Recenze knihy Prvních 100

Recenze knihy Prvních 100

26.6.2014 16:46

Jak téměř všichni fanoušci našeho oblíbeného seriálu vědí, tak The 100 je natočený podle knižní předlohy, kterou u nás pod názvem Prvních 100 vydalo nakladatelství COOBOO, kterému také děkujeme za možnost recenze.

Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život… nebo sebevražedná mise. Popis sice odpovídá seriálu ale hned na začátek řeknu, že ten kdo čeká přesný předobraz seriálu bude hodně zklamaný. Televizní verze si od té knižní vzala jen hlavní myšlenku a jména některých postav. Jinak se to téměř ve všem liší. Ale tím rozhodně nechci říct, že by kniha byla horší než seriál.

Autorkou knihy je Kass Morgan, která se netají svojí zálibou ve scifi a viktoriánských románech a tak je tu patrná silná romantická linka, která nás provází celým příběhem. To zajisté ocení spíš dívky, které hltají romantické příběhy okořeněné špetkou scifi. Ale tím nechci říct, že by tomu pánové neměli dát šanci. Není na škodu si občas takový příběh přečíst, i když já dávám přednost spíš svižnému ději a akci. Což je něco, co kniha velmi postrádá.

Jde především o to, že se autorka zaměřuje spíš na rozvíjení postav a jejich vztahů, než na post apokalyptickou planetu. To dozajista zamrzí ty, co si koupí knihu v očekávání toho, že jim doplní seriál. Ten to totiž vzal z naprosto opačného úhlu. Ono se toho ani moc dalšího napsat nedá. Nechci totiž prozradit nic, co by budoucím čtenářům mohlo zkazit zážitek. Já knihu mohu doporučit a počkám si i na další díly a uvidím, jak se příběh bude rozvíjet dál.

Hodnocení: 55 %

Klady:
Zajímavý nápad