Recenze kompletní edice Star Wars: Battlefrontu

25.12.2016 17:00

Začátkem prosince vyšlo poslední rozšíření pro Star Wars: Battlefront a my jsme se proto rozhodli pro vás kompletní hru zrecenzovat. Stojí hra zato nebo jde pouze o hloupou kopii Battlefieldu, jenž nemá co nabídnout?

Od oficiálního vydání Star Wars: Battlefrontu uplynul již rok a hráči si nyní mohou užívat kompletní edice v krabicové verzi. Když jsem poprvé hrál betu, uchvátil mě především Endor, který díky nasnímané přírodě vypadal naprosto úchvatně. Naopak mě nijak nebavil zamrzlý Hoth, kde mi tehdejší mise s kráčedly přišly velice nevyrovnané. Znovu jsem si hru poté zahrál v čtyřhodinovém trialu, jenž mi tvůrci na Originu nabízeli. Tehdy jsem si myslel, že hra moc velkou znovuhratelnost mít nebude, ale mýlil jsem se.

Díky ohromnému počtu map vás kompletní edice Battlefrontu zabaví na hodně dlouho. Střílečky a především ty multiplayerové skoro nehraji, ale Star Wars je Star Wars, tak jsem do Battlefrontu nakonec šel. První co vás do hry vtáhne je hudba a celkový filmový feeling, který ze hry srší. Hra sice pokrývá období mezi Rogue One a bitvou o Jakku, jejíž následky můžete spatřit v sedmé epizodě, ale to k zabavení stačí. Neříkám však, že bych nebyl rád za kompletní sadu epizod.

Co musím hned na začátek zkritizovat je častá nemožnost připojit se do starších DLC map, které hráči tolik nehrají. Buď si několik minut počkáte, nebo vyrazíte do dobrodružství, která vám nabízí základní hra nebo Rogue One DLC. Hrdinů nebo jejich skinů sice hra mohla nabídnout víc, ale aspoň se tvůrci snažili, aby měli odlišné schopnosti.

S velkým počtem map hra obsahuje také velký počet herních módů, mezi kterými si každý hráč najde svoje. Někteří dají přednost velkým bitvám 20v20, jiní zase rychlejším hrám 12v12 a méně. Já osobně dávám přednost módům jako, jsou Blast nebo Cargo, které patří k těm nejrychlejším a poté fázovým módům, které sestávají ze tří částí, a neúspěch v jediné části znamená prohru pro Povstalce.

Několik herních módů stále ještě není vyvážených a zřejmě nikdy nebude. Je to tak hlavně u větších bitev, kdy mají Povstalci většinou za úkol zničit kráčedla nebo ubránit kontrolní body.

Jako velký mínus vidím to, že hra neobsahuje singleplayerovou kampaň, kterou tvůrci kvůli časovému presu nestihli vytvořit. Hra obsahuje pouze několik „challengů“, jenž lze hrát buď o samotě, nebo v kooperaci. Neříkám, že vás to nezabaví, ale od části pro jednoho hráče jsem přeci jen čekal něco víc.

Nyní k samotným herním mechanismům. Každý hráč má k dispozici pouze jeden blaster, který doplňuje sada karet. Ty vám buď umožní používat granáty, příruční blastery, jump pack, ochranné štíty nebo léčivou bactu. Zbraně i karty si kupujete za pomocí kreditů získaných z bojů nebo je získáte po splnění některého z Jabbových kontraktů. Některé kombinace těchto karet jsou mnohdy takřka neporazitelné a tak narazíte na hráče, kteří si vás pomocí příručních zbraní hnedka podají. Ve hře můžete samozřejmě narazit i na hackery nebo nesnesitelné campery ukryté na nedosažitelných místech.

Vesmírných bitev si hlavně díky rozšířením můžete užít několik. Systém však ještě není úplně dotažený a tvůrci slibují, že to v příštím díle bude o něco lepší. Stejně tak bychom se měli dočkat i kampaně. Druhý díl by nás pak měl zavést do období sequelové trilogie, takže počítejte s postavami, jako jsou Rey, Finn nebo Kylo Ren. Oproti samostatné hře působí kompletní edice konečně jako plnohodnotná hra a díky velkému počtu map, herních módů i zbraní vás určitě zabaví minimálně do vydání dalšího dílu.

HODNOCENÍ 85%

Jít na Star Wars | Jít na Edna