Recenze druhé série

Recenze druhé série

6.3.2016 17:00

Druhá série se s námi již rozloučila a než se vrhneme na Agents of S.H.I.E.L.D., nebylo by od škody si zrekapitulovat a zhodnotit, jak se Peggy dařilo ve druhé sérii.

Postava Peggy Carterové byla tak u fanoušků velice oblíbená, že vznikl kratičký film a následně i seriál. Aktuálně máme za sebou druhou řadu a jelikož děj skončil otevřený, Marvel by jistě třetí řadu uvítal. Uvidíme, jak to nakonec dopadne, když sledovanost nebyla vůbec oslnivá, ale jak již víme z minulosti, Marvel má u ABC silné slovo.

Příběh druhé řady odsýpá poměrně rychle než u té první (a není to jenom tím, že nás skoro každý týden čekaly dvě epizody). Děj je poněkud rychlejší, svižnější a dá se říci že i konzistentnější. Tentokrát Marvel vsadil na nadpřirozeno, a pokud se první řada držela při zemi s magií a částečnými superschopnostmi, druhá řada se toho nebojí a jde do všeho naplno.

Setkáváme se v podstatě se stejným složením postav jako v minulé řadě. A prakticky se u nich nic zásadního nezměnilo. Edwin Jarvis stále sekunduje Peggy Carterové, zatímco Howard Stark je příhodně pryč, a Jack Thompson hází klacky Carterové pod nohy, kde to jen jde.

(Howard Stark se objeví ve druhé řadě pouze dvakrát. Foto: ABC)

Postavy jsou ale stále jednotvárné a žádná neprošla nějakým razantním vývojem. Nejzajímavější postavou tak zůstává Jack Thompson, který často mění strany kvůli tomu, že neví, jestli upřednostnit své ambice před vykonáním správné věci. Whitney Frost je sice na začátku série celkem zajímavá osoba, ale s přibývajícími epizodami se z ní stává klasická marvelácká záporačka, která je zlá, protože je prostě zlá.

Co se týče jednotlivých epizod, z hlediska řemeslného nejde téměř nic vytknout. Jednotlivé epizody jsou poutavé a napínavé, ale jako celek se člověku smrsknou do pár důležitých scén. A s tím přichází problém s celkovým seriálem. Zatímco u Agents of S.H.I.E.L.D. člověk nedokáže dospat, až uvidí další epizodu, u Carterové je mu to víceméně jedno. I když epizody nejsou vůbec špatné.

Je to také dáno tím, že zkrátka u Agentů nevíme, kdo onu epizodu přežije, zatímco u Carterové předem tušíme, kdo zkrátka musí přežít, protože o jeho osudu víme z jiných filmů a seriálů. Prequelové seriály zkrátka mají vždy nevýhodu oproti těm, které se odehrávají v současnosti. I když tedy vlastně jednotlivým epizodám není co vyčíst, celková řada působí nemastně, neslaně. Seriálu tak chybí vzbudit v divákovi větší natěšenost na další epizody.

(Jack Thompson chvilku jde proti Peggy, pak jí zase pomáhá. Foto: ABC)

Celé řadě tak trochu podkopává nohy závěrečná epizoda Hollywood Ending, která je velice slaboučkým završením série. O to více ještě ubližuje druhé řadě jako celku. Co na závěr o druhé řadě říci? Nejednalo se každopádně o špatnou řadu, jednotlivým epizodám prakticky není co vyčíst, ale jako celek Agentka daleko zaostává za Agenty.

I když zápletka druhé řady byla uspokojivá, dle mého názoru seriálu sluší „komornější“ vyšetřování případů jako v první sérii. Navíc Johann Fennhoff byl skvělým záporákem, který byl postupně odhalován celou sérii a měl co nabídnout. To samé bohužel nelze říci o Whitney Frost a nulové hmotě. Dottie Underwood se ve druhé řadě objevila spíše jen z povinnosti kvůli oblibě fanoušků.

Méně je někdy více a dle mého názoru dvě sezóny stačily. Marvel může kdykoliv vytasit s jakýmkoliv jiným seriálem, novými postavami a hlavně nevázáním se na filmy, které již předurčily osud některých postav jako u Carterové. Pokud přeci jen bude třetí řada, tvůrci by mohli ukázat začátky S.H.I.E.L.D.u, ostatně asi na to všichni fanoušci čekají.

Hodnocení: 70 %

Jít na Agent Carter | Jít na Edna