Ahsoka
74/100 - 54×

Ahsoka

Ahsoka Tano je bývalá padawanka Anakina Skywalkera, které se podařilo přežít Klonové války. Poté, co narazila na Mandaloriana a Grogua, se vydala na svou další výpravu, jejíž cílem je nalezení velkoadmirála Thawna.

USA | 2022 | Pauza
2 sezóny | Disney+ | 50 minut
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
Rosario Dawson (Ahsoka Tano), Natasha Liu Bordizzo (Sabine Wren), Mary Elizabeth Winstead (Hera Syndulla), Ray Stevenson (Baylan Skoll), Ivana Sakhno (Shin Hati), Diana Lee Inosanto (Morgan Elsbeth), David Tennant (Huyang), Dave Filoni (Chopper), Eman Esfandi (Ezra Bridger), Lars Mikkelsen (Thrawn), Paul Darnell (Marrok), Evan Whitten (Jacen Syndulla), Genevieve O'Reilly (Mon Mothma), Paul Sun-Hyung Lee (Carson Teva), Hayden Christensen (Anakin Skywalker)

Recenze první řady seriálu Ahsoka

Recenze první řady seriálu Ahsoka

Seriál je za námi a zběsilou jízdu novou galaxií tak máme odškrtnutou. Obstál Dave Filoni ve svých vlastních sequelových dílech, nebo šlo jen o rozšířený fan-service po fanoušcích animovaných seriálů? Vše potřebné rozebereme v naší recenzi.

11 0
8.10.2023

Očekávání. Asi nejdůležitější slovo, které hraje největší roli v hodnocení nás všech. Pokud jsou vaše očekávání příliš veliká, jste pochopitelně ze seriálu zklamaní. Ti, co ale už trochu znají hlavního tvůrce seriálu Davea Filoniho, tak moc dobře věděli, do čeho jdou. Filoni ctí původní tvorbu George Lucase a rozhodně to není žádný hazardér, který by se pouštěl do zbytečného risku.

Riskovat se nevyplácí. To dokázal Rian Johnson v Epizodě VIII, kdy rozdělil fanouškovskou základnu na dva nesmiřitelné tábory, kterou spolu soupeří i doteď. A možná právě tato situace visí na nástěnce studia Lucasfilm jako odstrašující případ. Proto je někdy lepší zahrát něco na jistotu než se pouštět do risku, který se může mávnutím kouzelného proutku otočit proti vám, nabourat plán studia na několik let dopředu a zaříznout docela povedený film, který v kinech následně shoří jako papír (Solo: Star Wars Story). A to si uvědomuje nejen studio Lucasfilm, ale i Dave Filoni. A proto se zvolil tento přístup u Ahsoky.

Seriál není ničím výjimečný a jde si svou cestou, která byla předem vyšlapaná. Pokud by se vás někdo zeptal před začátkem seriálu, o čem bude celá show pojednávat a jak to dopadne, zřejmě byste si dokázali správně tipnout celou řadu událostí, které se nakonec i vyplnily. Filoni je zkušený rutinér, který i v tomto ohledu nabízí úspornou a očekávanou zábavu.

(Seriál se sice jmenuje Ahsoka Tano, ale je Ahsoka skutečně hlavní postavou? Foto: Disney+)

Jenže to jsme všichni dopředu věděli. Možná je to i naše chyba, že tajně od seriálu doufáme, že půjde více do hloubky, obrátí jednu postavu proti druhé, rozdmýchá mezi nimi konflikty či je snad postaví na opačnou stranu barikády. Tajně vymýšlíme teorie o Marrokovi a o tom, co asi Ezra Bridger v exilu dělal. Jenže nic z toho se nestalo, neboť Filoni vsází právě na tu jistotu.

Každý, kdo očekával promyšlenější příběh, musí být zákonitě zklamaný. Poučení diváci z Mandaloriana a Boby Fetta ale tušili, do jaké řeky vstupují. A ti zklamáni být nemohou. Seriál Ahsoka sice není v ničem výjimečný, ale stále se jedná o dobrodružné dílo, které udrží vaši pozornost a baví vás ho každý týden sledovat.

Styl vyprávění má nejblíže k prequelovým dílům George Lucase – skáče se od postavy k postavě a my tak sledujeme několik hrdinů naráz. To je asi největší rozdíl od posledních Disney Star Wars seriálů, kdy se děj soustředí spíše na jednoho hrdinu. A právě skákání z místa na místo je svižné, zábavné a rozpohybuje i sem tam pomalejší děj.

(Sabine Wren dostává dostatek prostoru. Foto: Disney+)

Pochválit lze ale stoprocentně kameru, kostýmy, výpravu a hudbu Kevina Kinera. Filoni se taktéž naučil pracovat s uměle vytvořeným pozadím pomocí Volume a výborně maskuje limitace této technologie. Ocenit lze i pečlivě vybraný fan-servise v první polovině řady. V posledních dílech bylo ale těch všemožných a naprosto i zbytečných odkazů na animované seriály přespříliš a seriál se bez nich mohl obejít.

Seriál Ahsoka je pouze dobrodružným seriálem, kde se putuje z místa A na místo B. Každý týden jste schopni odhadnout, co se stane dál, přesto vás seriál neskutečně baví. Filoni čerpá z vybudovaných vztahů postav z jiných seriálů, což je výhoda pro milovníky Klonových Válek a Povstalců, ale zároveň velká nevýhoda pro všechny ostatní, kdo k těmto seriálům ani nepřičuchli. Ti si těžko seriál užili a v celé řadě situací se museli zákonitě ztratit.

Ahsoka není dokonalá a nejedná se o bůhvíjak promyšlené dílo s nečekanými zvraty. Z projektu je přesto cítit neskutečná láska. Filoni tak ukazuje, o čem vlastně Star Wars jsou a servíruje divákům i mladší generaci povedený příběh z předaleké galaxie, kdy dobro bojuje se zlem. A vlastně jsme se dočkali i hořkosladkého konce, což je v tomto ohledu o to víc překvapující. A uspokojení z tohoto seriálu je větší než z celé sequelové trilogie. A to se rozhodně počítá.

Hodnocení: 80%