Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Kit Harington mluví o tom, jak smrt změnila jeho postavu

Kit Harington mluví o tom, jak smrt změnila jeho postavu

Už máme skoro týden po premiéře druhé epizody šesté sezóny Game of Thrones, jejíž závěr překvapil naprosto všechny fanoušky. O této události se trochu více rozhovořil herec Kit Harington.

55 3
8.5.2016

Jak bývá zvykem, Kit Harington vyjádření poskytl pro známý magazín Entertainment Weekly. V čerstvém čísle tohoto magazínu se věnují tomu, jak celé dva roky připravovali Jonovu smrt a také jeho návrat. Krom toho byla Kitovi položena jednoduchá otázka: „Jak smrt změnila Jona Sněha?" Kitovu odpověď si můžete přečíst níže, každopádně počítejte se určitými spoilery.

Zprvu jsem se obával, že se probudí a bude stejný, zpátky v normálu, pak by ale ta smrt neměla význam. Potřebuje se změnit. Je tu brilantní věta, kdy se Melisandra zeptá: „Co jsi viděl?" A on odpoví: „Nic, vůbec nic tam nebylo." Tato věta nakousla náš největší strach, že po smrti nás nic nečeká. A to je pro mě ta nejdůležitější věta celé sezóny. Jon se nikdy smrti nebál a to ho činilo silným a váženým člověkem. Něco si ohledně svého života nyní ale uvědomí – Musí ho žít, protože nic jiného není. Byl na druhé straně a tam nic není. To ho změnilo. Doslova má v sobě naprostý strach. Zažil prázdnotu a to vás musí změnit tím nejzásadnějším způsobem, jaký vůbec existuje. Už nikdy nechce zemřít. Ale pokud zemře, už se nebude chtít vrátit zpět.

(Jon Sníh je zpět, Foto: Entertainment Weekly)

Diskuze /107

ElektronickyOtisk

„Závěr překvapil“… no, nevim jestli to někoho překvapilo, ale těch opravdu překvapených fanoušků moc asi nebylo. Mě osobně by spíš překvapilo, kdyby ho neoživili. Docela škoda, že seriál (a kniha), který se dosud ubíral nekonvenční cestou vyprávění, kde se děj těžko předvídá, protože vůbec nezáleží na tom, kdo je kladná či záporná postava, najednou sáhne k lacinému cliffhangeru (postava „umírá“) a navíc ještě klišoidnějšímu vzkříšení, kde asi jako v 99% ostatníh knih/seriálů je kříšená postava zdánlivě dlouho mrtvá a probere se, až když to „nikdo nečeká“.

#18 Mrkrikajs
8.5.2016 | 10:06:32
Locker

Ano, změnila. V Bílého chodce…divím se, že si to ten herec ještě neuvědomil…

8.5.2016 | 10:21:48
Ltonda

Já tak nějak doufal, že se tím vzkříšením změní mnohem víc. Třeba, že sežere Ducha, tím se mu zahojí ty rány a před ostatními by pak tajil, co se s Duchem stalo a stal by se z něj něco vlkodlak. Jestli z něj bude jen obyčejný, ustrašený člověk tak pro mě tedy nic moc zvrat.

#5 Argetlam Královrah #10 CasterX
8.5.2016 | 10:23:56
Locker

Jon ale bude muset zabít nynějšího šampiona Bílých chodců zvaného kdysi Benjen Stark. Ten souboj bude zajímavý…Jon je teď sice už Bílým chodcem, ale oficiálně ještě není hlavním šampionem…

#7 Magister_Peditum
8.5.2016 | 10:26:17
Argetlam Královrah

#3 Ltonda: Věty „chce svůj život žít“ a „už nikdy nechce zemřít“ napoví hodně, co se s Jonem stane dál ;)

8.5.2016 | 10:33:59
El bond

Nejlepší zvrat by byl, kdyby vyšel ze dveří a hned koupil do hlavy šíp od Ramsyho :-D . Konečně by bylo něco co nikdo nečekal…

#13 Angi
8.5.2016 | 10:37:32
Magister_Peditum

#4 Locker: Už aby bylo pondělí a ty jsi zavřel klapačku. :-D

#8 SMASH!
8.5.2016 | 10:38:30
8.5.2016 | 10:44:37
Locker

Třetí epizoda skončí útokem Bílých chodců na Černý hrad…většině divokých spolu s Davosem se podaří uniknout na jih…závěrečná scéna: Bílí chodci a jejich mrtví přisluhovači se shromažďují na nádvoří na Černém hradě kolem Jona…k němu poté přichází zástupce hlavního vůdce Bílých chodců (kterého jsme už viděli v epizodě 5×08) a říká Jonovi, že aby se stal šampionem Bílých chodců, bude muset nejprve porazit stávajícího šampiona..vtom se všichni rozestoupí a branou prochází Benjen Stark, KONEC. Každopádně Černý hrad představuje poslední místo, na které mohou Bílí chodci vstoupit dokud stojí Zeď, která nepředstavuje fyzickou, nýbrž magickou bariéru proti nim, přičemž Černý hrad je jediné místo na jih od Zdi, na které se tato bariéra nevztahuje. Aby se tedy Bilí chodci dostali dál na jih, Zeď musí padnout. A o to se postará v budoucnu Malíček pomocí divokého ohně až dobude s Tyrelly Královo přístaviště a s pomocí Eurona Greyjoye dopraví tento oheň jeho loďstvem na Sever. Malíčkův motiv bude prozrazen..nebojte…

#11 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 10:51:53
CasterX

#3 Ltonda: Som rád, že nie si scenárista…

8.5.2016 | 11:02:44
Scenárista s veľkým S

#9 Locker:

Vpád WW na Castle Black sa očakáva, no určite sa to nestane v S06E03! Takáto udalosť by musela byť na celu časť a nie len na posledných niekoľko minút!

#12 Locker #14 Revoemag
8.5.2016 | 11:11:10
Locker

#11 Scenárista s veľkým S: Tak na Černém hradě už je jen malá skupina divokých, několik málo desítek Vran a jeden obr…to vydá tak na 10–15 minut scény…

Navíc jak už jsem řekl, většina divokých spolu s Davosem se ihned stáhnou na jih, neboť budou už vědět, že boj proti WW je marný…obr WW trochu zdrží, ale sám bude nakonec zabit a následně se přidá k armádě nemrtvých…a Edd s dalšími Vranami padne v boji (Edda zabije Jon)…

#16 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 11:19:35
Angi

#6 El bond: Hlasuju pro, to by bylo protáhlých ksichtů =D

8.5.2016 | 11:21:29
Revoemag

#11 Scenárista s veľkým S: Klasicky to bude 9 díl :-D Ten je snad pokaždé nejnákladnější s největšíma fightama :-D

#15 Locker #17 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 11:22:11
Locker

#14 Revoemag: Nebude…na to už není čas to takto natahovat až do devátého dílů…zbývá ti pouhých 22 epizod…a WW ještě musí udělat pořádný bordel po Západozemí…ani AA ještě nebyl znovuzrozen (král pavouků Skort´h se ale už objeví v této sezóně)…

8.5.2016 | 11:24:15
Scenárista s veľkým S

#12 Locker:

Neviem, či ma zmysel vôbec reagovať na tie hlúposti, mýliš sa neustále, pred rokom o tom, že Jon Snow je mŕtvy, skoro nikdy nemáš pravdu, denne tu dáš 300 teórii, takže je skoro jasne, že aspoň 2 sa naplnia. Ak zajtra nestane hlúposť, ktorú si napísal, tak čakám, že z tejto stránky odídeš, bol by som iného názoru, ak by si pridával teórie, ktoré sa máju šancu splniť a nie úplne hlúposti.

Jon bude bojovať o Zimohrad, ale nejako zázračne sa teleportuje k WW, ach Bože.

#22 Locker
8.5.2016 | 11:28:06
Scenárista s veľkým S

#14 Revoemag:

Ja neviem, myslím si, že to bude diel 10, pretože tuto sériu už jeden veľký boj bude. Proste WW zaútočia a vtedy bude koniec 6 série.

8.5.2016 | 11:31:25
Mrkrikajs

Koukám, že Locker má zase hody. No… když ho všichni krmí…
#1 ElektronickyOtisk: Všichni nečtou knížky a už vůbec nečtou každou novinku ze světa GOT. Takže by ses divil, kolik lidí si myslelo, že Jon už se nikdy nevrátí. Stannis měl hodně překvapivou smrt, takže nevím co tady plácáš o neoriginalitě. Přeci… takhle zmrvit jeho dějovou linku je více než originální. :D PS: Knížky májí taky spoustu očividných momentů. Ono.. ne vždy se podaří čtenáře skutečně překvapit.

8.5.2016 | 11:32:06
Spectacular

Já nechápu co vás na těch teoriích od lockera vytáčí :D jsou skvělý, jeho komentáře jsou jediný, který čtu pokaždý :D

#21 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 11:36:43
lukas254

chtěl bych se zeptat budete překládat celý článek ? Je pravda že je toho docela hodně ale když jsem to četl tak byl celej článek dost zajimavej o tom jak to tajily apod.

8.5.2016 | 11:39:00
Scenárista s veľkým S

#19 Spectacular:

Tak jeho teórie sa daj prirovnať k predstavivosti 6 ročného dieťatá, síce ma bujnú fantáziu, ale vymýšľa hlúposti.

#23 Locker #33 Spectacular
8.5.2016 | 11:42:05
Locker

#16 Scenárista s veľkým S: Ano…psal jsem, že Jon je mrtvý. A také byl. Nebo si myslíš, že pouze spokojeně spinkal?

8.5.2016 | 11:47:08
Locker

#21 Scenárista s veľkým S: Ve všech mých teoriích máš logické souvislosti a vše skvěle sedí…to je nechápeš, nebo nevidíš (resp. nechceš vidět) už není můj problém…ale já ti to sepíšu vše do jednoho podrobného článku a pošlu ti to přes vzkazník…

#24 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 11:49:17
Scenárista s veľkým S

#23 Locker:

Tak to, že je mŕtvy vedel každý, ale ty si písal, že sa už nevráti! Musel som nad tvojim príspevkom krútiť hlavou, takúto hlúposť som nečítal, vraj, že sa nevráti najdôležitejšia postava Game of Thrones!

#26 Locker
8.5.2016 | 11:54:24
Realuke

Nekrmte trola, vy ňoumové :D Locker zabiják, jako vždy

8.5.2016 | 12:06:35
Locker

#24 Scenárista s veľkým S: Já tvrdil, že se nevrátí jako člověk…taky, že ne…stal se z něho Bílý chodec jen o tom ještě nevíš…a souhlasím s tím, že je to jedna z nejdůležitějších postav v GoT…neboť až svrhne Vůdce Bílých chodců, tak převezme sám velení nad invazí WW a stane se z něj tak úhlavní protivník Azora Ahaie (Malíčka)…

#29 Scenárista s veľkým S #31 Scenárista s veľkým S #40 Nikypiky92 #41 brandiss
8.5.2016 | 12:09:19
AviaRa

Jé, dva trollíci se navzájem nabaitili na sebe. :D

#28 Batiatus #30 zamyslak
8.5.2016 | 12:16:54
Batiatus

#27 AviaRa: Mne sa to páči.

8.5.2016 | 12:30:41
Scenárista s veľkým S

#26 Locker:

Jon Snow sa ako clovek vratil! Nestal sa z neho ziadny WW! Jon Snow je postava, ktora bude celit vodcovi WW, nakoniec ho aj znici! Malicek je tak vedlajsia postava, ze tuto seriu sa este ani neobjavil, v kratkej buducnosti ocakavam jeho smrt. Mozno sa z neho stane WW, ale aj toho Jon zabije.

8.5.2016 | 12:37:17
zamyslak

#27 AviaRa: já tady mám záchvaty smíchu, Locker je génius

8.5.2016 | 13:38:10
Scenárista s veľkým S

#26 Locker:

Jon Snow sa preberie, bohužiaľ, Jon Snow už nebude nikdy rovnaký, teraz sa bude chcieť pomstiť. V prvom rade oddelí Olly hlavičku od zvyšku tela, tento úkon vykoná aj na ostatných členoch, ktorí sú zodpovedná za jeho smrť. Ako je už v článku spomenuté, nebude chcieť ostať na CB, teraz keď už nie je viazaný prísahou sa rozhodne vrátiť domov a zničiť všetkých, ktorí jeho rodine ublížili.

#32 IbaLovec
8.5.2016 | 14:15:14
IbaLovec

#31 Scenárista s veľkým S: Dúfam ,že to bude nejak tak ako píšeš. Pokiaľ by sa mal premeniť na chodca tak by to bola podľa mňa, strašná haluz a zbytočné oživenie…

#34 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 14:27:03
Spectacular

#21 Scenárista s veľkým S: Právě ta bujná fantazie a průhlednost je skvělá… co to nebrat tolik vážně? :)

#36 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 14:30:30
Scenárista s veľkým S

#32 IbaLovec:

Neber lockerove hlúposti vážne, ešte pred rokom tu svorne tvrdil, že Jon Snow je mŕtvy a už nikdy sa nevráti.

#39 IbaLovec
8.5.2016 | 14:31:44
Spectacular

Já teda doufám, že to nebude jak říká Scenárista, protože Malíček a Ramsey jsou jediní kterým fandím :(

8.5.2016 | 14:33:09
Scenárista s veľkým S

#33 Spectacular:

Ja osobne mám rad lockerove teórie, ale nech do nich nezaťahuje Jona Snowa a nerobí z neho WW, pretože hlúpejšiu teóriu sa už vymyslieť nedá.Na internete spoiler fotografie, kde je Jon, takže pasovať ho za nejakeho vodcu WW je nezmysel! A malíček ako AA? Sakra, ved ten ešte ani poriadne nedržal meč.

8.5.2016 | 14:34:52
dfx

Ja som sklamany, ze Jona neozivili na zaciatku tretej epizody :-)

Mohli ho nechat mrtveho a pred tretou epizodou najprv zhrnu minule diely a po uvode by dali ako sa Ghost zobudi a hned nato sa preberie Jon. Slusny trolling od DDs by to bol :D

#38 Spectacular
8.5.2016 | 14:36:34
Spectacular

#37 dfx: Přesně tak, bylo by to mnohem lepší, všichni by si řekli, no jo, tak je teda mrtvej… a heleme se další díl a překvápko :D

8.5.2016 | 14:42:45
IbaLovec

#34 Scenárista s veľkým S: Neboj neberiem to vážne. Jon by sa musel prebudiť s modrými očami čo sa nestalo :)

8.5.2016 | 14:52:47
Nikypiky92

#26 Locker: já mám jeho teorie ráda :)

8.5.2016 | 15:06:52
brandiss

#26 Locker: ked je AA Malicek, tak preco by robil to, ze zbori stenu? Chcem aby si vedel, ze tvoje teorie citam rad, ci je vsetko pravda, pochybujem, ale maju hlavu a pätu aspon

#42 Scenárista s veľkým S #44 Locker
8.5.2016 | 15:55:09
Scenárista s veľkým S

#41 brandiss:

AA pracujúci pre WW, pekne trhlina. :D

8.5.2016 | 16:02:33
DejvidHound

Myslite ze z Jona sa stane presny opak toho co byval? Nemilosrdny drsniak co sa s nikym nebude srat?

8.5.2016 | 16:18:46
Locker

#41 brandiss:

Varys o Malíčkovi ve 3. řadě řekl: ,,He would see this country burn if he could be king of the ashes." A měl pravdu…Malíček zničí Zeď a umožní Bílým chodcům vpadnout do Západozemí, protože chce zredukovat tamní populaci a oslabit moc těžce kontrolovatelného Severu, na který by invaze WW dopadla nejtvrději…a až budou jeho největší nepřátelé zničení Bílými chodci, tak se vynoří jako zachránce a jakožto znovuzrozený Azor Ahai (mimochodem nikdo nikdy neřekl, že AA bude kladná postava..pouze, že zastaví Bílé chodce) porazí WW a stane se vládcem popela, jak trefně uvedl Varys…takže hovno trhlina pane scénáristo s malým ,,s"…

#51 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 16:29:41
Simranko

Podla mna Jon odíde zo zdi… Melisandra ostane chranit zed … Jon sa stretne zo sansou… a co príde uvidíme … Lubilo by sa mi ak by Davos nasledoval Jona a spolu by to vsetko rozbehli… A neviem .. podla mna max Jon znici zimohrad aby pospajal ludi zo severu plus divokych aby boli silnejsí proti utoku tych nemrtvych… uvidí sa teda … max im malicek pride na pomoct… :) … A lubilo by sa mi ak by sa z tyriona stal draci jazdec :D … tak keby ho uvidela Cercei to by bola sila :D:D:D:D Enjoy

#46 luciusvorenus #50 Stráťa
8.5.2016 | 16:31:16
luciusvorenus

#45 Simranko: ha a nebo budou vyhrávat zimohrad skoro padne ,ale místu happy endu se vynoří za nima malíček a všechny pobije bude to největší masakr postav v jédné scéně co kdy v pořadu byl a malíček se ujme své vlády nad severem s tím ,že povraždil veškerou konkurenci včetně stárků a boltonů a možná jako peličku znásilní sansu …:)

#47 Locker
8.5.2016 | 16:41:59
Locker

#46 luciusvorenus: No ne tak úplně, ale jsi docela blízko…na Zimohrad povedou ve skutečnosti útok Manderliové a část Umberů + další menší severské rody, jelikož je Davos přesvědčí, aby získali zpět Sever a připravili se na vpád WW…s útokem jim pomůžou i Divocí, kteří uprchnout z Černého hradu…následně vypukne bitva o Zimohrad, ve které bude vítězit Davosova strana, avšak těsně před vítězstvím zaútočí Bílí chodci, které mezitím zničením Zdi vpustil Malíček a všechny v čele se svým šampionem Jonem pobijí a získají Zimohrad…akorát Davos a Ramsay uprchnou.....

#48 Monkeyskunk
8.5.2016 | 16:53:50
Monkeyskunk

#47 Locker: haaah uplne ty dva vidim jak spolu stastne prchaji na jih :-D :-D :-D https://www.youtube.com/watch?…

#49 Locker
8.5.2016 | 17:05:57
Locker

#48 Monkeyskunk: Davos uprchne dál na jih a varuje celé Západozemí jižně od Kailinské držby před tím, co se blíží …Ramsay uprchne zcela jiným směrem hluboko do lesů, ale nakonec bude dopaden a roztrhán svými věrnými psy, kteří byli zabiti Bílými chodci, a poté se z nich stali nemrtví psi…

#53 Monkeyskunk
8.5.2016 | 17:14:53
Stráťa

#45 Simranko: No vzhledem k tomu že další epizoda se jmenu „Oathbreaker“ tak Jonovo porušení přísahy noční hlídce a odchod ze zdi zní docela uvěřitelně.

#61 Batu_Khan
8.5.2016 | 17:30:00
Scenárista s veľkým S

#44 Locker:

Každá tvoja teória ma trhliny, takže ich pokladám iba za fantazmagóriu. Skutočne teórie sú tie, ktoré nie sú pritiahnuté za vlasy! Veta, kto je AA začina tým, že je to legendárny hrdina, takže určite nebude na strane zla, to je len tvoja ďalšia fantazmagória. Jediný AA je Jon Snow, nie je to niekoľko postav, je to jedna jediná postava! Jon Snow je ten, kto bude stať v čele pri boji proti WW. Bude to on, kto zničí vodcu WW. Zajtra ti pripomenie, ako bola ako veľmi bola tvoja teória mylná.

#52 Locker #53 Monkeyskunk
8.5.2016 | 17:45:26
Locker

#51 Scenárista s veľkým S: Azor Ahai (Malíček) se neřídí babskými povídačkami…je takový, jaký sám chce být…a to je přesně Malíček…a ,,hrdina" je relativní pojem…pro Boltony je třeba hrdinou Ramsay a ten také není kladnou postavou…Azor Ahai zachrání Západozemí před WW…to je jediné, co je dáno a co se také stane..nikdo neřekl, že to bude samaritán…

#53 Monkeyskunk #56 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 17:54:49
Monkeyskunk

#49 Locker: Trochu kycovite, ikdyz by to byl paradni paradox. Pořádný wow efekt by způsobil třeba takovej Karsič Orlongů, jenže by vyskočil z chodby chaosu a doslova s každým udělal doslova krátký proces. Si myslím, že bychom pak měli otevřenou hubu ještě nějakej ten týden, jelikož zabít tak promyšleně dokáže po něm snad už jen Riddick :)

#51 Scenárista s veľkým S:
#52 Locker: Tak nebo tak nemůžete něco označit za totální blbost a fantasmagori, ikdyž jako argument předkládáte co bylo nebo nebylo v sáze (seriálu) řečeno, už jen z toho prostého důvodu, že zapomínáte na heslo, kterého se Martin opravdu drží nejvíc a to – slova jsou vítr. Teoreticky by mohlo být řečeno cokoliv a přitom to nemusí býti pravda :)

#55 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 18:05:24
Northold

Dámy a pánové, není přeci hned nutné vyvolávat spory kvůli takové maličkosti. Každý má právo vyjádřit svůj názor, osobně považuji lockerovi myšlenky za zajímavé a i když nemusí být zrovna pravděpodobné, rozhodně není třeba se okamžitě začít hádat jako malé děti. Jeho komentáře jsou rozhodně postaveny na silných logických základech stejně jako SsvSovi. A nakonec se mi zdá, že se stejně jen celou dobu přou dva horliví fanoušci jona sněha a malíčka :).

8.5.2016 | 18:06:38
Scenárista s veľkým S

#53 Monkeyskunk:

Martin už dlho netvori Game of Thrones.

Sotva zachráni svet Malíček, táto postava je veľmi úbohá, hodiť mentálne narušenú ženu a tak ju usmrtiť? Malíček ma byť ten, kto všetkých zachráni? Sakra, ved ten sa dokáže iba schovávať za svojich mužov. Ten ma vládnuť, ved nedokáže vládnuť ani vlastnému bordelu! Dať mu titul AA by bola urážka! Máš pravdu hrdina je relatívny pojem, no v tomto prípade sa toto predmetne slovo rovná menu Jon Snow!

#57 Monkeyskunk
8.5.2016 | 18:16:32
Monkeyskunk

#55 Scenárista s veľkým S: Pravda, do tvorby mu již nějakou dobu spolu s Lockerem úspěšně kafráte. Ikdyž moc šancí, že by se tím nechal ovlivnit tomu nedávám. :-D

#58 Scenárista s veľkým S
8.5.2016 | 18:19:28
Scenárista s veľkým S

Ver mi, ten ma iné starosti ako Game of Thrones!

#57 Monkeyskunk:

#59 Monkeyskunk
8.5.2016 | 18:24:09
Monkeyskunk

#58 Scenárista s veľkým S: Fuuuj take koniny vedle sebe, to je hranej usmev, vedle takovejch je objektivni vyraz plny hruzy a utrpeni :-D Nehlede na to, ze nekteri lide zvladaji vic starosti naraz :) Ikdyz to nekomu treba trva dyl, vid Georgi :-D

#64 Mrkrikajs
8.5.2016 | 18:33:13
Mýval

Mě ale nějak nesedí že by zrovna Umberové byli na straně Boltonů

#62 Locker
8.5.2016 | 18:37:00
Batu_Khan

#50 Stráťa: Lenže Sneh neporuší prísahu, prísaha mu skončila po tom čo umrel, je to aj v odrhovačke nočnej hliadky :D

„Noc se přikrádá a moje stráž začíná. Neskončí až do mé smrti.“

„Noc se přikrádá a moje stráž začíná. Neskončí až do mé smrti. Nepojmu za manželku žádnou ženu, nebudu vlastnit žádnou půdu, nezplodím žádné děti. Nebudu nosit korunu a nezískám slávu. Budu žít a zemřu na svém stanovišti. Jsem meč v temnotě. Jsem strážce na zdech. Jsem oheň, který hoří ve tmě, světlo, které přináší úsvit, roh, který probouzí spící, štít, který chrání říše lidí. Svěřuji svůj život a čest Noční hlídce, pro tuto noc a pro všechny noci, které přijdou.“

#65 Stráťa
8.5.2016 | 18:40:49
Locker

#60 Mýval: Umberové se rozštěpí na 2 části..jedna bude s Boltony a jedna potáhne s Manderlym a Davosem na Zimohrad osvobodit Rickona…stejně je to fuk, neboť je vyhladí Bílí chodci v čele se svým šampionem, Jonem Starkem…

#64 Mrkrikajs #66 Mýval
8.5.2016 | 18:41:38
Simranko

A co ak Jon ostane na zdi? … Skor sa mi ale zda ze pojde zachranit zimohrad zoskupi cely sever a vrati sa na zed chranit pred nemrtvymi.. ale nestihnu to zed padne … stiahnu sa na zimohrad a budu bojovat proti nemrtvym … cely svet sa dozvie ze zimohrad sever bojuje proti nemrtvym a pridaju sa k nim vsetci … :D :D :D .. takto by to bolo v normalnom serialy :D:D:D:D .. ale GoT je nenormalny serial tak uvidime :D

#74 daggiecz
8.5.2016 | 18:58:56
Mrkrikajs

Váu. Tady už se to hodně zamořilo. Inu… občas asi není pomoci. Ech.. když dovolíte, ještě si tady musím taky do jednoho exota rípnout za jeho úžasný komentář.

#59 Monkeyskunk: „No, jak jsem říkal, se vším si hned hotovej, poslední komenty to jasně dokazujou.“ ;)

PS: #62 Locker: Jeď, jen jim dej! Velice ti fandím! :)

#67 Monkeyskunk
8.5.2016 | 19:03:09
Stráťa

#61 Batu_Khan: „…Svěřuji svůj život a čest Noční hlídce, pro tuto noc a pro všechny noci, které přijdou.“

Sice v jedné části mluví o smrti ale v jiné věnují svůj život a čest hlídce v podstatě na vždy, tady už mu žádná smrt nepomůže. Pokud od hlídky odejde tak podle mě tu přísahu celkem jednoznačně porušuje.

8.5.2016 | 19:07:19
Mýval

#62 Locker: Máš zajímáve teorie ale kdej e bereš ?

8.5.2016 | 19:11:39
Monkeyskunk

#64 Mrkrikajs: A? Sak ja se pridal, ne ze bych je odsoudil a byl hotovej. Nebo na kterej z tech komentu ted narazis? :-D Jako na ty koniny? :-D No samozrejme je to individualni, kdo se komu libi o tom se snad bavit ani nemusime ne? Proto kdyz rekne jeden, ze nejhezci holka sveta je Jenn Anistonova a druhej rekne, ze je to Jarmila Šuláková, tak budou mit vlastne pravdu oba dva. Protoze pred kazdou takovou vetu si musis primyslet predchazejici spojeni – pro me, z meho pohledu, dle meho nazoru atd. Nic na svete neni objektivni a nikdy nebude. Jeste neco treba vysvetlit ? :-D

#69 Mrkrikajs
8.5.2016 | 19:19:53
Scenárista s veľkým S

Jonova prisaha sa zrusila, ale to je jedno, kto bude verit tomu, ze ozil?

8.5.2016 | 19:23:19
Mrkrikajs

#67 Monkeyskunk: Já nevím. Tu majestátní kravinu si napsal ty. Já ti zase píšu, že jsi hňup a blbec a tobě to pořád vadí. Fakt nevím, proč ti to pořád vadilo, takže jsem ti to musel nějak vysvětlit. :) Nakonec jsem rád, že sis to vysvětlil takto sám. Jsem rád, že argumentaci netřeba. Neboť ti pro své svědomí stačí letmý posudek. To je taková tvá primarita v kostce. Přeji ti příjemný den. :)

#73 Monkeyskunk
8.5.2016 | 19:32:45
Mýval

A ten dárek pro Boltony bude Rickon že jo ?

#71 Mrkrikajs
8.5.2016 | 19:37:29
Mrkrikajs

#70 Mýval: S největší pravděpodobností.

8.5.2016 | 19:44:47
daggiecz

Myslím, že HBO dělá dobrou práci. Prostě americkej seriál s evropskými herci. Těším se na „apokalypsu ve Westerosu“, která se chystá (nebo alespoň na Severu). Kdo a s kým bude bojovat a kdo zvítězí – to se nechám překvapit! :D

8.5.2016 | 20:06:53
Monkeyskunk

#69 Mrkrikajs: To není pravda. Mě nevadilo, že mě nějak urážíš nebo něco, na tu už jsem si zvykl, že za obrazovkou je každý hrdina. Mě vadilo to, že ignoruješ fakta a že jsi se vším rychle hotovej, což je stále pravda. Teda nevím, jestli opravdu se vším, ale co se týkalo názorů ostatních, tak to tak bylo (argumentoval jsi, že Dothrakové nemůžou porazit armádu v brnku, protože dnešní IS taky nezvládá dobýt západ. Problém je v tom, že se o to nikdy nepokusili, naopak západ má celkem velké problémy IS dobýt, takže sis tak trochu nakálel do úst). Pak jsem pochopil, že to nemá cenu, tak jsem se ti to přestal snažit vysvětlit. Kdo nechce, tak prostě nepochopí. Ale k nadávkám (pokud nějaké byly, fakt nevím a je mi to putna) jsem se určitě nijak nevyjadřoval. Poté jsem na tebe reagoval pokuď vím jednou, a to s řečnickou otázkou proč by měl být někdo troll, když napíše svůj názor akorát v jiném nářečí, toď vše :) A sakra, už to dělám zas, že se snažím něco vysvětlit do dubu že? No nic, teda nápodobně pěkný den :-D

#75 El Tigre Chino #77 Batu_Khan
8.5.2016 | 20:11:51
daggiecz

#63 Simranko: To jak to popisuješ – takhle bych to teď naplánoval, kdybych byl scénárista HBO a kdyby zatím neexistovala knižní předloha (tak jako teď). Inu … je třeba nasytit i amerického diváka…

8.5.2016 | 20:12:23
El Tigre Chino

#73 Monkeyskunk: Kdyby Západ mohl nasadit v Sýrii pozemní jednotky, dávno by tu už žádný IS nebyl. Tak jednoduché to ale není. (to jen upřesňuju :D )

#76 Mrkrikajs #77 Batu_Khan #78 RaDeOs #79 Monkeyskunk
8.5.2016 | 20:16:56
Mrkrikajs

#75 El Tigre Chino: Jak říkám, on je se vším hned hotovej, poslední komenty to jasně dokazujou. ;) On si myslí, že IS se ještě pořád rozrůstá. Proto mají pořád méně a méně drženého území. Ale nech ho být. Za obrazovkou je prostě hrdina, ale přimět ho k obhájení svých argumentů, to je přímo nemožné. Takže já už jsem to s ním vzdal. A přitom to byl tak fajn kluk. Prostě, jak když mluvíš do dubu, mno. :(

#80 Snoopy dog
8.5.2016 | 20:33:40
Batu_Khan

#73 Monkeyskunk:Čo to tu meleš, veď ISIL by bez podpory západu(Turecko, Saudovia, USA, …) skončil do 3 mesiacov

#75 El Tigre Chino: Asi si nepočul o tom že ISIL posiela do Turecka ropu(tisíce Tureckých ťahačov cisterien) a dostáva za to zbrane a doláre a prečo ich USA nebombarduje, pretože ekológia a chudáčikovia Turecky vodiči, výhovorka ako sviňa

#79 Monkeyskunk #86 El Tigre Chino
8.5.2016 | 20:46:33
RaDeOs

#75 El Tigre Chino: Stačí nasadit biologické zbraně, trochu napalmu a tak dále a je vyřešeno. Není důvod to řešit. Aktérům ten bordel vyhovuje…Pěkná paralela s GoTem, kdy obří a mocné armády nemají potřebu si něco dokazovat – každý si hraje tu svou hru a málo kdo ví jak jsou dělány tahy na šachovnici.

#86 El Tigre Chino
8.5.2016 | 20:49:47
Monkeyskunk

#75 El Tigre Chino: Jo to jsem mozna napsal trochu blbe, ale neni to ani tak jednoduchy, jak pises ty. Vem si jak se to tahlo v Iraku, Afganistanu, Vietnamu. Hned by to asi nebylo, jak ukazala mnohokrat historie, partyzanska valka je setsakramentsky ucinna vec. Kazdopadne v tomhle smyslu jsem to ani nevytahoval – on vi. Melo to byt v kontrastu s tim, ze ja jsem byl mimo, kdyz jsem argumentoval ze i hordy barbaru dokazali porazit silne, v te dobe moderni armady, ale kdyz on argumentuje IS tak mimo neni.

#77 Batu_Khan: No skoncil, ale tu podporu ma. A Dany by treba mela podporu svobodnejch mest, ktery by po ceste zapadozemi dobyla/obsadi­la/zkasirovala. Za ukoristeny love by nakoupila lode a sestavila armadu (treba ze zoldnerskych spolecenstev) a hned by to nebyla jen horda barbaru na konich vs kralovstvi, takhle uz by tam podle me i realna sance byla. Dorne by se k ni pridalo urcite a mozna i nejaky ten lord z ostatnich kralovstvi.

#81 Batu_Khan #86 El Tigre Chino
8.5.2016 | 21:19:48
Snoopy dog

#76 Mrkrikajs: Ale jak chceš srovnávat teroristickou organizaci IS a Dothraky? To nedává žádnej smysl sakra IS jsou velmi dobře financovaní teroristi, dothrakové jsou něco jako horda a navíc nejsou sjednocený a sakra je to armáda složená z velmi lehké jízdy z luky a něco jako šavlemi, co maj prosím tě společnýho s IS?

#82 Snoopy dog #83 I am one who knocks #85 Mrkrikajs
8.5.2016 | 21:41:14
Batu_Khan

#79 Monkeyskunk: Ak by vyplienila(vybrala výpalné/podporu) slobodné mestá a najala žoldnierov a dohodla sa s Dornom, tak jej jediný nepriateľ by bola Kasterliova skala a Kráľove prístavisko, podporu z Dorn, severu a z údolia Arryn má istú, vysoká záhrada by sa v prípade zhromaždenia 50–100 tisícového(10 tisíc sever, 10–15 tisíc údolie, 20–30 tisíc Dorn, 20–30 tisíc žoldnieri, bývalí otroci a eunuchova) vojska nad ktorým by poletovali 3 draci vojny určite nezúčastnila, takže reálne by to bolo obliehanie Kráľovho prístaviska a potom Kasterliovej skaly, prípadne ešte nejaká bitva medzi, pri pochode na Kasterliovu skalu(ak by na to mali gule) :D

8.5.2016 | 21:43:57
Snoopy dog

#80 Snoopy dog: Jo a ještě pod článkem PO ŠESTÉ SEZÓNĚ NÁS ČEKÁ 10 AŽ 15 POSLEDNÍCH EPIZOD je celkem zajímavá diskuze o tom proč armáda dothraků a neposkvrněných neporazí lordy z Západozemí.

#84 Batu_Khan
8.5.2016 | 21:45:02
I am one who knocks

#80 Snoopy dog: Dothrakové jsou na 100% Mongolové či Hunové :)

#97 Godshadow
8.5.2016 | 21:54:02
Batu_Khan

#82 Snoopy dog: V prvej sérii to povedal King Baratheon jasne, v poli by ich(Dathrakov) neporazili najme ak by ich viedla Matka drakov a k tomu ešte 3 draci, síce by sa nedostali za kamenné hradby ale časom by sa na ich stranu pridala väčšina a bol by koniec(a to vtedy ešte nemala draky a hovorilo sa o 100 tisíc Dathrakoch) :D

#87 Snoopy dog
8.5.2016 | 21:54:02
Mrkrikajs

#80 Snoopy dog: Já tu nic takového nesrovnávám :D :D Tak mi to laskavě nevkládej do úst. Já to PŘIROVNAL. To je úplně něco jiného. A to navíc k výbavě a celkové možnosti vést dlouhodobou válku k tomuto: Dothrakové-Armády na Západě (rytířského typu) = IS-jakákoliv armáda v NATO. A TEĎ mi zkus říct, jak moc to není pravda. Takže sis to mohl celé odpustit. A zkus to bez emocí. Děkuji moc :)

#88 El Tigre Chino #89 Snoopy dog #97 Godshadow
8.5.2016 | 21:59:03
El Tigre Chino

#77 Batu_Khan: Kámo, ty máš normálně lepší informace jak CIA, MI5, SVR a MSS dohromady. :D

#78 RaDeOs: Tady je to dneska samej rozvědčík a stratég, jak se koukám. :D

#79 Monkeyskunk: Nechci se úplně pouštět do strategie vedení pouštní partyzánské války, stejně jako do řešení politické situace mezi Ruskem, USA a NATO, a už vůbec ne do explanace války v Sýrii. Asi chápeš proč. A argumenty typu slyšel jsem kdysi v televizi od nějakého generála, že taky nejsou úplně košér. Každopádně zrovna v případě boje s IS jsem zaslechl opravdu zaslechl tvrzení (myslím si, že to bylo v Hyde Parku – rozhovor s pánem, co cvičí agenty tajných služeb a zpracovával zprávy i o IS), že ta válka by se dala na zemi vyřešit rychle, ale (následuje moje tvrzení) Asad US armádě vstup do Sýrie nedovolí a Amerika přitom nemá nic, čím by si takovou agresi před OSN omluvila (a nikdo nechce skončit jako Rusko, které sankce skoro položily na kolena). Každopádně (tvrzení pána agenta) se věří, že IS se dřív nebo později rozloží zevnitř. Už teď není tak silný, jako býval před dvěma lety, a počítá se, že zhruba do pěti let se rozpadne na spoustu malých frakcí, se kterými už nebude takový problém bojovat (a hlavně si tu válku musí tamější národy vybojovat sami, jinak to dopadne jako Irák nebo Írán po druhé světové válce, proto se koalice snaží podporovat některé kurdské buňky a rebely). Navíc se stačí podívat na programy různých kandidátů na US prezidenta, jde z nich vidět, že Američanům se moc nelíbí, jak jejich vojáci bojují někde, kde to vůbec neznají.

8.5.2016 | 22:06:30
Snoopy dog

#84 Batu_Khan: Sice nechápu proč říkal že je neporazí, ale to je jedno, hlavně armáda Dany je složená z přiliš mnoha kdyby a pokuď. Draci ji neposlouchají(jes­tli začnou poslouchat po jednom rozhovoru s Tyrionem tak už fakt nevim) a dothraků co jí poslouchají je jen asi sto a ta celká horda nevypadala něják poslušně a nedokáže ovládnout ani jedno město a chce vládnou sedmi království, a navíc zrušit lordy bez kterých je neobsadí, a to nemluvím o problémech jak na severu(Ramsay, WW atd.) a na jihu(vrabčáci, rebelie v dorn)

#90 Batu_Khan
8.5.2016 | 22:13:21
El Tigre Chino

#85 Mrkrikajs: Hele ono se vážně těžko srovnávají středověcí rytíři a profesionálně vyzbrojení mariňáci. Spíš bych se držel přirovnání Dothraků k Mongolům/Hunům a Západozemí k Maďarům(popřípadě Rusům)/Římanům.

#92 I am one who knocks
8.5.2016 | 22:15:19
Snoopy dog

#85 Mrkrikajs: Promiň jestli jsem tě niják urazil nebo jak jsi to myslel s těma emocema(nemyslím to ironicky jen si chci normálně prodiskutovat celkem zajímaví téma). IS má peníze za které jsi může kupovat zbraně a hlavně zásoby a taky lidi co jim to prodaj. U dothraků je problém že by se museli dpstat přes moře.kterýho se bojej a v Západozemí jim určitě nikdo nic neprodá, i kdyby bylo co.(válka pěti králů a plenění během ní a po ní zdevastovalo pole atd.) zítra dopíšu zbytek jestli nevadí píšu na mobilu a nebaví mě to.

8.5.2016 | 22:23:13
Batu_Khan

#87 Snoopy dog: Pretože taktika nomádov je taká že sa k nepriateľovi priblížia na 50–100m a zasypávajú ho salvami šípov a vyhýbajú sa priamemu boju s pechotou a jazdou, v prípade útoku nepriateľskej jazdy neváhajú ustúpiť, po tom čo ustúpia si doplnia šípi a idú znova na nepriateľa, pokiaľ sa Húnovia, Maďari, Mongoli, Parthovia držali tejto taktiky a nenechali sa vyprovokovať na priamy stret, tak na 90% bolo víťazstvo na ich strane a podobne je to u Dathrakov, tí mi pripomínajú najviac Húnov a aby som nezabudol, priamy stret bol len dorazenie demoralizovaného nepriateľa na úteku, takže masaker

Ale ani nomádov(Dathrakov) som nespomínal, už len s tým čo má v Mérene by mohla vyhrať, z Mérenu do Volantisu, vybrať výpalné, najať žoldnierov, doplniť zásoby, …, odtiaľ do Myru(tam podobne ako vo Volantise), prípadne vybrať príspevok(výpalné) od Týroshu a pokračovať z Myru do Pentosu(tam podobne ako v Myre) a z Pentosu do Kráľova prístaviska a jej hlavná karta bude vlastníctvo 3 drakov(psycho­logická vojna)

#93 ElfkamElessar
8.5.2016 | 22:36:31
Batu_Khan

A ešte som zabudol, cestou z Méreenu do Volantisu sa môžu zastaviť ešte v Tolose a Mantaryse, majú to po ceste do Volantisu, keďže im zhorelo loďstvo, tak pekne po svojich :D

8.5.2016 | 22:42:37
I am one who knocks

#88 El Tigre Chino: Nebo by šli i Frankové.

9.5.2016 | 0:06:34
ElfkamElessar

#90 Batu_Khan: Ani šípy z luku pro kvalitní zbroj nepředstavují vážnou hrozbu. Těžká zbroj ustupuje až s rozvojem palných zbraní a střelného prachu.

#94 Batu_Khan
9.5.2016 | 1:10:50
Batu_Khan

#93 ElfkamElessar: A skončíš ako Francúzsky rytieri u Kreščaku, Angláni im postrieľali kone a na zemi ich potom ľahko doriešili :D

9.5.2016 | 1:24:56
ElfkamElessar

Kresčak je spicifický případ. Angličané byli na Francouze dobře připravení a jejich vítězství rozhodně nestálo pouze na lukostřelcích. U Kresčaku proti sobě stály v podstaě velmi podobné armády obsahující jednotky všeho druhu.

#96 Rodney_
9.5.2016 | 1:34:00
Rodney_

#95 ElfkamElessar: navíc během 100leté války používali Angličané Dlouhé luky což je docela rozdíl v porovnání s malými luky které používají Dothrakové. Dlouhý luk dokáže brnění spolehlivě prostřelit a oproti kuším má neskutečnou kadenci střelby.

#98 Snoopy dog #106 Hefoo
9.5.2016 | 2:18:18
Godshadow

#85 Mrkrikajs: Tady Zmrdrikajsovy způsoby vyjadřování opravdu odpovídají mentalitě malého bojácného či ublíženého děcka, co už se hned na začátku pro jistotu uvede útoky či kopy okolo sebe :D (např. „A TEĎ mi zkus říct, jak moc to není pravda. Takže sis to mohl celé odpustit.“ či „To si myslíš ty a pár tvých přátel v hospodě.“ :D); argumentum ad hominem je mu styl také velmi blízký. A nejvtipnější na těchto eunuších hrajících si na kingy s koulema je často to, jak si ve své domýšlivosti (angličani maj pro to dobrý slovo – self-righteousness) nezřídka pokrytecky serou do huby (např. „vždy se vším hotovej“ či uvedení „všichni experti si myslí“ je dost komické v kontextu s jeho hloupě sebevědomými „vzdělanými“ rychlosoudy na téma Dothraki&Unsullied warcraft, přestože evidentně zná sotva to, jak se jmenujou a že jedni z nich jsou bez koulí a druzí nazí, ale už ne to, jaká že je jejich snad nejvýznamnější zbraň či jak by asi tak mohli dobývat hrad nebo jaké mají emoce), nebojí se míchat… ne hrušky s jabkama, ale hrušky s prdelí (avšak vyčiní komukoliv, kdo hrušky s jabkama zamíchá (zaklínači, vikingové, atd.)), a jak nakonec i jako to zbabělé dítě beze slova (a koulí), natož známky uznání, uteče (jako v oné Dothraki warcraft diskuzi – asi aby si od těch Iluminátů nenechal vymít mozek třeba těmi fuj fuj rouhačskými kecy o Dothracích a luku nebo jaké že to třepe srajdy :D).

#83 I am one who knocks: Jinak ‚I am one who knocks‘ má pravdu, Dothraki jsou opravdu Martinem znázorněni defuckto jako Mongolové (ano Zmrdrikajsi – nazí a větší;), hlavně co se týče bojové taktiky, viz AGOT Daenerys IV:

„…They are better riders than any knight, utterly fearless, and their bows outrange ours. In the Seven Kingdoms, most archers fight on foot, from behind a shieldwall or a barricade of sharpened stakes. The Dothraki fire from horseback, charging or retreating, it makes no matter, they are full as deadly . . . and there are so many of them,…“ “…How long do you imagine such a rabble would stand against the charge of forty thousand screamers howling for blood? How well would boiled leather jerkins and mailed shirts protect them when the arrows fall like rain?"

Sorry za english, ale českým překladem á la železostrom já pohrdám a vlastně jej ani nemám k dispozici.

9.5.2016 | 4:26:52
Snoopy dog

#96 Rodney_: Přesně a navíc Francouzi byli moc sebevědomí a jeli přes hodně rozmočenou půdu ve které byly myslím i nějáké pasti od Anglánů( díry atd.). A jediná bitva podobná boji dothraků proti Západozemí mě napadá bitva Muslimů proti Frankům( vedl je myslím někdo kdo měl přídavný jméno Kladivo( možná to byl Fridrich nebo tak něják)) a to lehká muslimská jízda začala útočit na franckou štítovou stěnu luky, ale nic moc neudělali a frankové začali opětovat palbu a i když měli podporu jiných jednotek tak prohráli.

#99 El Tigre Chino
9.5.2016 | 8:45:54
El Tigre Chino

#98 Snoopy dog: Karel Martel, dědeček Karla Velikého.

9.5.2016 | 9:21:52
El Tigre Chino

A to co máš na mysli je bitva u Poitiers. Pořád si ale myslím, že lepší analogii bys mohl hledat třeba v bitvě u Mohi (Mongolové proti Uhrům).

#101 Snoopy dog
9.5.2016 | 9:25:49
Snoopy dog

#100 El Tigre Chino: Dík se mi to nehctělo hledat, ale to přirovnaní jak těžký, dothralové podle mě nejsou tak ukáznění ani ozbrojení jako Mongolové. A Uhrové nevím, taky se mi nezdají jako perfektní ukázka středověké armády, pokud vím tak neměli dlouhý luky ani kuše, co se týká pěchoty a jízdy tak nic nevím, dohledám si to až budu mí čas. A je super že jsou tady lidi který si umějí normálně promluvit,(nemyslím jenom tebe) a nechovají se jako Mrkrikajs

#103 El Tigre Chino
9.5.2016 | 9:52:34
Batu_Khan

Bitka Arabovia vs. Frankovia, v tej dobe neboli Arabovia ozbrojení lukmi ale ľahkými kopijami a hlavná zbraň čo ich dostala bola vrhanie francisiek(ľahká vrhacia sekera) a štítová hradba, čo sa týka Kreščaku, hlavné víťazstvo im zabezpečili luky a prečo sa to celé tak odohralo, pretože Francúzov bolo 3 krát viac ako Angličanov a tak si Angličania vybrali defenzívnu taktiku, na kopčeku, z bokou chránení lesmi a postrelovanie nepriateľa lukmi, ďalšia bitka/vojna na ktorú zabúdate je Krasus vs. Parthovia, Rimanov bolo 40.000 a Parthov 10.000 z toho 1.000 ťažkých jazdcov a 9.000 ľahkých jazdných lukostrelcov, najväčšie straty mali Parthovia pri záverečnom útoku ťažkej jazdy na demoralizovanú armádu Rimanov v rozklade(niekoľko stoviek), jazdných lukostrelcov padlo minimum a Krasovi naliali Parthovia do úst roztavené zlato

A za ďalšie, Dathrakovia(Hu­ni/Mongoli/…) používajú reflexné luky a tie sú porovnateľné účinnosťou a dostrelom s Anglickými dlhými lukmi a pritom sú menšie, lenže sú drahšie a ich výroba trvá dlho

#105 ElfkamElessar
9.5.2016 | 10:36:03
El Tigre Chino

#101 Snoopy dog: Tak zrovna u Mohi byli s Uhry Templáři, Rakušani a Chorvati. Většinou lehká a těžká jízda, kuše ale rozhodně měli (Uhersko nebylo nějak zaostalé, vždyť často konkurovali Byzanci i Německu). Evropanů bylo 25–80 tisíc, Mongolů 25–70 tisíc. Plus Mongolové údajně měli i čínská děla, která můžeme přirovnat třeba k těm drakům.

Myslím si, že pokud by se Dany povedlo dopravit do Západozemí 100 tisíc Dothraků, 20 tisíc (?) Neposkvrněných, nějaké žoldnéře a armádu Pentosu, ani těžká jízda Tyrellů nemá šanci. Problém by bylo dobytí Přístaviště – i kdyby ho dobyla na první dobrou, Tyrellové by pořád měli lepší loďstvo a snadno by mohli město vyhladovět. Ledaže by přeběhli na stranu Dany, společně s Dorne.

#104 ElfkamElessar
9.5.2016 | 10:41:17
ElfkamElessar

#103 El Tigre Chino: Mno jestli je Dothraků tolik… ale ti neposkvrnění jsou jako armáda hrozní :-)

9.5.2016 | 17:11:01
ElfkamElessar

#102 Batu_Khan: Ony ty počty armád jsou v starší historii velice ošemetný údaj. Nakonec každý historik dojde k jinému počtu.

9.5.2016 | 17:17:14
Hefoo

#96 Rodney_: K tejto téme si dovolím prispieť pretože sa sám venujem historickej lukostreľbe. Behom storočnej vojny používali angláni luky a luky majú podstatný podiel na ich výťazstve. Bohužial sa nám nezachovali žiadne luky ani kompletné šípy z tejto doby. Aktuálne poznatky vychádzajú z lukov, ktoré sa našli na Mary Rose (MR) avšak to už bolo pekný pár rokov po storočnej vojne. Navyše tie luky sa našli na lodi, kde sa predpokláda, že tie luky neboli tak silné ako počas storočnej vojny pretože na lodiach neboli obrnenci ale mali na sebe obyčajný dablet, maximálne nejakú koženú zbroj, prošívanici atď. Tie luky sa dochovali a hodne tých lukov sú stále funkčné! a to majú viac ako 500 rokov. Najú sa vidieť v múzeu v anglicku. Ono to stým prestrelením zbroje je veľmi na dlhú diskusiu. V zásade sa používalo viac druhov šípov, ktoré mali rôzne parametre. Na prerážanie zbroje boli určené ťažké bojové šípy so špecifickým hrotom „platorez“, ktorý mal viac ako 30g, celkovo šíp mal približne štvrť libry (cca 104g) čo je poriadný šíp. Používali sa samozrejme aj takzvané „livery šípy“, ktoré majú cca 75g, hrot majú Tudor. Pre mňa osobne je tento šíp naprosto dokonalý čo sa týka proporcií.

Vratím sa k tej zbroji. Zbroj sa časom zlepšovala. 2.5 a viac mm silnú zbroj by luk neprestrelil (luk, ktorý natiahne človek rukami). Ale v tej dobe počas 100ročnej vojny zbroje neboli na takej úrovni ako napríklad na konci 14 storočia (všetko sú to dohady pretože sa moc zbroje nezachovalo len nejaké fragmenty tak isto fragmenty šípov atď). V tej dobe mohla mať zbroj silu tak max 1,5 mm a to len na miestach aby chranila srdce, hrudnik ale na stranach a bokoch urcite pod 1 mm. Tak isto material nebol kvalitny. Rovnako vaha brnenia nemohla byt velka pretoze by to nemal kto nosit aby sa zachovala nejaka urcita pohyblivost a rychlost. A hlavne cena. V tej dobe si kvalitne brnenie mohlo dovolit malo ludi a jednalo sa zvacsia o vyssiu slachtu kdezto vojaci by na kvalitne brnenie nemali kde zobrat peniaze a ked uz aj nejaky vojak mal lepsie brnenie tak to bol nejaky velitel prechoty, general, kral a obecne ako som spomenul slachtici a bohate rody.

K tym lukom. Nasilejsi luk na Mary Rose mal natah 160 libier, ostatne mali menej, povacsina okolo 100–120 librovy natah. ten silny luk tam bol len jeden. Vsetky luky boli tisove co poukazuje na velmi velku oblubenost tisu ako zdroja dreva na luk k comu prihrava fakt, ze tis ma velmi dobru odolnost proti vlhosti (az cca 10–12%).

Fakt, ze luk je narodna zbran anglicka hovori za vsetko. Svet sa tak bal anglicanov a ich lukostrelcov, ze spanielsky hral dal vykacet vsetky spanielske tisy takze viacmenej spanielsky tis uz neexistuje. Pacifisticky tis uz v sucastnosti sa kvalitou rovna ceskemu tisu.

Najkvalitnejsie tisy boli a su samozrejme aplske tisy, ktore rastu vo vysokych nadmorskych vyskach ale v sucasnosti je viacnez ohrozeny pretoze sa tolko kacal a nevysadzoval, ze jednoducho kvalitneho aplskeho tisu je velmi, velmi malo. Export z Italie je zakazany pretoze je to vsetko jednoducho vykacane (len anglicania vyexportovali za svojej ery viac ako 250 000 kusov tisoveho dreva na luk).

Takze urcite anglicky vojensky luk ma velky podiel na vyhre anglicatov. Ked na vas 3 minuty v kuse striela 1500 lucistikov, pricom za minutu dokaze skuseny lucistinik vypustit aj 10 sipov tak si to vypocitajte. Tam ani neslo oto, ze ten luk priamo pretrelil brnenie. Stacilo trafit do stehna, ramena, krku, ruky a vojak skoncil.

Ale ako vravim, diskusia je to nadlho.

#107 ElfkamElessar
11.5.2016 | 14:32:42
ElfkamElessar

#106 Hefoo: Vyjádřím se k té zbroji. Zrovna zbroje jsou dochovány docela dobře protože kov je poměrně trvanlivý materiál. Existují obrovnské muzejní sbírky. Vývoj zbroje nespočíval v jejím „tloustnutí“. Zbroj bohaté nobility v pol. 14. stol vypadala například takto: http://myarmoury.com/…oto/449.html. Jejím základem je stále kroužkový komplet na tlustém krznu, prošívanici atp. ale v této době již doplněn jak je vidět i na fotce o značné množství plátových či jiných doplňků (tvrzená kůže, další vrstva prošívanice, různé kovové destičky atd.) Je jasné, že střelba způsobila Francouzům značné ztráty, nicméně všechny prameny udávají, že části Francouzké jízdy (samozřejmě té nejbohatší tudíž s nejlepší zbrojí) se opakovaně podařilo dosáhnout Anglických linií. Např. i Jan Lucemburský zde nepadl zasažen šípy ale v boji.

11.5.2016 | 18:58:42
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama