozsáhlost produkce a celá koronavirová pandemie. Prakticky po úvodních dílech z minulosti, které byly mimochodem velice povedené, jsme se dočkali jen a jen výplňkových dílů o pár hercích s nezajímavými lokacemi a ještě horším příběhem. Ze seriálu bylo strašně cítit, že právě tyto epizody se natáčely hned poté, co to koronavirové podmínky dovolovaly.

A bohužel příběhy, kde se potulovalo pár postav po lese, kdy štáb mohl natáčet pouze s pár herci a zřejmě neměl k dispozici celý tým, hrozně moc sráží celý seriál na kolena. U páté řady si stačí pustit první tři díly z minulosti a následně přeskočit na závěrečné čtyři. Prostředek řady je prachsprostá a naprosto zbytečná vata, kdy jsme si ani my nedokázali představit, kolik výplňkových dílů o ničem může mít seriál ve své závěrečné řadě.

Seriál se po velice špatných dílech řítil do propasti, nicméně se poslední tři čtyři díly před koncem vzchopil a dokázal nám naservírovat alespoň důstojné finále. Je vidět, že závěrečné epizody se již mohly natáčet za přítomnosti většího počtu herců a štábu a na jednotlivých epizodách to bylo hned cítit. I když dějově se seriál již nemohl nějak bláhově zachránit, skončil důstojně a nabídl pár zajímavých a hezkých momentů.

(Hlavní úlohu měly v seriálu ženy a bylo to naprosto přirozené. Foto: Syfy)

Tím se pomalu dostáváme k finále. Tomu rozhodně chyběla větší akce a také emoce. Tak nějak ze všech bylo cítit, že už to chtějí mít co nejrychleji za sebou. Na druhou stranu se nejednalo o nějaký velký průšvih či vyloženě špatný díl. Seriál Van Helsing skončil důstojně, navrátil do finále pár starých postav a pomrknul také po těch, kteří se již z různých důvodů vrátit nemohly.

Jak hodnotit seriál jako celek? Asi každý ví, že šlo o pořádné béčko, nicméně velice koukatelné a občas zábavné béčko. První řada se hledala, druhá a třetí ukázala svůj potenciál a čtvrtá s pátou se, jak už to bývá, trochu stočila jiným směrem, než jsme všichni čekali. Ve finále šlo ale o poctivou podívanou, která splnila svůj účel. Seriál možná nepatří k tomu nejlepšímu, ale je zbytečně podceňován, své dobré momenty celá show rozhodně má.

Hodnocení: 60%

Jak hodnotíte celou řadu vy, potažmo celý seriál?