Doctor Who (Pán času)
94/100 - 456×

Doctor Who(Pán času)

Britské sci-fi o cestování v čase pomocí modré policejní budky, jehož historie sahá až do šedesátých let minulého století. Seriál Doctor Who byl nedílnou součástí britské kultury druhé poloviny 20. století a nyní baví i zcela novou generací fanoušků sci-fi, fantasy, dramatu i originálního britského humoru.

VB | 2005 | Pauza
vysílání
14 sezón | AXN Sci-fi, BBC One | 45 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Sci-fi
hrají
Peter Capaldi (Dvanáctý Doktor), Jenna Coleman (Clara Oswald), Matt Smith (Jedenáctý Doktor), Karen Gillan (Amy Pond), Arthur Darvill (Rory Williams), Neve McIntosh (Madam Vastra), Dan Starkey (Strax), David Tennant (Desátý Doktor), Freema Agyeman (Martha Jones), Catherine Tate (Donna Noble), John Simm (Vládce (obnovené série)), Alex Kingston (River Song), Christopher Eccleston (Devátý Doktor), Billie Piper (Rose Tyler), John Barrowman (Jack Harkness)

Diskuze: Aktuální epizoda

Debata o poslední odvysílané epizodě Doctora Who.

chechty.a

Já jakožto milovnice River jsem byla nadšená. Už to tady někde psal, ale já taky začínala s Doctorem ve chvíli, kdy tam byla River a zdála se mi být vyvedenější postava než Amy nebo dokonce i 11 (ale proti oběma jsem zaujatá, tak kdo ví, jak to vlastně je :D) a tudíž jsem ráda za každou epizodu, kde je. Je pravdou, že třeba The wedding of River Song mě velmi zklamala a když se na to dívám zpětně, tak ani The name of the Doctor mě nenadchla, tudíž tohohle speciálu jsem se bála, ale neumím slovy ani vyjádřit, jak moc mě Moffat potěšil. Tahle epizoda se ihned dostala do mé top 5 a asi jí dlouho neopustí. Po nepříliš vyvedených dvou posledních vánočních speciálů mě taky potěšila svátečnost epizody. Pokud bude tohle opravdu poslední epizoda s River, pak jsem si pro ní nemohla přát lepší zakončení, pokud ne, dobře pro nás fanoušky, Capaldi je opravdu její Doctor, jsou společně adepti na nejlepší seriálové dvojice (aspoň pro mě). Já jsem opravdu šťastná.

28.12.2015 | 7:43:21
ElektronickyOtisk

Musím říct, že River s Capaldim fungovala asi zdaleka nejlépe. S Tennantem to ještě šlo, protože byla River z budoucnosti a nevěděli jsme, kým bude. Ale intimní vztah s jedenáctým Doctorem vypadal, jak když sousedovic kluk, co si doma obvykle staví železnice a chodí furt ve svátečním, je sveden bláznivou Milfkou odnaproti. A to navzdory velmi dobrým scénářům, kterým se jim dostalo. Vzhledově to prostě nesedělo. Ale River a Capaldi? Dvanáctý Doctor skutečně vypadá jako ten „monument“, starý, od kterého se normálního citu zpět jen tak nedočkáte. A River proti něm poprvé nevypadala jako ta zkušenější a ostřílenější osoba, protože ji Capaldi svým charismatem a věkem zcela převyšuje. Nazvdory počtu společných dílů, Capaldiho Doctor bude pro mě TEN, kterého si vždycky představím, když někdo řekne že River milovala Doctora. No nic, hned se o něco víc těším na River Song a osmého Doctora! Tam očekávám podobnou chemii! Samozřejmě bohužel nikoliv na televizních obrazovkách, ale v audiopříbězích.

28.12.2015 | 13:02:33
SmenSl

Do finále 9 řady mohl moffat aspoň na malý okamžik dát i Jacka nebo aspoň odkaz na něj. Je sice fakt že pokud byl Boe Jack tak zemřel ale podle mě nezemřel uplně. Protože ashilder je sice nesmrtelná ale jinak je člověk ale Jack byl uzamčen v čase stal se pevným bodem (všichni výme co se stane pokud se poruší pevný bod – smrt doctora :D ) takže Jackova pamět byla určitě zvětšena časem a pojme miliardy let vzpomínek jelikož do Jacka vstoupil časový vír mu musel i zlepšit jeho vlastnosti a vnímání času (přece jenom boe vykazuje i pokročilé vnímání času)

#1294 SmenSl
12.1.2016 | 15:22:48
awacs

#1284 Luci K: Teď na to taky koukám :O Nevím z čeho jsem víc v šoku, jestli z toho, že letos bude jen jeden díl, nebo z toho, že odchází. Doktor se asi otřese v základech, otázka je, jestli k lepšímu, nebo horšímu :-/

22.1.2016 | 22:56:36
marecek8

Taká podivno smutná a radostná správa. :D

22.1.2016 | 23:21:59
VOVOT

#1284 Luci K: Nebyla to pro mě úplná novinka, jelikož jsem o tom už četl, nicméně mám trochu strach, protože z chibnallových epizod mě víc zaujalo jen power of three, ale na druhou stranu v torchwoodu je super. Co se moffata týče, tak v poslední sérii ukázal velmi zřetelně, že na to má a bude mi chybět jeho jedinečný timey wimey styl, na který jsem si zvykl a oblíbil. Bylo by dobré, kdyby chibnallovi nechal čistý stůl v podobě nového doctora (né, že bych capaldiho neměl rád – naopak je mým oblíbeným doctorem, ale chibnall by si měl vytvořit vlastního doctora, ve kterém by se měl projevit jeho styl)

23.1.2016 | 19:13:39
mv1998

http://www.apmassociates.net/…/MackieP.jpg oznámena nová společnice! :) jmenuje se Bill a bude ji hrát Pearl Mackie :) tak snad bude fajn!

#1289 VOVOT
23.4.2016 | 19:18:20
VOVOT

#1288 mv1998: https://youtu.be/lzPNcePZzNQ Ještě přidávám odkaz na oficiální oznámení v podobě videa

24.4.2016 | 9:41:35
mrlitva1

Kde sehnat epizodu?Dekuji

27.12.2016 | 18:13:42
bublifuk

Hm… Zklamání. Já se vždycky při tom tolik těším…

28.12.2016 | 11:44:51
bublifuk

Koukám, že se nikomu nějak nechce do diskuse tady, tak se pokusím – zrovna mě napadlo, že by bylo vtipné sledovat osudy dvou doktorů na jednom místě, v jedné zápletce… Že se vám to moc originální nezdá? Chápu! Jenže já bych to udělal tak, že bychom sledovali kooperaci SOUČASNÉHO doktora s doktorem BUDOUCÍM, kterého ještě neznáme. Tedy právě opačně, než jsme zvyklí. No, možná je to blbej nápad, ale mě by se to líbilo.

#1294 SmenSl #1295 chir
2.5.2017 | 16:38:07
Tyynaa

jak to bude s českými titulky? budou na nové díly prozatím jen ve slovenštině nebo je to vyjímka u třetího dílu? díky za práci kterou odvádíte

5.5.2017 | 18:10:35
SmenSl

#1292 bublifuk: Nápad je to dobrý nicméně ochudí fanoušky a také Doctora o oné překvapení z regenerace. A z hlediska herců je to taky špatné na plánování přece jenom nemůžou jentak přijít a hercem a říct zahraj si jednu verzi Doctora a za 5 nebo 4 roky tě obsadíme do další regenerace. Pokud by ale desátý spolupracoval s 12 ale celá epizoda by byla z pohledu 10 taky by to nebylo špatné. Nicméně co ty řikáš na ten můj příspěvek? K němu jsem nedostal vyjádření. Rozjedeme pořádnou diskuzi.
#1283 SmenSl:

#1296 bublifuk
5.5.2017 | 23:29:06
chir

#1292 bublifuk: Tak to trošku souvisí s těmi spekulacemi, kdo že je za dveřmi. Logicky (podle klepání a familiérnímu chování Doktora) by tam mohl/a být Master/Missy. Ale to by nebyl Moffat, kdyby to tak jen nemělo vypadat a pak nám jakože vytřít zrak tím, že tam nebude, ale bude tam:

  1. River (meh, ale – fotka na stole, hraní na klavír zrovna Pro Elišku, což může být z původu sklady vysvětleno jako For sweatheart = for sweetie, navíc Moffat je River docela posedlý a nevyloučil, že by se nemohla vrátit).
  2. Susan (nevím v jaké podobě nebo jak, ale poslední „oslovování“ Doktora od Bill jako Grandfather a fotka Susan na pracovním stole, nějak moc „eastereggů“).
  3. Jack Harkness (někde jsem četla, že tam byly také náznaky, ale přiznejme si, to je hodně divoké, ale osobně by mě to potěšilo (obecně větší propojování s předchozími sériemi)) nebo právě
  4. budoucí regenerace Doktora. Což by nám bylo představeno až samozřejmě na konci série, určitě by to bylo zamotané a Doktor už vlastně sám ví, že regenerace pomalu začíná (poslední díl – zmínka o regeneraci, spánek atd). Samozřejmě by tam byla nějaká šílená pointa, zamotaná s Timelordy, Masterem/Missy nejlíp ještě s Daleky.

Dál mě teda moc nenapadá, kdo by mohl za dveřmi být, hlavně ze začátku mi to přišlo, že se snaží Doktor a Nardole dostat dovnitř (možná jsem se jen špatně koukala), ale teď teda spíš mi přijde, že si uvnitř někoho vězní (že bychom poprvé sledovali a fandili únosci? Možná trochu takový Split? :) ).

#1296 bublifuk
čestný člen redakce
7.5.2017 | 13:51:30
bublifuk

#1294 SmenSl: #1295 chir: No, pokud jako tvůrce vím, že Capaldi stejně končí, asi by nebyl problém někoho do té následující inkarnace obsadit už nyní. S Clarou to v podstatě udělali podobně, že ji nejdřív ukázali jako Souffle dívku…

Takže v trezoru nebude ani Master, ani Missy, ale budoucí Doktorovská inkiarnace ;-)

Že Bill představila Doktora jako „dědečka“ asi mělo tak nějak svou logiku, budilo to asi míň zvědavosti, než „kamarád“… či „přítel“…

Každopádně mě Moffat odnaučil spekulovat. Spíš bych tak obecně konstatoval, že tuším, že Moffat bude to finále chápat jako nějakou superpecku a bude kolem toho velké těšení… abychom po shlédnutí řekli něco jako: „Hm, a to je jako všechno?“ a cítili se lehce podvedení (Je lepší být na konci překvapen, než zklamán. Takže to trénuji. Peter Capaldi mi každopádbně přijde hrubě nevyužitej Doktor (Prostě byl Moffat příliš zahleděnej do Clary)… Ale jsem rád, že jsem ho v té roli viděl.

#1297 chir
8.5.2017 | 21:34:47
chir

#1296 bublifuk: to s reinkarnací doktora představeného až na konci série jsem myslela tak, že nám ho (s největší pravděpodobností) prostě v půlce série neukáží (za předpokladu, že tam opravdu je), ale až v (před)posledním díle. Ano samozřejmě, že už může být obsazen a jen se o tom neví, to nerozporuju.

Kdybych nespekulovala, tak by mě Doktor už nebavil a zrovna za tohle si myslím, že může Moffat. Za mě už měl odejít nejpozději společně se Smithem a nového Doktora přenechat jiným. Souhlasím s tím, že Capaldi je naprosto nevyužitý a že mu to Moffat napsal jako pokračování Smithe (s Clarou) a ta poloha prostě Capaldimu nesedí (a to jsem ho neznala z jiných rolí). A zrovna u něj mi je to hodně líto, naprosto nevyužitý potenciál, myslím, že Capaldi mohl být daleko lepší Doktor, než je. Herecky i kdyby se snažil sebevíc, tak špatně napsanou postavu k herci prostě nerozhýbe (nemluvě o mnohdy velmi hloupých a šablonovitých epizodách).

Kdyby Moffat finále nenazval přeneseně jako něco, co tu ještě nebylo, s čím se Doktor ještě nikdy nesetkal apod., tak by to nebyl Moffat. Tohle už ignoruju a z Moffata mám kopřivku od třetí série Sherlocka a radši ani nebudu vzpomínat od které série Doktora. Zároveň nepopírám, že Moffat byl výborným scenáristou, ale strašně rychle se sám vyčerpal.

čestný člen redakce
10.5.2017 | 20:09:10
SmenSl

Teď jsem si tak procházel historii Doctora a napadlo mě že v trezoru nemusí být Vládce/Missy ale možná někdo stejně nebo ještě nebezpečnější – Valeyard. Co když doktor objevil někde Valeyarda a zavřel ho tam.

14.5.2017 | 19:40:34
bublifuk

Tak „Kyslík“ se mi líbil hodně. Samozřejmě nějaké vykrádačky, ale s příjemnými inovacemi. Především se mi ale líbilo, že Doktor nesl stejná rizika jako Bill. Někdo tvrdí, pro mne nepochopitelně, že se k ní choval stejně jako ke Claře v Kill the Moon – naprosto nesouhlasím. Vlastně nejúžasnější na téhle epizodě bylo, že se furt nevykecávají jak je kdo zlej nebo špatnej, neřeší velká morální dilemata a vady charakteru, blablabla. Všechno to, čím mě Clara neskutečně iritovala. Doktor nekladl na Bill nepřiměřená rozhodnutí – nežádal po ní, aby s ním šla do nebezpečí. Vysvětlil jí, proč do toho nebezpečí jde on (Protože to, jak zareagujeme na volání o pomoc říká o nás, jací jsme). No a pak už neměli moc jiných šancí. Doktor i Bill na tom byli ve sdíleném nebezpečí rovnocenně. A že ji prostě „nechal umřít“? Za dané situace vlastně ani moc jiných variant neměl, než spolehnout se na slabou baterku. Co se dalo Doktorovi vyčíst? Když neměla Bill helmu, dal jí svojí (výborná pasáž). Když jí nechtěl skafandr pustit dál, chtěl jí dát vlastní skafandr – holt to ale skafandry samy nedovolily. Sakra jak už jinak měl Bill dát na jevo, že mu záleží na jejím životě, když byl ochotný za ni nasadit ten svůj? Aniž by se jí ptal. Prostě to udělal a nečekal tyrády. A že mu Bill uvěřila? Jednak vlastně neměla na výběr, ale hlavně – ano, když mi někdo dá ve vesmíru vlastní helmu, taky bych mu uvěřil (chtěl uvěřit), že to přežiju… i kdyby šlo o milosrdnou lež. Když se v té chodbě loučili, bylo jasné, že je to vážná chvíle. A proto nevtipkoval. Jestli se mi něco na vztahu Bill – Doktor líbí, tak to je fakt, že si to „ošklivej zlej arogantní Doktor“ odbyli v tenkém ledě – a i tam to bylo přiměřeně situaci. Bill pochopila, že Doktor dělá občas závažné volby. A že je bude muset dělat občas sama. A není trpná. Svá rozhodnutí dělá vědomě. A neobviňuje z nich zatím ostatní. Jenom u toho nepotřebuje Doktora furt peskovat, jako semetrika Clara. A hodně oceňuji, že si dal scénárista práci i s tím, aby Doktorovu sklonu nevysvětlovat (pro něj zjevné) skutečnosti a plány dal funkci v příběhu. A místo manýry z toho bylo logické „nechci jim prozradit svůj plán“.

#1300 alexis
17.5.2017 | 22:28:25
alexis

#1299 bublifuk: Já se na to snad podívám znova, Bublifuku, když to tak chválíš…

#1301 bublifuk
20.5.2017 | 20:17:53


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

V nedělních odpoledních hodinách stanice BBC oznámila hvězdné jméno, které po Jodie Whittaker převezme roli Pána času.

Doktor who?





 

Reklama

Momentka

Momentka

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama