House of the Dragon (Rod draka)
89/100 - 95×

House of the Dragon(Rod draka)

Po celosvětovém úspěchu seriálu Game of Thrones přichází stanice HBO s jeho prequelem, který se zaměří především na rod Targaryenů a jeho působení v Západozemí.

USA | 2022 | Pauza
vysílání
2 sezóny | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Emma D'Arcy (Rhaenyra Targaryen), Olivia Cooke (Alicent Hightower), Fabien Frankel (Criston Cole), Matt Smith (Daemon Targaryen), Rhys Ifans (Otto Hightower), Paddy Considine (Viserys I. Targaryen), Eve Best (Rhaenys Targaryen), Steve Toussaint (Corlys Velaryon), Sonoya Mizuno (Mysaria)

Proč se Daemon odmítl intimně sblížit s Rhaenyrou a kdo o tom pověděl Ottovi?

Proč se Daemon odmítl intimně sblížit s Rhaenyrou a kdo o tom pověděl Ottovi?

Seriál nám ukazuje, že i prosté zápletky mohou být velmi silné. Právě kolem Rhaenyřina panenství se točil čtvrtý díl, který nám toho trochu více odhalil o Daemonovi i Ottovi.

27 1
13.9.2022

Ve čtvrté epizodě King of the Narrow Sea se Daemon vydal s Rhaenyrou do ulic Králova přístaviště, kde skončili v nevěstinci. Daemon tu začal svádět svou neteř, ale nakonec si to rozmyslel a odešel pryč. Proč by něco takového dělal, když vše šlo evidentně podle jeho plánu?

Zaprvé není vůbec podivné, že má Daemon blízko ke své neteři. Incestní vztahy mezi Targaryeny byly, jsou a budou běžnou záležitostí, tudíž se vůbec nesmíte divit tomu, že se Daemon a Rhaenyra dostali v nevěstinci k bodu, ke kterému se dostali. Avšak i když to na první pohled vypadalo tak, že Daemon touží po intimnějším styku se svou neteří, nakonec odešel pryč ve chvíli, kdy se „pouze“ líbali.

(Daemon a Rhaenyra k sobě mají velmi blízko.)

Tvůrci vysvětlili, proč ji vlastně vzal do nevěstince a proč odešel předčasně pryč: „Daemon využívá Rhaenyru k tomu, aby se dostal k jejímu otci. V této scéně ji sice využíval, ale v hloubi duše si uvědomil, že to, co dělá, je špatné. Myslel si, že to, co tu začnou dělat, šokuje jeho neteř. Ona sice byla šokovaná, ale zároveň byla i vzrušená. V tu chvíli z toho Daemon neměl nic, ocitl se totiž v situaci, ve které není on ve vedení.“

Vysvětlení ze strany tvůrců dává smysl. Daemon už před vstupem do nevěstince chtěl, aby ostatní poznali, že s ním na místo vstupuje Rhaenyra. Jeho cílem tedy bylo pošpinit jak její pověst, tak i pověst jejího otce Viseryse. Jakmile se však situace dostala do chvíle, kdy si Rhaenyra začala vše užívat, uvědomil si, že styk s neteří je něco špatného, a tak odešel pryč.

(Mysaria ve skutečnosti pracuje pro králova pobočníka.)

Daemonovo snažení nakonec skončilo úspěšně, protože se informace o pošpinění její nevinnosti skutečně dostala až ke králi. Stalo se tak díky dětskému špehovi, který o tom informoval Ottu Hightowera, pobočníka krále. I když šlo tuto informaci zjistit ze samotného sledování epizody, bystřejší diváci pochytili ještě něco.

Ten stejný chlapec sice spatřil Daemona a Rhaenyru v nevěstinci a informoval o tom pobočníka krále, ale zároveň to stejné dítě zašlo za Mysariou a předalo jí peníze, které dostalo za informování Otty. Tím pádem Mysaria celou dobu pracuje pro Ottu, což nevěstí nic dobrého pro Daemona ani Rhaenyru.

Zdroj článku: Winter is Coming (první a druhý článek); Foto: HBO

Diskuze /40

Killing Joke

Na nějakou standardní morálku z našeho pohledu bych nesázel, navíc už v prvním díle byla scéna, ze které mělo asi vyplynout, že Daemon má nějaký sexuální problém. Nějakou formu impotence.

#2 ori
13.9.2022 | 16:22:21
ori

#1 Killing Joke: Nemá, tá scéna z prvého dielu mala ukázať že má veľké starosti a je pod veľkým stresom.

webmaster
13.9.2022 | 16:47:52
zroutik

ehm “ Tím pádem Mysaria celou dobu pracuje pro Ottu, což nevěstí nic dobrého pro Daemona ani Rhaenyru.”

Otto dostal ale padáka ;)

#6 m.dak #12 Xavik
13.9.2022 | 17:36:14
zroutik

Mně se spíš líbi jak si EDNA vyhrála s tím motivem stránek a on se Daemon ostříhá :-D to je pech.

#11 JK #12 Xavik
13.9.2022 | 17:39:15
PecaCZE

Já si právě nejsem jistej jestli zasunul, ale asi ne no.

13.9.2022 | 18:25:12
m.dak

#3 zroutik: Každopádně nedává ten poslední odstavec smysl, spíš to znamená, že Mysaria je buď sólo hráč, nebo pracuje pro někoho třetího.

#8 Menneriath #12 Xavik
13.9.2022 | 18:36:43
Oveckoun

To, že Mizérie pracuje pro rod Hightowerů je neskutečný plot twist a potvrzuje desetiletí fan teorií o Starém městě a spiknutí mistrů. Nemám slov.

13.9.2022 | 19:06:20
Menneriath

#6 m.dak: Z toho čo som vyrozumel ja, tak Mysaria sa snaží hrať tiež svoju hru. Jedná sa o taký stereotyp bordel mamy, ktorá sa zapája do fungovania mesta a nielen bordelu, navyše má za to aj profit.

13.9.2022 | 19:15:34
duuri

tak nielen spoilery v nadpisoch pri TWD, ale uz aj tu ?

#12 Xavik
13.9.2022 | 19:36:39
beat

Super spoiler v nadpise, „vďaka“

#12 Xavik
13.9.2022 | 19:40:03
JK

#4 zroutik: Neboj se ! vlasy mu zas narostou :D :D

13.9.2022 | 19:48:16
Xavik

#3 zroutik: To nevadí, Mysaria může mít své vlastní úmysly s Daemonem.
#4 zroutik: Vlasy mu dorostou. Hned v dalším díle, pravděpodobně. :)
#6 m.dak: Tak těžko říct, to se ještě uvidí.
#9 duuri:
#10 beat: Žádný spoiler tam nevidím. V nadpise není nic konkrétního, lze si z toho vyvodit 50 různých možností. A nemáte sem co lézt, když jste díl ještě neviděli. :P

#13 duuri
admin
13.9.2022 | 19:55:26
duuri

#12 Xavik: Spoler tam je, riesis dej zo 4 dielu den po release, keby to bol tyzden nepoviemJa sem nelezem. Davate to do RSS.

#14 TrepyTN14 #15 Xavik #27 Dark Angel
13.9.2022 | 20:33:26
TrepyTN14

#13 duuri: Cokoliv co vyšlo už není spoiler prostě.

#16 Rafan #18 duuri
14.9.2022 | 3:55:29
Xavik

#13 duuri: Ano, vyšlo to den po premiéře. To máme opravdu řešit všechny události, ke kterým došlo, až týden po premiéře? K smíchu. Člověk, který neviděl nejnovější díl, prostě nemá lozit na stránku tohoto seriálu. A navíc v tom nadpisu není žádný spoiler, mohl jsem to totiž napsat mnohem hůř. To by pak byl spoiler.

#17 duuri #25 Nyan #29 Basim
admin
14.9.2022 | 6:20:15
Rafan

#14 TrepyTN14: Souhlas, informace která už oficiálně vyšla nemůže být spoiler. To jako lidé co ten díl už regulérně viděli a nikoli dříve uniklý a tedy neoficiální dílo se zde mají chovat po vzoru, pss. nemůžeme se zde o tom bavit, protože se zde může potulovat někdo kdo to ještě neviděl. To by bylo totálně postavené na hlavu. Pokud se obávám spojlerů na dílo co bylo již uvedené a já ho neviděl, tak sem do doby než ho zhlédnu nelezu.

#18 duuri
14.9.2022 | 7:50:22
duuri

#15 Xavik: RSS

14.9.2022 | 9:23:02
duuri

#14 TrepyTN14:
#16 Rafan:

spoiler – information about the plot of a book, movie, or television show that spoils the surprise or suspense for a reader or viewer.

Ide o to ze to davaju do RSS tam sa tomu nevyhnem. Inak nepotrebujem chodit na ednu ked ma to nezaujma.

#19 4391 #23 ori
14.9.2022 | 9:26:23
4391

#18 duuri: Nebreč :)

14.9.2022 | 9:45:59
igwar

Nemyslím, že si Daemon niečo rozmyslel. Podľa mňa si vec naplánoval presne tak, ako sa odohrala. Nemal záujem s Rhaenyrou spať, iba pošramotiť jej povesť. Nedivil by som sa keby sa ukázalo, že svoje sledovanie sám zorganizoval a v spolupráci s Mysariou podstrčil informáciu Ottovi.

14.9.2022 | 11:06:38
4391

Jinak si myslím, že Viserys neměl Hightowera zbavovat funkce pobočníka. Chápu proč to Viserys udělal (nedůvěra, emoce, zklamání ze všech kdo se ho snaží využít), ale i tak to bylo zbrklé rozhodnutí. Tím, že Hightowera takto ponížil, mu dal akorát důvot se pomstít.

Hightower je sice intrikán, který chce svého vnuka na trůnu (v tom má Viserys pravdu), ale jinak mi zatím nepřipadá jako nějaký zrádce nebo Viserysův nepřítel (což se asi teď změní).

Spíš na mě doteď působil jako rozumný člověk který si uvědomuje, že pokud žena (Rhaenyra) usedne na trůn, tak začne občanská válka (sice prosazoval i svoje zájmy, ale nikoli na úkor království).

#28 Rafan
14.9.2022 | 11:25:39
Lovecour42

Kdykoliv v tom seriálu slyším Hightower tak si představím toho z policejní akademie :D

#26 Vlastakrabsova
14.9.2022 | 11:33:09
ori

#18 duuri: Podľa tejto definície by sa ľudia mohli sťažovať že im niekto vyzradil niečo z 10 rokov starého seriálu ktorý sa dotyčný len teraz rozhodol pozerať.

#24 duuri
webmaster
14.9.2022 | 15:55:21
duuri

#23 ori: T bolo na margo tych co nevedia co znamena spoiler. Mna zaraza ze sa to stane na dalsi den po vydani. Ked to je tyzden po prosim. Niesom jediny komu to vadi a nieje to prvy krat co sa to stalo.

#33 Basim
14.9.2022 | 15:58:00
Nyan

#15 Xavik: Podle tebe není spoiler napsat do nadpisu článku celou hlavní zápletku epizody?

14.9.2022 | 16:00:23
Vlastakrabsova

#22 Lovecour42: Já taky :D :D

14.9.2022 | 16:57:43
Dark Angel

#13 duuri: Súhlas, dávať titulky s nápisom z udalosti časti, ktorá sa odohrala deň po premiére je nevhodné. Ale tak na edne si chybu nik neuzná, to by si chcel veľa :D Nie každý si totižto časť pozrie hneď ako beží premiéra v US. Nadpis mal byť určite iný. V článku sa pokojne mohli dané veci riešiť. Na druhej strane, ja sem nechodím pokiaľ si novú časť prv nepozriem, lebo spoilery číhajú z každej strany. Ak si pozadu o niečo viac a chceš ohodnotiť staršiu epizódu, tak smola, treba počkať a pozrieť všetko lebo potom…

#33 Basim
14.9.2022 | 19:23:02
Rafan

#21 4391: To by se ale dalo otočit. Pokud na trůn usedne syn z druhého manželství, začne válka. Nezapomínejme že Rhaenyře lordi přísahali věrnost. A pro velkou část lordů ta přísaha je svatá. Na to je postavena jejich čest a navíc král trvá na nástupnictví Rhaenyry na trůn, což je v dodržení přísahy utvrzuje. Tak že pobočník zpochybňuje vůli krále a hraje vlastní politiku proti králi, svému pánu. Tak že ten kdo vede zemi do budoucí války je on.

#36 4391
14.9.2022 | 19:35:28
Basim

Stejně ale už není Panna přišla o pannenství se Serem Rodrickem :D Tohle tvůrci už nevysvětlili ale
#15 Xavik:

#31 ori
14.9.2022 | 19:46:18
Basim

To mi přišlo jako nejlepší epizoda rozdala si to se Serem Rodrigem a ještě lže že je panna. Ta Rhaenyra je tak nadržená! :D

14.9.2022 | 19:50:43
ori

#29 Basim: Criston Cole…

webmaster
14.9.2022 | 19:52:42
Monkeyskunk

Souhlasím, že o spoiler v nadpise se jedná. Mohlo to být napsáno neutrálně, například Motivy Daemonových činů v poslední epizodě atd… Možností je hromada, ale neměla by to být konkrétní věc. Kdyby sem i potom vlezl a článek si přečetl, tak je to jeho blbost. Nebo kdyby se vztekal v diskuzi, případně u hodnocení dílu. Ale tohle není ten případ, že?

Spoiler nepřestává být spoilerem po odvysílání, to je blbost. Pokud někdo neviděl Titanic, tak říct mu, že se potopil, je spoiler jako prase. Nehledě na to, že to vyšlo před 20 lety. Tady záleží na tom, jeslti to daný člověk viděl nebo ne. Odvysílání s tím nemá nic společného.

RSS nepoužívám. Ale opravdu, proč sem člověk leze když to neviděl?? Tak já nevím, třeba pro stažení titulek a nadpis ho bouchne do očí. Nebo si myslíte, že lidi si sem jdou pro titulky, až když daný díl viděli?? No taaaak…

Nevím no, není to poprvé na Edně. Kdyby někdo nový, ale Xavik by to už mohl vědět za ty roky, že takto to není vhodné. Nebo byl potřeba „click bait“? Místo toho aby řekl „jo sorry, napsal jsem to blbě“, tak se tu bude ohánět…

#39 ori
14.9.2022 | 20:26:39
Basim

Měli by ostatní jít brečet k mamince. Je tady problém že vstupují do nebezpečné diskuze a musí počítat s tím že už to hodně lidí vidělo. Titulky už byli od rána ten den kdy to vyšlo. Tady bylo jasně napsané rozbor čtvrté epizody. Dával bych jim zato perma bany protože buď to jsou ty lidé tak blbí a neschvál nato klikají. Když to je jasné že tam budou spoilery tak ať si nestěžují! takže tady je napsaný rozbor čtvrté epizody oni nato kliknout he oni jsou tady spoilery a začnou hysterčit neskutečné! Každý normální člověk ví že si to má přečíst jakmile dokouká epizodu!
#27 Dark Angel:
#24 duuri:

#34 Dark Angel
14.9.2022 | 21:21:25
Dark Angel

#33 Basim: Tvoj prízemný slovník len ukazuje úroveň tvojej inteligencie. Sám si choď „brečet“ kam chceš. Aké nebezpečné diskuzie? O čom to točíš? Aký rozbor čtvrté epizody? Toto slovné spojenie nestojí v žiadnom nadpise článku! Ak by to bolo napísané tak duuri by z názvu nič nevyčítal a určite si nevhodný článok neotvoril. Budíš ja áno nakoľko som danú časť videl, no som natoľko empatický že sa viem vcítiť do jeho osoby. A dané „haty“ k nemu sú podľa mňa nesprávne!!! Tak si daj pohov! Sam si hysterka a očividne si nič nepochopil nakoľko spoiler je priamo v titulke článku :D Obuchaj si hlavu o stenu možno sa ti to v nej zrovná, ale to pochybujem :D

#35 Basim
15.9.2022 | 0:16:59
Basim

#34 Dark Angel: Musím říct že jseš fakt noob prostě tady brečíš kvůli spoilerům! Tak je normální že člověk nebude klikat dál! Když ten díl neviděl co se tam stalo! Jenže nechápu inteligenci tebe ostatních lidí na edně navíc titulky byli už všude na internetu a to že klikneš na spoiler je tvoje chyba! Takových hlupáků jako jseš ty tady existuje hodně a ostatních! Nebezpečná diskuze je o tom že tam budou spoilery! Ještě musíš být nějak zaostalý, protože tohle se děje už od roku 2018 takže si nějak pozadu. Dělo se to jak u her o trůny tak u všeho! Otevři oči a probuď se! Ale nic si z toho nedělej tohle se tady děje vždycky akorát spadla karta letos na tebe :D Vždy se najdou nějaký hysterky u těch seriálů! Ono to tady přesáhlo hranice ohledně, nadávky na admina tahle diskuze! Jinak dávat titulky hned po premiéře není vůbec nevhodné ale čím dřív tím líp! Na článek hold nemáš klikat. Ale tvoje makovice musí být už pořádně obouchaná :D

#37 Dark Angel
15.9.2022 | 7:08:44
4391

#28 Rafan: Určitě se najde spoustu lordů, pro které je přísaha svatá (tipoval bych třeba Starky, no určitě jich bude víc. Třeba sám Viserys se také snaží chovat čestně a proto chce přenechat následnictví Rhaenyře). Ale ve třetí epizodě je jasně vyobrazeno, že většina teď počítá jako s následovníkem spíš s jeho synem, respektive že očekávají od Viseryse, že své rozhodnutí změní. A myslím, že tam Rhaenyra má i s někým dialog přesně na tohle téma. Že jí nejspíš neuznají jako královnu i když přísahali… (teď si zrovna z hlavy nevybavuju detaily, sorry).

Ale ano, dá se to i otočit, ta situace není jednoznačná :) Však to co píšu je spíš jen takové „coby kdyby“. Pro mě je Hightower kontroverzní postava, ale aspoň doteď na mě nepůsobí jako klasický záporák.

15.9.2022 | 8:31:01
Dark Angel

#35 Basim: Ty si prípad na pohľadanie :D :D :D Asi si vôbec nepochopil o čom je reč, ale nevadí. Nejde o to že spoiler bol v článku no priamo v nadpise článku. To znamená že naň nemusíš ani kliknúť stačí že si rozbalíš stránku seriálu a boom! Dobré ráno snáď ti to už došlo :D Prečo by na stránku o seriály nemohol prísť niekto, kto ešte nevidel aktuálnu epizódu? Čo ak chce ohodnotiť staršiu epizódu, ktorú práve videl, alebo stiahnuť titulky či niečo iné? To naň musí z hlavičky kričať spoiler??? Mne osobne je to jedno, ja nebrečím nakoľko prv pozriem časť a tak sem prídem pre istotu. Lebo to tu dobre poznám, taktiež trollov a tebe podobných. Spoilery tu číhajú z každého rohu. Ty mi tu nemusíš dávať rady ako tu tu funguje. Mudrc :D Ja som na nikoho nenadával (na rozdiel od teba), mal by si si prečítať ešte raz a s porozumením komentáre a snažil sa ich pochopiť. Čau

#40 Basim
15.9.2022 | 9:11:22
Einar Einarson

starosti některých lolinů tady bych chtěl mít… :-D :-D

15.9.2022 | 10:11:53
ori

#32 Monkeyskunk: Titulky sa dajú stiahnuť bez toho, aby človek čítal nadpisy, veď sú úplne hore.

webmaster
15.9.2022 | 15:23:07
Basim

#37 Dark Angel: Tohle se děje už od stránek co byli hry o trůny. Defakto tohle je jejich spin off game of trones. Tak se to přeneslo sem :D Tohle je game of trones stejná znělka :D Bum bác po první série to bude ještě horší jak začne druhá tam bude nasena všechna diskuze a objeví se tady brutál trolů.

16.9.2022 | 18:07:07
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Ani seriál House of the Dragon se neobejde bez početného množství rodů. Které rody, jež známe už ze seriálu Game of Thrones, zasáhnou do války? A které nové rody nám naopak budou představeny?

Reklama

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama