Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Síla se probudila aneb šest pohledů na nové Hvězdné války

Síla se probudila aneb šest pohledů na nové Hvězdné války

Dnes si na přelomu středy a čtvrtka odbyla svou premiéru dlouho očekávaná Epizoda VII – Síla se probouzí. Jak se tohoto kultu chopil režisér J. J. Abrams, si můžete přečíst v šesti mini-recenzích redaktorů Edny.

24 0
17.12.2015
TheDarkKnight

@Thomas

Kdysi dávno v předaleké galaxii se trojice hrdinů postaví do čela Odboje, který bojuje proti zlé říši. Pomáhat jim v tom budou zestárlí veteráni z předchozího boje, všichni se budou snažit získat tajné informace ukryté v droidovi a ve finální bitvě musí být zničena nepřátelská zbraň schopná ničit celé planety… Je vám to povědomé? To není zápletka původních Star Wars, ale těch nových. Máte s tím problém? Pokud ne, užijete si sedmý díl naplno, protože – kromě pietního odkazu k původní zápletce – se povedl prakticky ve všech směrech.

Obsazení nových hlavních hrdinů je skvělé, především Rey a Finn utáhnou film skoro sami. Akční scény jsou odvážnější než kdy dřív. Spousta praktických efektů, opravdových masek a reálných lokalit vás vtáhne mnohem víc než nová trilogie. Svěží hlášky (nikoli pouhé narážky) z něj dělají nejvtipnější díl ságy. Síla se probouzí v pohodě strčí do kapsy komerční produkci posledních let a bude se vám dost líbit. Ale pro další díl to bude chtít víc odvahy a originality.

@Hurley

Síla se probouzí přichází s přes třicet let starým odkazem svých předchůdců, na který jakoby současný Hollywood už dávno zapomněl. S odkazem toho, že poutavý vizuál, epická akce a zběsilý spád mají být jen nástroji k vyprávění silných příběhů a osudů uvěřitelných postav v neuvěřitelných situacích. Že filmové vyprávění nemá jen zaujmout na pohled, ale má především vyvolat emoce, což je něco, co nedokázaly nejen Lucasovy prequely, ale nedokáže to ani většina současné blockbusterovské produkce. Síla se probouzí se o to místy možná snaží naopak až moc a nabízí nám příliš mnoho nových vjemů na úkor jejich intenzity a vlastního přirozeného tempa. Když na to ale přijde, její kouzlo je nezměrné a já se nestydím říct, že v několika momentech mě Síla se probouzí i vyloženě rozbrečela. Protože kdyby to nedokázala, nesplnila by podle mě svůj hlavní účel.

@tom99

Těžko se hodnotí film, od kterého všichni čekali hrozně moc. Epizoda VII divákovi představuje poměrně pokornější příběh, který se až nápadně podobá těm ze staré trilogie. Zatímco nová a stará trilogie si šly vlastní cestou, Síla se probouzí se vydává po vyšlapané cestičce a místo toho, aby nám představila něco jiného a originálního, až příliš kopíruje filmy ze staré trilogie. Častokrát jsem měl pocit, že ji dokonce vykrádá a až příliš na ni odkazuje. Nové postavy jsou ovšem originální, zapadají do příběhu a hlavně si je divák lehce zamiluje, což je velice důležité pro další filmy. Každá nová postava do ságy přináší svěží nádech a hlavně v nich vidím i potenciál pro další pokračování.

Poměrně mě zklamala hudba Johna Williamse. Nové motivy nejsou tak výrazné, a pokud nezahrála klasická Star Wars hudba, film mi přišel na můj vkus až moc hluchý. Možná změním názor po opakovaném zhlédnutí. Film vybočuje od těch ostatních svou vtipností a hláškami a někde mohl Abrams trošku ubrat na plynu. Jaká je tedy Epizoda VII? Rozhodně se vám bude líbit, ale někde hluboko uvnitř stejně ucítíte mírné zklamání.

@„TheDarkKnight“

Do kin se vrátily staré dobré Hvězdné války. A slova „staré“ a „dobré“ nepoužívám náhodou. J. J. Abrams se chopil Epizody VII s odhodláním ji natočit co nejvěrněji staré trilogii a od té nové si spíše držet odstup. Vše dopadlo tak, že Síla se probouzí nezachovává jen atmosféru a manuální triky původní trilogie, Abrams se vydává dále – do nejnovějších Hvězdných válek vydestiloval to nejlepší z Lucasovy práce, čerpal ale i z té vlastní – ze Star Treku. Ten již od počátku stavěl na dobře provedené řemeslné práci zvládat nové příběhy a postupy vyprávění a zároveň odkazovat na stará dobrá původní díla.

To dovedl ve Star Wars k dokonalosti a povedlo se mu tak umístit do snímku počet vtipů, který by se těžko hledal v řadě průměrných komedií, ale zároveň nenarazil na kámen úrazu filmů od Marvelu a dokázal si v potřebných chvílích zachovat vážnou tvář a dohnat tak diváka k napětí, strachu i k slzám. Žák tak předčil svého mistra, jelikož na rozdíl od něj nechtěl vyždímat na filmu co nejvíce peněz, chtěl jen uvést na plátna film, který by unesl diváky stejně jako jeho samotného Nová naděje, kterou on bez pochyby v nově rozjetých Hvězdných válkách probudil.

@Gripe

Ani nevím, kde začít. Tenhle film je zároveň parádní a splněný sen fanouška Star Wars, zároveň mi přišel zbytečně uspěchaný a stále řeším vnitřní rozpor, jestli to bylo dobré, nebo zas tolik ne. Jako první tedy začnu vizuální a audio stránkou filmu. Ty opravdu dopadly na jedničku. Bitvy, přestřelky a souboje? Jedním slovem nádhera. Zvuky blasterů, stíhaček TIE a X-Wingů jsou bravurně zpracovány, stejně jako výbuchy, střelba a jednotlivé lokace jsou nádherné. Bohužel to je vše, co je podle mě bez chyby. Příběhově je to bohužel ploché a je vidět, že bylo hodně věcí převzato ze staré trilogie.

Osobně mi největší problém dělalo, že jsem pohodlně věděl i patnáct minut dopředu, co se bude dít. Chtěl jsem se opřít a nechat se něčím překvapit, ale prostě to nešlo. Co se týče postav, tak vedlejší mi přišly naprosto nevyužité a možná až odfláknuté. Naopak jsem se bál, že mi hlavní hrdinka Rey bude vadit, ale naštěstí opak byl pravdou. A vůbec, noví hrdinové mi přišli sympatičtí, což je jediné štěstí, a díky nim se těším na další díly. Možná jen vývoj postav byl někdy trošku chaotický, ale to se dá odpustit.

Film také často brnká na struny nostalgie. Měl jsem to z první ruky, vedle mě seděl chlapík ve věku okolo čtyřiceti let a přišlo mi, že jakmile byl ve filmu odkaz na staré Star Wars, byl nadšený, ale jinak spíše kroutil hlavou. Ale co se očividně líbilo velké části publika, byl humor. Nejednou se stalo, že se snad smálo celé kino (ano, i chlapík vedle mě). Mně se humor také líbil, žádné přehnané dětinské vtípky, ale i tak vím určitě o jedné scéně, kde měli spíš ubrat, a o jedné, na kterou se těším, až ji uvidím znovu. Celkově to asi vypadá, že jsem přehnaně kritický, ale rozhodně doporučuji jít na film a udělat si vlastní názor. Pro fanouška Star Wars to je povinnost tak jako tak. Já si v pátek snad – po opětovném zhlédnutí – vyřeším ten svůj vnitřní rozpor.

@iHyi

V téhle mini-recenzi bych se měl vejít do tisícovky znaků. A nebudu s tím mít žádnej problém. Protože já jednoduše nemám slov. #pujdujestejednou

INFORMACE O FILMUOHODNOTIT FILM

Foto: Disney

Diskuze /123

Lugio

[smazáno] Je to ani ne den venku, většina lidí to ještě neviděla, takže asi nechtěli spojlerovat… Takže pokud na to teď kouká někdo, kdo to ještě neviděl, tak jsi jim právě zkazil zážitek :D :D

17.12.2015 | 11:47:39
deadpool

co spoiler to by mel byt ban

17.12.2015 | 11:56:45
Matthew_Free

[smazáno] Nezlob se chlape, ale ty si č…k:-D dát sem takovejhle spoiler 12 hodin po půlnočce je fakt tupost největšího rázu, jako by si to, jako spoiler nemohl označit!

#4 Rob2
17.12.2015 | 11:57:05
Rob2

#3 Matthew_Free: A kdo se dívá na diskuze a recenze před tím než jde do kina? To je trochu blbost

#5 Gripe
17.12.2015 | 12:18:21
Gripe

#4 Rob2: Smazal jsem ti to, protože tyhle recenze jsou schválně bez spoilerů, aby lidi věděli do čeho jdou a jestli to za to stojí. Nic víc. Prosím nedávejte sem spoilery, nebo je alepoň za ně označte, díky.

překladatel
17.12.2015 | 12:44:13
Matthew_Free

Kdo se dívá na recenze? Řekněme, že naprostá většina lidí. Přece nevyhodíš prachy za něco kolem čeho je jen velkej humbuk a ve finále za nic nestojí. A nevidim důvod proč se nekouknout i do diskuze kde se recenze rozvíjí a KDE MÁŠ MOŽNOST

17.12.2015 | 12:45:33
Matthew_Free

Spoiler označit jako spoiler, aby si jej mohl otevřít, jen ten kdo o to stojí!

17.12.2015 | 12:46:21
Brut

V předchozím článku se psalo o tom, že původní scénář od George Lucase byl ignorován. A ptal jsem se tam i na to, ale nevím, jestli se někdo ke starší zprávě vrátí, tak se rovnou ptám i tady :) Bylo by možné někde vidět, co v něm bylo? Nějak ve zkratce o čem byl? Díky

#10 tom99
17.12.2015 | 12:54:45
czechshamyfan

Půlnoční premiéra za mnou a mám k tomu jen jedno slovo…úžasné!!!! Ještě teď jsem plná dojmů a emocí, opravdu se jim to povedlo :-)

17.12.2015 | 12:59:31
tom99

#8 Brut: Tak to asi nikdo nevíme :-) George fakt osobně neznáme a neposílá nám scénáře na vyžádání :-)

#14 Brut
webmaster
17.12.2015 | 13:24:30
Smallville

je to prvda vsechno dava smysl http://www.videacesky.cz/…skym-mistrem

#12 Janyk
17.12.2015 | 13:27:12
Derthiel666

Tedy až na obsazení pro Kylo Rena se mi nové SW líbili, navíc by mohl dělat reklamu šampónu Shauma s jeho perfektním účesem za každé situace :D

17.12.2015 | 13:57:55
Brut

#10 tom99: No ono se stává, že se rozšíří informace o tom, co mělo být ve scénáři a jak to mělo být. Nebo jestli třeba nevznikl nějaký komiks nebo knížka podle toho scénáře nebo prostě cokoliv. Jen mě zajímá jaká byla ta vize samotného Lucase jak to mělo pokračovat.

17.12.2015 | 14:10:22
GatsGriffith

Mno jelikoz jsem ted moc vytizenej, premiera me ceka az po 24.12… Ano sere me to :) Zvlast po prvnich recenzich, ktere jsou hodne kladne… Co me, ale sere dvojnasob, kdyz se xxxx krat doctu, ze hlavni zaporak alias Kylo Ren je slabej clanek filmu… Uz po jeho obsazeni jsem si rikal, s timhle xichtem hlavni zaporak? Predstava, ze uprostred filmu sunda masku a vykoune na me takej „JARIN“: http://images.fashionnstyle.com/…m-driver.jpg me desila. Kazdopadne v maskerne se daji delat zazraky, tak proc by nemohl vypadat jako poradnej THE BADASS? Obrazek si ale samozrejme udelam az po projekci :)

#16 Hurley #35 Klora #95 Bloody0
17.12.2015 | 15:00:16
Hurley

#15 GatsGriffith: Kylo Ren je jedna z nejlepších věcí na celým tom filmu.

#18 sFík
čestný člen redakce
17.12.2015 | 15:21:23
Aprok

Já na to jedu zítra a fakt kokoti na FB spoiler jako hovado !! někteří Češi jsou fakt moc vymaštěný !!

17.12.2015 | 15:51:18
sFík

#16 Hurley: Díky za uklidnění, už jsem několikrát četl jak moc je špatnej.. Tak doufám že máš pravdu :)

17.12.2015 | 15:58:32
El Tigre Chino

Souhlasím s Hurleym – Kylo Ren je, dle mého názoru, nejlepší záporák, kterého Star Wars ve filmu kdy nabídli. Je děsivý a přitom tak lidský. Nebudu spoilerovat, protože to je cesta k temné straně, ale zmíním alespoň toto:

nechat ho si sundat masku byl skvělý scénáristický tah a dodává jeho postavě ještě větší hloubku.

Kam se hrabe Darth Vader, vážně. Kylo Ren má motiv, cíl a svádí vnitřní boj, který by Lucas nikdy napsat nedokázal. Tak říká člověk, který byl k jeho postavě po celou dobu čekání na film maximálně skeptický. Zkrátka a dobře se Vader, Maul, Dooku, Palpatine a kdovíkdo ještě můžou jít zahrabat.

Obecně je temná strana ve filmu vykreslena dost… nechci napsat realisticky… uvěřitelně. Nejsou samoúčelně zlí, jako je tomu zvykem u klasických blockbusterů. A základna Hvězdovrah neslouží ani tak jako kopie Hvězdy smrti, ale spíš jen jako důvod proto, aby se stalo co se stát má. Tj. konfrontace hlavních hrdinů a Kylo Rena.

Ano, kostra příběhu je stejná. Pokud jste viděli první Star Wars, víte zhruba co se může stát. Na Síla se probouzí ale nechoďte jako na superoriginální drama. Přepněte se do módu dětského nadšení a nebudete zklamáni ani trošku. Pokud budete chyby a důvody, proč by se vám ten film neměl líbit, najdete je. V takovém případě ale máte smůlu, protože Síla se probouzí jsou čistokrevné Star Wars. Přesně takhle to mělo vypadat a pokud se vám to nelíbí, asi máte o Hvězdných válkách zkreslené představy.

Musím se přiznat, že jsem brečel, když se na plátně objevily první titulky a zazněly tóny z pera Johna Williamse. V té chvíli mi bylo zase nějakých deset a se sourozenci jsem sledoval Impérium vrací úder na ČT1. Epizoda VII tak pro mě byla můj dosud největší kinematografický zážitek vůbec – a moc bych si přál, aby to tak měl každý, kdo se na ten film ty dva roky těšil.

Jsou to Star Wars lidi, naše děství, tak vypněte a užijte si to. Nic není dokonalé, ale není třeba hledat chyby na něčem, po čem toužíte tak strašně dlouho. Není větší filmový skeptik než-li já, takže když napíšu něco takového, něco to už z mé strany znamená. Tak ať vás provází síla.

A jak je řečeno v traileru: „The force… is calling to you. Just let it in.“

#20 GatsGriffith
17.12.2015 | 16:56:55
GatsGriffith

#19 El Tigre Chino: Jsem rad, ze si nam to trochu objasnil a doufam, ze budu mit po projekci stejny nazor. Zaporaci pro me byly vzdy dulezitejsi nez kladasove :) A od ted uz si radsi davam bacha na co kliknu, nerad bych narazil na BIG spoiler, to fakt nesnasim :D

17.12.2015 | 18:11:06
Janyk

Menší zklamání pro mě bylo, že v dabingu nepřeložili Žvejka :-(

17.12.2015 | 22:14:04
A_V

Dabing mi v některých scénách nesedl takže někdy zkusím org. Ale stejně po vizuální stránce není co dodat, není to přehnané vše akorát, u modelů lodí, zbroje atd. skvěle použili základ ze staré trilogie a nádherně ho omladili. Když se objevily tagy na minulé díly( hlavně drtič odpadků ) :) a zjevily se staré postavy byla to nostalgie jako řemen, u nových postav taky příjemné překvapení jenom mi trochu vadilo to občasné přehrávání emocí a to jak se ze všech neprodleně stali nerozluční přátelé a to se ,,znali" jen pár dní.(ale dojem z filmu nekazí). Záporák (Kylo) je skvělý a chci ho vidět znovu jak se tady píše nejlepší a nejreálněji napsaná postava v SW . A ten jeho souboj mezi dobrem a zlem, který vrcholí na té lávce(vy víte o čem mluví :) ) byl skvělej, ale i k pláči samozřejmě. A velké + u mě je, že to je první díl kde jsou vtipy opravdu vtipné až na pár vyjímek, kde si je mohli odpustit. Sečteno podrženo: Než začneme kritizovat, že některé sceny byli zdlouhavé(podle mě,ale to ve všech dílech) tak si uvědomme, že film má pouze 130min. A musí se toho hodně odehrát: Převiprávění co se stalo mezi epizodama, ukázka nového nepřítele, zapojení nových hrdinů do příběhu a nastínění děje pro budoucí díly. Jinak trochu mě mrzí, že jsme neviděli Corusant nebo Naboo. Takle jsem si v kině představoval konec, když Rey stoupala po těch ,,schodech" :

Rey použeje sílu a objevý tajný vchod s obrovský komplex. Stojí tam Luk mezi lidma v kápích a my zjišťujeme, že v tajnosti a v klidu vytváří nový Řád Jediu

17.12.2015 | 23:27:17
vitr147

Dost velké zklamání, republika i povstalci používají stále stejnou taktiku, povstalecká armáda je stejně početná, republika stáví pořád větší lodě, ukazují nám další nový mimozemšťany, většina jich je na okraji společnosti, souboje s meči se vrátili na úroveň první trilogie. Jednička byla tedy o dost nápaditější.

#24 A_V #25 El Tigre Chino
18.12.2015 | 10:33:54
A_V

#23 vitr147: 1. Republikové lodě tam nebyli
2. Galaxie je velká takže nevíme kolik budněk a základen můžou povstalci mít
3. Jakej souboj sis představoval, když proti Renovi bojoval někdo, kdo měl v ruce měc poprvé v životě?

#30 vitr147 #76 TNO95
18.12.2015 | 11:02:10
El Tigre Chino

#23 vitr147: Ne, nebyla a souboje v nové trilogii stály stejně za prd. Přespříliš dokonalé, bez energie, nudné. Nejlepší souboj byl ten s Maulem a ten taky nebyl žádná sláva.

18.12.2015 | 11:15:48
Jakub I. Anakin

hezky napsany recenze, za me se nejvic ztotoznuji s @thomas a @the darkknight . jedinym skutecne silnym argumentem kritiku muze byt ta az prilisna dejova podobnost s ep4 a 6, ale jelikoz dle me ucelem ep7 bylo nejen pokracovat, ale take tak trochu zrestartovat, a rozjet novou epochu star wars s dalsimi epizodami (neskoncime u ep9, pujdem dal, mozna i pred do dob old republic pred ep1), i anthology filmy, tak se da ta sazka na jistotu u ep7 pochopit, a verim ze rian johnson v ep8 je prave proto, aby prinesl do sveta star wars svuj osobity talent a dockame se vetsich experimentu, a ze mu jj abrams proste polozil velmi solidni zaklad na kterem lze stavet, hlavne co se tyce uvedeni novych postav, ktere jsem si zamiloval prakticky okamzite. stejne tak verim ze se dockame uplne noveho nahledu na star wars v rogue one, ktery ocekavam bude takovym syrovym, valecnym filmem, ktery nam ukaze tu valecnou spinu, ktera se odehrava pod rekneme pohadkovym dejem epizodnich filmu

18.12.2015 | 11:54:33
StrejdaMorty

Musim si to nechat uležet v hlavě, nicméně ! Mi to připadalo jak remake čtyřky přes kopírák s pár rozdilama, nemužu se ubranit pocitu že to ani jinak neni. Některy jednání postav jsem taky nechapal, naštěstí ke konci dostali rozum a z Finna nakonec Jedi nebude nebo jak? Že Kylo Ren dostal na budku jsem uvital s velkym jasotem, stejně jako považuju za naprosto brilatní tah to, že hlavní „padawanem“ tentokrat bude Rey, hodně lidem to nejspíš bude vadit, nicméně po šesti epizodach s borcama co zachranuji svět je to přijemna změna, zaroveň doufam, že jeji meč bude po vzoru te „hole“, když už tu mame toho ufnukanyho satanistu. Jinak jsem rád že moje domněnka byla spravna, tj. že Kylo Ren je nepovedeny učedník Luka. Nicmeně doufam, že ostatni dva dily nebudou v podstatě to same co stara trilogie, ale bude se ubirat jinym směrem. Více inkvizitorů by nebylo na škodu, stejně jako vice padawanu jediu. A hlavně! Doufam že osma epizoda vysvětlí odkud se sakra vzal ten novej „zlej sith lord“ a vubec co se tenkrat stalo s novym řadem doopravdy. Btw Abramsuv easter egg na star trek asi ve filmu postřehl malokdo, ale je tam!

#31 El Tigre Chino
18.12.2015 | 12:25:28
Ftrider

No já bych to sesumíroval asi takto. Jediná věc, která mě fakt šve a prozatím nejsem schopen ji odpustit tvůrcům je .......tadá..­...promrhaná šance ušmiknuté končetiny ve final fightu. Prostě si to o useknutí, třeba, nohy našemu záporákovi vyloženě říkalo :o)

18.12.2015 | 12:45:54
Bhall

Mě se film líbil. Podle mě je udělaný tak aby se zalíbil co nejširšímu publiku. Drží se původní trilogie. Kostra je extrémně podobná episodě 4+5 s několika twisty. Originality je velmi málo. Je to sázka na jistotu.

Postavy se mi líbily: 1) Rey – Daisy Ridley ji zahrála dobře. Příjemně překvapen. Bál jsem se, že bude znít moc jemně a ufňukaně. Naštěstí ne., 2) Fin – čekal jsem katastrofu. Nakonec to dopadlo docela dobře. Nějaké dobré hlášky., 3) Poe Dameron – Oskar Isaac to podal velmi dobrý výkon. Jeho postava se mi velmi líbila. Bohužel nedostal moc času., 4) Han Solo + Chewbaka – ti dva se starali o humorný element a vše bylo skvělé, 5) Leia – neměla moc prostoru. Ale obecně dobré., 6) Luke Skywalker – velký hype a nic., 7) Kylo Ren – jako záporák se mi líbil. Jeho vnitřní rozpor. Dobrý hlas. Po sundání masky vypadal trochu jako ublížený fracek. Což ubralo na jeho vážnosti. 8) Captain Phasma – viděl jsem rozhovor s Gwendoline Christie a popisovala tam svoji postavu. Ve filmu dostala prostor asi 15 vteřin. Velké zklamání.

Výtky – Poslední souboj. Kdyby byl Kylo Ren více mnohem vážněji zraněný před začátkem souboje, tak by to bylo uvěřitelnější a dodalo by mu to větší vážnost. Taky by mu to umožnilo zapojit při souboji sílu. Výsledek souboje by zůstal stejný ale effekt by byl mnohem lepší a uvěřitelnější. Místo toho absolutně netrénovaná Rey, která objevila sílu týž den ho byla schopna porazit. Absolutně nevysvětlený hlavní Sith Lord a taky velmi špatně graficky provedený. Ten hologram vypadal fakt špatně. Až komicky. Člověk ho ani nemohl brát vážně. Přitom to šlo lehce napravit. Předvýdatelnost děje – mohlo to být více originální. Více zvratů, více nových nápadů.

18.12.2015 | 12:55:41
vitr147

#24 A_V: ad1) správně moje chyba lodě Imperia (Prvního řádu) ad2) ! I v dnu nezávislosti se ve finálním souboji objevilo víc stíhaček , než tady proti planetě, kde museli být tisíce lodí. ad3) ! tím jsi samozřejmě z Rena udělal nýmanda, když souboj s netrénovanou osobou netrvá víc jak 10 sekund

#33 A_V
18.12.2015 | 12:58:36
El Tigre Chino

#27 StrejdaMorty:

Finn neměl být Jedi vůbec. K tomu meči se dostal úplnou náhodou a prostě ho měl akorát pořád při sobě. Je to opakující se motiv ve všech epizodách – někdo má světelný meč, který mu ale ve skutečnosti nepatří. Jinak víc padawanů moc nečekej, možná ani slovo padawan. :D Luke nebude chtít riskovat zrození dalšího Kylo Rena a myslím, že i k Rey bude hodně skeptický. I když je bezpochyby strašně silná.

Ke kopírování čtyřky… no hele, podívej se na Skrytou hrozbu. Spousta prvků je okopírovaná ze čtyřky – vesmírná bitva, zachraňování princezny, smrt mentora, oslava, … Problém je, že Nová naděje je monomýtus, následuje určité schéma, které najdeš i třeba v Potterovi, Hunger Games, Pánu prstenů, atp.

Skrytá hrozba sleduje jen některé body a působí na mě maličko chaoticky. Síla se probouzí to schéma následuje doslovně a z Nové naděje kopíruje jen některé prvky (Hvězdu smrti a pouštní planetu). Té podobnosti tam zas tolik není a určitě nemá vliv na kvalitu a zábavnost filmu. ;)

#34 A_V
18.12.2015 | 13:10:40
Uchvatitel

No tak proto to mám jen jedno slovo odpad, bohužel tak jak jsem předpokládal film je bez nápadů a prakticky ničím neokouzlí a souboj s meči parodie na děti hrající si na písku.

18.12.2015 | 15:05:13
A_V

#30 vitr147: Proč sem proboha pleteš Den nezávisloti? Jak by asi odpor získali tisíce pilotů a stíhaček a jestli myslíš, že První řád měl tisíce stíhaček tak nemáš moc dobrý odhat(bez urážky) :) Máš částečně pravdu, ale na druhou stranu nikde nebylo řečeno, že je Kylo dobrý bojovník je to jenom padawan a to,že je zlí nezaručuje dobré schopnosti, i když ve SW to je zvikem.

18.12.2015 | 15:51:33
A_V

#31 El Tigre Chino: Kdo měl meč aniž by mu patřil nebo jak to myslíš?

18.12.2015 | 15:53:45
Klora

#15 GatsGriffith: Kylo Ren je naprosto skvěle propracovaná postava. A mám pocit, že obsazení je v pořádku, naopak mi vzhled Adama Drivera k charakteru postavy skvěle sedí. Co vím, tak s ním mají občas problém diváci Girl, pokud nenáviděli jeho postavu ve zmíněném seriálu :D.

18.12.2015 | 18:49:19
Klora

Jinak na mě nové SW udělaly skvělý dojem. Přiznám se byla jsem značně skeptická, ale o to víc jsem byla nadšená a dojatá. To, že film částečně kopíruje původní trilogii se mi nezdá jako velké mínus, možná lépe, že se pro první díl nepouštěli do žádných velkých novinek aby to nedopadlo jako ep1 :). Nové postavy jsou víceméně dobré, líbí se mi, že je to více genderově vyvážené, oproti původním SW. Bála jsem se, že z Rey budu zklamaná, ale překvapila mě. Kylo Ren si mě naprosto získal. Poe by mohl být fakt dobrou postavou, ale dostal strašně málo prostoru stejně tak Phasma. Finn mě nijak neoslovil, ale snést se dá.

Nelíbilo se mi jak jednoduše byly vypnuty štíty, myslím, že Phasma by se nenechala tak jednoduše přesvědčit. Myslím, že tahle pasáž by mohla být víc rozvedená na úkor opakovaných záběrů s nálety na „novou hvězdu smrti“. Ale to je pouze drobnost.Myslím, že pro následující díly by mohlo být poměrně důležité to, jak velkou Sílu ovládá jak Kylo tak Rey.

18.12.2015 | 19:39:41
dovahkiin

Lodě republiky tam byly, nebyly vidět moc, ale stály tam okolo těch planet, mě spíš bere že jednou střelba z bowcaster způsobuje výbuchy a na opačném spektru to způsobí malou ranku, do které stačí párkrát bouchnout a cajk, už jen to že někde bylo psáno, že tu zbraň může používat jen mnohem silnější něco než člověk a tady si jí pujčuje Han…film se mi instatně po shlédnutí líbil, ale pak jsem nad ním asi začal moc přemýšlet a spousta věcí mi nedávala smysl, nebo přišla prostě divná, nečetl jsem nic co by mělo spojovat návrat jedi a síla se probouzí, takže nevim jestli to tam není, ale zajímalo by mě, když rebelové, předpokládám, vytvoří novou republiku, která je na nože s imperiem, v nějakém okamžiku imperium zanikne a vznikne první řád, takže stojí první řád proti nové republice, proč tam existuje odboj? Odboj vůči komu? Odboj vzniká proti okupační síle, ale tady by měly být snad jen dvě strany nová republika a první řád, proč ti co vedou odboj, nejsou integrováni do ozbrojených sil nové republiky?

#46 Gripe
18.12.2015 | 19:44:31
Poquelin

Ale jo, slibovali Star Wars pro současnou generaci a dostali jsme Star Wars pro současnou generaci. Navíc remake Ep. IV, akorát místo Luka je tam žena, místo Hana, chlápka, co by od všeho nejraději utekl, je tam černoch a Leiu tam zastupuje týpek s nejasnou sexuální orientací (ty mlsný pohledy po opětovném setkání s Finnem a pochvala, jak mu to sluší, bože :-D). Han je tentokrát v roli Obi-Wana a místo Vadera je tam nějaký gotik. To, že všichni všechno umí hned, ani se nemusí snažit je tu už několikrát zmíněno. Že se tentokrát neničí Hvězda smrti, ale stanice ne planetě, která dokáže tahat plazmová vlákna z nedaleké hvězdy, nezapálit si při tom atmosféru a pomocí nich nějakým záhadným způsobem ničit celé soustavy planet na druhém konci galaxie během několika minut, taky. Abrams už u Star Treku dokázal, že si neumí pohlídat obrovský díry v logice a tady je jich hromada (např. radiové vlny vysílačky přesahují rychlost světla, Han nabídne Rey práci a hned je pro ní jako otec, neschopnost jedi-duchů přivést Rena na světlou stranu – ten člověk promlová k Vaderovi a Anakin ho v tom klidně nechá, asi zase přešel na temnou stranu, posmrtně). Abych to ale jenom nehanil, tak musím přiznat, že je to místy dost vtipný, sice často guilty-pleasure (vykrádačky Indiana Jonese a Vetřelce, tentacle rape, hajlující stormtroopeři), ale co, alespoň jsem se chvílema bavil.

18.12.2015 | 20:14:44
K1ll1en

Nechápu jak můžete napsat o tomhle filmu nějaké pozitivní recenze. Tento film byl absolutně nekoukatelný totální obšleh všech minulých dílů ze skvělé ságy Star Wars. Na tenhle film jsem se vážně hodně těšil ale jediné co Disney dokázal je to že akorát zabili Hana Sola a zničili dokonalost ságy Star Wars. Lepší kdyby ten film vůbec nevznikl. Prosím, když už teda chcete dělat další díly star wars tak vraťte Lucase a zakažte J. J. Abramsovi aby už nikdy nesměl vstoupit do Lucasfilm.

#40 StrejdaMorty #41 A_V
18.12.2015 | 20:16:29
StrejdaMorty

#39 K1ll1en:

Jo smrt Hana považuju za nejdementnější scenaristický zvrat děje v celym univerziu, chapu že Harrison Ford chtěl pro svoji postavu už v puvodni trilogii hrdinskou smrt, ale nechat se popravit vlastnim synem a ještě se při tom tváří Kylo jak při unosu do baru modry ustřice… Já si prostě Falcona a Chewieho nedokažu představit bez Hana, to je naprosty zničení harmonie. Jestli osmej dil neuděla diru do světa tak nad novou trilogii zaviram dveře a konec.

#42 A_V
18.12.2015 | 20:58:06
A_V

#39 K1ll1en: 1. spoiler ti asi nic neříká ty ignorante
2. Lucasovi bych zákázal pást a režírovat poté co předvedl v epizodě 1 a poté při předělávce na Blu-ray. Nemluvě o tom, že z Jediu udělal idioty, kteří nepoznali Sitha, i když byl ceké roky přímo před nimi.
3. Disney oživil SW a teď nás každý rok čeká nový film a díky tomu, se ze SW stane mnohem ucelenější a propracovanější vesmír jako má třeba Star trek (což by Lucas nedokázal)
4. Snad sis nemyslel, že to natočej úplně stejným stylem jako původní trilogii. Ta je 35 let stará a za tu dobu se styl hraní a natáčení rapidně změnil.
5. Opakování je u SW normální ep.4=5, Obě dvě trilogie se taky kopírují, v obouch případech se Jedi rozhodnou vycvičit někoho, kdo je moc starý a kdo není disciplinovaný, jenom proto, že by mohl obnovit rovnováhu a ochránit Republiku(demo­kracii), ale jednou jí ten dotyčný naopak zničí a druhý od toho není daleko. Ve 2 a 5 ep. zase oba vše ohrozí jenom kvůli osobním pocitům.

#43 K1ll1en #87 Čelo
18.12.2015 | 21:19:31
A_V

#40 StrejdaMorty: Mě to taky naštvalo, ale na druhou stranu tohle byla dobrá smrt. A taky to asi bude mít velký vliv na další díly. A poté co jsem to viděl mě hned napadlo, že se může vráti jako ,,duch" a to by nebylo špatný( První jeho záběr jak bafne na Chewieho nebo na Finna s Rey :) )

#47 dovahkiin
18.12.2015 | 21:25:48
K1ll1en

#41 A_V: Co to meleš o lucasovi bez něj bys neviděl žádné star wars, disney akorát totálně zničil celou tuto ságu a jestli chceš srovnávat star trek a star wars tak si radši jdi schladit hlavu pod vodu. A to že nás čeká každý rok film takovéhle kvality je asi ta nejhorší noční můra.

#45 A_V
18.12.2015 | 21:40:07
Aprok

Akorát sem přijel z kina a jenom napíšu jsem hodně ale hodně zvědavej jak dopadne 8 a 9 díl jestli mají už napsané scénáře tak je to ok ale jestli ne tak nevím nevím :) pač 8 díl by měl být nejlepší jako impérium vrací úder a tenhle díl byl dobrej určitě lepší než ep. 1,2,3 ale pořád staré trilogie jsou a budou nejlepší !!! takovej Hype v kině dokonalost a jak sem psal že to nemůže vydělat víc než Avatar asi sem se spletl :D :D Amíci budou uchcávat jak se jim to bude líbit !!!

18.12.2015 | 21:45:20
A_V

#43 K1ll1en: Já je nesrovnávám jenom říkám, že Star trek má nesrovnatelně víc propracovaný svět a při troše štěstí ho bude mít i Star wars. Lucas vytvořil SW a co? první trilogie ušla a nikomu nevadilo, že byl 6. díl stejný jako 4. Ale to ho nevykoupi z toho co předvedl v ep. 1 a 2.

18.12.2015 | 21:50:23
Gripe

Tak jsem na tom byl znovu v kině, a musím se přiklonit spíše k tomu pozitivnějšímu hodnocení. Bavilo mě to ještě víc než poprvé. Nejspíš půjdu do kina ještě jednou.

#37 dovahkiin: K tomu proč existuje Resistance mám takovou malou teorii. Beru to tak, že Republika ještě pořád není zaběhnutá a má sama problémy s existencí. Hlavně potom, co Kylo Ren zničil budoucí řád Jedi, tak se to ještě zhoršilo a Republika nemá dostatek vojenské síly proti Prvnímu řádu, tak právě Leia založila Resistance, aby proti nim vůbec někdo stál. Takhle jsem si to vysvětlil. Uvidíme, jaké bude oficiální vysvětlení. :)

#48 K1ll1en #49 dovahkiin #52 A_V
překladatel
18.12.2015 | 21:50:38
dovahkiin

#42 A_V: vrátí se jako duch? Copak to byl jedi nebo sith? :D to že bude disney dělat každej rok film neni plus, ale minus, veškerá atraktivita toho, že je toho málo se vytratí

#54 A_V
18.12.2015 | 21:52:43
K1ll1en

#46 Gripe: Zajímalo by mě jak by takovej fracek dokázal zničit budoucí řád Jedi. Když nedokázal skoro ani porazit stormtroopera se světelnym mečem a nebo holku která neměla skoro žádnej bojovej výcvik. Jak se mu to sakra podařilo ???

#50 Aprok
18.12.2015 | 21:55:32
dovahkiin

#46 Gripe: zase ta republika už tam je 30 let, mě jen přišlo hrozně smutný, když potřebují ty hodné zase poslat do role outsiderů, tak jednoduše ti zlí mají zbraň, co najednou může všechny hodné zničit

jinak mě tam překvapilo, že mluvili o klonech, teď nebudu narážet na to, že v ne-canonu až na pár vyjímek klony dělat neuměli, tak je to stejně zajímavý, kde by je vzali, jestli zase na kaminu, nebo sami od sebe, rozhodně by to ale dávalo větší smysl, než kde berou pořád tolik rekrutů, ještě mě přišlo divné, že všechny planety, kde se ten film odehrával, kromě Jakku, byly nějak hrozně blízko sebe a republika si nevšimla, že první řád staví obrovskou stavbu, respektive předělávají planetu

18.12.2015 | 21:58:09
Aprok

#48 K1ll1en: skus si bojovat když máš díru v boku po Blasteru !!

#51 dovahkiin #63 K1ll1en
18.12.2015 | 21:59:49
dovahkiin

#50 Aprok: po kuši, která jinak dělá minometný výbuchy, asi má silnou kůži nebo temný brnění, to neměl špatně bojovat, ale ležet na můstku a bát se aby nepřepadl

#53 Aprok
18.12.2015 | 22:02:11
A_V

#46 Gripe: Já si to vysvětlil podobně Rebuplika je slanbá a určitě není tak velká jako Old Republic navíc po smrti Imperátora určitě zavládl chaos a založení nového systému není jednoduché takže republika mohla fungovat jak dlouho? 20, 25 let max. A ať bylo impérium jakékoliv tak imperátor možná nebyl zas tak neoblíbený takže je otázka jestli nová republika označila rebeli za hrdiny nebo za vzbouřence kteří jsou hrozbou i pro republiku.

18.12.2015 | 22:03:08
Aprok

#51 dovahkiin: Nestřílela náhodou Rey Blasterem a Čubaka má vždycky svojí kuši akorát sem přijel z kina tak asi vím co vidím a Kylo Ren ani nemá dodělanej výcvik jestli si poslouchal co mu říkal Snoke :D :D

#55 dovahkiin #102 Klora
18.12.2015 | 22:06:59
A_V

#47 dovahkiin: já myslí, že nemusíš být přímo jedi. Sithové to taky nedokážou. Anakinovi se to povedlo jenom proto, že přešel znova ke světlu(zasloužil si to). Třeba se mu to povede protože tolikrát bojoval proti temné straně(třeba mu pomůže Obi-wan, Yoda, nebo něco jiného pokuď si dobře pamatuju tak to Yodu naučili něaká stvoření, přes která mluvila Síla nebo to dokonce byla Síla samotná)

#56 dovahkiin
18.12.2015 | 22:14:19
dovahkiin

#53 Aprok: myslim že ho střelil žvejkal, ale je pravda že si jistej nejsem, nicméně ti nerozumim, tim spíš že nemá dodělanej výcvik, tak jen tak nerozchodí ránu z blasteru ne? to že byl marnej pak v boji, o tom vůbec nemluvim

#57 Aprok #60 Aprok
18.12.2015 | 22:14:36
dovahkiin

#54 A_V: sithové to podle mě umějí, spíš to nepoužívají, když se vrátíš jako duch, tak už tak musíš zůstat, takže se nikdy „v síle“ neshledáš v řekněme záhrobí, nevim jak to říct :D ta možnost vrátit se jako duch, je většinou kvůli někomu, takže takové nesobecké rozhodnutí, proto to podle mě nemají sithové ani důvod případně dělat, ale myslim si že lidi jako Han, co sílu v sobě nemají, respektive nemají jí dost, tak to udělat nemůžou…mě to taky napadlo, ale pak mi přišlo že je to až moc velkej nesmysl, pak by se mohla vracet každej druhej

#58 A_V #62 fidonoir #101 A_V
18.12.2015 | 22:17:54
Aprok

#55 dovahkiin: ne ale psal si jak je možný že ho porazí stormtrooper se světelným mečem a víš jak nakonec dopadl :D :D a nebo holka co nemá bojovej výcvik ale to sem si taky říkal že ona byla trošku přehnaná :D :D a čekal sem velikej WTF moment no hold si budu muset počkat na 8 epku :D :D

#65 dovahkiin
18.12.2015 | 22:21:19
A_V

#56 dovahkiin: Ruku do ohně bych za to nedal, ale myslím, že sithové takou moc nemají už kvůli podstatě své povahy nebo jak to napsat. A myslí, že to bylo i naznačeno

#67 dovahkiin
18.12.2015 | 22:23:51
Fufinek

Iba teraz som prišiel takže to stále ešte rozdýchavam – ale je to jeden z najlepších filmov čo som videl :) 10/10

#64 K1ll1en
18.12.2015 | 22:25:26
Aprok

#55 dovahkiin: sry vím že jsi psal že Kylo nedokázal skoro zabít Stormtroopera a né že by ho Storm porazil

#61 A_V
18.12.2015 | 22:25:59
A_V

#60 Aprok: Kylo byl dost namyšlený takže si s ním asi chtěl nejdříve ,,pohrát" a co se týká Rey tak:

Tak je jasné, že má velké propojení se Sílou stejně jako třeba Luk takže není tak divné, že dokázal přežít boj se zraněným padawanem navíc byla naštvaná propadla emocím což jí asi taky pomohlo

#68 dovahkiin
18.12.2015 | 22:33:17
fidonoir

#56 dovahkiin: Sithové by se ze záhrobí vracet neměli, jak to celé funguje je popsáno ve Star Wars: Clone Wars kdy je celí „trojdíl“ na tohle téma. A především se jedná o oficiální verzi ne o Legendy

#66 dovahkiin #85 svina
18.12.2015 | 22:34:12
K1ll1en

#50 Aprok: Ano tak určitě je rozumné poté co tam má zranení si do toho břicha mlátit ......... prostě blbost

18.12.2015 | 22:41:38
K1ll1en

#59 Fufinek: Ty si asi neviděl předchozí Star Wars když tomuhle Remaku dáváš 10/10 … Já bych tomu dal tak 2/10 jenom proto že to je star wars a byl tam Harrison Ford se žvejkalem

#69 dovahkiin
18.12.2015 | 22:48:32
dovahkiin

#57 Aprok: ani jedno jsem nepsal :D

18.12.2015 | 22:49:51
dovahkiin

#62 fidonoir: dobře, ale i kdyby, tak tim spíš se nevrátí Han Solo jako duch, což je to, z čeho tahle diskuze vznikla

#70 Aprok
18.12.2015 | 22:51:04
dovahkiin

#58 A_V: hele je možný že to neumějí, ale z podstaty povahy by to také umět mohli, ale záměrně nedělají

18.12.2015 | 22:52:20
dovahkiin

#61 A_V: zase ona začala být lepší až když „našla“ svůj mír, nebo jak to vysvětlit, i když bylo úsměvné jak tam několik vteřin byla zakloněná nad propastí a zapřená proti týpkovi :D

18.12.2015 | 22:54:06
dovahkiin

#64 K1ll1en: já bych tomu dal klidně 4/10 protože jsem mohl dělat že koukám na novou naději, ale přesto jsem ve svém srdci věděl, že to tak neni

18.12.2015 | 22:55:07
Aprok

#66 dovahkiin: jj máš pravdu sry :D :D ty 2 komenty měli bejt pro K1ll1en :)

18.12.2015 | 22:55:31
darkstalker

tak jsem se dočetl že finn bude i v dalším dílu. To mi jako chcete říct že kylo mu přesekne záda a frajer to přežíje?

18.12.2015 | 23:09:50
Aprok

Lidi taky když jste četli že tam mají hrát Iko Uwais a Yayan Ruhian a že budou hrát Sithy??? já si to myslel ! ale na konec prd… :( jen sem se jim tam vysmál :D :D :D

18.12.2015 | 23:13:27
deadpool

ten film byl super .Kylo ren je rozhodne nejslepsi zaporak jaky star wars melo – je lidsky , neumely bojuje se svym presvdecenim . A to jak se nabudil tim ze mlatil do te rany ,,,, typickej jack the ripper z metal gear solid :D cim vi bolesti tim lip :D Btw libi se mi jak to vypadalo ze finn je jedi ale ono ne :D Ja zas nechapu jak nekdo muze na adresu tohohle filmu rikat neco zleho natoz nadavat na jj to jste se asi posrali ne ? V tomhle filmu alespon nebyl debilni cgi salto a ani jedna debata v senatu a zadnej zasranej jar jar :D JJ by nemel poustet nikoho jineho k tem dalsim epizodam – vim ze je maji natacet jiny lide ale prosim jj aby na to dohlizel 24/7 . Jinak rip hane byl si dobrej T_T

#74 K1ll1en #75 barahir
19.12.2015 | 0:39:20
K1ll1en

#73 deadpool: Tak jako když se ti asi líbí star wars bez lightsaber fightů ve kterém je hlavní záporák retardovanej teenager tak to si tyhle star wars určitě zamiluješ......

#79 Monkeyskunk
19.12.2015 | 0:53:27
barahir

#73 deadpool: No jak moc se nabudil, to teda nevím, když v tom souboji shořel jak papír.

čestný člen redakce
19.12.2015 | 0:58:50
TNO95

#24 A_V: Já sem za to rád. Že souboje vypadali tak ,,špatně,, když si vezmeš jak bojoval Obi-Wan s Anakinem nebo Yoda se Sidiousem, tak to byly souboje elitních bojovníků teď to byl zopla vzcvičený sith a nevycvičený Jedi – proto to dává smysl ;)

#79 Monkeyskunk
19.12.2015 | 2:09:58
Pavlík24

Naprostá bomba!!!!Šel sem na ten film s nejvyšším očekáváním a vůbec nejsem zklamán.

19.12.2015 | 9:34:43
deadpool

nic proti ale v tomhle filmu byl jeden z nejlepsich lightsaber duelu ze vsech filmu . a kylo ren nema dokonceny vycvik nikdy nebojoval proti nikomu kdoby mece mel a byl zraneny a nesoustredeny , JE to clovek ne robot . A to je na nem super ze ma moznost se vyvyjet

#79 Monkeyskunk
19.12.2015 | 10:19:07
Monkeyskunk

#76 TNO95:
#78 deadpool: Mozna nema dokoncenej sithskej vycvik a neni ani docvicenej rytir jedi, kazdopadne ve filmu bylo receno, ze se mu podarilo znicit nove vznikajici rad jedi, ktery Luke trenoval, tim padem nejaky skills mit musel, pac Luke uz vycvicenej byl a rekl bych ze tech par jediu co trenoval uz taky aspon neco umelo. A vzhledem k tomu, jak pohorel u nekoho, kdo par dni pred soubojem vubec nevedel, ze nejaka sila existuje, to proste smysl nedava, ze ten prvni rad dokazal znicit, by mu nakopali zadek. Nehlede na to, ze nad tou propasti by ji shodil dolu, uz jen z principu, ze je chlap a ma vetsi silu. Ano, mohla cerpat silu ze Sily, pak by treba fyzicke proporce nehrali takovou roli, jenze tohle „sebeuvedomeni“ – zavru ocicka a razem vim, jak pouzivat Silu bez jakekoliv rady, jeden z nejhorsich momentu filmu (a vubec proste stupnidni napad)..... Pritom by stacilo to udelat tak, ze Rey uz by na zacatku filmu vedela, ze ma nejaky schopnosti, jen by nevedela co to znamena a jak je spravne vyuzivat a darivalo se ji to treba po haluzi v uzkych a podobne. Pak by tam to „sebeuvedomeni“ davalo aspon smysl.

#74 K1ll1en: A jestli ty si myslis, ze Star Wars jsou o lightsaber soubojich, tak si cely universum vubec nepochopil. Urcite lepsi jaksi realne napsanej pubertalni teenager, ktery svadi uveritelny vnitrni souboj, nez nejaka 15 metrova obluda s kulatou kebuli v cele pozustatku imperia, ktere ostatni rasy povazovala za menecenne. Jo pak to dava smysl, ze si jednoho takovyho hodi do vedeni…

#80 dovahkiin
19.12.2015 | 12:55:20
dovahkiin

#79 Monkeyskunk: dvě věci, nechtěl jí shodit dolů, chtěl aby se k němu přidala, jinak to samozřejmě divný bylo, druhá věc je že pochybuju že by ten snoke měl 15 metrů vždyť to byl hologram, mě bavila teorie že je to vlastně darth plagueis :D každopádně nad tou imperiální xenofobií versus že je vede alien už jsem se taky pozastavil, neni jiná možnost než dělat že první řád už není tak dogmatický, nebo že je snoke nějak „ovlivňuje“ silou aby jim to nikomu nevadilo

#81 Monkeyskunk
19.12.2015 | 13:28:17
Monkeyskunk

#80 dovahkiin: No me spis prislo, ze ta nabidka na pridani jsou takove zadni vratka, protoze zacal dostavat na prdel. Jinak to takhle vubec neplanoval a chtel je zabit oba. Aspon me to tak prislo. Jinak nevim, mrtvy sithy bych proste uz neozivoval, ikdyz by to mohlo byt zajimavy. Vim ze to byl hologram, jen jsem si myslel, ze to prenasi live v live velikosti :-D Zvetseni bych pochopil, kdyby mluvil k te obri nastoupene armad, aby ho bylo lepe slyset i videt :) Ale takhle jen kvuli tomu, aby nahanel hruzu padawanovi a nejakymu obycejnemu generalovi, z toho az moc cisi megalomanstvi ala Disney :-D A to jsem byl prave prijemne prekvapenej, ze mi ten film neprisel ovlivnenej touhle radoby cool kycovitou a preplacanou mentalitou mysaka. Za coz jsem sakra rad, pac toho jsem se bal opravdu nejvic:)

Celkove nerikam, ze to byl spatnej film, ale ani mi to neprislo jako adekvatni pokracovani, coz je dano asi opakovanim tematu superzbrane, to bylo hodne weck. Tematika o hledani ztraceneho mistra mela byt v popredi a bylo by to mnohem lepsi, nejaky superzbrane bych vynechal minimalne do epizody IX, protoze to diky tomu fakt vypada jako polovicni vyziracka :/

#83 dovahkiin
19.12.2015 | 13:54:00
deadpool

ja myslim ze to ze ho rey porazilo bylo tim ze se celej zivot ohanele tyckou tak asi neco malo umi – a ben mohl znicit rad jedi klidne behem toho co spali :D urcite se dozvime co se tam stalo – mozna mu pomohli rytiri renu nevim uplne presne co jsou zac pac je moc neosvetlily , Rey proste nechala silu aby ji prostoupila . Kylo to proste po psyhycke strance nezvladal pac chtel ten mecik :D :D V pristi epizode uz nebude tak nejisty tim sem si jisty :D

19.12.2015 | 13:59:24
dovahkiin

#81 Monkeyskunk: Já to bral jako regulérní nabídku, která jí naopak přiměla k tomu aby si uvědomila že je ta dobrá :D ale s tim hologramem, třeba v imperium vrací úder je tam hologram palpatina před vaderem taky ve velký velikosti, takže už jenom proto si myslim, že bude normálně velkej jako ostatní, kdyby měl 15 metrů ale tak by to byl zas jinej level hned, kdyby měl i poměrově velkej meč nebo osobní stíhačku tak dobrá práce JJ :D A bacha ten generál nevypadal moc obyčejně, naopak celkem důležitě, bylo vidět že si z Kyla moc nedělá :D já doufal že tam někde bude starej dobrej Walter Disney zalitej v karbonitu :) já doufám že se kvalita zvedne, holt to byl novej začátek, tak nemohli hned všechno hodit doprostřed děje, ale za mě čím víc jsem nad tím filmem přemýšlel, tim víc nesmyslů jsem tam našel no, kdybych jen odešel z kina a už nad tim nepřemýšlel, tak bych měl jen pozitivní dojmy

19.12.2015 | 14:06:40
StrejdaMorty

Z toho duvodu byly hologramy ve SW vždycky ta „modra mřížková projekce“, nebudilo to potom ten dementní dojem, že je to skutečná osoba v místnosti, ale opravdu jen projekce. Tohle byl regulerni fail, kterej zmatl skoro každyho i když tam byla scena, ktera jasně vysvětlovala, že se jedna o „projekci“

19.12.2015 | 14:38:07
svina

#62 fidonoir: Lol, a ten Darth Bane jak mluvil s Yodou bylo jako co? Sithové se umějí jako duchové taky vrátit, hlavně když jde o ochranu své hrobky.

19.12.2015 | 20:08:19
sparrox

Naprosto mě nasralo že Kylo ren se jmenuje BEN ačkoliv Ben je jméno lukova syna. dokud Han Neřekl že se jmenuje Ben tak jsem si myslel že je to Anakin Solo. takže teoreticky pokud použili jmeno Lukova syna pro Hanova syna. Tak by mohlo být možné, že Rey bude Lukova dcera a jmenuje se stejně jak by se měla jmenovat Hanova dcera Jaina Solo která jak je známo umí dobře zacházet s technikou a je velmi silná v síle. takže by to celkem dávalo smysl. a je tedy možné, že se z Rey nakonec vyklube Lukova dcera na což navazuje taky fakt, že Luckuv/Anakinuv meč „volal“ zrovna ji.

#88 Marcel_89 #94 Vendo
19.12.2015 | 21:45:33
Čelo

#41 A_V: Co to meleš ? Jediové idioti ? Ty jsi asi v životě nečetl žádnou knihu co ? Palpatine alias Darth Sidious měl schopnost už od mládí potlačit svou sílu do svého nitra a zakrýt ji tak před svým okolím. Jen když potřeboval, tak ji pomalu či rychle „aktivoval“, stejně jak to uměl i jeho mistr Darth Plagueis. :-)

#99 A_V
19.12.2015 | 22:04:24
Marcel_89

#86 sparrox: ! Ani jedno není součástí kánonu…

19.12.2015 | 22:05:01
Jura50

Nějaké nápady jak modrý (Anakinův) meč, který mimo jiné byl ztracen v EP. V na Bespinu, když Vader usekl ruku Lukovi (pak si udělal vlastní zelený) se najednou objevil tu?

#90 deadpool
19.12.2015 | 23:39:56
deadpool

jak rekla ta typka – dobra otazky na nekdy jindy :D
#89 Jura50:

#92 Jura50
20.12.2015 | 0:44:11
deadpool

dneska kdyz sem to videl podruhe tak poe je proste nej nova postava :D ten nepretrzity zaber jeho skillu co by pilota je uzasny :D podle me druhy nej star wars film po empire strikes back

#96 dovahkiin
20.12.2015 | 0:45:59
Jura50

#90 deadpool: Jo, tak to je dobrá odpověď :D No, film to byl dobrý, ale prostě vnitřně jsem trochu zklamaný, prostě mi to moc jako SW nepřipadalo. Asik bych to zařadil na 4. místo po původní trilogii… Jinak efekty a vše bylo nádherné (teda až na ten most, ten nemám rád…) A konečně vím, k čemu má Kylo na tom meči ten pošahaný kříž :D :D fakt se hodí.

20.12.2015 | 10:02:51
alexis

Já jsem byla spokojená. Zmínky o stylyzaci do Hunger Games a podobných teenage filmů mě trochu vyděsily, ale myslím, že se nezakládají na pravdě. Jen škoda toho Hana…

20.12.2015 | 11:42:54
Vendo

#86 sparrox: ja si myslim, ze je vsetkym jasne ze Reya je lukova dcera… je pilotka, zije v pusti, flashbacky s lukom.. i ta brilata vedela kto to je (najprv vravela, ze patril svetelny mec anakinovi, lukovi a teraz je tvoj), pri prichode spat na zakladnu rebelov sa R2 zapol, lebo bola v blizkosti osoba s Lukovov krvou…na konci ked si vsimnes to zvianie Luka a Reyi… Vidiet, ze sa v Lukovi tlacia emocie.. mierne slzy…plus tam kde stoji je mozno nejaky hrob.. asi manzelka..

#97 dovahkiin #98 alexis
20.12.2015 | 13:46:35
Bloody0

#15 GatsGriffith: hele vůbec nemusíš mít strach, to že sundá masku je (po stránce charakterizování postav) naprosto v pořádku a odůvodněné. Není to Vader a nikdo z tvůrců to nezamýšlí. Taky jsem se toho bál, ale dává to perfektní smysl ;)

20.12.2015 | 13:57:01
dovahkiin

#91 deadpool: je to až moc velkej skill, klasicky dělaj z pečlivě vycvičenej pilotů impéria/prvního řádu uplný dementy :D

20.12.2015 | 15:26:14
dovahkiin

#94 Vendo: přijde mi divný že by měl manželku, dceru a nikdo by to tam nikde nevěděl, nebylo to tak že by se Leia a Luke nestýkali, jen po tom co se Kylo vzbouřil tak odletěl, tak nevim proč by opouštěl svojí dceru

20.12.2015 | 15:27:50
alexis

#94 Vendo: Mě to taky příde celkem jasný. Nakonec namísto otcovražedného souboje v závěru budeme mít bratranco-sestřenicovražednej souboj – tradice zůstává zachována:-) Já mám teorii, že Luke dceru na tý planetě schoval, aby se k ní Kylo nedostal. Mimochodem, Kylova reakce na Rey napovídala, že o ní ví – možná ne o ní osobně, ale že ví o její existenci.

20.12.2015 | 16:13:12
A_V

#87 Čelo: Jeneže nic z toho není v oficiálním canonu

#100 Čelo
20.12.2015 | 17:57:33
Čelo

#99 A_V: To je asi pravda, ale já to pojal za relativní věc co se týče schopností síly ! Avšak by pak nedávalo smysl proč se Yoda schovával na Dagobaru pod stromem, kde údajně zemřel temný Sith a dalo mu to pak možnost ukrýt svou nezměrnou sílu. Buď nedokázal svou velice mocnou sílu zakrýt, nebo kvůli toho, aby Imperátor nevycítil záchvěv síly jakmile Yoda učil nějakého padawana k výcviku Jedi proti němu samotnému ! Celkově se to dá vždy nějak vysvětlit, ale já se přikláním k schopnosti potlačit a tím pak ukrýt svou sílu do svého nitra ! Dalo by to pak úplně nový rozměr síle a vysvětlilo by to tak nejasnosti ! :-) Doufám, že svými tezemi nikoho nenasírám. :-) Rád se vše snažím pochopit a ujasnit dle svého, avšak rady či upozornění na chyby rád přivítám ! :-) Chybami se člověk učí a lépe se je pak zapamatuje ! Já si vždy chyby pamatuji nejlépe. :D

#118 sparrox
20.12.2015 | 20:58:26
A_V

#56 dovahkiin: Tohle vysvětluje návrat anakina nako ducha :) http://www.videacesky.cz/…it-anakinovi

20.12.2015 | 22:05:02
Klora

#53 Aprok: Střílel Chewie, cca před půl hodinou jsem to viděla podruhé a konkrétně na tohle jsem se soustředila, protože mě zajímalo jestli Kylo žil a ještě zvládl dva souboje, když byl zasažen blasterem nebo Wookiovskou kuší, což mi příjde jako velkej rozdíl.

Takže k tomu jak tu více lidí psalo, že nechápou jak mohla Rey Kyla porazit. Už jen fakt, že byl Kylo poměrně v pohodě po zásahu wookiovskou kuší je překvapivý. S takovou ránou ho musel i boj s Finnem ho musel hrozně vysílit a když pak ještě pokračoval bojem s Rey (která má podle mě víc zkušeností s bojem z blízka, když její oblíbenou zbraní byla ta tyč, než Finn, který obvykle střílet s blasteru) nebylo podle mě překvapením, že ho Rey porazila.

#103 tom99 #105 dovahkiin
20.12.2015 | 23:11:26
tom99

#102 Klora: To, že Kylo prohrál, dávalo smysl. Byl opravdu zraněný, navíc před chvilkou zabil svého otce, takže emočně vyšťavený, navíc mi přišlo, že má z Rey veliký respekt a bojí se jí (bylo to vidět už i při výslechu). A Rey není žádné béčko a s tyčí je to podobné jako se světelným mečem. Na Jakku dokázala porazit několik protivníků najednou :-)

#104 Klora
webmaster
20.12.2015 | 23:18:13
Klora

#103 tom99: Já nepopírám žádnou z těchto věcí, více méně jsi napsal to samé co já :). Jenom reaguji na některé komentáře tady, nechtěly se mi všechny jmenovitě hledat, kde lidé píšou jak nechápou, že netrénovaná Rey mohla porazit Rena, který pravděpodobně vyhladil (nebo se minimálně dost zasloužil) o vyhlazení řádu Jediu. :)

20.12.2015 | 23:22:49
dovahkiin

#102 Klora: jsem rád že se potvrdilo, že ho zasáhl Chewie, ale jenom to prohlubuje moje pochybnosti, jak by mohl sakra přežít zásah z té kuše kamkoliv, když se podívám jak ty výstřely z ní vypadaly před tím, takovéhle drobnosti mě extrémně vadí, jednou výbuch, podruhé lehká rána

#106 Čelo #108 Klora
20.12.2015 | 23:31:57
Čelo

#105 dovahkiin: Ránu stihl koncentrovat do jednoho bodu, jinak to nejde vysvětlit. :-) Síla mu musel pomoct, ačkoliv určitě to měli natočit jinak, to jsou ty jemné chybičky, které by s režisérem měli konzultovat vybraní fanoušci, kteří by pomohli stvořit top filmek ! :-)

#107 dovahkiin
20.12.2015 | 23:49:35
dovahkiin

#106 Čelo: vím že nezbývá než se smířit s tím, že to prostě přežil, ale stejně, je to nesmysl, něco jako že by důstojník prvního řádu jen tak vypnul silové pole

#116 A_V
21.12.2015 | 0:06:52
dovahkiin

#108 Klora: tohle bylo i ve force awakens, když s tím střílel Han a vypadalo to jak výbuch granátu, což je další blbost, když lidi jsou moc slabí na to, aby používali tu kuši :D fakt mi to vadí :D

#110 Klora
21.12.2015 | 0:27:04
Klora

#109 dovahkiin: Já vím, ale video z toho nikde zatím není, tak jsem použila tohle starší pro názornou ukázku :). Jo to už se tu řešilo, taky tomu příliš nerozumím. Han se pravděpodobně za těch pár let stal nějakým superčlověkem :D.

#111 dovahkiin #116 A_V
21.12.2015 | 0:35:03
dovahkiin

#110 Klora: asi má implantáty na posílení rukou a ramen nebo tak něco, proto si pujčoval těch 100k :D

#112 Aprok #116 A_V
21.12.2015 | 0:42:44
Aprok

#111 dovahkiin: tak si měl pravdu já fakt myslel že to dostal Ren od Rey tak to se omlouvám ! :)

#113 dovahkiin #114 Klora
21.12.2015 | 0:47:30
dovahkiin

#112 Aprok: v pohodě já si jistej nebyl, nic to nemění stejně, ale býval bych radši kdyby ho trefila Rey, pak by to bylo uvěřitelnější

21.12.2015 | 0:49:28
Klora

#112 Aprok: Což by bylo vlastně mnohem lepší, protože by bylo logičtější, že dva souboje, kde si počínal poměrně dost obratně.

21.12.2015 | 1:12:19
dovahkiin

každopádně v knížce je to podané tak, že Ren v tu chvíli kdy zabije Hana vůbec netuší co se okolo děje až ho probere to, že ho trefí Chewie, takže jí nijak nemohl stihnou koncentrovat do jednoho bodu, nebo tak něco

21.12.2015 | 1:22:18
A_V

#110 Klora:
#111 dovahkiin: A odkuď víte, že člověk nezvládne střílet z té kuše? A uvědomte si prosím co je canon a co ne.

#107 dovahkiin: Pud sebezáchovy je hold silnější než oddanost k Řádu.

#117 dovahkiin
21.12.2015 | 14:58:15
dovahkiin

#116 A_V: rozdíl mezi kánonem a legends si uvědomuji, jako když pominu logicky že je vymysleli wookieové takže odpovídá jejich fyziologii tak tady je odkaz: http://starwars.wikia.com/wiki/Bowcaster

dole věta:„Bowcasters were much more powerful than standard blaster rifles, but few humans were capable of carrying one around, let alone hold it level and steady for a precise shot.“

a myslim, že nikdo nemůže odporovat tomu, že zrovna Han Solo, navíc v 60–70 letech, není extra silák, kterej by kuši zvládnul

ten pud sebezáchovy stejně, neřeknu když by šlo o nějakýho Huxe, ale tohle je voják, očividně loajální, ale třeba další díly ukážou něco jinýho, nehádám se tady určitě, kdo ví

21.12.2015 | 16:27:29
sparrox

#100 Čelo: Ve třetí epizodě Když Yoda odjíždí na Dagobath tak žíká že je tam silná aura temné stravy, takže temná strana asi opravdu může zakrýt světlou stranu před vcítěním ostatních

21.12.2015 | 17:59:09
Rena

No a čo si myslíte o výzore amanta hlavnej hrdinky? Hoci hej, asi je politicky nekorektné napísať, že by sa k nej viac hodil beloch však ? :-D

24.12.2015 | 10:41:00
deadpool

finn byl super postava nechapu jak se muze nekomu nelibit .

#121 dovahkiin
24.12.2015 | 13:43:13
dovahkiin

#120 deadpool: přesně byl to pravej komik a tak hahahaha

24.12.2015 | 14:51:49
deadpool

hodne vtipnej byl kdyz se snazil chranit kamosku pre kylem to byl samej for co .

#123 dovahkiin
25.12.2015 | 9:43:42
dovahkiin

#122 deadpool: taky jak na něj kejval Han Solo a on prej co to děláš, proč furt děláš tohle, to jsem se mohl smíchy potrhat

25.12.2015 | 12:00:59
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama