Chicago Fire - recenze pilotu (70%)

Chicago Fire - recenze pilotu (70%)

Moudré hlavy v NBC si mohou mnout ruce. Po velmi dlouhém čase se stanice dostává z televizního bahna a povstává opět jednou na seriálový trh. Tuto sezónu si stanice připsala již několik hitů (Revolution, Go On), ale jako dopadnou říjnové novinky? První z nich je Chicago Fire.

0 0
16.10.2012

Jak už název napovídá, děj seriálu se bude odehrávat v Chicagu. Dick Wolf, televizní matador, díky kterému vznikla již legendární značka Law and Order stojí právě za tímto projektem. Diváci budou mít možnost sledovat osudy členů okrsku požárníků a záchranářů v jejich neustálém nasazení při zachraňování lidských životů. Všechno to začíná nevinným vtipkováním k domu, který hoří. Díky podcenění situace přichází Matthew Casey (Jesse Spencer) o kolegu Dardena. Měsíc po tragédii se vrací Casey do práce kvůli prošetření události. Mezitím přichází namísto Dardena jeho náhrada – mladičký Peter Mills, který je kandidátem na jeho místě. Mezi zásahy se seznamujeme i s dalšími postavami, které se na okrsku nacházejí.

Na začátek je třeba říci, že režisérem pilotu je Jeffrey Nachmanoff, který natočil známý film Traitor (Zrádce). V pilotu sledujeme několik situací, do kterých jsou lidé z okrsku povolání. Všechno je to podáno v docela nápaditém designu, i když podobný seriál tu již byl – Trauma. Tři roky dozadu na téže stanici jsme mohli sledovat osudy záchranářů, tentokrát jsou to hasiči, dokonce i Taylor Kinney hraje v obou těchto seriálech. Trauma byla zrušena po jedné sezóně, jaký osud tedy čeká Chicago Fire?

Jak už jsem řekl, seriál se velmi podobá Trauma. Ať už zpracováním, charakterem postav nebo jednotlivým schématem dílu. Co tedy přináší více? Z mého pohledu vypadá Chicago Fire ucelenější. Samozřejmě někomu přijdou postavy ne zrovna uvěřitelné, ale u tohoto typu seriálů je nejlepší si sednout, nepřemýšlet a vychutnávat. V takovém případě Chicago Fire svůj účel splňuje, protože zásahy vypadají celkem realisticky – a přece na těch seriál stojí. Zda seriál přežije je otázkou, ale odpovědí mohou být nejbližší díly. Po zhlédnutí pilotu, bych šance seriálu nezatracoval.

Hodnocení pilotu: 70%

Trailer na seriál: