Vikings (Vikingové)
94/100 - 952×

Vikings(Vikingové)

Seriál z tvrdého a tuhého prostředí, z doby Vikingů, kteří byli nemilosrdnými bojovníky. Příběh sleduje dění legendárního Ragnara Lothbroka a jeho rodiny, který bojuje s nástrahami tvrdých severských podmínek.

Kanada | 2013 | Ukončeno
vysílání
6 sezón | History, Amazon | 43 minut
žánr
Akční, Historický, Válečný
hrají
Alexander Ludwig (starší Bjorn Železný), Jordan Patrick Smith (starší Ubbe), Marco Ilsø (starší Hvitserk), Katheryn Winnick (Lagertha), Gustaf Skarsgård (Floki), Alex Høgh Andersen (starší Ivar Bezkostý), Georgia Hirst (Torvi), Peter Franzén (Harald Krásnovlas), Travis Fimmel (Ragnar Lothbrok), Clive Standen (Rollo Lothbrok), Jennie Jacques (Judith), John Kavanagh (Prorok), Moe Dunford (Aethelwulf), Alyssa Sutherland (Aslaug), Linus Roache (Ecbert)

Upoutávka na dalších šest dílů

Upoutávka na dalších šest dílů

Kromě klasické upoutávky na další díl jsme se dočkali u speciálního traileru, který odhaluje zcela nové záběry z následujících šesti epizod.

29 0
13.3.2016

Thumbnail Play icon

Zdroj: History, Amazon

Diskuze /35

Alchymista

Kokot Rolo.

13.3.2016 | 15:18:43
Hyde

Proč? Byla příležitost, tak se jí chopil, stejně jako Ragnar hnedka v 1. díle :-)

#3 Astatoro
13.3.2016 | 15:50:15
Astatoro

#2 Hyde: Ragnar nezradil vlastnú krv a neprebehol ku Frankom.

#4 luciusvorenus
13.3.2016 | 16:03:23
luciusvorenus

#3 Astatoro: nevím no být nikým i vikingů nebo vévodou u franků a ještě manžel princezny a k tomu žít v krásném hradu obklopeném bohatým městem místo dřevěné chatrče kdybych byl na jeho místě tak jasná volba ..

#30 Speedyck
13.3.2016 | 17:26:38
Offak

Určite je na tom majetkově lepe, i ohledne manželky a postavení, ale zradit cele sve presvedceni, zivot a lidi.. To je celkem moc. Ale tak nejak se ten serial ubirat musi

13.3.2016 | 18:54:47
Revoemag

Rollo je takovej. Chce vystoupit z Ragnarova stínu. A to už od začátku. A zatím se mu to nepovedlo a ani nepovede si myslím :-D Už by ho mohli zabít. Už začíná být únavný, jak jednu chvíli je nezlomnej a pak hned otočí.

#7 Rodney_
13.3.2016 | 19:03:13
Rodney_

#6 Revoemag: tak to mam pro tebe špatnou zprávu… Rollo je zakladatelem dynastie ze které později vzešel Vilém Dobyvatel takže Rollo určitě nezemře…

#10 AnitkaO
13.3.2016 | 19:22:41
Sctyri

Takže on to myslel vážně.. tak to je trapný zradit po stopadesáté. Já furt doufal, že je to nějaká forma infiltrace a jen to hraje :(.

13.3.2016 | 19:37:03
josee

Rollo je náhodou výborně napsaná postava

13.3.2016 | 19:52:14
AnitkaO

#7 Rodney_: Přesně jak říkáš. Lidi přečtěte si trošku z historie ať víte na čem seriál staví :D

#13 Revoemag
13.3.2016 | 21:08:18
Vladdo

Rollo nezemre :D Todle je zas hlaska dne:D vzdycky byl v pozadi Ragnara.. Ale ted uz má svoje.. sice zato zaplatil nejvetsi cenu jakou mohl, ale kdoví co se jeste stane.. je moc moznosti.. ja jen doufam, ze si serial udrzi svoji uroven, protoze chvilema je to slabsi.

13.3.2016 | 22:02:48
Ratemus

by mě zajímalo jaký jste vy prodejný krávy…schválně, udělali byste to taky?

13.3.2016 | 22:04:59
Revoemag

#10 AnitkaO: Hoši, já si to nečtu naschvál, abych nevěděl co přijde. A opravdu nemám takovou znalost historie, abych toto věděl sám od sebe.

13.3.2016 | 23:01:26
matus1101

ten kto si misli ze rollo urobil dobre je debil francuzi su o osobnych subojov slaby pretoze ziju v luxusu a nic nerobia ale vikingovia pestuju bojuju a byvaju v drevenych domoch a preto vo svojej dobe boli najsilnejsi blby francuzi sa schovavaju za hradbami to je jedine co vedia keby to bolo priamo tak im vikingovia daju a preto iích na tych lodiach co boli v ukazke porazia

#16 10doktor10 #19 iamtears #22 Arne #28 Aszunin
14.3.2016 | 14:00:15
matus1101

a ten rollo co zalozil dinastiu nebol ragnarov brat prosim vas si pozrite ten datum sa narodil zevraj v roku 846 a v prvej casti vikingov je rok 793

#23 Arne
14.3.2016 | 14:04:42
10doktor10

#14 matus1101: „Jenom se schovávaji za hradbami…“ :D to bylo totiž to nejlepší co středověk uměl. Bylo běžné, že bez dobytí hradu či opevněného města nezískal útočník kontrolu nad danou oblastí. Francouzi byli mistři fortifikace celou svojí historii a náležitě toho využívali. Proč by proboha válčili muž proti muži proti hordám ze severu, když je mohou postřílet z bezpečí opevněných měst… Navíc si nejsem jist kdo zvítězí ve střetu na těch lodích… Ragnar vypadá dosti zoufale, až slzy v očích. Vezmi si že vikingové tam pojedou v očekávání, že na ně čeká Rollo s jejich posádkou a namísto toho na ně čeká Rollo s novou taktikou a připravenou Franskou armádou na opevněné řece… Osobně hádám, že bude několik střetů s Franky, které skončí remízou a Rollo dostane od císaře Normandii kde se s několika vikingy, co budou ochotní, usadí jako přirozená obrana před dalšími nájezdy. Víceméně takto to bylo v historii, je pravda, že v seriálu uplně nenseedí data, ale to nemůžeme očekávat. Přecijen informace, které z této doby máme jsou sami o sobě dosti nepřesné a staví na středověkých kronikách, vykopávkách a severských ságách… Berte to ne jako dokument, ale seriál inspirovaný historií vikingských tažení :)

#17 Falcon_Queen
14.3.2016 | 15:54:28
Falcon_Queen

#16 10doktor10: Súhlasím, tie roky sú historicky nepresné ako aj samotné mená a činy – vyznať sa v tom je umenie. Snažím sa písať podľa saských kroník a ság, takže viem o čom hovoríš :D

14.3.2016 | 17:46:07
Fulcher

0:08 Proč má Ragnar tu rtěnku?

#25 Jery
14.3.2016 | 17:52:21
iamtears

#14 matus1101: lidi jako ty by neměli psát do diskuzí… však se to nedá číst! co slovo to chyba, interpunkce nula. skoro bych řekl, že budeš jeden z vikingů, kteří se probudili ze zimního spánku :)

#24 matus1101
14.3.2016 | 17:59:53
Chtyng

Na netu jsem četl že Ragnar zemřel na kombinaci zranění a cholery které si odnesl z pokusu dobýt Paříž. To podle mě v seriálu už má zasebou a přežil. Třeba v seriálu pežil svojí oficiální smrt :D

14.3.2016 | 18:03:24
Jirkaczech

když se koukáme na „historický“ seriál :D tak by jsme si měli něco zjistit :D já bych za nejdůležitější považoval to, že Ragnar a Rollo nebyli bratři :D a k té smrti jsou dohady. Osobně si myslím, že seriál „použije“ jámu s hady :D

14.3.2016 | 18:26:24
Arne

#14 matus1101: Nechcel som sa moc zapájať do diskusie či je dobré, že sa Rollo „vzdal“ toho byť vikingom, ale na tieto s prepáčením žvásty reagovať musím. … Píšeš, že Francúzi sú v súbojoch slabí, lebo žijú v luxuse a nič nerobia a na druhej strane vikingovia pestujú, bojujú a bývajú v drevených domoch a preto vo svojej dobe boli najsilnejší a že blbí Francúzi sa len schovávajú za hradbami… Dovoľ mi zasmiať sa a vyvrátiť túto tvoju zcestnú reakciu. 1. – Je odveci tvrdiť, že Francúzi sú v boji slabí, ako by si mi potom vysvetlil, že tak slabý národ dokázal vytvoriť po zániku Rímskej ríše najväčšiu a najslávnejšiu ríšu s obrovskou rozlohou, z ktorej vzišli základy vzdelanosti stredoveku (napr. Karolínska renesancia okolo roku 800) a ako mohli tak v bitkách slabí Francúzi poraziť v roku 732 v bitke pri Poitiers pod vedením Karola Martela Moslimov, ktorí Európou prechádzali ako nôž maslom… 2. – Francúzi bývajú v luxuse a nič nerobia, zato vikingovia pestujú a bývajú v drevených domoch :D – to, že nobilita t.j. kráľovská rodina a vyššie postavení žili v lepšom je logické a ťažko oponovať tomu, že vikingská nobilita tiež nežila v porovnaní s bežným obyvateľstvom v luxuse. Zato tvrdiť, že celkovo Francúzi žili v luxuse je priam zvrátené. V tom období v celej Európe, nie len na severe ľudia žili v drevených domoch, alebo zemliankach, či už vo Francúzsku, Anglicku, Nórsku či u nás. 3. – No a ako vážne chceš povedať, že len vikingovia pestovali?? z čoho asi tak žili Francúzi? No a k schovávaniu za hradbami je škoda sa vyjadrovať… myslíš, že by všetky boje mali byť na poli? aj v svetovej vojne sa využívali pevnosti, zákopy či valy a tak isto aj v stredoveku, to je normálne. Napr. keď prišli do Uhorska Tatári zničili všetky obce a mestá cez, ktoré prešli, no a to z toho dôvodu, že nemali hradby, s ktorých výstavbov sa vo veľkom začalo práve po tom vpáde, no a ešte lepšie – najväčší nárast hradov v Európe (Anglicko, Francúzsko) nastal hlavne vďaka nájazdom vikingov, preto lebo hrady jednoducho tieto tvoje „hviezdy“ dobíjať nevedeli.

14.3.2016 | 20:58:42
Arne

#15 matus1101: No a nedá mi vyjadriť sa aj k tomu čo píšeš ďalej. Rollo zo seriálu Vikings evidentne je Rollo vojvoda z Normandie a predok Viliama Dobyvateľa aj napriek tomu, že ti roky nesedia. Je jasné, že roky nesedia, bolo by krásne natočiť skutočný historický seriál, no k tejto téme by sme boli radi ak by vôbec podľa držania sa času vznikla jedna séria, ktorá by vôbec ľudí niečim zaujala. Jednoducho, historických prameňov nie je toľko aby si vedel spraviť nie že seriál, ale aj film s akciou, zápletkou, láskou, zradou a nejakým rozuzlením. Prečo tu je asi toľko postáv a ozaj sú všetky historické a naozaj sa všetko takto stalo? NIE, je to úžasný seriál, ale preto, že nerešpektuje presne históriu a dej si tvorí pomocou historicky nepodložených postáv (napr. Athelstan, Thorstein, Harbard, číňanka, veštec…). K nerešpektovaniu histórie a zlepšeniu príbehu práve tým nerešpektovaním, prosím Vás po týchto informáciach si uvedomte o čom by bol asi tento seriál keby sa striktne držal histórie: V roku 793 bol dobitý kláštor Lindisfarne, čo je považované za prvý nájazd vikingov. V roku 845 vikingovia obliehali Paríž a odišli až po zaplatení výkupného.

Okolo roku 860 bol Bjorn Ironside v stredomorí (Itália…).

V rokoch 885–886 znova dobíjali Paríž. Anglický kráľ Alfréd Veľký (to je v seriáli Juditin a Athelstanov syn) sa narodil v 40. rokoch 9. storočia a zomrel v roku 899. Vikingský bojovník Rollo získal územia vo Franskej ríši v roku 911. No a Harald I. Krásnovlasý, ktorý sa práve teraz objavil v seriáli zomrel okolo roku 930

(za jeho vlády sa začalo osídľovanie Islandu).

Takže nie že by sa všetkých týchto vecí mohol akýkoľvek človek počas jedneho života účastniť, ale ani tieto historická postavy sa navzájom niektoré pravdepodobne nemohli stretnúť. Už len krátky výpočet, povedzme, že mal Ragnar 20 rokov keď bol v Lindisfarne a bitka o Paríž bola v roku 845. V tom prípade by už v Paríži mal 72 rokov. … No a k jeho smrti je tých teórií viac, ale tak najznámejšia je tá o hadoch, čomu nasvečie viacero vecí (Aelle, hady v upútavke…), no a je to aj najpravdepodob­nejšie keďže vieme čo sa dialo potom v Anglicku (dá sa to vyhľadať). Pre lepšie poznanie včasnostredovekej histórie Európy by som rád odporučil dobrú kniho, nie len pre „vevedov“: MÚCSKA, V. – DANIŠ, M. – ŠEVČÍKOVÁ, Z. Dejiny európskeho stredoveku – I. Ranný stredovek. Prešov, 2006. 388 s.

#26 lenacia
14.3.2016 | 21:33:18
matus1101

#19 iamtears: počúvaj ludia ako ti sú totálny debili ked niekto urobí chybu hned sa s toho poserú no proste debili čo k tomu povedať

14.3.2016 | 21:56:51
Jery

#18 Fulcher: Rtěnka?! Pokud to bylo myšleno jako ironie tak dobrý pokud ne tak si mě pobavil (-:

15.3.2016 | 13:40:22
lenacia

#23 Arne: naprosto souhlasím… beru tenhle seriál jako takovou ságu z dob slavných vikingů. History je v tomhle skvělé, protože dělá příběhově zajímavé seriály a navíc umožní divákovy nahlédnout do období středověku. Je to trochu idealizované, aby to nalákalo…

Ale lidi jsou hrozní ti nadávaj na nepřesnosti i s knižní předlohou hry o trůny takže… :D :D

15.3.2016 | 21:36:35
Wolfinator1

Jeden z hlavních plusů, krom super příběhu, postav, herců a bojů atd… je pro mne vždycky menší exkurze do historie , typu ( jak se žilo než nějaké přesné data ). Třeba uctívání bohů ( S01E08: SACRIFICE) , rituály ( svatby ,pohřby nebo svátky – Yol ) Vždycky když se vikingové sejdou u ohně a zhoubovaný si něco zapějou je to radost na to koukat :D

16.3.2016 | 6:35:52
Aszunin

#14 matus1101: To mas sice pravdu a suhlasim, ale ktory narod prezil do dnes? Vikingovia? Ci Francuzi…

#31 Nibelung
16.3.2016 | 21:17:08
Balerion

No hlavně ze se už konečně začne něco dit, protože zatím je tahle série jedna velká nuda, kterou si mohli odpustit!

16.3.2016 | 23:21:07
Speedyck

#4 luciusvorenus: upřímně, já bych si radši vybral Kattegat než Paříž má to větší kouzlo než snobská Paříž, ale to je osobní názor

17.3.2016 | 23:22:28
Nibelung

#28 Aszunin: HAHAHAHA :D že vikingovia a národ :D ako čo chceš naznačiť, že potomkovia vikingov zanikli ? :D a Francúzi pretrvali ? :D ludia, ja sa čudujem vašej nekonečnej stupidite… Dáni, Nóri atď…či Kyjevská Rus…no halda čítať niekedy tieto čerešničky… Arne jediný, čo vie, kde je sever. Ostatní, ostante len pri pozeraní seriálu.

#35 Arne
18.3.2016 | 7:27:31
Hed94

Neřešte kraviny ala, nesedí to časově nebo mají jiné účesy než by měli mít…berte to tak že to tak je a užívejte si tu atmosféru… je to krásně natočený… scénář je fajn… co víc si přát. Komu se to nelíbí a má potřebu furt kritizovat nějaké zbytečnosti… tak mu doporučuju začít sledovat Ulici / Ordinaci a tyhle české blbosti. Tam se můžete vyřádit.

18.3.2016 | 16:39:00
Toso11

super komenty smejem sa :D parada ohladne presnosti casu :D je to serial a ak by to malo bit o presnosti casu tak sledujeme ako si tam ragnar hospodari na svojej farme :D dalen ak si niekto mysli ze z vykinga robil jeho sposob zivota to cim bol tak sa myli skorej to bola otazka viery a takmer neoblomna moralka v jednej casti to bolo pekne zfilmovne tusim ked ten jednoruky viking liezol na kopec … dalej vikingovia neboli len bojovnici boli obchodnici a to velmi dobri cela rus stredomorie a ties boli zoldnieri trebarz sicilia normandia byzantsky zoldnieri varyiagovia (tak nejak sa to pise) mne sa tento nahlad paci a komentovat to ze nieje historicky presny je ako komentovat 300 :D

18.3.2016 | 18:23:08
lelanka

Nedokážu si představit, že ztratíme Ragnara a pak přijde někdo jiný. :/ Doufám, že aspoň Björn a jeho herec se nezmění. Torvi by byla dobrá štítonoška, tak snad. :)

19.3.2016 | 10:39:41
Arne

#31 Nibelung: Ďakujem :) snažím sa vysvetliť čo viem, no a tým snáď aspoň trochu pomôcť zvýšiť všeobecné vedomie k danej téme, lebo naozaj ako tak sledujem niektoré komenty, neviem či sa skôr smiať či plakať :D Ja len Bohu ďakujem, že niektorí tu samozvaní odborníci na vikingov a stredovek nepíšu knihy, lebo to by bolo vážne celé zle :D

20.3.2016 | 1:49:22
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Vikingů

Vikingové zahájili svou seriálovou existenci v roce 2013 a skončili na konci roku 2020, což znamená, že tu s námi byli dlouhých sedm let, ale vše musí jednou skončit. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Pokračování

Seriál Vikings sice skončil šestou sérií, ale Netflix připravuje pokračování s názvem Vikings: Valhalla, které se bude odehrávat cca 100 let po událostech původní seriálu. Více se dozvíte v našem článku

Reklama

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama