Dallas - recenze pilotu (85%)

Dallas - recenze pilotu (85%)

Dallaská rodina Ewingů hlásí návrat ve velkém stylu. Jak dopadla nová verze úspěšného seriálu?

0 0
16.6.2012

Dallas je pojem známý i v našich končinách, ještě aby ne, staří (i mladí, jen si to nepřiznají) sledovali se zatajeným dechem každodenní „problémy“ rodiny Ewingů v Dallasu. Úspěch seriálu podtrhl díl „Who Done It (jenž odpovídal na dnes již kultovní otázku „kdo postřelil J.R.a?“), který vidělo 90 miliónů Američanů. Takže otázka zněla jak přivést Dallas do moderní doby? Filmové zpracování po dlouhých protahováních padlo, a tak se své šance chopila kabelová stanice TNT, která natočila deseti dílnou první sérii nového Dallasu. Pojďme se podívat, jak dopadla tato moderní verze.

Ikonického začátku s ropou jsme se dočkali i v novém Dallasu, jen se nám trošku změnily postavy. Ne, nebojte se, dočkáte se i ikonického J.R.a a Bobbyho. Jen s tím rozdílem, že Bobby má rakovinu a J.R. má klinickou depresi. Co se však nezměnilo je znělka, která se dočkala jenom minimální obměny. K ropě se připojí i nebezpečný metan, se kterým si rozhodně užijeme ještě dost problémů.

Výhodou nové verze Dallasu je, že dokáže přilákat mladší generaci (hlavně díky Metcalfeovi, Hendersonovi a Brewster), ale i generaci, která si pamatuje originální Dallas. Nic se však nezměnilo, pouze doba – dočkáme se intrik, boje o moc nad ropou, rodinných problémů, prostě typická rodina Ewingovců. Čím tedy nová verze vyniká?

V první řadě tvůrci začali správným směrem, což dokazuje i mimořádně úspěšná sledovanost prvního dvojdílu. Za druhé, seriál je prostě překvapivě dobrý, výborně napsaný, skvěle doplněný svět Dallasu a využití propojení s původní verzí. Co tedy nakonec říci k samotnému seriálu? No jen směle jít do toho, tato moderní adaptace vychází z ostatních jednoznačně nejlépe a rozhodně nedělá ostudu skvělému Dallasu.

Hodnocení pilotu: 85%