Recenze filmu Avengers: Endgame

Recenze filmu Avengers: Endgame

25.4.2019 1:00

S Avengers jsme se po mnoha letech konečně dočkali vytouženého finále, které s sebou přináší mnoho splněných přání. Je ale film opravdu tak originální, jak jsme všichni čekali? Recenzi jsme pro vás připravili kompletně bez spoilerů, dočkáte se v ní pouze pár mírných náznaků.

Je to tady, konečně je za námi jedna velká filmová éra, která se dějově točila kolem honu na Kameny nekonečna. Letos nás samozřejmě ještě čeká druhý Spider-Man, který definitivně uzavře třetí fázi, ale jeho film bude spíše takovým náhledem do budoucna, než epilogem pro některé postavy, jako je právě Endgame.

Infinity War nemá tenhle sequel moc cenu srovnávat, jelikož jde opravdu o tematicky zcela odlišné filmy. Zatímco u Infinity War jste z kina odcházeli trošku deprimovaní a v hlavě už vám šrotovalo milion teorií, Endgame je převážně pozitivní a krásně uzavírá několik příběhů, které se s námi táhnou už od první fáze. Po depresivní trojce je navíc čtvrtý díl Avengers žánrově převážně epická komedie a to doslova.

Ať už bylo Infinity War jakkoliv temné, Endgame je naopak epickou komedií. Foto: Disney

Pokud jste si mysleli, že nejlepší vtipy a komické momenty vám nabídli Strážci Galaxie nebo Thor: Ragnarok, šíleně jste se mýlili. Russoovi dokázali vytvořit skvěle nahláškovaný snímek, který navíc mnozí označí asi i jako nejkomiksovější komiksový film vůbec. A i když je snímek opravdu dlouhý, ani si toho nevšimnete, jelikož se na plátně děje něco zajímavého každou vteřinu.

Nebudeme ale chodit kolem horké kaše a řekneme to narovinu, hlavní náplní filmu je opravdu cestování v čase, což s sebou nese návrat mnoha již mrtvých postav z minula. A je jedno, zda se jedná o padouchy či pomocníky hrdinů, na scéně se jich objeví opravdu hodně. Ke všemu je zde také malé překvapení pro diváky Marvel seriálů. Ano čtete správně, na scéně se objeví jedna a pouze jedna seriálová postava. Abych ale nespoileroval, neřeknu vám kdo, kdy a z jakého seriálu se objeví, ale kvůli jistým potížím s právy můžete jistě odtušit, které postavy to nebudou.

Tvůrci nám krapet lhali, mnoho scén z traileru pochází i z druhé poloviny filmu. Foto: Disney

Co se týče hlavních postav, tak každá se s prohrou po Thanosově lusknutí samozřejmě vyrovnává po svém a stav jedné vás určitě velmi překvapí, ale také pobaví. Samozřejmě dojde i na pár smrtí, ale s tím musel počítat každý z vás. Poslední bitvu o spásu života nemůžou jednoduše přežít všichni. Podíváme-li se na rozvržení prostou jednotlivých postav, je to tady mnohem spravedlivější než minulé, kde to však v tak velkém počtu nešlo jinak.

Nových charakterů jinak ve snímku moc není, jelikož se film snaží především uzavřít příběh těch starých. Navíc, jak jsem zmínil, čerpají tvůrci, co se postav týče, hodně z filmů minulých. Záporáci jsou pak tentokrát spíše na vedlejší koleji, ale o nich to jednoduše není. Thanos už si své odbyl a je na čase, aby Avengers dostáli svému jménu.

Hlavní zápletka je možná trochu (no dobře, tak hodně) předvídatelná, ale na tom není nic špatného, když se tvůrcům daří splnit přání fanoušků, na jejichž naplnění čekají mnoho let. Minimalistická kampaň navíc film opravdu zachránila, takže i když v traileru nebylo nic řečeno, budete jásat vždy, jakmile se nějaká vaše teorie nebo oblíbená scéna z komiksů naplní.

Pro několik postav je film opravdu konečnou. Foto: Disney

Pokud se to k vám navíc nedoslechlo, tak tentokrát na vás nečeká žádná potitulková scéna, což vám ale nebrání v tom zůstat do konce titulků, abyste uctili práci všech lidí, kteří na filmu a vlastně i celém univerzu pracovali. Stan Lee tu má pak tradičně cameo, ale zřejmě již úplně poslední. Těžko říct, kolik jich dopředu natočil a zda je studio bude chtít vůbec využít.

Marvel bude asi na dlouhou dobu opravdu jediným, kdo se bude moci pyšnit tím, že vytvořil obrovskou ságu, kterou důstojně uzavřel a přitom si i nechal zadní vrátka pro mnoho a mnoho pokračování s novými i starými tvářemi. Jelikož film skončil tak, jak jsem víceméně čekal i chtěl, nemůžu dát jinak než plný počet.

Hodnocení: 100%

Jít na Avengers | Jít na Edna