Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
Shrnutí a postřehy z epizody The Sons of the Harpy
S menším zpožděním přinášíme shrnutí a postřehy ze čtvrté epizody s názvem The Sons of the Harpy. Co zajímavého se stalo? Vypadá to, že se tvůrci budou zaobírat známou teorii R+L=J.
Hned v úvodu můžeme vidět, že Jaime a Bronn plují lodí do Dorne. Důvodem je záchrana Jaimieho neteře/dcery Myrcelly, Bronovi se to ale nezdá, na to Jaimie reaguje, že to je za trest kvůli tomu, že pomohl Tyrionovi s útěkem. Bronn ale nevypadá, že by mu to baštil. Zde vidíme, že pravým důvodem, proč se Jaimie vydal na záchrannou misi, je láska k jeho dceři. Když konečně dorazí na pevninu, chvíli po tom narazí na vojáky z Dorne. Strhne se zápas, při kterém Jamie objeví nové využití své náhradní ruky. A nyní se musí dostat do Vodních zahrad pro Myrcellu.
Ale Píseční hadi v čele s Ellariou jsou v pozoru, a o Jaimieho přítomnosti vědí. Nym, Obara a Tyene, což jsou dcery Oberyna Martell, slibují pomstu za jeho smrt. Potřebují se ale k Myrcelle dostat dříve než Jamie.
U Cersei se to začíná přiostřovat. Malá rada se neustále zmenšuje, nyní záměrně poslala lorda Mace Tyrella k Železné bance, aby byl pryč z Králova přístaviště. A nyní, když je Nejvyšší vrabčák v čele církve, je čas udělat změny, proto se Cersei rozhodne povolat Obránce víry, o kterých také krátce promluvil spisovatel George R. R. Martin. Ti jsou okamžitě aktivní a dávají se do práce. Nabíhají do ulic a ničí zásoby alkoholu, devastují bordely a jejich návštěvníky nemilosrdně zabijí. Ve finále si dojdou pro Lorase Tyrella. V průběhu drancování můžeme vidět Lancela Lannistera, který získává cech na čelo. Spravedlnost přichází.
Jakmile se tohle dozví Margaery Tyrell, běží za Tommenem. Tady už jde do tuhého, takže na rovinu říká, že za vše může jeho matka Cersei, a Tommena přesvědčí, ať okamžitě jedná. Ten ihned běží za Cersei, ta mu ale odvětí, že ona nikoho nedrží, že musí za Nejvyšším vrabčákem. Nezavařila si tady tak trochu, co když nastane situace, kdy tohoto rozhodnutí bude litovat? Mladý Tommen tedy vyráží za vrabčákem, ale střetně se s odporem jak ze strany vrabčáků, protože se Nejvyšší vrabčák modlí, tak s odporem od obyčejných lidí, kteří na něj hulákají: „Jsi zrozen z hříchu, jsi rouhání a špinavý bastard!" To Margaery velmi naštve a musí jednat, okamžitě se tedy vydává za svou babičkou Olennou Tyrell.
Na severu to začíná být také pěkně zajímavé. Určitě jste zaznamenali narážky na Neda Starka. Poprvé, když Stannis Baratheon mluvil se svou ženou Selyse Florent o Jonovi, tak říkala, že to je syn nějaké běhny z krčmy, na to ale Stannis odvětí, že něco takového nebyl vůbec Nedův styl. Dále na severu proběhla konverzace mezi Sansou a Malíčkem o dávné historii. Sansa je v hrobce svých bývalých předků, konkrétně u své tety Lyany Stark, kterou ona sama ale nikdy nepotkala a otec o ní nikdy moc nemluvil, pouze jí chodil zapalovat svíčky. Malíček měl ale tu čest jako malý, když viděl rytířský turnaj, ve kterém zvítězil Rhaegar Targaryen, a když vybíral královnu krásy, tak všechny šokoval a namísto své ženy Elii Martell vybral právě Lyannu, čímž rozpoutal války. Sansa odvětí, že ji poté ale unesl a znásilnil, Malíček se na to jen pousmál. Dále řekl, že Zimohrad opouští, ale že se Sansa nemusí bát, že přijede Stannis se svou armádou a osvobodí ji a jmenuje Strážkyní severu. Čemu to vše nasvědčuje? Hodně k populární teorii R+L=J.
Něco málo o tom nastínila i představitelka Melisandry, herečka Carice van Houten, v nedávném rozhovoru, kde mluvila o své sváděcí scéně s Jonem. Jon pokušení nepodlehl, a Melisandra tak odešla, ale se slovy, která Jonovi budou hlavou vrtat ještě dlouho. Oblíbená věta „Nic nevíš, Jone Sněhu", kterou slyšel od ženy, kterou miloval, od Ygritte. Když to Melisandra vysloví, tak je vidět, že Jonovi doslova zamrazilo.
Krom toho se na severu udála také celkem důležitá scéna, která se točila okolo lásky, kdy jsme mohli vidět lidskou tvář Stannise Baratheon. Jeho malá dcera Shireen, která má šedý lupus, se ho ptá, zdali se za ni stydí. Na to Stannis odpoví, že když mu každý radil, aby ji odvedl pryč mezi Zkamenělé lidi, ale on jediný nad ní nezlomil hůl a udělal vše, aby ji zachránil. Nestydí se za ni, naopak, je to přeci jeho dcera, princezna Sherene Baratheon! Věřím, že někdo v určitém rozpoložení uronil i slzu, scéna byla vážně dojemná. Konečně jsme viděli Stannisovu jinou tvář.
Úplná závěr epizody se soustředil na Daenerys Targaryen, která zrovna promlouvá s Barristanem, který vypráví o výše zmiňovaném Rhaegaru Targerionovi jako o milém člověku s lidským duchem, který miloval zpěv a nenáviděl zabíjení. Což nám na něj poskytuje úplně jiný pohled, jak někdo takový mohl někoho unést a znásilnit? Následovala rozmluva s Hizdahr zo Loraqem o znovu otevření bojových jam. Mezitím se Synové harpyje vydali do města, kde navedli skupinu Neposkvrněných vojáků do pasti, ze které nebylo úniku. Strhl se nelítostný souboj, při kterém zemřeli všichni zúčastnění Synové harpyje, ale zemřel také Ser Barristan, přežil pouze Šedý červ, který je ale těžce zraněn.
Tyriona jsme si ve čtvrté epizodě moc neužili. Jorah Mormont ukradl loď a spolu s Tyrionem vyrazil na moře za Daenerys. Tyrion tou dobou netušil, kdo je jeho únosce, ale po chvíli se toho svou bystrou myslí dovtípil. Dozvídáme se, že hlavním Jorahovým hnacím motorem je láska k Daenerys. Jediné, co Tyrionovi ale chybí, je nějaké víno, bez něj to přeci nemůže zvládnout. Joraha ale jeho řeči unavují a Tyriona uspí.
Shrnutí a postřehy třetí epizody High Sparrow
Shrnutí a postřehy z druhé epizody The House of Black and White
Shrnutí a postřehy z první epizody Wars to Come
Foto: HBO
Konec Game of Thrones
Prequel
Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Natalia Tena
1.11.1984 | 1.11.2024 -
Robert Aramayo
6.11.1992 | 6.11.2024 -
Dean S. Jagger
11.11.1978 | 11.11.2024 -
Richard Dormer
11.11.1969 | 11.11.2024 -
Hannah Waddingham
16.11.1974 | 16.11.2024
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /116
Není vidět na úvodní stránce… neschvál? :)
Cersei se tady zachovala mimořádně blbě. Viděla, že Lancel se stal fanatikem, mají společnou historii a ona mu dá to rukou… moc ji potopit? Jsem zvědavá, jestli to udělá. Jak to bylo v knížce, tam se k nim přidal až po znovuobnovení bojovníků a navíc nebyl v Přístavišti, mám ten dojem? To by dávalo větší smysl.
#6 Rafan„…devastují bordely a jejich návštěvníky nemilosrdně zabijí“… jen malá úprava, nemilosrdně zabíjejí pouze homosexuály. ;)
No na ty písečné hady se moc těším, a co se týče Tommena tak ten mě pěkně štve ! on je král a bojí se každého kdo na něj zavrčí :( snad něco v 6 epizodě udělá Ollena, ta herečka to hraje naprosto úžasně :D
JÉÉ sorry nechtěl jsem to poslat dvakrát :D
#2 Ann Taylor: Pamatujete jak jsme spolu vedli debatu o nástupnictví po Daenerys, kdyby se stala královnou? Už mám řešení. Když usedne na železný trůn bude mít právo dekretem uznat Jona za legitimního syna svého bratra a máme tu hned pokrevního příbuzného. Jon je vrstevník Daenerys a tak jeho nástup na trůn by přicházel v úvahu jen předčasnou smrtí Daenerys. Však tím že by Jon byl legitimní Targaryen, vztahovalo by se to i na jeho děti.a nástupnictví je vyřešeno. Pokud je tedy Martin nenechá zemřít oba bez potomků.
#7 DramaQueen #8 Samuel-El #9 Ann Taylor#6 Rafan: Zaprvé, že je Jon Targaryen je teorie a pouze jen teorie (které osobně sama fandím), zadruhé odmítl Stannisovo nabídku, aby se stal Starkem, protože složil přísahu. Nepovažuju za moc pravděpodobné, že by svolil k tomu mít kupu targaryenovských dětí, aby měla Daenerys následovíka… :)
#6 Rafan: Alebo kedže hovoríme o Targaryenoch. Daenerys by si mohla vziať Jona a mať s ním deti a tak znovu vybudovať rod Targaryen. A pak by mohla umrieť.
#10 terari#6 Rafan: No pokud by to udělala takhle, tak jo, byl by nástupce, ale otázka je jednak jestli by měla důvod ho tak uznávat – nikdo pořád neví, co je on zač, a jednak jestli by to po její smrti uznali i všichni ostatní a brali ho za krále. Já si myslela, že legitimizovaný člen rodiny je prostě „jako by nikdy nebyl bastardem“ a v dědičné linii už se hledí jenom na to, kolikátý se narodil, ale když si Roose takhle hraje s Ramsaym a sráží ho tím, že bude mít manželského syna, a Ramsay se opravdu bojí, že by to jeho pozici oslabilo, tak nevím, možná by se na něj pořád dívalo jinak a pak by se mohl rozhořet další konflikt a případní odpůrci by asi mohli mít víc šancí získat podporu, než kdyby tam sedělo Danyino dítě nebo někdo, o kom se nedá pochybovat, že je Targaryen a o kom je známo, že se jako manželský a pravý Targaryen narodil.
#11 Rafan #13 Rafan#8 Samuel-El: Jo jenže už na konci první serie ta čarodějnice něco udělala když Dany rodila a pak ji řekla že už nikdy nebude mít děti. A Dany taky říká že její děti jsou draci a žádné už mít nebude.
#9 Ann Taylor: No vzpomeňte si na tento dialog. Sám Robert si říkal Eddardu že ho mnoho lidí vnímá jako uchvatitele. Mnoho lidí vědělo jak moc Robert nenávidí Targaryeny a proto si někteří mohli některá fakta nechat pro sebe. Kdyby někdo přinesl pádný důkaz že je Jon byť jen poloviční Targaryen, nedýchal by za současné situace dlouho. Mám za to že král může zbavit přísahy. To předvedl již Sttanis. Že to Jon odmítl je jiná věc. Ostatně co víme jaký dopad bude mít na Jona rozhodnutí se spojit s divokými.
#14 Ann TaylorJe škoda, že zemřel Selmy a místo něj přežil, kvůli své romantické lince, Šedý červ. Radši bych viděl Missandei se Selmym, ale lidi prostě nejsou připravený na gerontolásku :(
Tenhle díl také mimochodem ukázal, že neposkvrnění bojují mnohem lépe, když si sundají helmy, a nebo že používají zvláštní strategii odlákání pozorností, kdy většina jednotky zaměstná nepřátele lákáním na snadné zabití a jeden vybraný člen, co si sundá helmu, bude nepřátele nenápadně masakrovat.
#65 Stráťa#9 Ann Taylor: Jon by měl oba rodiče vznešeného původu a měl by na své straně Sever a zřejmě i Lordy z Orlího hnízda.
#11 Rafan: Ale co by měl být ten důvod? Oba údajní rodiče mrtví, Ned mrtvý, všichni ostatní, co tam tehdy byli, dávno mrtví, jediný žijící svědek, který by mohl potvrdit tu teorii, je Reed, takže může říct úplně cokoli a nedá se to nijak ověřit, a Jon sám je podobný Starkům, takže na tom se taky moc stavět nedá. Kdyby někdo přinesl pádný důkaz, to je sice hezký, ale on už patrně žádný takový neexistuje.
A nevím, jestli by měl na své straně i Údolí, když se tam snaží roztahovat Malíček, který rozhodně není pro žádnou stabilizaci situace. Robert/Robin podle mě nevydrží dlouho a kdo ví, jak se to tam semele. A pak už by záleželo, kdyby měla usednout na trůn, nemít děti a prohlásit Jona za nástupce, jestli by Sever a možná Údolí na jeho straně stačilo, nebo by se objevil někdo, kdo by dokázal získat sympatie zbytku či aspoň toho se silnější armádou. A taky by záleželo, jak by se předvedla Dany, protože kdyby se třeba zbláznila jako její otec (o čemž si myslím, že k tomu má nakročeno), tak by si lidé, v živé paměti posledního Targaryena, moc nepískali a asi by ani netoužili po nástupci bývalém bastardovi, zvlášť, když krom Severu o Jonovi a jeho kvalitách nikdo nic neví.
#15 Rafan#14 Ann Taylor: Vzpomeňte na slova Malíčka. Když se spojil sever s lordy z údolí svrhli tu největší dynastii co tu kdy byla.
#16 Ann Taylor#15 Rafan: Myslíš tím svržení Targaryenů? To s nimi bojovaly ještě říční krajiny připojené sňatkem Neda a Catelyn a bouřlivé krajiny jakožto domov Roberta, Západ naopak nedělal nic, Dorne… si nepamatuju, a z Roberta snadno mohl být bezdomovec, od kterého by se tak někteří příznivci odklonili (toho se třeba bál i Robb, že když nedokáže udržet vlastní domov, jak mu můžou muži věřit, že může zvítězit), kdyby neměl Davos štěstí a nepropašoval Stannisovi zásoby, a kdyby se nakonec Tywin nerozhoupal a lstí nevyplenil hlavní město, naopak zůstal loajální, má to taky mnohem těžší. Takže v tom hrálo roli mnohem víc věcí a spojila se pro nim půlka království, nejen Sever a Údolí.
#18 RafanHlavně pokud by byla R+L pravdiva a Dany ho zbavila statusu bastarda, tak by mel Jon vetsi pravo nez ona, coz by mohl byt duvod, proc by to radej nedelala. Samozrejme Jon tak jak ho zname, by toho asi nevyuzil k tomu, aby ji vysoupl, ale to ona nevi :-D
#18 Rafan#16 Ann Taylor: Rod Targaryenů byla velká dinastie, která sama o sobě byla velmi silná. Kdo by přicházel v úvahu jako protiváha vojenské síle Severu a Lordům z údolí. I Stannis je přesvědčen že se severem coby spojencem dobude trůn. Co tak pozoruji, tak nevidím žádné kloudné koalice které by se mohli severu s Údolím postavit. Dále zapomínáme na divoké a na hrozbu za zdí. Celé se to může ještě zamotat.
#21 Ann Taylor #39 Monkeyskunk#17 Monkeyskunk: Ne neměl, Pokud by byl Jon uznán Targaryenem, byl by 2 generací od šíleného krále a ne tedy přímý potomek kterým je Daenerys a tedy je její nárok na trůn více legitimní. Zkrátka Jon je druhý v pořadí, pokud Daenerys nebude mít děti.
Již jsem to psal kdysi u jiného článku, kde jsem poukazoval na Aegona Targaryena (přímého syna Rhaegara, údajně zabitého Horou, v 5. knížce zjištěno že žije), který samozřejmě byl ze seriálu evidentně vyněchán a řešil jeho nárok na trůn.
A budu se tu i znovu opakovat. Pokud by teorie o Rheagarovi a Lyaně byla pravdivá a byl nakonec i jako bastart (pořád by to byl bastard sice né Edarda ale Rheagara) někým uznán jako právoplatná potomek, tak by měl větší nárok na trůn, a to z toho důvodu, že by se tímto uznáním stal přímím potomkem Rheagara.
Samozřejmě s Johnem, jako bastardem by to bylo složitější a myslím že i nereálné. Pokud by jsme ale vycházeli z knih, kde tedy žije přímí potomek Rheagara, tedy Aegon Targaryen tak ač vlastně je to vnuk šíleného krále oproti Daenerys která je jeho dcera, tak se domnívám, že hlavní právo na trůn je na straně Aegona. A to z toho důvodu, že je to přímí syn nejstaršího syna šíleneho krále (tedy syn Rhaegara).
Pokud bych to např. převedl na české dějiny tak král Karel IV. měl 2 syny – Václava IV a Zikmunda. Po Karlovi se stál následníkem trůnu Václav IV. V případě, že by měl Václav syna tak by se stal králem jeho syn, protože ale neměl stal se jím Zikmund. Tedy se domnívám a vycházím z toho, že Daenerys by se stala královnou jen kdyby Rhaegar neměl syna.
#22 RafanStejně, pravděpodobnost že na trůn usedne Dany , Jon nebo Stannis je podle mně dost malá :) A ani bych se nedivil , kdyby na trůn usedl někdo nedůležitý ( ehm , Rickon :D )
#18 Rafan: Rovina má pořád hodně velkou armádu, ne? A ono na Severu toho zase tolik nezůstalo, vem si, že Robb před nedávnem vyjel do války a většina mužů, co odjela s ním a nestala se zrádci, padla. A Sever zase tak zalidněný není, aby se tam dalo sehnat nových dvacet tisíc a navíc tam přišla zima, která ještě hodně z těch zbylých zabije, vlastně už zabíjí, tudíž i kdyby teď přiletěla Dany, přemohla chodce a usedla na trůn, zima bude stejně a válkou zdecimované království se z ní vzpamatuje se značně sníženými stavy, na severu zvlášť. Když naopak začala rebelie, tak byli vojáci Severu doma, ne po smrti, tudíž mnohem silnější. A znova, v Údolí momentálně sedí Malíček jako lord protektor, snaží se manipulovat s lordy a u něj se nedá s jistotou počítat s loajalitou k jakékoli straně, takže automaticky vidět nové spojenectví Severu a Údolí, to si netroufnu.
#23 Rafan#19 Zdenny7: Ne uvažujete chybně Jon by byl syn syna krále. Daenerys je dcera krále a tedy přímý dědic. Kdyby se (berme zatím že tomu tak je) otec Jona stal byť jen na 1 minutu králem byl by Jon následník. To se ale nestalo. Jon je vnukem krále a tedy druhý v pořadí.
#25 Asha124 #60 Stráťa#21 Ann Taylor: Malíček je jen protektor a nic víc. Jeho vliv stojí na tom zda žije syn Jona Arryna. Pravděpodobně doufá že s ním bude manipulovat k svému prospěchu, ale nikdy nemá šanci se stát Lordem z Orlího hnízda. Přijde doba kdy jeho vliv bude klesat.
#24 Ann Taylor #28 V Ales#23 Rafan: Jenže je to taky mistr manipulátor a daří se mu docela dobře dostávat lordy do takové pozice, jak chce. Sice mu to jde pomalu, ale on nikdy nebyl na rychlé akce. Ví, jak na lidi, a využívá toho. On možná ani nechce být lordem Údolí, sám už je lord Harrenova a i to potřeboval jen proto, aby si ho Lysa vzala. Kdo ví, co chce, o jaký titul, jestli vůbec nějaký, mu jde, ale jisté je, že za tu doby, kdy by mohl teoreticky Jon potřebovat podporu kvůli trůnu, by dokázal Údolí i rozložit, kdyby chtěl, nebo ho spojit s kdo ví jakým jiným rodem nebo cokoli. Je to jeden z nejnebezpečnějších mužů Západozemí. Kdyby Robin/Robert zemřel náhodou, okamžitě by vymyslel nový plán a nemám moc pochyb, že by z toho vyšel dobře. Kdyby se ho zbavil sám, měl by důkladný plán už dávno, takže ne, jeho vliv nestojí na jednom člověku, ale na tom, jestli má všechno pod kontrolou. A jak se ukazuje, tak zatím má.
#22 Rafan: Ne. Následnictví takhle nefunguje. Následovnictví jde takto: Aerys-Rhaegar-Aegon-(Jon)-Rhaenys-Viserys-Daenerys. Nejstarší syn korunního prince má přednost přede všemi, i když korunní princ zemřel před tím, než se sám stal králem.
#26 Rafan #27 Rafan#25 Asha124: No tak tady bych se přel. Dejte příklad v dějinách kdy to tak bylo. Co já vím tak děti mají přednost před sourozenci i před vnuky. Korunní princ(prvorozený) jako následník trůnu ano ale pokud nebyl korunován nemohou mít jeho děti po krevní linii přednost před přímím potomkem 2 v pořadí. Pokud bude mít více dětí krále děti, následníkem se stává prvorozený korunního prince. Tady opravdu pak platí to co píšete.
#31 Asha124#25 Asha124: Zapoměl jsem s těmi vnuky že prvorozený korunního prince má nárok na trůn jen tehdy pokud nežije nikdo z dětí a jsou jen vnuci, nebo vnučky.i od ostatních dětí.
#23 Rafan: Cersei už taky vlastně nemá žádnou moc, ale stejně toho ještě dost dokáže.
Ve Francie Ludvík 15., 16., Jindřich 4… navíc Daenerys je žena, která se na trůn nedostane, jelikož v Západozemí nenalezne spojence (Martellům „upálila“ Dorana, odmítla si ho vzít) krom Greygoyů, které válka musela zdecimovat jako sever
#34 Eddard1Ve Francie Ludvík 15., 16., Jindřich 4… navíc Daenerys je žena, která se na trůn nedostane, jelikož v Západozemí nenalezne spojence (Martellům „upálila“ Dorana, odmítla si ho vzít) krom Greygoyů, které válka musela zdecimovat jako sever
#26 Rafan: Jenže tohle je Martinův svět a ne skutečná historie. Btw. Následovnictví trůnu Velké Británie jde takto: Elizabeth-Charles-William-George-Charlotte-Harry-Andrew (Charlesův mladší bratr)-Andrewovi děti-Edward (Charlesův nejmladší bratr)-Edwardovi děti-Anne (Charlesova sestra, v pořadí 2. dítě Elizabeth)-Anneniny děti a vnoučata-atd. I kdyby Charles zemřel před Elizabeth, nestane se králem Andrew, ale William.
Ja som zvedavy, ze ako zareaguje Stannis, ked sa Dany dotrepe na zapad a bude si narokovat na tron. Vzhladom na to ze cely cas sa ohana tym, ze on je pravoplatny nastupca kedze vsetky deti od Cersei su z incestu a on je Robertov najstarsi brat, avsak Dany je oreginal z kralovskeho rodu a Robert bol len rebel.
#35 GiTTyrad citam ako vsetci fanusikovia veria teorii R+L=J, urcite sa vsak budem smiat ak z Martina vypadne B+A=J, :D
#29 Red Bull: To není pravda neměla s upálením syna Dorana nic společného jo a nebyl to Doran
#32 Devilfish:
Robert, Stannis a Renly jsou z 1/4 Targaryeni (jeho otec Steffon byl synem Rhaelle Targaryen), takže to nebyl „jen nějaký rebel“, který s královským rodem neměl nic společného. Což byl i jeden z dalších důvodů, proč se Robert mohl stát králem (měl v sobě dost královské krve, aby se jím mohl stát). Klidně se může stát, že Stannis bude lítat na jednom z draků, pokud se potká s Daenerys. :)
Následníctvo ide z kráľa na prvorodeného syna, potom jeho synov a až potom ostatné deti kráľa. Dobrý je príklad s Veľkou Britániou v súčasnosti. Rovnako to platilo aj v minulosti. Síce je Henrich VIII. trochu ošemetný príklad, ale nástupníctvo bolo v poradí jeho syn Edward-jeho deti-ak by mal s K. Parrowovou synov, tak oni a potom ich synovia-Mária-Alžbeta I. A toto funguje aj vo Westerose.
Mladý Griff, ak je, kým je, má právo pred Dany. Ak by bol Jon uznaný ako Targaryen, bol by v línii pred ňou. Odhliadnuc od toho, že Jon by o trón zrejme nestál, aj ked z bastarda spravíte oficiálneho potomka na papieri (kvôli dedičstvu a pod.,), nemusia naňho hneď brať všetci ohľad. Po právnej stránke áno, ale v očiach ľudu to bude stále „bývalý“ bastard. Viď Ramsay a jeho strach, že by ho ďalší Boltonov syn pripravil o výhody.
A ďalšia vec, ani meno Targaryen nedáva Dany veľké šance po právnej/tradičnej stránke. Vo Westerose sa dedí v ženskej línii len v Dorne. Zrejme by si trón vydobila, ak sa tam raz dostane.. Ale veľkú podporu jej nároku nečakám. Je to žena. Naviac dcéra Šialeného kráľa- jej starší brat bol normálny, ale kto by riskol, že iné dieťa MK nebude rovnako kruté? No a ak docupitá s ľudomilom Tyrionom, ktorý by ich všetkých nahradšej otrávil.. Ďakujem, radšej Stannis.
#45 Ann TaylorPridávam ešte nejaké linky: http://asoiaf.westeros.org/…-succession/
http://awoiaf.westeros.org/….php/Customs
http://www.quora.com/…-in-Westeros
Přesně kvůli těmhle debatám se modlím za to, že Bowen Marsh odvedl hódně dobrou práci a na konci té páté knížky to neodbyl…pokud neodbyl, tak už tohle myslím není třeba dál řešit :)
#18 Rafan: Není to pravda. Byl by to první syn prvního syna, tudíž by měl před Daenerys přednost, jelikož je až třetí dítě ;-)
#40 Monkeyskunk#39 Monkeyskunk: Kecám, né první syn prvního syna, ale druhý (třetí dítě), ale to nic nemění na tom, že by byl pořád potomek prvního syna Aeryse a ti mají přednost. Konec konců, kdyby to bylo jak říkáš, tak má automaticky větší právo Stanis před Robertovými potomky (on si myslí že má, ale né z důvodu které uvádíš, nýbrž proto, že ví, že ti blonďáci nejsou Robertovi).
#41 Rafan #42 Rafan#40 Monkeyskunk: Ale to jsem přece uvedl. V nástupnictví mají děti rodičů přednost před sourozenci rodičů a (a tady se rozcházíme) před vnuky. Ono vlastně z toho následnictví část přešlo až do moderního práva o dědictví. Po rodičích dědí děti a nikoli vnuci. Pokud děti nežijí dědí vnuci. Pokud nežijí vnuci, dědí sourozenci rodičů pokud žijí. Z moderního práva vypadl prvorozený protože v moderním právu jsou si potomci rovni. Stannis si dělá správně nárok, protože Robert právoplatné děti neměl a tedy ani vnuky a pak nastupuje on jako sourozenec. V tom měl Ned Stark pravdu.
#43 Monkeyskunk#40 Monkeyskunk: Dodatek: Asi mají mí odpůrci pravdu že by Jom měl přednost před Daenerys. Podle dědického práva namísto zesnulého dítěte nastupuje v nároku na dědictví jeho dítě, tedy vnouče a řadí se do první skupiny mezi děti. Tím se řeší nebezpečí aby potomci zesnulého dítěte které ho přežijí jeho rodiče nevypadli z dědictví rodinného majetku. Pokud přidáme institut prvorozeného přechází pravděpodobně tento nárok po jeho smrti na jeho děti opět s institutem prvorozeného.
#44 Monkeyskunk#41 Rafan: Nevim, zbytečně moc to motáš. Přes vnuky :-D Podle mě je fuk, jestli byl tatík korunován nebo nebyl. Jde o to, že v nástupnické linii je to prostě dítě prvního syna a jedno, že je to vnuk. Navíc ti to tady lidi vysvětlili i na realitě. A koneckonců, v knížkách to říká sám Aegon, že Daenerysinu pomoc nepotřebuje a navíc má větší právo.
#42 Rafan: Joujou, tak nějak sem to myslel s tím prvním synem prvního syna :-D Ikdyž sem se pak rozpoměl, že by byl vlastně druhý syn. Každopádně to beru tak, že se jede po co nejpřímější linii, až to nejde tak se odbočuje k druhým dětem piramidově nahoru :-D
#36 niennor: Jo, naprostý souhlas.
#82 niennorNejlepší vzorovej případ pro následovnictví by byli Freyové – ty ale nikdo pořádně nevnímá a nezná :D
Jak to chápu já (a tedy je to pravda :D): Z krále -MK- Dědické právo přechází na prvorozeného syna -R-, z něj na jeho prvorozeného syna -A-
Pokud zemže -R- ale žije -A-, přechází dědictví na -A-. Přestože -R- nikdy své dědické právo neuplatnil a nestal se králem, to právo MĚL od svého narození.
Pokud zemře -A- aniž by splodil potomstvo, hledá se někdo z potomků -R-, který zdědí dědické právo po -R-. To by mohl být -J-, ale muselo by se prokázat že je legitimním potomkem -R-.
Pokud -R- nemá další potomky kterým by mohl dědické právo předat (ač mrtvý :D), jeho nárok „propadá“ a přechází na nejstaršího sourozence. Tedy -V- který je ale mrtvý a bezdětný.
Tedy nejstarším žijícím sourozencem je -D-, ALE ta je ženského pohlaví.
Co s tím? V Dorn vládne nejstarší potomek bez ohledu na pohlaví, ale ve zbytku západozemí ne.
Když by si západozemí chtělo najít Targaryena který jim bude vládnout, bude se muset po rodokmenu vracet až nenajde nějakého nejstaršího bratra krále a jeho potomky :D
#48 Red Bull #51 Omilis #82 niennorA čím víc se v „tom celém“ nimrám, tim víc se mi začíná zdát pravděpodobná jedna věc v následnictví.
Když budeme vynechávat Mladýho Griffa kterýho vynechal i seriál (možná jen odložil, ale v tuhle chvíli prostě mladej neexistuje); A budeme brát jako pravdu že Denny už nemůže mít potomky (pár akcí se zkušenym obšourníkem ani pár slov nasupený čarodějnice nejsou pořádný důkazy, ale dejme tomu); Tak nám vychází, že si Denny musí dědice sama vybrat. Z jejího rodu neni známej žádnej legitimní dědic ani z desátýho kolene. ALE mi co si tu tak píšeme rádi věříme že R+L=J. Krev Rhaegara by najednou mohla bejt ještě důležitější než „jen“ na oblíbenost u draků. Řešíme tu pořád jen toho, kdo bude kralovat na konci příbehu, ale už ne jeho dědice :D
#46 Lukass.M: Kdo je to V…? Na toho jsem ůplně zapomněl.
#50 Lukass.MMě by nejvíce zajímalo, proč Varys se s Illiryem bavil o Dany a ne o Griffovi, proč chtěli získat na trůn ceru Šíleného krále, mě to zní tak jako by Connington ho před nimi skrýval?
#51 Omilis#48 Red Bull: „Koruna pro Krále“ :D
#46 Lukass.M: Tak snad je jedno, že je žena. Platí, že má přednost syn před dcerou (kormě Dorne), ale pokud není žijící syn, tak je dědicem dcera (má přednost před strýcem a tetou).
#49 Red Bull: Však ho myslím skrývalii v knížce. Ale možná ho ze seriálu vyřadí úplně, ať to není moc komplikované.
Otazka je jednoznacna: Ked umre dedic (prvorodeny syn) bez toho aby ho korunovali za krala, avsak ma uz deti, dedia jeho deti alebo surodenci (dalsie deti povodneho krala). Tiez by som rad videl ako by Dany reagovala na Aegona, presla vselicim aby sa mohla vratit ako pravoplatna kralovna do Westerosu a zrazu dojde maly princ a Dany straca aspon oficialne pravo na tron
Tak , Dany ani Aegon ( popřípadě Jon ) si nemůžou stejně dělat práva na trůn dokud by nevymřeli Baratheoni . A i kdyby umřel Stannis , právoplatný král , tak si stejně nemůžou dělat práva . Stannis má totiž potomka , Shireen . Až po její smrti by si mohly začít dělat práva . Největší právo by měl Aegon , po něm by mohla usednout Dany ( kdybychom nebrali v úvahu Jona )
No tak to je otazka uhlu pohladu, Stannis je pravoplatny kral ako naslendik Roberta, avsak Robert bol rebel alebo „Usurper“ (slovo ktore Dany aj Stannis miluju), takze pravoplatny kral je Aegon alebo Dany. A aj keby smrt mala prerusit kralovsku dynastiu (zabit Stannisa a Shireen), tak Dany ani Aegon nikdy nezomreli, takze Robert by vlastne nikdy nemohol byt kralom…
#60 StráťaJaký byl původní plán tech co stojí za mladým Griffem. Sňatek s Danny. Jenomže ta se zasekla v Meereenu . Tak se plány změnily a dědic trůnu Aegon najímá Zlaté společenství jako základ své armády a vydává se do Zapadozemí
#57 OmilisPodle mě Jon nemá dědičné právo na trůn
#55 Eddard1:
Nemyslím, že máš pravdu. Pokud si to pamatuju dobře, tak jejich cílem byl vždy Aegon na trůně. Danny byla jenom na odvedení pozornosti.
#59 Eddard1Aegon má v plánu vyhledat svou tetu Daenerys, oženit se s ní a s její pomocí dobýt Železný trůn. Očekávají, že Dany se vydá se svou armádou z Meereenu na západ, ona však ve městě setrvává a očividně nehodlá Meereen opustit. Vzdávají se tedy naděje na pomoc Daenerys a jejích draků a Neposkvrněných a rozhodnou se jednat sami. Najímají si nejlepší ze svobodných společenstev, Zlaté společestvo, aby tvořilo jádro Aegonovy armády. Vůdci Zlátého společenstva, Harrymu Stricklandovi, je Aegon představen již jako Aegon z rodu Targaryenů, šestý svého jména, pravý král Andalů, Rhoynů a Prvních lidí, před obyčejnými vojáky je však jeho identita stále tajena. Aegon dělí svou armádu a lodě Zlatého společenstva tak opouštějí Volantis a vydávají se na cestu do Sedmi království Západozemí. Čtvrtinu všech sil vede Jon Connington, nyní jako Pobočník svého krále, s úmyslem vylodit se u svého bývalého sídla, Gryfova hradu a v tichosti se ho zmocnit. Po jedné čtvrtině Aegonovy armády dostávají Tristan Řeka a Lanswell Peake, aby se se stejnou měrou nenápadnosti vylodili na strategických bodech v Bouřlivých zemích a Aegon tak měl základ armády poblíž Bouřlivého konce, posledního významného hradu v držení Stannise Baratheona, který má v úmyslu dobýt. Aegon zůstává s poslední čtvrtinou Zlatého společenstva. Jonu Conningtonovi se podaří úspěšně zmocnit Gryfova hradu, kde se k němu o čtyři dny později připojuje Aegon se zbytkem armády. Mladý král požaduje pravomoc osobně vést útok na Bouřlivý konec. Varys mezitím v Králově přístavišti podniká důležitý krok pro rozvrácení současné vlády Sedmi království, čímž je zavraždění Kevana Lannistera, jediného „vlákna“, které drželo rozhádanou vládu pohromadě. Umírajícímu Kevanovi prozradí, že Aegon vztyčí svou zástavu nad Bouřlivým koncem. Na konci jedné z předčasně zveřejněných kapitol z šesté, dosud nevydané knihy, psané z pohledu Arianne Martell, se dozvídáme, že Aegonovi se podařilo Bouřlivý konec dobýt. Tím získal potřebnou základnu pro další kroky. Předpokládá se, že v brzké době se k němu připojí síly Dorne, které vždy tajně podporovaly přeživší Targaryeny.
#61 Rafan#57 Omilis: Já myslím že mám
#62 Omilis#22 Rafan: Daenerys je žena a proto by měla přednost před mužským potomkem, přímým nebo nepřímým pouze v Dorne. Všude jinde platí že mužští dědicové jejichž děti ponesou jméno rodu mají přednost před ženskými. Když jsme u toho tak Daenerys už nejspíš ani není Daenerys Targaryen ale Daenerys zo Loraq…
#54 Devilfish: Robert je od dobití a korunovace právoplatným králem.
#58 Eddard1: Na Martely jsem také myslel, ale jejich vztah s Targaryeny není právě jednoduchý a hlavní důvod spojenectví nežije. Otázka by pak zněla co by Targaryen nabídl Martelům za spojenectví.
#59 Eddard1:
Jde o to, že oni Zlaté společnstvo nenajali místo Danny, Měli ho už předtím. Danny a Viserys nejdříve sloužili jako odvedení pozornosti. Když pak Deanerys získala armádu, tak se s ní chtěli spojit. Nakonec to zavrhl Aegon (bez konzultace v Varysem a ostatními), potom co mu to poradil Tyrion.
#63 Eddard1#62 Omilis: a copak to nějak nepotvrzuje co jsem psal? kdyby Dany pokračovala na západ tak by se s ní spojil je samozřejmě otázka jestli by chtěla. Jo jestli úplně někdy na začátku byl Viserys a Dany návnada tak to se změnilo(Draci) a (Neposkvrnění) jo to bude ještě hodně složité.
No ale pokial viem oni sa uplne nevykaslali na Dany, stale s nou pocitaju ako s buducou Aegonovou zenou a taktiez s jej armadov, len uz nechceli cakat s invaziou Westerosu aby nepremeskali ten spravny moment. Na rozdiel od Dany ktora si hlupo vysedava v Meerene a vydava sa za nakych arabov…
Jinak závěrečný scény museli dát hrozně moc práce. Vymyslet něco tak stupidního jako že partička bývalých otrokářů co pravděpodobně nikdy nemusela bojovat (bojovali za ně jejich otroci) zmasakruje nejlepší vojáky na světe ve víceméně rovným boji bez velké početní převahy nebo momentu překvapení. Pokud to má být skutečná síla neposkvrněných v boji tak jsou pro kohokoliv se skutečnou armádou asi stejně nebezpeční jako skupinka nemluňat.
#12 zuzupd: „Gerontoláska“ je špatná ale láska vykastrovanýho otroka je v pohodě?
#68 Eddard1Napodobne u mna sklamanie, ale hlavne sa mi nepacilo ze ser Barristan nenosil ziadne brnenie, vsak cely cas aj v knihach aj v serialy sa ohanali ako rytieri miluju svoje brnenia, ser Barristan stale nosil brnenie nonstop, ale zrazu ma len nejaku kozenu vesticku na sebe.....a zombrie na prebodnutie brucha dykou, co by sa nikdy nestalo keby mal na sebe zbroj…vsak ty sasovia mali na sebe len nejake handry a v ruke kratku dyku proti longswordu…
K tomu vašemu nástupnictví. Pokud by Jon byl skutečně Targaryen a existoval nezvratný důkaz, pak by měl právo na trůn středozemí před Denerys. Nástupnictví přechází na nejstaršího syna a jeho potomky okamžikem jeho narození. Takže jediná možnost jak by se Denerys mohla legitimně stát královnou, tak by nesměl být žádný žijící potomek Rhaegara. Stejně jako má třeba William právo na trůn v případě předčasného úmrtí Charlese před druhým nejstarším synem Alžběty Andrewem. Nebo v případě VB i před princeznou Annou. Teda všechno za předpokladu, že se Martin s nástupním právem inspiroval u evropských monarchií. No a to je celkem zřejmé. Jediná otázka je samozřejmě to, že nevíme, jak se ve Středozemí staví k nástupnictví bastardů. A to, že je Jon bastard je paradoxně jediné, co o něm můžeme s jistotou říct :D. Ale protože po smrti Roberta chtěla Cercei vyvraždit všechny Robertovi nemanželské děti, tak i na to známe odpověď. Takže Jon > Denerys. Bohužel, jak už to známe z historie, nejpádnějším důvodem pro korunovaci je stejně vždycky jenom armáda.
#69 Eddard1 #70 Red Bull #71 Ann Taylor#65 Stráťa: že by tam nebyli obyčejní lidé?
#79 Stráťa#67 Hondlis: i jako bastard?
#72 Hondlis#67 Hondlis: Proč by se R+L nemohli vzít? Targaryeni mohou mít přeci více žen…
#72 Hondlis #77 Omilis#67 Hondlis: Myslím, že ve Středozemí se k nástupnictví staví docela bezproblémově. Většina si volí prezidenta :D Ale všechny úvahy s větou „kdyby existoval silný důkaz“ se tak nějak kymácí na tom, že žádný takový nezvratný důkaz neexistuje, .
#73 Hondlis#69 Eddard1: No to je právě ta jediná neznámá. Dokonce bych ani neřekl, že u reálných stále existujících monarchií na to mají nějaké osnovy. Ale jak jsem napsal. Cercei si tím jistá byla. A to je docela solidní odpověď. #70 Red Bull: Hale já nejsem autor toho příběhu :D. Přeci nemůžu vědět jestli se vzali nebo ne. Navíc to je jen spekulace. Kdežto to co jsem psal v původním příspěvku je reálný nástupnický model.
#77 Omilis #82 niennor#71 Ann Taylor: No tak to samozřejmě ví jediná osoba. A ty to tak nějak nejsi se mi zdá :).
#74 Ann Taylor#73 Hondlis: Ano, ví to jediná osoba, takže není možné sehnat žádný důkaz. Jeden svědek pro něco tak závažného rozhodně stačit nebude a pokud neexistuje někde schovaný Rhaegarovo prohlášení s jeho pečetí a podpisem, což asi těžko, protože to neměl kdy napsat, není absolutně žádný důvod, proč by měl někdo věřit jedné osobě. Takže mě vážně nenapadá, jak to dokázat :)
#75 Hondlis#74 Ann Taylor: Tou osobou jsem měl namysli autora příběhu, který si s ním samozřejmě může dělat co chce. Třeba mu ten důkaz vyčarují děti lesa. Co my víme. Jinak já se jen snažil nastínit, jak by to vypadalo, kdyby… Přeci jen teorie o původu Jona je jedna z těch nejoblíbenějších, tak proč nezauvažovat jak by to vypadalo. Stejně tak jako důkazní materiál může stačit cokoli co R.R. Martin uzná za vhodné. Ale protože stejně vyhlídky na přežití celé té anabáze jsou jak pro Jona i pro Denerys mizivé, tak bych to vůbec neřešil :D.
#76 Ann Taylor#75 Hondlis: Ze všech možností zrovna vyčarovat dětmi lesa, kterým na dobré prosperitě lidských království vůbec nezáleží? To už je lepší plácnout chodce, kterým Rhaegarův doporučený dopis s dokladem dal do úschovy Benjen, kterému ho předal Ned :D A on se přece jen snaží, co se týče těchhle politických a intrikářských záležitostí, o realistický pohled, takže tam neomezené možnosti zase nemá. A co se týče přežití, u Dany je mi to úplně jedno, přestala mě bavit v seriálu ve čtvrté řadě, v knížce asi ještě dřív, u Jona to nevidím zase tak pochmurně. Ovšem na trůně nechci ani jednoho, nemůžu si pomoct, hodilo by se to kdekoli, v jakémkoli jiném díle by o nich asi nikdo nepochyboval, ale v téhle sáze by mi to přišlo spíš jako zklamání :D
#78 Hondlis#72 Hondlis: Ale psal jsi: „A to, že je Jon bastard je paradoxně jediné, co o něm můžeme s jistotou říct“. Na to asi #70 Red Bull: narážel.
#78 Hondlis#76 Ann Taylor: Tak to byla legrace samozřejmě. Ale souhlasím, že i pro mě by to bylo zklamání. Vzhledem ke konceptu by to bylo takové moc „normální“ a očekávané. Dost možná nás čeká takový „mass effect syndrom“. Celý příběh byl tak super, že konec neuspokojí nikoho.
#77 Omilis: Jo tak to mě nenapadlo.
#68 Eddard1: Tak úplně nerozumím otázce ale ono je to asi jedno, pokud se v Mereenu našlo tolik lidí schopných bojovat jenom s dýkou proti neposkvrněným tak ti nejsou ani zdaleka tak smrtící jak by měli být. Rozhodně nemůžou být silou schopnou dobít západozemí protože pár slušných rytířů s plnou zbrojí je rozseká na kousky.
#80 Lukass.M #81 teojan89#79 Stráťa: a spol.
Vyvozujete efektivitu Neposkrvěných z naprosto nevhodný situace. Neposkrvnění jsou v první řadě cvičeni jako vojáci do formace. Často jsou používáni jako osobní stráž, ale tam fungují spíš jako „hele co si můžu dovolit“.
Byly vždy načapáni přesilou která měla tolik rozumu, aby se na ně okamžitě nahrnula v plnym počtu. Primání zbraň Neposkvrněných není nejvhodnější na boj v úzké uličce (tam právě měli vhodnější zbraň útočníci) a doufám že nemusím dodávat že probodnout čtyři těla za vteřinu je prostě nemožné.
#79 Stráťa: Tak ono je to hlavně blbě natočené. Neposkvrnění měli mít u pasu krátký meč a ve chvíli, kdy byli napadeni v úzkém prostoru, kde je kopí naprosto nevhodnou zbraní, měli kopí odhodit a bojovat s mečem a štítem. Tohle by elitní vycvičení vojáci mohli vědět. Také je směšné, že v ulicích hlídkují jejich nejvyšší důstojníci.
Na druhou stranu Synové harpyje byli, pokud se nemýlím, z velké části tvořeni bojovníky z jam, což nebyli úplně špatní bojovníci, a ty „dýky“ jsou povětšinou spíš jakési krátké meče nebo mačety či co.
#85 Stráťa#45 Ann Taylor: Páčia sa mi väčšinou tvoje názory a teórie :) koho by si chcela ty vidieť na železnom tróne nakonci? či nato predpokladá má/nemá, či by chcel/nechcel, nezáleží
#46 Lukass.M: To s Freyovcami ma rozsekalo, nemala som nervy prelúskať sa jeho rodokmeňom :D tebe sa to podarilo?
Nepoškvrnení aj mňa prekvapili tým, ako ľahko ich rozsekali. O nich sa tvrdilo, že trénovaní na boj od detstva len vo formáciách-nie aj všeobecne? Je to divné, lebo Jorah aj so Selmym tvrdili, že Nepoškvrnení by jej stačili na dobytie minimálne King´s Landingu, nie? A tam by určite bojovali proti lepšie vyzbrojeným a nie len vo formáciách. Avšak s tým, že s presilou sa ťažko vysporiadať, súhlasím.
Nenapísal by mi niekto veľmi skrátene do spoileru, čo zač je zrejme Hizdar, na čom sa podieľa, nejaké skryté plány? V knihách tak ďaleko nie som a Dany a jej linka je jediné, o čom si čítať na wiki neplánujem, ubíja ma už len v knihách.. Ďakujem vopred ;)
#72 Hondlis: Inak, čo sa týka legitimovania v realite.. zatiaľ som nenašla žiadne infá k tomu, len predpokladám, že pokiaľ je čistokrvný dedič, mohol by mať väčšie právo.. bastardovi by sa max ušiel nejaký titul, pozemky a pod., ale nasadil si mi chrobáka do hlavy, mrknem sa dakedy nato, díky :)
#83 Lukass.M #84 Ann Taylor#82 niennor: Ne úplně dokonale, ale v knížkách první/poslední? kapitola byla z pohledu Freye a trošku to tam rozváděl :D Mimoto samozřejmě nakoukntí na http://awoiaf.westeros.org/…p/House_Frey kde se člověk dozví spoustu věcí který nestihne pochytit při prvnim čtení. S prohlíženim opatrně – kdo si nechce zkazit překvápka ze seriálu/knihy tak možná ani nelezt na stránky :D
Neposkvrněný v králově přístavišti by nejspíš stáli jen proti městský stráži, což jsou mamánci z lepších měšťáckejch rodin, který maj výcvik v první řadě proti opilcum :D Že v řadách synů harpyje je spousta bojovníků z jam je pravděpodobný – vždycky se živili bojem a po příchodu Denny neměli za co si koupit jídlo. Pak už je jen otázka pár dní, aby obyčejnym otrokum vysvětlili jak skočit na Neposkvrněný.
Hizdar – Když budu vycházet jen ze seriálu: Denny se s nim chce brát. Když bude v Meerenu fungovat dědění majetku a Hizdar si bude myslet že Neposkvrněný jsou ve vlastictví Denny, tak bude mít sakra důvod aby jí odstranil. Ale důvod k odstranění měl už předtim – zabila mu otce, zrušila mu byznys s bojovejma jámama a hlavně je to divoká karta která někde pod městem vykrmuje Hodně nebezpečný neovladatelný bestie. Ani takovejhle fajn kluk nemusí bejt 100% její kamarád.
K legitimaci – dekretem je bastard posunutej do stejnýho stavu, jako kdyby nikdy nebyl bastard.
#84 Ann Taylor #92 niennor#82 niennor: Upřímně, nikoho. Chtěla bych, aby se buďto rozpadli zase na nezávislé celky nebo došlo k nějaké jiné zásadní politické změně, nebo aby jich většina umřela kvůli zimě, chodcům a drakům a současná podoba a kultura Západozemí i s celým trůnem by zanikla. Nebo alespoň, kdyby podlehli nějaké jiné, protože už je to tam úplně všechno roz*ebané. Ale kdyby už někdo musel usednout, tak někdo, kdo by byl mezi Stannisem a Renlym, kdo by pověsil Malíčka a Varyse do průvanu a kdo by měl pobočníka Tyriona. Ovšem u něj je problém, že otcovraždu skutečně spáchal a někdo podobný Stannisovi by mu to nemohl jen tak prominout, tak někoho, jako Tyriona, ale ten už se blbě hledá :D
#83 Lukass.M: To jsem si myslela taky, ale proč by se potom Ramsay tak vztekal a bál, že by ho narození syna Roose a tlusté Waldy ohrožovalo?
#85 Stráťa #89 Lukass.M #92 niennor#81 teojan89: Ok, to by šlo ale i tak, byly tam stěží 2 na 1 neposkvrněnýho a neposkvrnění se nechali zmasakrovat. V té scéně prostě nevypadali jako nejlepší bojovníci světa.
#84 Ann Taylor: Myslíš že u Boltonů je problém aby Ramsay prostě „zmizel“ když bude lepší alternativa? Teď se to Roosovi nehodí protože je jeho jedinej dědic ale to se má změnit.
#86 Ann Taylor #89 Lukass.M#85 Stráťa: Já si nemyslím, že by se bál toho, že ho Roose zabije.
#88 OmilisMyslim, ze lahko zistia, ci je Jon Targaryen. Staci, ak sa ho draci pokusia spalit a on to prezije. Targarienom ohen neublizi :-)
Co sa tyka Synov Harpye, tak to su byvali otroci z Bojovych jam. Ak su v pocetnej presile, tak sa Neposkvrnenym mozu lahko rovnat.
#86 Ann Taylor: A čeho jiného by se bál? Teď je jeho dědicem on, ale pokud Roose najde někoho lepšího, tak …
#85 Stráťa: Naschvál jsem si to pustil znova… nepočítal sem těla, ale přišlo mi že proti 3+4 tam naběhlo cca 10 a 10 :D
#84 Ann Taylor: Jediný čemu Ramsay rozumí je násilí a v týhle sérii si několikanásobnou vraždou nahradil hlavu jednoho z menších rodů. Kdo se nehodí do plánů, je odstraněnej – to je věc kterou zná.
V knížce dokonce zlikvidoval dědice Roose, přeztože tim ještě jako bastard nemohl nic získat. Domeric Bolton (dědic Roose) chtěl poznat bastardího bratra Ramsayho, zanedlouho po tomhle setkání zemřel; Roose neni blbej a Ramsayho podezříval z otrávení Domerica, ALE dědice potřebuje a tak mu Ramsay ZATIM stačí.
Bastard je ale nepřevychovatelnej, takže Roose rozhodně zvažuje jeho nahrazení někym kdo proti sobě nepoštve celej sever. Buď synem od tlustý Waldy, nebo (a to asi líp) synem Ramsay+Stark-yně.
#90 Ann Taylor#89 Lukass.M: Jo, to všechno vím, ale právě že Ramsay je násilnej psychopat a nikdo, kdo by si dělal starosti z pravidel nebo bohů, takže si nemyslím, že by se musel bát, že ho odstraní. Naopak bych řekla, že by byl on schopnej pokusit se odstranit Roose, teď, když má postavení i manželku, on se nebojí ničeho. Ostatně v knížce i Roose prohlásil, že ví, že pokud bude mít další děti, tak je Ramsay zabije. Prostě z toho mám najednou pocit, že legitimizovaný bastard pořád není automaticky jako by nikdy bastard nebyl.
#91 Lukass.M#90 Ann Taylor: It is unclear whether a legitimized bastard would be placed in the succession according to birth order, or would be placed at the end, after the trueborn children.
Když by ho dekret posouval jen na poslední místo v pořadí, „musel“ by Ramsay zabít Waldino dítě a Roose by kvůli přežití novýho dědice „musel“ zabít Ramsayho :D
Stejně si ale myslim že dekret posouvá bastarda do pozice stejný jako by nikdy bastardem nebyl :p
S tými bastardami by som to skúsila prirovnať k adopcii. Máte zrazu dieťa, právoplatného dediča majetku, mena, ale viete, že to nie je úplne vaše. Bastard je síce počatý z jedného rodiča (čo by v realite geneticky zodpovedalo nemanželskému dieťaťu), ale teraz sa snažím poukazovať nato, ako sa na bastardov hľadí v Martinovom svete. Nemajú také postavenie a priezvisko rodiča získajú len právnym aktom. Ak by bastard nebol legitimizovaný, prirovnám ho k nemanželskému dieťaťu- staráš sa oňho, ako najlepšie vieš, nemusíš sa k nemu ani priznať či s ním tráviť čas.. alebo ho zaopatríš, dáš mu nejaké peniaze, možno zázemie a možno ani to nie (viď. Robertove deti) atď. Ale keď z neho spravíš legitímneho potomka, príde mi to skôr ako adopcia. A teraz príklad- si Ramsay, adoptujú si ťa legitimovaním, máš normálne postavenie v rodine, kde sa zrazu narodí dieťa tvojim adoptívnym rodičom. Myslíš, že nebudú uprednostňovať niekoho z krvi ich oboch? A čo ľud, menší lordi- keď tvoji rodičia zomrú a oni vedia, že pochádzaš z nejakej štetky a hoc je tvoj „polovičný“ brat mladší, nezorganizovali by vzburu s cieľom spraviť z neho svojho pána? Naviac, ak sa dá z niekoho spraviť kusom papiera oficiálny dedič, neviete, či mu to právo môže niekto iný kusom papiera znovu zobrať?
#83 Lukass.M: Takže za všetko môže on? To ma možno znovu začne v knihách baviť jej linka, ak jej to jej „som mladá a nič neviem o vojne“, či čo to furt splieta, konečne natrie. Prečítala som zatiaľ prvé 3 knihy a len matne viem, že bude mať problémy. Nu, nedivím sa a prajem jej ich.
#84 Ann Taylor: Aby si ešte nemala pravdu a nerozpadnú sa na jednotlivé kráľovstvá.. ktoré nakonci dobije bloncka a história sa zopakuje. Varys bol mojím najobľúbenejším charakterom. Páči sa mi, čo robí a ako to robí (len nie to, v koho prospech- Targaryenovcov :D). Malíček mi v tomto príde tiež skvelý, ako sa s nimi hrá. Myslím si, že aj naňho príde mráz a ním bude Sansa. Čím ukáže, že sa od neho už všetko naučila a viac jej netreba. Neviem, či to tak plánuje aj Martin v knihách, ale v seriálovej verzii mám čím ďalej tým viac pocit, že Sansa napokon spôsobí jeho pád- premyslene a úmyselne.
Martellovci na tróne by mohli byť zaujímaví.
#93 Ann Taylor #98 Lukass.M#92 niennor: Mě Varys a Malíček hrozně baví, ale kdybych měla opravdu někomu přát trůn, tak mu nebudu přát rádce, co se snaží rozvrátit království, dosazovat vlastní lidi a nemají problém zradit ho nebo dokonce zabít, takže – baví mě a chci je tam co nejvíc, ale pokud bych chtěla šťastný konec, tihle dva musí pryč :D A Mertellové… jo, to by taky bylo zajímavý, ale tady to zatím vypadá, že Doran má pouze Trystana a ten se ještě nepředvedl ani v seriálu, ani v knize, takže tam mi chybí, kdo z nich. Ariannu mám ráda, ale jestli tady nebude, tak nevím nevím.
#94 niennor#93 Ann Taylor: To je pravda :D Som zvedavá, čo seriál spraví teraz s Varysom. Dosť hlúpo sa ho zbavili, ani len pol scény o tom, čo si počína teraz. Ale tam si nevyberieš, aj Tyrion si dosadzoval svojich a zbavoval sa cudzích špehov. A ak zostaneš na všetko sám, skončíš ako Dany.. Z tých, čo vo Westerose zostali, ale fakt nenavyberáš.. Kevan by mohol byť fajn ako veliteľ armády, Davos by mohol byť dobrý Pobočník a ak by Melisandra zabila a oživila Sama, tiež by sa hodil :D Je to nevďačné, byť pri moci.
Vzhľadom na najnovšiu epizódu a Dorne:
Myslíte, že by mohli nahradiť Arianninu linku kompletne inováciami okolo Jaimeho? Strelená myšlienka, ale.. ak by mu priamo Doran navrhol korunováciu Myrcelly vopred zosobášenej s Trystanom? V knihách to bolo inak, viem, ale ich dejové linky (Myrcella, Jaime, bastardi od Oberyna) dosť menia, tak ma napadlo- prečo nie? Tyrellovci to majú nahnuté a s Martellovcami sa aj tak nikdy nemuseli. Alebo si myslíte, že Doran Jaimeho iba uväzní prípadne iba vykáže naspäť s prázdnymi rukami?
#95 Ann Taylor#94 niennor: Jo, Davos by byl fajn, ten je loajální a nijak moc neintrikuje a je upřímný. Sam jako velmistr, toho bych i brala :D Kevan jako vojevůdce, proč by ne. A Tyrion… si dosazoval svoje hlavně právě proto, že ti předchozí byli pěkní zmetci oddaní Cersei nebo těm dvěma, a u něj se nebojím, že by dosazoval… nelítostné vrahy nebo zkorumpované blbce, co udělají bez přemýšlení cokoli, co jim nakáže, prostě nejednal by výhradně kvůli svému prospěchu.
No tady to zatím vypadalo, že roli Arianne přebrala Elaria, ale jelikož v knížce po tom všem Arianne odjela za údajným Aegonem a ani jedna postava tady nevystupuje, tak ani nemají co nahrazovat, takže těžko říct, co udělají. Přiznám se, že jsem nepochopila, za jakým účelem chtěli tady Myrcellu unést. Jestli kvůli pomstě nebo korunovaci. Ale jakmile už jsou hadi zatčení a Doran ví, že s ní měli plány, tak by asi k dalšímu pokusu o korunovaci dojít nemělo, spíš si myslím, že budou nějaké debaty Doran/Jaime/Elaria a skončí to podobně, jako v knížce – Jaime poveze Myrcellu domů a jednoho hada do rady, pokud v ní stále bude místo pro Dorne, nebo jen tak jako podmínku odjezdu.
#96 NIKITO#95 Ann Taylor: koho jsi nepochopila proc chteli Myrcellu unest? Jaime nebo hadi? Jaime je jasny, protoze je Myrcella jeho dcera a chce se zavdecit Cersei a citi se vinny za to co provedl Tyrion a pisecni hadi ji ani tak nechteli unest jako zabit…aby rozpoutali valku, proti Lanisterum, kvuli Oberynovi, protoze Doran nic nepodnika…nebo mi neco uniklo? jak s tim souvisi korunovace?
ale celkove sem teda docela zvedava jak to vyresi, protoze zatim se v Dorne vlastne nic strasneho nestalo, hadi jsou chyceni, Jaime taky ani jednoho plan neuspel…a Myrcella z Dorne podle me domu jen tak nepoputuje…spis bych to videla, ze se tam jeste neco semele…
#97 Ann Taylor#96 NIKITO: No v knížce
ji chtěla „unést“ (tam je malá holka, kterou k tomu překecali) Arianne kvůli tomu, aby ji korunovala, ale někdo vykecal její plán a Doran nechal zatknout ji i hady snažící se různými způsoby rozpoutat válku/aspoň zabít pár Lannisterů a pak je zahrnul do svých vlastních plánů. A tady právě nevím, jestli nahradili Arianne hady a ony ji chtěly korunovat, nebo ji chtěly použít na vyhrožování/zabít ji, protože to spíš vypadalo, že Elaria (trochu nečekaně, vypadala, že by měla být jiná) jí chce ublížit, ale zase kdyby ji chtěly zabít, proč ji unášet? A k zatčení už taky došlo, takže případný další nepodařený pokus o korunovaci už proběhnout nemůže. Nemá kdo to udělat a kdyby souhlasil sám Doran, tomu v tom těžko někdo zabrání a myslím, že taková odchylka jako vyrobení nové královny Západozemí by byla moc velká a je nepravděpodobná. A z fotek, co už nějakou dobu na internetu jsou, to vypadá, že skutečně dojde k nějakému jednání Elaria/Jaime a asi i Doran, takže mi to zatím připadá, že Jaime nahradí rytíře královské gardy, co pro ni v knize jel, a pak s ní i s jedním hadem mířil do Přístaviště. Ovšem nepamatuju si, jestli tam v některé z vydaných kapitol Vichrů dojel, ale připadá mi spíš, že ještě ne, takže sice může mířit domů, ale nemusí se tam hned dostat.
#101 NIKITOMy co jsme zatim neviděli dnešní díl – hadi chtěli Myrcellu zabít a vyprovokovat Lannistery do války, protože ji kvůli Doranovi nemohli sami vyhlásit.
#92 niennor: Když by bylo na vazalech ze severu Kdo bude vládnout po smrti Roose, zabijou potomky Waldy, zabijou Ramsayho a posadí si na Zimohrad syna Sansy (když se nevynoří Rickon, nebo jiný Stark) :D _ Denny si dělá nepřítele kam vkročí –
V Quarthu nasejřila rodiny „městský rady“, nasejřila čaroděje, v Zátoce sice nezbyl nikdo z Astaporu kdo by po ní šel, snad jen příbuzný zabitejch co žijou ve zbytku Zátoky, ale naštvala Bohatý Yunkai který si nakoupilo spousty žoldáků a naštvala celej Meeren – ty co se tvářej Jak Moc jsou kamarádi jsou podle mě aspoň z poloviny zrádci čekající na správnej okamžik kdy se projevit. A Proč? Má rádce, ale častěji je neposlouchá než poslouchá a častějc jí to nevychází než vychází. Co jí vlastně vyšlo bezchybně? Vnucení se do Quarthu který ale zkončilo dost blbě a ukradení Neposkvrněnejch (ty jí ale doporučil Mormont :D). Nu nechci si představovat jak začne trestat celý západozemí kvůli rebelii proti šílenýmu králi.
Malíček je hustej na sledování, ale nikdo by ho neměl mít za rádce. Taky se mi líbí myšlenka, že se Sansa naučí dost z toho co umí Malíček na to, aby ho odstranila.
Varys (mimochodem nevidíme ho prostě proto aby sme nevěděli co přesně má v plánu) je věrnej svýmu výkladu toho co je dobrý pro říši. Pro Denny je to nejspíš! dobře, pro ostatní už moc ne. Např Robert Baratheon – pošťuchoval jej do akce proti Denny, což mělo nasrat a rozhejbat Dothraky :D
Tyrion by byl špičkovej pobočník, ALE nebude mít vážnost u póvlu ani u šlechty a to bez ohledu na jakýkoli milosti od krále/královny. Tim by ztrácel i kdokoli kdo bude na trůnu. Muj odhad? Skončí jako stínovej ministr všeho, kterej bude na královskou radu chodit speciálnim zadnim vchodem, nebo jako 1000cí ( asi? ) Lord Velitel noční hlídky :D Tam si ho dokážu představit a navíc to bude „vtipný“ zakončení jeho dráhy. Jinak jestli/až se dostane k Denny, veřim že bude znamenat rozdíl mezi jejím vzestupem a pádem.
Davos by se asi nikym jinym k pobočníkování přesvědčit nenechal, ale jinak je to správnej chlap.
Sam jako velmistr… nvm nvm. Buď mistr na zdi, nebo zimohradu ( spíš Zeď). Mistři obecně dodržují Věrnost pánovi jejich sídla, současnej Velmistr je prostě jen zparchantělost :D btw. Mel nemusí Sama zabíjet – přísahu noční hlídce lze rozvázat dekretem a když se to vezme kolem a kolem, Když bude Lordem Velitelem pověřenej třeba sloužit v hlavním městem, bude to v souladu s přísahou.
Kevan neni nejlepší z vojevůdců a sice je lepší vladař než Cersei, ale to moc neznamená :D
Vojevůdce? Stannis. Ten ale stěží před kýmkoli poklekne – jak psala Ann… kolena ze železa.
Loďstvo? Řekl bych že to je post celkově pro Železný, ale ty maj jinší preference než sloužit říši za žold. Možná že by nějakej „Lord“ ze železnejch ostrovů dokázal vybudovat loďstvo fungující jako flotila železnejch, ale zároveň bojující za jistej žold a Železnej Trůn.
#99 Ann Taylor#98 Lukass.M: Mistři nedodržují věrnost pánovi sídla, ale říši a místu, na které jsou posláni. Proto, když někdo dobude hrad, jsou povinni sloužit i novému lordovi. A proto taky je Pycelle pěknej šmejd, když dělá, jak tvrdí, všechno pro Lannistery.
#100 Lukass.M#99 Ann Taylor: * aktuálnímu pánovi jejich sídla :D myslíme to stejně, ale já se občas neumim správně vyžblemcnout :)
#97 Ann Taylor: jo takhle, tak to nevim jak to bylo v knize presne, ja znam jen knizni shrnuti (mam v planu audioknihu v aj) :) a kdyz by ji korunovala jak by si pomohla? sem asi nejak natvrdla ale nejak mi tam unika ta pointa…
no podle me v serialu o nicem takovem ani neni rec, prave se tam resi ze pomoci Myrcelly chteji rozpoutat valku a spis bych to videla tak, ze ji chteli zabit, nebo minimalne zajmout a ublizit…prece proto Ellaria rikala „Cersei miluje svoje deti“…kdyz jedine co pisecni hadi chteji je pomsta Lanisterum za Oberyna…
#102 Ann Taylor#101 NIKITO: No Myrcella je starší než Tommen. A v Dorne platí, že vládu zdědí ten nejstarší, bez ohledu na pohlaví, takže hodlala vycházet z toho, že když je Myrcella v Dorne a korunuje jí, bude minimálně pro Dorne právoplatnou královnou s větším nárokem, než Tommen, a tím měla vyvolat konflikt mezi sourozenci a Cersei, k čemu přesně koho chtěla vyprovokovat, to si nepamatuju, ale účel prostě byl, aby na scéně najednou byli dva vládci.
#103 NIKITO#102 Ann Taylor: a co na to Doran v knize? …a hlavne v Dorne by to sice platilo, ale prave ve Westerosu ne, tam je jasne dany muzsky potomek, tak nechapu jak by si pomohly, leda ze by Myrcellu nejak ovladali a hlavne Tommen je kotatko, takze ten by asi nijak nereagoval :) tak me napada, kdo ze ji to chtel v knize vlastne odstranit, jak prisla o to ucho?
#104 Ann Taylor#103 NIKITO: Ale Dorne přece je v Západozemí. Měla by titul královny udělený legálně. Z jejich pohledu je ona správný nástupce a je na jejich území, kde to tak platí. Akorát, že zbytek Západozemí by to uznat nechtěl a o to jim šlo. Pokusili se myslím vyvolat spor Tommen – Myrcella a doufali, že Cersei by se postavila za Tommena, aby mohli vytáhnout proti ní. Myrcella i Tommen jsou tam totiž malý děti, takže zatímco jeho ovládá Cersei, ji by mohlo vodit Dorne. A o ucho tam přišla, když se ten plán zhatil. Tam je přišel zastavit stejně jako tady Va..Ar… jak se ten velkej černoch jmenuje?:D Se mi plete s tím šišlavým kumpánem :D A jeden ze společníků Arianne ji sekl mečem. A Doran… no, ten má o dost rozsáhlejší plán, na kterém pracuje už roky, akorát ho s nejednou „dračí smrtí“ musí každou chvilku měnit a není úplně jistý, co všechno vůbec zahrnuje, akorát k tomu pak přibral Arianne a dostatečně staré hady :D
#105 Lukass.M #106 NIKITO#104 Ann Taylor: Předem upozorňuju že děravá paměť za dva roky nejspíš napáchala svoje, ale:
Arianne s dalšími chtěla Myrcellu korunovat na základě Dornských zvyklostí za Královnu – nejstarší potomek bez ohledu na pohlaví. Tady jsme za jedno. Plán sledoval zajímavou věc – pokud by Myrcella Lannister-Baratheon byla královnou a Dornské právo se využilo i na ne-dornský rod, mohla by Cersei Lannister taky podle Dornskýho práva nárokovat „leccos“. Postaví se za dceru a svůj zisk „lecčeho“, nebo za syna který už je na železném trůně, ALE pro ni to znamená jen dočasný prázdný titul a předání Tomena do spár Tyrellů? Cersei nemluví za všechny Lannistery a tak by mohla rozpoutat rozepře v rámci rodu… :)
Záložní plán díky kterému došlo na ztrátu ouška, byl naprosto jednoduchý – odstraníte dítě, maminka vám vyhlásí válku :D
#107 NIKITO #108 Ann Taylor #108 Ann Taylor#104 Ann Taylor: no ale jak muzou udelit titul kralovny, ktery by platil pro cely Westeros, kdyz jakmile opusti Dorne plati zakony Westerosu, porad jsou to zakony nadrazene Dorne, leda by meli armadu a sli si vydobit sve pravo, jako to udelal Rob, ale toho alespon sveho casu podporoval cely sever…taky kdyby to bylo tak jednoduche, tak by to mohli udelat s jakoukoli dcerou kralovske krve nejstarsi v linii, korunovace a je to, ted ridime pravidla my, ale bez dalsich prostredku je to v celku k nicemu, Doran ma sve plany? .. (nechtel nahodou Dany s kymsi ozenit? :) ) jo myslis Areo Hotah asi ? jeden z tech legendarnich bojovniku :)
#108 Ann Taylor#105 Lukass.M: ja myslim, ze ta uz rozpoutala, ani k tomu nepotrebovala Dorne :D
#106 NIKITO: No právě, jeden je Areo Hotah, druhej Vargo Hoath a teď se v tom vyznej s tolika postavama! :D A…o to právě jde! Korunujou Myrcellu v Dorne, takže Dorne bude hlásat, že správná královna je tahle. Na trůně bude sedět Tommen a další země budou hlásat, že král je Tommen. Ani jeden se nemusí hnout! Oni dva jsou děti, jsou to figurky, důležitý by bylo, co by udělala Cersei, #105 Lukass.M: to shrnul skvěle. Teď už si vzpomínám, že počítali s tím, že Cersei by se mohlo zachtít výhod dornského práva, protože pak by jednoznačně jako nejstarší zdědila Casterlyovu skálu. A nebo se postaví proti své dceři, ale tak jako tak to bude konflikt v rámci jednoho rodu a asi by to pak s tím rodem slavně nedopadlo. A Doran těch svateb vymýšlel víc, ale nejde jen o to, pracoval na tom i s Oberynem a svatby jsou takové mírumilovnější části jeho plánů :D
#105 Lukass.M: Teď jsi mě dostal, okamžitě mi naskočilo: Tatínek vám vyhlásí válku! :D Ale tenhle „záložní plán“ už… na ni zaútočil… ježiš jak se jmenuje, Temnohvězda (fakt to přepísk, na jedno přečtení je tam těch jmen hodně a půlka z nich je zbytečná a překladatelka tomu navíc nasadí korunu, když jednou to překládá, podruhý ne! :D)? Sám od sebe, ne? Aspoň mi přišlo, že Arianne z toho byla v šoku, že na ni vzal meč.
#109 NIKITO #111 Lukass.M#108 Ann Taylor: fakt? :D Doran je zajimava postavicka …uz se tesim na ty audioknihy :) …jinak ten jejich plan je sileny proste :D …to uz mi prijde jistejsi Myrcellu bud unest a vyhrozovat, nebo ji zabit a tim tak nasrat Cersei :) nechapu proc to delat tak slozite, stejne je tam plno okolnosti proti…
#110 Ann Taylor#109 NIKITO: No, jistější to není, Doran se nechce jen tak hnát do války, naopak se jí vyhýbá dokud to jde, a takhle by na sebe přivolal všechny armády loajální tůnu. Ale s korunovací by vznikl konflikt i uvnitř Lannisterů, zvlášť, kdyby se Cersei postavila za Myrcellu, a i kdyby ne, pořád by to byla její dcera a asi by se jí už s tak lehkým srdcem neječelo, že je třeba zabít samozvanou královnu, takže by i přes případné boje mohl rozložit Lannistery. Smrtí Myrcelly by je naopak spojil proti sobě :D
#112 NIKITO#108 Ann Taylor: Tak tak, Temnohvězda se pokusil využít poslední šanci na rozpoutání války.
#110 Ann Taylor: nj, ale pokud ji nikdo nebude jako nejakou kralovnu akceptovat, tak nikomu nebude vadit…proste to bude jen takove to „ha, ha to urcite“ :) protoze co muze jako nejaka kralovna kterou uznalo dejme tomu par lidi z Dorne udelat..? …alespon takto se na to divam ja..
#113 Ann Taylor#112 NIKITO: Ale Dorne není pár lidí, Dorne je poměrně nemalá část Západozemí a celé jedno z původních sedmi království:). Plus Železné ostrovy si korunovaly vlastního krále a Stannis se jako další král pokouší dobýt Sever, což je rovnou půlka Západozemí, čili pro ty by to asi bylo to poslední, co by řešili a zůstalo by to jen jihu, takže bezvýznamný by to nebylo. A pořád je tam nejdůležitější, že se toho mohla chtít chytit Cersei. Vždyť dornská pravidla pro dědění by jí prokázala obrovskou službu, takže pokud by to uznala ona a byla by pro, rozhořel by se pořádný spor. Rozhodně mi to přijde chytřejší, než ji rovnou zabít. Sjednotit proti sobě všechny loajální trůnu by byl špatnej nápad a hadi ho měli proto, že jim šlo o válku, ne taktiku.
#114 NIKITO#113 Ann Taylor: tak jiste Dorne neni jen par lidi, proto pisu par lidi z Dorne ve smyslu, jen ti, co ji chteji jako kralovnu, co treba na to Doran? jsi psala tusim, ze to byl plan Arienne, ja nevim, proste kdyz si to takhle promitnu do reality, prijde mi, ze by jejich plan neuspel, protoze proc by Myrcellu chtel nekdo znicit, jen kvuli tomu ze ji nekdo prohlasi za kralovnu, to pak jedine ze by tim opravdu cela Dorne chtela nejak jit proti trunu a vyhlasila rebelii…ale to zas by si Cersei mohla snazit pomoct nejak jinak, pres nejake spehy, unosce, nez aby si udelala nepratele na sve strane, by pak skoncila uplne sama…ale kdo vi :D ja tu knihu necetla, tak neznam detaily, v tom to mozna bude, mozna bych se na to divala jinak, asi nema moc cenu o tom polemizovat :)
#115 Ann Taylor#114 NIKITO: Protože-pro-Cersei-by-tahle-pravidla-najednou-taky-byla-výhodná! Najednou by byla Tywinova dědička podle Dornských pravidel a mohla by chtít, aby to tak proto zůstalo a prvorozená žena dostala taky svá práva! A to se nemusí líbit všem Lannisterům, to byl účel, spor v rodě Lannisterů, jejich rozvrat. Dorne je nenávidí ze všech nejvíc, jsou jejich primární viditelný cíl. A Cersei je blbá, nedokáže plánovat přes špehy a únosce a už to o ní začíná být známo čím dál víc. Jakmile zpanikaří, jde do útoku bez ohledu na nové nepřátele.
#116 NIKITO#115 Ann Taylor: neresme to uz, respektuju tvuj pohled, chapu ze by se to Cersei libilo…ale proste nesouhlasim s tim, ze by to vyslo :)