Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Recenze filmu Star Wars: The Rise of Skywalker

Recenze filmu Star Wars: The Rise of Skywalker

A máme tady konec. Poslední díl Star Wars konečně dorazil do kin a uzavírá celou ságu. J. J. Abrams měl nesmírně těžký úkol, nicméně mohl alespoň dokončit příběh, který pomohl nakousnout. Jak se mu to povedlo? Článek obsahuje velké spoilery z Epizody IX.

10 2
19.12.2019

Ještě jednou připomínáme, že následující recenze, která se ohlíží na celou ságu a také možnostmi, kam se tvůrci teoreticky mohli vydat, obsahuje spoilery. Pokud jste tedy film neviděli, vraťte se ke článku později.

Epizoda VII dokázala představit skvělé a nové postavy, přesto jsme se nemohli ubránit pocitu, že se toho od Epizody VI příliš nezměnilo. Místo Impéria tady máme První řád a Alianci nahradil Odboj. O Nové republice se pouze mluví, a tak výlet do světa Star Wars byl spíše retro podívanou, kdy Abrams chtěl uctít původní trilogii George Lucase.

Epizoda VIII dokázala v mnohém šokovat, rozhodně překvapit a představit různé odlehčení Síly, za které lze rozhodně dát palec nahoru. Naopak se jí ale nepodařilo představit nové a zajímavé postavy, zazdila pár charakterů, kteří se vydali zcela jinou cestou, než plánoval původně Abrams. A hlavně celý díl otřásl celou fanouškovskou základnou a začalo se pochybovat, zda Disney a potažmo Kathleen Kennedy, prezidentka Lucasfilmu, má vše pevně v rukou.

Abrams měl u závěrečné Epizody IX šíleně těžký úkol. Měl ukončit dva nesourodé filmy, kdy si prakticky každý režisér dělal s příběhem a postavami, co chtěl. Navíc nějak smysluplně musel propojit prequelovou trilogii, na kterou se obecně zapomíná a neodkazuje, s ostatními filmy, což je další velice těžký úkol. Vstupní pozice to rozhodně nebyla lehká, nicméně vzpomeňme si na Epizodu I a II. Prakticky i tyto filmy byly víceméně zbytečné a na všechny odpovědi, na které jsme čekali z původní trilogie, jsme se dočkali až v Epizodě III. Když to tedy dokázal Lucas před lety, proč by to nezvládl i nyní Abrams?

(Úvod filmu rozhodně stojí za to. Foto: Disney)

Film tedy hodí diváka do děje a již od létajících titulků lze cítit, že je nutné se pohnout z místa A na místo B. Zřejmě nikdo asi nečekal, že samotný Sheev Palpatine se objeví již v první scéně a bude mít na příběh takový vliv. Hned v prvních minutách dostáváme odpovědi, na které jsme čekali několik let, a čtenáři fanouškovských teorií na internetu rozhodně museli skákat štěstím do vzduchu, protože Abrams několikrát za film splňuje fanouškům jejich tajné přání a tužby.

Stačí to ovšem? Jak se to vezme. Jak už ovšem bývá u Abramse zvykem, každá odpověď vede k dalším otázkám, na které bohužel již odpověď nedostaneme. Celý film tak působí hrozně zrychleně, kdy je nutné napravit chyby z předchozích snímků, zároveň vyprávět příběh Epizody IX a ještě nějakým smysluplným způsobem ukončit celou ságu a propojit to s předchozími fil­my.

Začneme ovšem pozitivně. Příběh Rey a Bena Sola je stále tím nejzajímavějším na celém filmu. Jejich vzájemné spojení se Silou je zábavné sledovat, v podstatě nikdy nevíte, zda jsou postavy nepřátelé, dočasní spojenci či zamilovaným párem, kdy každý stojí na odlišné straně barikády a nemůže si dovolit dát najevo, co doopravdy cítí. Zatímco se ovšem Rey přibližuje k temné straně a stín minulosti je jí v patách, Ben si naopak uvědomuje hodnoty ztracené rodiny a přibližuje se ke straně světlé.

A nutno podotknout, že je trošku škoda, že tvůrci neměli odvahu, aby si postavy role prohodily. I tady by ovšem bylo zapotřebí více času, aby nám obě postavy zběhly na druhou stranu (o něco) přirozeněji. Abrams se snaží z Benova přechodu vymáčknout, co se dá, ale bohužel na to má málo času. S Rey už je to o něco lepší, ale problém je ten, že studio Disney zřejmě nikdy nechtělo dovolit, aby první velká ženská postava ve světě Star Wars přešla na stranu zla.

S tím se samozřejmě pojí věc druhá – i když tu máme konec ságy, nikomu se nic nestane, tvůrci zkrátka nemají odvahu kohokoliv zabít. Máme tady skvělou scénu, kdy C-3PO je ochotný se obětovat, podstoupit vymazání paměti, aby se jeho přátelé mohli v příběhu dále pohnout. I když nakonec na reprogramování našeho protokolárního droida dojde, za půl hodiny má C-3PO paměť opět v pořádku a celá dějová linka působí zbytečně. A vlastně je škoda, že Abrams neměl odvahu dojít v reprogramování tak daleko, že by se C-3PO zapojil do boje s Prvním řádem, jak se původně spekulovalo při prvním úniku fotografií z Epizody IX.

(Tato scéna má sílu a měla by i význam, kdyby ovšem za půl hodiny nebylo vše ve starých kolejí. Foto: Disney)

Druhá a další promarněná příležitost, kdy Rey mohlo více hryzat svědomí a její náklonnost k temné straně by byla citelnější, je nechtěné zavraždění Chewbaccy. Šlo o drastickou scénu, kterou málokdo čekal, nicméně podle našeho názoru šlo o nevyhnutelnou scénu, která by šokovala, a posunula Rey a celý příběh na zcela jinou a potřebnou úroveň. O to větší zklamání bylo, že v podstatě nic z toho se nestalo. A kromě hlubšího prozkoumání nitra Rey jsme se vydali na stále opakující se výpravu, kdy hlavním cílem bylo vloupat se do vězení Prvního řádu (=Impéria) a zachránit vězně. Aneb to, co jsme viděli již několikrát.

Smrt Chewbaccy a zničení dýky, která hlavní postavy posléze dovedla k Hvězdě smrti, by i dávala větší smysl, proč by se chtěl C-3PO obětovat. Hrdinové by neměli jinou možnost, než svého droida obětovat, aby mohli rozluštit sithskou dýku. Navíc smrt našeho oblíbeného Chewieho by byla další velkou ranou pro princeznu Leiu, která zkrátka jako jediná musela zemřít vzhledem k nešťastnému osudu herečky Carrie Fisher.

Samotný příběh princezny nelze moc hodnotit, Abrams zkrátka pracoval s natočeným materiálem, který měl k dispozici. Zde měl svázané ruce a vyčarovat se toho moc nedalo. O to více bolí, že studio Disney nakonec v Epizodě VIII nenechalo Luka Skywalkera naživu místo Leii Organy, kdy se její smrt nabízela (shodou okolností) na zlatém podnosu. Vzhledem k návratu Palpatina, kterého mistr Jedi velice dobře znal, by do příběhu Luke více pasoval, který by mohl přispět osobními zkušenostmi se setkání s císařem. Ale nemá smysl plakat již nad rozlitým mlékem.

Celá Epizoda IX působí jako videohra, kde se neustále putuje z bodu A do bodu B, kde je nutné něco ukrást, abyste se mohli dostat do bodu C, kde potkáte jinou postavu, která vás vrátí zpět do bodu B, kde zachráníte zdánlivě mrtvou postavou, a vydáte se do bodu D. A takto stále dokola. I když Oscar Isaac a John Boyega působí jako podpůrné postavy příběhu velice dobře, nelze se zbavit pocitu, že jsou ve finále oba hrozně zbyteční. Film o nich není a vlastně ani nikdy nebyl.

(Pouto mezi Rey a Benem je to nejzajímavější na celé nové trilogii. Foto: Disney)

A nyní se přesouváme k samotnému závěru filmu. I když je Palpatine ďábelský, o jeho návratu mezi živé se dozvídáme pramálo, stejně tak o jeho potomcích či samotném plánu Imperátora, který byl tak skvěle prokreslen v prequelové trilogii. Celý návrat Impéria působí tak trochu nedotaženě a kromě pár zaparkovaných destruktorů na odlehlé planetě, se nedozvíme zhola nic. Kromě nějakých hlubších dialogů se samotným císařem se ovšem Abrams upíná ke klasickým větám typu zabij mě ve svém hněvu a dokonči cestu k temné straně. Zatímco tato věta skvěle fungovala v Návratu jediů, v roce 2019 to působí již ohraně a lacině.

Naprosto přirozený přechod Anakina Skywalkera v Epizodě III na temnou stranu, kdy je císařem dokonale sveden, je něco, co chybělo jako sůl v tomto filmu. Abrams pouze vývoj postavy naznačí, ale když už má figurky na svých místech, najednou se bojí s nimi udělat finální tah. A místo propracovaných dialogů se bohužel vracíme ke krkolomným frázím, které na diváka už po těch letech zdaleka tak silně nepůsobí.

Doba se posunula a i filmový divák se vyvinul. A to je zřejmě to, co si Abrams a Disney stále neuvědomují. Nostalgické scény, které nás bijí do očí, jsou sice fajn, ale film nepřináší absolutně nic nového. Sice tu máme kupu nových planet, které jsou ale prakticky bez nápadu a vizuálem neohromí. Odboj je pouze převlečená Aliance s X-Wingy a První či Konečný řád se od Impéria liší pramálo. Celá trilogie je bohužel svým vizuálem pouze vzdáním holdu původní trilogii. A nutno podotknout, že se na ní šíleně rychle zapomene.

Jak celý film hodnotit? Rozhodně se nejedná o špatný snímek. Abrams dělal, co mohl a měl dokonce i nápady. Problém je, že vše působí hrozně uspěchaně, nedotaženě a nedokončeně. Scénář by potřeboval revizi, větší péči a celkově učesat. Z návratu císaře se mohlo vymáčknout daleko více. Stejně tak z postav, které měl Abrams k dispozici. Ovšem strach udělat něco nečekaného zřejmě nezvítězil a Abrams to celé zahrál na jistotu.

(Návrat některých postav potěší. Foto: Disney)

Nutno říci, že i to se mu ve finále nepovedlo. Epických scén je málo a hlavně závěrečná část filmu je nepovedená. Zatímco ta první má spád a příběh plyne, ve druhé části se začíná vše (příběhově) rozpadat, což už se mu nepodaří zachránit v části třetí. Celá bitva o galaxii působí zvláštně a na bitvu o Endor budeme s radostí vzpomínat. Vzpomeňme si na Rogue One a bitvu nad Scarifem, která byla choreograficky o dvě třídy lépe zpracovaná. A to jsme postavy znali dvě hodiny, ne tři filmy.

Samotné volání o pomoc neviditelným spojencům je o to méně uvěřitelné, když jsme za tři díly žádné spojence nepoznali. Scéna, která měla konkurovat filmu Avengers: Endgame, kdy Stevu Rogersovi přišlo na pomoc tucet postav, které divák zná a má k nim nějaký vztah, zde nefungoval. Sice v bitvě o celou galaxii někdo přijel, ale my prakticky nevíme kdo, protože buď jsme v nové trilogii nikoho nepoznali, kdo by teoreticky mohl přijet, nebo jsou zkrátka všechny postavy ze starých filmů mrtvé.

Smutný fakt je také ten, že jsme se v podstatě za pět filmů od Disneyho nedočkali ani jednoho pořádného souboje se světelnými meči. Kde jinde už měl být, když ne v Epizodě IX a závěrečném díle celé ságy? To je zřejmě něco, co fanoušci Abramsovi neodpustí. Poslední Palpatinův souboj se dvěma světelnými meči proti Rey a Benovi (Maul a jeho bratr Savage Opress ze seriálu The Clone Wars zdraví) za doprovodu Duel of the Fates je bohužel zbožným a nenaplněným přáním. A těch věcí je samozřejmě více.

Zhodnocení

J. J. Abrams v samotném závěru přišel s dobrými nápady, které ale dostatečně nerozvinul a nedotáhl do konce. Ve filmu se mísí několik nesourodých příběhů, které se postupně rozvíjejí, ale když už je nám naznačena nějaká slibná cesta, okamžitě z ní sejde a Abrams vše zahraje do outu. Jedná se tak o zcela průměrný film, na který se bohužel dlouho vzpomínat nebude. Zapomene se na něj stejně rychle jako na celou novou trilogii, která bohužel působí zcela zbytečně a jako celek nefunguje.

Hodnocení: 65%

P.S.: Možná by ve finále bylo lepší, kdyby ta Rey na trůn usedla, přijala ochotně své dědictví, které ji bylo odkázáno. A Ben jako poslední z jediů a Skywalkerů by poslední hrozbu zahnal. Možná i samotný název Vzestup Skywalkera by dával daleko větší smysl a návrat na Tatooine na domovskou farmu Larsů by nebyl jako drátem do oka.

Diskuze /60

ArchAngel

J.J. Abrams je legenda! Neuvěřitelný. Skvělý film a každý kdo bude tvrdit, že ne, tak je blázen. Je to nejlepší SW film? Nikoliv. Je to nejlepší film, který se dal za celé situace natočit? Ano! Nikdo by to nezvládl lépe a vymyslet se to jinak prostě nedalo. Tvůrci filmu byli v příšerné pozici. Půlka fandů SW nenávidí celé SW kvůli předchozímu nezvládnutému filmu a počínání Disney, který navíc celou věc nezvládá, do toho umírá zásadní představitelka a oživit ji do filmu by byla svatokrádež, takže se muselo pracovat s již natočeným materiálem. Do toho všeho prostě padlo rozhodnutí, že tohle musí být poslední film a musí uzavřít příběh filmů z roku 1970, které vznikaly ve zcela jiném světě, než je ten současný a po perem zcela jiného autora. Natáčet Episodu 9 bylo, jak balancovat nad propastí na laně se svázanýma rukama i nohama a ve vichřici. A J.J. a jeho team to dokázal. Film má jenom dvě výraznější chyby (náhody), kdy prostě nebylo možné scénáristicky vymyslet něco jiného, drtivá většina filmu ale skvěle zapadá, herci to podrželi skvělými výkony, efekty, výprava, dialogy a fantastický závěr jako úlitba fandům. Jasně že tenhle film ukazuje, že byla velká chyba, že J.J. nenatáčel celou trilogii jako ucelený celek, Episoda 8 mohla být půlkou tohoto filmu, který tak musel být tak moc natřískaný obsahem. Ale musel být prostě poslední. Navíc se to podařilo zakončit tak, že po letech, až všichni vychladnou, se budou moci k postavě Ray případně vrátit. Protože Ray je teď jednoznačně nejdůležitější postava SW a je zde potenciálně čistý list papíru kam se s ní a novým světem ubírat. Ale prostě toho se hned tak (pokud vůbec) nedočkáme. Každopádně přál bych si, aby film byl delší, přál bych si více, ale prostě vzhledem k tomu, v jak nemožné situaci celý film vznikal a mnozí jej hejtovali dávno před premiérou, je to mnohem lepší, než kdokoliv čekal. Star Wars: The Rise of Skywalker je vynikající a Disney by mělo J. J.ovi líbat zadek, protože jim dost možná právě zachránil značku. Za mě hodnocení: 99%. Tenhle film je zázrak. Jednoduše by nedávalo smysl tomu dávat míň, protože jsem si jist, že na světě neexistuje režisér a team, který by z toho marastu se svázanýma rukama a nohama a bez možnosti tvůrčí volnosti s armádou internetových haterů za zády, dokázal vykřesat takhle dobrý film. A nekecejte, že byste to dokázali udělat a vymyslet někdo líp. Jednoznačně je to nejlepší film poslední trilogie a hlavně důstojný závěr celé ságy, na který se, pokud se najde dobrý nápad, může časem navázat něčím dalším … Hodnocení 99% (s ohledem na okolnosti je to prakticky perfektní)

19.12.2019 | 13:38:59
GrindyCZ25

Za mě skvělý, jen bojují pořád s tím koncem, souhlasím s poznámkou na konci, kdyby se to stalo dám 100% a nebudu řešit ostatní demence, nic méně perfektní práce s recenzí ;-) osobně dávám novému SW 70% víc ne…

19.12.2019 | 13:57:13
WishForMe

Souhlasím s autorem recenze, chudák J.J., který musel pracovat s tím co dostal ale část toho si v podstatě udělal sám episodou VII. Když jsem seděl v tom kině a Rey tíhla čím dál tím více k temné straně tak jsem byl na jednu stranu strašně rád ale pak jsem si řekl, že nemají odvahu z Rey udělat záporáka, což se mi i potvrdilo. Škoda. Film měl být opravdu delší a vůbec by mi to nevadilo, klidně bych proseděl 3/4 hodiny v tom kině, kdyby to stálo za to. Bohužel takto je z toho uspěchaný zmatek. Dalo se to udělat lépe s tím co měl? Možná, ale taky to mohlo dopadnout o dost hůře (pravděpodobně). Škoda, že Disney (Kathleen Kennedy) jde jenom po penězích a jako každý větší korporát v dnešním zábavním průmyslu (který musí být strašně PC aby se special snowflakes a SJW neurazili) se odkloňuje od spokojenosti fanoušků k rychlým cash grab věcem čerpajícím z nostalgie a naivity fanoušků (třeba se to konečně povede). Doufám, že jsem nikoho neurazil a pokud jo tak se omlouvám.

19.12.2019 | 14:17:53
Hed94

Strašně záleží na tom s jakým očekáváním na to člověk jde. Film má šílené tempo a spoustu berliček, ta kritika je v tomhle smyslu oprávněná, ale na druhou stranu to člověk musí brát s tím na jak špatný epizody to navazuje. Hlavní plus já osobně vidím v tom, že se konečně vybodli na SJW propagandu, to je něco co mi na předchozím filmu extrémně vadilo, ta nesmyslnost jen s cílem ukázat že žena může být generál.

Takže já osobně tomu dávám 80%. Když může mít na CSFD Last Jedi 72% tak je nesmysl hodnotit níže.

#14 derill129
19.12.2019 | 16:38:07
NavrcMikey

Hm. Žádné skvělé souboje s meči? A tys jako nekoukal na ten film? Jak si Ben podal rytíře z Renu, jak Rey bojovala se svou temnou vizí, a samozřejmě Rey a Ben, kdy ho pak vyléčila. To se ti nelíbilo? Jediné soubouje který překonají tyto jsou z epizody jedna a závěr epizody tři.

#6 Sevin
19.12.2019 | 17:01:29
Sevin

#5 NavrcMikey: Jakýkoliv souboj z prequelů strčí všechny ostatní do kapsy. To co předvádí v sequelech jsou opravdu hodně slabý výkony. Aspoň na můj vkus. Pohybují se s těmi meči moc pomalu, je to takové kostrbaté. A jak říkáš epizody 1 a 3 jsou lepší (i ep.2), v epizodě 3 to ale ani zdaleka není jen závěrečný fight, který je skvělý, ale i úvodní Anakin vs Dooku, Windu vs Palpatine, Yoda vs Palpatine, ty všechny strčí s přehledem do kapsy cokoliv co bylo v sequelech. Já chci od Star Wars vidět fighty, který nedokážou běžní lidé. To jak bojovala Rey s Kylem bych zvládnul upřímně taky, díky svému tréninku z mladí, kdy jsme proti sobě bojovali s pet lahvema nebo klackama a snažili se napodobit scény z filmu. Neříkám, že se na to nedalo dívat, ale od SW očekávám prostě něco víc, u žádných soubojů v nových SW jsem si nikdy neřekl wow a není tam v těch 3 dílech ani jeden souboj, který bych si rád pustil znovu a byl z něj hotovej. Na rozdíl od duel of fates nebo všechny souboje z ep. 3, to se můžu koukat furt dokola. A s recenzí souhlasím, kdyby byl v závěrečné scéně fight s Palpatinem, tak by se z toho každej udělal a mělo by to větší grády. Logicky by ale musel Rey dávat na prdel a v tu chvíli by se tam objevili force ghosti Anakina, Yody, Obi-wana, Mace Windů, Qui-gona a dali by ji sílu a pomohli ho porazit, to by si ho každej fanda v kině mohl vyhonit.

#30 derill129
19.12.2019 | 18:47:22
saman

žádné očekávání jsem neměl, myslel jsem si, že horší už to nebude, ale co tam vytvořili? Šílenost. Nejdřív teda musím pochválit hudbu, ta byla skvostná, ale to je tak vše. Děj hrozně uspěchaný, co mě asi nejvíce dorazilo bylo to jak v podstatě zničili základy síly a vše kolem toho. Udělali z toho krevní války. Hrůza, myslím že na tuhle celou trilogii většina fanoušků ráda zapomene.

19.12.2019 | 20:18:59
Blackwolf

Najlepší FIX na SW vubec.JJ zachranil SW a to se musím přiznát byl jsem největší hater !!!!!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!! Disney ja ti odpouštím!!!

19.12.2019 | 20:34:26
johnsmith182

Podle mě je to skvělý zakončení ságy Skywalkerů, kdo na konci neuronil slzičku u některých scén, tak není fanda Star Wars ;-) Když se člověk podívá znova na epizody 7 a 8, tak všechno dává smysl včetně věcí, co byly kritizovaný. Abrams to dokázal zakončit. To, že Plapatine, který vidí do budoucnosti, cestoval časem a ví, že se dá obejít smrt, se objeví v epizodě 9 není třeba vysvětlovat, kdo zná SW tak mu to přijde logický, že když ví, že umře, tak udělá přípravy, aby svůj zvrátil. Jen je škoda, že jsme na konci neviděli, že Poeovi pomohl Kazuda Xiono, i když tam asi někde byl anonymně.

19.12.2019 | 20:34:29
Londo

Tolik nelogičností v jednom filmu jsem dlouho neviděl. Star Wars RIP.

19.12.2019 | 21:00:41
Raiden123

Takze,teoria s dietatom Rey a Bena sa asi,zatial,ne­potvrdi.

Pretoze neboli spolu,ale obaja mali schopnost tvorit zivot,ktohovie,ak sa toho niekto niekedy chyti,ci bude nejake pokracovanie,za dost dlhy cas a Rey predsalen bude mat nejakeho potomka,no dovtedy sa asi vymenia herci uplne.

Ja som si nemal citat ty spoilerove scenare,nahodou som natrafil na jeden co bol 90 % presny a iny ktory bol totalne nepresny,ale mal dost presne tych 9–10% percent na konci.Netrpezlivost sa niekedy nevyplaca … Tak film by bol asi za 6/10,lebo som vedel dopredu co sa stane,ale inak asi 7/10.

No zaujimava vec sa potvrdila,Fin je citlivy/sensitivny na silu a vsetci stormtrooperi ktory desertovali prvy rad/imperium a stretli sa s Finom boli sensitivny na silu,no s nich jedi nikdy nebudu,ich spojenie so silou je dost male.

Samozrejme ludia na tento film budu nadavat,dovtedy kym neuvidia dalsi star wars film aby mohli pre zmenu kritizovat nove dielko,ktore este nevyslo a ktohovie ci vyjde. Ak vsetko pojde dobre a nejde o najaky hoax tak nejake star wars /zevraj 3/ filmy bude mat pod palcom Dave Filoni,co by bolo velice zaujimave.Len prosim,niekto strcte toho ryan Johnsona do hybernacnej komory,nech sa im tam zatial nepletie.

19.12.2019 | 21:10:59
Ben111

Nelíbila se mi 7 a i 8, takže od 9 jsem neměl žádné velké očekávání. Do kina jsem šel jen z důvodu, že jsem chtěl vidět jak to celé zakončí a třeba i vysvětlí některé věci. Po vizuální stránce je to určitě perfektní film, na některá vysvětlení taky přišlo. Bohužel po příběhové je to už horší než jsem si dokázal vůbec představit. Devítka je plná neskutečných klišé, jako např. že se vrátí ultimátní záporák (kterého mimochodem tímhle dílem jen zdiskreditovali) s obrovskou armádou proti které se naštěstí spojila nakonec celá galaxie a on je poražen díky použití dvou mečů.:)) I oživování pomocí síly je pro mě taky dost přes čáru, proč tohle nenapadlo už dílech 1–6 kde se pohybovali silní Jediové, kteří by to měli být taky schopni. Tahle trilogie prostě není pro mě. Nejvíc mi asi chybí právě ti opravdový Jediové, tohle byla jen parodie na ně i v podání Luka… Doufám, že si dají pořádnou pauzu před dalšími filmy a pořádně je promyslí dopředu ať to má nějaký ucelený děj…

19.12.2019 | 21:11:09
Ben111

Jen ještě dodám, že ten konec byl neskutečně úsměvný a chytal jsem se už jen za hlavu ještě než odpověděla své jméno.

19.12.2019 | 21:14:38
derill129

#4 Hed94: ja si skôr myslim že na ôsmu epizodu sa dalo pekne nadviazať rian nechal otvorené dvere pre.pokračovanie lenže kôli takým ktoým sanepáči keď sa recikluje ani keď sa príde s niečím novým potom z toho vznikne taká sračka ako je The rise of skywalker najhorše ukončnenie sériw aké kedy boli a to aj harry potter mal lepšíe zanončenie série než je toto

19.12.2019 | 22:21:21
Mesyas

Zklamání pro mě je, že…

Dali tam Ashoku, ale vynechali Ezru?

19.12.2019 | 22:34:20
WishForMe

Spoilers ahead! Tak jdu čerstvě z 2. promítání a musím říct, že bych svoji původní 5/10 změnil na 7,5/10. Po tom co jsem věděl co se stane a jak a jenom jsem seděl, vypnul mozek a užíval si skvělou hudbu a slušné herecké výkony tak to bylo docela fajn. Některé chyby a nesrovnalosti na mě vylezly více, některé méně. Začátek je super, bohužel s postupem filmu to jde dolů a je to více uspěchané. Možná to chtělo ještě tak rok nechat ve studiu, pořešit nesrovnalosti a vypilovat některé postavy a mohlo to mít 9/10. Souboje se světelnými meči jsou bohužel chabé a opravdu to působí jako když se bijí 2 malé děti, žádná technika, všechno působí strašně těžkopádně, pravděpodobně z toho důvodu, že se v podstatě ani nechcou zabít? Ben+Rey románek je asi jak pro koho, mě to vůbec nesedlo a spíše bych je bral jako sourozence než „milence“ :D. Force healing raději nebudu řešit (i když už byl použit i v Mandalori­anovi).Leia jakožto Jedi master je zajímavá a chtěl bych jí vidět jinak než v 10 sekundovém flashbaku (za mě zbytečný tease) stejně tak Reyini rodiče. To že je Palpatine mi zas tak moc nevadí. Doufal jsem teda ve vetší zapojení jak už Luka nebo Yody tak i třeba Obi-wana nebo Anakina. Pustil jsem si předtím episody VII i VIII a nakonec je to z nich opravdu ten nejlepší film. Kdyby byl toto opravdu první díl trilogie (s malými úpravami) tak by to mohla být lepší trilogie než originál nebo kdyby měl J.J. film navíc taky by to nebylo špatné, bohužel všichni víme jaká je realita. Na závěr bych to asi shrnul s tím, že pokud na to jdete a nic moc od toho nečekáte a hlavně jdete s vědomím, že jdete na pohádku Star Wars tak to nejspíše nezklame.

19.12.2019 | 22:53:28
WishForMe

Ještě bych teda dodal, že jsem zvědavý jestli na to budou chtít někdy navázat, nebo alespoň použijí Rey v nějakém dalším médiu(seriál, hra, kniha, prostě cokoliv…), protože ať je OP z jakéhokoliv důvodu už jenom to že má žlutý saber z ní pro mě dělá zajímavou postavu a chci vědět co může být dál.

19.12.2019 | 23:00:34
Dano605

přišel jsem ted s kina a ne že to je nejhorší Star wars film co jse mkdy viděl ale to je nejhorší film v životě co jsem viděl herecké výkony jso utak špatné že c3po tam exceluje a strčí každého herce do prdele…pak máme začátek filmu a každý se raduje jak na festivalu lesbiček a gayu pak střih přiletí falcon špatné zprávy a každý se tváři smutně vážně jak prohrají válku a bim střih a každý zas veselý jak na festivalu rey zvedá kameny a horší efekt to má jak s imeria vrací uder nechápu jak se ten film někomu muže líbit tam je vše špatně kromě c 3pa ten jediný táhne ten film souboje meču jak by bojovali dva týpci s koštětem …rytíři s rena zbraně jak bych hrál diablo skřížené s wowkem no prostě 10 ze 100 kvuli tomu že ten film táhne c3po puvodní filmy jsem viděl každý tak 100× znám tam každý dialog každou scénu na vzpamět ale toto bylo něco hrozného co jsem ve filmu ještě nikdi v životě neviděl

19.12.2019 | 23:14:04
Dano605

a ještě k visualu the expanse 4 řada má 100× lepší visual jak sw 9 smutné expanse 4k sledováno

19.12.2019 | 23:16:16
Dano605

a ještě jedno ted nejsme první řád ale finální řád jako really ?

19.12.2019 | 23:38:08
Sebrachiel

zatim jsem film nevidel......... podle recenze a vasich komentaru muzu ale rict ze ani :-( nechci

#22 WishForMe #28 svina
20.12.2019 | 0:34:44
WishForMe

#21 Sebrachiel: I přes všechny chyby tohoto filmu na to určitě jdi. Už jenom proto, že to je závěr celé ságy a sám budeš moct ohodnotit a rozhodnout se jestli se ti to líbilo. Někomu se to líbí, někomu ne(někteří kamarádi říkali meh…, někteří, že to je jeden z nejlepších filmů, každý si najde svoje). Bohužel to jsou prostě narvané 2 filmy do 1 a tak jde všechno strašně rychle ale s tím už teď nic nenaděláš. Když na to půjdeš a nebudeš čekat zázraky, případně budeš mít levnější lístký z vánoční hry cinema city tak se to i vyplatí.

20.12.2019 | 8:17:07
Konor123

nejvetsi sracka co jsem kdy videl… za me skrtam celou trilogii z canonu a budu delat ze neexistuje … absolutne to nedavalo smysl… a cely dej je hovadina… bylo hodne videt ze nevi co delat… jakozto velky fanousek SW bych nikdy neveril ze neco takoveho napisu… doufam ze tu kravu kennedy vyhodi a dlouho zadny film nenatoci…

20.12.2019 | 8:46:16
Railbot

Nelíbil se mi šíleně uspěchaný začátek ve stylu honem rychle vystavět nějaký děj o čem to vlastně bude. Nelíbilo se mi zacházení s Renovskými rytíři, se kterými si scénář evidentně nevěděl rady, tak je pákrát někam zcela zbytečně napasoval a pak nechal v minutě zabít. Nelíbilo se mi násilné roubování „dialogů“ na zbývající scény s Carrie a když došly, tak šup s ní do stínu a pak pod prostěradlo. Nelíbilo se mi věčné léčení / oživování.. Nelíbilo se mi, že Kylo pro cestu hyperprostorem (!) použil funkční (!) stíhačku krátkého doletu Tie z trosek Death Star. Nelíbilo se mi, že kvůli vystřiženým scénám vyznívá finální rozhovor mezi Landem a jeho dcerou jako nabídka na nezávazný sex. Nelíbilo se mi … no už radši končím. Zaplaťpánbůh, že už to skončilo.

20.12.2019 | 11:49:41
sasdax

Já jsem zklamaný. Neskutečně zklamaný. Kolikrát jsem se během filmu ptal sám sebe PROČ??? Za mě to tímto filmem úplně zazdili. Naprosto blbá a nepochopitelná rozlučka. PS: Tu nenadálou flotilu asi pozvali i ze Star Treku.

20.12.2019 | 12:41:11
Camaris

Včera sem to stáhnul z netu a říkám, že bych za to neplatil ani náhodou. Moje hodnocení 50%

https://www.youtube.com/watch?…

#27 Camaris
20.12.2019 | 15:23:42
20.12.2019 | 15:36:27
svina

#21 Sebrachiel: Rozhodně nechoď. Jenom protože je to zakončení ságy neznamená to must see titul. Nakonec každé studio vždycky hlavně zajímá zisk a ne špatné recenze. Takže chodit z povinnosti je ten nejdebilnější argument, který existuje, s tímhle přístupem je s SW definitivní konec. Já do kasičky nepřispěju.

20.12.2019 | 16:33:14
Revoemag

To teda byla kravina. Asi 60 jsem si říkal cože? To jo. To určitě. A dost jsem to vydejchaval, co za kraviny tam říkají a dělají. Jak to někdo mohl sesmolit, pak to procpat do scénáře, pak to natočit a ještě to sestříhat a fakt to dostat do finální verze filmu.

20.12.2019 | 20:41:52
derill129

#6 Sevin: lenže to ti potom uniká pointa star wars originálna trilógia nebola o šaškovaní s mečom ale o dobrom príbehu, a prequelom aj tejto záverečnej časti to chýba, keby sa s prequelov ubralo a plno scén zbitočních čiste len pre efekt by sa vystrihlo človek by to ani nepostrehol

20.12.2019 | 21:23:03
Atroxa

Mimochodem, nerozlomil se Lukův meč v ep. VIII. na dvě půlky a v IX. to absolutně neřešili?

21.12.2019 | 11:37:42
Argetlam Královrah

20% a to jen za skvěle zpracovaného Kylo Rena/Bena Skywalkera. Jinak je ten film naprostý odpad… :( nečekal jsem, že může být něco horšího než epizody 7 a 8… to jsem se ale krutě mýlil. Od epizody 9 jsem čekal to nejhorší a ukázalo se, že má fantazie je dosti omezená, protože tohle předčilo (ve špatném slova smyslu) veškerá očekávání.

21.12.2019 | 13:18:13
CoRnDuCK

Konečně nějaká smysluplná recenze, která zdvihá nějaké ty klady filmu, když všude slýchám, jak je film strašný a je to nejhorší SW vůbec. Tento film dle mě dělá TLJ ještě horším :D

21.12.2019 | 13:50:04
atlas

Včera jsme na tom byli v kině. Film byl dobrý, v kině byla výborná atmosféra a diváci odcházeli spokojeni. Nejhorší hodnocení které jsem v davu zaslechl bylo: „ O dost lepší než jsem čekal.“ Dnes se podívám na Ednu a podle komentářů by člověk řekl, že uvedením filmu do kin snad nastal konec světa.

21.12.2019 | 14:23:14
Rodann

⦁ Finn „je Force-sensitive“ podle samotného režiséra J. J. Abramse. Tuto informaci chtěl říct Rey, když byli pohlcování tekutým pískem na Pasaaně. /Academy screening/

⦁ Knights of Ren byla skupina uživatelů Temné strany Síly. Ideologie Ren ji ale nazývala „Shadow.“ Jejich původním velitelem byl „Ren,“ což ale nebylo jeho pravé jméno. On jediný používal světelný meč, než se jeho nástupníkem stal Kylo Ren. Dalšími členy byli: Ap'lek, Cardo, Kuruk, Trudgen, Ushar a Vicrul. /The Rise of Kylo Ren/

⦁ Planeta na začátku filmu, kde Kylo získá „wayfinder“ je Mustafar. Pozabíjí zde Vaderovy kultisty a z pozemku, kde dříve stávala Vaderova pevnost, sbírá sithký navigátor. Postupně se zotavuje a z mrvté lávové planety se stává úrodná. /Visual Dictionary/

⦁ Exegol je tajný svět Sithů, kam se po pádu Impéria uchýlili sithští akolyté a pomocí „techno-alchymie“ se jim podařilo udržet při „životě“ mrtvé Palpatinovo tělo posedlé jeho duší. Centrem jejich operací se stala planeta v Unknown Regions, protože Moraband (Korriban) a Malachor byli již známé a volně přítupné. /Visual Dictionary/

⦁ Obří sochy na Exegolu byli nadživotní zobrazení těch nejmocnějších Sithů. Mezi ně jmenovitě patřili: Revan, Andeddu, Tanis, Tenebrous, Phobos, Desolous. /Visual Dictionary/

⦁ Rudé stráže v trůnním sále na Exegolu jsou elitní sithtroopeři nazývaní „Sovereign protectors.“ /Visual Dictionary/

⦁ Vodní měsíc Endoru, kde se nachází trosky druhé Hvězdy smrti se jmenuje Kef Bir a je jední z 9. Další jsou např. Vix, Korkar, Hual Maka nebo Sharls. /Visual Dictionary/

⦁ Odpor si založil novou základnu operací na planetě Ajan Kloss. Byl na stejné úrovni jako Dantooine nebo Yavin IV. /Visual Dictionary/

⦁ Luke při svých cestách po stopách tajemství Síly mimojiné navštívil Ossus a Tython. Zmíněné jsou také Csilla a Rakata Prime. /Visual Dictionary/

⦁ Luke trénoval Bena Sola 13 let a začal ve stejném roce, kdy se narodila Rey. /Visual Dictionary/

⦁ Luke žil v ústranní na Ahch-To 6 let. /Visual Dictionary/

⦁ Většina Reiných nových schopností pochází z vědění zaznamenaných ve starých textech Jediů, které zacránila na Ahch-To. S překladem jí pomáhal C-3PO a postava Dominica Monaghana, Beaumont Kin – historik a lingvista v řadách Odporu. /Visual Dictionary/

⦁ Rey „vyléčila“ Anakinův živoucí kyber krystal, který se rozlomil v souboji o meč s Kylo Renem. /Visual Dictionary/

⦁ Poté, co zemřela Poeva matka Shara Bey, která se účastnila už Bitvy o Endor, se z něj stává pašerák. Později se přidává k Nové republice jako pilot, aby ho následně zrekrutovala generálka Organa do svého Odporu. /Visual Dictionary/

⦁ Plným jménem Ochi z Bestoonu, byl sithský zabiják, který přímo podléhal Palpatinovu velení, resp. jeho rádci Yupe Tashuovi a jeho „Acolytes of the Beyond.“ Nebyl ovšem citlivý na Sílu. /Visual Dictionary/

⦁ Generál Pryde byl válečný veterán ještě z dob Impéria, kdy soužil Císaři. Po definitivní porážce Impéria v Bitvě o Jakku, byl jako jeden z mála součástí Palpatinova „Contingency Plan“ a ukryl se v Unknown Regions, kde postupně vznikl První řád. /Visual Dictionary/

⦁ Na Kijimi má cameo John Williams jako barman Oma Tres, což je anagram k „maestro.“ /Visual Dictionary/

⦁ Galaxie používá nové datování od aktivace Starkiller Base (vytěžená a přeměněná jedijská planeta Ilum) namísto staršího, odvozeného od bitvy o Yavin. /Visual Dictionary/

⦁ Hvězdné destruktory z Palpatinovy Sithské flotily byly inspirovány těmi imperiálními, ale byly novější. Každý z nich disponoval starověkou sithskou technologií, která umožňovala ničit světy. Stejná byla použita na Starkiller Base a Malachoru. Stejně jako u Hvězd smrti byla ale založená na síle kyber krystalů. /Visual Dictionary/

#36 Atroxa #37 Kalmi #47 Londo
21.12.2019 | 16:47:20
Atroxa

#35 Rodann: Wow, díky za zajímavé info. Ale jak to je konkrétně s Rytíři z Renu? Jsou to tedy zabijáci bez napojení na Sílu?

A ví se zpětně něco o Snokeovi? To byla jen nějaká loutka z masa a kostí s myslí Palpatina?

#38 Rodann #39 Rodann #48 Rodann #52 Rodann
21.12.2019 | 18:15:09
Kalmi

#35 Rodann: velmi pekne vysvetlene, dost by ma zaujimalo kde si zohnal tieto info

#38 Rodann
21.12.2019 | 18:37:14
Rodann

#36 Atroxa: #37 Kalmi: Drtivá většina je odsud: https://starwars.fandom.com/…l_Dictionary , což uvádím jako zdroj. Zatím se tím probírám v originále, ale ty nejdůležitější věci jsem asi zachytil. Co se týče KoR, tak jsou Force-sensitive asi na úrovni Finna či spíše více – tedy cítí Sílu, ale neumí ji využít aktivně (v takové míře) jako Jediové nebo Sithové.

21.12.2019 | 18:49:55
Rodann

#36 Atroxa: O Snokeovi nic víc, než že je jedním z klonů. Ale koho a přesný Palpatinův záměr se ještě určitě dozvíme, hádám, že zde: https://starwars.fandom.com/…_of_Kylo_Ren

#40 Atroxa
21.12.2019 | 18:52:40
Atroxa

#39 Rodann: Díky šéfe

21.12.2019 | 19:05:21
NavrcMikey

Takze druha projekce za mnou. Lidi, tohle bylo mega. Během první pěti minut odpovědi na všechno možný. Pak to byla jízda.

#43 tom99
21.12.2019 | 22:45:57
NavrcMikey

Bylo spoustu hejtu na návrat Palpatina a na Rey která ho jentak porazila. Takže se na to podivejte ještě jednou jestli vám to fakt nedává smysl

21.12.2019 | 22:47:11
tom99

#41 NavrcMikey: Taky mám za sebou druhé promítání. Ten začátek je fakt bomba, prakticky nemám co vyčíst (kromě odpovědí, jak se Imperátor vrátil mezi „živé“). Myslím si, že vše se to ale láme, kdy Rey vystřelí blesky z rukou na Passaně. Do té doby je to super. Pak ale – když zjistíme, že Chewie to přežil, zatímco jsme tu měli krásnou cestu Rey k temnotě, kdy se od ní mohli odvrátit přátelé, a dávalo by smysl, proč by se Rey nemohla vrátit k Leie, když jí zabila Chewieho stejně jako se Kylo nemůže po zabití Hana vrátit ke své matce… Parta následně opět získá dýku, takže celé vymazání C-3PO působí zbytečně (když si pak nakonec nahraje zálohu), a vůbec prostřední část filmu považuji za nejslabší. A konec? Bylo vidět, že Abrams měl na to málo času a pokud se skutečně točilo až do října, tak nemohl vyplodit nic lepšího. Ten film potřeboval ještě zůstat tak půl roku ve studiu…

#44 NavrcMikey #45 dovahkiin
webmaster
22.12.2019 | 0:09:11
NavrcMikey

#43 tom99: s prostředkem souhlasím. Chewie a C3PO taky škoda. Ale s koncem nemám sebemenší problém.

22.12.2019 | 1:20:01
dovahkiin

#43 tom99: Nemyslím, že by víc času nějak moc pomohlo, tady je problém toho že aby celá trilogie alespoň trošičku dávala smysl, tak museli do jednoho dílu nacpat děj tak dvou, proto je tam tak šílené tempo a vše je tak uspěchané, hodně věcí působí lacině a nebo v důsledku i zbytečně…kdyby neexistovala osmička a tenhle film se rozšířil na 2 a vše navázalo na sedmičku, věřím že by z toho mohla být slušná věc. Ale to je jen kdyby. Co mě deptá nejvíc je asi neustále oživování někoho a disney snaha všechny spárovat, včetně třeba Smíška a slimáka nebo naprosto šílená dvojice kdy Lando najde snad svojí dceru a mluví s ní jako by jí zval do postele.

22.12.2019 | 1:51:25
derill129

Problém je skôr ten že Johnsonovi bol prednejší úvod ako celý film malý sa dohodnúť akým smerom sa má príbeh uberať, ako bolo spomenuté snažia sa v jednom filme uzavrieť celú trilógiu kde sa aspoň v osmičke už mali dávať nejaké náznaky o tom kam sa posunie vzťah rey a Bena, kto bol snoke keď beriem v úvahu ako bol Sheev Palpatine vykreslovaní v Return of the Jedi Revenge of sith, v seriáli The Clone Wars a Rebels toto mi príde ako ničenie vyudovaného charakteru,. Ktorý, bol naozaj prepracovaný najviac tu to celé poslali do kelu zopakoval si pár replík s pomsty nebol ani taký ako v návrate Jediho nešla s neho hrôza skôr bol v tomto filme jeho charakter na smiech, jeho vysvetlenie o vytvorení Snoka bol odfslknutí nedotiahnutí a boli tu veci o ktorých špukulovali fanúšikovia to použili a ani si nedali poriadnu snahu na tom stavať len to použili, nedovysvetlovsli to a išlo sa ďalej, tá Saga má 40 rokov takéto finále si Nezaslúžila, odflaknuté neoriginálne, žiedne napetie, Sa tu nebudúje, príbeh a dialogí stupidné, záver ani nehovorím to má byť zakončenie veľkolepej ságy, že sa mocný a veľký cisár Darth Sidious znovu obnovil Obžiivil a zabilo ho skríženie mečov, a eho vlastná moc, ktorá ho znetvora aby potom vybuchol, vážne to má byť veľkolepý súboj a smrť postavy ktorej charakter sa budoval roky aby zomrela takto odflaknuto v Return of the Jedi si príbeh takú smrť pítal ale tú to odflákli úplne na tkoľko málo priestoru dostal, a ani nevravím o to že je vo filme zbitočna scéna opraví Renivej masky ale Opravu meča vysvetlili vo sprievodcovi k filmu wtf…

22.12.2019 | 8:13:16
Londo

#35 Rodann: Krása, díky za info, piš dál! :-)

22.12.2019 | 11:28:12
Rodann

#36 Atroxa: Tady je přehledné video o KoR z mého oblíbeného kanálu, které čerpá ze stejných zdrojů: https://www.youtube.com/watch?…

22.12.2019 | 15:31:34
kutas

jak Palpatin přežil výbuch hvězdy smrti? a jak to že se po své smrti nepřenesl do Rey jak říkal?

#51 dovahkiin
23.12.2019 | 1:54:12
Jura50

Jediná věc, co jsem si z filmu vzal, je: „Vždy zálohujte!“ Jinak totální v*jeb s veškerým SW universem postaveným v ep. I-VI a SWEU. Síla najednou umí věcí, které nikdy dříve neuměla a prostě škoda mluvit… Vyléčit rozlomený kyber krystal je kktina prvního řádu (ta ironie :D ) radši měla rovnou mít ten oboustraný světelný meč, co měla 10 sekund na konci. Palpatine se nikdy s těmi blesky neponaučil, asi senilita, že si nepamatuje, jak mu zhořel ksicht při souboji s Macem :D Nemluvě o jeho přežití (jako sithský duch v klonovaném těla bych to pochopil) a kde/kdy si nadělal děti a vnučku?? Teleportování věcí skrz sílu, jako vážně? Rey jak laserovou střelou prolítávala vojáky jak ve Strážších galaxie s tou píšťalkou… atd. Holdin manévr již nelze znova použít, jako cooooo? Proč? :D :D Hodnocení 60 % max, a to díky tomu, že ep. VIII byla trash, co by dosáhl tak na 40 %.

23.12.2019 | 8:57:56
dovahkiin

#49 kutas: Jeho, asi jen do nějaké míry, zničené tělo zachránili sithští akolyté, jeho duch přežil, něco v tom smyslu a to druhé beru tak, že kdyby ho jen sekla a zničila jeho tělo, tak se jeho duch přenese do ní, ale ona ho reverse blesky (blbeček že se nachytal podruhé na tenhle trik po winduovi) podle mě zcela vymazala se vším všudy

23.12.2019 | 13:35:08
Rodann

#36 Atroxa: Tady je speciálně stránka o Snokeovi, ale nic zajímavého, možná to jen rozvíjí myšlenku z knižní trilogie Aftermath: https://imgur.com/a/1oxSs1V

23.12.2019 | 16:08:04
Jouzi.Ef

Nejvíc mě na celém filmu zklamal konec. :(

SPOILER!!!

Čekal jsem nějaký pořádný fight s Palpatinem, když už ho tam museli vracet. Místo toho buď stojí na místě nebo sedí nehybně na trůnu. Krom toho – k jeho porážce stačilo zkřížit dva meče a odrazit jeho blesky? Tak to by ho teda mohl porazit skoro každý a nemuseli jsme čekat 42 let… škoda, fakt promarněná příležitost pro nějaký epic fight, který by to celý zakončil…

23.12.2019 | 19:22:21
Lee_CZ_

Přišel jsem, uviděl jsem, ....... ale jo jsem spokojen. Jak už mnoho lidí psalo, tak prostě J.J. měl velice těžkou pozici a věci co se mohly vyřešit v 8 epizodě musel natlačit do devítky. Rozhodně se snažil jak nejvíce mohl a kdo nechápe, že po zbabraném filmu je těžké to napravovat, tak ať si tu hlavu nechá strávenou v řiti.

Nyní by mě ale zajímalo kolik z vás bylo dost pozorných a všimli si že v závěrečné bitvě a pak na základně povstalců se objevila loď Duch z Rebels? :-D já ano :-D Myslím, že po Rogue One a nyní snímků co se odehrává několik desítek let dál by jsme mohli dostat vysvětlení kdo tam stále léta. Jestli to je Hera, nebo ne.

#56 svina
23.12.2019 | 21:30:44
jancajanina

Ach-můj-bože. Ti to teda zprasili celou tu triologii. Efekty hezký, dobře se na to koukalo ve 4DX, příběh ale s dírama jak vrata a princip Deus at machina použitý snad dvacetkrát… plus konec s tím oživením. Na to snad už dojel Anakin, ne? Na temnou stranu ho svedla především touha zachránit své milované od smrti. Kolikrát nám to řekl Yoda, že je to cesta k záhubě? A najednou je to super dobrej romantickej skutek. No… hrůza.

24.12.2019 | 1:40:02
svina

#54 Lee_CZ_: Těžkou pozici má, protože ten čurák zkurvil už ep. 7. Kdyby ten film měl vlastní děj, možná bysme tohle vůbec neřešili. Ale spíš ne, jako režisér posral, co mohl. Jediná jeho dobrá režie byla Mission Impossible 3. Měl zůstat u produkce, kde je dobrý.

24.12.2019 | 9:51:09
Dorlas

první hodina a pul 80% zbytek 0%. Tzn 40%. Abrams by zasloužil na holou zepředu koženejma důtkama…

24.12.2019 | 10:11:48
Kalam

JJ je netalentovaný šašek… disney wars pro většinu fanoušků ani není canon… ať si tu tupounkou propagandu nacpe disney do chřtánu,,,

24.12.2019 | 13:23:45
KIM

Je mě 44 let hvězdné války jsem viděl prvně na německém programu ve svých 9 letech.A úplně jsme jim propadl.Každou epizodu jsme viděl minimálně 30×. Miluji tu pohádku, ale z té poslední epizody mám pocit že Disney a Abram SW nesnáší. Tolik vykrádaček nebylo ani v 7 epizodě co tady.A co bylo nejhorší rovnováha nenastala.

28.12.2019 | 22:30:40
Vadder

Jednoznačně nejhorší závěr trilogie totální fanservis nelogické od začátku do konce a příšerny scénář. Proč tak tvrde hodnoceni? Např : co vlastně chtěl palpatin? Proč se neukázal dřív? Na co měl snoka? Prvně se chce nechat najít pak se schovává pak celý plán vyžvani rey ta couvne on ji stejně vysaje a ona ho pak stejně zabije tak pitomým způsobem jak jsem už dlouho neviděl pardon argument že to nešlo líp u filmu za několik milionů dolarů neberu. Vtreli si s námi pozadí celou trilogii. Ep 8 7 postrádá důvod existenci.

31.12.2019 | 14:03:21
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama