Outlander (Cizinka)
95/100 - 312×

Outlander(Cizinka)

Seriál Outlander sleduje příběh Claire Randallové, vdané armádní sestry z roku 1945, jež se záhadně dostane zpět v čase do roku 1743. Zde je okamžitě uvržena do neznámého světa plného nebezpečí, zatímco její manžel Frank nemá ponětí, kam zmizela. V tomto novém světě je navíc okolnostmi donucena se provdat za Jamieho Frasera, mladého a romantického skotského bojovníka. Její srdce tak zůstane rozpolcené mezi dvěma naprosto odlišnými muži, kteří žijí ve dvou rozdílných dimenzích.

USA | 2014 | Pauza
vysílání
8 sezón | Starz | 55 minut
žánr
Dobrodružný, Historický, Romantický
hrají
Sam Heughan (James Fraser), Caitriona Balfe (Claire Randallová Fraserová), Richard Rankin (Roger Wakefield MacKenzie), Oscar Kennedy (Lord John Grey), Duncan Lacroix (Murtagh Fraser), Tobias Menzies (Frank Randall), Tobias Menzies (Jonathan Randall), Graham McTavish (Dougal MacKenzie), Gary Lewis (Colum MacKenzie), Grant O'Rourke (Rupert MacKenzie), Stephen Walters (Angus Mhor), Laura Donnelly (Janet Fraser)

Diskuze: Outlander: Knižní předloha

Pokud jste čtenáři knižní předlohy, tak si v tomto fóru můžete podiskutovat s ostatními uživateli o samotných knihách. Do této sekce nepište spoilery z aktuální epizody! Můžete je sem psát pouze v případě, že ve svém příspěvku zdůrazníte, že píšete spoilerovou informaci!

vivien29

#297 kelpie: Nikdo tady nikdy nepsal, že je to JEN příběh lásky dvou lidí (nicméně je to jádro příběhu), a že v knihách NENÍ žádná mystika (nicméně není to hlavní hybatel děje). Historické události a postavy jsou nám, myslím, všem známy a je to mimochodem přesně doklad toho, co jsme tu se siri psaly, a sice že děj se odehrává v (paralelní) historické realitě, s reálnými postavami a reálnými událostmi, ať už jde o bitvy, povstání, prince Karla, krále Ludvíka nebo St. Germaina (atd.) Nejde tedy o mytologickou báji, ale o příběh postavený na reálných základech (vyjma možnosti cestování časem):-)

#306 kelpie
28.7.2016 | 13:39:03
bina23

#300 vivien29: Velmi zajímavé, myslím, že s na to trochu víc zaměřím

Ještě k těm odkazům: Jamie Fraser King of Men -part 2. Viděla jsi J.M. King of Men-part 1.od té stejné uživatelky? (I když ta druhá část je lepší) Všimla sis, nebo někdo kdo se také díval, že v 1 jsou dvě části, které jsme v seriálu neviděli (zřejmě je vystřihli) a to ve : 0:53 – Jamie stojí opřený o strom a střílí z velké pušky a kýve na nějakého cizího muže a ve 1:09 a 1:16– Jamie před druhým bičováním venku mluví s BJ , sundává si košili a přivazují ho za zápěstí..Možná těch „Delete“ částí bude víc…ochudili nás :-)

#303 vivien29 #304 kelpie
28.7.2016 | 13:55:55
vivien29

#302 bina23: ano ano, nejznámější delete scéna je, jak se Jamie vleže na zemi obléká do kiltu. Delete scény z první série jsou například tady, druhou jsem nehledala…

28.7.2016 | 14:23:41
kelpie

#302 bina23: Na youtube je vystřižených scén ze seriálu víc, mrkni se

28.7.2016 | 14:42:44
Jitka Š.

A tohle je taky bomba :-) Dobře sestříhané, pěkná dějová návaznost, ale hlavně super gradující hudba, od poloviny mám vždy husí kůži :-) https://www.youtube.com/watch?…

#310 vivien29 #311 siri
28.7.2016 | 16:21:32
kelpie

#301 vivien29: Já jsem nikdy netvrdila, že se jedná o mytologickou báji, jen to, že Diana děj trochu připepřila skotskými mýty. A pokud se jedná o tvoji ranní poznámku, že se duch objevuje pouze v seriálu, ne v knize, tak nemáš pravdu. Ano, v seriálu vypadá jako duch a také tak zmizí. V knize se tváří nešťastně, neodpovídá Frankovi, který mu nabízí pomoc a nakonec se otočí, projde kolem Franka a odchází po Gereside Road, kde zmizí na rohu. Pokud se jedná o to, co o duchovi říká Diana, pouze to zamlouvá. Přece to neprozradí dopředu, Jednou řekne, že je to duch, podruhé že Jamie. Celkového odhalení se dočkáme v poslední knize, ať už jde o ducha, léčivé modré světlo nebo příbuzenské vztahy. Ještě budeme překvapení.

#309 vivien29
28.7.2016 | 17:19:35
siri

#293 vivien29: Jo, na ještěrku jsem už zapomněla, pravda. Díky za připomenutí :).

#297 kelpie: Tak ten Forrest Gump je přesný! :D (S tím rozdílem, že Forrestova setkání tvoří přiznané gró celého příběhu, tudíž se v něm právě na odkazech a historii zápletky staví.) Třeba to Diana do příběhu schválně přidala. Jako odkaz na kolegu autora a jeho geniální dílo. Jen si tě dobírám, nemohla jsem odolat. Doufám, že mi to odpustíš. Využila jsem tohoto srovnání pro předvedení svého pohledu na věc. Diana využívá historii, legendy a mystiku jako motiv vždy, když se jí to hodí k ozvláštnění příběhu. Souhlasím s tebou, že některých odkazů si třeba každý nevšimne, stejně jako nestihne spočítat všecky historické osobnosti. Já třeba historickou věrnost nijak nezohledňuju – jedná se o autorčin relativní pohled na ty dějinné události v pozadí a nelze ji brát doslova. Významější osobnosti a známá jména jako Rothschild apod. registruju, ale jestli ten nebo onen voják má svůj předobraz v historii, to obvykle neřeším. Stejně tak pochopitelně neznám všechny temné pověry a legendy, které obchází Vysočinu, děsí černochy na Jamajce nebo americké indiány. Pokud jsem si však stačila všimnout, Diana čtenáři v pasážích, kde by mohl být na tenkém ledě, obvykle vypomůže vysvětlením nebo předchozím nastíněním situace. Známější věci, nebo ty dříve vysvětlené, pak používá pro své zápletky. Mně osobně se líbí její práce s vyprávěnými legendami. Ale ne, opravdu si nemyslím, že postavy, které se zdánlivě v knize chovají racionálně, jsou zástupně ovládané přízemními strachy a pověrami. Stejně tak souhlasím s Viv, že ta přemíra náhod příběh shazuje. Nedivila bych se, kdyby se z nebes najednou začal spouštět andělský posel coby hybatel děje :D.
Diana Gabaldon je nepopiratelně vzdělaná dáma s velkým rozhledem a životní zkušeností dostatečnou na to, aby stvořila různobarevný svět, podrobný, zalidněný skvělými charaktery. Jen ho bohužel stvořila na chatrné konstrukci a přemira podrobností a vedlejších odboček začala být s postupujícím příběhem na škodu. I proto je tak těžké její knihy žánrově zařadit. Historie, mystika, časoprostorová setkání, dobrodružství, akce, v menší míře detektivka nebo cestopis, básně, legendy a další odkazy a přesahy (jakoby vzdávala hold svým oblíbeným žánrům, mezi kterými si sama neumí vybrat).
Leitmotiv vskutku JE partnerský vztah. Osudová láska, v podstatě červená knihovna. Čili braková literatura, navíc těžko zařaditelná, takže ji cpou tuhle do fantasy, tuhle do víc nóbl žánru historické prózy. Koho to zajímá? Díky své variabilitě je aspoň dostupná širšímu publiku. A Diana rozhodně není špatná autorka, ona psát umí. Její příběhy jsou poutavé, napínavé, jedny z těch, které nejdou odložit. Jenom ty knihy jako celek nejsou žádný broušený klenot, a to je potřeba si přiznat.
Co na Dianině sérii obdivuju já, je její schopnost zaseknout se čtenáři drápkem pod kůži. A pak ona samotná podstata příběhu: neuvěřitelně věrné ztvárnění vztahu ústřední dvojice. Někdo tu psal, že taková láska neexistuje. Tak to pardon. Tohle si Diana ani náhodou nevycucala z prstu. Příběhů pravé lásky jsou plné police dívčích pokojíčků. Jak už jsem někde jednou psala, tisíckrát stejné a tisíckrát totéž… a tohle mohl být snadno jen další z nich, další růžové fabulace jak z deníčku šestnáctileté holky. Naštěstí není. Protože tu nejde o nějaká zamilovaná vyznání a romantická gesta, ta síla je v detailu. Drobnosti, které každému, kdo má z čeho čerpat, připomenou situace, které sám prožil. Ten, který nepoznal takovou intenzitu citu (byť třebas jen dočasnou), na ní zkrátka ještě čeká. V tomhle je pro mě celá série nejsilnější. A míra otevřenosti a jistota, s jakou šla Diana na trh, je obdivuhodná. Když jsem se nachomýtla k seriálu, řekla jsem si: „ty bláho, tohle je to, co jsem vždycky hledala“. S knihou (i navzdory překladu) to bylo stejně. Zamilovala jsem si ty hrdiny a poté i svět, který je stvořil. Proto to čtu a dál číst budu. Protože mě to baví, ať už je zatím něco víc, anebo vůbec nic.

webmaster
28.7.2016 | 20:46:19
siri

#299 kelpie: Tak Zeměplochu nedávám. Zkoušela jsem to opakovaně, možná jsem měla smůlu na slabší kusy, ale nevtáhlo mě to. Asi holt nejedu na stejné vlně humoru, ačkoli Pratchettovy Soudné sestry mě v divadle bavily dost. Tolkien pak samozřejmě má coby klasik mého milovaného žánru čestné místo v mé domácí knihovně, ale přiznávám na rovinu, že jeho knihy nejsou tolik ohmatané jako knihy novodobých autorů.
Mayovky, Verneovky, Foglarovky a A. Dumase st., ty jsem sjížděla hojně. Paměti lékařovy jsem tedy nečetla, jela jsem v Robinu Hoodovi, Mušketýrech a Edmondu Dantesovi. Jenže jsem se ve svých šestnácti letech seznámila s Davidem Eddingsem a klasici dobrodružné literatury se coby nostalgická vzpomínka postupně odporoučeli do hlubin mé paměti. Ten Eddings už se dnes taky nehřeje na výsluní mého zájmu, ale coby úvod do žánru fantasy v té době plně vyhovoval. Ještě mám někde doma schované své kresby Polgary Čarodějky (mimochodem, tuto postavu s typickým pramenem bílých vlasů nad čelem, jsem si asociovala okamžitě, jak jsem poprvé uviděla postaršenou Claire) :D. Já zkrátka pohádky můžu. V závěru první desetiletky mého života byla mou nejoblíbenější knihou bichle pohádek od Boženy Němcové, čítávala jsem si jí pravidelně před spaním. To mi zůstalo vlastně do dneška. Jen jsem si oblíbila jiné typy pohádek. Obálky fantasy knih (alespoň těch starších), jsou mnohdy zavádějící. Stejně tak je častá špatná úroveň textů a překladů. Dnes už je na tom ale fantasy žánr mnohem lépe, než býval kdysi, i co se přijetí čtenářské obce týká. ;)

webmaster
28.7.2016 | 21:14:14
vivien29

#306 kelpie: Konkrétně v které knize? Psala jsem o první až páté knize – tedy od Cizinky po Hořící kříž. V které z nich jsem tedy tuto scénu přehlédla? Nevzpomínám si. Budu ale znovu číst tu Cizinku ve slovenštině, tak se na tu scénu, kterou popisuješ, těším. Kde ji najdu?

#312 siri
28.7.2016 | 21:22:41
vivien29

#305 Jitka Š.: Krásné!:-) Čím víc odkazů, tím líp… člověk nestíhá všecko sám vyhledat:-) Díky!

28.7.2016 | 21:25:56
siri

#305 Jitka Š.: Vážně pěkný klip na první sérii. Díky! (y)

#299 kelpie: Ještě jsem zapomněla – Gemmell leží volně na internetu… pokud bys chtěla nakouknout a nečekat na knihovnu (překládala ho povětšinou Dana Krejčová, takže klidně v češtině).

#314 kelpie
webmaster
28.7.2016 | 21:30:36
siri

#309 vivien29: Fakt to tam je, Viv, taky si to pamatuju. V Cizince. Zkusím to najít, momentík.

webmaster
28.7.2016 | 21:31:12
kelpie

Já jsem ten příměr s Forrest Gumpem použila jako vtip. A nepochybuji o tom, že i Diana s Rotschildem vtipkovala, tedy aspoň mě to loučení s Mayerem od Rudého štítu rozesmálo. Těch historických osob bylo v knihách opravdu poměrně dost. Na druhou stranu, Jamie patřil mezi vyšší třídu, potažmo mezi důstojníky armády, nebyl to nějaký prosťáček. Mohl se s takovými lidmi setkat. Pokud jde o historickou věrnost, tak s tou byla zpočátku na štíru, to jak vykreslila Bonnie Prince Charlieho, to jsem skoro nerozdýchala a knížka málem letěla do kouta. Korunu tomu nasadili v seriálu, ať už výběrem herce, nebo tím jeho věčným ..mark me…V amerických dějinách už ale netápe, možná i proto, že nyní mnoho věcí nejprve konzultuje se svými poradci. A naposledy se vracím k tomu „ovládání přízemními strachy a pověrami“ protože jsem myslela, že jsem svůj názor vysvětlila dostatečně. Claire – její tajemný původ, znalosti, chování ,to jak např. vyléčila toho chlapce, nebo když dala matce Rabbieho který trpěl epilepsií kámen s obrázkem, aby ho chránil před zlými duchy. Nebo když předpověděla hladomor a lovení mužů.. Opravdu si tu někdo myslí, že to ostatní považovali za normální ?.V osmnáctém století, ve kterém se ještě upalovaly čarodějnice ? Ve Skotsku, kde jsou bájné bytosti zpravidla považovány za zákeřná zlovolná stvoření, kterým se nedá věřit ? I když si někoho oblíbíte, pokud máte pocit, že skrývá nějaké temné tajemství, bude ve vás hlodat červík pochybnosti. A ještě něco. Souhlasím s Vivien, že tu mystika není hlavním hybatelem děje, ale svou nezanedbatelnou roli tu má .A je opravdu těžké, něco tu rozebírat, když nemáte načtené všechny knížky .Já jsem sice přečetla asi všechno,( až na ty dva průvodce) ale sama tápu. Dosud například nevím, co se dělo během bitvy u Cullodenu Jedno ale vím určitě, díky krátkým ukázkám z příští knihy, které Diana čas od času zveřejňuje, aby udržela čtenáře v napětí. Nadpřirozeno a nečekaná setkání chybět nebudou.

#316 vivien29
28.7.2016 | 23:00:43
kelpie

#311 siri: Díky moc, zítra se mrknu,teď už musím jít spát. Ve čtyři ráno vstávám do práce. Ach jo.

#317 siri
28.7.2016 | 23:06:53
vivien29

[smazáno] Kristepane! Sypu si popel na hlavu a hluboce se omlouvám Dianě a všem zde přítomným diskutujícím!! Tomu říkám total výpadek. Nejvyšší čas, abych si Cizinku znovu přečetla!!! Jsem věděla, proč si ji mám urychleně koupit:-D Zítra by měla dorazit. Akorát budu pryč, takže ji dostanu do ruky až příští týden… Za to jsem dnes dostala tu čtečku!! .....Ale nemám ještě žádné knihy… :-D

#318 siri
28.7.2016 | 23:07:46
vivien29

#313 kelpie: Já zase tápu s tím Bonnie Princem, nemám informace o tom, jaký byl nebo jaký mají k němu Skotové dnes vztah, ale zdá se mi divné, jak ho Diana a tvůrci seriálu vykreslují (jako blbce a vožralu). Zaujalo mě mimo jiné to, jak ho v poslední epizodě v tom Cullodenském muzeu komentuje Claire před jeho figurínou. Nevím, proč to tam dali, proč opakovaně zdůrazňují, že ve skutečnosti byl jiný, než jak si ho dnešní Skotové idealizují. Tak mi to alespoň přijde.

#318 siri #330 kelpie
28.7.2016 | 23:18:43
siri

#314 kelpie: Vstávání ve čtyři ráno do práce by mělo být trestné! Cítím s tebou!

S tím Forrestem jsi to vážně trefila (y), měla jsem okolo těch motivů nějaký neurčitý pocit a neuměla ho pojmenovat, tys to vystihla přesně ;). Ještě taky naposledy k tématu „mystiky“: vytáhla jsem ho, protože jsem byla celý den mimo a vy jste tu stihly ještě něco mezitím probrat. Já s tebou v podstatě souhlasím, ty motivy tam jsou a silné, jen si jinak interpretuju ty konkrétní scény, co tu padly, to je všechno. ;) A rozhodně tě nechci naštvat nebo odradit od další diskuze. V jistých ohledech máš pravdu. Claire musela být pro lidi v 18. století podezřelá, zvlášť na Vysočině se všemi jejími legendami a pověrami. Jen mi ta pověrčivost nesedí k některým postavám a myslím, že jejich motivace byly jiné. Například mi nepřijde pravděpodobné, že by Jamie svojí sestře neřekl pravdu o Claire, pokud by si myslel, že Jenny je natolik ovládaná pověrami, že by se mohla Claire začít bát. Že si v přítomnosti Claire mohou služebné tajně odplivovat přes rameno, to je samozřejmě možné… A už to nechám být. Dokážu si představit, jak to musí být nepříjemné, pořád odrážet nějaké opoziční argumenty. Každá máme svůj názor a já jsem ráda, že jsem bohatší o další pohled (y).

webmaster
28.7.2016 | 23:54:07
siri

#315 vivien29: Taky občas koukám, co všecko jsem zapomněla. Mně má taky zítra dorazit Cudzinka, snad jí neprošvihnu. Mám v plánu přečíst celou sérii znovu a pomalu, zaměřit se na souvislosti a lépe se zorientovat v té záplavě vedlejších postav.
A tedy gratuluju ke čtečce! Od teď až na věky ani krok bez oblíbené knihy! :D
#316 vivien29: Mně se Kája líbí :D, přestože v seriálu došlo k dalšímu posunu jeho charakteru (a to už Diana mu příliš nelichotí). Jak na jednu stranu vylepšili Anguse (respektive stvořili ho pro seriál coby polovinu komického dua), tak na straně druhé využili prince pro postavu prosťáčka/outsi­dera. Jaký byl ve skutečnosti, to se těžko dozvíme, a protože nejsem Skotka a necítím k němu žádnou patriotickou hrdost, neřešila jsem ho. Jako seriálová postava se mi líbí. Jestli v seriálu akcentují tyto odlišnosti mezi obecnou představou a skutečností, může být vysvětlení to nejjednodušší – že tomu tak mnohdy bývá? Vzpomeňme, co nás kdysi učívali a čemu jsme věřili. A přesto to vůbec neznamená, že princ Thearlaich byl ve skutečnosti neschopný hňup. Jako motiv se to každopádně hodí a je to divácky atraktivní.

webmaster
29.7.2016 | 0:13:25
bina23

Pokud budete znova číst Cizinku mrkněte se na tohle. Narazila jsem na to včera, takto nějak měla vypadat jedna z našich oblíbených scén epizody „The Wedding“(možná je to více podle knihy nevím musím se mrknout do knihy. https://youtu.be/Egwr84hl5vA?…

A tohle je něco pro oddych -krásná ukázka propojení mystiky, času a dvou lidí....... https://youtu.be/KKECO9X41C8

29.7.2016 | 12:40:35
bina23

Asi jste to už viděli, ale narazila jsem u Delete scén na tohle, nechápu proč to vystřihli. Možná to vysvětluje( v knize Mořeplavec) proč Jamie neměl Geillis moc v lásce. Nevím co mu říká, rozumím jen 2–3 věty kruciš ! https://youtu.be/N4_NBDnIpcQ?…

#321 siri
29.7.2016 | 13:25:46


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Cizinka pokračuje

Cizinka dostala osmou sérii, ta bude ale poslední

Cizinka dostala osmou sérii, ta bude ale poslední

Společnost Starz prostřednictvím videa oznámila, že se oblíbený seriál všech milovníků historie, Skotska, USA a ladných nohou v kiltech dočká osmé série. Bohužel vše dobré má svůj konec, takže osmá série bude pro seriál i tou finální.

Momentka

Momentka

Reklama

Nepřehlédněte

Vysílání se prý blíží

Vysílání se prý blíží

Podle zatím nepodložených zpráv se vysílání druhé poloviny sedmé série blíží. Dočkat bychom se ho měli už někdy v průběhu jara, píše to alespoň článek Economictimes­.com. Kdy přesně se tak stane, ale článek nesdělil.

Plakáty k seriálu

Plakáty k seriálu

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama