Akční, Drama

Recenze pilotu [60 %]

Recenze pilotu [60 %]

Nevstoupíš čtyřikrát do stejné řeky.

0 0
13.9.2010

Ne, nehledejte za tím nic jiného– Nikita je opravdu TA Nikita, kterou si doufám pamatujete hlavně z vynikajícího francouzského originálu z roku 1990 (v režii Luca Bessona a s Anne Parillaud v hlavní roli). Američané se tohoto tématu zmocnili hned dvakrát – nejdříve v krajně nepovedeném filmovém remaku z roku 1993 (v hlavní roli Bridget Fonda) a poté v televizním seriálu běžícím od roku 1997 do roku 2001 (s Petou Wilson). Ten se zpočátku snažil držet atmosféry původní francouzské verze, ale nakonec si vypracoval vlastní styl, který předznamenal televizní agentskou vlnu úspěšně vrcholící v hitech jako Alias nebo 24.

Nejnovější verze Nikity se snaží přiblížit francouzské verzi, ale to je zatím jen prohlášení tvůrců. V pilotním dílu je odklon jasně patrný, a to jak obsahově, tak i zpracováním. Nikita na rozdíl od svých předchůdkyň nezačíná jako feťačka lapená úřady (a následně vycvičena coby elitní zabiják), ale už jako obávaná agentka Sekce, tedy vlastně bývalá, protože před lety odešla a nyní se snaží Sekci zničit. Proti ní stojí její bývalí učitelé a ochránci – Percy (bezohledný ředitel Sekce), Michael (šéf operací) nebo Birkhoff (počítačový a komunikační expert).

Pilotní díl ukázal, že se nová Nikita bude spíše blížit duchu nedávného Dollhouse (ten byl ale po dvou sezónách zrušen), zatím chybí silný originální příběh, který by udržel pozornost. Maggie Q je vzhledem ke svém filmové praxi (Smrtonosná past 4, M:I-3 ), dlouhým nohám a s přirozenou elegancí ve večerních šatech držet pořádnou bouchačku solidní volbou, pozor ale i na velmi sympatickou Lyndsy Fonseca (Kick Ass), která má mnohem zajímavější roli a mohla by si pro sebe nárokovat veškerou pozornost ve scénách ze Sekce. Tam se totiž nachází dosti průměrné obsazení – Shane West (Pohotovost, Liga výjimečných) coby Michael bude mít problém ze sebe setřást fanynkami oblíbeného Michaela z prvního seriálu a Aaron Stanford (Pyro z X-Men) je zatím prakticky neviditelný.

Režisér Danny Cannon (Demoliton Man, televizní CSI) má ale jinak cit pro dobrou, sluncem zalitou akci a bude doufejme režírovat i další díly. Právě zajímavá akce by mohla být po odchodu Jacka Bauera tím, co získá nové diváky. Sledovanost 3,5 miliónů je na premiéru dosti podprůměrný výsledek a tak se bude muset zařadit vyšší rychlost co nejdříve.

Autorem článku je Thomas.

Zdroj: CW