Vikings (Vikingové)
94/100 - 952×

Vikings(Vikingové)

Seriál z tvrdého a tuhého prostředí, z doby Vikingů, kteří byli nemilosrdnými bojovníky. Příběh sleduje dění legendárního Ragnara Lothbroka a jeho rodiny, který bojuje s nástrahami tvrdých severských podmínek.

Kanada | 2013 | Ukončeno
vysílání
6 sezón | History, Amazon | 43 minut
žánr
Akční, Historický, Válečný
hrají
Alexander Ludwig (starší Bjorn Železný), Jordan Patrick Smith (starší Ubbe), Marco Ilsø (starší Hvitserk), Katheryn Winnick (Lagertha), Gustaf Skarsgård (Floki), Alex Høgh Andersen (starší Ivar Bezkostý), Georgia Hirst (Torvi), Peter Franzén (Harald Krásnovlas), Travis Fimmel (Ragnar Lothbrok), Clive Standen (Rollo Lothbrok), Jennie Jacques (Judith), John Kavanagh (Prorok), Moe Dunford (Aethelwulf), Alyssa Sutherland (Aslaug), Linus Roache (Ecbert)

Proč se Ivar rozhodl usmrtit dítě?

Proč se Ivar rozhodl usmrtit dítě?

Na konci osmnáctého dílu Vikingů došlo k poměrně kontroverzní věci, která nedala spát hned několika fanouškům. Proč Ivar udělal to, co udělal?

12 0
22.1.2019

Ivar Bezkostý je v současné době samozvaným bohem Kattegatu, kde také tráví svůj veškerý čas. Zároveň se tu shledal s Freydis, kterou si následně vzal za ženu, a právě ona je ta, která ho v jeho vládnutí nejvíce podporuje. Ivara si však omotala kolem prstu především ve chvíli, když mu slíbila, že mu porodí syna.

I když Ivar nemůže mít děti, a to kvůli svému postižení, tak Freydis otěhotněla, což považoval za zázrak. Ve skutečnosti však nešlo o nic takového, Freydis ho prostě a jednoduše obelstila, protože čekala dítě někoho jiného. V osmnáctém díle Baldur došlo k očekávanému porodu tohoto dítěte. A skutečně se Ivarovi narodil syn, kterého pojmenovali Baldur.

V očích Freydis se jednalo o dokonalé dítě, které se stane bohem. Ivar z něj však nebyl nadšený, protože si uvědomil, že je s jeho dítětem něco špatně. Sám ještě neví, že se jedná o dítě někoho jiného (ale podle upoutávky na další epizodu to zjistí už brzy), nicméně ho na dítěti zarazilo něco jiného – jeho postižení.

(I tak Ivar litoval svého rozhodnutí. Foto: History)

Nikdy jsme se nedozvěděli, jak je Baldur postižen, nicméně na tom nyní nezáleží. Ivar, když viděl své postižené dítě, si uvědomil, jak asi on vypadal jako malý, a proto nechtěl, aby jeho dítě, které má podobné postižení, mělo stejný osud jako on. Právě proto ho odnesl do lesa a nechal ho tam. Skutečně mu totiž šlo o to, aby dítě nedopadlo tak, jak dopadl on.

Na druhou stranu se ale člověk může ptát, proč jsme se podobné reakce na dítě nedočkali i od Freydis. Vzhledem k tomu, jak moc podporuje svého manžela, ve kterém vidí svého boha, onoho boha viděla i ve svém synovi, protože ten je postižen podobně jako Ivar.

Naštval vás Ivar svým rozhodnutím, nebo ho naopak podporujete? Udělal dobře, když svého syna odnesl do lesa, kde ho následně nechal?

Diskuze /43

hanach80

A ohledem na to, že on žije jen díky tomu že ho Ragnar v lese nepohodil, má další podstatné mínus.

#38 CptMorgan
22.1.2019 | 16:06:43
Neuvěřitelné

A jemu by vadilo kdyby měl život jako on nebo co? Vždyť si žije dokonale jako bůh a i před tím měl dobrý život jako syn Ragnara. Jen on furt plakat, že jsou na něj ostatní oškliví. Co čekat od psychopata, co ve třech letech zabil někoho sekyrou kvůli hračce.

22.1.2019 | 17:02:01
Tony-Z

Vždyť je to jenom vraždící pako, který má božskej komplex (pokud něco takovýho existuje). Zrovna zabití těžce postiženýho dítěte bych ještě dokázal nějak vstřebat, ale třeba takhle upalování nevinnejch žen se mi celkem příčí, zatímco on to má asi předepsaný jako terapii.

22.1.2019 | 17:21:33
dovahkiin

Myslím že šlo o rozštěp rtu, což je kondice kvůli které novorozeně není schopné sát mléko matky, proto tam někdo pronesl že by se nenakrmilo. Ale zajímalo by mě jak to dítě odnesl do lesa, když se očividně plazil, však to jsou jen technikálie.

#5 KollbY #7 Neuvěřitelné #19 RudyJohn #22 anushka #39 CptMorgan
22.1.2019 | 17:40:21
KollbY

#4 dovahkiin: Zrovna jsem to chtěl napsat!!! Jak tam to děcko donesl když se plazil o.o :D

#6 Taran #7 Neuvěřitelné
22.1.2019 | 17:54:48
Taran

#5 KollbY: asi mu to šlo tak dobře jako kdyby se chtěl krtek namazat opalovacím krémem

22.1.2019 | 18:08:58
Neuvěřitelné

#4 dovahkiin: #5 KollbY: Ten seriál je sračka, ale tuhle výtku nikdy nepochopím. Vždyť on je vycvičený a svalnatý, člověk se dokáže plazit i jednou rukou a v druhé držet dítě.

#8 dovahkiin
22.1.2019 | 18:19:00
dovahkiin

#7 Neuvěřitelné: Já chtěl především napsat to proč by to dítě stejně nepřežilo, tohle byl takovej bonus :D a neříkám že to není možné, jen mě zajímá jak to udělal, bezprstý rukavice a plazíš se po jedný ruce s dítětem v mínus kolika lesem po sněhu. Ale třeba dojel k lesu na voze a plazil se jen na okraj, však se nic neděje.

22.1.2019 | 18:27:56
angel216

Na jednu stranu by se dalo pochopit, že nechtěl, aby jeho syn zažíval lítost a posměšky ostatních. Ale na druhou stranu, když Ivar se sám nazívá Bohem, i kvůli postižení, proč nepřijmul i jeho takhle? Samotná postava Ivara mi začíná být značně protivná, to upálování i způsob chování je čím dál tím víc šílenství, nemá zábrany a za chvilku vyvraždí většinu Kattegatu. Freydis si ho také hezky zmanipulovala, snaží se ho v jistých momentech zklidňovat, ale na druhou stranu ho i velmi často podněcuje. Jsem zvědavá, jak to s ní dopadne…

22.1.2019 | 18:47:58
Elerin

Já bych jen možná příště zvolila trochu míň „teď jsme vám řekli, co se stalo a pokud jste poslední díl ještě neviděli, smůla“ nadpisek. Jen taková lehká poznámka k zamyšlení ;)

#11 Neuvěřitelné #21 Xavik
22.1.2019 | 19:10:01
Neuvěřitelné

#10 Elerin: Musím se zastat redaktorů. Tenhle druh stránek je většinou pro lidi, kteří viděli nejnovější díly seriálů.

22.1.2019 | 19:30:55
Monoceros

Tohle jsem napsal do hodnocení epizody … „Poslední scéna s Ivarem nám nejspíš měla vnutit myšlenku že to, že je na všechny tak zlý není jeho vina, protože ho nikdo neměl rád že byl kripl a proto musí zasáhnout aby podobný osud nepotkal i „jeho“ syna …trošku nesoulad se scénou kde nechá upálit přítelkyni bratra a její rodinu za živa“ každopádně mě to nepřesvědčilo a spíš mě to utvrdilo v tom že je to magor a je potřeba ho rychle odstranit … na druhou stranu když zemře kdo nás bude štvát potom? :D

#17 Neuvěřitelné
22.1.2019 | 19:42:47
Keyer

Zvlastni je, jak malokdo odsoudil Ragnara, kdyz udelal stejnou vec malemu Ivarovi. To bylo same: no jo, tehdy se to tak delalo, dite by se stejne nedozilo dospelosti, trapilo by se a podobne. Kdezto ted, kdyz stejnou vec udela Ivar, tak je za to souzen. Ne ze by jine veci, ktere dela, nebyly totalne za hranicema. To jo! Ale zrovna tohle mi prijde jeste pochopitelné. Byla jina doba… a nechtel, aby se jeho „syn“ trapil stejne jako on sam. Sice si rika buh a ostatni se ho boji… ale je stastny a spokojeny? Milovany? Tezko. Tak asi vi, proc postizenemu ditku udelal to, co udelal. A jen tak mimochodem, pokud dite nebylo schopne prijimat mleko, dozilo by se sotva par dnu, ne-li hodin.

#14 Monoceros #18 Neuvěřitelné
22.1.2019 | 19:46:31
Monoceros

#13 Keyer: tak mu měl dopřát rychlou smrt a ne ho nechat umírat někde v lese

#16 Keyer
22.1.2019 | 19:50:27
Baltik

Já jsem tehda Ragnarovi fandil, aby se ho zbavil. Ale ta pizda s očima jako kůň se mohla z něho zbláznit.

#24 DraweredCZ
22.1.2019 | 19:58:08
Keyer

#14 Monoceros: Mozna, ze prave tohle byla ta rychla smrt! Usnuti umrznutim misto nekolikadenni hladovky… a zase muzu rict: Ragnar udelal Ivarovi to same… proste to tak v te dobe delavali, bohuzel…

#31 Monoceros
22.1.2019 | 20:16:59
Neuvěřitelné

#12 Monoceros: Judith

22.1.2019 | 20:46:03
Neuvěřitelné

#13 Keyer: Tak by to mlíko nadojila do misky a děcko by se nažralo… Kdyby Ivar byl stejně normální jako Ragnar, taky by mu to dítě nikdo nevyčítal, ale lidem by bylo Ivara ještě líto. Jenže je to naprostý magor a tímhle to jen utvrzuje na rozdíl od Ragnara.

22.1.2019 | 20:49:03
RudyJohn

#4 dovahkiin: Válel sudy. :D

#20 myp2p
22.1.2019 | 20:59:14
myp2p

#19 RudyJohn: Tak takhle jsem se už dlouho nezasmal :D:D „Válel sudy“

22.1.2019 | 21:06:38
Xavik

#10 Elerin: Psal jsem o tom relativně „pozdě“, pět dní po premiéře. Navíc ten nadpis neprozrazuje, čich dítě zabil atd.

#27 yennik
admin
22.1.2019 | 21:34:52
anushka

#4 dovahkiin: Ano, též mě napadl ten rozštěp horního patra kvůli poznámce, že není schopno sát mléko.

webmaster
22.1.2019 | 22:06:41
God of war

Víte co je nejhorší oni to pořád protahují jedna bitva o Kategat jako stačí to chápu a najednou další než aby útočili na Anglii já jsem z toho zklamaný. Jako pět epizod protahují bitvu o Kategat a tedka dalších pět. Jako kdyby tvůrci nevěděli co psát do těch epizod a jak to zdržovat. Celá pátá série mi příjde jedno a to samé a nic nového. Já bych to zakončil tuhle sérii útokem na Dány a né zase bitvou o Kategat.

#25 zuzina
22.1.2019 | 22:41:01
DraweredCZ

#15 Baltik: Sem si rikal cemu je podobna a on je to fakt kun >D

#34 Baltik
23.1.2019 | 1:15:37
zuzina

#23 God of war: souhlas, tady se furt jenom bojuje o Kategat. jako by nebylo na práci nic lepšího :D

23.1.2019 | 7:47:18
skrivanekdavid

No je to kurevská natahovačka :)

23.1.2019 | 9:19:14
yennik

#21 Xavik: Ivar 5 dílů čeká děcko, pořád se všude řeší, ale nadpis neprozrazuje, čí dítě usmrtil, dobrý argument :D

23.1.2019 | 9:54:51
Svjatogor

1.) Souhlas s předchozími, jednostranný / oboustranný rozštěp rtu, resp. rozštěp rtu a patra.

2.) Jsem pobaven celosvětovou nenávistí sojových vikingů k Ivarovi. Ragnar nevadil? Severská společnost zkrátka byla z nutnosti intuitivně empiricky eugenická. Mnohým New Age druidům se zpožděním dochází, komu to vlastně po celou tu dobu fandil v hrůzyplných nájezdech na křesťany. Pojídačům mrtvol, kteří Ásům obětovávali ovce, kozy a svoje lidi. Dobro došli. :-D

3.) Do konce 2. série se jsem doufal v historický seriál, ve kterém severská nobilita zjistí, že je pro ně mnohem výhodnější opustit primitivní svět Odina, krve a mrtvých pověšených koz v Uppsale a zapojit se vyspělejšího civilizačního okruhu. To samé učinili jejich germánští příbuzní v 5. stol. na územích západořímské říše, vč. Anglosasů. Místo toho jsem svědkem několikátého boje požíračů mrtvol mezi sebou o zmrzlé hovno, Kattegat.

4.) TOP úchylkou scénáristů je zobrazený záměrný kontrast mezi k. kněžími a sev. šamany. Ti první jsou studení pokrytci a páprdové, vůbec fuj. Hodní tak k masakru. Ti druzí jsou super cool a mají tam i ženy, to je free. To si nikdo nevšiml jejich asistence Ivarovy hereze a egodeismu? Proč na tohle přistoupili? Co jim slíbil? Když už intriky, tak na úrovni: Já, Claudius. Děkuji moc.

23.1.2019 | 11:05:36
Svjatogor

5.) V křesťanském světě měla nepodařená děcka cca 75% šanci, že dožijí dospělosti. Když se je ujme klášter. Většinou tam dožili jako mniši / jeptišky. Kdo si pamatuje na film 1492: Dobytí ráje? Koho se dovolával G. Depardieu, když mu hrozila vzpoura na lodi? ;-)

BTW. Křesťan nejsem, kdyby něco. :-D

23.1.2019 | 11:15:24
Svjatogor

Technická: Jak byl upotřeben obětovaný Leif v Uppsale? Kněží ho někde zakopali nebo si usušili a sežrali s křenovou omáčkou? Za druhé: Když se Ivar stal bohem, čeho je bohem a do jaké božské rodiny se přifařil? V tomto seriálu kurevský schází společenská vrstva kněží – intrikánů, pro které by byli charismaticky jako Ivar pouze nástrojem.

23.1.2019 | 11:36:10
Monoceros

#16 Keyer: anebo taky roztrhání nějakým medvědem nebo vlky … at ho obhajuješ jak chceš tohle dělat nemusel … vydobyl si místo v Kattegatu takovým stylem že by mu nikdo nevyčítal že má znetvořeného syna, naopak by na něho koukali jako na boha ještě víc … Ragnar prokázal alespon city a i když věděl že chlapec bude v životě trpět tak ho zabít nedokázal a Ivar špatný život neměl, matka by pro něho dýchala víc než pro ostatní syny a to že se cítil jako vyvrženec si udělal hodně on sám…těžko ho bude někdo milovat když se chová jako magor

#32 Svjatogor #33 Neuvěřitelné
23.1.2019 | 15:36:42
Svjatogor

#31 Monoceros: Jinak to dopadnout nemohlo, když jej nechala Aslaug vychovávat / vzdělávat Flokimu. :-D

23.1.2019 | 15:46:03
Neuvěřitelné

#31 Monoceros: Úplně jsem zapomněl, že jeho matka byla naprostý magor, to se pak nedá divit co z něj vyrostlo.

23.1.2019 | 17:09:53
Sikfred

Nějak nechápu nějaké komentáře? V čem že byl Ragnar lepší/normálnější? Jediné, co udělal jinak je to, že Ivarovi nechal v lese sekyru.. :D Ten kdo zachránil Ivara je Aslaug, nebýt jí Ivar už je zmrzlé lesní těžítko..

#36 Neuvěřitelné #40 Monoceros
23.1.2019 | 22:06:00
Neuvěřitelné

#35 Sikfred: Co udělal jinak? Třeba to, že to nakonec neudělal a Aslaug s tím neměla nic společnýho?!

#41 Sikfred
23.1.2019 | 22:52:30
Luksathor

Šel sem tady, protože jsem poslední díl dávno viděl a dnes vyšel nový a tak sem se nebál spoilerů.. Jenže tady se nejspíš nebere ohled na ty, co nesledují ukázky na nový díl a chtějí se nechat překvapit.. Teď vím, že Ivar brzo zjistí pravdu o tom děcku… :D

24.1.2019 | 7:18:21
CptMorgan

#1 hanach80: Ragnar ho praveze v lese pohodil az ivarova matka ho vzala s5

24.1.2019 | 11:59:23
CptMorgan

#4 dovahkiin: V boji zabija nepriatelov a vy sa pytate ako odniesol dieta do lesa ked nevie chodit?

#43 dovahkiin
24.1.2019 | 12:01:35
Monoceros

#35 Sikfred: on mu nejdříve chtěl dopřát rychlou smrt a chtěl ho zabít sekyrou, ale nezvládl to udělat … u Ivara by se nad tím možná nikdo taky nepozastavil kdyby ho nepotkal stejný osud jako jeho … takhle se možná i čekalo že bude mít alespon pochopení a svého božského syna přijme takovýho jaký je .. to tam nemusel vykřikovat jak se na syna těší když ho ve finále zabije

#41 Sikfred
24.1.2019 | 12:42:46
Sikfred

#40 Monoceros: #36 Neuvěřitelné: Nedokázal ho zabít svou rukou.. To nic nemění na tom, že ho tam nechal a až Aslaug ho zachránila.. :D Samozřejmě by to dávalo větší smysl kdyby se Ivar neprohlásil bohem, o tom radši nic psát nebudu.. :D Jen mi prostě přijde vtipné, jak Ragnar byl TOP a všechno je mu odpuštěno :D

24.1.2019 | 14:05:05
Monoceros

Ragnar dokonaly určitě nebyl ale aspon neupaloval lidi za ziva aby si kdovico dokazal. Nemusel zbytečně zabijet aby si zajistil slavu a úctu. Ted to myslim obecně ne kvuli decku.

24.1.2019 | 17:07:00
dovahkiin

#39 CptMorgan: Tak pardon, jsem nevěděl že jedna nevinná poznámka vyvolá tolik komentářů, pro uklidnění, psal jsem to jen jako bonus, především jsem chtěl napsat proč nemohlo dítě pít mléko abych ostatní vzdělal. Nemáte zač :D

24.1.2019 | 21:19:26
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Vikingů

Vikingové zahájili svou seriálovou existenci v roce 2013 a skončili na konci roku 2020, což znamená, že tu s námi byli dlouhých sedm let, ale vše musí jednou skončit. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Pokračování

Seriál Vikings sice skončil šestou sérií, ale Netflix připravuje pokračování s názvem Vikings: Valhalla, které se bude odehrávat cca 100 let po událostech původní seriálu. Více se dozvíte v našem článku

Reklama

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama