Recenze filmu Thor: Ragnarok

Recenze filmu Thor: Ragnarok

Mocný Thor se po několika letech konečně dočkal třetího filmu. Naši redaktoři se na něj vypravili a nyní vám přináší své názory. Překonal film předešlé díly? Jak je na tom v porovnání s ostatními letošními snímky? Naše recenze se vám na to pokusí odpovědět.

27 0
1.11.2017

@Blackhand47XD

Na Ragnarok jsem se z letošních Marvelovek těšil nejvíce, ale nedopadlo to tak, jak jsem čekal. Pořád je to skvělý film, který hravě překoná druhé Strážce Galaxie, ale něco tomu prostě chybí nebo snad i nadbývá. Z osudové kapitoly jménem Ragnarok bych určitě vysekal humor, který do epického finále prostě nepatří.

Nyní k postavám. Místo psychopatického Rudého krále tu máme komického Grandmastera, který je sice skvěle zahraný, ale svému „bratru“ Sběrateli nesahá ani po kotníky. Totálně zabití mi přišli Korg a Miek, mí dva oblíbení gladiátoři z Planety Hulk. Korgův stupidní hlas úplně pohřbil postavu tvrďáka a u Mieka mi chyběla jeho posedlost úlem.

Další znásilněnou postavou je zde pak Skurge, na kterého jsem se opravdu těšil. Z asgardského Punishera udělal Waititi pouze dalšího vtipného panáčka, který se nakonec obětoval pro vyšší dobro. Původní postavy jsou samozřejmě skvělé a z nových mne zaujal možná tak Surtur, který se ve filmu „ohřál“ jen na chvíli. Hela a Valkyrie neurazí, ale nejsou tak extra, jak tvrdily první ohlasy.

Vizuál snímku byl samozřejmě ohromující, to Marvelu jde, jen by se měli naučit lépe pracovat s momenty a emocemi diváka, ne všude cpát vtip za vtipem. Proti humoru obecně nic nemám, Waititiho styl mi sedl, jen jsem si představoval atmosféru filmu jinak, i když podle trailerů bylo jasné, jak to dopadne.

U filmu jinak musím vyzdvihnout první půlhodinu, která je prostě fantastická. Začátek se Surturem je skvělý, poté se dostáváme k divadlu a Lokiho odhalení, konče Dr. Strangem a Odinovou chvilkou. Na scénu však následně přichází Hela, jejíž postava má tu nejprostší motivaci, jakou může záporák mít. Thor poté mizí na Sakaar, který je větším Marvelovským panoptikem než Gunnovy snímky, což jsem nečekal, že se povede.

I přes veškeré chyby se mi snímek líbil a znásilnění komiksových postav musím Marvelu po mnoha filmech odpustit. Z letošních filmů u mne však stále vede Spider-Man a z Thorovy trilogie je na vrcholu dvojka. Po menším zamyšlení dávám filmu 75%.

@tom99

Přiznám se, že při zhlédnutí traileru jsem měl oproti většině menší pochybnosti. Barevné ladění, podivná hudba, nejmodernější zbraně z vesmíru – takto jsem si poslední pokračování Thora nepředstavoval. Do kina jsem tedy nešel s žádným očekáváním a to je možná na tom to nejlepší. Při sledování filmu jsem rychle zapomenul na všechny mé pochybnosti a začal si užívat Thorovu jízdu.

Příběh pěkně plyne, nezdržuje se. Myslel jsem, že trailer toho vyzradil až moc, ale i Taika Waititi v určitých směrech dokázal překvapit a pár dějových zvratů ve filmu rozhodně je. Marvel Studios znovu sází na vtip a opět jim to vyšlo. Jejich filmy jsou někdy až moc šablonovité, ale ono to stále baví, což je někdy k nevíře. Pořád to u běžného diváka a i kritiků funguje.

Hlavní postavy jsou pěkně prokresleny. Thor zatím prošel největším svým vývojem, stejně to samé lze říci i o Hulkovi. Kdo naopak dostane málo prostoru je Hela v podání Cate Blanchett. Znovu se jedná o šablonovitého Marvel záporáka, který zkrátka chce vše zničit a všemu vládnout. Blanchett svým úžasným hraním postavu trošku zachraňuje, ale znovu se jedná o charakter, který za moc nestojí. Přesto i tady to dokážu Marvelu odpustit, protože to film vynahrazuje v jiných směrech.

Celkové pojetí filmu se mi líbilo, film jede hlavně na vtip a zábavu. Co jsem trošku postrádal, bylo více emocionálních scén. Film jich sice pár má, ale nejsou dostatečně silné. Navíc v Ragnaroku se přímo tyto scény nabízí, protože ztráty jsou oproti jiným filmům opravdu velké. Malý problém jsem měl i s hudbou, ale je to zřejmě tím, že soundtracky Briana Tylera a Patricka Doylea jsou podle mě povedené a ústřední téma k předchozím filmům byly zapamatovatelné. Tady jsem to ústřední téma hledal a nenašel.

Celkově tedy Thorovo dobrodružství hodnotím kladně, pomyslnou hvězdu navíc dávám dolů za proměrněnou příležitost u emocionálních scén. A jak dopadne Thor oproti Justice League? Já si myslím, že to Marvel znovu vyhraje a hromovládce dá DC opět na frak. Jaký je vlastně rozdíl mezi filmy Marvelu a DC? Podle mě na filmy Marvelu chodí i běžní diváci, kteří se nikdy komiksů ani nedotkli, ale jdou se do kina zkrátka pobavit a zasmát. A to u DC filmů nefunguje. Alespoň zatím. 80%

Diskuze /37

Billy the Kid

za mě tak ±85% , byl jsem spokojen :)

1.11.2017 | 15:08:06
Venous4

za me 1000% zatim nejvtipnejsi marvelovka co jsem kdy videl

1.11.2017 | 15:17:35
Kothy

Taky 100, absolutni spokojenost :)

1.11.2017 | 16:03:15
Golradir

Z třetího Thora jsem byl spokojen. Jen mi tam občas vadil humor a odlehčení atmosféry na nevhodných místech:

Když Thor přišel o oko, tak tam byl střih na nějakou vtipnou scénku (tuším) s Hulkem. Ale nejvíce mi vadilo když Asgardská planeta vybouchla a Korg tam pronáší vtípky. Waititiho humor a jeho pojetí se mi líbilo, ale v těchle scénách bych se bez odlehčovacího prvku obešel. Protože, když hlavní hrdina příjde o oko, tak ho mám litovat a né se za 2 vteřiny řehtat nad tím co provádějí jiné postavy. To samé platí i o výbuchu planety, vidíme jak jsou všichny postavy zdrceny, ale stejně se celé kino směje Korgovo vtípku.!

Na závěr budu citovat anonymního kamaráda: „Kde jsou ty časy, kdy filmy o hrdinech byly pojaté jako dobrodružná výprava. Mám pocit, že pokud se dnes lidé nesmějí u hrdinského filmu od začátku až do konce, tak to není bráno jako kvalitní film. Tyto filmy se tak stávají parodií na své počátky.“

Docela se bojím, že něco podobného se stane i v Infinity War → Zemře nějaký z Avengerů, ale o 5 vteřin později tam bude něco mega vtipného, abychom neměli trauma, že hrdinu potkal temný osud. Také so bojím o Justice League, že bude podobná Marvelu a bude po nás házet jeden vtípek za druhým. Nemám nic proti tomu, když bude JL oproti BvS vtipnější, ale doufám, že to moc nepřeženou…

Zatím moje pořadí komiksovek pro 2017 (uvidíme jak s tím zamíchá JL) 1. Logan/ 2. Wonder Woman/ 3. Thor Ragnarok/ 4. Spiderman Homecoming/ 5. Strážci Galaxie 2

1.11.2017 | 16:04:10
Blahar

Absolutní souhlas s Blackhandem, jsem rád, že nejsem jediný, kdo by si to celé přál osudovější na způsob dvojky. První půlhodinka je ovšem naprosto fantastická! Zbytek filmu je jedna velká zábavná jízda, ale některé momenty jsou tím humorem prostě zabitý.

#9 RhaeLin
1.11.2017 | 16:09:12

Za mne zatím nejlepší Marvelovka, ale to je ta poslední vždy ;-) Tahle příjemně překvapila nepřeplácaností a dějem. Ty dvě a čtvrt hodiny docela utekly. Snad jen malý spojler – Matt Damon dostane na 100% Oscara za výkon v nejzbytečnější vedlejší roli :-D

1.11.2017 | 16:11:22

Film byl dobrej. Ještě tu ale nikdo nezmínil ten největší nesmysl ve filmu… a to Loki, kterej to zahrál opět na dvě strany bez nejmenšího smyslu. Stejně jako u Magneta už to bylo trapný.

1.11.2017 | 16:14:35
RhaeLin

Já jsem byla nakonec vcelku spokojená – jelikož bylo z trailerů poznat, že tohle nebude mé vysněné zpracování severské apokalypsy, ale spíše komedie blížící se svým stylem Strážcům Galaxie (které ovšem patří mezi mé nejoblíbenější Marvelovky) než navazující na předchozí dva snímky, za tu dobu už jsem se s tím smířila. Celkově to byla velice zábavná podívaná a film jsem si opravdu užila. Kdybych však měla vytáhnout i lehkou kritiku, preferovala bych, kdyby se nesnažili všechno zaplácat vtipy – ty byly sice vesměs dobré, ale občas působily rušivě, obzvlášť když přišly po nějaké emocionálnější scéně (hlavně závěr s Korgem) – v tomhle mají u mě Strářci Galaxie navrch, protože ti mně osobně přišli vyváženější. Postava Korga mi všeobecně moc nesedla. Působil na mne čistě jako comic relief, které se nacpalo do každé možné scény a prostě to ne vždy fungovalo (rock, paper, scissors mě ale dostalo). Ač mám Taiku jako režiséra i herce moc ráda, jeho hlas bohužel ke Korgovi úplně nepasoval – když jsem viděla ukázku, měla jsem za to, že je to jen vtípek, podobně jako když Jimmy Kimmel představoval ‚vystřiženou‘ scénu z BvS. Pak bych ještě zmínila poměrně promarněnou příležitost prozkoumat Odinovu morálku, která byla vždycky hodně šedivá – místo toho tu máme maximálně tak Lokiho poznámku ‚Now you know what's like to be lied to your whole life.‘ a Odin je tak svým způsobem nadále glorifikován. Což mi přijde trochu škoda, byl tam potenciál na nějaké ty hlubší úvahy nejen v hlavách pár diváků, ale i z pohledu postav. Hela pak hrála vyloženě druhé housle a první záporačka u Marvelu tak nezanechala žádný větší dojem. Chvílemi to navíc celé působilo, jako dva různé filmy, které někdo sestříhal dohromady, když se střídaly scény s Helou s těmi na Sakaaru, ale nebylo to natolik výrazné, aby to nějak významně ovlivnilo můj divácký zážitek. I přes těchto pár výtek to však byl velice solidní film a Marvel navíc znov potěšil šikovným marketingem, který neprozradil významné zvraty, ačkoliv některé byly teď mnohem předvídatelnější než Michael Keaton u dveří nebo Yondu ve Strážcích. Řekla bych, že jeden z těch menších zvratů nakonec snad byl i jeden z důvodů, proč jsme ještě pořád neviděli trailer na Infinity War. Každopádně zpět k Ragnaroku, kterému bych dala takových 80–85% a nakonec to rozhodně bylo příjemné překvapení.

#11 PecaCZE
RhaeLin
1.11.2017 | 16:30:06
RhaeLin

#5 Blahar: Rozhodně nejsi, taky by mi vyhovovalo více dramatické zpracování.

RhaeLin
1.11.2017 | 16:31:22
006

Loki je bůh falše tak že chce nechce to dělat musí. A o infinity war se bát nemusíme na to má Marvel jiný lidi bratři rusoovi to zmáknou stejně jako Civil war.

1.11.2017 | 16:34:26

#8 RhaeLin: Mluv za sebe, většina jsme tu trailer na IW viděli :)

#13 RhaeLin
1.11.2017 | 17:28:10
Mucko

Thor príde o oko

1.11.2017 | 19:46:41
RhaeLin

#11 PecaCZE: Myslím tím oficiálně vypuštěný – špatná volba slova, uznávám – leaked trailer jsem viděla, ale myslím, že závěr Ragnaroku mohl naznačit, proč Marvel čekal s vypuštěním traileru mezi širší veřejnost, respektive bych čekala, že až ten trailer pustí, ať už to bude to, co ukázali na D23 nebo něco nově nastříhaného (na otázky, proč ještě nic nevypustili, často odpovídají, že ještě nemají trailer pořádně hotový, což působí zvláštně), nebude tam žádná CGI úprava jako tomu nejspíš bylo v D23 traileru a trailerech na Ragnarok. Takže bch to viděla tak, že trailer nejspíš dostaneme, až se bude počítat s tím, že Thora viděla většina fanoušků, s trochou štěstí třeba za dva, tři týdny – ale možná taky ne, a dočkáme se traileru v pořádné kvalitě, až Ragnarok odstartuje v USA.

#14 téčko171
RhaeLin
1.11.2017 | 19:51:54
téčko171

#13 RhaeLin: Doufejme.

Mimochodem, dám si teď většího bacha z jakýho úhlu jsou ostatní postavy vyobrazený na tom superplakátu k IW. Jestli náhodou ještě někdo o něco nepřišel. :D

1.11.2017 | 20:06:48

Ragnarok měl hodně slabou after credit scene. A že by to hned dopadlo tak, že Thanos rozmete dočasnej Asgard a proto jsme viděli, že se Thor setká s GoTG ? Teda pokud na konci ta vesmírná loď byla Thanose.

Jo, je fajn že nespoilerovali s tím jeho okem, jen bych byl radši kdyby místo oka měl jen jizvu :)
Loki byl s nima na konci na lodi nebo kde ? Už nevim. Ale Banner tam myslim že byl.

#18 THEGeearden
1.11.2017 | 21:22:36
Logan_the Wolverine

Mě film moc bavil tak jsem spokojen. A otázka kdy budou postřehy???

#17 Blackhand47XD
1.11.2017 | 21:55:32
Blackhand47XD

#16 Logan_the Wolverine: Do konce tohoto týdne. :)

#36 Logan_the Wolverine
1.11.2017 | 22:28:15
THEGeearden

#15 PecaCZE: Po tom co ho osvobodili od toho elektrického čipu zase změnil stranu jen tak bez důvodu :D

2.11.2017 | 0:06:37
gonzaer1

V té pokladnici to byla ta Thanosova rukavice? A třeba do Infinity war Thorovi to oko zázračně doroste :D A pokud na konci to byla Thanosova loď, tak po nich jde proto, že Loki určitě stopil z pokladnice ten Teseract, ten jeho pohled mluvil za vše :D

#31 Tonks123
2.11.2017 | 9:14:28
-Pako-

Za mě film suprový, asi mam menší nároky, ale mě tam nic nevadilo, tím, že sleduji jen filmy, a s tím co bylo psáno nemám nic společného, jinak nevím. Rychle to odsejpalo, žádná zastávka kde bych si řekl, tak asi usnu, nic, bavil jsem se, jediné co mi zamrzelo, krátká bitva s Helou, nebo až taková mi přišla druhořadá, a vypíchnuté oko u Thora, baby Odin .. za tohle 90%

2.11.2017 | 16:20:14
Kalam

ta Thanosova rukavice byl padělek, ostatně to hela i říkala, že tam skoro všechno je fake… Korg jedna z nejlepších postav. Osobně dávám 9/10. Tento rok nejlepší marvelovka a Thor je konečně ten super mocný bůh, jaký by měl být. Kdo nadával, že Thorovi v minulých filmech moc ubrali sil, aby mu ostatní stačili, tak se nemusí bát… ten jeho super mod je fakt erekční

2.11.2017 | 19:09:11
Dext3r

Přitom neustálém závalu různejch (až debilně) nastrčenejch vtípků si už tak říkám jak je možný, že se v tomhle světě uchytil např. Nolanův Batman. Tolikrát mi už přijde, že koukám na nějakou parodii než nějakej epickej nářez o „nadpozemských bytostech“. Vzpomínáte třeba ještě na prvního Iron mana? Kolik tam bylo takových hlášek? A fungoval? Fungoval. Docela mě přece jen překvapil i nový Spiderman. Nevím jak vám, ale mě přišel docela „ušetřenej“ těchto věcí. Obzvláště v porovnání s posledním Thorem (Sp:H jsem viděl akorát po „návštěvě Asgardu“). A zato má u mě plus.

Zajímal by mě názor nějakého opravdu zapáleného fandy do komiksů Marvel/DC co si o tom myslí. Co pak v těch komiksech je taky tolik hlášek? Mě už to docela začíná vadit a uvítal bych trochu temnější přístup. Škoda, že se to DC moc nepovedlo. Teď budou jenom blbnout a snažit se to dělat stejně jako Marvel a celý to stejně půjde do míst kam světlo nesvítí, protože lidi už začnou být asi tak trochu „přecpaný“.

#24 téčko171 #29 Kalam
2.11.2017 | 19:15:41
Dext3r

Jinak já bych to tak hodnotil asi 7/10. Možná až se na to podívám ještě jednou doma, tak provedu nějakou korekci.

2.11.2017 | 19:18:37
téčko171

#22 Dext3r: Ono je to tím, že se letos sešly v jednom roce dvě Marvelovky, které jsou na určitém humoru založeny od počátku – Guardians ve filmech a Spider-man z komiksů – a do toho ještě Thor, o kterém se ale už od příchodu Waititiho vědělo, že pojede hlavně na humor. Proto se teď zdá, jakože je to nějaká vlna, ale hned příští rok bude Black Panther, kde by měl humor být jen výjimečný a Infinity War, který točí Russoovi, čili lze očekávat atmosféru podobnou CA2 a CA3.

#25 Dext3r
2.11.2017 | 19:49:16
Dext3r

#24 téčko171: Snad si nebudu moc protiřečit, když napíšu, že zrovna u GoG (hlavně první díl) mi to zase tak moc nevadilo. Tam to bylo aspoň nastrčený tak aby to prostě splynulo s tím filmem a nesnažilo se to vytvořit dojem, že to tam je nastrčený jenom proto, aby jsme se všichni cítily dobře a neutápěli se v depresích :D :D . Možná GoG by to mohli kompletně stáhnout na sebe, aby se s tím zrovna neotravovalo v jiných filmech MCU, na který rozhodně nechodím kvůli tomu abych se popadal za břicho.

2.11.2017 | 21:01:49

Thor Ragnarok byl super dávám mu 8/10 mínus za znásilnění Skurge. Taky se bojím, že MCU jednou na ten humor dojede. Thor byl vtipnej, ale byla to v podstatě taková komedie, hlavní postavy tam umírali, ale nikdo neuronil slzu, protože to hned zabili humorem. Naopak celé kino vřískalo smíchy. Uvidíme jestli to Marvel zklidní u Black Panthera a Infinity War

2.11.2017 | 21:24:47
gonzaer1

A kam zmizela Sif?

#28 Ratemus
3.11.2017 | 6:08:50

#27 gonzaer1: doufám že je na cestách s Beta Ray Billem a zachranuje jeho domovinu…jako v komiksech…snad

3.11.2017 | 17:18:00
Kalam

#22 Dext3r: nolanův batman neměl s DC nic společnýho… hrozná pakárna pro lidi co nečtou komiksy.. to bych rozhodně jako dobrý příklad nedával. BvS byl lepší, ale na vtipech ala MCU taky není nic špatného.

#30 percival2 #32 Ratemus
3.11.2017 | 17:42:50

#29 Kalam: Možná proto se většině lidí líbil víc, než cokoliv před ním a hlavně cokoliv po něm …

3.11.2017 | 22:10:23
Tonks123

#19 gonzaer1: Podla mna sa pomocou tesseractu dostal na tu lod. Predsa stale je to len infinity gem of SPACE.

3.11.2017 | 22:57:23

#29 Kalam: Nolanův Batman se hodně inspiroval komiksem Batman Dlouhý Halloween…tedy kromě svátečního vraha ale jinak souhlasím, s komiksem to nemělo nic společného…ale to nemá ani Thor Ragnarok

3.11.2017 | 23:15:48
Sibila

za mě hvězdička navíc za matta damona a jeho návrat k jeho roli. nejlepší vtípek ze všech :-D

#35 Ratemus
4.11.2017 | 0:00:39
LittleWolf

Dávám 100 %, Loki byl úžasnej.

4.11.2017 | 14:53:40

#33 Sibila: radost mi udělal i Sam Neill

4.11.2017 | 15:49:01
Logan_the Wolverine

#17 Blackhand47XD: Díky těším se :)

4.11.2017 | 18:04:53
Thercukial2000

Další (tenhle rok už třetí) marvelovka a pořád mě to baví. Film sice jede vesměs na jistotu v podobě šablony, která je pro marvel tolik typická, ale rozhodně se ani nebojí zariskovat a dočkali jsme se mnoha překvápek a nečekaných (a zásadních) událostí a zvratů. Tessa Thompson a Karl Urban se předvedli velmi dobře a musím i pochválit i Cate Blanchett v roli Hely. Její záporačka byla, dá se říci, opět pro marvel typicky nevýrazná, ale Cate si roli viditelně užila a i když měla stejnou motivaci jako většina marvel padouchů, tak mi to nijak extra nevadilo. Film jde úplně jiným směrem než předcházející dva o bohu hromu a blesku a myslím, že je to tak dobře,neboť mi přišel i jako nejlepší film o Thorovi. Režisér Taika Waititi, tak jak sám říkal, natočil opravdu svěží, svižný film plný zábavy, humoru, výborné akce podpořené kvalitními triky a vynikajícím vizuálem stylizujícím se do 80. let. Waititiho styl je tu opravdu znát a je velmi dobře, že i již 17 marvelovka v řadě dokázala přijít s něčím novým a neotřelým. Co bych vytkl byla občas až přemíra humoru a odlehčení díky čemuž všechny ty zásadní a emotivní scény nevyzněli tak jak vyznít měli a jak si to příběh žádal. Hulk nějaký ten prostor dostal, ale čekal jsem od tohoto příběhového aspektu trochu víc a rozhodně část s ním měla dostat i více prostoru. Jinak se mi líbila spousta pomrkávání na fanoušky nejen k blížícímu se marvelovskému velkému finále v podobě infinity war, vzhledem k níž je tenhle film opravdu zásadní. Snímek se mi sice opravdu líbil a zařadil bych ho jako druhou nejlepší marvelovku tenhle rok (po druhých Strážcích), ale v celkovém pořadí marvel filmů bych ho umístil někam uprostřed jako solidní, dobře udělaný průměr, takže dle mě se o nějaký extra dobrý počin nejedná. Viděno v dabingu a 3D.

5.11.2017 | 15:33:07