Recenze pilotu

Tak a konečně jsme se dočkali poslední novinky ze stanice FOX. Takže jak Touch dopadlo?

0 0
26.1.2012

Je nás 7 080 360 000 na světe (momentálně), a každý je nějakým způsobem s někým jiným propojený, ale jen hrstka z nás vidí tyto propojení.

U každého funguje nějaká nitka, vzorec, která vede k nějaké budoucí události. Toto je Touch .

Touch sleduje skupinku zdánlivě nesouvisejících lidí – počínaje bývalým hasičem, který není schopný zachránit umírající ženu, dále iráckým teenagerem, který jde do obrovského rizika, aby pomohl svojí rodině, nadanou zpěvačkou, která prací v karaoke baru zachrání životy o tisíc kilometrů dál a konče britským obchodníkem, který se zoufale snaží získat hlavní část ze svého ztraceného mobilního telefonu – kteří se vzájemně ovlivňují viditelně, ale také neviditelně.

Uprostřed je Martin Bohm, vdovec a nezadaný otec, který se neúspěšně snaží navázat kontakt se svým tichým, 11-letým synem Jakeem. Po několika neúspěšných pokusech udržet Jakea ve škole Martina navštíví sociální pracovnice Clea Hopkins. Jejím úkolem je ohodnotit životní situaci Bohmových.Vše se změní v momentě, kdy Martin objeví, že má Jake dar ohromné geniality – schopnost vidět věci, které nikdo jiný nevidí a vzory, které spojují zdánlivě nesouvisející události. Jake navzdory všemu komunikuje svým způsobem. Ne slovy, ale čísly. Martin se potkává s Arthurem Tellerem, profesorem a expertem na děti, které mají speciální nadání v číslech. Teď je jen na Martinovi, aby dešifroval význam a propojení čísel mezi osobami, jejichž život je ovlivněný.

Všechno má svůj vzorec, svou příčinu, a Touch není náhodným dílem. Za seriálem stojí Tim Kring, jehož rukopis je jasný už v pilotu – skupina zdánlivě nesouvisejících lidí, každý z nich má jiný osud, ale jsou vzájemně propojeni. Všemu herecky velí Kiefer Sutherland (Martin) a David Mazzouz (Jake), kteří strhávají všechnu pozornost na sebe, ale orpávněně.

Tento seriál, v kterém taktéž zachraňujeme svět, ale trošku jiným způsobem, není novou verzí 24-tky ani Heroes. Touch na to jde trochu jinak a to je jen dobře. Emoce tu hrají první housle a FOX jen dokázal, že má čich na dobrý námět, který si ještě pojistil režisérem pilotu Francisom Lawrencom (I Legend).

Takže co říci k Touch jako celku? Rozhodně to funguje, vyplatí se zkusit se na to podívat, protože z Touch jde pozitivní energie. Je to feel-good seriál, který překvapil.

Hodnocení pilotu: 85%

Zdroj: FOX, Youtube